Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Andrei Pandele - Fotografii interzise si imagini personale
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 09:42:40    Titlul subiectului: Andrei Pandele - Fotografii interzise si imagini personale 87166

În perioada 20 decembrie 2007 - 03 feruarie 2008, la Teatrul National din Bucuresti, la Galeria etaj 3/4, este deschisă o expoziție a domnului Andrei Pandele intitulată Fotografii interzise si imagini personale.

Am aflat de ea citind un articol pe această temă din Academia Cațavencu unde, printre altele, se menționa că fotografiile înfățișează și celebrele autobuze cu tuburi de gaz metan. N-am mai stat pe gânduri și m-am deplasat acolo.

Ceea ce am văzut a fost o încântare pentru ochi, vă invit și pe voi să vizitați expoziția, sigur veți fi extrem de fascinați. Expoziția este deschisă de miercuri până duminică între orele 10:00 și 18:00. Accesul este liber.

Din păcate, autorul pozelor, domnul Andrei Pandele, este plecat din țară, însă am demarat procedurile pentru a intra în contact cu dânsul. În mod sigur, pozele expuse sunt doar un "vârf al icebergului", o selecție a unor poze mai reprezentative, probabil că mai sunt încă multe altele, comori adevărate pentru pasionații de transport sau de istorie a vechiului București.

Am cerut permisiunea de a face niște poze și am primit-o, așa că vă pot prezenta o selecție de fotografii care au legătură cu transportul în comun.

1. Afișul de prezentare a expoziției. Poza înfățișează coloana oficială de la vizita lui Gorbaciov.
2. Tramvaiul V3A clasic #210 pe linia 40. Remarcați că deja trecuse printr-o modernizare - vedeți stopurile - dar totuși își păstrase forma specifică a părții din spate. De asemenea, lipseau decupajele din zona boghiurilor.
3. IK-4 #381. pe linia 300. Poza expusă este extrem de clară, se vede bine numărul de înamtriculare, 35-B-1490. Poza asta am mai văzut-o chiar pe forum la noi, sunt curios de unde provenea...
4. Coloană de autobuze care cărau populația la celebrele "manifestații". În plan apropiat un IK-4, urmat de DAC 117 #1024.
5. O poză mai detaliată a DAC-ului 117 #1024.



Z-AFIS.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.86 kb
 Vizualizat:  de 43560 ori

Z-AFIS.JPG



0210-040-01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.32 kb
 Vizualizat:  de 43560 ori

0210-040-01.jpg



0381-300-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.23 kb
 Vizualizat:  de 43560 ori

0381-300-02.jpg



1024-153-01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.98 kb
 Vizualizat:  de 43560 ori

1024-153-01.jpg



1024-153-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.32 kb
 Vizualizat:  de 43560 ori

1024-153-02.jpg




Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Vin 23 Oct 2009 12:11:39, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 09:49:14    Titlul subiectului: 87167

1. IK-4 #2431
2. DAC 117 #3362. Probabil că poza este făcută în preajma revoluției când se începuse demontarea celebrelor tuburi de gaz.
3. Roman 112E #5230. Îi săriseră captatorii și șoferul "meșterea" la ei cu scule de ultimă oră, respectiv o piatră de caldarâm, lucru care l-a fascinat pe autorul pozelor.
4. DAC 117E #7052 la Piața Romană. Se vede monumentul prezent la acea vreme în centrul intersecției.
5. O poză mai detaliată a lui #7052.



2431-IK4-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.36 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

2431-IK4-02.jpg



3362-135-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.58 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

3362-135-02.jpg



5230-01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.55 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

5230-01.JPG



7052-01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.24 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

7052-01.JPG



7052-02.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.82 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

7052-02.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 09:54:31    Titlul subiectului: 87168

1. Imagine dintr-un autobuz, probabil un DAC.
2. O poză care înfățișează imbecilitatea acelor vremuri (bine, că și acum cam tot la fel e, să vedeți când o veni Bush...).
Se pregătea o "vizită de lucru" a lui Ceaușescu și se lucra de zor la asfaltarea unei străzi, cu toate că afară era ditamai zăopada... Se vede și un autobuz
3. O pancardă căzută, pe mine însă mă interesa acel spate de autobuz, probabil al unei Skode 706 RTO.
4. Un detaliu al acestui spate de autobuz.
5. O imagine cu autobuze.



