Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila introducere a troleibuzului in Craiova

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2008 21:41:22    Titlul subiectului: Posibila introducere a troleibuzului in Craiova 86897

Azi am auzit ca anul acesta vor instala partea electrica iar in 2009 vor cumpara trolee si acestea vor sta la autobaza de la Romanesti.

Si tot azi am gasit un articol:

www.editie.ro a scris:
Regia craioveană de transport vrea să-și lărgească parcul auto, plănuind introducerea troleibuzelor pe unul dintre cele mai circulate trasee din oraș. Măsura, aflată deocamdată la stadiul de proiect, dar pregătită să fie implementată în cursul acestui an, ar costa regia doar câteva zeci de miliarde de lei, cu puțin mai mult decât a plătit în 2007 pentru a reabilita un singur kilometru de linie de tramvai.

Ideea introducerii transportului cu troleibuzul în Bănie nu este nouă, inițiative în acest sens existând încă de la mijlocul anilor ’90, când a și fost realizat un studiu de fezabilitate în acest sens. Fostul director al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova, Iulian Ocroteală, a vehiculat, la rândul său, această variantă înaintea sufragiilor locale din 2004, fără însă ca până acum să se fi urnit ceva. În ajun de alegeri, edilii reiau proiectul aducerii troleibuzului în oraș, urmărind crearea unei linii de vehicule electrice pe traseul Gară - Romanești.

Deocamdată, linie doar pe hârtie

Directorul RAT Craiova, Virgil Boboc, spune că municipalitatea a contractat, la finele anului trecut, un nou studiu de fezabilitate pentru introducerea liniei de troleibuz. “Deocamdată, suntem la faza de proiectare. Primăria a organizat licitația pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate, care ar urma apoi să se concretizeze într-un proiect de execuție”, a declarat Boboc. Acesta a arătat că regia își va rezerva bani pentru demararea lucrărilor după încheierea etapei de proiectare, în funcție de aportul municipalității, sperând într-o finanțare parțială a liniei de troleibuz de la bugetul local. “Noi, la ora actuală, ne structurăm bugetul și planul de investiții pentru 2008. Vom prinde și o sumă pentru acest capitol, măcar pentru lucrările de infrastructură care trebuie realizate, dacă nu și pentru vehicule. Sperăm să primim și ajutorul primăriei pentru acest proiect”, a mai spus directorul regiei.

Noi, la ora actuală, ne structurăm bugetul și planul de investiții pentru 2008. Vom prinde și o sumă pentru acest capitol, măcar pentru lucrările de infrastructură care trebuie realizate, dacă nu și pentru vehicule. După calculele noastre, ar fi nevoie de 10 troleibuze pentru a acoperi această linie la o frecvență de patru minute între vehicule. Costurile totale s-ar ridica undeva în jurul sumei de 40 de miliarde de lei vechi. Virgil Boboc
--------------------------------------------------------------------------------
Alternativa: duplex de debut

Conducerea regiei va decide valoarea și ritmul achizițiilor în funcție de sprijinul primit de la bugetul local. Pentru început, RAT s-ar putea limita la achiziționarea a doar jumătate din troleibuzele necesare, acestea urmând să circule în paralel cu autobuzele de pe linia Gară - Romanești. “După calculele noastre, ar fi nevoie de 10 troleibuze pentru a acoperi această linie la o frecvență de patru minute între vehicule. Costurile totale s-ar ridica undeva în jurul sumei de 40 de miliarde de lei vechi. Există și varianta de a achiziționa la început doar cinci troleibuze, care să preia doar parțial fluxul de călători”, a precizat Virgil Boboc.
--------------------------------------------------------------------------------
Proiect cu investiții minime

