Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele din Constanta
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 21:07:28    Titlul subiectului: 5788

In Constanta, o parte a autobuzelor care deserveau linia 12 (Constanta-Mangalia) aveau o musama peste podea, musama care nu era fixata. Dau ca exemplu autobuzele 7912 (al 12-lea autobuz achizitionat in 1979) si 8604 (al patrulea autobuz achizitionat in 1986). Acesta din urma fusese prevazut cu un gemulet mic in spatele usii a III-a, dar fusese desfiintat. Privind de afara, nu vedeai nimic. Din interior, insa, puteai vedea trapa. Acesta din urma, desi avea 10 ani cand am calatorit cu el, nu trecuse prin nici o reparatie capitala. Musamaua de pe podea (vizibila langa usile I, III si IV, cea "suplimentara" acoperind doar spatiul aferent ferestrelor 2-5) era cea originala si se putea citi inscriptia conform careia soferul putea controla biletele de calatorie. In 2001, autobuzul 8612, din aceeasi generatie cu 8604, nu suferise nici o reparatie capitala, dar suna impecabil, lucru rar pentru un DAC 117 UD. Faptul ca nu s-au reparat capital o serie de autobuze (eventual li s-a facut ceva la motor) putea fi un indiciu referitor la ceea ce avea sa urmeze... MAZUL Evil or Very Mad Twisted Evil Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 17:59:40    Titlul subiectului: Autobuzele din Constanta 7702

Inlocuirea troleibuzelor cu autobuze este, într-adevăr. o problemă. Pe de o parte, troleibuzele nu poluează chimic, dar puteau foarte ușor îngreuna traficul care, vara, este deosebit de intens. Teoretic, înlocuirea se putea face în două moduri:
1 Aducerea de autobuze articulate. Aici e o problemă. Se știe că autobuzele articulate sunt de 3 feluri
A cu motor între axele A și B iar roțile axei C orientabile (IK 280, DAC 117 UD)
B cu motor între axele A și B, dar roți duble și neorientabile pe axa C (Ik 283, MAZ 105 și FBW)
C cu motor în spatele axei C și cu tracțiune fie numai pe axa C, fie pe axele B și C, mai scumpe decât celelalte.
Având în vedere politica primarului Constanței, dacă ar fi recurs la achiziționarea autobuzelor articulate, am toate motivele să cred că acestea ar fi fost MAZ 105, care, asemenea lui IK 283, ia curba foarte greu. Imaginați-vă cum s-ar fi descurcat un asemenea autobuz (lung de 17870 mm, față de DAC 117 E, care are 16565 mm) în intersecția străzilor Mircea cel Bătrân cu Bulevardul Ferdinand. Din câte știu, legislația rutieră spune foarte clar că orice vehicul trebuie să poată întoarce în interiorul unei coroane circulare cu diametrul exterior de 12, 5 m și diametrul interior de 5,3 m. Ori, orice autobuz articulat cu roți neorientabile pe axa C are tendința de a subvira. Altfel spus, când un asemenea autobuz ia curba la dreapta, șansele ca roțile axei C să urce pe trotuar sunt foarte mari, punând în pericol pe cei care se găsesc lângă bordură.
2 Achiziționarea autobuzelor standard, care, de altfel, a fost soluția adoptată de RATC. Acestea au avantajul de a se "strecura" mult mai ușor. este mult mai ușor de condus un autobuz de 11985 mm față de un troleibuz de 16565 mm. Rămâne problema capacității. Conform fișei tehnice, MAZ 103 are o capacitate de 98 locuri, față de minim 100, cât prevăd normativele privind autobuzele urbane. Știu că la Iași a ieșit scandal, unul din motive fiind capacitatea insuficientă a autobuzului. Cu privire la motor, se spune că ar fi Euro 3. pe unele scrie POWERED BY RENAULT în timp ce pe altele scrie POWERED BY MERCEDES. Ceea ce nu înțeleg este că pe linia 48 nu am văzut nici un troleibuz articulat. Părerea mea este că, din cele 130 de MAZ, câte are Constanța, jumătate ar fi putut să fie modelul 105, pentru a face față fluxului de călători.
Una din recomandările UE este să extindemtransportul electric. Din păcate, nu e o condiție. Și totuși, RATC poate să dea de necaz. Conform regulilor, orice autobuz sau troleibuz urban trebuie să aibă minim 100 de locuri, ori MAZ-ul are 98. Capacitatea de 98 de locuri e specificată chiar de producător. Să nu uităm că la Iași au fost discuții destul de serioase pe tema că MAZ-ul nu respectă capacitatea minimă de 100 de locuri. Deci, introducerea de MAZ 103 T nu e de dorit! Dacă, într-adevăr, e o condiție ca vehiculele urbane să aibă minim 100 de locuri, atunci RATC va putea intra într-o criză fără precedent, lăsând la o parte scandalurile care s-ar putea isca Twisted Evil . Doamne ferește, dar la RATC e posibil orice Mad .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 23:37:08    Titlul subiectului: Autobuzele din Constanta 16425

