Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele bucurestene, de la inceputuri si pana in 2000
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 11:35:21    Titlul subiectului: 161377

117EA de culoare maro scunde au circulat? Dar cele cu fusta albastra si dunga rosie peste? Stiu ca era plina tara, deci trebuiau sa existe si in Bucuresti. Imi mai aduc aminte ca in '84-'85 circulau troleibuze Roman de marfa chiar si unde nu era retea. Mi-aduc aminte ca intrau si pe stradute fara retea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 12:25:41    Titlul subiectului: 161380

pmp a scris:
Deci au fost peste 300, nu 200.
Nu, radu se referea la cele in culoarea rosie, aparute primele. Informatia i-a fost data chiar de mine, insa numarul, repet, e aproximativ, cind a aparut prima seria abia terminasem facultatea. Peste 300 au fost in total troleibuzele din prima serie.
pmp a scris:
- troleibuz in aceeasi schema de culoare ca cele rosii / bleu, doar ca era
bleu-marin.
- troleibuze portocalii (inainte de revolutie!)
- alb-verde, scurt, cu insemnele "EXPORT", scaune de plastic negre, identificat acum ca fiind 7335.
La primele doua mentiuni trebuie subliniat ca respectivele culori nu proveneau din fabrica, ci au fost aplicate la URAC, probabil la RK.
La un moment dat, prin anii '80, unele troleibuze articulate au fost revopsite cu bleumarin in loc de rosu sau bleu. Aratau foarte bine, dar ulterior au revenit la culorile obisnuite. Ca exemple nu imi aduc aminte decat de doua troleibuze de la Bujoreni, 7292 si 7293.
In privinta celor portocalii, nu au existat nici unele cu o asemenea culoare originala din fabrica. Au fost vopsite toate la URAC - si sincer, niciodata nu mi-au placut in acea culoare.

Troleibuzul scurt 7335 a avut culorile respective chiar din fabrica, asa cum au mai fost cateva (gen 7459).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 13:02:45    Titlul subiectului: 161381

Absolut corect: intreb pentru ca si in Sibiu au fost aduse troleibuze folosite in Bucuresti: primele 20 bleu in anul 1983 apoi in anul 1987 au fost aduse 10 bucati (7 bucati rosii, 2 bleumarin si 1 bleu ca primele 20 aduce din Bucuresti) apoi in 1989 inca 3 bucati (2 rosii si unul bleu) si ulterior in 1990 inca 2 bucati albe complet ce au fost cozmetizate in Sibiu (probabil pregatite pentru reclama cu Assos).

Parte din ele au fost cosmetizate (mai exact s a sters prin vopsea logo-ul ITB si numarul) iar cele de gen rosu inchis sau bleumarin au trecut prin URAC. Primele 20 cu care s-a deschis reteaua de troleibuz din Sibiu in 1983 au fost doar retusate, Silviu Sintea avand chiar numerele de parc originale din Bucuresti.
La cele sosite ulterior nu s a mai putut vedea numarul de parc ITB.
Cred ca era o moda de a inlocui in Bucuresti vechiile masini cu cele noi, iar cele vechi repartizate in tara (presupun ca Sibiul nu era privilegiat, cunosc de la radub ca in Iasi au existat in '85 chiar Roman-uri SH).

Cine ar putea gasi un inventar al acestor masini? Demonseye, daca tu ai terminat atunci facultatea, sigur ai mai multe amintiri intiparite.
Troleibuze maro sau fusta bleumarin si dunga rosie?
Dar alte nuante de culori? Ma refer la cele dinainte de '89.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
demonseye



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 13:47:25    Titlul subiectului: 161387

Nu, eu unul nu imi amintesc sa fi existat asemenea culori inainte de 1989. Pe vremea aceea se cam purta uniformitatea la ITB (de fapt nici acum nu e prea diferit), asa ca presupun ca TV-Autobuzul producea vehicule in culorile "cerute". Nici ulterior nu au existat troleibuze articulate cu o variatie prea mare de culori (unele erau alb-crem cu dungi albastre oarecum in zigzag). Dar repet, inainte de 1989 cel putin eu nu am vazut troleibuze in culorile mentionate de radu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2013 23:12:46    Titlul subiectului: 161403

