Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rute noi de metrou in Bucuresti. Propuneri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Aug 2011 11:40:17    Titlul subiectului: 147910

Pai harta respectiva, ca de altfel toate hartile prezente in metrou sau prin diverse locuri, prezinta "viziunea" Metrorex . Iar dupa ei, M1 este pana la Pantelimon. Ori in practica trebuie sa schimbi...Asa ca ..vrand nevrand Republica este statie de corespondenta, din moment ce schimbi metroul, chiar daca nu este neaparat o alta magistrala.
Sau cel putin asa vad eu...
Situatia de acum, cu M1 "desenata" pe harti pana la Pantelimon (desi schimbi metroul) este ca si cum pana in 2009 M3 din Militari ar fi fost simbolizata cu rosu pe harti pana la Republica, desi schimbai la Eroilor.
Sunt de acord ca harta este facuta de jurnalisti. Dealtfel se deschide cu totul altceva decat vazi pe imaginea pe care dai click. Insa "baza"este ce am postat eu mai sus cu Gara Bucuresti Vest.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Aug 2011 07:22:12    Titlul subiectului: 148059

sab a scris:
Pai harta respectiva, ca de altfel toate hartile prezente in metrou sau prin diverse locuri, prezinta "viziunea" Metrorex . Iar dupa ei, M1 este pana la Pantelimon. Ori in practica trebuie sa schimbi...

Din timp in timp, este cate un metrou care chiar circula pana la Pantelimon pornind de la Dristor sau de la Preciziei. L-am vazut si pe linia M1 si pe linia M3. Daca prinzi acel metrou, ai noroc sa sari peste naveta. Eu am prins acel metrou la plecarea mea de la Pantelimon acum vreo doua luni, si am circulat cu el pana la Eroilor. Eu zic ca este corecta reprezentarea pe harti ca linia este pana la Pantelimon. Fluxul de calatori, precum probabil si lipsa unui al doilea tunel, nu justifica sa duci toate trenurile pana la Pantelimon. Metoda actuala este cea mai buna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Aug 2011 11:25:57    Titlul subiectului: 148068

Este cel putin fortat sa spui ca statia "Pantelimon" apartine de M 1, desi este in prelungirea lui M 1. Ca sa ajungi la "Pantelimon" sau sa pornesti de acolo spre celalalte statii trebuie sa faci nu stiu cate conbinatii si sa-ti iei un avans de timp considerabil. De destule ori am prin si metrou la jumatate de ora pe acel tronson - cand s-au retras 2 BM - uri "la rand" de la Republica - de exemplu. Chiar mai mult de jumatate de ora a fost "pauza" - se pare ca s-a sarit peste o tura.
Ca prinzi tu un metrou la "n spe mii" care merge direct, nu poti crea o regula de acum incolo.
Slasher1985 a scris:
... fluxul de calatori, precum probabil si lipsa unui al doilea tunel, nu justifica sa duci toate trenurile pana la Pantelimon....

Dar fluxurile de calatori dea dreptul coplesitoare din statiile Anghel Saligny - Nicolae Teclu - Berceni - Dimitrie Leonida - Parc Bazilescu - etc, or mai fi si altele, ce spui , de ce nu te legi si de ele ? Statia Pantelimon este o creatie "contra naturii" nascuta ca sa mai incaseze niste bani din calatorii rataciti pe acolo prin preajma depoului. Dar oare cu ce costuri ? Mai degraba ajungi pe jos de la Republica in zona parcului Pantelimon decat sa astepti metroul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Aug 2011 16:37:39    Titlul subiectului: 148098

Slasher1985 a scris:
Fluxul de calatori, precum probabil si lipsa unui al doilea tunel, nu justifica sa duci toate trenurile pana la Pantelimon. Metoda actuala este cea mai buna.


Fluxuri reduse de calatori se regasesc si in alte statii terminus ale retelei de metrou (Berceni, Anghel Saligny, Preciziei), si e firesc din moment ce sunt plasate la periferia orasului. Acesta nu este insa un motiv sa nu duci toate trenurile pana acolo.

