Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Feb 2008 18:03:42 Titlul subiectului: |
88738 |
|
- 430
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.35 kb |
Vizualizat: |
de 26376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.94 kb |
Vizualizat: |
de 26376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.55 kb |
Vizualizat: |
de 26376 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.58 kb |
Vizualizat: |
de 26376 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Feb 2008 18:08:37 Titlul subiectului: |
88739 |
|
"- Ne-a parasit acum 17 ani, dar uite ca suntem din nou impreuna!":
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.64 kb |
Vizualizat: |
de 26372 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Feb 2008 02:09:20 Titlul subiectului: |
88769 |
|
In aceasta noapte s-a incheiat descarcarea tramvaielor aduse de la Stuttgart, dupa ce sambata dimineata a ajuns la Iasi si ultimul vagon, 428.
Cateva imagini (ca si in cazul lui 435, inainte de descarcarea vagonului au fost date jos de pe platforma cele doua boghiuri achizitionate ca piese de schimb):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.75 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.21 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.68 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.11 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.5 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.19 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.88 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.84 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.36 kb |
Vizualizat: |
de 27692 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Joi 21 Feb 2008 21:31:30 Titlul subiectului: |
88954 |
|
Acum ca ajuns toate la noua lor casa, se va incepe ratragerea masiva a vagoanelor Tatra T4D si T4R?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Scumpete
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 16/Aug/2021 Mesaje: 31 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 18:03:07 Titlul subiectului: Bordul unui gt 4 |
89394 |
|
Pun la dispozitie bordul unui GT 4. Cine stie germana sau are vreun prieten ce ar putea cunoaste ce inseamna inscriptiile de pe bord, il rog sa ne traduca si noua.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 03 Mar 2008 18:40:35 Titlul subiectului: |
89510 |
|
Descrierea utilizarii si interpretarii se intinde pe cateva pagini in manualul asa-numitelor GT4-2000 (modernizarea vagoanelor GT4 facuta la SSB). Ceea ce scriu mai jos reprezinta traducerea (in cateva cazuri adaptata si cu unele explicatii sumare) inscrisurilor de pe bord, in general insuficienta pentru intelegerea modului de utilizare/interpretare.
Fahren = mers (toate conditiile sunt indeplinite si vagonul poate porni)
Scheiben Waschanlage = instalatie spalat geamuri
Scheiben Wischer = stergator
Wischen Intervall = interval de spalare
Weiche = macaz
Halten = oprire
Türen frei = usi eliberate (calatorii le pot deschide din butoane)
Signal löschen = stergere semnal (e in legatura cu comutatorul "Halten", trebuie descris, nu insist)
Automat ein/aus = automat pornit/oprit
L (links) = stanga
R (rechts) = dreapta
Fahrtrichtung = directie mers
Schleife = bucla (are legatura cu frana de urgenta din salon, trebuie descris, nu insist)
Warnblinken = clipire de avertizare
Türen frei = usi eliberate
Tür 3 offen = usa 3 deschisa
Freigabe = cuvantul inseamna "eliberare", dar aici are legatura cu Fahrsperre, trebuie explicat, nu insist
Fahrsperre = blocare mers
Ladung gestört = deficit incarcare, are legatura cu sursa si cu bateria
Widerstand = rezistenta
Störung = defect
Prüfpersonal = personal de verificare
Fernlicht = faza lunga
Türkontrolle = control usi
Einzelwagen = vagon singur
Zugbetrieb = operare in cuplaj
Gebläse warm/kalt = ventilatoare aer cald/rece
Beleuchtung Fahrerstand = iluminare cabina vatman
Heizung Fahrgastraum = incalzire salon
Standlicht Scheinwerfer = serveste la pornirea iluminatului din salon, a iluminatului indicatoarelor de traseu si la aprinderea farului din spate
Tür 1 frei = usa 1 eliberata
Tür 1 offen = usa 1 deschisa
Inscriptia Anfahrsperre de deasupra vitezometrului indica faptul ca vagoanele au fost dotate dupa modernizare cu un sistem de protectie care impiedica pornirea vagonului atunci cand anumite conditii nu sunt indeplinite (in principal e legat de asigurarea inchiderii tuturor usilor).
Ceea ce se vede in a treia imagine face parte, alaturi de casetofonul aflat dedesubt, din sistemul IBIS (Integriertes Bordinformationssystem), ce permite comunicarea radio si anuntarea automata a statiilor. Intrucat instalatia nu poate fi utilizata in conditiile actuale, nu mai dau traducerea inscriptiilor de pe taste si nici secventele de taste ce trebuie apasate pentru realizarea diferitelor actiuni. Cand nu este introdus nici un grafic sau cand se comunica prin radio cu vagonul respectiv, pe display apare numarul canalului radio (in cazul SSB: K1: 148,210 MHz = tramvai, K2: 148,290 MHz = autobuz, K3: 149,270 MHz = vehicul utilitar), altfel apare abaterea fata de grafic.