Numerotarea autobuzelor din Constanța s-a făcut după un principiu logic și anume
-primele două cifre indică ultimele două cifre ale anului achiziționării autobuzului (în cazul autobuzelor românești, acesta coincide, deseori, cu anul fabricației)
-ultimele două cifre indică al câtelea autobuz din anul respectiv (ex. 8612= al 12-lea autobuz achiziționat de ITC/RATC în anul 1986)
Înainte de 2002, am remarcat următoarele autobuze:
#7912 DAC 117 UD hidramat (cu cutie automată)
#7913 RD 112 (în 1998 nu l-am mai văzut)
#7917 DAC 117 UD hidramat
#8006 DAC 117 interurban (cu două uși; de ce a intrat în dotarea ITC, Dumnzeu știe; în mod normal nu aveau ce căuta asemenea autobuze), probabil hidramat
#8102 DAC 117 interurban hidramat, cu stopuri mai deosebite: aveau formă fusiformă (ca o lentilă convergentă privită din profil) iar semnalizatorul era în mijlocul stopului). Ca și 8006, acesta era albastru deschis cu alb, dar albastrul era foarte palid
#8205 DAC 117 UD hidramat, ocru cu negru - combinație mizerabilă de culori
#8213 DAC 117 interurban, cu o cutie de viteze mai specială. Suna ca o cutie mecanică, dar la schimbarea vitezelor era o mică pauză. Cred că între cutia de viteze și diferențial mai era un reductor sau între diferențial și roți. Circula frecvent pe linia 11
#8301 DAC 117 UD hidramat, vopsit ca #8205. Sigur ra fabricat în 1982, #8301 însemnând că a fost primul autobuz cumpărat în 1983
#8406 DAC 117 UD
#8409 DAC 117 UD
#8501 DAC 117 UD
#8604 DAC 117 UD
#8609 DAC 117 UD
#8616 DAC 117 UD
#8618 DAC 117 UF
#8701 DAC 117 UD
#8913 DAC 117 UD scund
#9012 DAC 112 UDM scund
#9107 IK 260, import Germania
#9201 DAC 117 UD
#9205 DAC 112 UDM
#9209 DAC 117 UD
#9210 DAC 117 UD
#9303 IK 280 fabricat după 1985
#9304 DAC 112 UDM
#9506 DAC 112 UDM
#9706 DAC 112 UDM fabricat în 1996. Este contemporan cu autobuzele #651-#654 din Cluj, fabricate în 1996 și intrate în dotarea RATUC în 1997
MAZ-urile ar trebui să aibă numere de tipul 10xxx. Zic 10xxx și nu 0xxx pentru a se vedea că sunt mai noi decât 112 UDM.
Ultimele autobuze achiziționate înainte de 2000 erau cele de tipul 97xx.
În legătură cu DAC-urile 117 albastre. #8913 înseamnă al 13-lea autobuz achiziționat de ITC (RATC) în 1989. Deci, respectivul ar putea să fie unul din cele "dispărute". Problema este că, în prezent, nu e nici urmă de DAC 117 UD. Doar 112 UDM și MAZ 103.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 23:59:31    Titlul subiectului: Re: AUTOBUZELE DIN CONSTANȚA 16429

OAB a scris:
Numerotarea autobuzelor din Constanța s-a făcut după un principiu logic...
... care a fost afectat de anul 2000 mai rau decat calculatoarele.
In 1996 am remarcat multe autobuze cu numere 88xx si 89xx, precum si un IK4 de interventii cu un numar ceva cu 78xx. Autobuze mai noi aveau numere cu 92xx si 93xx. Asta am vazut prin Mangalia.
Dupa logica numerotarii, MAZarile ar trebui sa fie 05xx ? Nu mai sunt troleibuze cu numerele acestea, fara 0 in fata, asa ca le-ar putea da astfel de numere. O alta deficienta a sistemului, salvata de dimensiunile orasului: ce s'ar fi intamplat daca luau mai mult de 100 autobuze intr'un an ? Ca sa nu mai vorbim ca un 8700 de exemplu nu exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 18:20:42    Titlul subiectului: 16542

