Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Panopticul autobuzelor casate
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 11:57:31    Titlul subiectului: 109988

Spre toamna, cu toate interventiile necesare, WZR a cedat tehnic si a fost trimis in tarcul de casare, alaturi de un alt coleg de suferinta: JTD. Descompletarea acestuia s-a desfasurat mult mai rapid decat in cazul colegului sau. Prin luna noiembrie, o mare parte din echipamente fusesera demontate iar o luna mai tarziu, salonul ramasese aproape pustiu.
WZR si-a pastrat pana in ultimele zile de functionare reclama la Qualidra, se spune ca daca contractul cu aceasta firma ar fi expirat mai devreme de luna noiembrie a anului 2008, WZR ar fi intrat imediat la casare. Din cate am reusit sa aflu, ultimele luni (intre iulie si noiembrie) au fost un adevarat chin pentru mecanici, intrucat WZR ceda destul de repede si datorita contractului trebuia reparat si re-trimis pe trasee. Nu-mi amintesc sa-l fi observat pe WZR pe Curse Speciale si nici pe trasee precum 21 sau 31.
In luna aprilie a acestui an, in tarcul de casare WZR fusese culcat pe lateral, cu sasiul spre intrarea in tarc. Era greu de identificat si prin urmare nu am mai realizat poze cu acesta. Fotografiile pe care il postez mai jos le-am realizat in luna decembrie a anului 2008, cand WZR putea fi usor de identificat in tarc.



WZR - decembrie 2008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  301.11 kb
 Vizualizat:  de 27460 ori

WZR - decembrie 2008.JPG



WZR - decembrie 2008 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.14 kb
 Vizualizat:  de 27460 ori

WZR - decembrie 2008 (2).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 11:38:57    Titlul subiectului: 111433

Anul 1996 a fost, pe departe, un an bun in ceea ce priveste achizitionarea mijloacelor de transport de catre Transurb Galati. In acest an ne-am familiarizat cu ROCAR-urile U 312 B, o adevarata binefacere dupa “era scundelor” . In vara acelui an, mai precis in luna iulie, grupul de U 312 B-uri din parcul Transurb sporea prin achizitonarea unui nou lot format din 3 autobuze, cu numerele de parc CHE, CHF respectiv CHG. In prezent, din acest lot, CHG a cedat – in mod surprinzator – primul.
Inca de la inceput, repartizarea autobuzelor din acest lot a fost esentiala pentru conditia lor tehnica:
-CHG pe liniile 22 si 29 (22 titular, 29 in anumite zile);
-CHE pe liniile 9 si 22 (22 titular, 9 in anumite zile);
-CHF pe liniile 20, 22 si 29 (20 titular, 22 si 29 in anumite zile).
Prin urmare, in primii ani de functionare, cel mai “foit” a fost CHG intrucat, conform configuratiei traseelor din a doua jumatate a anilor ’90, linia 29 era considerata principala si beneficia de flux mare de calatori iar traseul 22 (inca nu se infiintase 11b) era mereu aglomerat.
Ca dotari interioare, CHG beneficia de mocheta dura, de culoare gri-verzuie, cu sclipici, banchete de culoare gri, din plastic, model ROCAR, bare de sustinere invelite in material tot de culoare gri, cu elemente de sustinere si de fixare metalice, de culoare alba, panouri laterale, superioare si de protectie in zona usilor de culoare alba, trape de aerisire metalice, sistem de iluminare in salon activ pe ambele ramuri, asigurand insa o vizibilitate relativ scazuta. In primele saptamani de functionare, sistemul de iluminare in zona superioara a usilor de acces a fost activ. La putin timp dupa intrarea in circuitul urban, ROCAR-ul a primit si numarul de parc trecut deasupra primei usi, cu vopsea rosie: 03 CHG.
Din punct de vedere tehnic, CHG si CHF s-au remarcat prin faptul ca erau destul de rapide in comparatie cu celelalte autobuze de aceelasi model. In primii ani de functionare CHG s-a descurcat impecabil, imi amintesc ca de multe ori am calatorit cu el spre liceu si mai apoi spre facultate si nu avea “lenea” caracteristica Rocar-urilor U 312 B. De asemenea, in aceasta perioada, nici dealul spre Palatul Telefoanelor si nici cel spre Micro 19 nu au reprezentat vreo problema pentru motorul CHG-ului.
Din punct de vedere al aspectului exterior, CHG a urmat schema de culoare promovata de colegii din seria BW: alb cu dunga lata portocalie in partea inferioara.



CHG - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.11 kb
 Vizualizat:  de 27276 ori

CHG - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 11:40:33    Titlul subiectului: 111434

