Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ieri la ei si azi la noi - Tramvaiele GT4
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 21 Oct 2023 21:57:03    Titlul subiectului: 217106

A existat vreodata un GT4 cu nr. de parc 122, în afara de cel adus de la Dacia în 2008?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 21 Oct 2023 23:10:25    Titlul subiectului: 217108

Nu.
Probabil ca a fost vorba de clasica greseala de insumare-etichetare, cand se uita ca n elemente care se eticheteaza incepand cu eticheta m poarta etichete de la m pana la m+n-1.
Asadar, s-a facut gresit calculul ca se porneste numerotarea de la 120 si 120+27=147, tragandu-se concluzia ca ultimul vagon ar trebui sa poarte numarul 147 (corect ar fi fost 146, daca numerotarea a inceput de la 120).
Pastrandu-se ordinea numerotarii din Halle, dar vagoanele nefiind gata de punere in circulatie in aceeasi ordine, pe masura ce era cate unul gata, s-a stiut ca primul e 120, ultimul 147 si apoi s-a mers din aproape in aproape cu numerotarea, pana s-a ajuns la un numar care ramanea neatribuit. Ca a fost 122 sau ar fi putut sa fie altul, asta a depins, cum am zis, de ordinea in care a fost fiecare gata de circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Noi 2023 13:23:40    Titlul subiectului: 217235

E adevărat că la început, la vagoanele GT4 aduse din Stuttgart/Halle se puteau controla afisajele pe folie din consola IBIS?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Noi 2023 13:41:22    Titlul subiectului: 217236

Desigur. Am explicat cand s-au pus in circulatie tramvaiele luate de la Nordhausen. Pe scurt, la noi nu s-a reusit reintegrarea foliilor in sistem dupa stergere, reinscriptionare si montarea la loc. Nu avem la dispozitie instrumentele de precizie necesare pentru operatiunea asta (in 2015, cand am fost la Halle sa vedem situatia Tatrelor pentru o eventuala achizitie, la solicitarea noastra ne-au aratat pe larg in atelierul destinat afisajelor exact ce si cum - am vrut sa stim de ce noua nu ne-a iesit in nici un fel sa le facem sa mearga in modul automat).
Ce spun eu acum e legat de sistemele de afisaj puse de MGB la modernizare. La SSB erau alte povesti.


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 08 Noi 2023 13:58:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Noi 2023 13:51:50    Titlul subiectului: 217237

Da, la asta ma gandeam si eu. Știu că la un moment dat s-au făcut niște folii chiar frumoase pentru Iași (2005 sau 2006), dar nu știu dacă erau acționate automat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Noi 2023 13:58:44    Titlul subiectului: 217239

Nu au mers niciodata automat la noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Noi 2023 21:55:57    Titlul subiectului: 217246

Plimbare cu un Gt4 istoric in Halberstadt, Germania cu ocazia implinirii a 120 de ani de transport public in oras. Consider ca orasul nostru e special din cauza ca opereaza atat de multe tramvaie istorice. Smile


eylzxm8l8z3b1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  809.95 kb
 Vizualizat:  de 2727 ori

eylzxm8l8z3b1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nenea33



Data înscrierii: 20/Aug/2020
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 10 Noi 2023 22:07:52    Titlul subiectului: 217260

Vara trecuta(aproximativ)a fost 324 pe traseu dar nu mai era tramvaiul tramvaielor,era in schema verde a companiei,se stie daca va mai fi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul MSN Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2023 17:31:50    Titlul subiectului: 217711

Sunt curios de niste chestii. Dintre tramvaiele GT4 care sunt la strada cate au afisaj electronic? Iar dintre cele cu afisaj cu folie cate mai folosesc consola IBIS pentru schimbarea traseului?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2023 18:11:38    Titlul subiectului: 217712

Nu mai există niciun tramvai GT4 cu afișaj electronic în Iași. Ai câteva postări mai sus răspunsul la a doua întrebare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nenea33



Data înscrierii: 20/Aug/2020
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2023 01:23:20    Titlul subiectului: 217715

La Iasi exista numai un singur tramvai cu afisaj electronic montat acum mult timp,nu stiu multe dar acest afisaj electronic,este pe 146 si nu o sa fie mai mult timp deoarece mare parte din pixeli sunt morti,iar deja destinatiile de numere pe fata si spate au fost schimbate cu cele pe foaie din acest motiv.Celelalte vagoane de la iasi sunt pe foaie la GT4,a mai fost un vagon,380 care a venit cu destinatie digitala din Nordhaussen dar a fost montată una pe foaie probabil din motive de software iar la 328 s-ar putea sa aibe un sistem mai complex bazat pe IBIS( Question )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2023 05:31:37    Titlul subiectului: 217716

Pai toate cele 3 de la NDH se bazau pe acelasi tip de OBC, restul era treaba afisajelor sa interpreteze si sa execute comanda primita de la IBIS, fiecare in legea lui.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Ian 2024 23:43:39    Titlul subiectului: 217738