AB-01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.03 kb
 Vizualizat:  de 43558 ori

AB-01.JPG



AB-02.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.29 kb
 Vizualizat:  de 43558 ori

AB-02.JPG



AB-04.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.08 kb
 Vizualizat:  de 43558 ori

AB-04.JPG



AB-04b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.53 kb
 Vizualizat:  de 43558 ori

AB-04b.jpg



AB-05.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.01 kb
 Vizualizat:  de 43558 ori

AB-05.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 10:00:42    Titlul subiectului: 87169

1. - 2. Câteva imagini din zilele revoluției si/sau mineriadelor. În zilele alea de haos, s-au distrus multe... inclusiv autobuze
3. - 4. Tot din zilele mineriadei, un DAC 117 cam suspect, nu pare nici al ITB, nici al ITA, probabil că era al vreunei "întreprinderi" gen miliție sau armată și fusese luat ostatic. Un autobuz ce părea într-o stare foarte bună înainte de a încape pe mâna turmi de revoluționari...
5. - 6. O poză în centrul căreia se afla o căruță cu țigani, dar pe mine mă interesa mai mult acel Ikarus 280...



AB-06.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.2 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

AB-06.JPG



AB-07.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.42 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

AB-07.JPG



DAC117-01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.43 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

DAC117-01.jpg



DAC117-02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.34 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

DAC117-02.jpg



Ikarus280.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.41 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

Ikarus280.jpg



Ikarus280b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.35 kb
 Vizualizat:  de 43557 ori

Ikarus280b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 10:07:47    Titlul subiectului: 87170

1. - 2. O poză din zona I.M.L., în care fotograful a surprins o familie de țigani, îndurerată de pierdere unei rude, însă pe mine mă interesa mai mult acea rețea de troleibuz.
3. Pasajul Lujerului, inundat. Se vede calea de rulare a tramvaiului 41, care pe atunci nu era atât de "ușor" Rolling Eyes ...
4. Stația de metrou Politehnica. Caușescu vroia și el să dea o tură, de "control" pe magistrala 3 și traseul trebuia să fie "sigur", așa că bieții călători au fost evacuați din stații...
5. Aglomerație infernală, iată cum se călătorea într-un/pe un cuplu de Tatre...



IML.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.25 kb
 Vizualizat:  de 43554 ori

IML.JPG



IMLb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.44 kb
 Vizualizat:  de 43554 ori

IMLb.jpg



Lujerului.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.74 kb
 Vizualizat:  de 43554 ori

Lujerului.jpg



Politehnica.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.78 kb
 Vizualizat:  de 43554 ori

Politehnica.jpg



TATRA-01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.46 kb
 Vizualizat:  de 43554 ori

TATRA-01.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 10:12:49    Titlul subiectului: 87171

1. Calea de rulare și o Tatră pe strada Bodnăraș Question (cum se cheamă acum?) din Drumul Taberei... Remarcați celebrele "curbe" făcute din segmente de linii drepte...
2. - 5. Zona Pieței Unirii, când încă nu fusese distrusă complet.
Din poza mare am extras 2 detalii, unul cu 2 tramvaie V3A și unul cu un maxi-taxi ITB. Remarcați la acel microbuz că este o variantă destul de rară, înîlțimea cabinei este neobișnuită, nu este nici precum cea a microbuzelor standard, dar nici înaltă-înaltă precum era la maxi-taxi-urile mai noi...