Lucrările de infrastructură amintite de șeful RAT nu se anunță a fi extrem de costisitoare, regia urmând să se angajeze la investiții minime pentru punerea în funcțiune a liniei de troleibuz. Potrivit șefului depoului de tramvaie, Gabriel Nica, unitatea ar putea folosi centralele de transformare din sistemul actual de alimentare a tramvaielor pentru asigurarea energiei electrice de care au nevoie troleele. Rețeaua de alimentare ar urma să fie completată cu încă o stație amplasată în incinta autobazei din Romanești a RAT. “Mai avem și alte cheltuieli în afara acestei stații de transformare. E nevoie și de cabluri, și de o buclă de întoarcere, pe care va trebui s-o construim de la zero, probabil și de stâlpi, pentru că nu-i vom putea folosi peste tot pe cei ai Luxten și ai Electrica”, a precizat Boboc. Nici cheltuielile enunțate de șeful regiei nu ar urca însă prea mult costul întregii operațiuni, evaluate, provizoriu, la doar câteva zeci de miliarde de lei vechi.
Multi spun ca e o solutie ecologica si de aceea ar trebui sa fie adoptata si de Craiova.

Nu stiu daca troleibuzele vor fi noi sau second hand. Am auzit ca infrastructura (partea electrica) va fi exact la Ploiesti. Despre trolee stiu doar ca vor fi cumparate in 2009..deci mai avem de asteptat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 13 Ian 2008 00:30:33    Titlul subiectului: 86941

Eu cunosc foarte bine Craiova deoarece mama este din acest oras, intr-adevar traseul 1/ este cel mai lung si cel mai aglomerat, il stiu foarte bine. Chiar este binevenita ideea cu troleibuzele in Craiova.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Ian 2008 03:21:45    Titlul subiectului: 86956

Dupa parerea mea este o idee buna. Mai ales pe termen lung avand in vedere previziunile pesimiste in ceea ce priveste evolutia pretului barilului de petrol in urmatorii ani.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2008 03:14:35    Titlul subiectului: 87005

Troleibuze au mai fost la Craiova, în perioada 9 mai 1943 - oct. 1944, când au fost înapoiate soveiticilor.

Am găsit o referință și în acest text

La începutul lunii octombrie 1944, dorind să-și stabilească o bază militară la Craiova cu scopul de a sprijini armata populară de eliberare a Iugoslaviei, sovieticii au luat drastice măsuri, printre care și confiscarea unor bunuri materiale. Astfel, la 12 octombrie, Ivan A. Serov, comisar adjunct al Afacerilor Interne al URSS, raporta lui Lavrenti P. Beria, comisarul poporului pentru Afacerile Interne al URSS, că, din ordinul sovieticilor, Siguranța română a arestat în total 55 de persoane cu orientări antisovietice, printre care se numărau comandantul garnizoanei române, locotenent-colonel Buzia, prefectul județului, general de divizie în rezervă Petrescu, directorul biroului Siguranței, Pârvulescu, șeful poliției, Vlasia, primarul orașului, general de divizie în retragere Popescu. De asemenea, fuseseră ridicate și predate 90 de arme de foc cu țevi ghintuite, peste 800 de aparate de radio, fuseseră sechestrate 12 automobile deținute ilegal, 17 camioane de producție sovietică aflate la dispoziția unităților române, fuseseră retrase din circulația orașului Craiova și expediate la Odesa 7 troleibuze, 7 tramvaie, stâlpi de fontă, cablu electric și statui de bronz luate de români din URSS.

Sursa: http://revista.memoria.ro/?location=view_article&id=386
Articolo scris de Eugen Denize.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 13:48:47    Titlul subiectului: 115517

O schita preluata din lucrarea "Constructii pentru Transporturi in Romania", de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu, lucrare editata de Centrala de Constructii Cai Ferate CCCF Bucuresti in anul 1986

Iata ca deja din 1986 (re-)apartitia troleibuzului pe strazile Craiovei era considerata iminenta.



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.05 kb
 Vizualizat:  de 8632 ori

05.jpg



05b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.6 kb
 Vizualizat:  de 8632 ori

05b.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 16:01:15    Titlul subiectului: 115594

Probabil din acest motiv fost vizat transformarea traseului 1 in troleibuz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 11:27:12    Titlul subiectului: 115644

Vesti bune in ceea ce priveste introducerea troleibuzelor, concretizate intr-un articol de "Gazeta de Sud", editia din 17.08.2009.

"Transport sub tensiune

Bănia ar putea depăși statutul de municipiu fără troleibuze în 2010, cu linia electrică Gară - Romanești.

