Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre oportunitatea modernizarii transportului aradean

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 25/Oct/2018
Mesaje: 973
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2008 10:41:51    Titlul subiectului: Despre oportunitatea modernizarii transportului aradean 87231

Credeti ca s-ar impune si la noi achizitia de vehicule noi, atat tramvaie cat si autobuze?

Vad pe forum ca tot mai multe orase isi aduc vehicule noi, fie ca e vorba de autobuze, troleibuze sau tramvaie chiar. (Oradea si in perspectiva Timisoara). Cred ca in momentul in care lucrarile BERD se vor termina, ar fi frumos sa fie inaugurat traseul 1 (vechi) de un vagon nou. Insa tot acest BERD s-ar putea sa fie o problema, in sensul ca nu va mai avea puterea financiara Municipialitatea de a intra in alte rate.

Sincer, am impresia ca incet incet ne iau fata tot mai multe regii de transport, mai ales prin aceste vehicule noi. Sper ca se faca investitiile necesare si la noi cat de curand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 23 Ian 2008 23:57:13    Titlul subiectului: 87523

Domnul Cuvineanu a spus toamna ca dupa terminarea proiectului BERD, in functie de fonduri, se vor aduce tramvaie de generatie mai noua, ramine sa vedem anul viitor ce decizie va lua.

Ieri, la Info TV in direct, domnul director tehnic al CTP Arad, Petre Cuvineanu, fiind invitat, a spus ca in viitorul apropiat nu vor mai fi modificari ale programului de circulatie nici a autobuselor ce inlocuiesc tramvaiele si nici a tramvaielor.
De asemenea se doreste introducerea de tichete in statii ca la parcare, acestea fiind valabile ca bilet dupa ce se inchid caseriile, de altfel citeva s-au montat in oras.
O alta noutate, pentru a nu plati de 2 ori biletul, se doreste introducerea autobuselor cu validator cu ora pe cele ce vin din Aradu Nou, astfel ca biletul sa fie valabil pina la destinatie, nu doar pina la Piata Romana. La fel si la dus, biletul de pe tramvai sa fie valabil pina la destinatie daca va fi compostat intr-un validator ce imprima ora si data.

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 25/Oct/2018
Mesaje: 973
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2008 14:09:07    Titlul subiectului: 88831

"Arad: asediu pe patru roți
ARAD - Peste 120.000 de mașini circulă în fiecare zi pe străzile înguste ale municipiului Arad.

Nu mai e de joacă, ci a devenit realitate: Aradul se sufocă sub asediul mașinilor, iar străzile înguste din oraș nu mai fac față numărului mult prea mare de vehicule care le străbat.

Primăria Arad a intrat în posesia unei statistici care indică faptul că pe străzile și bulevardele din Arad circulă, în fiecare zi, nu mai puțin de 120.000 de mașini.

Primarul Aradului ne-a indicat această realitate la finele săptămânii trecute, subliniind că orașul trebuie să ia toate măsurile pentru a alege o variantă alternativă pentru circulația din Arad.

„Peste 120.000 de mașini circulă în fiecare zi în Arad, în condițiile în care avem 174 de mii de locuitori în oraș. Evident stăm prost la acest capitol și trebuie să ne gândim serios la alternativele în circulația din oraș, pentru că numărul mașinilor pe cap de locuitor va crește și în anii ce vor urma”, ne-a declarat Gheorghe Falcă.

Cu tramvaiul

Edilul crede că în Arad trebuie insistat pe circulația cu tramvaiul, mijloc de transport puțin-poluant preferat în toată Europa, și că acest gen de transport trebuie extins în zona periurbană și în viitoarea zonă metropolitană.

În fapt, despre un proiect de extindere a liniilor de tramvai în municipiu, spre Zona Industrială Zădăreni, până la viitorul spital județean, s-a vorbit încă de anul trecut, însă totul depinde aici de fondurile europene.