Ceea ce mi se pare absurd la statia Pantelimon este ca desi pe toate hartile figureaza ca terminal al M1, pe toate trenurile de pe M1 care circula in acea directie scrie "Republica". Daca noi, cunoscatorii, stim cum sta treaba, cineva care nu e familiarizat cu metroul bucurestean ar putea fi pus in incurcatura. Nu este un lucru firesc, dar, macar de ar fi singurul...

Revenind, cu siguranta singurul motiv pentru care Pantelimon nu este capatul practic al M1 (ci doar teoretic) este existenta unui singur tunel pe tronsonul Republica-Pantelimon, care face imposibila o astfel de masura, tinand cont de traficul intens de pe M1 (ar fi mers pentru M4, sa zicem). Finalizarea statiei Pantelimon ar fi o masura fireasca pentru viitorul apropiat, dar firesc ar fi fost si sa avem deja terminat M5, in loc sa tot vedem declaratii peste acorduri semnate peste imprumuturi peste licitatii peste comunicate de presa, lansate in ultimii ani.

Ar fi interesant de stiut daca celalalt tunel exista intr-un anumit stadiu sau nu a fost sapat deloc. Stiu ca s-a mai discutat acest lucru pe forum, dar nu tin minte ca cineva sa fi venit cu o informatie din surse sigure.

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Aug 2011 18:09:20    Titlul subiectului: 148102

In primul rand, denumirea statiei "Pantelimon" nu e tocmai corecta. Aceasta nu se afla nici in cartierul bucurestean, nici in orasul omonim, suburbie a Bucurestiului. Un turist care citeste "Pantelimon" pe harta si merge cu metroul pana acolo va avea o surpriza imensa sa afle ca de fapt are de ales intre un parc semiabandonat si o zona industriala. Sau sa mearga pe jos pana in Pantelimon. Nu este parte a M1? Atunci la care magistrala ati incadra voi linia Republica - Pantelimon? Cum ati reprezenta-o pe harta...?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 30 Aug 2011 18:34:49    Titlul subiectului: 148103

Linia Republica - Pantelimon trebuie incadrata in anexa a depoului Pantelimon si atat. Aveti dreptate, din moment ce pe afisajul trenurilor de metrou scrie cap de linie REPUBLICA este absurd sa "lipim" statia Pantelimon magistralei 1.
Si asa cum s-a spus, statia Pantelimon n-are nici in clin nici in maneca cu Pantelimonul - atat cartierul bucurestean cat si orasul Pantelimon din jud. Ilfov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 05:30:15    Titlul subiectului: 148116

Eh, in apropiere se afla soseaua Dudesti-Pantelimon, Lacul Pantelimon si Depoul Pantelimon, deci denumirea nu ar fi asa nejustificata. Oricum, sunt perfect de acord ca nu este deloc reprezentativa pentru zona in care se afla.

Apropo de afisajul trenurilor, inainte stiu ca mai vedeam trenuri pe M1 al caror afisaj indica "Pantelimon", acum toate sunt cu "Republica".

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 07:16:52    Titlul subiectului: 148117

Statia Pantelimon isi va gasi intreaga utilitate doar cand se va finaliza tronsonul Universitate-Pantelimon, insa cred ca vor mai trece ani buni pana atunci...Ma mir cum de nu s-au dezvoltat ansambluri rezidentiale in zona Antilopa pana acum, poate asa ar fi dat zor si alesii sa faca si M5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 09:00:55    Titlul subiectului: 148121

andrei11, herminedirt: Bineinteles, aveti dreptate in ceea ce ati zis, dar cand ai o singura cale de rulare, cred ca preferi sa nu te complici cand vine vorba de doar o mana de calatori. Very Happy

Intrebarea mea este bineinteles, de ce nu au finalizat nici pana acum celalalt fir? Din 1991 pana acum sunt vreo 20 de ani...

ducu: Asa zic si eu, poate vor fi persoane care vor dori sa ajunga la Titan din zona Morarilor, si logic, pe la Pantelimon pare cea mai rapida solutie. Problema este ca daca pana atunci, nu se va circula normal (pe doua firuri) pe M1, atunci vor aparea mai multe frustrari.

