Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 24/Apr/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Vin 15 Ian 2010 17:48:29 Titlul subiectului: |
122335 |
|
La vagoanele care au venit ca fiind remorci banuiesc ca este necesara si o recompartimentare a vagonului, deoarece vad ca usa care desparte calatorii de vatman a disparut.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Ian 2010 16:16:16 Titlul subiectului: |
122425 |
|
Despre vagoanele GT4 2000 (GT4 modernizate la SSB Stuttgart)
La inceputul anului 2008 au ajuns la Iasi, achizitionate de la SSB Stuttgart, 31 de vagoane GT4 modernizate. Acestea fac parte din seria celor 48 de vagoane GT4 modernizate de catre SSB in cadrul atelierelor proprii.
41 dintre cele 48 de tramvaie au fost de tip 31.2 (seria de livrare 2, tip Ostheim), modificate in 1966-1967 si incadrate la tipul 31.2a, apoi in 1981-1983 si incadrate la tipul 31.2c (cu doua exceptii, vagoanele 401 - pastrat la Stuttgart - si 403 - in prezent la Iasi - care fusesera modificate in 1971, respectiv 1975, pentru a fi utilizate combinat, atat ca vagoane de traseu, cat si ca vagoane-scoala). Intre 1988 si 1994 aceste 41 de vagoane au fost modernizate si incadrate la tipul 31.2d. 29 dintre ele au ajuns in 2008 la Iasi.
Restul de 7 tramvaie modernizate au fost de tip 31.4 (seria de livrare 3, tip Bopser), modificate in 1973 si incadrate la tipul 31.3b. Modernizarea lor s-a realizat in 1989-1990, fiind incadrate la tipul 31.3d. Doua dintre ele se afla, din 2008, la Iasi (SSB 618 -> Iasi 402 si SSB 636 -> Iasi 401).
Reconstructia celor 48 de vagoane GT4 (denumite, dupa modernizare, GT4 2000 sau GT4U) s-a realizat in ideea de mentinere a lor in circulatie dupa anul 2000 pe traseele de tramvai ramase active in Stuttgart dupa trecerea, traseu dupa traseu, la Stadtbahn. Modernizarea corespunde si cerintelor BOStrab intrate in vigoare din 1996. Unele vagoane au fost retrase in 2002, dupa ce linia 2 a fost transformata in linia de Stadtbahn U2, dar cateva au fost reactivate ulterior. 38 de vagoane au deservit ultimul traseu de tramvai din Stuttgart (linia 15) pana in decembrie 2007, cand s-a facut trecerea in intregime la Stadtbahn.
In ce a constat modernizarea facuta de SSB intre 1988 si 1994?
Transmisia a fost schimbata. De asemenea, au fost schimbate osiile motoare si tamburii de frana.
Conductele instalatiei pneumatice au fost schimbate (s-a folosit otel superior) cu montarea unui dezumidificator, dupa care nu a mai fost necesara utilizarea de spirt contra inghetarii. Compresorul cu pistoane - zgomotos - a fost inlocuit cu un compresor cu surub.
Vagoanele au fost dotate cu o instalatie de ungere a buzei bandajelor, pentru protectie impotriva uzurii.
A fost inlocuit cablajul.
Pentru simplificarea inlocuirii si pentru a da posibilitatea repararii/intretinerii in afara vagonului a diverselor componente electronice, s-a prevazut conectarea acestora prin intermediul unor sloturi.
Sistemul de franare de urgenta a fost modificat dupa modelul vagoanelor de Stadtbahn, vatmanul putand decide, in cazul actionarii franei de urgenta de catre un calator, daca va continua sa mearga pana la urmatoarea statie (util in tuneluri) - doar actionarea manerului pentru frana de urgenta din spatele usii din fata opreste imediat vagonul.
Pe acoperis, in spatele pantografului, a fost montata o sursa statica (BNU 105) cu o iesire de 24 Vcc pentru incarcarea bateriei (curent de incarcare pana la 55 A) si alimentarea unor componente electrice din vagon (curent total - 110 A) si o iesire in c.a. de 220 V / 380 V / 50 Hz (putere - 6,3 kVA), printre altele pentru iluminatul interior, aeroterme, incalzirea cabinei vatmanului (au fost eliminate, astfel, din salon componentele de 600 V, pentru prevenirea incendiilor), incalzirea ferestrelor, alimentarea motorului compresorului.
