Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vechiul tramvai din Satu Mare

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SATU MARE
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 16:00:03    Titlul subiectului: Vechiul tramvai din Satu Mare 15672

Satu Mare a avut tramvai pe ecartament de 760mm.
De pe site-ul Transurban-ului http://www.transurbansatumare.ro/trans/despre.asp?Chapter=A2
,,Transportul în comun de călători în Satu Mare începe în anul 1900 o data cu construirea unei cai ferate înguste și modificata pe teritoriul orașului în linie de tramvai electric, linie inaugurata la 8 noiembrie 1900. Tramvaiul electric pornea de la Gara, str.Griviței, Calea Traian, str. Mihai Viteazu, str. Horea, înconjura Piața Centrala prin fața Primariei vechi (cladirea a fost demolata în 1902, în loc construidu-se acualul hotel Dacia), în continuare pe str. Cuza Voda, str. Mircea cel Bătrîn, vechiul pod peste Someș, blv.Cloșca, str. Gara Ferastrau, unde la vremea respectiva funcționa un ferastrau cu aburi. Calea ferata îngusta continua pîna la Ardud și de la podul peste Someș, simultan cu tramvaiul circula un tren cu aburi care avea și vagoane pentru calatori.
Vagoanele tramvaiului au fost furnizate de Fabrica Ganz, doua vagoane mari cu patru axe și patru motoare și trei vagoane mici cu doua axe și doua motoare.
Energia electrica era furnizata de o uzina electrica (Uzina veche) funcționînd cu turbine cu aburi care acționau dinamuri de current continuu, amplasata pe malul drept al Someșului în apropiere de vechiul pod.
La 31 decembrie 1906 MAV care preluase contractul pentru acesta linie nu a mai dorit sa întrețina centrala electrica și în consecința a suspendat tramvaiul. In continuare în oraș nu a mai funcționat decît trenul cu aburi.
In 1920 cale ferata îngusta a fost scoasa din centru și deviata de pe Calea Traian pe str. Vasile Lucaciu.
In perioda interbelica transportul calatorilor în Satu Mare era asigurat de catre trenul cu aburi și birje."

Aici se mai pot vedea câteva poze cu linia și cu trenul cu aburi ce a înlocuit tramvaiul: http://www.transurbansatumare.ro/trans/despre.asp?Chapter=A5
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 09 Noi 2007 20:24:25    Titlul subiectului: 84663

am observat in una din poze ca trenul cu aburi semana putin cu sageata verde ce a circulat intre Arad-Radna-Pincota, erau aduse din acelasi loc?


SatMare.jpg
 Descriere:
tren cu aburi in Satu Mare
 Mărime fișier:  29.13 kb
 Vizualizat:  de 20119 ori

SatMare.jpg



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SATU MARE Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community