Cum viitorul în viziunea Primăriei Arad se bazează pe transportul cu mijloacele de transport în comun, executivul și-a propus achiziționarea mai multor tramvaie și autobuze de ultimă generație. Edilul susține, de pildă, că după finalizarea lucrării pe BERD se vor cumpăra două, trei tramvaie moderne."
Sursa: www.aradon.ro

Retineti numarul impresionant de vehicule noi avute in vedere: 2 sau 3! Oricum, fata de alti primari din tara (Brasov sau Constanta) ma bucur ca Gh. Falca gandeste in acest mod. Aradul are deja o retea exstinsa de tramvaie care trebuie modernizata. In curand cred ca isi va gasi deplina utilitate si linia catre CET, o data cu clarificarea situatiei terenului de vis-a-vis de Metro si construirea unor noi magazine sau locuinte acolo. Despre linia spre Zadareni, ce pot sa zic...prima data sa consolideze cum trebuie Podul Traian. Cica inca se mai consulta expertii timisoreni cu cei bucuresteni privind gravitatea situatiei si specificul lucrarilor de reparatii... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2008 15:19:14    Titlul subiectului: 88833

quiksilver a scris:
Despre linia spre Zadareni, ce pot sa zic...prima data sa consolideze cum trebuie Podul Traian. Cica inca se mai consulta expertii timisoreni cu cei bucuresteni privind gravitatea situatiei si specificul lucrarilor de reparatii... Rolling Eyes
Pai expertii timisoreni au zis ca trebuie lucrari majore ce implica inchiderea podului, in timp ce cei bucuresteni sustin ca ajung doar niste lucrari de intretinere.
Deocamdata lumea isi ia masina tocmai din cauza lucrarilor si pentru a evita schimbarea de "n-spe" vehicule mergind dintr-o zona in alta, asa ca numarul autoturismelor va creste. Nu e comod sa iei autobus, schimbi cu tramvai, iar autobus, te saturi repede, la fel ca mine care voi da curind pe la piata auto Evil or Very Mad

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2009 19:01:21    Titlul subiectului: 105208

Revitalizand putin topicul... Very Happy

Credeti ca exista vreo sansa in refacerea infrastructurii de tramvai pana la Ghioroc? Confused Si atunci care ar putea fi viteza maxima cu care s-ar putea deplasa tramvaiele...? (acum aproximativ ce viteza de rulare au in afara orasului?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2009 23:27:30    Titlul subiectului: 105225

Ar fi cea mai buna idee. Acest lucru s-ar putea realiza cat de curand in cazul in care proiectul de infiintare al Zonei Metropolitane va avea succes. Astfel prin Programul Operational Regional, ZMA(Zona Metropolitana Arad)ar putea depune un proiect pe aceasta tema.In principal ar putea fi vorba de reabilitarea caii de rulare a tramvaielor pe aceasta ruta, insa nu ar fi exclus nici o abordare de genul S-bahn prin schimbarea ecartamentului de la cel ingust la unul normal. Pentru legatura cu Aradul, s-ar putea folosi liniile de tren care merg spre Aradul Nou dinspre Micalaca. Astfel conexiunea s-ar face undeva in zona REAL. De asemena din Aradul Nou linia de S-bahn ar continua pe traseul liniei de cale ferata care merge spre Zadareni, rezolvand astfel si legatura cu autostrada si cu noua zona mixta industriala si de servicii. E de analizat daca acest proiect s-ar preta circulatiei prin centrul acestor localitati.(mentionez ca cel din urma proiect este unul care nu cred sa prinda radacini in Romania prea curand).

P.S. Felicitari pentru initiativa o_serar!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2017
Mesaje: 173
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2009 23:48:39    Titlul subiectului: 105226

^^^ Spuneai de schimbarea ecartamentului la cel de 1.435 mm, nu este o idee rea, dar as putea adauga tipul de cale ferata atat cu ecartament de 1.435 mm cat si 1.000 mm Wink De ce? pentru simplul fapt, ca este mult mai usor pentru cei care vor sa ajunga in 'buricul targului' din viitoarea ZMA, datorita prezentei ecartamentului ingust in oras Wink ( exemplu gasit in una din paginile tramclub : http://img512.imageshack.us/img512/9507/p1090670ts1.jpg )
Si daca este construita ca la carte... cred ca exista posibilitatea de a se circula cu viteze considerabile Smile Wink atat despre un posibil 'S-Bahn' cat si a tramvaielor , care vor reduce mult ... timpul de deplasare pe distante lungi Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Razboinicul_Luminii