Cum spuneam, simpla traducere e insuficienta sau inutila, trebuie citit manualul (sunt date explicatii detaliate pentru fiecare lucru in parte).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Mar 2008 18:40:11 Titlul subiectului: |
89635 |
|
bogdan a scris: | Acum ca ajuns toate la noua lor casa, se va incepe ratragerea masiva a vagoanelor Tatra T4D si T4R? | Pe masura ce ies la strada vagoanele aduse (un nou lot e acum in pregatiri). Nu e exclus ca aprilie sa fie o luna trista pentru Tatre.
Cele 6 vagoane GT4 scoase sambata trecuta circula in prezent pe toate cele 3 trasee deservite de Depoul Dacia (5, 6 si 11).
Vagoanele 417, 432, 444 si 453 au fost mutate la depoul de la Gara.
432 si 444 sunt pregatite pentru a iesi la strada, iar 417 si 453 sunt in lucru. Dupa inmatriculare vor iesi pe traseele sectiei 3.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.43 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.49 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.24 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.09 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.95 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.22 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.27 kb |
Vizualizat: |
de 26434 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 07:19:12 Titlul subiectului: |
90074 |
|
Vagoanele 618 si 636 au trecut la numere de parc de forma 4xx. Astfel, 636 a devenit 401, iar 618, 402.
417, 432, 444 si 453 au fost renumerotate. Astfel:
- Stuttgart 417 -> Iasi 337
- Stuttgart 432 -> Iasi 122
- Stuttgart 444 -> Iasi 330
- Stuttgart 453 -> Iasi 338
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mar 2008 13:08:20 Titlul subiectului: |
90161 |
|
- 122
- 330
- 337 si 338
- 338
- interiorul lui 338, in lucru
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.58 kb |
Vizualizat: |
de 25234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.35 kb |
Vizualizat: |
de 25234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.11 kb |
Vizualizat: |
de 25234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107 kb |
Vizualizat: |
de 25234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.22 kb |
Vizualizat: |
de 25234 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Joi 20 Mar 2008 20:22:53 Titlul subiectului: 6586 |
90385 |
|
O intrebare privitoare la aceste vagoane: ambele boghiuri sunt motoare? Sau unul motor si unul purtator?
Am vazut la 453 un aspect modificat: masca farurilor era vopsita in negru!Asa a venit?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Apr 2008 20:36:26 Titlul subiectului: |
91305 |
|
Fiecare boghiu are cate o osie motoare (osiile 2 si 3). Cele doua motoare sunt amplasate in cadrul metalic prins de cele doua boghiuri, care sustine mijlocul vagonului, transmisia facandu-se cu ax cardanic.
Ce am spus mai sus se aplica la varianta pentru ecartament metric. La cele 8 vagoane produse pentru ecartament de 1435 apar o serie de diferente.
Farurile (inclusiv cel pentru mersul cu spatele) au fost schimbate. Vagonul 453 a venit pentru piese de schimb. Intre timp a fost mutat la celalalt depou pentru a fi reparat si pus in circulatie.
A sosit momentul ca si 428 sa iasa la strada. Reamintesc, face parte din lotul celor 6 tramvaie-bonus si a ajuns ultimul la Iasi, dupa o multime de aventuri neplacute prin Ungaria.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 26 Apr 2008 20:43:45 Titlul subiectului: |
92559 |
|
428 nu era cel cu usa lovita?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 27 Apr 2008 23:54:51 Titlul subiectului: |
92661 |
|
428 reparat:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.12 kb |
Vizualizat: |
de 24372 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2008 21:12:39 Titlul subiectului: |
93742 |
|
Din seria celor 6 vagoane bonus achizitionate anul trecut de la Stuttgart, respectiv a celor 4 repartizate Sectiei 3, vagonul 338 (ex-SSB 453) a iesit la strada saptamana aceasta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.12 kb |
Vizualizat: |
de 23967 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
270.59 kb |
Vizualizat: |
de 23967 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2008 21:22:09 Titlul subiectului: |
93743 |
|
De asemenea, a iesit la strada noul 415 (ex-SSB 412), apartinand Sectiei 2, in acest moment toate cele 6 vagoane bonus sosite anul acesta de la Stuttgart fiind in circulatie. Din pacate, fostul 415 (acum 412) nu va mai circula vreodata, ci va fi folosit pentru piese de schimb.