Salonul a fost si el reconditionat: placile laterale si cele de pe tavan au fost inlocuite cu altele din material plastic de culoare deschisa (diverse tonuri de bej), podeaua a fost acoperita cu un covor din material antiderapant, au fost montate rame noi pentru scaune, iar scaunele au fost inlocuite cu altele cu invelitori din plus de culoare verde-galben, la fel ca la vagoanele de Stadtbahn DT8 (tipurile 8.4-8.9). Numarul de locuri pe scaune este de 47, dintre care 43 in format compartiment si 4 pe scaune dispuse in lungime (in spatele cabinei vatmanului si la articulatie). Iluminatul interior de pe tavan este nou, la fel ca la vagoanele de Stadtbahn DT8 (tipurile 8.4-8.9), cu neoane alimentate la 220 V si corpuri de iluminat din aluminiu, cu vergele dispuse sub forma de rastru. Iluminatul interior poate fi actionat atat manual, cat si automat, in functie de lumina exterioara. Dulapul cu sigurante si alte componente electrice de dupa usa 1 a fost inlocuit cu altul din plastic ranforsat cu fibra de sticla. Caseta pentru afisajul lateral (numarul traseului si directia) a fost amplasata doar la ultimul geam, inainte de usa 3.
Cabina vatmanului a fost rearanjata, cu usa de acces inalta, dulapuri si masti din plastic ranforsat cu fibra de sticla, incalzire amplasata in spatele scaunului (putere - 1 kW). Au fost montate: instalatie radio imbunatatita; sistem activ de informare, in infrarosii (IRIS), pentru sistemul de dispecerizare asistat de calculator (RBL); sistem de informare integrat on-board (IBIS); stergator de parbriz controlat electronic, cu stabilirea intervalului de activitate; instalatie de spalare imbunatatita; circuit modificat pentru faruri; microprocesor (Kiepe VSN 102) pentru activarea blocarii pornirii (Anfahrsperre) in caz de usa deschisa, pentru actionarea buclei de siguranta, a semnalului de plecare, a "eliberarii" usii si a franei pe patina; tahometru electronic cu aparat de analiza a datelor de mers (FADA); sistem de supraveghere a vitezei maxime independent de Indusi (contactorul principal decupleaza la o viteza mai mare de 65 km/h); sistem de diagnoza cu ajutorul calculatorului pentru sursa statica (Kiepe AVC 101, 1,2 kVA).
In 2006 paletele pantografelor au fost schimbate cu unele de tipul celor utilizate la vagoanele DT8 (Stadtbahn).
Pentru folosirea in continuare si ca vagoane de scoala, vagoanele 401 (ramas la Stuttgart) si 403 (adus la Iasi) au primit instalatii specifice noi. Aparatul de simulare a defectiunilor a fost amplasat sub scaunele din fata dispuse pe lungime (in spatele cabinei vatmanului). In caz de urgenta, prin intermediul unui buton poate fi actionata frana de urgenta, odata cu stergerea tuturor defectiunilor simulate.
_____________________________
30 dintre cele 31 de vagoane GT4 modernizate aduse de la Stuttgart la inceputul lui 2008 circula in prezent pe traseele 5, 6 si 11, de intretinerea lor ocupandu-se sectia nr. 2, in cadrul depoului din Dacia. Fostul vagon 415 a circulat doar cateva zile la Iasi, pe 11 aprilie 2008 fiind implicat intr-un accident grav (a fost lovit in laterala dreapta de catre un autobuz, caroseria fiind puternic deformata).
Foto: vagoanele 426, 430 (interior), 421 (bord)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.21 kb |
Vizualizat: |
de 18430 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.58 kb |
Vizualizat: |
de 18430 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.83 kb |
Vizualizat: |
de 18430 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Ian 2010 14:20:33 Titlul subiectului: |
122464 |
|
Ghinionul lui 131, norocul lui 310, si el reactivat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Feb 2010 13:33:15 Titlul subiectului: |
123401 |
|
Daca va parea rau dupa vagoanele GT4 trecute in conservare, de astazi aveti motive de bucurie: deocamdata au fost reactivate (cu cateva exceptii). Majoritatea au iesit chiar de azi la strada.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 20 Feb 2010 21:14:12 Titlul subiectului: |
123920 |
|
Dupa o lunga si grea suferinta, care l-a tinut imobilizat si era sa-i fie fatala, 124 a revenit la strada la mijlocul acestei saptamani.