Primul RK major are loc pe la sfarsitul anilor ’90 cand se intervine asupra principalelor sisteme. In mare parte sunt schimbari minore – garnituri si elemente usor de inlocuit. La exterior, primele zgaraieturi si deformatii sunt acoperite si indreptate insa intr-un mod grosolan, peste stratul de chit “nivelator” s-a dat cu vopsea rosie, in total contrast cu portocaliul original. Cam in acceasi perioada, GGF, SHR si YUD au primit un tratament similar. La interior nu au fost necesare reparatii. Din pacate se intrerupe sistemul de iluminare superioara pentru accesul la usi iar sistemul de iluminare de balizare este – ca in multe alte cazuri – neglijat.
Incredibil sau nu, CHG se poate lauda ca a deservit trasee precum 5, 8, sau 36. La inceputul anilor 2000 s-au efectuat cateva lucrari de infrastructura care au afectat circulatia tramvaielor iar CHG a fost unul dintre autobuzele “de rezerva” trimise sa decongestioneze – ceea ce se numea – “somajul Tatrelor”.
De asemenea imi mai amintesc de un caz de “inlocuire”, de aceasta data a troleibuzelor DAC, blocate in trafic datorita unei defectiuni generale la reteaua de alimentare, defectiune care s-a extins pe toata ziua respectiva. Reteaua de maxi-taxi nu era prea evoluata in acea perioada iar greul a cazut din nou pe autobuzele de “rezerva”. Conform notatiilor pe care le-am pastrat, CHG a intrat de pe linia 22 pe linia 104, unde l-a avut coleg de tura pe YUE. La jonctiune (linia 103 deschisa doar pentru acea zi) se aflau 9081 (avea sa fie rebotezat ZOU) si 9349 (avea sa fie rebotezat YWE).
Dupa RK-ul mentionat anterior, aria de deservire locala pentru CHG a inclus si traseul 26 pe care insa nu l-a frecventat prea mult in acea perioada (se spune ca de obicei rula pe 26 in anumite zile, ca inlocuitor pentru veteranele trimise la obisinuitele Curse Conventie si uneori la retragere din Gara C.F.R.)
Prin 2004 are loc un alt RK major in urma caruia se insista mai mult asupra aspectului exterior; vopsire integrala si refacerea sistemului de iluminare, afectat in mare masura de accidentele minore suferite –stopuri si semnalizari posterioare sparte, un far lipsit de geam protector si un altul ars, semnalizare laterala dreapta lipsita de plastic protector – iar din punct de vedere tehnic s-a intervenit la transmisie si – din cate am fost informat atunci – s-a schimbat cutia de viteze. Nu am fost insa prea convins de acest ultim aspect intrucat, dupa iesirea din RK, vitezele pareau sa se schimbe parca mai greu ca inainte iar in treapta 1 schimbatorul ajungea pana in bord.
Din nou salonul nu primeste imbunatatiri desi ar fi fost necesar. Mi s-a spus ca lipseau piesele de rezerva iar situatia autobazei in acea vreme nu era chiar roza. Pe scurt, pe tablele laterale si pe panouri aparusera deja semne de graffiti, unele scaune erau scrijelate iar invelisul tubului de cablatura era “piscat” pe anumite portiuni. De asemenea, cineva posedat de rele intentii a decojit materialul protector de pe una din barele de sustinere amplasate in zona frontala… Canatele aveau cursele dereglate: in zona posterioara primul canat efectua cursa pana la jumatate iar butelia de presiune scapa mereu aer iar canatele celei de-a doua usi erau cam lente in urma bruscarilor suferite din partea calatorilor. De asemenea, unul dintre panourile protectoare din dreptul celei de-a doua usi fusese deformat si pana la urma a cedat din suportii de fixare. Nu a mai fost inlocuit pana la casare. Sistemul de iluminare interioara “pierduse” cateva lampi iar in zona median-posterioara, unul dintre plasticurile exterioare era cazut.
Intre 2004 si 2007 CHG este nelipsit din peisajul urban. Continua sa detina suprematia pe linia 22 insa existau perioade cand devenea titular pe 9 sau 20. Rareori l-am observat pe traseele 21 si 34. In aceasta perioada mai trece de cateva ori prin atelierele Transurb-ului insa cu probleme relative minore. Cam in aceasta perioada incepe si activatea mai consistenta pe Cursele Conventie, in special pe cele cu plecare din cartierul Micro 39. Concluzia a fost ca a crescut prezenta lui CHG pe linia 26, pe care o deservea de obicei inainte de plecarea in Curse.
In cursul acestei perioade CHG sufera si un accident in zona frontala in urma caruia se alege cu bara fisurata; reparatia primita lasa mult de dorit: in loc sa fie schimbata, bara este carpita in lateral, prin fixare cu un petic metalic iar in zona superioara primeste o alta intaritura metalica, cu rol de fixare si totodata de indreptare. Chiar si asa, se observa de la distanta ca bara frontala a CHG-ului suferise de pe urma acelui accident.
In a doua jumatate a anului 2007 are loc un alt RK masiv pentru CHG, in urma caruia se lucreaza cu multa atentie asupra a tot ceea ce tine de parte tehnica cat si de aspect. La interior se fixeaza treptele desprinse cu profile metalice, se regleaza usile (pentru a doua oara) si se schimba sistemul de iluminare. De asemenea se da un strat de vopsea peste tablele peretelui despartitor dintre cabina soferului si salon iar sistemul de iluminare superioara pentru accesul la usi devine din nou functional. In zona posterioara s- a reglat una dintre barele de sustinere din dreptul lunetei iar capacelul ce protejeaza ochiul de geam pentru afisarea traseului a fost schimbat. La exterior s-a aplicat un nou strat de vopsea, respectand configuratia initiala a schemei de culoare. In plus, s-a schimbat tot ceea ce tinea de sistemul de iluminare, capacele protectoare au fost schimbate cu unele noi si pana si sistemul de balizare devenea iar functional. Din punct de vedere tehnic s-au operat numeroase schimbari la transmisie, sistemul de franare – schimbare placute, evacuare – inlocuire garnituri si toba de esapament. S-a lucrat si la motor precum si la alte echipamente auxiliare. Rotile axei A au fost schimbate cu tot cu jenti. Numarul de parc a fost rescris deasupra primei usi insa de aceasta data cu vopsea neagra.
In noua sa “stare de spirit”, CHG efectuaza prima cursa pe traseul 22. Mai apare pe trasee precum 9 si uneori pe 20, totusi o mare parte a activitatii sale si-o desfasoara pe linia 26 si pe Cursele Conventie. Mai jos, doua fotografii realizate de colegul nostru, Terry Lawson, acestui autobuz in cursul anului 2008.