Foto: norocosul actual 415 (ex-SSB 412).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.37 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.24 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.24 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.8 kb |
Vizualizat: |
de 23966 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2008 21:31:57 Titlul subiectului: |
93746 |
|
Din pacate, nu cred ca exista fotografii cu 415 original in scurta perioada de serviciu in Iasi (mai putin de 2 saptamani), astfel ca vor ramane doar imaginile de dupa accidentul din 11 aprilie.
Foto: remorcat, pe ultimul drum, spre depou.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
294.7 kb |
Vizualizat: |
de 23965 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Vin 30 Mai 2008 21:22:57 Titlul subiectului: |
94003 |
|
radub a scris: | Din pacate, nu cred ca exista fotografii cu 415 original in scurta perioada de serviciu in Iasi (mai putin de 2 saptamani) | Dar ce a patit 415? Se vede ca e accidentat, dar nu pare de nerecuperat!
Aceste tramvaie dispun de comanda de mers inapoi situata in spatele tramvaiului, gen KT4D?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 30 Mai 2008 21:35:40 Titlul subiectului: |
94004 |
|
Intreaga structura este deplasata catre stanga in urma impactului lateral cu autobuzul. De asemenea, caroseria este puternic bombata in partea dreapta.
Toate au post de conducere in spate, pentru manevre.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 04 Iun 2008 23:55:31 Titlul subiectului: |
94155 |
|
Te referi la postul secundar de conducere? GT4 cu numerele de parc mai mari de 300 (cum este și acela fotografiat de mine în zona TG. Cucu) are în spate un post de conducere simplu care, în mod normal este mascat și poate fi folosit pentru manevrarea în depou; în occident pentru mersul cu spatele, este obligatoriu folosirea acelui post. Farul respectiv este un indiciu clar că acolo e un post de conducere secundar. Zic secundar, deoarece tramvaiul este unidirecțional și, ca urmare, posturile de conducere nu au aceeași importanță.
Cât privește seria 4xx (de exemplu, 451) existența acelui far indică existența unui post de conducere secundar, pentru manevre. Dacă bine țin minte, și cele din seria 1xx au acel post (de exemplu, 135) însă nu sunt sigur.
|
|
Sus |
|
|
miki07
Data înscrierii: 06/Feb/2008 Ultima vizita: 20/Sep/2023 Mesaje: 29 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Iul 2008 21:33:58 Titlul subiectului: De ce nu iese la strada 402? |
95844 |
|
De ce nu iese la strada 402? In orasul sau natal am vazut ca era in stare buna?
De ce tramvaiele GT4 nu circula in cuplu ca in orasele germane de unde provin. Sau la Iasi nu este tehnic posibil?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 21 Iul 2008 20:08:08 Titlul subiectului: |
96067 |
|
OAB a scris: | Dacă bine țin minte, și cele din seria 1xx au acel post (de exemplu, 135) însă nu sunt sigur. | Toate, fara exceptie, indiferent de unde au fost aduse la Iasi, modernizate sau nu, au acel post de conducere in spate, pentru manevre. miki07 a scris: | De ce nu iese la strada 402? In orasul sau natal am vazut ca era in stare buna? | Are cateva probleme la partea electronica, dar sunt in curs de rezolvare.
Foto: 402 in vizita la fratiorii regasiti de la Gara . Va reveni, desigur, in Dacia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100 kb |
Vizualizat: |
de 26304 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 28 Sep 2008 21:10:03 Titlul subiectului: |
98910 |
|
E adevarat ca mai vin 20 de tramvaie GT4 la Iasi? Am citit undeva ca deja ar fi la triajul Socola
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 28 Sep 2008 21:10:58 Titlul subiectului: |
98911 |
|
Nu, nici nu mai e de unde sa vina atat de multe. Pana undeva dupa mijlocul lui 2009 oricum nu va mai putea exista vreun transport de GT4.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 30 Sep 2008 15:29:17 Titlul subiectului: |
98985 |
|
Probabil erau ceva promisiuni electorale, acum ca au trecut alegerile s-a uitat de ele, din pacate n-am mai gasit articolul
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
floooooooorin
Data înscrierii: 23/Ian/2008 Ultima vizita: 08/Mar/2012 Mesaje: 18 Locație: Cernavoda
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 20:44:35 Titlul subiectului: |
99204 |
|
In ce ani sunt fabricate, Radule, aceste tramvaie si de ca nu circula,si la Iasi, in tandem asa ca in Gramania sau ca la......Arad, bunaoara?
Ultima modificare efectuată de către floooooooorin la Dum 05 Oct 2008 21:36:56, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
|