Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Crimeea, Ialta si Simferopol: Troleibuz interurban

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Fosta URSS
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 07 Ian 2008 19:50:30    Titlul subiectului: Crimeea, Ialta si Simferopol: Troleibuz interurban 86729

In regiunea ucraineana Crimeea se gaseste cea mai lunga linie de troleibuz interurban din lume. Masurand 86 de kilometri a fost construita intre 1959 si 1961 ca alternativa la o mult mai costisitoare linie ferata intre Simferopol si orasele de pe coasta (Ialta in principal).

Linia pleaca de la Simferopol, oras aflat in interiorul penisulei Crimeea la circa 350m altitudine, urca pana la trecatoarea Angarsky Pass (752m altitudine) de unde coboara pana cand ajunge coasta Marii Negre la Alusta; pana aici sunt 45km de la Simferopol care se fac intr-o ora si jumatate. De la Alusta pana la Ialta mai sunt alti 41km de relief relativ plat care se fac intr-o ora. In sens invers se urca intai cei 752m pana la trecatoare de unde se coboara 400m pana la Simferopol.

750m diferenta de nivel este destul de mult; pentru comparatie este cat diferenta de altitudine dintre Poiana Brasov si vf. Cristianu Mare din masivul Postavarul sau cam 60% din Busteni - Crucea Eroilor de pe Caraiman.

Tarifele sunt diferentiate in functie de distanta; sunt cel putin 10 tarife diferite, cel mai mare - pentru toti cei 86km - fiind ceva mai mult de 10 hryvnia (circa 5 lei).

Daca a fost cineva dintre membrii forumului pe acolo poate ne povesteste mai multe! Pe Internet documentatia este relativ saraca, fiind disponibila paginile din Wikipediile Engleza si Italiana:

http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Trolleybus

http://it.wikipedia.org/wiki/Filovia_Simferopoli-Alushta-Yalta
http://it.wikipedia.org/wiki/Krymtrolleybus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Adrian



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Kiev (Ucraina)

MesajTrimis: Mie 23 Iun 2010 11:37:53    Titlul subiectului: 128817

La ora actuala tariful maxim este de 12 grivne, adica 1,5 dolari. Se discuta mult referitor la majorarea tarifelor, deoarece Regia de transport intentioneaza sa achizitioneze anul acesta 100 troleibuze, dintre care 50 vor fi pentru conditii de munte. Printe producatori poate fi uzina ucraineana "LAZ" www.laz.ua care este un lider in productia de troleibuze, autobuze si autocare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6093
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2012 16:00:04    Titlul subiectului: 151855

Se pare ca in sfarsit pe aceasta ruta si-au facut aparitia si 19 troleibuze noi si moderne care s-au bucurat de o buna impresie facuta asupra calatorilor:

http://www.a1.ro/news/inedit/video-cea-mai-lunga-linie-de-troleibuz-din-lume-186519.html

"7 ian 2012

Pe langa frumusetea peisajelor sale, peninsula Crimeea, de pe teritoriul Ucrainei, se mandreste si cu cea mai lunga linie de troleibuz din lume. Din pacate, calatoria nu este atat de placuta cum ar putea fi, din cauza varstei inaintate a vehiculelor. Acum, insa, situatia este pe cale sa se schimbe in bine.

Traseul dintre Ialta si singurul aeroport major al Crimeei masoara aproape o suta de kilometri. Linia de troleibuz a fost construita in 1959, cand turistii, ca toti cetatenii sovietici ai vremii, nu aveau prea multi bani in buzunar. Calatoria este, si acum, incredibil de ieftina pentru un occidental: biletul nu costa mai mult de 20 de eurocenti.

Singura problema este ca aproape toate troleibuzele dateaza din anii 80 sau chiar 70. Nu numai ca sunt departe de confortul zilelor noastre, dar nici nu mai par sigure pentru calatori.

La sfarsitul anului trecut, insa, autoritatile s-au indurat sa puna in circulatie 19 troleibuze noi, inzestrate cu motoare mai puternice, suspensie buna si chiar cu televizoare. Soferii sunt incantati, iar localnicii au ajuns sa-si lase masinile personale in garaj, daca stiu ca au norocul sa prinda un troleibuz din cele moderne.

Noile troleibuze mai au o calitate: proiectate special pentru serpentinele si strazile inguste de pe traseul din Crimeea, ele au mai putin de doi metri lungime. Administratia promite sa aduca mai multe vehicule noi iar pe cele vechi sa le trimita, eventual, la muzeu."


Sigur, fiind vorba de ziaristi, nu le poti cere sa aiba si minte...
E evident pentru oricine ca troleibuz de 2 metri lungime e ilogic, dar de, "noi scrim, nu gandim...". Poate se refera la latime, eventual... dar daca ar fi stiut ca lungimea e aia mai lunga si latimea aia mai scurta, probabil ca ajungeau ingineri, nu ziaristi... Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 6423
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Apr 2012 22:49:51    Titlul subiectului: 155018

Cei din Crimeea ne dau lectii ! Imaginati-va ce ar fi facut romanii Laughing
Credeti ca mai achizitionau troleibuze noi? Desfiintau ruta pe motiv de nerentabilitate si inlocuiau troleibuzele cu microbuze!
Va dati seama cati bani inseamna 100 km de retea vanduta la fier vechi? Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Fosta URSS Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community