Numele de Antilopa ar fi fost bineinteles, mult mai indicat pentru statia respectiva. Ar ajuta oamenii sa localizeze mai precis statia pe harta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 09:11:57    Titlul subiectului: 148124

Universitate Pantelimon, parca avea statie la Granitul, nu la Antilopa.
Daca face la Antilopa, iar mergem cu un singur metrou la jumatate de ora.
Nu se justifica sa duci 2 magistrale in acelasi capat (nu la noi)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 09:27:41    Titlul subiectului: 148125

"Antilopa" este denumirea fabricii de incaltaminte din zona (fosta Pionierul?!?), care astazi este, maine poate sa nu mai fie, de aceea e bine ca numele statiilor sa fie legate de obiective locale mai "durabile", altfel ne vom trezi peste cativa ani ca se vor intreba pasionatii de atunci de la ce vine "Antilopa"... Twisted Evil

Legat de tronsonul Republica-Pantelimon, trebuie sa fim realisti:

- din moment ce e in prelungirea magistralei 1, nu vi se pare logic sa fie considerata bucata din magistrala 1? Si prin alte orase cu traditie se practica metoda ca o magistrala sa aiba anumite ramificatii utilizate mai rar sau alternativ, iar acele "cioturi" sunt considerate ca facand parte tot din magistrala. De ce sa nu fie simplu si la noi?!?
Si daca nici Londra nu are experienta in metrouri, atunci cine?!? Studiati un pic harta retelei lor, sa vedeti ce si cum.

- daca numarul de calatori nu o justifica, de ce anume s-ar complica sa construiasca si al doilea tunel, de ce anume s-ar complica sa duca toate trenurile la Antilopa s.a.m.d. s.a.m.d. Costuri si complicatii inutile!
Daca ar fi dupa mine, eu chiar as pune numai o pendula formata dintr-o singura rama IVA pe tronsonul ala, e mai mult decat suficienta.
A, daca zona se dezvolta, atunci da, putem lua in calcul intr-o prima faza ducerea alternativa a trenurilor direct la Pantelimon (unul da, unul nu, de exemplu), apoi a tuturor trenurilor si apoi, eventual, dublarea liniei, dar deocamdata nu se intrevede vreo "crestere", de ce sa "ingropam" banii de acum, in loc sa-i investim atunci cand ar putea sa si "produca"?!?

- ceea ce trebuie reprosat Metrorex-ului este lipsa informatiilor profesioniste si REALE, in concordanta cu realitatile de pe teren.
Daca pe harta, de exemplu, ar apare semnalizat corespunzator ca la Republica se face transbordare pentru bucata Republica-Pantelimon, atunci lucrurile ar fi mai mult decat clare.

Am modificat o harta ca sa vedeti cum ma gandesc eu ca ar fi putut fi reprezentat tronsonul Republica-Pantelimon pentru a evita confuziile.
Prin grosimea liniei galbene am vrut sa sugerez si faptul ca e linie simpla.
De asemenea, am scos "trasbordarea" de la Gara de Nord care, practic, nu exista, sunt 2 statii distincte.



harta metroului.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.67 kb
 Vizualizat:  de 13220 ori

harta metroului.jpg



harta metroului (modif).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.66 kb
 Vizualizat:  de 13176 ori

harta metroului (modif).JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mie 31 Aug 2011 12:40:23, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 10:23:25    Titlul subiectului: 148130

Ce bine ar fi fost sa se lucreze in paralel la cele doua tronsoane ale M5, daca s-ar fi zbatut putin mai mult oficialii sa atraga fonduri, poate cu japonezii sau chinezii chiar faceau treaba.Tronsonul Universitate-Pantelimon e la fel de important ca cel spre Dr. Taberei, nu uitati de Fundeni, unul din cele mai bune spitale din tara, apoi de noul Stadion 23 August.
E clar ca sunt alte interese la mijloc, daca ar fi fost la suprafata mai ziceam ca sunt probleme cu expropierile, pretul terenurilor s.a.m.d., insa in subteran de cine te poti impiedica?
Sa asteptam rezultatele recensamantului din 2011 sa vedem clar situatia pe sectoare, cu cat s-a mai marit populatia capitalei, si ne vom putea face o idee clara daca ar avea succesul scontat M5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 10:58:19    Titlul subiectului: 148131

Slasher1985 a scris:
Intrebarea mea este bineinteles, de ce nu au finalizat nici pana acum celalalt fir? Din 1991 pana acum sunt vreo 20 de ani...

