Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Panopticul autobuzelor casate
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 22:12:35    Titlul subiectului: 102491

Un alt ROCAR U 312 B adus in tarcul de casare in cursul lunii trecute este cel cu numarul de parc GGF.
Acesta face parte din ultimul lot de ROCAR-uri U 312 B aduse in Galati, in luna noiembrie a anului 1996. Din pacate, ultimul lot nu s-a ridicat la nivelul de performanta si robustete al primelor "creatii" U 312 B...
Lotul mentionat anterior era compus din patru autobuze ale caror numere de parc sunt: GGE, GGF, GGG si GGI. Dintre acestea, GGE si GGG mi s-au parut mult mai lente decat GGF si GGI.
Schema de culoare originala a lui GGF este reprezentata in schita de mai jos. Autobuzul a debutat pe traseul 22 si in prima sa perioada de functionare a fost deseori intrebuintat pe linii precum 9, 20 sau cea deja mentionata. Rareori l-am vazut si pe traseul 29.



GGF - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.74 kb
 Vizualizat:  de 20713 ori

GGF - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 22:47:00    Titlul subiectului: 102494

Ca dotari interioare, GGF beneficia de scaune model ROCAR, confectionate din plastic de culoare gri (pe care si le-a pastrat in varianta originala pana la casare), mocheta gri-verzuie cu sclipici, rezistenta, panouri laterale, superioare si de protectie in zonele de acces ale usilor de culoare alba, bare de sustinere invelite in masa plastica de culoare gri precum si elemente de sustinere metalice, de culoare alba. Sistemul de iluminare era activ pe ambele ramuri (se utilizau lampi paralelipipedice cu bec in locul celor dotate cu neoane, existente la primele loturi achizitionate).
Dupa o perioada de "rodaj", GGF a inceput sa deserveasca deseori traseele 22 si 9. Primul RK substantial a avut loc pe la sfarsitul anilor '90, cand s-au efectuat primele inlocuiri de echipamente. Primul strat de vopsea avea sa vina la urmatoarea revizie, cand tablele laterale incepusera sa fie usor afectate de rugina si de urme de zgaraieturi rezultate in urma unor incidente minore; s-a respectat schema originala de culoare, pana si cele trei dungi trasate pe panoul de vizitare din zona frontala au fost redate in culoarea similara cu cea aplicata din fabrica.
Ca in majoritatea cazurilor prezentate deja la "Panoptic", perioada de uzura maxima la care a fost supus GGF este cea cuprinsa intre sfarsitul anilor '90 si inceputul anilor 2000, cand necesarul de mijloace de transport era tot mai mare iar autobuze functionale tot mai putine... S-a decurs din nou la utilizarea abuziva a autobuzelor din dotare. "Greul" a cazut pe autobuzele ROCAR 112 si U 312 B.
La exterior, GGF si-a pastrat "silueta" in conditii destul de bune; nu-mi amintesc sa fi fost implicat in accidente si nici sa fie manevrat gresit in trafic. Sistemul de iluminare de balizare a cedat primul, mai intai unul dintre indicatorii frontali, pe urma cei posteriori, si nu au mai fost inlocuiti in cursul RK-urilor. A urmat indicatorul posterior pentru traseu (schimbat de cateva ori, chiar daca nu se prea obisinuia sa se puna placuta de traseu in zona posterioara de deasupra lunetei). Pe la inceputul anilor 2000, faza scurta avea un singur reprezentant functional (becul dreapta) si de multe ori se intrebuinta faza lunga (activarea indicatorilor pozitionati spre interior).
Interiorul continua sa se pastreze in conditii bune; mocheta avea semne minore de uzura in zonele de trafic intens, panourile nu erau deformate iar usile erau actionate corespunzator (sincronizate).
Prin 2005, daca nu ma insel, GGF a primit al doilea strat de vopsea, identic cu cel anterior. La interior, singurele probleme vizau instalatia de iluminare: pe ramura dreapta cativa indicatori erau arsi iar soclul unuia dintre lampile din zona mediana era desprins din pozitiile de fixare.
Din prima jumatate a anilor 2000 GGF a inceput sa deserveasca Curse Conventie spre Combinat, la inceput in numar redus, pe urma, in jurul anilor 2005-2006, in numar mai mare. Prin 2006 imi amintesc ca se efectuau lucrari la terasament, lucrari care afectau reteaua de tramvai pe strada Basarabiei; in locul tramvaielor s-au introdus autobuze. GGF a fost unul dintre mijloacele de transport care a deservit astfel de linii.



GGF-8_1(31 IULIE 2006).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.96 kb
 Vizualizat:  de 20707 ori

GGF-8_1(31 IULIE 2006).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 23:17:25    Titlul subiectului: 102497

In anul 2007 au loc noi verificari si schimbari de echipamente. De mentionat este situatia peretelui cabinei, "izolat" in partea superioara cu hartii si carpe (metoda tipic romaneasca).
Primele "personalizari" pe care le-a primit GGF-ul au fost realizate in interiorul cabinei: s-a vopsit in negru pana la jumatate geamurile centrale ale peretelui cabinei, s-a montat o perdeluta galben-maronie in spatele banchetei soferului, s-a instalat traditionala ladita cu scule, utilizata si pe post de bancheta pentru cunoscutii soferului iar pe podea s-au pus cateva mochete cauciucate.
La interior aparusera deja semne nete de uzura: mocheta roasa in unele locuri a necesitat peticire cu benzi metalice sau acoperire cu portiuni din cauciuc, treptele scarilor au fost intarite cu profile metalice. Panourile continuau sa reziste in pozitiile initiale fara a prezenta un grad semnificativ de deformare. Surprinzator, panourile de protectie pentru pasageri, aferente zonelor de acces ale usilor, erau in pozitiile initiale (de obicei acestea erau printre primele elemente care cedau). Sistemul de iluminare era partial functional iar cel corespunzator accesului la usi a fost pornit in a doua jumatate a anului 2007 (era functional integral).
In cursul acestui an GGF beneficiaza de doua interventii de natura tehnica si este re-vopsit partial (barele de protectie, zone inferioare). Canatele usilor erau dereglate si se deschideau greu (in special cele din zona mediana si posterioara), asupra acestora intervenindu-se in cursul celei de-a doua remedieri (cand s-au efectuat inlocuiri si la partea electrica).
Sa vedem si cateva poze cu GGF in cursul anului 2007.
Prima fotografie a fost realizata de Terry Lawson iar cea de-a treia, de cg2005.