TATRA-Bodnaras-01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.1 kb
 Vizualizat:  de 43551 ori

TATRA-Bodnaras-01.jpg



Unirii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.72 kb
 Vizualizat:  de 43551 ori

Unirii.jpg



V3A.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.46 kb
 Vizualizat:  de 43551 ori

V3A.JPG



z-maxi-taxi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.55 kb
 Vizualizat:  de 43551 ori

z-maxi-taxi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 11:16:47    Titlul subiectului: 87176

Citat:
2. Tramvaiul V3A clasic #210 pe linia 40. Remarcați că deja trecuse printr-o modernizare - vedeți stopurile - dar totuși își păstrase forma specifică a părții din spate. De asemenea, lipseau decupajele din zona boghiurilor.
Modificarea stopurilor s'a realizat pentru eliminarea lampilor monobloc. Dupa introducerea DAC 112UDM, au constatat ca e mai rentabil sa "sparga" lampa in mai multe lampi, decat s'o sparga altii cu totul. Chiar si vechile autobuze DAC 117UD, vopsite in schema de atunci (cea a UDM), au fost dotate cu asemenea lampi. In rest, nu cred ca e vorba de vreo modernizare la acel tramvai, in afara de "modernizarea" cu aplicarea de reclame.

Decupajele la boghiuri au aparut prin 1991 sau chiar '92. Eu am vazut prima data EP+V12/V3A cu aceste decupaje, dar in mod sigur toate vagoanele care au avut RK dupa aceasta data au fost "decupate" asa.

In aceeasi imagine se vede puradelul pe tampon (obicei care a supravietuit comunismului si posibil s'a nascut inainte de acesta), precum si tatal de puradel, la bustul gol si cu semne de democratie salbatica Evil or Very Mad
Citat:
4. DAC 117E #7052 la Piața Romană. Se vede monumentul prezent la acea vreme în centrul intersecției.
Se vede ca e doar o macheta 1:1, cum ii placea tovarasului sa vada. Nu s'a construit decat soclul, demolat la cativa ani dupa 1990, paradoxal, cu proteste ale revolutionarilor.
Semnificatia monumentului nu este prea cunoscuta. Conform unui banc din vremea respectiva, unii zic ca-i obelisc, iar altii zic ca i-o bellim. Sorry de exprimare, asta era bancul Twisted Evil
Citat:
3. O pancardă căzută, pe mine însă mă interesa acel spate de autobuz, probabil al unei Skode 706 RTO.
Cred ca omuletul de sus instala pancarta, iar scena e destul de veche. Nu-mi amintesc sa fi vazut asa autobuz acolo si treceam foarte des. Este posibil sa fi fost autobuzul teatrului, inainte ca ITB sa le dea DAC 117UD si IK4. Scena cu pancarta am vazut-o si eu mai tarziu, pe la sfarsitul anilor '80, dar fara autobuzul Skoda. Cred ca nici atunci nu le-a reusit s'o puna dreapta, poate era un protest al artistilor.
Citat:
4. Tot din zilele mineriadei, un DAC 117 cam suspect, nu pare nici al ITB, nici al ITA, probabil că era al vreunei "întreprinderi" gen miliție sau armată și fusese luat ostatic.
Pare mai curand al armatei, din cate imi amintesc militia avea culorile ei si la autobuze, iar galbenul nu era una din ele.
Citat:
1. Calea de rulare și o Tatră pe strada Bodnăraș Question (cum se cheamă acum?) din Drumul Taberei...
Bodnaras = Timisoara, dar zona asta n'o recunosc de unde e. Pare curba pe unde o ia spre depoul Militari, altfel habar n'am unde putea fi curba aceea. Ar putea fi si la ramificatia cu linia 47, inainte ca aceasta din urma sa fie construita. Oricum zona aceea e clar portiunea intre intersectia cu linia 47 si curba dinainte de Valea Cascadelor. Bodnaras (Timisoara) arata aproape la fel ca si astazi, cel putin zona cu linia de tramvai. Pardon, pe atunci n'avea gazon videan.
Citat:
Remarcați la acel microbuz că este o variantă destul de rară, înîlțimea cabinei este neobișnuită, nu este nici precum cea a microbuzelor standard, dar nici înaltă-înaltă precum era la maxi-taxi-urile mai noi...
. Din acest unghi nu pare altceva decat microbuzul TV14 folosit la maxi-taxi pana la venirea noilor microbuze TV35 prin 1988.
Microbuzul din imagine era foarte scund si nu puteai sta in picioare normal, dar sa nu credeti ca lua calatori doar cate locuri pe scaun avea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 13:05:23    Titlul subiectului: 87182