Simplu, nici nu s-a pus vreodata problema sa se faca al doilea fir. Asa cum spune si andrei11, linia spre Pantelimon trebuie considerata strict o linie de retragere la depou, nu o linie de calatori.
Nu reiau, ea a aparut ca un accident al istoriei, exista un depou Pantelimon construit si, din cauza schimbarii de proiect cu fosta M3 (care nu a mai ajuns in Pantelimon), depoul era frumos, dar..inutil. Asadar s-a croit " ad hoc" aceasta linie prin sacrificarea celei de-a treia linii de remiza de la Republica si printr-un traseu incropit la adancime mica pe sub casele oamenilor (de unde si problemele cu vibratiile si fisurile la case).
Singura justificare a statiei Pantelimon este amortizarea unei parti a costurilor de constructie a liniei spre depou (care nu este deloc scurta), dar ca sa fie de la inceput gandita ca o statie pentru calatori...nici vorba. O aberatie dupa parerea mea, ca si statia Valea Ialomitei de pe M5, care este o complicatie si mai mare..
De aceea nu era nevoie de al doilea fir.
Nu stiu cum vor rezolva problema cand M5 va ajunge la Pantelimon. Cel mai probabil va trebui o noua statie acolo sau, daca vor utiliza statia existenta, va trebui sa execute o subtraversare a peroanelor (gen Izvor sau Aparatori in capatul nefolosit) si de aici o legatura cu statia Pantelimon a M5 (care clar ca va trebui sa fie distincta).
Vom vedea..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 13:32:49    Titlul subiectului: 148138

Este evident ca o intalnire intre M 1 si M 5 va trebui sa aiba loc in zona cartierului Pantelimon, avantajele acestei "intalniri" fiind evidente.
Mai este clar ca preferabil se impune o statie comuna, ( eventual ) etajata ( intre M 1 si M 5 ) care sa faciliteze schimbul rapid si eficient al calatorilor care vor sa faca transferul din diverse motive intre M 1 si M 5.
Mai este evident ca aceasta statie va trebi sa fie pe de o parte statie terminus pentru M 1 si statie de tranzit pentru M 5 care va trebui sa ajunga macar pana in Orasul Pantelimon / jud. Ilfov.
Din expunerea de motive rezulta ca actuala statia "Pantelimon" / ( Antilopa ) de pe M 1 nu poate face fata obiectivelor prezentate, nici macar daca s-ar extinde la 2 peroane. Actuala statie "Pantelimon" / Antilopa eu o vad in continuare ca un accident in dezvoltarea metroului Bucurestean.
Statia descrisa de mine ca fiind comuna pentru M 1 / M 5 nu poate fi decat in fata actualului magazin Cora, tinand cont de nivelul de logica al anului 2011. Ca peste nu stiu cati ani se va schimba modul de perceptie al dispunerii retelei de metrou in Zona Metropolitana Bucuresti - ma depaseste din multe puncte de vedere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 14:21:59    Titlul subiectului: 148148

Catalin Ghita a scris:
Si daca nici Londra nu are experienta in metrouri, atunci cine?!? Studiati un pic harta retelei lor, sa vedeti ce si cum.

Am vazut in Paris acest fenomen cu ramificatii, si dat fiind ca acesta creeaza confuzie, francezii s-au gandit ca pe viitor ramificatiile celor doua magistrale care au asa ceva sa fie cedate unei alte magistrale (14, cea pe care circula garnituri autonome). Deci, francezii vor sa fuga de ramificatii, pentru ca intr-o retea complexa duce la confuzie.