GGF-7 MARTIE 07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.57 kb
 Vizualizat:  de 20702 ori

GGF-7 MARTIE 07.jpg



GGF-18 APR 2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.32 kb
 Vizualizat:  de 20702 ori

GGF-18 APR 2007.jpg



GGF - 14 DECEMBRIE 2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.76 kb
 Vizualizat:  de 20702 ori

GGF - 14 DECEMBRIE 2007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 23:34:45    Titlul subiectului: 102498

La inceputul lui 2008, GGF ruleaza deseori pe Cursele Conventie spre Combinat. Dintre trasee, raman 9, 20, 22 si 26 pe care le deserveste in anumite zile, aperiodic, si, mai mult, este suplinit deseori de pe acestea, in special in perioadele de timp cand este "chemat" pentru cursele spre Sidex. In primavara lui 2008, GGF abandoneaza traseele mentionate anterior in favoarea tandemului de rute 21-31, pe care il deserveste pana spre sfarsitul verii, cand cedeaza tehnic si este retras in parcul auto al Transurb-ului.
La exterior, semnele de uzura nu sunt semnificative; interiorul insa prezinta urme de degradare tot mai pronuntata: panourile incepusera sa se deformeze si sa iasa din cadrele lor iar stratul lucios, de suprafata, sa se umfle si sa pocneasca in anumite locuri (totusi au rezistat 12 ani fara schimbare!), mocheta a necesitat carpeli tot mai dese iar pe laterale (table si panouri) incepusera sa se dezvolte semne de grafitti si scrijelituri.
Sa vedem cateva poze cu GGF in cursul perioadei de functionare, in anul 2008:



0208 - GGF vedere frontala (03.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.07 kb
 Vizualizat:  de 20701 ori

0208 - GGF vedere frontala (03.05.2008).jpg



0200 - GGF vedere din salon (03.05.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.99 kb
 Vizualizat:  de 20701 ori

0200 - GGF vedere din salon (03.05.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 23:43:49    Titlul subiectului: 102499

In luna octombrie a anului 2008, in cursul unei vizite pe care am efectuat-o la Transurb in compania colegului nostru, Terry Lawson, am remarcat un grup de patru autobuze garate in fata atelierului de reparatii (de fapt toate autobuzele care fusesera garate acolo aveau sa intre in cursul lunii urmatoare in tarcul de casare). Printre acestea se numara si GGF. Am remarcat ca de cand deservise tandemul de trasee 21-31 si se defectase, GGF nu mai parasise parcul auto. Deja se incepuse demontarea pieselor, in special cele care intrau in componenta sistemului de iluminare. O luna mai tarziu, GGF intra in tarcul de casare.
Mai jos am postat cateva poze cu GGF, datand din 25.10.2008. Imagini partiale cu GGF aflat in tarcul de casare pot fi observate in cadrul prezentarii anterioare (cea pentru SHS).



2787__ggf_frontal_25102008_200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.27 kb
 Vizualizat:  de 20699 ori

2787__ggf_frontal_25102008_200.jpg



2788__ggf_frontal_25102008_205.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.18 kb
 Vizualizat:  de 20699 ori

2788__ggf_frontal_25102008_205.jpg



2794__ggf_lateral_posterior_25102008_276.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.33 kb
 Vizualizat:  de 20699 ori

2794__ggf_lateral_posterior_25102008_276.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Dec 2008 23:31:21    Titlul subiectului: 102815

In luna martie a anului 1996, transurb Galati achizitiona penultimul lot de ROCAR-uri 112. Acest lot era format din 4 autobuze: TZF, TZG, TZH si TZI, dintre care, TZF provenea dintr-un lot anterior realizat de uzinele ROCAR (toate cele patru autobuze au fost livrate la aceeasi data catre Transurb). In prezent, din acest lot, ROCAR-ul cu numarul de parc TZI a intrat la casare.
Faptul ca s-a renuntat la serviciile acestui ROCAR este putin surprinzator – din punctul meu de vedere – intrucat autobuzul era intr-o conditie buna de functionare iar aspectul exterior suferise recent imbunatatiri.
Inca de la achizitie, lotul TZ (ca de altfel si lotul TG, achizitionat anterior) s-a remarcat prin rapiditatea de reactie la comenzi. Motorul era “iute” iar schimbarea treptelor de viteza se realiza cu usurinta. La inceput de cariera TZI a rulat deseori pe “trio-ul” de trasee 9, 20 si 22. Rareori TZI a suplinit traseul 29 sau 26.
La interior TZI era echipat cu scaune ROCAR de culoare gri, confectionate din mase plastice, panouri laterale, superioare si de protectie in zona usilor de culoare alba, incadrate in rame metalice cu garnituri de protectie de aceeasi culoare, bare de sustinere invelite in plastic de culoare gri, elementi de fixare pentru echipamente formati din doua jumatati metalice, de culoare alba, mocheta cauciucata cu striuri late, trepte invelite in profile metalice laminate. Sistemul de iluminare era activ pe ramura dreapta (cea stanga s-a dat in folosinta spre sfarsitul carierei lui TZI) si, pentru o scurta perioada de timp, ambele sisteme de iluminare in zonele de acces ale usilor (sistemul de iluminare inferioara, reprezentat prin doi indicatori protejati in soclii rotunjiti, la baza primei trepte, precum si sistemul de iluminare superioara, reprezentat prin doi indicatori protejati in socli paralelipipedici, amplasati in cutia de comanda a usilor) erau functionale si se activau – conform montajului din fabrica – cand instalatia de iluminare a salonului era pornita si cand canatele celor trei usi erau deschise.
Schema de culoare a lui TZI este prezentata in schita de mai jos.



TZI - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.08 kb
 Vizualizat:  de 20629 ori

TZI - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Dec 2008 23:32:44    Titlul subiectului: 102816