ManAndCat a scris:
Dupa logica numerotarii, MAZarile ar trebui sa fie 05xx ? Nu mai sunt troleibuze cu numerele acestea, fara 0 in fata, asa ca le-ar putea da astfel de numere. O alta deficienta a sistemului, salvata de dimensiunile orasului: ce s'ar fi intamplat daca luau mai mult de 100 autobuze intr'un an ? Ca sa nu mai vorbim ca un 8700 de exemplu nu exista.
Daca ne luam dupa principiul enuntat mai sus, MAZ-urile ar trebui sa aiba, intr-adevar, numere de tipul 05xx. Totusi, trebuie tinut cont de faptul ca sunt mai noi ca restul si, de aceea, as opta pentru o varianta de tipul 105xx.
Ar fi bine să rezulte că au fost aduse după seria 97xx.
Multă vreme autobuzele constănțene nu au avut numere de parc. Mai bine să fim atenți la următoarele aspecte:
-interiorul autobuzelor
-nivelul de zgomot
-modul în care sunt conduse: sunt "turate" la maxim sau conduse în mod civilizat?
-încărcarea: sunt supraaglomerate sau circulă la încărcare normală?
Cei care locuiți în Constanța sau în apropierea ei ați putea fi atenți mai mult la aceste aspecte.

MAZ e făcut în Rusia Albă (Belarus). MAZ înseamnă Minsk Avto Zavod. Pe linia 100 ar fi de dorit MAZ-uri articulate (MAZ 105) sau, eventual, MAZ "3 axe" (MAZ 107), în rest NU, din cauza traficului intens, mai ales vara.
Într-un oraș cum e Constanța nu se merită aducerea a mai mult de 40 autobuze anual. Ca urmare, sistemul RATC e bun, cu mențiunea să indice corect autobuzele aduse începând cu anul 2000. Ca urmare, la MAZ-uri ar putea fi adoptată fără nici o problemă formula
-102xx
-104xx
De asemenea, troleibuzele ar putea fi numerotate la fel, cu condiția să li se adauge o literă distinctivă, de exemplu T. Din câte știu, mai există doar o singură linie: 48. Cât privește tramvaiul, nu știu ce viitor are. Să nu uităm că în Constanța, ca și la Brașov și la Cluj, tramvaiul a apărut relativ târziu. Cred că a fost mai degrabă o ambiție decât o necesitate. E drept că un V3A duce cât 3 autobuze standard, dar și gălăgia pe care o face... E drept că există și tatre, dar la Constanța (ca și la Cluj) e prezent modelul cel mai prost de Tatră: KT4D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
hermann
Vizitator






MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 22:44:00    Titlul subiectului: 16881

Mazurile in Constanta au fost aduse in 2002 si 2004 deci ar trebui sa aiba numere de parc cu 02 si 04, in 2005 nu a fost adus nici un Maz.
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2018
Mesaje: 6166
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 14:54:38    Titlul subiectului: 17169

Sistemul de numerotare al autobuzelor adoptat de RATC mi se pare interesant. Are insa deficienta ca nu permite decat 99 sau 100 de vehicule noi intr-un an. Oare cate MAZ-urie au fost aduse pana acum?
Eu le-as pune numar de parc simple, pe acelasi sistem, adica autobuzul 15 adus in 2002 ar fi 0215 sau simplu #215, la fel autobuzul 49 din 2004 ar fi 0449 sau #449.



51246-042-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.17 kb
 Vizualizat:  de 31407 ori

51246-042-002.jpg



45546-051-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.25 kb
 Vizualizat:  de 31407 ori

45546-051-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Apr/2018
Mesaje: 6166
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 15:00:17    Titlul subiectului: 17172

Ce mi-a placut la aceste autobuze este ca sunt vopsite in cateva culori simple, nu exista monotonia coloristica de la RATB. Am mers cu ele si-n Constanta si, mai recent, in Sibiu. Pot spune ca se comporta binisor, sunt insa niste autobuze spartane, simpliste, si asta-i aspectul care ma doare, ca ROCAR n-a fost in stare sau lasat sa produca asa ceva, MAZ-urile astea nu sunt vreo mare "inginerie" iar motorizarea o puteam lua si noi de afara cum au luat-o bielorusii aia . . .