Oricum varietatea nu se facea in functie de ITB. Erau generatii de culori. S a inceput cu cele in nuanta rosie, apoi bleu si imi aduc aminte si de cele cu fusta albastra si dunga rosie. Acestea au existat si in alte orase mari. Ulterior trecand prin RK ele au devenit partial rosu inchis, partial bleumarin si s-au repartizat partial in provincie. Apoi dupa 90 fiecare regie s ia tipizat propria paleta de culori: RATB galben si apoi alb cu fusta gri si dunga galbena, asemanator Clujul, Timisoara inițial cu fusta albastra si in rest alb apoi galben si exemplele pot continua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 01:16:17    Titlul subiectului: 161858

radu a scris:
117EA de culoare maro scunde au circulat? Dar cele cu fusta albastra si dunga rosie peste? Stiu ca era plina tara, deci trebuiau sa existe si in Bucuresti. Imi mai aduc aminte ca in '84-'85 circulau troleibuze Roman de marfa chiar si unde nu era retea. Mi-aduc aminte ca intrau si pe stradute fara retea.
Au existat 5 troleibuze maro la Bucuresti: 7336..7340. Dintre cele cu fusta albastra sau bleu si dunga rosie nu au existat la Bucuresti. Majoritatea lor au ajuns la Constanta, Brasov, Sibiu si Iasi, poate si la Timisoara.
Troleibuzele de marfa au fost de doua tipuri: modificate si dotate cu acumulatori care permiteau autonomie in deplasare si unele standard, la care probabil s'au scos doar scaunele din inteor si aveau gratii la geamuri. Am vazut majoritatea celor modificate, dar din cele normale nu l-am vazut decat pe 5132. Dupa 1986, 4 din ele au ajuns la Iasi. Restul troleibuzelor Roman din Iasi sunt de la Constanta.

La Bucuresti au existat 335 troleibuze DAC117E fabricate inainte de 1987, avand numere intre 7000 si 7334. Cel putin in 1985 toate erau in schema de culoare standard a ITB, cu variatiunile de culoare rosie, bleumarin sau bleu. Majoritatea erau rosii, insa erau multe si bleu. Bleumarin am vazut foarte putine. 7117 e singurul de care imi amintesc. Troleibuzul 7329 era bleu si parea nou sau cel mult iesit din RK atunci cand l-am vazut prin anul 1984.

7335 a avut culoarea aceea verde din fabrica. Rocar folosea scheme de culoare fancy pentru prototipuri sau vehicule pentru export.

Dupa marele dezastru al troleibuzelor din 1986, dar si inainte, multe troleibuze au ajuns in alte orase. Totusi, orase precum Iasi si Constanta au beneficiat doar de troleibuze noi in acea perioada, cu mici exceptii cum au fost troleibuzele Roman la Iasi.

Dupa 1980, parcul ITB a fost innoit cu autobuze autohtone si au disparut complet autobuzele din import, exceptand IK4. La autobuze au disparut complet din Bucuresti seria 20xx-24xx de Ikarus si mare parte autobuzele Roman din seria 2501-3140, precum si toate SM-11. Cred ca o parte din ele au ajuns in alte orase.

Schema de culoare complet galbena sau portocalie a aparut prin 1987 si au fost doua valuri de vopsiri in aceste culori. Cel putin la tramvaie, numerele de parc erau pictate la ele cu font foarte mare, la fel si sigla ITB. Autobuzele si troleibuzele aveau insa numerele scrise cu fontul standard. Vopsirea se facea complet in galben sau portocaliu, inclusiv interiorul. Ulterior au aplicat si rosu si au revenit la schema de culoare standard, insa cu galben sau portocaliu in loc de crem. Troleibuzele Roman nu au "beneficiat" de culoarea galbena sau portocalie, cel putin eu nu am vazut niciunul.