Introducerea transportului public în comun cu troleibuzele în Craiova este mai aproape ca oricând de materializare. Municipalitatea a reușit pe ultima sută de metri să încadreze proiectul în limita de finanțare a obiectivului „Dezvoltarea potențialului economic pe axa E-V a Polului de Creștere Craiova prin reabilitarea infrastructurii de transport public în comun“, din planul integrat de dezvoltare urbană depus pe Programul Operațional Regional, Axa 1. „Primăria Craiova poate obține fonduri nerambursabile de 7,5 milioane de euro pentru introducerea transportului în comun cu troleibuzul pe linia Gară - Romanești. Investiția ar putea fi printre primele atacate după declararea eligibilității planului integrat de dezvoltare, având în vedere că au fost întocmite toate decumentațiile prealabile licitării execuției“, a spus purtătoarea de cuvânt a municipalității, Carmen Licu. Traseul vizat măsoară 12 km și traversează cartierele Rovine, Brazda lui Novac, Gării, Centru, 1 Mai și Romanești. Ruta a fost aleasă ținându-se cont de studiul de trafic și de impactul redus asupra mediului, după cum reiese din documentația tehnico-economică.

Mai ieftin, mai curat

Potrivit specialiștilor, la troleibuze se estimează costuri de exploatare și întreținere mai mici cu 16% decât în cazul autobuzelor. În schimb, în gestiunea sistemului apar cheltuieli suplimentare cu întreținerea instalațiilor de alimentare cu energie electrică. În comparație cu autobuzele, troleibuzele sunt mai silențioase și sunt nepoluante. Costul unui troleibuz nou, de mare capacitate, este de aproape 300.000 de euro. Autoritățile nu s-au decis ce fel de troleibuze vor fi utilizate pe viitoarea linie electrică Gară - Romanești. În țară, regiile de transport din municipii preferă mașini second-hand cu capacitate de peste 140 de locuri pe scaune și în picioare, cu prețuri de la 20.000 la 50.000 de euro.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 11:55:11    Titlul subiectului: Legat de introducerea troleibuzului 123195

Iata un articol interesant din cotidianul local, Gazeta de Sud

Tunel fără troleibuz
Economie - Marian BADIRCI
(citeste alte articole de acelasi autor »)

Viitoarea linie de troleibuz din Craiova nu va trece prin viitorul pasaj de la Universitate, așa cum vedeau la un moment dat edilii proiectul pentru introducerea transportului electric pe linia Gară - Romanești, pe actualul traseu 1. Cele două trasee, al tunelului și al liniei, se suprapun pe bulevardul Carol I, între intersecția cu strada Calea București și intersecția cu strada A.I. Cuza, și pe o bună bucată din strada Arieș.
Studiul de fezabilitate al troleibuzului, finalizat în 2007 înainte de lansarea proiectului de construire a tunelului din centrul orașului, trebuie adaptat la situația din teren, care va fi cu totul alta după săparea pasajului. Dilema în această situație era pe unde să treacă troleibuzul, dat fiind că tunelul nu ar avea dimensiunile care să permită o linie electrificată, iar deasupra nu ar rămâne suficient spațiu.
„Linia pentru transportul cu troleibuzul nu va fi amenajată prin tunel, ci la suprafață, pe traseul stabilit inițial. Proiectanții susțin că există spațiu în dreapta și pentru această bandă“, a spus ieri purtătorul de cuvânt al municipalității, Carmen Licu. Traseul troleibuzului va măsura 12 km și va traversa cartierele Rovine, Brazda lui Novac, Gării, Centru, 1 Mai și Romanești. Lucrarea se va finanța în cadrul planului integrat de dezvoltare, primăria cerând 7,5 milioane de euro pentru acest proiect.