CHG - martie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.99 kb
 Vizualizat:  de 27275 ori

CHG - martie 2008.jpg



CHG - noiembrie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.65 kb
 Vizualizat:  de 27275 ori

CHG - noiembrie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 11:46:58    Titlul subiectului: 111435

In cursul anului 2008 am efectuat o singura calatorie cu CHG, pentru cateva statii, pe traseul 22; motorul parea sa functioneze multumitor iar salonul se prezenta in conditii optime. CHG isi pastrase banchetele originale (nici una nu era inlocuita), mocheta nu era peticita iar capacele de vizitare erau cele originale. Barele de sustinere erau toate in pozitiile stabilite din fabrica, panourile laterale si cele superioare erau partial deformate iar sistemul de iluminare era functional integral. La exterior, intre anii 2007-2008, sistemul de balizare a cedat din nou iar o parte din lampile indicatoare pentru acest sistem lipseau din locasurile lor.
CHG a cedat tehnic in primavara anului 2009. Si conform principiului “tot ce cade tehnic se caseaza”, in timpul vizitei pe care am efectuat-o la Transurb impreuna cu Terry Lawson, l-am descoperit pe CHG in curs de descompletare, garat la un loc retras din dreptul unui peron. CHG nu a mai avut loc in tarcul de casare si prin urmare am reusit sa efectuez cateva poze si cu interiorul acestui autobuz.
Pentru inceput, cateva poze cu exteriorul lui CHG:



0320 - CHG aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.75 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0320 - CHG aprilie 2009.JPG



0321 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.08 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0321 - CHG aprilie 2009.jpg



0324 - CHG aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  200.08 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0324 - CHG aprilie 2009.JPG



0323 - CHG aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  180.29 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0323 - CHG aprilie 2009.JPG



0322 - CHG aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  187.25 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0322 - CHG aprilie 2009.JPG



0325 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  272.44 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0325 - CHG aprilie 2009.jpg



0330 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  246.33 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0330 - CHG aprilie 2009.jpg



0332 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  257.78 kb
 Vizualizat:  de 27273 ori

0332 - CHG aprilie 2009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 11:50:44    Titlul subiectului: 111436

Si cateva poze din interior. Mentionez ca CHG nu a suferit nici un accident asa cum am crezut initial. Datorita locului in care se efectueaza demontarea, o parte din echipamentele ce tin de suspensia spate au fost extrase prin lateral, prin indepartarea tablei.


0326 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  244.41 kb
 Vizualizat:  de 27271 ori

0326 - CHG aprilie 2009.jpg



0329 - CHG aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.65 kb
 Vizualizat:  de 27271 ori

0329 - CHG aprilie 2009.JPG



0327 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  309.86 kb
 Vizualizat:  de 27271 ori

0327 - CHG aprilie 2009.jpg



0328 - CHG aprilie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  265.5 kb
 Vizualizat:  de 27271 ori

0328 - CHG aprilie 2009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 14:55:50    Titlul subiectului: 111811

La inceputul anului 1996 Transurb Galati achizitioneaza un lot de Rocar-uri 112, format din trei autobuze care ulterior vor primi numerele de parc TGO, TGP respectiv TGR. Cel mai utilizat dintre acestea a fost TGR insa iata ca nu el este primul din lot care cedeaza tehnic si ajunge in tarcul de casare.
TGP si TGR au fost utilizate excesiv pana in jurul anilor 2005-2006, in mare parte si datorita situatiei precare in care se afla parcul auto al Transurb-ului. In prima jumatate a perioadei sale de functionare, TGP a deservit trasee cu flux mare de calatori, precum 22 si 29. Titular in aceasta perioada a fost pe linia 22, de multe ori alaturi de colegul sau de lot, TGR.
Din punct de vedere al dotarilor interioare, TGP beneficia de mocheta cauciucata cu striuri late, de rezistenta medie, banchete din plastic de culoare gri, de tip ROCAR, panouri laterale, superioare si de protectie in zonele de acces la usi de culoare alba, bare de sustinere invelite in material protector de culoare gri, cu elemente de sustinere metalice albe, trape de aerisire de culoare gri. Sistemul de iluminare era activ pe ambele ramuri insa s-a preferat – din economie – utilizarea ramurii drepte. De asemenea, ambele sisteme de iluminare pentru accesul la usi au fost intrerupte la scurt timp dupa ce TGP a intrat in circuitul urban.
Din punct de vedere al aspectului exterior, in primii ani de functionare TGP nu a suferit incidente majore cu exceptia accidentului suferit in zona frontala, in urma caruia autobuzul a avut bara deformata iar masca sparta. Aceste elemente s-au inlocuit ulterior, cu unele preluate de la un autobuz articulat aflat in acea perioada in tarcul de casare (bara de culoare rosie si masca pe care inca se mai poate observa emblema “117UD”).
Din punct de vedere tehnic, TGP nu a creat probleme pana la inceputul anilor 2000 si a trecut cu brio de ITP-urile desfasurate in primii patru ani de activitate. Sistemul de iluminare exterior-frontala a avut cateva probleme (reglaj faruri, becuri arse, semnalizatoare nefunctionale), la fel si cel din zona posterioara (becuri arse, soclii desprinsi) insa pentru scurte perioade de timp. Sistemul de iluminare de balizare a cedat de-alungul anilor si nu a mai fost refacut. Imi amintesc ca becurile de balizare frontala au rezistat cel mai mult, prin anii 2001-2002 erau inca active.
Schema de culoare originala a lui TGP este prezentata in schita de mai jos:



TGP - schema originala de vopsea.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.76 kb
 Vizualizat:  de 27193 ori

TGP - schema originala de vopsea.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 14:57:43    Titlul subiectului: 111812

La scurt timp dupa introducerea in circuitul urban, TGP trece printr-o “etapa decorativa”: primeste banda cu autocolant bleu in zona inferioara a parbrizului si alte abtibilduri in zona superioara, capacele de protectie pentru jentile frontale sunt inlocuite si vopsite mai apoi in alb cu rosu, geamul cu deschidere laterala din dreptul cabinei soferului este vopsit in alb, la fel si jumatatea inferioara a usii de la cabina. In plus, in dreptul peretelui despartitor dintre cabina si salon se instaleaza o perdeluta maronie.
Titulatura lui TGP pe principalele trasee se extinde rapid: in cursul anilor 1996 – 2002 TGP deserveste majoritatea traseelor locale si este utlizat frecvent pentru cateva luni pe traseul 9. Prin 2002 are loc un RK major cand se produc principalele inlocuiri de sisteme si se regleaza cele vechi. Sistemul de franare cred ca a fost cel mai afurisit dintre acestea, atat la TGP cat si la TGR intrucat placutele erau uzate excesiv iar la oprirea in statii sau la semafoare se producea un zgomot greu suportabil. Se lucreaza, de asemenea si la schimbarea instalatiei de iluminare exterioara precum si la reglarea usilor (usa a treia avea ambele elemente cu actionare lenta).
La exterior sunt necesare carpeli minore, in special pentru canatele usilor (portiunile inferioare) cat si pentru tablele laterale (in special in zonele inferioare ale aparatorilor). Dupa operatiile de indreptare respectiv chituire, se aplica aceeasi vopsea rosie ca si-n cazurile prezentate anterior.
Poza postata mai jos a fost realizata de Marcin Stiasny in anul 2002, la capatul de linie corespunzator garii C.F.R.