Dupa 1990, schema galbena a revenit, devenind galben inchis dupa modelul Ikarus 260. La tramvaie, culoarea galben inchis a inceput sa fie aplicata tramvaielor la care s'au facut decupaje mari in dreptul boghiurilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 26 Ian 2013 00:24:22    Titlul subiectului: 161941

Interesant si bine documentat raspunsul tau. De asemenea, interesant ca in Sibiu, la aparitia troleibuzelor in '83, au fost aduse 20 buc. bleu din Bucuresti, probabil an de fabricatie 79, in timp ce Iasiul primea in 85 Romanuri folosite de la Constanta. Cert este ca aceste scheme de culoare erau redate de Rocar in functie de anul de fabricatie. Toate troleibuzele DAC 117 construite in perioada 79-84 au fost ori rosii, ori bleu. Bleumarinul apare la troleibuzele care au trecut printr-un RK. Troleibuzele fabricate in intervalul '85-'87 au avut partea de jos a fustei albastra cu dunga rosie si au fost fabricate strict pentru provincie. Ciudat ca nu au fost luate in Bucuresti iar in provincie trimise obositele DAC uri rosii sau bleu. Cele -sa le spunem-ros-albastre au existat in Sibiu (35 buc.) Cluj, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta. Probabil cu extinderea metroului in Bucuresti s-a renuntat la un numar mai mare de troleibuze. In 1986 Sibiul a primit 7 Dacuri rosii, unul bleu si 2 bleumarin care in parte au fost folosite ca donatoare, putine dintre ele circuland pana prin '91.
Numai asa imi explic cum a "scapat" Bucurestiul de masini noi in acea perioada.
Anul '88 aduce acele scunde DAC117EA maron (in Sibiu 12 buc.). Dar cand apar galbenele originale? Eu nu le-am vazut in Sibiu, nu am avut. Imediat dupa revolutie s-a trecut la scheme de culori diferite la partea de jos a fustei-rosu si albastru predomina in anii 90-93 dar cred ca mai exista si fusta verde. Abia transformarea Rocarurilor 217 E din '93 a dus la o paleta mai larga de culori-albastru, bleu, verde, rosu, galben si chiar portocaliu si chiar combinatii de dungi sau trinunghiuri pe partea laterala a caroseriei. Apoi incepand cu anii '92 cam toate regiile au renuntat la culorile standard care practic marcau generatiile si s-a inceput cu simbolistica regionala sau mai bine zis locala: in Bucuresti multe au devenit galbene, in Timisoara mustar, in Sibiu toate albe cu fusta albastra si exemplele pot continua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 12:02:44    Titlul subiectului: 161980

Intodeauna retelele noi de troleibuz au primit troleibuze noi. Deci orase precum Iasi si Suceava au avut troleibuze noi. Din cate stiu, la Sibiu reteaua a fost pusa in functiune in 1983, deci teoretic ar fi trebuit sa beneficieze de troleibuze noi.

Daca au fost aduse multe troleibuze din Bucuresti, inseamna probabil ca planificarea facuta de ei pt troleibuze nu a fost suficienta. Nu cunosc date despre dezvoltarea orasului in anii '80, dar presupun ca au fost extinse anumite trasee peste planurile initiale sau undeva s'a taiat macaroana si nu s'a livrat intregul necesar de troleibuze noi si nu s'a mai aprobat cumpararea altora noi, iar ITB ajunsese pe surplus in acel moment.
Ceva similar a fost la Iasi, insa acolo ITB nu a dat decat 4 troleibuze de marfa, iar cele 6 de calatori au fost aduse de la Constanta.

Orase precum Constanta, Brasov si Cluj au avut parte probabil de o reinnoire a parcului, care avea o vechime mare la inceputul anilori '80. Numai la Constanta au venit peste 100 troleibuze DAC-117E(A). "A" vine de la articulat, insa a fost omis din denumire la seriile mai vechi. Si la Brasov au venit foarte multe, nu am insa date.