Bineinteles, noi dorim sa copiem un alt fenomen intalnit la Paris, si anume tunelurile scurte dintre statii, lucru ce first-hand mi s-a parut extrem de enervant. Sunt sigur ca aceeasi impresie imi va crea si Magistrala 5. Si cum Udriste vrea sa duca metroul pana la Craiova sau Iasi, o eventuala ZMB va avea de suferit. Evident, lucrurile astea sunt asa de indepartate, ca n-are rost sa le continuam...

sab: Multumesc frumos pentru lamuriri. Imi cer scuze daca a trebuit sa te repeti.

andrei11: Complet de acord cu zona Cora. Pe langa faptul ca este o zona comerciala, este practic o granita intre doua cartiere. Nu cred ca poate fi o locatie mai buna. Dar cum metroul a fost proiectat cu alte scopuri, este imposibil de intors acum. O ramificatie ar fi benefica in acest caz, sau o noua magistrala, dar bineinteles, dam in domeniul SF-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 16:03:21    Titlul subiectului: 148150

bogdaneftimie a scris:
Nu se justifica sa duci 2 magistrale in acelasi capat (nu la noi)

Si ce faci cu cei care stau de ex la Titan pe M1 si vor sa ajunga la Morarilor pe M5 ? Schimba la Dristor prima data si la Iancului a doua oara ?
Bineinteles ca nu este bine...De aceea este necesar ca M1 si M5 sa aiba corespondenta si in zona de E.
De acest lucru si-au dat seama proiectantii metroului ante1989 pe vremea cand pe actualul traseu al M5 era proiectat sa ajunga M3 in Pantelimon. Se gandisera la o legatura intre M1 si fosta M3, alta decat la GdN, chiar daca M3 era o mini-magistrala. Era o legatura Republica-Pantelimon, singura diferenta fata de astazi fiind ca Pantelimon atunci era pe fosta M3. Nu stiu mai multe amanunte despre aceasta legatura, doar ca ea apare mentionata in diverse locuri.
Ba chiar, daca se concretizeaza si linia pe sub Bd Unirii (Ghencea-Alba Iulia-Muncii-Basarabia), s-ar putea sa avem 3 magistrale in acelasi loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 16:40:37    Titlul subiectului: 148151

Sab are perfecta dreptate, dar credeam ca ideea se cunoaste, de aceea nu am mai prezentat-o si eu mai pe larg.
Asa cum arata statia "Pantelimon" la ora actuala este clar ca a fost gandita ca parte a unei statii mai dezvoltate, poate chiar o statie de tip Eroilor / Crangasi. Cu putin efort de creatie putem imagina statia Pantelimon gandita ca statie terminus pentru 2 magistrale. Asa cum este amplasata statia mi-e greu sa cred ca cei de dinainte de 1989 vedeau o prelungire a lui M 5 spre Orasul Pantelimon / jud. Ilfov. ( sau M 3 pe stilul vechi, sau denumiti voi magistrala asa cum vreti voi ).
Asa cum se cunoaste - nu mai reiau - era imaginata o "mega statie" si pe celebra strada "Drumul Intre Tarlale" - cap de linie pentru M 1 / M 5 / si eventual M 3 ( actuala M 3 ). In continuare propun ca sa nu producem confunzii ca magistrala care vine prin Pantelimon de la Iancului s-o denumim M 5. E mai logic asa, mai ales ca M 3 este deja in functiune de ceva timp si "consacrata" pe portiunea Militari - Balta Alba ( Anghel Saligny ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Sep 2011 09:04:09    Titlul subiectului: 148162

andrei11 a scris:
Asa cum se cunoaste - nu mai reiau - era imaginata o "mega statie" si pe celebra strada "Drumul Intre Tarlale" - cap de linie pentru M 1 / M 5 / si eventual M 3 ( actuala M 3 ).

Detaliaza, te rog...Eu nu stiu nimic despre acest lucru. Nici nu cred, asa cum am spus-o de mai multe ori, ca se punea problema M5 pana in 1986-1987
andrei11 a scris:
In continuare propun ca sa nu producem confunzii ca magistrala care vine prin Pantelimon de la Iancului s-o denumim M 5. E mai logic asa, mai ales ca M 3 este deja in functiune de ceva timp si "consacrata" pe portiunea Militari - Balta Alba ( Anghel Saligny ).

De aceea eu precizez mereu fosta M3, sa nu se creeze confuzii cu actuala M3...
Nu prea poti sa pui semn de egal intre M5 actuala si fosta M3, chiar daca traseul este comun intre Iancului si Pantelimon. De fapt numai traseul este comun, statiile si rolul magistralelor este cu totul altul. Fosta M3 se voia o semiinelara, M5 este inca o axa E-V, nu intram in detalii...
andrei11 a scris:
Asa cum arata statia "Pantelimon" la ora actuala este clar ca a fost gandita ca parte a unei statii mai dezvoltate, poate chiar o statie de tip Eroilor / Crangasi. ....