TGP 2002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.47 kb
 Vizualizat:  de 27192 ori

TGP 2002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 15:01:18    Titlul subiectului: 111813

Pana in anul 2006 TGP nu creaza probleme semnificative si este in continuare utilizat pe liniile cu flux mare de calatori insa periodicitatea sa de functionare pe acestea scade in favoarea “catorva iesiri” pe Curse Conventie.
In urma unei calatorii cu TGP pe traseul 22, efectuata in vara anului 2005 am strans cateva notite sumare, in mare parte reflectand starea salonului:
-banchete rezistente, pastrate integral;
-panou de protectie lipsa in zona usii III (nu a mai fost montat nici un inlocuitor pana la casare);
-panouri laterale si superioare in conditii excelente (izolatia superioara si laterala foarte buna);
-sistem de iluminare activ pe o ramura, luminozitate scazuta, cu becuri nefunctionale in zona posterioara si mediana;
-mocheta nu prezinta semne accentuate de uzura;
-semne minore de graffiti precum si diverse zgaraieturi cauzate de materiale ascutite, in zona posterioara;
(exterior)
- far dreapta cu luminozitate redusa;
-indicator frana ars;
-bara posterioara usor deformata;
-elemente de etansaneitate bune;
-canate cu inchidere asincrona dar reglate necorespunzator.
In 2005 are loc un alt RK si de aceasta data, pe langa reparatiile facute pentru a trece de ITP, autobuzul TGP primeste – in sfarsit – “permisiunea de a fi re-vopsit”. Schema de culoare primita nu difera prea mult de cea originala (lateralele din zona frontala sunt vopsite in negru cu portocaliu renuntandu-se astfel la dunga subtire de culoare alba, dintre acestea, iar “muchiile de la cabina” cat si bara de protectie frontala este vopsita in portocaliu. La scurt timp se schimba oglinzile laterale cu unele de culoare verde, luate (conform informatiilor notate) de la troleibuzul 215 (oglinizile, ca si alte materiale de la fostele troleibuze au fost pastrate “pe stoc” pentru posibile inlocuiri). Un incident asupra caruia nu s-a acordat prea mare atentie a fost “julitura” de deasupra aparatorii din dreapta spate. La cateva luni de la acest RK TGP primeste si o reclama pentru Ziarul, postata pe laterale.
Pana in a doua jumatate a anului 2006, TGP se imparte cu succes intre traseele locale si Curse Conventie. Ramane titular pe traseul 22, dar mai are “abateri” pe linii precum 9, 20, 26 sau 34.
Mai jos, o poza cu TGP realizata in vara anului 2006.



TGP - iulie 2006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.67 kb
 Vizualizat:  de 27190 ori

TGP - iulie 2006.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 15:02:20    Titlul subiectului: 111814

Din a doua jumatate a anului 2006 si pana in vara anului 2007 TGP intra deseori pe Cursele Conventie si ajunge autobuz suplinitor pentru traseele locale. Primeste, la inceputul anului 2007, o noua schema de vopsea, alb cu dunga lata portocalie in zona inferioara, in mare parte datorita faptului ca luneta impreuna cu tabla si structura posterioara au fost schimbate. Diferenta era usor de sesizat intrucat luneta provenea de la un DAC scund, astfel ca nivelul ramei inferioare al acesteia era mult mai sus decat nievelul clasic, adoptat pentru Rocar-urile din 1996. In cursul acestei revizii se schimba din nou oglinzile si sistemul de iluminare, se indreapta tablele laterale si se centreaza usile. In salon se peticeste mocheta cu benzi metalice (pe portiunile de trafic intens) si se intaresc cu suruburi auxiliare sau puncte de sudura banchetele care prezinta joc. Sistemul de iluminare in salon devine activ pe ambele ramuri la fel si sistemul de iluminare la usi din zona superioara.
Mai jos, o poza cu TGP datand din luna aprilie a anului 2007, realizata de colegul nostru, Catalin Ghita:



TGP - aprilie 2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.39 kb
 Vizualizat:  de 27188 ori

TGP - aprilie 2007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 15:08:15    Titlul subiectului: 111815

La nici mai putin de un an de la ultima revizie, TGP are o “cadere tehnica” de proportii. Uzura motorului si a angrenajelor se face simtita tot mai mult iar mecanicii isi dau toata silinta sa repare si sa readuca “masina pe pista”. Parcul Transurb-ului se confrunta cu “caderi” majore in acea perioada, imi amintesc ca zilnic se intampla ca un autobuz sa revina la autobaza cu probleme de natura tehnica iar masina de interventie – ZOV – era aproape la fel de activa ca un autobuz utilizat pe Curse Conventie.
Asadar TGP intra in reparatii si timp de mai bine de o luna primeste toata atentia muncitorilor de la Transurb. Se schimba majoritatea echipamentelor ce tin de transmisie si se repara motorul insa rezultatul nu este cel dorit: TGP va rezista doar pentru o perioada destul de scurta insa suficienta pentru a permite parcului auto sa se primeneasca cu autobuze DAB si MAZ. Dupa ultimul sau RK major, TGP iese la strada sub o noua infatisare: alb cu dunga portocalie deschisa in zona posterioara si cu zonele inferioare ale geamurilor de la canatele usilor vopsite in alb. Pe traseele locale TGP are scurte aparitii, in special pe 9, 26 si rareori pe 31 (doua aparitii). Perioada de revenire in circuitul urban: primavara anului 2008. Sa vedem si cateva poze:
-februarie 2008 – poza realizata de cg2005;
-martie 2008 – poza realizata de mine pe strada Otelarilor, cu TGP ruland pe traseul 31;
-aprilie 2008 – poza realizata de Catalin Ghita.