42833-044-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.15 kb
 Vizualizat:  de 31406 ori

42833-044-001.jpg



03352-100-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.02 kb
 Vizualizat:  de 31406 ori

03352-100-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 13:13:19    Titlul subiectului: 18207

Iata o fotografie din anii 70 cu autobuze si troleibuze TV. O fi prin preajma Garii, catre Bdul Republicii iar la stanga de unde vine troleibuzul,...era prin 1997 tramvaiul care mergea pe Bdul Lapusneanu.Astept pareri...


HPIM1276.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.26 kb
 Vizualizat:  de 31176 ori

HPIM1276.JPG



_________________
,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 13:27:02    Titlul subiectului: Autobuzele din Constanta25 20926

MAZ 203 Prezentare succintă:
LUNGIME: 12000 mm
LĂȚIME: 2550 mm
ÎNĂLȚIME: 2915 mm (sau 3015, probabil pentru modelul pe GPL)
MOTOR: OM 906LA (ca la Citaro)
CILINDREE: 6370 cmc
PUTERE: 170 KW / 231 CP
CUTIA DE VITEZE: mecanică sau automată
VITEZA MAXIMĂ : 80 / 110 Km/h (nu se precizează modelul care poate atinge 110)
CAPACITATEA: 102 pasageri (în paranteză este trecut și numărul 99; are 3 locuri pentru cei cu dizabilități??)
SUSPENSIA FAȚĂ: dependentă pneumatică
SUSPENSIA SPATE: dependentă pneumatică
FRÂNELE: pneumatice, cu ABS și ASR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2006 14:20:14    Titlul subiectului: 24085

Acum câteva zile, vorbind cu un prieten care nu are absolut nimic în comun cu autobuzele... își aduce aminte că anul trecut a fotografiat un Maz...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
augustin



Data înscrierii: 04/Iun/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Baicoi (jud. PH)

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 10:31:59    Titlul subiectului: EWFFWEFWEFEW 26726

In Constanta sunt 134 de MAZ-uri, primele 90 bucati au fost aduse de Mazare in cele 3 nuante: roz (30 buc), galben (30 buc) si 30 verzi (si ce mai reclama a facut la tv in special pe Realitatea tv)... " Constanta va avea 90 autobuze moderne si noi noute pentru ca, constantenii merita un transport civilizat " haha
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 12:35:48    Titlul subiectului: 30941

1. Autobuzele MAZ circula frecvent, ceea ce e un lucru bun; totusi, eu as fi preferat sa vad troleibuze in locul lor; MAZ-ul are ceva ostil, ceva arogant, dar, poate, e doar o impresie personala
2. Au numere de inmatriculare de Bucuresti (nu provizorii), ceea ce mi se pare cel putin interesant. De ce nu au numere de Constanta?
3. Pe linia 100 sunt MAZ-uri albastre, cu cutie automata.
4. Nepermis de zgomotoase; mult mai galagioase ca Irisbusurile!!
5. Cred ca sasiul are probleme din constructie. Impresia mea, ca si calator, e ca are tendinta sa se rupa.

Pe site-ul oficial al RATC Constanța se găsește o poză cu un midibus GRIVBUZ vopsit în schema... RATB:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Apr/2018
Mesaje: 7991
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 13:26:29    Titlul subiectului: 30947

1. Daca liniile 40, 41 si 100 nu ar circula cu intervale de succedare mici, ar fi dezastru. Pe celelalte linii intervalele de succedare sunt in limitele bunului simt, pare-se luand in calcul fluxul de calatori.
2. Probabil Dunarea Leasing si/sau Ager Leasing (desi cea din urma are filiala si in Constanta) s-a/s-au ocupat de inmatricularea lor, numerele de Bucuresti putand fi usor explicate astfel. Nu este singurul caz (vezi Irisbus din Suceava).
3. Ultimul lot, cu motorizare Mercedes.
4. Subscriu.
5. Subscriu.
Ultimele doua aspecte se regasesc si la Brasov si Iasi si probabil sunt generale (cu toate diferentele de motorizare).

Un alt aspect remarcat la Constanta: in foarte multe dintre autobuzele din loturile vechi (cele roz, galbene si verzi) scaunele de plastic (zica-se antivandalism) au fost inlocuite cu scaune de Ikarus (modelul dreptunghiular, cu maner metalic).