Primele “elemente stilistice” pe care le-a primit TZI a fost perdeluta rosie, care acoperea geamurile peretelui separator dintre cabina si salon, precum si “fasia dantelata”, tot de culoare rosie, agatata deasupra parasolarului. In urmatoarea perioada (in jurul anului 2000), pe parbriz, in partea superioara, a fost lipit un autocolant de culoare verde care facea ca TZI sa fie usor de recunoscut de la distanta. Pana in jurul anului 2002, TZI s-a comportat ireprosabil. La exterior nu au fost necesare interventii iar interiorul s-a pastrat in conditii bune, cu exceptia catorva panouri laterale (zona posterioara) si superioare (in special cele din zonele de amplasament ale trapelor de aerisire) care incepusera sa se onduleze datorita umiditatii si a diferentelor de temperatura (izolatia in anumite portiuni nu era prea grozava).
Dupa 2002, incep sa apara primele semne de uzura exterioara: zonele din vecinatatea aparatorilor incepusera sa rugineasca, portiuni din canatele usilor (zona posterioara) erau atacate puternic de rugina – imi amintesc ca primul canat al celei de-a treia usi ruginea mereu iar intr-o perioada se putea observa prin el “detalii stradale”, ambele table ce-l inveleau in zona posterioara fiind marcate substantial de rugina. In plus, in zona posterioara, tabla afectata fusese si deformata spre interior in urma unui accident. Probabil ca graba cea mare a uzinelor ROCAR a fost, in cazul lui TZI, aplicarea stratului de vopsea si a elementelor de etansaneitate; prin 2004, bara de protectie din partea posterioara a cedat din elementii de fixare (ruginiti excesiv) si la scurt timp, si bara frontala a necesitat imbunatatiri. In urma acestora, posteriorul si partea frontala a lui TZI sunt vopsite intr-o nuanta de portocaliu mult mai inchisa ca cea originala iar diferenta este discrepanta. Nu se schimba insa nimic din acest aspect pana la RK-ul din 2005, cand autobuzul este revopsit si se efectueaza totodata primele imbunatatiri de natura tehnica. La interior, interventiile sunt minore; se “intaresc” cateva panouri laterale si superioare, se inlocuiesc becurile arse si se da in folosinta si ramura stanga de iluminare a salonului. Mocheta necesita fixari minore in zonele de trafic intens iar o parte din tablele pentru accesul in salon sunt re-fixate prin profile metalice. Ca la majoritatea ROCAR-urilor 112, primele ornamente care au cedat au fost cele ale capacelor de vizitare pozitionate in salon. Acestea nu au mai fost inlocuite…
Din punct de vedere al traseelor deservite, din prima jumatate a anilor 2000 TZI a inceput sa ruleze deseori pe Curse Conventie. Raman “favorite” traseele 20 si 22, si – avand in vedere punctele de plecare pentru Curse Conventie – traseul 26.
Un nou strat de vopsea exterioara se aplica prin 2006 (in urma unei reclame de care nu-mi amintesc cu exactitate) si din nou se intervine la interior, in special cu elemente de sustinere pentru echipamente. Sistemul de iluminare pentru salon este functional partial iar in unele zone panourile superioare sunt umflate insa nu se dispune inlocuirea lor. De asemenea, o parte din banchete sunt fisurate iar barele de sustinere sunt “lasate” partial fara materialul plastic protector.
Perioada cuprinsa intre 2006 si inceputul lui 2008 il gaseste pe TZI activand atat pe traseele locale cat si pe Cursele Conventie. Prin 2007 imi amintesc ca autobuzul a lipsit pentru o scurta perioada de timp din circuitul urban, probabil a trecut printr-un alt RK sau a necesitat interventii masive la partea tehnica (in aceasta privinta informatiile pe care le detin nu sunt clare). De asemenea, mai exista informatii care sustin ca in acea perioada TZI a avut un accident in zona frontala dreapta (inaintea primului canat, sub ochiul de geam de la cabina soferului) si ca reparatiile necesare au dus la grabirea RK-ului, programat ceva mai tarziu dar tot in cursul acelui an. Urmatoarea “absenta” a avut loc in anul 2008, cand TZI primeste un nou strat de vopsea. Se pare ca – din punct de vedere al aspectului exterior – principala problema cu care s-a confruntat ROCAR-ul TZI a fost rugina; tablele erau mereu marcate de ochiuri de rugina care evoluau rapid… si desi tablele erau curatate, chituite sau schimbate, rugina reaparea (ce-i drept in alte locuri si subrezea alte parti ale autobuzului).
Mai jos, doua poze cu TZI, realizate de colegul nostru, Terry Lawson, in cursul anului 2008:



TZI-20.februarie.2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.34 kb
 Vizualizat:  de 20628 ori

TZI-20.februarie.2008.jpg



TZI-16.mai.2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.69 kb
 Vizualizat:  de 20628 ori

TZI-16.mai.2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Dec 2008 23:34:25    Titlul subiectului: 102817

Noile repartizari care au avut loc in cursul anului 2008 au determinat ca TZI-ul sa ajunga “autobuz de rezerva pentru traseele locale”. Prin urmare, TZI aparea destul de rar in schema urbana de transport: in unele zile de week-end, pe traseul 9, in diminetile lucratoare, cateva doua-trei curse pe traseul 9, 20 sau 22… Nici pe Curse Conventie nu maid a aceelasi randament ca-n ultimii ani.
Din pacate, in cursul anului 2008 nu am mai avut ocazia sa calatoresc cu TZI si prin urmare nu stiu cum se comporta in trafic. De cate ori l-am vazut parea insa sa functioneze corespunzator iar la urcatul dealurilor din oras nu parea sa aiba probleme. In urma ultimului RK, barele din spate au fost inlocuite cu una singura, prevazuta cu decupaj pentru remorcare. Aceasta avea marginile protejate cu inel de cauciuc, si daca nu ma insel, a apartinut unui alt ROCAR… iar amplasamentul ei era frontal, nu posterior. Prin urmare, exista posibilitatea ca TZI sa fi rulat in ultima sa perioada de activitate cu doua bare de protectie pentru zona frontala.
Pe 25.10. 2008, in urma unei vizite pe care am efectuat-o impreuna cu colegul meu Terry Lawson la autobaza Transurb, am sesizat ca TZI fusese tras in dreptul atelierului de reparatii, alaturi de alte autobuze (o parte le-am mentionat in prezentarile anterioare). Initial am crezut ca acest ROCAR va intra din nou la reparatii insa nu a fost asa… Din punct de vedere exterior arata foarte bine, prin urmare banuiesc ca – precum in majoritatea cazurilor – partea tehnica a cedat. Informatii neoficiale sustin ca problema principala a consitituit-o motorul si ca in urma analizei tehnice a rezultat ca refacerea autobuzului nu ar mai fi rentabila.
O luna mai tarziu, in urma vizitei de pe 29.11.2008, l-am descoperit pe TZI intrat deja in tarcul de casare.
Pozele postate mai jos le-am realizat in data de 25.10.2008. Datorita pozitiei pe care TZI o ocupa in tarcul de casare nu am reusit sa realizez poze clare. Totusi, acest autobuz poate fi observat partial in pozele pe care le-am pus pentru ROCAR-ul SHS (prezentat anterior). In data de 29.11.2008, TZI ramasese fara toate cele opt roti si fusese asezat direct pe pamant. La interior abia se incepuse demontarea echipamentelor.



2789 - TZI vedere frontala (25.10.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.63 kb
 Vizualizat:  de 20627 ori

2789 - TZI vedere frontala (25.10.2008).jpg



2790 - TZI vedere posterioara (25.10.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.28 kb
 Vizualizat:  de 20627 ori

2790 - TZI vedere posterioara (25.10.2008).jpg



2791 - TZI vedere posterioara detaliu (25.10.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.56 kb
 Vizualizat:  de 20627 ori

2791 - TZI vedere posterioara detaliu (25.10.2008).jpg



2793 - TZI & GGF (25.10.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.5 kb
 Vizualizat:  de 20627 ori

2793 - TZI & GGF (25.10.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 00:15:03    Titlul subiectului: 103052

In luna noiembrie a anului 2008, Transurb-ul a trimis la casare inca un reprezentant al lotului GG. Surprinzator, este vorba despre unul dintre cele mai ingrijite si mai intretinute mijloace de transport ale autobazei... Numarul sau de parc este GGI.
Inca de la inceputul achizitiei sale (noiembrie 1996), GGI s-a dovedit a fi un autobuz de viteza, manevrat in stil profesionist de soferii sai. Dotarile interioare cat si schema de culoare originala sunt similare cu ale lui GGF.
Debutul acestui ROCAR a avut loc pe traseul 22 insa, la scurt timp, a inceput sa frecventeze si traseul 29; prin urmare, se poate spune ca in prima sa perioada de functionare, GGI a "preferat" liniile aglomerate ale orasului - 22 si 29, pe care rula in tandem cu alte U 312 B-uri (CHF si BWV de exemplu), DAC-uri 112 (BZE, MKG, MKF, ADG (ex-9356)...) si rarerori cu DAC-uri 117 (8140, 8144, 8154...).
Mai jos, schema de culoare originala a lui GGI:



GGI - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.79 kb
 Vizualizat:  de 20548 ori

GGI - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 00:42:39    Titlul subiectului: 103054