Desigur, comentariile prostesti ale oamenilor care nu au nicio idee despre ce inseamna troleibuz nu au intarziat sa apara, de parca ar fi fost un concurs de "care spune o prostie mai mare", cu vreo 2-3 exceptii.
Din moment ce majoritatea contin un limbaj inadecvat acestui site, mai bine le cititi aici Mad http://www.gds.ro/Economie/2010-02-03/Tunel+fara+troleibuz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2011 14:10:15    Titlul subiectului: 142834

Parcare mai mică, să fie bani și de troleu

Parcarea subterană din centrul Craiovei nu va avea 1.000 de locuri, cum anunțase la un moment dat municipalitatea, ci va putea cuprinde doar 400 de mașini, ca să rămână fonduri europene și pentru realizarea troleibuzului pe traseul Gară - Romanești

Viceprimarul Mărinică Dincă a prezentat ieri, într-o conferință de presă, stadiul proiectelor în curs de realizare în Craiova cu bani europeni.
„Banii pe care îi poate accesa municipalitatea din bugetul european ajung pe următorii trei ani la aproape 150 de milioane de euro, sumă pe care nu trebuie în nici un caz să o pierdem. În ceea ce privește cofinanțarea acestor proiecte, noi am gândit-o încă de la începutul anului, banii necesari fiind prevăzuți integral în bugetul local, așa că putem spune că nu va exista nici o dificultate în ceea ce privește implementarea lor din punct de vedere financiar“, a menționat Dincă.

Reabilitarea bulevardelor începe din vară
Lucrările efectuate în Craiova cu fonduri europene nu sunt deloc puține. Stația de epurare de la Făcăi, spre exemplu, ar urma să fie finalizată și pusă în funcțiune pe 30 iunie. Lucrările la pasajul suprateran - o altă lucrare de amploare - au debutat cu o lună în urmă, iar după Paște ritmul va deveni mai alert, fiind adusă încă o freză de forare pentru realizarea pilonilor podului. La jumătatea lunii mai vor începe în cartierul Romanești și lucrările la Centrul Multifuncțional.
„În ceea ce privește reabilitarea celor șase străzi - Olteniei, Tineretului, Amaradia, Brestei, Pelendava și Toamnei - la sfârșitul acestei luni ne vom întâlni cu cei de la Agenția de Dezvoltare Regională pentru vizita precontractuală. După această etapă se va trece la semnarea contractului de finanțare, astfel încât vom putea demara licitația pentru aceste șase străzi, în vederea desemnării unui constructor“, a menționat viceprimarul.
Tot mai aproape de debutul lucrărilor se află și pasajul subteran din centrul Craiovei. „În prezent suntem în faza întocmirii raportului de către evaluatori independenți. Am primit avizul de eligibilitate din partea Agenției de Dezvoltare Regională și sperăm ca până la sfârșitul acestei luni evaluatorul să întocmească raportul, astfel încât în luna mai să aibă loc vizita precontractuală la fața locului, iar spre sfârșitul lunii viitoare să semnăm și acest contract. Lucrările pentru pasajul subteran și pentru cele șase străzi menționate vor începe cel mai târziu în luna august“, a promis Mărinică Dincă.

Parcare subterană cu plată
Următoarele investiții cu fonduri europene plănuite de primărie vizează parcarea subterană dintre Calea București și A.I. Cuza (sub părculețul de la teatru), realizarea unui Centru de bătrâni, dar și reabilitarea a încă trei străzi: Caracal, Bariera Vâlcii și Râului.
Vestita parcare subterană nu va avea însă 1.000 de locuri, așa cum se lăudase inițial primăria, ci doar 400, pe două niveluri.
„Parcarea subterană a fost inclusă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Suntem acum în faza de întocmire a temei de proiectare. Au fost două variante de parcare subterană: una de 400 de locuri și alta de 1.000 de locuri. Tema de proiectare trebuie însă dată pe o singură variantă, pentru că nu se face decât un singur proiect. Sunt niște studii făcute care arată că în centrul Craiovei sunt parcate la suprafață undeva între 300 și 360 de mașini, inclusiv cele parcate neregulamentar. Ideea este că, dacă faci o parcare de 1.000 de locuri și tu ai doar 300 - 360 de mașini în ea, nu va fi eficientă. Mai mult, făcându-se din fonduri europene, trebuie să calculăm și să le repartizăm de așa natură încât să facem cât mai multe proiecte“, a precizat Mărinică Dincă.
Staționarea în parcarea subterană nu va fi gratuită. Autoritățile promit însă că nici nu va fi excesiv de scumpă. „Ideea este că, fiind făcută pe fonduri europene, taxa nu va fi prea mare, întrucât nu se va pune problema recuperării acestei investiții. Prețul va fi stabilit în așa fel încât să fie suportabil și să se asigure un grad cât mai mare de utilizare a acestei parcări subterane“, a explicat viceprimarul Dincă.