Revenind la schemele de culoare, trebuie remarcat ca au existat doua scheme similare, dar nu identice. Prima era cu fusta bleu, dunga rosie si inca una bleu sub ferestre. A doua era cu fusta albastra/bleumarin si dunga rosie (putin mai coborata decat la prima schema) si fara dunga sub ferestre. La Constanta cred ca au fost 70-80 de troleibuze in prima schema de culoare, iar la Iasi 12. Din a doua schema au fost aproximativ 20 la Constanta si 31 la Iasi. In celelalte orase nu stiu cate au fost din fiecare.

Troleibuzele in a doua schema de culoare se impart si ele in 3 categorii. In prima erau la exterior la fel cu cele mai vechi (nu spun identice pentru ca pot fi mici detalii pe care nu le-am remarcat). Urmatoarele au avut caseta de afisare a liniei sub prima fereastra dupa usa 3, iar incepand cu seria urmatoare aveau deasupra cutia de rezistente din tabla, nu din plasa, ca modelele anterioare.

Un alt element pe care l-am observat este ca primele serii au avut inaltimea geamului de la usi mai mare decat cele mai noi. Cred ca modificarea s'a facut incepand cu serii mai vechi decat cele cu fusta bleu.
La Iasi am observat insa ca incepand cu troleibuzele cu caseta de afisare a liniei dupa usa 3, geamurile usilor erau mai putin curbate la colturi decat la celelalte troleibuze.

Anii '90 au adus o diversitate mai mare a culorilor, atat din partea Rocar cat si a regiilor de transport (in special la revposiri/RK).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
misu



Data înscrierii: 27/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Apr/2019
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2013 21:05:10    Titlul subiectului: 7219 162166

Rolling Eyes Troleibuzele cu nr. 7323-7334 au fost in anii 80-89 la dep. Bujoreni. 7323 a fost initial albastru deschis si a fost printr primele care au circulat pe linia 71 la infiintare in 1985. 7324 a circulat pe linia 93 si a sfarsit tragic, a luat foc si a ars complet, iar celelalte pana la 7334 unele au fost duse la Sibiu, iar altele au fost rebotezate cu alte nr. mai mici, de exemplu 7333,albastru deschis, a primit nr. 7248, dupa care a fost dus la URAC si vopsit rosu. 7332 a fost dus la URAC si a venit cu un nou nr., 7221.

Troleibuzul 7117 era albastru inchis si era de la Nitu Vasile, era condus de o femeie careia ii ziceau Lizuca, lucra pe linia 88 si cateodata pe 69, la inceput, 1985-1987, 69 era de la Nitu Vasile, dupa taierea retelei 69 a fost de la Bujoreni. La infiintarea liniilor 69 si 71, care inlocuiau autobuzele 215 si 318 pe Compozitorilor, pe linia 71 erau troleibuze de la Bujoreni si in general albastre si 69 N.V. si erau marea majoritate rosii, ex 7144, 7191, 7159, 7167, 7185, 7199. Mai rar apareau si albastre de la N.V. de pe alte linii, 73 sau 83, 7136 sau 7170. Cand se retrageau isi puneau placi de 682 sau 683 pentru ca nu multi stiau pe unde ajunge sau unde era dep.N.V. si soferii ca sa scape de intrebari puneau placi de agrement si faceau dreapta la Universitate catre Unirii linistiti.

Troleibuzul din imaginea din URAC, 7219, este fostul 7205m se si vede ca nr. a fost modificat la ultimele doua cifre. A fost la N.V., apoi prin 1989 adus la Bujoreni unde a circulat mult timp pe 71, la schimbul 2 era un baiat Viorel care il alerga de-l rupea in doua si dupa ce a fost dus la URAC nu a mai venit, a fost casat, echipa de soferi a trecut pe 7011 adus de la V.L. A fost casat prin 1991. Poza cred ca este chiar din ultimele clipe ala sale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2013 22:54:27    Titlul subiectului: 162218

A mai existat un troleibuz care a ars complet in fata depoului Vatra Luminoasa, unde era parcat. Nu cunosc daca au fost cauze electrice, vandalism sau boschetari care au facut focul inauntru (am auzit toate aceste variante).
Pe 7329, 7333 si 7334 le-am vazut. Pe celelalte, e posibil, dar sigur nu pe toate.
Tot din perioada 1983-1986 imi amintesc de 7016 bleu, 7000 rosu si unul sau doua troleibuze intr'o schema deosebita (7001, 7002 si/sau 7003, dintre acestea)
Troleibuzul 7099 a mai fost reparat dupa accidentul de la Baba Novac?