TGP - februarie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.74 kb
 Vizualizat:  de 27185 ori

TGP - februarie 2008.jpg



TGP - martie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.01 kb
 Vizualizat:  de 27185 ori

TGP - martie 2008.jpg



TGP - aprilie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.51 kb
 Vizualizat:  de 27185 ori

TGP - aprilie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 15:13:23    Titlul subiectului: 111816

Am avut ocazia, in cursul anului 2008 sa calatoresc cu TGP pe traseul 26 si, intr-adevar, motorul se comporta oribil. Intregul salon vibra si se simtea mirosul gazelor arse, evacuate prin toba de esapament, probabil fisurata. Salonul cat si exteriorul acestui autobuz se pastrasera in conditii optime pentru un transport civilizat insa tehnic era un dezastru.In salon, cu exceptia unui panou lipsa din zona usii II nu am mai remarcat alte probleme majore. Din cate am observat, TGP primise un strat de vopsea si pe tablele din interior, semn ca nimeni nu se astepta ca acest autobuz sa cedeze atat de rapid. In cabina am observat ca se schimbase perdeluta cu una de culoare albastra, noua, iar pe luneta fusese amplasat un desen.
Calatoria cu TGP a fost destul de monotona si extrem de galagioasa. Pana spre sfarsitul anului 2008 TGP este pastrat in circuitul urban. Mai jos, doua poze din interiorul lui TGP pe care le-am realizat la inceputul calatoriei pe traseul 26 cat si doua poze realizate in autobaza, in luna iulie de catre mine si colegul nostru, Terry Lawson:



TGP interiorul (mai 2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  396.94 kb
 Vizualizat:  de 27184 ori

TGP interiorul (mai 2008).jpg



TGP interiorul 2 (mai 2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  292.8 kb
 Vizualizat:  de 27184 ori

TGP interiorul 2 (mai 2008).jpg



TGP - iulie 2008 (TL).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.29 kb
 Vizualizat:  de 27184 ori

TGP - iulie 2008 (TL).jpg



TGP - septembrie 2008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.89 kb
 Vizualizat:  de 27184 ori

TGP - septembrie 2008.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 15:16:55    Titlul subiectului: 111817

Dupa alte cateva iesiri pe Curse Conventie TGP a cedat in iarna anilor 2008-2009 si a fost retras la unul dintre peroane unde a stat pana in luna mai a acestui an. O luna mai tarziu, TGP a fost mutat in tarcul de casare unde, in momentul vizitei pe care am efectuat-o impreuna cu Terry Lawson, se afla in curs de demontare.
TGP a fost unul dintre autobuzele utilizate intens de catre Transurb. Din pacate, probabil lipsa de piese din prima jumatate a anilor 2000 cat si treaba facuta cu “ceea ce s-a putut” datand tot din acea perioada in care criza de materiale si elemente de schimb era acuta a determinat uzuri de natura tehnica care s-au adancit pe parcursul anilor de functionare.
Mai jos: o poza cu TGP de la inceputul acestui an, urmata de doua poze pe care le-am realizat in dreptul tarcului de casare.



TGP - ianuarie 2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  279.69 kb
 Vizualizat:  de 27183 ori

TGP - ianuarie 2009.jpg



TGP & GGI - aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  271.46 kb
 Vizualizat:  de 27183 ori

TGP & GGI - aprilie 2009.JPG



TGP - aprilie 2009.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  313.43 kb
 Vizualizat:  de 27183 ori

TGP - aprilie 2009.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 16:29:37    Titlul subiectului: 111862

Alte cateva poze cu GL-02-TGP, din timpul "vietii" acestuia.
La exterior arata foarte bine, pacat ca a cedat d.p.d.v. tehnic...



TGP 15-01-2009_resize.JPG
 Descriere:
TGP in autobaza Transurb, la peronul din spate. E pozitia in care a ramas pana la casare.
 Mărime fișier:  281.44 kb
 Vizualizat:  de 27128 ori

TGP 15-01-2009_resize.JPG



TGP 28-03-2008_1_resize.jpg
 Descriere:
TGP in Gara CFR, pe Traseul 9 in data de 23.03.2008.
 Mărime fișier:  175.65 kb
 Vizualizat:  de 27128 ori

TGP 28-03-2008_1_resize.jpg



TGP 28-03-2008_2_resize.jpg
 Descriere:
TGP in Gara CFR, pe Traseul 9 in data de 23.03.2008.
 Mărime fișier:  146.94 kb
 Vizualizat:  de 27128 ori

TGP 28-03-2008_2_resize.jpg



TGP 28-03-2008_4_resize.jpg
 Descriere:
TGP in Gara CFR, pe Traseul 9 in data de 23.03.2008.
 Mărime fișier:  207.08 kb
 Vizualizat:  de 27128 ori

TGP 28-03-2008_4_resize.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 22:08:37    Titlul subiectului: 113147

Ne-au servit pe traseele locale pe parcursul mai multor ani, am calatorit cu ele, lejer sau "la ingramadeala" si iata ca a venit vremea sa ne luam "la revedere" si asta nu intr-un stil letargic.
Pentru toate persoanele interesate de licitatia oferita de Transurb cat si pentru cei pasionati, am sa postez mai jos, fiecare mijloc de transport aflat in descompunere si scos la licitatie. Fotografiile le-am realizat personal, la data de 29.06.2009, si sper sa ajute pe cei intersati. Cu doua exceptii, mijloacele de transport fotografiate mai jos sunt expuse in tarcul de casare al Autobazei 1 (cea de pe Cosbuc, nr 259). Cele doua exceptii sunt CHG, expus in parcul rece al Autobazei 1 si WZJ, expus in Autobaza 4.
Doresc, pe aceasta cale, sa multumesc persoanelor de la Autobaza 1 care m-au ajutat sa realizez aceste fotografii, multumiri totodata si pentru rabdarea si profesionalismul de care au dat dovada.
Sa incepem prezentarea:
Primul fotografiat este ROCAR-ul U 312 B cu numarul de parc CHG. Pretul de pornire a licitatiei pentru el este 2968 RONI iar garantia de participare la licitatie este de 296 RONI.
Prezentarea si evolutia acestui autobuz sunt redate in cadrul acestui topic. Grad de descompletare: cca 35%.