Pana la sfarsitul anilor '90, GGI nu are probleme de natura tehnica si continua sa se mentina "in forma" pe traseele locale. La interior, echipamentele se dovedesc a fi rezistente fluxului mare de calatori; panourile de protectie din dreptul scarilor de acces in salon rezista in pozitiile initiale, mocheta gri-verzuie cu modele circulare nu prezinta urme semnificative de uzura, tablele care invelesc treptele sunt rezistente iar canatele isi pastreaza sincronizarea. De asemenea, ornamentele interioare si invelisul din vinilin pentru tubul cu cablatura (amplasat la mijlocul autobuzului in partea stanga) nu sunt afectate.
Primele semne "personalizatoare" au loc in cabina soferului: se sudeaza un profil metalic in spatiul liber dintre treptele primei usi si cadrul metalic cu geamuri care asigura accesul intre cabina si salon, se re-vopsesc cadrele metalice ale peretelui separator in negru si se monteaza perdelute, atat in spatele scaunului soferului cat si in partea superioara a parbrizului.
Spre deosebire de celelalte ROCAR-uri U 312 B, GGI a pus inca de la inceput in functiune iluminarea inferioara din zona treptelor de acces in salon precum si iluminarea interioara pe ambele ramuri. Din pacate, luminozitatea generata era slaba... pacat ca cei de la ROCAR au renuntat la intrebuintarea neoanelor...
Din punct de vedere exterior, GGI nu a avut prea mult de suferit; doar unul dintre panourile de acces din zona stanga a fost deformat partial si inlocuit la scurt timp. Sistemul de iluminare frontala era reglat si puternic. Soferul prefera sa ruleze cu faza lunga (toate cele patru faruri functionale). Sistemul de iluminare posterioara era functional integral; cel de balizare a cedat in zona posterioara si nu a mai fost inlocuit pana la R.K.-ul major de la inceputul anilor 2000 (anul 2003 daca nu ma insel).
Mai jos, o poza cu GGI datand din anul 1999. Poza apartine cotidianului local "Viata Libera".



GGI in 1999.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.89 kb
 Vizualizat:  de 20545 ori

GGI in 1999.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 01:24:03    Titlul subiectului: 103055

Pana in anul 2003, GGI nu beneficiaza de prea multe interventii privitoare la salon sau la aspectul exterior. Principala atentie a mecanicilor se concentreaza asupra factorilor tehnici: se inlocuiesc diferite piese si echipamente - toba de esapament, afectata de rugina, cureaua de transmisie, cutia de viteze, se reface circuitul care asigura incalzirea in cabina, se inlocuiesc o parte din cablurile care tin de partea electrica, se schimba placutele de frana...
Prin urmare, "scapat relativ de sub supraveghere", GGI incepe sa se degradeze exterior (vopseaua incepuse sa se decoloreze, tablele incepusera sa rugineasca iar unele ornamente erau desprinse din elementele de fixare...) iar salonul incepe sa se degradeze, pornind de la uzura normala a mochetei in zonele de trafic intens si terminand cu scrijeliturile si semnele de grafitti vizibile pe banchete si pe tablele din zona posterioara.
In jurul anului 2003, GGI intra intr-un RK major de pe urma caruia se alege la exterior cu un nou strat de vopsea, asemanator cu cel orgininal, iar la interior primeste corecturile necesare - carprirea mochetei si a tablelor care invelesc treptele, revospirea partiala a tablelor lateral-mediane, inlocuirea becurilor arse din salon... (imi amintesc ca in zona mediana, GGI ramasese fara un soclu iar o alta lampa nu mai avea capacul din plastic).
Un amanunt pe care am uitat sa-l amintesc este farul de iluminare amplasat in exterior, deasupra primei usi; acesta a fost montat la inceputul anilor 2000 si a fost mereu functional. In prima perioada a fost deseori utilizat iar pe urma mai rar, functie de vizibilitate. In prezent, GGI este singurul ROCAR U 312 B care are un astfel de far pentru iluminarea exterioara).
Pana la jumatatea anilor 2000, GGI continua sa deserveasca trasee cu flux mare si mediu de calatori si totodata figureaza si pe lista mijloacelor de transport care deservesc Cursele Conventie spre Combinatul Sidex.
La aproximativ doi ani de la revizia majora, gemul laterlal de dinaintea celei de-a treia usi este spart si cum la acea vreme nu exista nici un geam de schimb pe stoc, s-a preferat modificarea cadrului initial al ferestrei cu unul mai mic, preluat de la un DAC, la care s-a adaugat - pentru intarire - un profil metalic de sustinere, sudat in puncte. La scurt timp dupa aceasta modificare, GGI trece din nou printr-un set de reparatii de natura tehnica (probleme cu motorul) in urma caruia mai primeste un set de elemente personificatoare, in special la exterior: jante vopsite in albastru, cu inele de protectie albe, ramele farurilor vopsite in alb iar geamul cutiei frontale de afisare a traseului acoperit partial cu vopsea. Stergatoarele pentru parbriz sunt imbracate in material protector rosu-negru insa nu sunt reglate corespunzator iar lamele din cauciuc lasa brazde. La scurt timp, lamele sunt inlocuite cu altele de o calitate mai buna.
Daca imi amintesc corect, cu putin timp inaintea noilor reparatii, GGI primeste un alt sofer pe unul dintre schimburi, si acesta avand grija de mijlocul de transport primit.
Imi amintesc ca cel putin odata pe zi, la capat de linie, soferii spalau podeaua autobuzului si curatau interiorul de diferite ambalaje si hartii "uitate" de calatorii civilizati.
Tot in a doua jumatate a anilor 2000, in zona posterioara a salonului podeaua cedeaza (si cadrul din lemn odata cu ea) si este intarita cu o suprafata mare, metalica, care ocupa toata zona din dreptul celei de-a treia usi. De asemenea, o parte dintre panourile de protectie in dreptul usilor au cedat din elementele de fixare. Nici sistemul de iluminare inferior pentru accesul la usi nu mai era functional, unii socli erau sparti, altii aveau becurile arse. Din pacate, in urma interventiilor succesive efectuate asupra lui GGI, nu s-a lucrat si asupra acestor aspecte.
Dupa revizii, GGI revine in circuitul urban insa de aceasta data Cursele Conventie sunt prioritare. Printre traseele care continua totusi sa le deserveasca GGI se numara 20 si 22, si mai rar 9 si 26.
In poza de mai jos, GGI efectuand o Cursa Conventie spre Sidex, in vara anului 2006:



GGI- 31.07.2006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.85 kb
 Vizualizat:  de 20540 ori

GGI- 31.07.2006.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 01:43:20    Titlul subiectului: 103056

