Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Oct 2023 21:57:03 Titlul subiectului: |
217106 |
|
A existat vreodata un GT4 cu nr. de parc 122, în afara de cel adus de la Dacia în 2008?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Oct 2023 23:10:25 Titlul subiectului: |
217108 |
|
Nu.
Probabil ca a fost vorba de clasica greseala de insumare-etichetare, cand se uita ca n elemente care se eticheteaza incepand cu eticheta m poarta etichete de la m pana la m+n-1.
Asadar, s-a facut gresit calculul ca se porneste numerotarea de la 120 si 120+27=147, tragandu-se concluzia ca ultimul vagon ar trebui sa poarte numarul 147 (corect ar fi fost 146, daca numerotarea a inceput de la 120).
Pastrandu-se ordinea numerotarii din Halle, dar vagoanele nefiind gata de punere in circulatie in aceeasi ordine, pe masura ce era cate unul gata, s-a stiut ca primul e 120, ultimul 147 si apoi s-a mers din aproape in aproape cu numerotarea, pana s-a ajuns la un numar care ramanea neatribuit. Ca a fost 122 sau ar fi putut sa fie altul, asta a depins, cum am zis, de ordinea in care a fost fiecare gata de circulatie.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 13:23:40 Titlul subiectului: |
217235 |
|
E adevărat că la început, la vagoanele GT4 aduse din Stuttgart/Halle se puteau controla afisajele pe folie din consola IBIS?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 13:41:22 Titlul subiectului: |
217236 |
|
Desigur. Am explicat cand s-au pus in circulatie tramvaiele luate de la Nordhausen. Pe scurt, la noi nu s-a reusit reintegrarea foliilor in sistem dupa stergere, reinscriptionare si montarea la loc. Nu avem la dispozitie instrumentele de precizie necesare pentru operatiunea asta (in 2015, cand am fost la Halle sa vedem situatia Tatrelor pentru o eventuala achizitie, la solicitarea noastra ne-au aratat pe larg in atelierul destinat afisajelor exact ce si cum - am vrut sa stim de ce noua nu ne-a iesit in nici un fel sa le facem sa mearga in modul automat).
Ce spun eu acum e legat de sistemele de afisaj puse de MGB la modernizare. La SSB erau alte povesti.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 08 Noi 2023 13:58:10, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 13:51:50 Titlul subiectului: |
217237 |
|
Da, la asta ma gandeam si eu. Știu că la un moment dat s-au făcut niște folii chiar frumoase pentru Iași (2005 sau 2006), dar nu știu dacă erau acționate automat.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 13:58:44 Titlul subiectului: |
217239 |
|
Nu au mers niciodata automat la noi.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Noi 2023 21:55:57 Titlul subiectului: |
217246 |
|
Plimbare cu un Gt4 istoric in Halberstadt, Germania cu ocazia implinirii a 120 de ani de transport public in oras. Consider ca orasul nostru e special din cauza ca opereaza atat de multe tramvaie istorice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
809.95 kb |
Vizualizat: |
de 2897 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 46 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Noi 2023 22:07:52 Titlul subiectului: |
217260 |
|
Vara trecuta(aproximativ)a fost 324 pe traseu dar nu mai era tramvaiul tramvaielor,era in schema verde a companiei,se stie daca va mai fi?
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Dec 2023 17:31:50 Titlul subiectului: |
217711 |
|
Sunt curios de niste chestii. Dintre tramvaiele GT4 care sunt la strada cate au afisaj electronic? Iar dintre cele cu afisaj cu folie cate mai folosesc consola IBIS pentru schimbarea traseului?
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 28 Dec 2023 18:11:38 Titlul subiectului: |
217712 |
|
Nu mai există niciun tramvai GT4 cu afișaj electronic în Iași. Ai câteva postări mai sus răspunsul la a doua întrebare.
|
|
Sus |
|
|
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 46 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Dec 2023 01:23:20 Titlul subiectului: |
217715 |
|
La Iasi exista numai un singur tramvai cu afisaj electronic montat acum mult timp,nu stiu multe dar acest afisaj electronic,este pe 146 si nu o sa fie mai mult timp deoarece mare parte din pixeli sunt morti,iar deja destinatiile de numere pe fata si spate au fost schimbate cu cele pe foaie din acest motiv.Celelalte vagoane de la iasi sunt pe foaie la GT4,a mai fost un vagon,380 care a venit cu destinatie digitala din Nordhaussen dar a fost montată una pe foaie probabil din motive de software iar la 328 s-ar putea sa aibe un sistem mai complex bazat pe IBIS( )
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 29 Dec 2023 05:31:37 Titlul subiectului: |
217716 |
|
Pai toate cele 3 de la NDH se bazau pe acelasi tip de OBC, restul era treaba afisajelor sa interpreteze si sa execute comanda primita de la IBIS, fiecare in legea lui.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Ian 2024 23:43:39 Titlul subiectului: |
217738 |
|
Probabil știați deja asta, dar tot aș vrea să vă arăt asta. În Fukui, Japonia este un tramvai Gt4 bidirecțional făcut din două jumătăți care a primit numele de F10.