Este interesanta acea iesire de metrou de la Politehnica. Cred ca este a doua iesire, inchisa azi, dar nu am prins-o in configuratia asta.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 13:43:35    Titlul subiectului: 87184

Inchisa? Nu este iesirea spre "groapa", adica spre Politehnica? Nu stiam ca s'a inchis. Daca da, ma bucur ca am prins-o inca in functiune acum vreo 10 ani, cand am fost ultima data cu metroul pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 5882
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 13:51:03    Titlul subiectului: 87185

Tom a scris:
Inchisa? Nu este iesirea spre "groapa", adica spre Politehnica? Nu stiam ca s'a inchis. Daca da, ma bucur ca am prins-o inca in functiune acum vreo 10 ani, cand am fost ultima data cu metroul pe acolo.
E vorba de cea de-a doua ieșire.
Spre "groapă", spre Politehnică, sunt 2 intrări, una care este deschisă și acum, care se continuă cu pasajul care traversează bulevardul Vasile Milea, ajungand in curtea Politehnicii, la acele terenuri de tenis/fotbal din apropierea Rectoratului și a Facultății de Metalurgie.
Acea a doua ieșire este lăngă stația de tratare a apei, peste drum de căminele din Leu. Acum se iese doar spre cămine, ușile care dau tot în "groapă", în spațiul dintre b-dul Vasile Milea si b-dul iuliu Maniu fiind închise.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 297
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 14:38:38    Titlul subiectului: 87186

Catalin Ghita a scris:
3. O pancardă căzută, pe mine însă mă interesa acel spate de autobuz, probabil al unei Skode 706 RTO.
4. Un detaliu al acestui spate de autobuz.
Acea Skoda apartinea unui centru medical de pe strada Dionisie Lupu, pe partea drepta mergand spre Jules Michelet, si de regula o parcau in curtea unitatii. S'a casat prin 92-93.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 18 Ian 2008 17:55:23    Titlul subiectului: 87197

Interesanta expozitia d-lui Pandele; cu cateva zile inainte de craciun am fost pe la TNB in speranta ca poate au catalogul expozitiei - nu aveau - si acolo l-am intalnit pe dl. Pandele cu care am schimbat cateva vorbe personal - mi-a zis ca dupa expozitie e posibil ca sa apara in librarii cartea cu fotografile respective, daca nu mai multe, insa dupa cum ne obisnuieste editura care a publicat si "Demolarile din anii '80..." unele poze vor fi timbre, unele postere...Very Happy. In incheierea scurtei discutii pe tema catalogului/viitoarei carti, i-am facut un mic compliment: l-am instintat ca poza cu IK4 pe linia 300 a ajuns celebra pe tot netul.
Ar fi bine ca si dl. Adrian Pandele sa stea alaturi de celelalte nume grele: Hans Oerlemans, Serban Lacriteanu; daca viitoarele discutii de care spunea whitewolfcata vor da roade, sa speram ca multe
documente fotografice vor "vedea lumina" forumului.
Poza cu IK280 este din 1973, fiind cea mai veche din expozitie (intervalul fiind 1973-1990).
Pozele cu "revolutionari" sunt din perioada 13-15 iunie 1990 (pentru simplul motiv ca in decembrie lumea nu umbla la maneca scurta). Au fost implicate si autobuze ITB DAC117 in schema de culoare identica ITa - banda alba sub ferestre dar in loc de galben cu crem
Celalta iesire, nu a fost niciodata destinata publicului; a fost realizata ulterior deschiderii metroului, cu scop tehnic - nu stiu daca serveste metroului sau statiei de tratare. A hranit zvonuri lcum ca ar fi o intrare in "celebra" retea de tuneluri secrete...