Foto: 20 februarie 2010
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.87 kb |
Vizualizat: |
de 17888 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Mar 2010 18:57:48 Titlul subiectului: |
124976 |
|
466 e aproape gata (mai e de montat peretele despartitor).
Numar de parc: 106.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.68 kb |
Vizualizat: |
de 17500 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Apr 2010 09:18:23 Titlul subiectului: |
125288 |
|
In curs de modificare: Augsburg 465 => Iasi 107.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 01 Apr 2010 12:29:04 Titlul subiectului: |
125301 |
|
Ma poate ajuta cineva cu poze cu GT4 142 (ex 884 Halle) cand avea reclama aceea albastra din Halle. Ca vreau sa fac macheta acestui tramvai si nu am reclama.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Apr 2010 12:44:41 Titlul subiectului: |
125302 |
|
Fotografii "la liber" cu 142 la Iasi cu reclama completa nu am vazut pana acum, iar strassenbahn-halle.de nu e gata inca. Oricum, sansele sa gasesti fotografii cu el complet din laterala sau pentru a le pune cap la cap pentru a-l avea complet din laterala sunt foarte mici.
Cauta mai degraba pachetul GT4 de Halle pentru MSTS, ca il gasesti acolo bine realizat.
http://www.msts-strabafanpage.de (inregistrare, cautare)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.48 kb |
Vizualizat: |
de 17339 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 09 Apr 2010 16:46:16 Titlul subiectului: |
125615 |
|
In curs de modificare: Augsburg 463 => Iasi 109.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2010 15:04:44 Titlul subiectului: Tramvaiele GT4 Stuttgart |
125641 |
|
Cele 31 de tramvaie achizitionate de la SSB Stuttgart de catre RATP Iasi sunt inseriate cu numerele originale sau in decursul anilor au fost reinseriate?
In legatura cu cele 350 tramvaie ce au fost construite pentru SSB:care este ultimul vagon din aceasta serie (numarul de parc) mai este in ''viata''?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2010 16:12:27 Titlul subiectului: |
125645 |
|
Si-au pastrat numerele de la livrare pana in ultima zi de circulatie in Stuttgart.
Ultimul GT4 produs pentru SSB a fost 750, livrat pe data de 8 octombrie 1965. A fost casat in 1988, in urma unui accident.
Ultimul GT4 produs pentru SSB care inca exista este 747, livrat pe data de 25 august 1965. In 1990 a fost preluat de HAVAG Halle (numar de parc 888), iar in 2003 a ajuns la Iasi (numar de parc 146).
Si pentru ca tot am ajuns la Iasi, trebuie spus ca le avem pe 128 si 146 drept:
- cel mai "varstnic" GT4 produs pentru Stuttgart inca in circulatie: Iasi 128 (Halle 865, Stuttgart 504, livrat la SSB pe data de 16 iulie 1959);
- cel mai "tanar" GT4 produs pentru Stuttgart inca in circulatie: Iasi 146 (v. mai sus);
- cel de-al 4-lea vagon GT4 produs pentru Stuttgart: Iasi 128;
- cel de-al 4-lea vagon de la capatul ultimei serii de GT4 produse pentru Stuttgart: Iasi 146.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 10 Apr 2010 18:21:25 Titlul subiectului: Tramvaiele GT4 Stuttgart |
125654 |
|
Care sunt numerele de fabrica a primului si al ultimului tramvai GT4 din seria celor 350.
Informatii suplimentare despre istoria lor in Germania unde se pot regasi(numere de fabrica,date de fabricatie etc.),de dragul statisticilor...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Apr 2010 17:13:30 Titlul subiectului: Validatoarele din GT 4 Augsburg |
125725 |
|
Validatoarele aflate in vagonul#108 GT 4 Augsburg sunt utilizate in toate vagoanele sau doar de care acesta, restul fiind ''puse deoparte" la fel ca cele utilizate de catre colegele lor din Stuttgart pentru a fi utilizate pe catre alte mijloace din parcul RATP?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Apr 2010 22:44:03 Titlul subiectului: |
125750 |
|
Validatoarele din 108 nu au venit impreuna cu vagonul (cei din Augsburg si-au pastrat validatoarele, pentru ca au nevoie de ele), ci reprezinta deocamdata un experiment. Electronica de pe aceste vagoane permite realizarea de diverse aplicatii, fapt care a dat idei inginerilor electronisti de la noi. Din pacate, prioritatile zilnice nu prea permit momente de ragaz pentru a merge mai departe.