Troleibuz Gară - Romanești
La „strâmtarea“ parcării subterane s-a ajuns pentru a se putea realiza tot cu fonduri europene și troleibuzul care să traverseze orașul pe cea mai aglomerată rută de transport în comun din Craiova.
„Acum o lună, la Ministerul Dezvoltării s-a aprobat rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, în sensul de a se include în el atât această parcare subterană, cât și construirea unei linii de troleibuz pe traseul 1 de autobuz. Cele două proiecte au fost aprobate. În maximum o lună se vor scoate la licitație studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Sper ca până la sfârșitul anului să depunem și acest proiect, al troleibuzului“, a spus viceprimarul.


Prize pentru mașini
Viceprimarul Mărinică Dincă a dezvăluit joi că tema de proiectare a parcării subterane include și prevederea unor prize pentru încărcarea acumulatorilor la autoturismele electrice care vor staționa în această parcare. Alimentarea cu energie electrică a mașinilor nu va fi însă gratuită.


http://www.gds.ro/Actualitate/2011-04-22/Parcare+mai+mica%2C+sa+fie+bani++si+de+troleu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Apr 2011 10:42:57    Titlul subiectului: 143080

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Primaria-Craiova-Troleibuz-Gara-Romanesti_0_470953375.html

"Primăria Craiova resuscitează cu bani europeni proiectul „Troleibuze din Gară până în Romanești“

28 aprilie 2011

Autor: Bogdan Marica

Autobuzele care circulă pe ruta Romanești - Gară ar putea fi înlocuite cu troleibuze

Edilii Băniei susțin că proiectul vechi de mai bine de patru ani a fost aprobat de Ministerul Dezvoltării Regionale. Pentru realizarea acestei investiții, ar putea fi scăzut numărului de locuri în parcarea subterană de la teatru.

Proiectul de introducere a acestui tip de transport în comun pe străzile Craiovei este vechi de mai bine de patru ani. Încă din primul mandat, edilul Antonie Solomon amintea în fiecare an că Regia Autonomă de Transport în Comun ar câștiga o bilă albă dacă ar opera și cu câteva troleibuze pe linia Gară - Romanești. Traseul nu este ales la întâmplare, drumul fiind unul dintre cele mai tranzitate de călători, regia folosind pe respectiva rută autobuze vechi de peste 20 de ani.

10 troleibuze de la Gară la Romanești

Vestea că troleibuzele ar putea apărea în Bănie a venit de la viceprimarul Mărinică Dincă. Acesta susține că proiectul ar putea fi dus la bun sfârșit cu bani de la Uniunea Europeană. „Acum o lună, la minister s-a aprobat rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, în sensul de a se include în el construirea unei linii de troleibuz. În maximum o lună se vor scoate la licitație studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Sper ca până la sfârșitul anului să depunem și acest proiect“, a anunțat viceprimarul. Investiția presupune renunțarea la 600 de locuri de parcare.

Dacă până acum edilii spuneau că viitoarea parcare subterană de la Teatrul Național va avea 1.000 de locuri, acum a ajuns la 400, pentru ca diferența de bani să ajungă pentru linia de troleibuz. Parcarea de sub Aleea Personalităților va fi dotată și cu prize speciale pentru încărcarea mașinilor eco. Edilii vor însă să instituie și o taxă de parcare, dar promit „una modică“. Potrivit conducerii RAT Craiova, pentru traseul Gară - Romanești autoritățile ar trebui să achiziționeze 10 troleibuze.

Nu renunță la tramvai

Deși mai multe orașe din țară au renunțat la tramvaie, viceprimarii Băniei nu intenționează să facă asta în curând, „fiindcă nu poluează“. Un sens giratoriu permanent ar putea fi amplasat după fi nalizarea lucrărilor la pasajul suprateran, în intersecția Calea București cu străzile Arieș și Carol I, pe unde ar trece tramvaiul și mașinile care ies din viitorul pasaj subteran."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community