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 20 Ian 2008 14:31:56    Titlul subiectului: 87322

rosetti61 a scris:
...din perioada 13-15 iunie 1990...Au fost implicate si autobuze ITB DAC117 in schema de culoare identica ITa - banda alba sub ferestre dar in loc de galben cu crem.
In Iunie 1990 nu cred ca ITB mai avea autobuze in aceasta schema de culoare. Deja la sfarsitul lui 1989 vopseau autobuzele 117UD vechi in schema celor 112UDM, nu in vreo culoare galbena. Dupa 1990 au inceput sa le faca galbene complet, dar tot nu in acea schema.
Intr'adevar, primele autobuze 117UD au avut (si) aceasta schema de culoare.

Legat de Tatrele supraaglomerate din imaginea de mai sus.
Observ ca in imagine pe prima usa scrie doar COBORARE, adica mai corect pe atunci COBORIRE.

La Iasi, Tatrele aveau pe langa semnul anarhiei (A incercuit) = autotaxare, si inscriptia "VAGONUL NU PORNESTE CU USILE DESCHISE", ceea ce se respecta intotdeauna, pana prin 1990, cand au inceput sa se reduca motivele pentru care ar mai fi pornit altfel.

Personal nu-mi amintesc sa fi vazut nici in Bucuresti Tatre asa aglomerate, dar pozele ne arata ca asa era.

Autobuzele mergeau insa pline, dar pe UDM'uri au inceput sa scrie acel mesaj ca nu pornesc cu usile deschise (din constructie! Wink ), dar soferul dadea exemplu prost lasand jumatatea lui deschisa Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Mar/2017
Mesaje: 6169
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2008 12:16:34    Titlul subiectului: 87613

Acum o ora pe RealitateaTV a fost o discutie despre perioada comunista (cu ocazia zilei de nastere a lui Ceausescu). Unul dintre ziaristii invitati a facut referire si la expozitia lui Andrei Pandele si pozele realizate de acesta. Ziaristul respectiv a aratat albumul cu fotografii, si a insistat putin pe fotografia cu autobuzul IK 4 supraaglomerat, cu cele doua butelii de gaz de pe acoperis. In acea perioada aceste autobuze erau poreclite "Elena Gay", deoarece chipurile ideea cu buteliile ar fi apartinut Elenei Ceausescu. Poate cineva sa ne povesteasca mai multe despre acest subiect ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 398
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2008 17:53:00    Titlul subiectului: 87627

Nu am auzit niciodata sa fie chemate asa, dar face sens; uitandu-ma la butellii acum vad asemanarea cu bombardierul B-29 Enola Gay (la fuselaj), avionul care a lansat prima bomba atomica. Oricum interesanta asociere...
_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Feb/2017
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 01:06:42    Titlul subiectului: 87665

În legătură cu DAC-ul prizonier și vandalizat:
1. Are acea "șină" orizontală, situată deasupra roților și dedesubtul geamurilor, ceea ce indică o apartenență la prima serie de DAC
2. Poziția mâinii drepte a șoferului indică existența schimbătorului de viteze; și la MAPN s-au schimbat cutiile automate cu cutii de Roman?
3. La unul din evenimentele care au vizat Televiziunea am văzut un DAC 117 UD, vandalizat, având exact aceeași schemă de culoare cu cel din imagine.


Ultima modificare efectuată de către OAB la Dum 27 Ian 2008 13:18:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 09:00:09    Titlul subiectului: 87671

2. Da, vezi Dac-ul pozat de mine anul trecut... și care se vedea clar că a avut cutie automată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dolomynum



Data înscrierii: 30/Aug/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2016
Mesaje: 57
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Dec 2008 19:08:18    Titlul subiectului: 103285

Materialul a fost publicat sub forma de carte, intitulata 'Fotografii necenzurate din comunism'; se gaseste la Libraria Eminescu.

Nu toate fotografiile de la expozitie au fost incluse; am vazut numai 8-10 poze cu transportul in comun.