A doua jumatate a anului 2007 aduce un nou "look" pentru GGI si totodata noi schimbari de natura tehnica. Se lipesc autocolante in zona frontala iar geamurile canatelor primesc si ele autocolante albe, la inceput doar canatele primei usi, apoi, la cateva luni diferenta (prima jumatate a anului 2008), si canatele celorlalte doua usi, atat in zona inferioara cat si in cea superioara.
Prima jumatate a anului 2007 GGI inca mai deserveste trasee locale insa in calitate de "autobuz de rezerva", el suplinind colegii absenti ai traseelor 9, 20, 22 sau 26. In aceasta perioada sistemul de iluminare superior din dreptul usilor de acces devine functional iar salonul are parte de ultimele imbunatatiri (mocheta, treptele usilor, sincronizarea canatelor, fixarea panourilor umflate din cauza umezelii si a diferentelor de temperatura...). In mod surprinzator, becul care asigura iluminarea locasului pentru traseu din zona posterioara, deasupra lunetei, continua sa fie functional. GGI a fost unul dintre putinele autobuze la care se obisinuia sa se monteze placuta cu numarul de traseu si in zona posterioara, chiar daca vizibilitatea ei pe timp de noapte era redusa...
Din a doua jumatate a anului 2007, GGI ruleaza ocazional pe cate un traseu; el devine unul dintre principalele mijloace de transport pentru Curse Conventie. Mai jos, doua poze cu GGI in anul 2007. Cea de-a doua poza postata a fost realizata de Terry Lawson in iarna acelui an:



GGI - 08.06.2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.06 kb
 Vizualizat:  de 20539 ori

GGI - 08.06.2007.jpg



GGI - 24.12.2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.66 kb
 Vizualizat:  de 20539 ori

GGI - 24.12.2007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 01:56:59    Titlul subiectului: 103057

Un nou strat de vopsea pentru GGI la intrarea in anul 2008. Zona posterioara este vopsita in portocaliu, mai intai pana aproape de jumatatea distantei dintre bara si luneta, apoi, la cateva luni distanta, s-a vopsit in intregime posteriorul in culoarea portocalie, GGI devenind astfel singurul ROCAR care s-a "abatut" de la "sabloanele" schemei de vopsea originala, oferite de fabrica.
Remarc din nou functionarea integrala a sistemului de iluminare de balizare. Plasticurile stopurilor au fost curatate iar jentile si inelele de protectie au fost vopsite din nou in culorile deja stiute: bleu si alb.
In cursul anului 2008 il observ deseori pe GGI garat in dreptul stadionului Dunarea unde este unul dintre punctele de plecare ale Curselor Conventie corespunzator cartierelor Micro 18 si Micro 19. Daca din punct de vedere al aspectului exterior arata ireprosabil, tehnic incepuse sa functioneze cam greu iar despre motor se spune ca se defecta cam repede in ultima perioada de functionare.
In prima poza postata mai jos l-am fotografiat pe GGI in zona Garii C.F.R., pregatit sa efectueze Curse Conventie.
In urmatoarele poze postate l-am surprins pe GGI in autobaza Transurb, garat spre iesirea din curte, verificat si pregatit pentru "speciale".



GGI - 02.2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.13 kb
 Vizualizat:  de 20537 ori

GGI - 02.2008.jpg



1916 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.72 kb
 Vizualizat:  de 20537 ori

1916 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg



1919 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  148.76 kb
 Vizualizat:  de 20537 ori

1919 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg



1924 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.61 kb
 Vizualizat:  de 20537 ori

1924 - GGI la autobaza (30.08.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 02:05:27    Titlul subiectului: 103058

In toamna anului 2008, GGI deservea pentru ultima oara "curse speciale". Datorita defectiunilor tehnice, a fost retras in curtea autobazei si la putin timp a intrat la casare. In cursul vizitei pe care am efectuat-o in octombrie, l-am observat pe GGI in zona atelierului de reparatii, alaturi de GGF, TZI si SHS. O luna mai tarziu, se afla si el in tarc...
GGI a fost unul dintre cele mai ingrijite si mai prezentabile autobuze pe care le-a detinut Transurb-ul. Soferii sai au avut grija de el, si, probabil ca de nu ar fi fost aduse loturile de MAZ-uri, cu siguranta ca GGI nu ar fi intrat in tarc; surse neoficiale spun ca soferul care ramasese sa lucreze pe GGI a primit un autobuz nou (MAZ).
Mai jos, o poza cu GGI aflat in tarc. In momentul in care i-am facut poza, GGI era descompletat in proportie de 10%.



GGI - in tarcul de casare (29.11.2008).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  308.4 kb
 Vizualizat:  de 20536 ori

GGI - in tarcul de casare (29.11.2008).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2009 21:47:32    Titlul subiectului: 104456

In urma vizitei pe care am efectuat-o in data de 17.01.2009, am constatat ca dezmembrarea autobuzelor aflate in tarc nu evoluase prea mult de la ultima intrevedere... Intr-un cuvant, aceeleasi autobuze (mai sunt doua ISUZU pe care urmeaza sa le prezint in cadrul acestui topic) care au mai pierdut din echipamente, aspect care se observa mai bine in cazul lui GGI si a lui SHS.
Mai jos, cateva poze:



0174 - In tarcul de casare (17.01.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  353.58 kb
 Vizualizat:  de 20368 ori

0174 - In tarcul de casare (17.01.2009).JPG



0176 - In tarcul de casare (17.09.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  301.47 kb
 Vizualizat:  de 20368 ori

0176 - In tarcul de casare (17.09.2009).JPG



0177 - In tarcul de casare (17.01.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  265.99 kb
 Vizualizat:  de 20368 ori

0177 - In tarcul de casare (17.01.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 22:13:59    Titlul subiectului: 109686

La data de 11.04.2009, situatia in ceea ce privea autobuzele casate nu evoluase prea mult de la ultima vizita. DAB-ul FPX a fost din nou scos in parc iar demontarile continua. Colegul sau de suferinta, DWH ramane in continuare "ascuns" probabil in vre-un atelier iar in tarcul de casare a fost introdus un nou autobuz ROCAR, cu numarul de parc TGP. Datorita faptului ca in tarc nu mai era loc de inca un membru, ROCAR-ul CHG se afla in curs de demontare la marginea parcului auto.
WZR si JTD s-au "topit" mai repede ca autobuzele ROCAR deja existente in tarc. YGH, MKF si MKE raman in continuare "furnizoare" de piese pentru autobuzele aflate in serviciu, stadiul de descompunere al acestora fiind aproximativ aceelasi cu cel inregistrat la ultima noastra vizita. Pe de alta parte, echipamentene ROCAR-urilor U 312 B sunt la mare cautare: SHS, GGF si GGI au pierdut numeroase parti si elemente insa nu s-a intervenit deocamdata asupra tablelor exterioare.
Ca un rezultat general, usile si geamurile sunt principalele echipamente aflate "in voga" in tarcul de casare. Urmeaza panourile interioare, scaunele si diferite elemente ale instalatiilor de iluminare. Din punct de vedere tehnic, demontarea sistemelor si a partilor auxiliare acestora este mult mai greu de urmarit.
Mai jos, cateva poze cu vehiculele aflate in curs de casare, deja prezentate la panoptic. ROCAR-urile TGP si CHG vor fi prezentate ulterior in cadrul acestui topic.



