Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 20:31:58 Titlul subiectului: Estetica vagoanelor de tramvai |
18030 |
|
Ca sa nu ne abatem de la subiectul de discutie al celorlalte categorii, propun sa discutam efectiv despre estetica tramvaielor, nu numai din tara.
Idei pro si contra design-ului anumitor tramvaie, tipare dupa care s-au executat multe vagoane, unicate ale proiectarii, idei "furate", si altele.
De acord cu tine in ceea ce priveste GTx-urile si Duewag-urile. Cand au adus la Iasi GT-urile si ST-urie aratau chiar foarte bine, cu reclame si o vopsea de calitate, spre deosebire de cum aratau Tatrele T4R sau Timisurile.
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 22:07:49 Titlul subiectului: |
18036 |
|
D.p.d.v estetic, cel mai reusit tramvai care circula in Romania la ora actuala, mi se pare ca este GT4.
Si tot aici, sa fiu sincer, nu imi displace nici Bucur.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 11:45:32 Titlul subiectului: 0000000 |
18082 |
|
Uitati aici niste imprumutari de moduri de vopsire si de unde provine vopsirea originala.
1. Incep cu Tatra T3-R din Galati#3 care a avut ultimul RK in 1999. Si tot atunci i s-a dat aceasta schema de culoare provenita de la tramvaiele din...o sa pun mai jos de unde provine originalul.
2. Iata si de unde este imprumutata schema de vopsire: Magdeburg. Iata dovada.
3. Iata un alt exemplu elocvent, de imprumutare de schema de culori. Un alt Tatra T3-R tot din Galati #41,...cum arata dupa RK-ul din 2001, in prezent...
4. Si iata originalul: tramvai din Darmstadt-Germania
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.59 kb |
Vizualizat: |
de 22158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.96 kb |
Vizualizat: |
de 19517 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.06 kb |
Vizualizat: |
de 19513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.59 kb |
Vizualizat: |
de 19508 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 13:42:04 Titlul subiectului: 111111 |
18089 |
|
O alta chestiune pe care nu am spus-o pana acum. Pana in 1994-1995 majoritatea tramvaielor Tatra T3-R din Galati aveau imprumutata schema de culoare : fond crem sau alb cu braul roz. Schema este imprumutata de la fosta U.R.S.S.
1. Iata un tramvai din depoul Tatra Galati -ATENTIE!!-imi permit sa postez o poza de-a lui ZSIZSI modificata special pentru acest tramvai dar sa si-mi incapa pe Forum. #?9
2. Iata si schemele de culoare originala din Charkow,
3. Sau ...Twer
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.45 kb |
Vizualizat: |
de 22157 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.75 kb |
Vizualizat: |
de 19515 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.93 kb |
Vizualizat: |
de 19515 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 14:17:34 Titlul subiectului: |
18097 |
|
O alta chestiune legata de data aceasta de vagoanele Timis-2 tot din Galati care au adoptat o schema de culoare imprumutata tot de la rusi...
1. Iata Timis-2 poza trimisa tot de ZSIZSI.
2. Si iata schema de culoare originala din Chabarowsk
Legat de "copierea" vagoanelor VxA dupa LHB-uri, singurul lucru comun care il are ultimul tramvai si VxA este acel stalp laaat! Imediat dupa coltarul de la parbriz...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.79 kb |
Vizualizat: |
de 22150 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.57 kb |
Vizualizat: |
de 19514 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 00:57:10 Titlul subiectului: |
18261 |
|
Sergabi28 a scris: | Legat de "copierea" vagoanelor VxA dupa LHB-uri, singurul lucru comun care il are ultimul tramvai si VxA este acel stalp laaat! Imediat dupa coltarul de la parbriz... | Si unele vagoane LM-68 au acea portiune fara fereastra. Se pare ca acolo sunt dispuse diverse tablouri cu componente electrice. La fel ca la V3A.
Poate ca datorita esteticii, Tatrele au aceste tablouri pe peretele cabinei vatmanului, cred ca pe ambele parti.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 01:46:26 Titlul subiectului: |
18264 |
|
Estetice: VxA in varianta veche si chiar si cea modernizata si Duewag- GT6/8 M...care sunt foarte placute, iti lumineaza ziua...te simti placut ca pe timpul copilariei, avind senzatia ca mergi cu ceva dintr-un parc de distractii. Datorita formei lor jucause, pot fi vopsite in scheme de culori foarte foarte haioase
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 11:05:45 Titlul subiectului: |
18273 |
|
Estetica:
TATRA
T4R T3R T4D si seriile aferente: Super ca design, nu am ce zice. Mai ales T4D modernizate sunt superbe. Au adus la vremea lor multe solutii tehnice noi.
KT4D: Cam patratos dar arata bine. Nu se compara cu seria T3 sau T4.
V3A/V2A: Arata ele a ceva. Ca forma nu imi displac asa tare, imi displace lipsa lor de fiabilitate si faptul ca sunt foarte zgomotoase la rulare, mai ales cele de URAC. Cele de FAUR si HOLEC sunt mai linistite.
Facute la ciocan oricum. Desi modernizate, estetic nu prea sunt de actualitate nici macar tehnic. RATB/URAC nu au evoluat prea mult de la clona lui LHB.
TIMIS 2: Arata modern pentru perioada lui. Cu toate defectele lui, a fost preferat in loc de V*A in multe alte orase. Desi nu zic ca nu e facut din ciocan.
EP-V*A: Dezastru, atat ca design cat si ca fiabilitate, plus alte defecte. Imi trezesc nostalgii, dar ca finisaje si design erau catastrofale. Ma rog, au aratat bine pentru anii 80, insa au facut o modernizare cu componente de V3A, care in 1977 erau relativ noi, a unui tramvai din anii 50.