In 1985-1986, troleibuzele Roman mai circulau inca prin centrul orasului. Nu stiu daca la Bujoreni mai erau, dar la Nitu Vasile si Bucurestii Noi erau. Cele cu numere peste 5232 erau la Bucurestii Noi. 5232 cred ca era la Nitu Vasile, mergea pe liniile 87 si 681. 5234 avea fusta bleu si mergea pe linia 81. Troleibuze bleu am vazut putine si in general la Bucurestii Noi: 5234, 5293 si 5296. Am mai vazut un troleibuz de scoala cu fusta albastra, cu numarul 5121. 5132 avea fusta rosie si era troleibuz de marfa si avea scris pe el inscriptia "TRANSPORT MARFURI". Toate troleibuzele de marfa aveau acesta inscriptie, insa pe cele ajunse la Iasi scria "TRANSPORT MARFA". In informatiile lui Andrzej Brzozowski preluate de la RATB apare un troleibuz de marfa cu numarul 5318, insa la inceputul anilor '90 a existat un troleibuz de calatori cu acest numar. Imi amintesc ca multe troleibuze Roman de pe linia 65 aveau fusta bleu, dar nu si numerele lor.
Nu am vazut niciodata troleibuze cu numere mai mici de 5100. E posibil ca la inceputul anilor '80 sa fi fost trimise in alte orase.

Troleibuzele modificate de marfa aveau numere intre 01 si 17 (nu am vazut mai mare) si aveau diverse scheme de culoare. Erau mai multe intr'o schema de culoare oarecum similara cu a troleibuzelor DAC 117, cu varianta de rosu sau bleu/albastru.

Pana la aparitia lui 7335, exista un singur troleibuz DAC-112E (exceptand troleibuzele "Roman" care aveau aceeasi denumire). Acesta avea numarul 5321, dar nu l-am vazut decat in fotografii, vopsit deja in galben si cu sigla RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
misu



Data înscrierii: 27/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Apr/2019
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 22:21:42    Titlul subiectului: raspuns pt.trix 162261

Troleibuzul care a ars la V.L. a fost 7383, nu mai stiu din ce cauza, dar ce stiu ca nr. nu a mai aparut.
Asa si 7360, din cele mai joase, seria 1989, a suferit un accident la Vasile Parvan si a fost casat, dar numarul a fost dat la unul din cele vechi, astfel 7333-7248-7360 si a circulat pana mai tarziu, a sfarsit pe la B.N.
7099 nu a mai aparut dupa accident.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
misu



Data înscrierii: 27/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Apr/2019
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 22:28:43    Titlul subiectului: referitor la 5321 162262

5321 a circulat pana prin2000 la N.V. era doar pe linia 74,era singurul original scurt din seria veche,cu cutia de contactori in spate, a rezistat oricum foarte bine ,longeviv,poate daca era la alt depou sfarsea mai repede,dar intotdeauna cele de la N.V. au aratat f bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 23:50:06    Titlul subiectului: 162266

Citat:
5321 a circulat pana prin2000 la N.V. era doar pe linia 74
74 a fost linia lui principala. Dar a avut saptamani intregi si pe 73, si chiar si scapari pe 76. Pe 76 aparea in zile speciale cu trafic redus: imi aduc aminte ca a circulat sigur in preajma unui Revelion. La fel, l-am prins pe 76 intr-o sambata, tura de dupa amiaza.
Citat:
7219 (...) A fost casat prin 1991.
In mod cert un troleibuz 7219 galben a aparut la Berceni dupa 1991. Ori e cel din poza, ori a fost iar o renumerotare.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 15:19:36    Titlul subiectului: 162360