0318 - FPX vedere frontala (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.66 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0318 - FPX vedere frontala (11.04.2009).jpg



0310 - FPX vedere laterala (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.32 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0310 - FPX vedere laterala (11.04.2009).jpg



0284 - SHS, GGF si TZI (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  228.7 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0284 - SHS, GGF si TZI (11.04.2009).jpg



0281 - TZI, GGF, SHS, MKE (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.06 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0281 - TZI, GGF, SHS, MKE (11.04.2009).jpg



0285 - MKE vedere posterioara (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.88 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0285 - MKE vedere posterioara (11.04.2009).jpg



0283 - MKE interiorul (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.67 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0283 - MKE interiorul (11.04.2009).jpg



0282 - MKE interiorul (11.04.2009).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  170.76 kb
 Vizualizat:  de 20013 ori

0282 - MKE interiorul (11.04.2009).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2009 11:49:00    Titlul subiectului: 109837

In luna iunie a anului 1999 Transurb achizitiona un lot de doua midibuze Isuzu, care ulterior au primit numerele de parc JTD respectiv JTE.
In primele luni de activitate, cele doua Isuzu achiztionate s-au alaturat flotei de midibuze déja; existente, intrebuintate pe traseul 102, si mai apoi, in cursul urmatorilor ani, aria de activitate a acestora a cuprins si trasee precum 11b, 9b, 20b sau 104.
Dintre cele dua midibuze amintite, JTD a fost, inca de la inceput, ingrijit si intretinut corespunzator de catre soferii pe care i-a avut. Totusi, din punct de vedere tehnic, JTE s-a dovedit a fi mai rezistent decat colegul de lot si din acest motiv astazi, JTE continua sa iasa pe traseele locale pe cand in tarcul de casare, din JTD au ramas doar cateva echipamente, sasiul si carcasa…
Din punct de vedere al dotarilor interioare, JTD era echipat in maniera clasica a colegilor adusi déjà la Galati si aflati in circulatie: mocheta de culoare gri deschis, cu modele circulare medii, ornamente si elemente de fixare a mochetei si echipamentelor din salon metalice, de culoare argintie, prevazute cu suruburi, banchete imburetate, invelite in vinilin de culoare gri deschis, cu spatar din plastic, tot de culoare gri, pe care era stantat numele fabricii producatoare – Isuzu, cu rame de sustinere metalice, cu picior vopsit intr-o nuanta de gri-alburie, panouri laterale si superioare de culoare alb-cenusie, system de iluminare format din trei lampi dispuse central pe plafon, asigurand iluminare relative scazuta, dintre care prima lampa orientata in dreptul cabinei soferului, sistem de ventialtie asigurat prin geamuri cu deschidere laterala, trape de aerisire si ventilator pozitionat in zona posterioara, bare de sustinere de culoare gri-alburii, bord confectionat din plastic, avand aceeasi culoare cu tapiteria banchetelor. De asemenea, pentru prezentarea traseului existau doua locuri de amplasare a placutelor; in zona frontala a cabinei, in dreptul parbrizului, coltul superior dreapta si in partea inferioara a primului geam de dupa prima usa. Amintesc ca initial, afisajul pentru traseu era electronic si exista doar in zona frontala; echipamentul era de culoare neagra iar afisajul prezenta cifre verzi fosforescente, usor de remarcat. Cu timpul s-a renuntat la acest dispozitiv in favoarea placutelor de traseu cunoscute.
La exterior, atat JTD cat si JTE fusesera dotate cu lampi pentru ceata, aveau becuri de orientare laterala si sistem de iluminare de balizare. Ca toate midibuzele aduse la Galati, JTD avea culoarea alba, cu ornamente gri-inchis. Schema originala este prezentata in desenul de mai jos;



JTD - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.08 kb
 Vizualizat:  de 19977 ori

JTD - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2009 11:51:27    Titlul subiectului: 109838

Perioada de maxima utilizare pentru JTD a fost cuprinsa intre anii 1999 – 2005, cand randamentul dat de acest midibuz a fost maxim. Uzura pronuntata din punct de vedere tehnic a avut loc pe cele doua trasee despre care eu cred ca n-au fost niciodata potrivite pentru micutele Isuzu: 11b si 102. De multe ori l-am vazut pe JTD plin pana la refuz de pasageri, am mers si eu des cu acest midibuz in special in diminetile in care ma duceam la facultate. La putin timp dupa introducerea in circulatie, majoritatea midibuzelor au primit inca o bara de sustinere – majoritatea barelor erau luate de la autobuzele romanesti casate – amplasata in lateral, in partea dreapta a sensului de mers, la nivelul celor trei geamuri dintre usile de acces. Sistemul de perforare electronic a s-a defectat la inceputul anilor 2000 si a fost inlocuit cu perforatoarele clasice, doua la numar, unul amplasat in zona frontala, langa cabina, si unul pe bara de sustinere verticala de langa ultima usa. Instalatia de iluminare pentru accesul la usi a rezistat pana in momentul retragerii midibuzului din circuitul urban.
In urma intrebuintarii frecvente pe traseele cu flux mare de calatori, primele elemente care au cedat la JTD au fost ornamentele interioare si tablele care inveleau structura corespunzatoare treptelor de acces. In urma primului RK – undeva prin 2002 daca nu ma insel – s-au intarit treptele si ornamentele rupte au fost completate cu profile metalice pentru sustinere. Au urmat apoi banchetele, initial au cedat spatarele din plastic – fisurari, sparturi, desprinderi din suruburi – si apoi invelitorile, a caror uzura a fost grabita de cei care nu apreciaza disciplina intr-un mijloc de transport in comun – intepaturi, bucati de burete rupt, manjeli cu markere si alte acte de vandalism. Schimbarea banchetelor a avut loc in cursul celui de-al doilea RK, doi ani mai tarziu. In urma acestei schimbari s-au operat totodata lucrari la instalatia de franare – schimbare placute de frana intrucat cele de spate erau uzate excesiv, sistemul de franare – frana de serviciu, sistemul de transmisie plus un set de alte verificari si inlocuiri de piese si echipamente care sa faca midibuzul apt pentru I.T.P.
Primele semne de uzura tehnica au inceput sa apara prin 2006, cand JTD a acuzat primele probleme la motor. Tot in acea perioada s-a lucrat si verificat partea electrica a masinii, s-au schimbat si vopsit cateva table marcate de rugina.
Din punct de vedere estetic, JTD nu si-a modificat schema de culoare pana la sfarsitul carierei de functionare. Imi amintesc ca in prima jumatate a anilor 2000 – daca nu ma insel iarna lui 2003 dar notitele mele nu sunt foarte clare in aceasta privinta – datorita temperaturilor scazute JTD a primit o husa portocalie peste masca frontala pentru protejarea radiatorului precum si diferite ornamente exterioare printre care si agatarea unor fasii din material plastic colorat de antena radio, fapt ce facea JTD-ul usor de cunoscut in trafic. De asemenea, in urma unor incidente minore, spoilerul frontal a trebuit inlocuit iar in locul aerisirilor au fost atasate doua profile din plastic, decupate din spatarele banchetelor distruse; se poate vedea pe acestea marca stantata a uzinelor Isuzu.
Dupa anul 2005, JTD renunta la traseele cu flux mare de calatori in favoarea celor cu flux mediu si redus. Nu am avut ocazia sa observ acest midibuz pe Curse Conventie. Traseele pe care le frecventeaza cel mai des in perioada 2006-2007 sunt 9, 20 si 104. In 2007 au loc alte verificari si schimburi de piese. La interior se consolideaza bara de sustinere din zona posterioara, se inlocuieste panoul de vizitare din podea, din dreptul primei axe, se intareste casa treptelor si se fixeaza mocheta (muchiile din zona scarilor si a ultimului rand de banchete). Motorul continua sa se comporte multumitor (dupa interventia din anii anteriori).
La inceputul anului 2008, JTD continua sa deserveasca traseele locale. Nu da semne accentuate de oboseala, fapt pentru care continua sa ruleze pe trasee principale precum 20 si 104 insa cu jonctiune si pentru trasee cu flux redus de pasageri: 12 si 34 in special. Rareori l-am vazut pe JTD pe liniile 26 si 29, si atunci ca suplinitor. Mai jos, doua poze cu JTD datand din lunile februarie respectiv martie a anului 2008; prima poza a fost realizata de Terry Lawson iar pe cea de-a doua am realizat-o eu in zona Potcoava de Aur.