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Apr/2018
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 13:28:17    Titlul subiectului: 31167

MAZ cu scaune de Ikarus... ideea nu e rea. Problema este peste cat timp li se va taia tapiteria, cum se intampla uneori. In plus, scaunele par de Ikarus generatie veche, ceea ce ma face sa cred ca
-fie #9107 era din generatia respectiva si l-au taiat nu demult (ca, altfel, nu mai gaseai urma de scaun; se lua tot)
-fie Tomis Car a taiat Ikarusuri la greu, scaunele din MAZ apartinand unui Ikarus condamnat la moarte recent.
Precizez ca RATC-ul nu a avut prea multe Ikarusuri; doar seriile 91xx si 93xx.
Mai atrag atentia asupra unui aspect. Poluarea chimica. La doua autobuze MAZ roz, am observat FUM NEGRU. Ei bine, asta ridica semne de intrebare serioase privitoare la normele Euro. Practic, niste motoare care ar trebui sa fie Euro II (motorul Renault care echipeaza majoritatea MAZ-urilor constantene) secomporta ca niste motoare care nu au norma Euro. cat priveste MAZ cu motorizare Mercedes, motorul e, categoric, mai silentios si, mai ales, nu scoate fum. pacat cu puntea spate care, din punctul meu de vedere, are o calitate care lasa serios de dorit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2006 14:57:48    Titlul subiectului: 31482

OAB, fumul negruiese probabil din cauza carburantului slab sau a unui mic inceput de uzura. Probabil ca si filtrele sau cele necesare din interiorul esapamentului sunt uzate si de aceea iese fum. In plus, se poate datora si modului in care este facut demarajul cu ele, daca sunt foarte mult turate sau nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2006 19:45:20    Titlul subiectului: Autobuzele din Constanta50 32948

Pentru început, un Ik4 de intervenție:

Acum, un Dac care mi-a fost descris ca fiind ,,Autobuzul Copiilor":

Având în vedere ce scrie pe el, cred că am putea să-l închiriem și noi Smile

De precizat că este singurul Dac din Constanța care nu are motorul modificat cu Bio-Diesel. Să-l vedem și din lateral:

În interior are mese. Din păcate, era încuiat și nu se găseau cheile Sad
Să vedem acum și Dac-uri vospsite în schema ... RATB:

Și alb-roșu:

De precizat că Dac-urile vopsite în schema RATB-ului au, deasupra ușilor, o apărărătoare identică cu cele de pe Rocar de Simon:

Acum, Minsk Avtomobili Zavod 103, majoritare în Constanța. Iată Dac și Maz:

Maz roz, cutie manuală, motor Renault. Revopsite și cu scaune de Ikarus. Sa revopsit prin jurul reclamelor și a textelor de genul ,,Primar Radu Mazăre" sau ,,Reduceri pentru pensionari" (nota mea: dar doar 5 luni pe an, la fel și pentru elevi).

Maz verde, motor Renault, cutie manuală.

Interiorul:

Maz albastru. Cutie automată, motor Mercedes, vibrează ceva mai puțin ca restul. Deși cineva de pe forum mi-a spus că ,,toate Mazurile au afișaj interior", nu am găsit niciun asemenea dispozitiv în niciunul, indiferent de culoare.

Maz galben. Cutie manuală, motor Renault:

Maz galben cu A/C. Avea încă număr de liesing, nu cunosc detalii tehnice despre el. E posibil să fie cel mai nou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2007 09:29:37    Titlul subiectului: 77244

Contractul dintre Primaria Constanta si ROCAR s-a incheiat pt. 90 de autobuze si 30 de troleibuze.Timp de 6 (SASE) luni,a sosit la Constanta un singur troleibuz !!! Nu-l iubesc pe Mazare , dar oricine in locul lui ar fi considerat asta o mare bataie de joc si ar fi reziliat contractul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 22 Mar 2007 20:19:16    Titlul subiectului: dvsvvsdsdv 77745

Un Dac pozat de mine...nu-i cunosc numarul Sad
Neamul meu este numai de RATC-isti... Tatal meu lucreaza si acum pe tramvai... si tatal lui a lucrat pe autobuz tot la RATC, de la inceputul pana la sfarsitul "celebrei" linii 55 (lucra pe un Ikarus articulat, iar dupa desfinatrea lini 55 a urcat pe un frumos DAC x17 (#7376) era "unicat" fiindca avea o dunga albastra sub geamuri (in general a lucrat pe linia 5 dar mai facea si "CURSE SPECIALE" si ducea copii la spectacole)



ct03jvz-1-01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  807.04 kb
 Vizualizat:  de 29348 ori

ct03jvz-1-01.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 25 Apr 2007 14:48:02    Titlul subiectului: 78488