https://trainspo.com/photo/128586/
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 02 Ian 2024 11:20:06 Titlul subiectului: |
217741 |
|
Mrnokia a scris: | Probabil știați deja asta, dar tot aș vrea să vă arăt asta. În Fukui, Japonia este un tramvai Gt4 bidirecțional făcut din două jumătăți care a primit numele de F10.
https://trainspo.com/photo/128586/ |
De mentionat ca in acest caz s-a facut conversia la ecartamentul ingust japonez care e de 1067mm.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Ian 2024 18:07:56 Titlul subiectului: |
217764 |
|
Am gasit n video cu ciudatenia! Cred ca au inlocuit motoarele ca nu scoate sunetele caracteristice tramvaielor Gt4.
https://www.youtube.com/watch?v=8tqcV5cF2bI
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Ian 2024 21:47:23 Titlul subiectului: |
217766 |
|
Câteva chestii de punctat:
- Pare că sunt varianta nemodernizată de GT4, care la noi nu mai circulă din 2020. Japonezii au grijă de ele, că zici că-s scoase din cutie.
- Nu par să fie deranjați că sunt SH, atât timp cât rulează bine și îi duc din punctul A în punctul B în siguranță.
|
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Joi 04 Ian 2024 22:24:09 Titlul subiectului: |
217768 |
|
Este un singur exemplar ce are, din 2014, rolul de tramvai turistic. Între 1990 și 2014 a circulat în serviciu comercial în Kochi. Unul din capete este al fostului tramvai 714.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 08 Ian 2024 20:18:11 Titlul subiectului: |
217806 |
|
Ce tare se aude compresorul de aer!
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 12:53:39 Titlul subiectului: |
218137 |
|
A început casarea unor vagoane GT4, cel mai probabil din seria 1xx și 3xx. Își așteptă cuminte sfârșitul (fără uși, le-au păstrat probabil de rezervă) pe o linie din cea mai rămas la Dacia. Aici chiar nu înțeleg motivele, că-s GT4, dar fie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 14:27:42 Titlul subiectului: |
218138 |
|
Daca tot "remorcile" de Augsburg le dau batai mai mari de cap si, in general, vagoanele de Augsburg ridica pretentii ceva mai mari de la cine le exploateaza, daca gandirea ar fi cea corecta s-ar reface cuplurile si s-ar asigura, astfel, capacitate de transport sporita unde este nevoie.
Dar, nu, taiati, tovarasi, taiati, nu va complicati prea tare, ca strica la ten!
Cum zicea ala?! "Trebuie sa invete"...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 14:42:02 Titlul subiectului: |
218139 |
|
Ar fi o idee buna, inclusiv la seria 4xx. S-ar preta bine la orele de vârf pe 11 și 3. Dar nu cred că se mai poate face treaba asta fizic.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 15:23:13 Titlul subiectului: |
218140 |
|
Pai alea de Augsburg se pretau cel mai bine, fiind vorba de "remorci" dedicate. 4xx-urile sunt toate "tragatoare", deci pot merge toate la fel de bine singure.
Sigur ca nu mai reface nimeni nimic. Ce s-a stricat e bun stricat.
"Trebuie sa invete"... Oh, yeah!...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 15:49:01 Titlul subiectului: |
218141 |
|
Ar fi fost bine să rămână ”remorci” când au fost aduse. Dar cum era criză de vagoane, probabil că a fost absolut necesar să le transforme în ”trăgătoare”.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 16:13:24 Titlul subiectului: |
218142 |
|
Nu mai era atunci criza de vagoane, ci abundenta. Dacia se primenise total odata cu acea achizitie (anterior fusesera aduse GT4 de la SSB si ST-urile 10/11 si, dupa cum iti amintesti, lafaiala a dus si la trimiterea a 4 vagoane ex SSB la Gara, unde era mare nevoie, iar unul a fost stabilit a nu iesi niciodata si a fi folosit ca piese).
Intrarea in circulatie a celor de la Augsburg a dus la retragerea ST-urilor 7/8, alta greseala uriasa. Ulterior s-au gatat si Tatrele, moment in care au fost aduse inapoi in Dacia cele 4 GT-uri date la Gara, ca incepea sa fie cam la limita treaba din prea mult avant la retras (si, tinem minte, ce se retrragea era automat sechestrat de fleosc din cauza datoriilor).
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 08 Feb 2024 16:53:42, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Feb 2024 16:20:39 Titlul subiectului: |
218143 |
|
Eu cred ca ST7/8 mai puteau circula... Nu cred că erau defecte si și-a renunțat la ele doar siguranța că avem destule tramvaie. Ei bine, azi ar fi fost bune, că din ce țin minte erau foarte fiabile. Și sincer, mi se păreau cele mai elegante tramvaie din Iași. Era o plăcere să mergi cu ele pe 11, se descurcau bine pe linia aia vai de mama ei de pe Iorga. Mi-aș fi dorit totuși să circule mai mult pe traseele de la Gară.
|
|
Sus |
|
|
|