Dupa desfiintarea troleibuzelor de pe axa nord-sud, troleibuzele 79 si 86 intorceau in Piata Romana. Imi amintesc destul de putin despre troleibuzele care circulau pe aceste linii in perioada 1988-1989, insa in Piata Romana l-am vazut prima data pe 7335 undeva in anul 1989, urmat la cateva luni de cele 5 troleibuze articulate galbene/maro, 7336-7340. Pe 7341 si 7342 imi amintesc ca le-am vazut in decembrie 1989. Tot in 1989, pe linia 86 l-am vazut pe 7091, pe care l-am revazut insa doar dupa 1990, insa pe atunci nu prea ma aventuram prin oras.
Undeva prin anul 1989 sau 1990 au inceput sa apara troleibuze vechi care pareau sa fi trecut prin RK. Erau de culoare bleu. Dintre ele imi amintesc de 7114, 7116 si 7290.
Dupa 1990, pe liniile 79 si 86 au inceput sa apara troleibuze noi din seria 7343-7374 (cele cu rosu cu banda crem), urmate apoi de seria crem cu fusta rosie (7375,7376, 7378-7402) si cu fusta albastra (7403-7407).
Primul DAC 217E pe care l-am vazut in 1990 a fost 7377, care era vopsit intr'o schema de culoare mai deosebita. 7374 a fost ultimul troleibuz scund, de la 7375 revenindu-se la varianta "inalta".
Intre 1990 si 1993 am vazut toate troleibuzele noi incepand cu 7335. Pana la sfarsitul anului 1990 nu-mi amintesc ca vreunul sa fi fost revopsit si nici sigla ITB nu se schimbase inca. Doar pe statii incepusera sa inlocuiasca initialele ITB cu RATB. Singura exceptie pare sa fie 7340 care se pare ca a trecut prin mai multe revopsiri, la fel ca si 7091.
In 1990 cred ca mai existau troleibuze Roman la Bucurestii Noi, dar in 1991 deja fusesera inlocuite de DAC 117E. In vara anului 1991 erau aproape toate galbene si toate erau din cele fabricate inainte de 1987.
In 1995 am trecut prima data pe langa depoul Nitu Vasile si in interior inca se mai vedea ce mai ramasese dintr'un troleibuz Roman, insa atunci nu mai exista niciunul in circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 19:34:59    Titlul subiectului: 162364

Referitor la seria troleibuzelor scunde, 7336-7374, culorile in care erau vopsite nu prea erau galben- maro. Erau crem cu un visiniu inchis. 7377 era intr-adevar vopsit in alb cu verde deschis.
Despre 5321 pot spune ca nu l-am vazut decat in acele poze in care apare vopsit in galben. Imi amintesc ca in perioada in care a aparut prototipul articulat 117E, nr. de parc 7000, am vazut si un troleibuz scurt , probabil prototipul celor scurte, pe linia 88. Din pacate l-am vazut foarte putin, n-am retinut decat ca era vopsit cu albastru si alb. De atunci n-am mai vazut niciun troleibuz scurt pana la 7335. In acea perioada linia 88, ca si 90 era deservita de troleibuze Roman de la depoul Nitu Vasile,. Daca imi amintesc bine era in anul 1980.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 20:42:37    Titlul subiectului: 162366

Troleibuzele 7336-7340 au fost maro si cel mult au devenit rosii-visinii dupa o revopsire. Pe 7340 l-am vazut revopsit astfel, de celelalte nu stiu exact.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 21:53:42    Titlul subiectului: 162374

Cred ca in perioada 88-90 s-au fabricat DAC117 scunde in cele 2 variante de culori: maron/visiniu cu dunga alba. Varianta visinie nu am vazut-o nici eu dar au fost 4 astfel de bucati in Medias (sursa Silviu Sintea). Maron au fost 12 bucati in Sibiu, probabil si in alte orase ale tarii dar prea putine in Bucuresti(maron).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
petro burgener