Ma indoiesc...Amplasamentul, adancimea, chiar si modul cum este construita nu cred ca au fost gandite ïn perspectiva...Statia este un accident. Daca se dorea o statie normala trebuia facuta la o adancime ..tot normala. Smile Linia spre depou putea sa se desprinda mai devreme din tunelul catre statie, dat fiind faptul ca depoul este... cam la suprafata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Sep 2011 16:13:22    Titlul subiectului: 148183

Sab, arhiva ta este mult mai bine pusa la punct decat a mea, sunt sigur ca o sa gasesti o schema cu M 1 prelungit de la Republica pana la fostul I.C.M.E. ( Drumul Intre Tarlale ). Rosetti sau Catalin a publicat aceasta schita care cu siguranta este datata inainte de 1989, si care a mai circulat pe forumul nostru. Imi pare rau ca nu stiu la care topic a aparut, as cauta-o si eu. Iar de la un cap al lui M 1 la I.C.M.E. si acelasi cap al fostei M 3 ( trecand prin statia Pantelimon) nu mai este decat un pas. Al doilea pas ar fi fost si legarea lui A.S. ( de pe fosta Inelara) cu acelasi cap din Drumul Intre Tarlale.
Si astfel am fi avut o inelara fragmentata in 2 ramuri total inegale, dar evident neavand nici o importanta acest lucru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Sep 2011 21:19:15    Titlul subiectului: 148249

Îi multumesc userului sab care, asa cum ma asteptam, a gasit in arhiva personala o harta datată 1984 si care lasa sa mijeasca ideea unei megastatii sub Drumul intre Tarlale, unde s-ar fi putut intalnii atat fosta M 3. Inelara sud ( intregind astfel inelul ) cat si - de ce nu - actuala M 1


bucuresti_1984_01_575.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.31 kb
 Vizualizat:  de 12884 ori

bucuresti_1984_01_575.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 20:55:59    Titlul subiectului: 148340

Inelara – o noua abordare
Continuam serialul nostru despre Noua Inelara si astazi ne vom ocupa de statia Dristor 2.
Asa precum se cunoaste, in viziune proprie statia Dristor 2 apartine numai Inelarei, actuala magistrala M 1 subsemnatul vazand-o ca o adevarata magistrala Est – Vest cu un cap in zona “Republica” ( e de discutat ) si un cap in Cartierul Giulesti, cu o linie corespunzatoare Petrache Poenaru – Giulesti. Evident ca actuala statie “Crangasi” urmeaza a apartine exclusiv Inelarei. Lucrurile le-am prezentat in detaliu in cadrul forumului / topicului, nu le mai reiau.
Asa cum veti vedea in continuare, statia Dristor 2 poate fi modificata corespunzator pentru a deveni o statie de tranzit ( unica ) pentru Inelara. Asa cum iarasi va este cunoscut, Inelara in zona “Dristor” nu poate avea decat un singur traseu logic, si anume pe sub strazile Dristor – Ramnicu Valcea. Totodata, in urma noului proiect propus de mine se va imbunatati in mod corespunzator si vechea legatura Dristor 1 – Dristor 2 prin modificarea corespunzatoare a culoarului de legatura prin largirea lui. Din pacate accesul in statia Dristor 1 nu se poate modifica, cel putin nu in stadiul actual.
In desenul prezentat astazi am expus situatia existenta, asta ca sa avem un punct de discutie comun si sa fim familiarizati cu situatia din teren, chiar si pentru necunoscatori.
Trebuie sa precizez ca am masurat ( de 2 ori ) numarul de scari, pe baza calculelor rezultand si inclinatia strazii “Dristorului”.
De asemenea am presupus ca statiile de metrou sunt paralele cu solul, eventualele inclinatii fiind nesemificative.
Totodata, pe baze perfect verificabile, la sugestia unora care chiar se pricep / sunt de specialitate am considerat ca inaltimea unei trepte de scara este de 17,5 cm.