GK
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 19:44:34    Titlul subiectului: 103834

Alte fotografii din albumul "Martorul surpriza"


DSC00177.JPG
 Descriere:
Pe linia tramvaiului 5, str Galati, ianuarie 1987, probabil spre Rosetti
 Mărime fișier:  241.38 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00177.JPG



DSC00178.JPG
 Descriere:
Bd Dacia - spre Romana, la Piata Spaniei, 24 decembrie 1976
 Mărime fișier:  171.09 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00178.JPG



DSC00179.JPG
 Descriere:
Bd 1848, iunie 1987, circulat doar de maxitaxi
 Mărime fișier:  259.21 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00179.JPG



DSC00180.JPG
 Descriere:
Bd Magheru, februarie 1983, nameti cat casa pe marginea bulevardelor
 Mărime fișier:  417.42 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00180.JPG



DSC00182.JPG
 Descriere:
Intersectia Caii Mosilor cu Eminescu, ianuarie 1985 - in fundal indicatorul din statia lui 21
 Mărime fișier:  165.18 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00182.JPG



DSC00183.JPG
 Descriere:
Dupa meci in tramvaiul 13, sos Pantelimon, iulie 1983
 Mărime fișier:  171.98 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00183.JPG



DSC00184.JPG
 Descriere:
Tot dupa meci, pe sos Stefan cel Mare, martie 1980
 Mărime fișier:  213.29 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00184.JPG



DSC00185.JPG
 Descriere:
Explicatia din carte spune ca e pe linia 41 (aprilie 1984) in Crangasi, dar tatre pe 41 au fost dupa 1987
 Mărime fișier:  178.44 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00185.JPG



DSC00188.JPG
 Descriere:
Sos Stefan cel Mare, ianuarie 1985
 Mărime fișier:  190.86 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00188.JPG



DSC00189.JPG
 Descriere:
Calea Mosilor in reconstructie - translarea bisericii Olari, septembrie 1982;
 Mărime fișier:  289.22 kb
 Vizualizat:  de 41899 ori

DSC00189.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 19:47:12    Titlul subiectului: 103835

...


DSC00192.JPG
 Descriere:
Spre str. Armeneasca, decembrie 1986
 Mărime fișier:  380.89 kb
 Vizualizat:  de 41897 ori

DSC00192.JPG



DSC00191.JPG
 Descriere:
Acelasi loc, noua linie de tramvai spre Biserica Armeneasca, ianuarie 1987
 Mărime fișier:  487.8 kb
 Vizualizat:  de 41897 ori

DSC00191.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 23:57:27    Titlul subiectului: 103856

Poate pe 42, inainte de modernizarea traseului lui 41 cand cele doua linii aveau traseu comun pana la intersectia Str. Brasov cu Bd. Timisoara, cand 42 mergea pe linia lui 8 pana la Urbis, unde avea propriul capat.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2009 20:58:26    Titlul subiectului: 103888

Ceva e gresit - 42 nu avea traseu comun cu 41 la Crangasi in 1984, in acel an pe 41 circulau bidirectionale, pana la realizarea buclei. Imaginea suprinsa poate fi tot de la vreo manifestare de amploare.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Mai 2010 23:32:27    Titlul subiectului: 126965

Poza color cu autobuzul "Ikarus" 280 e făcută în Floreasca (să văd blocușoarele specifice acelui cartier).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Joi 20 Mai 2010 00:24:11    Titlul subiectului: Floreasca 127312

mrM a scris:
Poza color cu autobuzul "Ikarus" 280 e făcută în Floreasca (să văd blocușoarele specifice acelui cartier).

Mai precis, pe str. Barbu Văcărescu, la vremea aceea circula troleibuzul 90 pe acolo. În poză este porțiunea de după fosta platformă care a aparținut autobazei Floreasca, posibil pe unde este acum Kaufland și Billa.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 02/Mar/2017
Mesaje: 861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Mai 2010 00:44:03    Titlul subiectului: 127313

Nu e Barbu Văcărescu. Nu se vede nici un fir de troleibuz. Mai degrabă e pe Ceaikovski.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community