0560 - CHG.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  240.46 kb
 Vizualizat:  de 26871 ori

0560 - CHG.JPG



0561- CHG.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.79 kb
 Vizualizat:  de 26871 ori

0561- CHG.JPG



0562 - CHG.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.86 kb
 Vizualizat:  de 26871 ori

0562 - CHG.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 22:29:29    Titlul subiectului: 113151

Urmeaza un grup de trei autobuze, doua ROCAR-uri U 312 B si un ROCAR 112, cu numerele de parc SHS, GGF respectiv TZI. Din pacate, datorita ingradirii zonei de descompletare nu am putut realiza fotografii suficient de clare pentru aceste trei autobuze. Prezentarile acestora se afla in cadrul acestui topic. Din punct de vedere tehnic, cel mai putin descompletat este GGF insa nici SHS si TZI nu au suferit prea multe pierderi. In special s-au preluat elemente ce tin de salon (banchete, bare de sustinere, usi) precum si de zonele exterioare (capace de vizitare, geamuri, sistem de iluminare). Preturi:
SHS - pret de pornire: 2812 RONI, garantie de participare: 281 RONI;
GGF - pret de pornire: 2968 RONI, garantie de participare: 296 RONI;
TZI - pret de pornire: 2299 RONI, garantie de participare: 229 RONI.
Grad de descompletare: SHS - 40%, GGF - 35%, TZI - 40%.
De mentionat ca, din punct de vedere al exteriorului, TZI se prezinta impecabil, acesta fiind chituit si vopsit cu putin timp inainte de casare.



0574 - The great silence - SHS, GGF si TZI.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  378.92 kb
 Vizualizat:  de 26867 ori

0574 - The great silence - SHS, GGF si TZI.JPG



0575 - SHS.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  315.48 kb
 Vizualizat:  de 26867 ori

0575 - SHS.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 22:37:54    Titlul subiectului: 113153

Sa aruncam o privire si asupra ROCAR-ului 112 cu numarul de parc MKE. Acesta este descompletat in proportie de 65%. Din punct de vedere tehnic s-au preluat majoritatea echipamentelor. Salonul mai benficiaza de banchete insa canatele usilor, geamurile cat si aproape toate dotarile cabinei soferului au fost deja transferate altor mijloace de transport.
Pret de pornire pentru licitatie: 2299 RONI, garantie de participare: 229 RONI.



0576 - MKE.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  259.52 kb
 Vizualizat:  de 26866 ori

0576 - MKE.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 22:51:57    Titlul subiectului: 113154

GGI: Model Rocar U 312 B, aspect exterior ingrijit, nu apare strapuns de rugina, grad de descompletare 35%. S-au preluat echipamente din interior iar din punct de vedere al dotarilor tehnice lipsesc parti/componente ale mai multor sisteme.
Pret de pornire: 2968 RONI, garantie de participare: 296 RONI.
Mentionez ca pe parcursul activitatii sale de functionare, GGI a fost unul dintre cele mai ingrijite si intretinute autobuze ale Transurb-ului.

TGP: model Rocar 112, aspect exterior ingrijit (retras la aproximativ un an de la un RK major), grad de descompletare 30%. Salonul cat si exteriorul se prezinta in conditii impecabile. S-au preluat insa o parte din echipamente (table laterale, trape de vizitare, usi, geamuri).
Pret de pornire licitatie: 2299 RONI, garantie de participare: 229 RONI.



0577 - GGI si TGP.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  322.17 kb
 Vizualizat:  de 26865 ori

0577 - GGI si TGP.JPG



0579 - GGI si TGP.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  327.7 kb
 Vizualizat:  de 26865 ori

0579 - GGI si TGP.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 23:18:15    Titlul subiectului: 113157

Continui cu YGH, model ROCAR 112, an de achizitie 1996. YGH este descompletat in proportie de 70% iar tehnic nu cred ca mai poate fi reparat intrucat lipsesc foarte multe componente. YGH a fost sursa ideala de piese si echipamente pentru autobuzele autohtone produse in aceelasi an. S-a descompletat rapid si in prezent, doar putine elemente din salon au ramas la locul lor. Prezentarea evolutiei acestui autobuz se gaseste in cadrul acestui topic.
Pret de pornire: 2299 RONI, garantie de participare: 229 RONI



0578 - YGH, MKF si JTD.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  349.66 kb
 Vizualizat:  de 26859 ori

0578 - YGH, MKF si JTD.JPG



0581 - YGH.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  302.85 kb
 Vizualizat:  de 26859 ori

0581 - YGH.JPG



0582 - YGH.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  279.88 kb
 Vizualizat:  de 26859 ori

0582 - YGH.JPG



0584 - YGH vedere partiala interior.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  209.42 kb
 Vizualizat:  de 26859 ori

0584 - YGH vedere partiala interior.JPG



0586 - YGH.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.26 kb
 Vizualizat:  de 26859 ori

0586 - YGH.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 23:27:58    Titlul subiectului: 113159

Una dintre legendele Transurb-ului este Rocar-ul 112 cu numarul de parc MKF, produs si achizitionat in 1993. Si acesta este descompletat in proportie de 70% iar tehnic nu stiu in ce masura ar mai putea fi refacut. O mare parte din echipamentele sale au fost montate in cadrul altor autobuze. Elementele de rezistenta sunt insa neafectate de rugina iar elementele (cele care au mai ramas) sunt mult mai apreciate calitativ decat cele cu care au fost dotate generatiile de autobuze posterioare. Cu toate acestea, salonul lui MKF este mult mai "complet" decat cel al lui YGH.
Pret de pornire licitatie: 2299 RONI, garantie de participare: 229 RONI.