Dristor 1.jpg
 Descriere:
Cote pe verticala zona Dristor
 Mărime fișier:  90.14 kb
 Vizualizat:  de 12782 ori

Dristor 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 08 Sep 2011 23:17:17    Titlul subiectului: 148378

Cu prelungirea liniilor de la D2 nu e problema, trec peste tunelele D1 insa va fi chinuiala cu vestibulul si corespondenta - intre tavanul statiei si cota solului +/-1 m se poate realiza o platforma-vestibul ca la Obor? Plus gaura din intersectie - o portiune foarte scurta pana pe strada Ramnicu Sarat fie vor face galerii separate fie va fi galerie dubla - adica sensurile se vor apropia dupa iesirea din statie pana in punctul in care va fi posibila introducerea TBM. Spatiul dintre sensuri trebuie folosit in scopuri tehnice, mai ales ca se afla deasupra tunelelor vechi si a cailor de ventilatie; inii de stocare are deja si nu mai are nevoie - a, poate o linie numai de utilaje sub R. Sarat.
Daca va apare un D3 se va sparge pur si simplu peretele si se va continua peronul D2 ca pasaj de corespondenta pana in vestibulul D3, plus inca o legatura din D1 spre D3.
Mai exista varianta reconstructiei D2 in vederea unei prelungiri ulterioare dar e o intreprindere prea indrazneata pentru noi - altii le realizeaza, reconfigurand si mutand statii. (M1 scurtat la Muncii si decopertata toata strada Dristorului, desfiintat triajul, remiza si statia actuala si refacut totul la o cota mai joasa, astfal incat noua statie sa aibe acces aproape de intersectia Baba Novac si la Camil Ressu - actualul acces spre Baba Novac e pe la mijlocul strazii Dristor, in dreptul blocului de garsoniere).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Sep 2011 22:50:01    Titlul subiectului: 148390

Va prezint mai jos cum am gandit eu transformarea statiei D 2  dintr-o statie cap de linie intr-o statie de tranzit. Atrag atentia ca in capatul dinspre Baba Novac avem deja vestibulul peste linii, nu trebuie decat sa transformam si capatul celalalt al statiei ( cel dinspre D1) pentru a construi un vestibul peste linii. Poate ceva in genul statiei "Piata Iancului" - iesirea principala. Fiind un proiect de principiu nu insist in amanunte, nici nu le-am desenat, dar consider ca e loc destul si pentru turnicheti si pentru culoarul de corespondenta. Daca se vor isca contraverse o sa vin si cu detaliile respective, daca nu consider ca ceea ce am prezentat pana acum este suficient.


D2 - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.82 kb
 Vizualizat:  de 12605 ori

D2 - 1.jpg



D2 - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.15 kb
 Vizualizat:  de 12605 ori

D2 - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Sep 2011 23:18:53    Titlul subiectului: 148421

Ai putea veni si cu niste cifre? Pare o solutie, dar e foarte important daca e implementabila. Presupun ca exista niste constrangeri tehnice si nu sunt ferm convins ca statia e la o adancime suficient de mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Sep 2011 23:41:58    Titlul subiectului: 148423

Cifrele sunt cu 3 posturi mai sus, de aceea am si publicat acel desen cu adancimile rezultate din numarul de trepte coborate. Peronul este la minus 7,52 metri iar vestibulul cu turnicheti la accesul dinspre Baba Novac la minus 3,67 metri. Daca e nevoie mai vin cu o schita, dar nu vad nici un inconvenient daca s-a putut realiza un vestibul peste linii in partea dinspre Baba Novac sa nu se poata realiza un vestibul similar si in partea dinspre Camil Ressu. De precizat - asa cum se observa in schitele cu dimensiuni - ca soseaua are practic si o panta, e mai sus inspre Baba Novac fata de Camil Ressu, de aceea la accesul dinspre Baba Novac se coboara mai multe trepte ca sa se ajunga la vestibul. Ceea ce e clar este ca vestibulul este la minus 3,67 metri fata de cota terenului de la Camil Ressu.
Am presupus ca atat vestibulul cat si statiile sunt plane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Următoare
Pagina 20 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community