Probabil știați deja asta, dar tot aș vrea să vă arăt asta. În Fukui, Japonia este un tramvai Gt4 bidirecțional făcut din două jumătăți care a primit numele de F10.
https://trainspo.com/photo/128586/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Ian 2024 11:20:06    Titlul subiectului: 217741

Mrnokia a scris:
Probabil știați deja asta, dar tot aș vrea să vă arăt asta. În Fukui, Japonia este un tramvai Gt4 bidirecțional făcut din două jumătăți care a primit numele de F10.
https://trainspo.com/photo/128586/

De mentionat ca in acest caz s-a facut conversia la ecartamentul ingust japonez care e de 1067mm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2024 18:07:56    Titlul subiectului: 217764

Am gasit n video cu ciudatenia! Cred ca au inlocuit motoarele ca nu scoate sunetele caracteristice tramvaielor Gt4.
https://www.youtube.com/watch?v=8tqcV5cF2bI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2024 21:47:23    Titlul subiectului: 217766

Câteva chestii de punctat:

- Pare că sunt varianta nemodernizată de GT4, care la noi nu mai circulă din 2020. Japonezii au grijă de ele, că zici că-s scoase din cutie.
- Nu par să fie deranjați că sunt SH, atât timp cât rulează bine și îi duc din punctul A în punctul B în siguranță.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 383

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2024 22:24:09    Titlul subiectului: 217768

Este un singur exemplar ce are, din 2014, rolul de tramvai turistic. Între 1990 și 2014 a circulat în serviciu comercial în Kochi. Unul din capete este al fostului tramvai 714.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2024 20:18:11    Titlul subiectului: 217806

Ce tare se aude compresorul de aer!
_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 12:53:39    Titlul subiectului: 218137

A început casarea unor vagoane GT4, cel mai probabil din seria 1xx și 3xx. Își așteptă cuminte sfârșitul (fără uși, le-au păstrat probabil de rezervă) pe o linie din cea mai rămas la Dacia. Aici chiar nu înțeleg motivele, că-s GT4, dar fie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 14:27:42    Titlul subiectului: 218138

Daca tot "remorcile" de Augsburg le dau batai mai mari de cap si, in general, vagoanele de Augsburg ridica pretentii ceva mai mari de la cine le exploateaza, daca gandirea ar fi cea corecta s-ar reface cuplurile si s-ar asigura, astfel, capacitate de transport sporita unde este nevoie.
Dar, nu, taiati, tovarasi, taiati, nu va complicati prea tare, ca strica la ten!
Cum zicea ala?! "Trebuie sa invete"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 14:42:02    Titlul subiectului: 218139

Ar fi o idee buna, inclusiv la seria 4xx. S-ar preta bine la orele de vârf pe 11 și 3. Dar nu cred că se mai poate face treaba asta fizic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 15:23:13    Titlul subiectului: 218140

Pai alea de Augsburg se pretau cel mai bine, fiind vorba de "remorci" dedicate. 4xx-urile sunt toate "tragatoare", deci pot merge toate la fel de bine singure.
Sigur ca nu mai reface nimeni nimic. Ce s-a stricat e bun stricat.
"Trebuie sa invete"... Oh, yeah!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 15:49:01    Titlul subiectului: 218141

Ar fi fost bine să rămână ”remorci” când au fost aduse. Dar cum era criză de vagoane, probabil că a fost absolut necesar să le transforme în ”trăgătoare”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 16:13:24    Titlul subiectului: 218142

Nu mai era atunci criza de vagoane, ci abundenta. Dacia se primenise total odata cu acea achizitie (anterior fusesera aduse GT4 de la SSB si ST-urile 10/11 si, dupa cum iti amintesti, lafaiala a dus si la trimiterea a 4 vagoane ex SSB la Gara, unde era mare nevoie, iar unul a fost stabilit a nu iesi niciodata si a fi folosit ca piese).
Intrarea in circulatie a celor de la Augsburg a dus la retragerea ST-urilor 7/8, alta greseala uriasa. Ulterior s-au gatat si Tatrele, moment in care au fost aduse inapoi in Dacia cele 4 GT-uri date la Gara, ca incepea sa fie cam la limita treaba din prea mult avant la retras (si, tinem minte, ce se retrragea era automat sechestrat de fleosc din cauza datoriilor).


Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 08 Feb 2024 16:53:42, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 16:20:39    Titlul subiectului: 218143

Eu cred ca ST7/8 mai puteau circula... Nu cred că erau defecte si și-a renunțat la ele doar siguranța că avem destule tramvaie. Ei bine, azi ar fi fost bune, că din ce țin minte erau foarte fiabile. Și sincer, mi se păreau cele mai elegante tramvaie din Iași. Era o plăcere să mergi cu ele pe 11, se descurcau bine pe linia aia vai de mama ei de pe Iorga. Mi-aș fi dorit totuși să circule mai mult pe traseele de la Gară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Următoare
Pagina 31 din 33

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community