0585 - Friends MKF si YGH.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.65 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0585 - Friends  MKF si YGH.JPG



0587 - MKF vedere partial interioara.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.58 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0587 - MKF vedere partial interioara.JPG



0588 - MKF vedere plafon interior.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  244.98 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0588 - MKF vedere plafon interior.JPG



0592 - MKF si YGH.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  295.55 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0592 - MKF si YGH.JPG



0590 - MKF.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.16 kb
 Vizualizat:  de 26857 ori

0590 - MKF.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 23:35:46    Titlul subiectului: 113160

WZR si JTD - model ISUZU, descompletate in proportie de 70%. Majoritatea echipamentelor din salon au fost "trecute" colegilor de lot, la fel si o parte din elementele si piesele ce tin de partea tehnica a acestora.
WZR - pret de pornire licitatie: 1256 RONI, garantie de participare: 125 RONI;
JTD - pret de pornire licitatie: 1125 RONI, garantie de participare: 112 RONI.
In poza postata mai jos (de la stanga la dreapta): WZR si JTD.



0589 - WZR si JTD.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  336.36 kb
 Vizualizat:  de 26856 ori

0589 - WZR si JTD.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 23:43:22    Titlul subiectului: 113161

Ultimul din acest set este midibuzul Isuzu cu numarul de parc WZJ. Acesta se afla garat la Autobaza 4 (strada Magistrala Sidex, nr 4) si este descompletat in proportie de 10%. Nu ma pot pronunta asupra aspectului tehnic (nu cred sa se fi preluat piese si echipamente) insa pot spune ca salonul este intact exceptand o portiune din parbriz (zona stanga) si elementul despartior dintre cabina soferului si salon. La exterior s-a demontat doar sistemul de iluminare iar tablele sunt usor afectate de "efectele" unor autocolante publicitare.
Pret de pornire: 534 RONI, garantie de participare 53 RONI.



0621 - WZJ.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.69 kb
 Vizualizat:  de 26855 ori

0621 - WZJ.JPG



0626 - WZJ.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.43 kb
 Vizualizat:  de 26855 ori

0626 - WZJ.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 16:41:01    Titlul subiectului: 113766

In luna martie a anului 1996, sosea la Galati un lot de patru autobuze. Acestea erau, dupa cum am mai mentionat intr-o postare anterioara, TZF, TZG, TZH si TZI. Despre ultimul stim deja ca se odihneste – cel putin deocamdata – in tarcul de casare, TZF este transferat la Autobaza 4 pentru conservare, TZG este unul dintre putinele Rocar-uri 112 care mai deserveste Curse Conventie sub sigla Transurb-ului iar TZH, dupa mai bine de 13 ani de functionare si-a gasit linistea in parcul Autobazei 1. Ca si CHG, descompletarea lui TZH se desfasoara la marginea unuia dintre peroanele de garare deoarece tarcul de casare este deja ocupat de vehiculele prezentate anterior…
Debutul lui TZH s-a facut pe linia 22. Ulterior, TZH a primit sa deserveasca si linii precum 9, 20, 26 si 29. In primii sai ani de functionare, acest autobuz “a avut predilectie” pentru liniile 22 si 26 si, in anumite zile, pentru 20.
Precum si colegii sai de lot, TZH era echipat cu banchete din plastic model ROCAR, de culoare gri, panouri laterale, superioare si de protectie de culoare alba, bare de sustinere invelite in material protector de culoare gri, perforatoare rotunde, sistem de iluminare in salon activ pe ambele ramuri precum si sistem de iluminare superior si inferior pentru accesul la usi. La putin timp dupa intrarea in circuitul urban ramura stanga a sistemului de iluminare in salon este intrerupt, la fel si cele doua sisteme de iluminare pentru accesul in salon.
Din punct de vedere al aspectului exterior, TZH se prezenta similar cu TZI si TZG (alb cu dunga lata in partea posterioara) insa, spre deosebire de acestea doua, TZH mai avea un triughi portocaliu in zona lateral frontala precum si un romb mic inaintea celei de-a treia usi. Un aspect pe care am uitat sa-l mentionez este ca in partea superioara a geamurilor de la canatele usilor erau lipite autocolante cu semne de urcare, respectiv coborare. Cele din cadrul primei usi au rezistat cel mai mult.
Schema de culoare originala pentru TZH este prezenta in schita de mai jos:



TZH - schema originala de culoare.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.82 kb
 Vizualizat:  de 26687 ori

TZH - schema originala de culoare.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 16:42:50    Titlul subiectului: 113767