BUCUR:
3001: o tentativa, esuata insa.
3002 si 3003: Parca mai arata a ceva, mai au un stil chiar daca e grosierul romanesc.
3004: Nu merita sa mai comentez.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 20:59:06 Titlul subiectului: |
18303 |
|
"Tatra" T1 fost copiat (cu licență) după P.C.C.-ul din S.U.A. Iar Canada e lângă S.U.A. Cum americanii nu mai fabricau tramvaie, "Tatra" a adus tramvaie în L.A.
Tramvaiele cu cel mai frumos design: GT4, Be 4/4, "Rathgeber".
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 17:18:59 Titlul subiectului: |
21611 |
|
Rosul e una din culorile care se potriveste cel mai bine tramvaielor. Schema de culoare a RATB-ului este destul de draguta, dar nu se potriveste vagoanelor Tatra. Am mai spus-o si in alte discutii: cea mai reusita schema este cea originala: crem sau galben cu brau rosu, si inca una la fel de reusita este cea din Halle: rosu cu brau gri.
Tatra T4R #222 IASI, una din cele mai ingrijite Tatre si printre ultimele T4R.
Iata ca Tatra inspira si alti designeri... Sa privim putin pana in Toronto - Canada.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toronto_Streetcar_System#The_CLRVs_and_ALRVs
Tatra T4R #3403 in tandem cu #3404. Din cate am inteles si am vazut si fotografii, Tatrele din Bucuresti au avut schema de culoare de mai sus.
S-au mai facut si alte incercari in privinta culorilor, ori s-a trecut direct de la crem-rosu la alb-galben-gri?
Cred ca si vagoanele V2A arata mai bine in rosu si crem!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.93 kb |
Vizualizat: |
de 22108 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.15 kb |
Vizualizat: |
de 19516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.06 kb |
Vizualizat: |
de 19515 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 17:33:27 Titlul subiectului: |
21617 |
|
Întâi au fost revopsite în roșu complet(cu RK). Apoi în galben complet, apoi în schema de azi (+RK). O parte au mai avut RK, fiind revopsite la fel, însă numărul a fost scris cu un font mai mic.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 17:27:59 Titlul subiectului: |
35429 |
|
Sergabi28 a scris: | Pana in 1994-1995 majoritatea tramvaielor Tatra T3-R din Galati aveau imprumutata schema de culoare : fond crem sau alb cu braul roz. Schema este imprumutata de la fosta U.R.S.S. | Schema de la Galati a T3R si T4R nu este una imprumutata ci este cea originala adica asa au venit din fabrica CKD din Praga. Sau uita-te la tramvaiele din Praga sunt la fel. Iar la brau nu erau roz ci tot crem. Insa in poza respectiva #34 avea exact o schema folosita de CTP Arad si in anii 90 argintiu-rosu-argintiu Acea schema poate eimprumutata sau cei de la CTP Arad au vazut poza (stiu sigur ca o au) si s-au gandit la aceasta schema, Stie cineva ca CTPA sa fi folosit aceasta schema ca la 118 de ex. si mai devreme de 1996? Singura diferenta este la unele bara neagra sau chiar aveau bara gri (nu gri argintiu cum a fost original) si fara cele doua dungi rosii pe bara
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 17:45:09 Titlul subiectului: |
35430 |
|
sunt sceptic privind schema tramvaielor t3d si t4d de provenienta ex-DDR... spui ca ar veni din Darmstadt, dand ca exemplu un tramvai autentic din acest oras din Hessa... insa, ca unul care cunoaste bine regiunea, pot sa-ti garantez ca nu au fost niciodata Tatre in Hessa (RFG), ci numai in Germania de Est!
|
|
Sus |
|
|
Transurb-GL Vizitator
|
Trimis: Mar 31 Oct 2006 17:55:39 Titlul subiectului: |
36620 |
|
Ca parere a mea, as propune ca tramvaiele sa fie vopsite in culorile lui clasice( fond alb sau gri cu brau rosu) dar daca aceste culori ar fi metalizate si eventual postata o reclama discreta, delicata si cu bun gust asi spune ca ar fi excelent.
|
|
Sus |
|
|
Gygyman6
Data înscrierii: 24/Aug/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2009 Mesaje: 68 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 22:06:11 Titlul subiectului: |
102650 |
|
Vin si eu cu o intrebare. Cum se face ca rathgeberurile Gt4 care au circulat in Munich au un design atat de similar cu cel al Hanselor si chear ar Wegmanurilor din Bremen?
_________________ JJJ |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 20:59:24 Titlul subiectului: |
102945 |
|
Tramvaiele ar trebui sa isi pastreze culoriile lor proprii si eventual o posibilitate de atasare a unei reclame cat se poate de discreta si care sa se potriveasdca cu culoarea propie a tramvaiului respectiv. (?) De asemenea, ar trebui controlata orice alta forma de lipire a diferitor reclame in interiorul tramvaiului din mai multe puncte de vedere.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 21:54:13 Titlul subiectului: |
102951 |
|
Gygyman6 a scris: | Vin si eu cu o intrebare. Cum se face ca rathgeberurile Gt4 care au circulat in Munich au un design atat de similar cu cel al Hanselor si chear ar Wegmanurilor din Bremen? |
Apelam la forumul vechi si gasim urmatoarele:
radub a scris: | Sub licenta Hansa-Waggonbau a fost produsa o varianta partial modificata de GT4 de catre Rathgeber (tip P), destinata orasului München. O alta varianta modificata a vagonului GT4 produs de Hansa-Waggonbau a fost realizata de catre Wegmann & Co. Kassel. |
|
|
Sus |
|
|
|