Vad ca unele MAZuri au lipit pe parbriz in coltul de deasupra soferului, cu autocolantul ceea ce ar putea fi un numar de parc... de forma B xxx.. de exemplu B 48 TXO este B 001, B 48 KYE este B 039, B 47 MVR este B 050, etc...
"Autobuzele de lux, supraetajate, inaugurate cu mare tam-tam sâmbătă de primarul Constanței, Radu Mazăre, și de stafful său, în prezența ziariștilor, nu sunt tocmai confortabile pentru călători. Plimbarea de sâmbătă a scos în evidență o serie de probleme pe traseu. Dacă stai în picioare și nu ești atent, riști să te trezești cu o creangă în cap sau să-ți rămână șapca agățată în vreun banner. Sau riști, pur și simplu, să fii plesnit peste ochi de vreun cablu suspendat prea jos. Și asta pentru că unele dintre cablurile electrice și telefonice trase deasupra bulevardelor din Constanța nu sunt amplasate la o înălțime de cel puțin cinci metri, așa cum cer normele europene, încurcând circulația.
Directorul Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța, Dumitru Coiciu, ne-a asigurat însă că rețeaua electrică a troleibuzelor va fi ridicată, la fel ca și toate cablurile și bannerele amplasate deasupra bulevardelor, iar arborii vor fi toaletați.
Primăria Constanța a achiziționat în sistem leasing 10 autobuze supraetajate, cu 3 milioane de euro, cu scopul de a atrage cât mai mulți turiști pe litoral. Mașinile au fost prezentate sâmbătă și ar putea fi introduse în circulație în jurul datei de 1 mai. Primarul Radu Mazăre, care „a prezidat" inaugurarea de sâmbătă a autobuzelor, s-a declarat extrem de mândru de noua realizare și a concluzionat îngândurat: „Dacă eram lăsat să îmi fac eu toate talentele, eram departe acum"
.
reportajul ProTV: http://www.protv.ro/stiri/social/constanta-are-10-autobuze-etajate-pentru-plimbarea-turistilor.html

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 20 Mai 2007 17:58:14    Titlul subiectului: 79051

Parca Dac-urile din poza arata mai bine decat Mazurile, cel putin nu sunt revopsite in bataie de joc.


CT-01-NJK+CT-02-KKU-A1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.04 kb
 Vizualizat:  de 28508 ori

CT-01-NJK+CT-02-KKU-A1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 27 Mai 2007 21:53:27    Titlul subiectului: dvdsvsdv 79224

1. Un autobuz ex-RATC (inca se mai vad inscriptile RATC-ului)care a fost vandut unei firme care acum il tina tras pe dreapta (poza este facuta prin gard).
2. Ultimult autobuz cumpatar de R.A.T.C special pentru linia 100, are afisaj electronic, aer conditionat, si 3-4 locuri in plus.
3. Un autobuz R.A.T.C pe linia 13.care face 2 curse pe zi



Copy of P1010081Z.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.16 kb
 Vizualizat:  de 28265 ori

Copy of P1010081Z.JPG



b4344_2_171.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.92 kb
 Vizualizat:  de 27590 ori

b4344_2_171.jpg



p1010087_180.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.1 kb
 Vizualizat:  de 27588 ori

p1010087_180.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2007 10:35:47    Titlul subiectului: 84970

Stire de ultima ora ! Aseara, pe postul local TV Neptun, in direct, primarul Constantei a anuntat ca incepand din mai 2008, linia de tramvai 102, va fi inlocuita cu ,citez " 15 autobuze cu burduf " , din cauza plangerilor cetatenilor care locuiesc in zona Delfinariu-Cap linie 102, care se plang de mari trepidatii ale caselor cand trec tramvaiele ! Ce autobuze cu burduf vor fi aduse , asta numai Radu Mazare o stie !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2007 19:20:52    Titlul subiectului: 84975

Același Mazăre care declara că linia 101 va fi înlocuită cu autobuze. E clar că de la anul nu o să mai fie tramvaie la Constanța Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2007 17:39:07    Titlul subiectului: 84990

Daca mai de mult aici in forum ii laudam performantele pozitive ale primarului Mazare,acum nu mai pot spune nimic faza asta "ca inlocuim tramvaiul cu 15 autobuze cu burduf" mi-a lasat un gust amar in gura.Sa fie Constanta al doilea oras mare din tara care renunta la "transportul ecologic" la tramvai?Mi se pare ca este o idee prosteasca si inca ceva domnule primar se numesc "autobuze articulate"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community