Probleme minore ridicate de TZH pana in anul 2000… exceptand cateva julituri si mici incidente, tratate dar acoperite cu vopsea caramizie. Interventiile exterioare au loc asadar in zona frontala si cea posterioara, unde, intr-un final, se prefera ca dunga de culoare portocalie sa fie acoperita integral cu vopsea caramizie.
Salonul continua sa se mentina in conditii optime pentru transportul calatorilor. Apar insa bine-cunoscutele semne de graffiti. Pe de alta parte, unul dintre panourile din zona posterioara este desprins iar sistemul de iluminare ramane “stirb” cu doua pozitii.
Din 1996 si pana in prima jumatate a anilor 2000, TZH nu creaza probleme majore de ordin tehnic. Au loc schimbarile obisinuite si prin urmare I.T.P.-urile sunt trecute fara batai de cap.
Prezentarea traseelor se facea prin metoda postarii numarului si a capetelor de linie pe sul rotativ de panza. Pentru prezentarea laterala si posterioara existau tablite. Metoda rolei de panza a rezistat cativa ani, pe urma s-a renuntat in favoarea postarilor clasice.
Perioada mentionata anterior a fost “perioada de glorie” pentru TZH. Dupa 2003, in urma unui RK au loc primele interventii semnificative la motor, directie si suspensii. Totodata se schimba si toba de esapament, strapunsa de rugina pe cateva portiuni. TZH isi pastreaza schema de culoare. La fel se intampla si doi ani mai tarziu, cand totusi se schimba portocaliul pentru un caramiziu similar cu cel aplicat in prima perioada de functionare pentru zona frontala respectiv posterioara.
In 2005 TZH primeste “ingrijiri” mai amanuntite pentru exterior. Se corecteaza tablele laterale, se curata zonele afectate de rugina, se sudeaza table noi, se chituieste si se vopseste astfel incat, la finalul operatiunii TZH arata ca nou. Tehnic se regleaza usile, se fac verificari la transmisie, se fixeaza mocheta in zonele de uzura accentuate cu benzi si profile metalice, se intervine asupra instalatiei de iluminare a salonului. De mentionat ca TZH a avut mereu activa instalatia de iluminare de balizare. Impreuna cu TZG si BZE, erau singurele autobuze la care sistemul de iluminare de balizare era verificat si schimbat periodic.
Din punct de vedere al activitatii, inca de la inceputul anilor 2000 TZH presteaza curse conventie, care, incepand cu 2006 devin tot mai dese. Asta nu inseamna ca acest autobuz si-a neglijat activitatea pe trasee: continua sa deserveasca liniile 20 si 22 precum si 9 si uneori 34. Rareori l-am observat pe traseul 29 si banuiesc ca si atunci doar ca suplinitor.
La scurt timp dupa revopsire, TZH primeste autocolante pentru firma Spor, pe care le poarta pentru cateva luni. Mai jos, o fotografie cu TZH din 2006…



TZH (31.07.2006).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.51 kb
 Vizualizat:  de 26686 ori

TZH (31.07.2006).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 16:45:32    Titlul subiectului: 113768

Cateva luni mai tarziu, TZH schimba “orientarea exterioara” in favoarea firmei Cosmote, pe care o promoveaza pentru o perioada buna de timp (pana spre sfarsitul anului 2007). In tot acest timp se ingrijeste aspectul interior al autobuzului precum si cel tehnic… La interior se consolideaza o parte din banchete prin stabilire de pozitii noi sau prin sudare, se schimba sau se acopera unele panouri laterale, deformate, se regleaza usile si se intaresc anumite portiuni din salon precum si din cadrul usilor de acces cu profile metalice. Se acorda din nou atentie deosebita sistemului de iluminare exterioara (far schimbat, semnalizator dreapta si stop frana dreapta) precum si cel de balizare. (Aceste operatiuni s-au desfasurat concomitent, pe perioada in care TZH a stat in hala de reparatii pentru inlocuirea unor circuite de la partea electrica). Motorul continua sa functioneze multumitor iar “ofertele” pentru traseele locale cat si pentru curse conventie sunt pe masura…
Mai jos, doua poze cu TZH realizate in cursul anului 2007. Prima fotografie a fost realizata de colegul nostru, Catalin Ghita:



TZH (18.04.2007) (CG).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.17 kb
 Vizualizat:  de 26683 ori

TZH (18.04.2007) (CG).jpg



TZH (08.06.2007).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.42 kb
 Vizualizat:  de 26683 ori

TZH (08.06.2007).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 16:48:32    Titlul subiectului: 113769

La inceputul anului urmator, autobuzul intra intr-o serie de reparatii capitale. Printre acestea, aspectul cel mai trist il constituia exteriorul care, dupa inlaturarea autocolantelor se prezenta zgaraiat si mai mult, in unele locuri rugina lucrase nestingherita. Prin urmare se lucreaza intens la exterior si se revine la culoarea originala (cea portocalie). La interior nu se lucreaza prea mult, consolidarile din anii trecuti reusesc sa mentina salonul acceptabil pentru calatorii. Izolatia pare sa fi fost una destul de buna intrucat panourile superioare abia in aceasta perioada au inceput sa se umfle si sa se deformeze ca urmare a conditiilor de mediu. Imi amintesc ca in zona mediana erau probleme mai serioase, in urma unei calatorii pe timp de ploaie prin unul dintre suportii longitudinali pentru reteaua electrica de iluminare a salonului picura apa. In plus, panoul din zona posterioara nu avea sa mai fie inlocuit iar o parte din cele laterale se desprinsesera din nou din ramele de fixare. Se deschide totodata si instalatia de iluminare superioara pentru accesul la usi. In urma refacerii exterioare cat si a inlocuirilor tehnice necesare, TZH trece I.T.P.-ul si reintra in circuitul urban. Deserveste ocazional traseul sau favorit din “tinerete”, 22 precum si, in anumite situatii ruleaza sporadic pe linii precum 9, 26 sau 34. In prima jumatate a anului 2008 mai este folosit ca suplinitor si pe jonctiunea 21/31.
Ultima calatorie pe care am efectuat-o cu TZH a fost pe linia 21. Autobuzul a lasat o impresie multumitoare, motorul functiona bine, salonul se prezenta in conditii bune iar aspectul exterior proaspat “tratat” intregea aspectul unui mijloc de transport bine-intretinut.
Sa vedem si cateva poze cu TZH din prima jumatate a anului 2008:
-prima fotografie a fost realizata de colegul nostru, Terry Lawson iar celelalte trei imi apartin:



TZH (18.02.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.94 kb
 Vizualizat:  de 26655 ori

TZH (18.02.2008).jpg



TZH - 24.05.2008 (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  300.49 kb
 Vizualizat:  de 26655 ori

TZH - 24.05.2008 (1).jpg



TZH - 24.05.2008 (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  303.55 kb
 Vizualizat:  de 26655 ori

TZH - 24.05.2008 (2).jpg



TZH - 24.05.2008 interiorul.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  312.06 kb
 Vizualizat:  de 26655 ori

TZH - 24.05.2008 interiorul.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community