JTD-5.02.2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.87 kb
 Vizualizat:  de 19976 ori

JTD-5.02.2008.jpg



JTD - martie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.34 kb
 Vizualizat:  de 19976 ori

JTD - martie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2009 11:52:49    Titlul subiectului: 109839

Imi amintesc ca pe parasolarul din cabina JTD-ului, unul dintre soferi pastra o poza in care se fotografiase alaturi de acest midibuz. Cu toata grija si prudent soferilor care au lucrat pe JTD, inevitabilul tot s-a produs in vara lui 2008. Pana atunci insa, JTD mai beneficiaza de un set de reparatii, conform informatiilor pe care le am, acestea s-au desfasurat in luna martie a anului 2008. Schimbarile sunt de natura tehnica. Midibuzul e considerat apt pentru curse locale si este trecut printre cele cu activitate urbana sporita.
Ultima cursa pe care am efectuat-o cu JTD a fost pe traseul 104, in primavara anului 2008. La interior, invelitorile canapelelor erau murdare si uzate, probabil ca daca midibuzul ar mai fi rezistat acum ar fi avut alte invelitori, noi. Cateva ornamente de fixare erau desprinse din suruburi in zona posterioara, panourile laterale prezentau semne partiale de deformare insa cele superioare aratau ca noi. Desigur, nu lipseau obisinuitele semne de graffiti de pe panouri. Din punct de vedere functional, nimic de reprosat la acea vreme; motorul isi facea datorita constiincios, sistemele si angrenajele lucrau perfect, poate totusi un minus s-ar inregistra la suspensiile puntii B, cam uzate… Usile, dupa cum ne-am obisinuit deja, se inchideau repede si cu zgomot iar la ultima calatorie am remarcat ca nu mai erau etanse la chedere iar guma protectoare dintre elemente, inlocuita pana atunci de doua ori, era rupta si desprinsa din ramele de fixare. Iata si o ultima poza pe care a realizat-o Catalin Ghita acestui midibuz, in luna aprilie a anului 2008.



JTD-16.04.2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.71 kb
 Vizualizat:  de 19975 ori

JTD-16.04.2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2009 11:54:11    Titlul subiectului: 109840

In cursul lunii iunie, JTD dispare din peisajul urban ca urmare a unei defectiuni la motor. Midibuzul ramane in parc pana in luna octombrie a aceluiasi an. In cursul vizitelor pe care le-am intreprins impreuna cu Terry Lawson la autobaza, am gasit JTD-ul nemiscat din pozitia in care fusese adus si oricat de mult am sperat ca va fi reparat, acest lucru nu s-a petrecut. Mai jos, o poza pe care am realizat-o in cursul toamnei trecute midibuzului JTD:


JTD - septembrie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.26 kb
 Vizualizat:  de 20181 ori

JTD - septembrie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 20 Apr 2009 11:55:42    Titlul subiectului: 109841

Luna noiembrie a anului trecut il gaseste pe JTD in parcul de casare, alaturi de un alt veteran cu care a impartit strazile din Galati: WZR. Descompunerea lui JTD s-a desfasurat destul de rapid, piesele sale fiind la mare cautare de celelalte Isuzu-uri ramase in serviciu. La ultima vizita pe care am efectuat-o la autobaza, din JTD nu mai ramasese mare lucru; se lucra la demontarea echipamentelor si pieselor fixate la nivelul sasiului. Mai jos am sa postez doua poze din luna decembrie, cand JTD inca mai putea fi identificat:


JTD - decembrie 2008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.1 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

JTD - decembrie 2008.JPG



JTD - decembrie_2008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.19 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

JTD - decembrie_2008.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 11:50:29    Titlul subiectului: 109984

In luna august a anului 1998, conducerea Transurb-ului decide ca in sprijinul troleibuzelor articulate Rocar 117E si respectiv 217E sa trimita un nou ajutor, ce-i drept, nu tocmai potrivit. Prin urmare, in urma defectiunilor tot mai dese ale acestor troleibuze a aparut la Galati primul lot de midibuze Isuzu. In prezent, lotul este fragmentat: o parte din componentele sale – despre care am mai scris in cadrul acestui topic - ajungand in tarcul de casare. In luna noiembrie a anului 2008, lotul WZ mai pierde un membru: WZR.
Ca si colegii sai, timp de cativa ani, WZR a rulat pe traseul 102. Pana in anul 2000 a functionat aproape zilnic, fara a ridica probleme tehnice care sa-l retina de la iesirea pe traseu. Abia in toamna anului aminitit anterior, in urma unui incident, WZR s-a ales cu parbrizul spart si – prin urmare – cu un “concediu” de cateva zile.
Si in cadrul midibuzului WZR, a existat acel “regulament disciplinar”, impus de cei de la Transurb (regulament care se respecta la toate midibuzele si care a reusit sa reziste timp de cativa ani): urcarea pe usa din fata, prezentarea abonamentului la sofer sau perforarea biletului in capsator special, cu imprimare automata a numarului de parc al mijlocului de transport si al orei la care s-a inserat biletul, coborare pe usa din zona posterioara, prin utilizarea butonului de atentionare care indica soferului sa actioneze acea usa. Poate ca acest principiu “disciplinar”, imprumutat din tarile occidentale, ar fi rezistat daca raportul dintre dimensiunile midibuzului si numarul de pasageri transportati ar fi fost supraunitar… Din pacate, ingramadeala de la orele de varf, minutele pierdute in fiecare statie pentru verificarea pasagerilor cat si urmarirea respectarii procedurii impuse, amintite anterior, a dus la un grad crescut de oboseala in randul soferilor si prin urmare, incet dar sigur, s-a renuntat la regulament.
Din punct de vedere al dotarilor interioare, WZR era echipat cu banchete imburetate, invelite in vinilin de culoare gri, cu suporti de sustinere gri-alburii, mocheta de culoare gri-cenusie, prevazuta cu modele circulare, fixata in zonele de prindere cu rame metalice lucioase, bare de sustinere de aceeasi culoare cu suportii scaunelor, panouri laterale si superioare din PVC , de culoare alb-cenusie, incadrate cu rame maronii si respectiv alb-cenusii in zona tavanului, lampi de iluminare in salon, trei la numar dintre care una utilizata doar pentru cabina soferului iar celelalte doua in zona mediana respectiv posterioara, asigurand iluminare relativ slaba, sistem de iluminare pentru accesul pasagerilor in salon, cu doua lampi amplasate in sensul opus deschiderii usilor pliante, sistem de aerisire pe baza trapelor din zona superioara, a geamurilor cu deschidere si a ventilatorului din zona posterioara, bord de culoare maronie, invelit in vinilin, prezentand o ramificatie de bare de sustinere cu rol de a desparti salonul de cabina soferului.
Din punct de vedere al aspectului exterior, WZR arata ca si colegii sai de lot, prezentati anterior: culoare alba, ornamente si benzi cauciucate de protectie de culoare maron inchis spre negru, sistem de iluminare pe timp de ceata, sistem de orientare in trafic pe timp de nopate, sistem de iluminare de balizare. Schema de culoare originala este prezentata mai jos:



WZR - schema originala de vopsea.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.21 kb
 Vizualizat:  de 20105 ori

WZR - schema originala de vopsea.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 11:51:34    Titlul subiectului: 109985

Prima reclama pe care o primeste WZR este pentru cotidianul local “Viata Libera”, si se intampla prin 2001. Alaturi de acesta, si alti colegi de lot au facut reclama pentru principalul cotidian galatean: WZO, WZF, WZG, WZK si daca nu ma insel, si WZL.
La sfarsitul anilor ‘90, in serviciul de transport atribuit midibuzelor intrau traseele 11b si 15, urmate – la scurt timp – de traseele “speciale pentru Isuzu”: 9b, 20b, plus comutarea pe traseul 104. WZR ramanea insa titular pe 102 si de multe ori facea jonctiunea, la orele de varf, cu linia 11b, pe care ramanea uneori pana la sfarsitul programului. In acea perioada, rareori am descoperit WZR-ul pe trasee precum 20b sau 104.
Prin 2002-2003 are loc primul RK, in urma carora se repara si se inlocuiesc o parte din echipamentele tehnice. In salon nu se opereaza nici o schimbare, acesta continuand sa se mentina intr-o stare adecvata pentru transportul de pasageri: cateva banchete aveau spatarele sparte, mocheta prezenta urme slabe de uzura in zonele de trafic intens iar o parte din ornamentele treptelor de acces lipseau fara insa a determina jocul si totodata desprinderea tablelor superioare, care imbraca treapta.
Capsatorul de bilete modern a fost abandonat in favoarea a doua capsatoare vechi, preluate de la tramvaie, si montate in zona frontala respectiv posterioara a salonului. De asemenea, la scurt timp dupa intrarea pe traseul 11b, WZR a primit o bara suplementara de sprijin intre cadrele geamurilor din partea dreapta a salonului, bara preluata din interiorul unui autobuz autohton casat.
Dupa RK-ul amintit, WZR revine pe traseele locale insa isi pierde titulatura pe linia 102 in favoarea lui 11b, 104 si totodata 20b. Pana la urmatorul RK major, in 2005 sau 2006 (nu am o data exacta) WZR sufera defectiuni minore, usor de rezolvat. Aspectul exterior incepe sa se deterioreze – in special indoituri si julituri minore care insa, cumulate, dau o imagine neplacuta – iar sistemul de iluminare exterioara se cere schimbat. Totodata, in urma acestei reparatii capitale, se inlocuiesc echipamente ale suspensiei, se intervine asupra sistemului de transmisie si asupra celui de franare. In salon se opereaza primele schimbari: se intaresc treptele de acces cu profile metalice rezistente, se schimba sistemul de iluminare interioara si se re-tapiteaza banchetele. De asemenea, perdeluta visinie de la cabina soferului este inlocuita cu una din aceelasi material ca si cel intrebuintat la scaune.
La exterior, tablele sunt indreptate si chituite iar la sfarsit primesc un strat nou de vopsea. Daca sistemul de iluminare pe timp de ceata este refacut, cel de iluminare de balizare nu primeste nici o atentie, el ramanand nefunctional pana in momentul retragerii WZR-ului in tarcul de casare.
Revenirea in circuitul urban nu modifica prea mult grila de trasee pentru acest midibuz: WZR mai primeste doua trasee pe care totusi le deserveste destul de rar: 26 si 34.
La sfarsitul lui 2006, WZR devine titular pe traseul 20 (cel cu capat in Gara C.F.R.) insa mai intra suplinitor pe liniile 9, 10, 29, 34 si 104, si mai rar pe 11b, 12 sau 15. Un an mai tarziu WZR intra intr-o noua revizie, in urma careia “se opereaza cate putin cam prin toate locurile”. Daca nu ma insel, bachetele sunt din nou re-tapitate, in plus se imbraca pana si panoul separator – adaugat cu timpul – intre cabina si salon iar perdeluta este este si ea schimbata. Pentru a avea acces mai usor la transmisie si la cuplaje, s-a efectuat o decupare in podea, dupa axa A. WZR este singurul midibuz – pana in prezent – care a suferit o astfel de “interventie”. Mai jos, o poza cu WZR datand din luna iunie a anului 2007.



WZR - iunie 2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.36 kb
 Vizualizat:  de 20104 ori

WZR - iunie 2007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 11:54:11    Titlul subiectului: 109986

Pe la sfaristul anului 2007 incep sa apara si primele semne de oboseala tehnica. In urma unui incident, spoilerul este refacut si revopsit iar fantele de ventilatie acoperite. De asemenea, tabla frontala pastreaza un aspect valurit, probabil din cauza uni alt incident suferit anterior (nu am reusit sa aflu mai multe in aceasta privinta).
In vara anului 2008 am avut ocazia sa calatoresc, pentru ultima oara cu WZR pe traseul 20. Midibuzul functiona multumitor, imi amintesc ca soferul s-a grabit sa ajunga pana in gara si a alergat masina pana la limita legala admisa pentru viteza. Interiorul arata ingrijit, suspensiile rigide si usile cu actionare rapida, tipic pentru Isuzu-urile urbane; nimic nu avea sa anunte retragerea de la sfarsit de an.
Mai jos, cateva poze cu WZR pe care le-am realizat in Gara C.F.R. la sfarsitul acelei calatorii:



WZR - iunie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.09 kb
 Vizualizat:  de 20103 ori

WZR - iunie 2008.jpg



WZR - iunie 2008 (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.32 kb
 Vizualizat:  de 20103 ori

WZR - iunie 2008 (2).jpg



WZR - iunie 2008 (3).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.6 kb
 Vizualizat:  de 20103 ori

WZR - iunie 2008 (3).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 11:55:53    Titlul subiectului: 109987

Semnele de uzura incep sa devina tot mai evidente in a doua jumatate a anului 2008. WZR intra de mai multe ori in atelierele de reparatii. In urma unei vizite pe care am efectuat-o impreuna cu colegul nostru, Terry Lawson, la autobaza, am descoperit WZR-ul tras in dreptul halelor de reparatii, asteptandu-si probabil randul, iar in urma unei vizite ulterioare, aceelasi midibuz era tras in interiorul halelor pentru interventii la instalatia electrica.
Poza de mai jos a fost realizata de Terry Lawson in luna iulie a anului 2008, in fata atelierelor de la R.T.2:



WZR - iulie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.33 kb
 Vizualizat:  de 20011 ori

WZR - iulie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 4 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community