Validatoarele din vagoanele de la Stuttgart (lotul 2008) au fost adaptate pentru bilete inguste si au fost montate in microbuze, in locul compostoarelor, care se afla acum in autobuzele Van Hool si vagoanele Be.
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 13:42:21 Titlul subiectului: O nelamurire...tardiva |
125924 |
|
Ce s-a intamplat cu tramvaiul GT4 exSSB #634> ex Havag Halle #870>Iasi #131?A fost casat?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Apr 2010 15:12:00 Titlul subiectului: |
125932 |
|
La fel ca 124, trece printr-o "suferinta" care era sa-i fie fatala. Avand in vedere ca solutia gasita pentru 124 a dat rezultate, 131 de Halle a intrat saptamana asta la "resuscitare" .
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 18 Apr 2010 12:49:38 Titlul subiectului: Modificarea vagonului ex Augsburg #465->Iasi 107 |
125974 |
|
1.Dupa modificare vagonul#465 "pierde" afisul cu "Mama Pizza",sau totusi va fi lasat pana la un moment dat?
2.Al doilea vagon din grupul Mâzgâlici,(să-i zicem asa:415,463),---463 va iesi la strada cu acea "opera de arta moderna"?
3.Cand se preconizeaza modificarea tuturor vagoanelor-remorca GT4?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 18 Apr 2010 15:23:08 Titlul subiectului: |
125977 |
|
Reclamele vor fi pastrate deocamdata, pentru ca exista riscul ca indepartarea lor sa lase urme.
Din pacate, problema cu 415, 463, 421 de Stuttgart, etc. e dificil de rezolvat.
In prezent e in curs de modificare 462 si vor urma 469, 467 si 470. Cele deja modificate sunt functionale, insa vor iesi in probe cel mai probabil dupa ce toate vor fi gata. Ar mai fi de facut inchiderea cabinelor si alte maruntisuri gen montare de oglinzi, realizarea benzilor pentru afisaj. Cred ca le vom vedea la strada abia dupa redeschiderea circulatiei pe traseele 5 si 11 (dupa finalizarea lucrarilor din zona Podu de Piatra, care sunt prevazute sa inceapa peste cateva zile).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2010 16:34:09 Titlul subiectului: |
127087 |
|
462 => 110
470 => 111
467 => 112
In curs de modificare: 469 => 113
Asadar, se incheie revizia si renumerotarea vagoanelor GT4 aduse la sfarsitul anului trecut de la Augsburg. La fostele "remorci" raman de facut inchiderea cabinelor si iesirea in probe.
Recapitulare:
101 = ex Augsburg 415
102 = ex Augsburg 416
103 = ex Augsburg 418
104 = ex Augsburg 417
105 = ex Augsburg 420
106 = ex Augsburg 466 (fosta "remorca")
107 = ex Augsburg 465 (fosta "remorca")
108 = ex Augsburg 412
109 = ex Augsburg 463 (fosta "remorca")
110 = ex Augsburg 462 (fosta "remorca")
111 = ex Augsburg 470 (fosta "remorca")
112 = ex Augsburg 467 (fosta "remorca")
113 = ex Augsburg 469 (fosta "remorca")
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 18:55:11 Titlul subiectului: |
127527 |
|
131 de Halle circula din nou .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.09 kb |
Vizualizat: |
de 18188 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 1006 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 27 Mai 2010 22:56:20 Titlul subiectului: |
127611 |
|
In data de 27 mai 2010 (ora 7:25) tramvaiul GT4 #131 (ex HAVAG Halle=>#870 => ex SSB Stuttgart #511) circula pe traseul 1; asadar si-a reintrat in forma!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 19:45:35 Titlul subiectului: |
129274 |
|
De aseara "remorcile" de Augsburg au inceput probele.
106, 107 si 109 au iesit azi pe trasee.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.08 kb |
Vizualizat: |
de 17601 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 8714 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Iul 2010 00:24:20 Titlul subiectului: |
129349 |
|
109 la strada, ieri:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.83 kb |
Vizualizat: |
de 17382 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|