Data înscrierii: 12/Sep/2009
Ultima vizita: 16/Aug/2010
Mesaje: 2
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 14 Sep 2009 16:59:47    Titlul subiectului: 116832

Cred ca nu este o idee indicata indatorarea si mai accentuata a contribuabilului aradean de catre primarie prin aceste "investitii" finantate prin imprumuturi de la BERD, metoda favorita a dlui Falca de a fura ochii cetateanului de rand: imprumuturi multe si care incep sa fie rambursate doar peste cativa ani (cand dansul nu va mai fi primar si nu va mai fi cine sa il traga la raspundere). Cel mai oportuna cred ca ar fi implementarea unor metode de viitor in gestionarea problemelor legate de trafic. Achizitionarea de noi vehicule sau extinderea infrastructurii ctp ar fi doar un alt cost suplimentar inutil ce va trebui suportat tot de catre noi, platitorii de taxe si impozite.
Cea mai amuzanta este opinia conform careia daca se va contribui la rezolvarea problemei traficului infernal. Oricate tramvaie noi ar fi puse in circulatie, omu' cu masina tot cu masina va circula.
As dori si eu sa vad in orasul nostru niste solutii mai oportune, de genul creearii pistelor pt biciclisti, pentru care as renunta si eu la masina. Chiar si aceasta solutie deloc inovatoare incepe sa se implementeze peste tot in tara, mai putin la noi, unde singurele lucruri noi care rasar sunt mallurile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
m_the_one



Data înscrierii: 05/Mar/2009
Ultima vizita: 24/Apr/2014
Mesaje: 41
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 14 Sep 2009 19:15:53    Titlul subiectului: 116841

Sunt de acord cu postarea anterioara si voi explica si de ce:

Trebuie recunoscut faptul ca actuala conducere este responsabila pentru tot ce se intampla in Arad. Reabilitarea liniilor de tramvai si drumurilor avea loc oricum, nu acualul primar a propus acest lucru. El doar a vazut prin asta o oportunitate de a se imbogati si a baga orasul in datorii. Intr-o tara civilizata o lucrare de o astfel de anvergura era terminata in MAXIM un an jumate. Si ei au pierdut un an jumate doar pe tronsonul Fortuna-UTA. Normal ca in timpul acesta au intrat in "actiune" si inflatia si criza financiara, la care in mod surprinzator nimeni nu se astepta.

In al doilea rand, trebuie sa recunoastem ca tramvaiele si autobuzele noastre nu sunt cu nimic mai prejos decat cele din alte orase. S-au adus, in limita posibilitatilor, M8S-urile si cele din Innsbruck, care sunt tramvaie bune si in viitorul apropiat nu vor crea probleme. Ca in Oradea s-au adus tramvaie bune pe linii proaste asta e alta poveste, precum s-a mai zis, la noi prioritatea este aceasta lucrare de reabilitare. Abia cand o vor termina se pot gandi la vehicule noi [asta daca au suficenta minte], pana atunci eu zic ca cel putin 5 ani vom ramane cu parcul de tramvaie actual.

Aceasta postare nu are menirea sa jigneasca pe cineva in vreun fel. Ar fi bine ca cei care citesc acest forum sa isi dea seama ca "cei de sus" ne vand gogosi pe care ei sunt obligati sa ii inghita si sa se multumeasca doar cu atat. Pe langa ca orasul e infundat in datorii, nu se vede niciun progres de la transportul dinainte de 1989 la cel de dupa. Aceeasi inghesuiala, aceeasi nesimtire, aceleasi intarzieri, mai pe scurt aceeasi calitate proasta. Nu iti trebuie studii de specialitate sa iti dai seama ce e bine pentru comunitatea in care traiesti si care ar trebui sa fie prioritatile in aceasta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community