Data înscrierii: 10/Iul/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 22:55:37    Titlul subiectului: 162379

In cazul asta cred ca ne-am lamurit, Trix are dreptate. Mie nu mi-au placut aceste troleibuze joase si fiind mai multe in rosu- visiniu, le-am generalizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mar 08 Apr 2014 09:08:38    Titlul subiectului: 172220

Troleibuze Rocar 117 si 217 pe linia 66, in anul 1997.
Fotografia este preluata de pe http://www.simplybucharest.ro/?tag=anii-90 , unde gasim si un citat interesant.
Cristian Malide, membru al blogului ''simply bucharest'' a scris:
(...) nu pare nimic în neregulă cu poza asta; nu pentru noi - cei de azi; însă mi-am adus aminte că, pînă nu cu mult timp înainte, aceste trolee nu mergeau pe aici. Cînd trebuia să se ducă înspre Obor, 66-le nu făcea direct la stînga pe Moșilor, venind de pe Carol I; ci se ducea cătinel pe lîngă rondul de la Izvorul Rece, o lua pe Ferdinand și apoi cotea pe Dimitrie Onciul, ieșind în Traian; și intra în Moșilor de-abia după aceea. Foarte ciudat ocol, nu? Poate părea dificil - la acea vreme - să se fi făcut un macaz stînga la intersecția Carol cu Moșilor.
… asta nu însemna că nu exista linie de troleu între Carol și Eminescu/Traian; era, dar puteau intra pe ea doar troleele care veneau pe Carol dinspre Izvorul Rece. Așa-mi aduc aminte; dac-oi greși, n-o fi prima dată.
Linia de troleu pe Moșilor-Colentina este una dintre ultimele apărute pe vremea comunismului; 66 a început să circule în 1986. A existat - cîțiva ani - și un 63, care mergea doar pînă la Rosetti; și prin ‘94 s-a prelungit - temporar - traseul lui 96, rezultînd o linie care mergea din Alexandria pînă la Fundeni.



66-mosilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.32 kb
 Vizualizat:  de 28345 ori

66-mosilor.jpg



_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal


Ultima modificare efectuată de către PaulIP la Mar 08 Apr 2014 09:42:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2014 18:14:11    Titlul subiectului: 172791

Am gasit aici o poza cu un model de troleibuz ''cu bot'' (cum spunea unul dintre colegii nostri). Se specifica in articolul prezentat ca acesta ar fi primul troleibuz romanesc.
Oare chiar este prototipul care a circulat in Bucuresti pana in anii '60 ?



troleibuzul-romanesc-itb_scanarerl_-din-data-1955-12-20.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  272.32 kb
 Vizualizat:  de 27985 ori

troleibuzul-romanesc-itb_scanarerl_-din-data-1955-12-20.jpg



_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Lun 18 Iun 2018 11:39:53    Titlul subiectului: Re: tyjyjytj 195372

Referitor la poza de mai sus, s-ar putea sa fie acel troleibuz rosu-crem de care scria "nbirna" cu ani in urma.
castrosua a scris:
7380...cel mai bine refacut in schema galbena....pana sa fie scurtat...


Desi am poza asta in calculator de ani de zile, abia acum mi-a picat fisa. 7380 pozat de "castrosua" e renumerotat si el. Se observa ca e din generatia de dinaintea scundelor, or 7380 original a fost fabricat in 1990 (sau cel tarziu 1991), fiind "capul" ultimei serii de 117E livrata ITB-ului (numerotata pana la 7407 si caracterizata, printre altele, de scarile cu 4 trepte). Poza lui castrosua e facuta, probabil, in a doua jumatate a anilor 90, deci o ipoteza deloc de neglijat este ca adevaratul 7380 a avut un sfarsit prematur (unul din mesajele de mai sus aminteste de un incendiu, posibil sa se fi repetat intamplarea), un alt vehicul preluandu-i numarul. Dar de ce neaparat unul dinaintea scundelor? De obicei, vehiculele noi preluau numerele unor vehicule vechi (a se vedea golurile din seria 72xx, 73xx, "reumplute" de vehicule mai noi, sau 7347 la momentul 2005), dar viceversa?
Cert este ca 7380 din anii 2000 (scurtat, vasazica) are scari cu 4 trepte (ma rog, 3 trepte + podeaua, ar fi mai corect zis), deci in cel mai rau caz, alt troleibuz din lotul 7380-7407 a fost scurtat si renumerotat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2018 16:46:33    Titlul subiectului: 195399

Da, trebuia sa fiu mai precis in postarea din inainte. (Nu o gasesc, dar stiu masina si istoria ei cat de cat, ca era una din favoritele mele).

7380 cand era galben (din poza facuta din mine) era in devreme in 97 (poate chiar 96, inca nu le-am sortat, si am sa caut in negative unde e scrisa data developarii, si voi stii mai bine).

Era din primul lot mare, 7001-7334 (exclud pe 7000 pentru ca era prototipul si era diferit constructiv fata de restul, asta pana la primul lui RK).

Din pacate nu stiu numarul lui vechi, dar RKul facut prin 96 era probabil printre cele mai bune facute de URAC, si a fost tinut pe liniile centrale (ca arata la fel de bine si in interior). Singura diferenta fata de original erau stopurile (mici patrate fata de cele dintr-un singur bloc dreptunghiular), si table pe langa rezistenta, specific scundelor si seriei din 90-92.

A fost renumerotat pentru ca pe vremea aia se bazau birocratii tare mult pe normele de casare, si el il avea de doua ori facut (fiind masina buna care tot a circulat). Din pacate, tot l-au prins, si l-au scurtat, si de atunci nu a fost cine stie ce (lasa ca a fost trimis la Bucurestii Noi unde a fost harduit rau).

Ar fi fost un bun candidat de muzeu, inaintea scurtarii. Dar se vede ce s-a ales cu 3713 care a fost "conservat". Nu cred ca RATB il va repara vreodata, dar un privat poate. Daca as fi in tara, l-as lua imediat, ca desi e in stare proasta, se poate face, si este din prima generatie de Dac (cu cutie Praga), asa ca are valoare istorica destul de mare.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Apr 2020 14:21:24    Titlul subiectului: 206723

Revin (după 10 ani !), în chestiunea "troleibuzului misterios" de la Universitate.
Semăna cu T 12, totuși diferea de el (era mai lung, în mod vizibil).
Între timp, am găsit explicația, în materiale de pe alte site-uri dedicate istoriei transportului public, și anume în contribuții autorizate ale dlui inginer Mihai Cristian Bucșan, care a publicat și desene, și fotografii document, pe care îmi permit să le preiau și reproduc aici.
Era vorba de primul troleibuz românesc, prototip, fabricat într-un singur exemplar, desemnat ca "AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009" (adică: atelierele centrale ITB, prototip unicat, înmatriculat la ITB cu numărul de circulație 4009).
Era vopsit în roșu, într-adevăr, spre deosebire de T 12 care a fost vopsit în albastru.



troleibuz_acitb_4009_martie1956_1.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.32 MB
 Vizualizat:  de 13388 ori

troleibuz_acitb_4009_martie1956_1.png



B13.1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  410.21 kb
 Vizualizat:  de 13388 ori

B13.1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_a.jpg



B13.1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  373.18 kb
 Vizualizat:  de 13388 ori

B13.1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_b.jpg



1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.95 kb
 Vizualizat:  de 13388 ori

1955_AC-ITB-4009_unicat prototip _ITB 4009_c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Hermannstadt63



Data înscrierii: 27/Mar/2021
Ultima vizita: 02/Sep/2023
Mesaje: 81
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 22 Apr 2022 16:56:42    Titlul subiectului: Istoricul transportului bucurestean 212952

O prezentare foto cu autobuze și troleibuze vechi(1958-2012) din România:
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0&t=34s
Vizionare plăcută!

_________________
Cornel Misinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community