Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Codificarea troleibuzelor DAC/Rocar
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 22:06:16    Titlul subiectului: 56227

Dac 112/117 au 2 geamuri între ușiele 1 și 2 și 2 geamuri între ușile 2 și 3(în cazul scurtelor. La articulate, înainte de ușa 3 este articulația).
Dac 212/217 au 3 geamuri între ușile 1 și 2 și unul între ușa 2 și ușa 3(în cazul articulatelor, nainte de ușla 3 este burduful).
Dac 112/117 au o cutie cu contactori în spatele șoferului(care ocupă destul de mult loc în salon). La unele Dac112E (în București acestea sunt foste 117E) cutia a fost pusă în spate, pe lățime, ocupând mai puțin loc. Dac 212/217E nu au acea cutie, având rezistențele pe acoperiș. De aceea, între geamul al 2lea și al 3lea de pe partea opusă ușilor stâlpul este mai lat(geamul 3 fiind mai mic decât la 117EA) deoarece prin interior s-a tras un tunel prin care trec cablurile ce leagă rezistențele de motor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2023
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 10:17:36    Titlul subiectului: Codificarea troleibuzelor DAC/Rocar 13929

De ce unele troleibuze au 3 geamuri intre primele 2 usi si doar unul intre a 2-a si a 3-a? Asa, daca urci prin spate dai de cei care urca pe la mijloc, iar daca urci prin fata faci excursie pana la usa din mijloc. Nu ar fi fost mai normal sa fie cate 2 geamuri intre usile adiacente?
Am inteles ca asta-i diferenta intre 117E si 217E, dar atunci ce e diferit la 317E?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 16:08:50    Titlul subiectului: 13960

qwerty a scris:
Am inteles ca asta-i diferenta intre 117E si 217E, dar atunci ce e diferit la 317E?
La singurul ROCAR 317E din Bucuresti, la exterior, e sesizabila diferenta in ce priveste grosimea stalpilor de la geamurile de la "remorca", pe partea fara usi. Iata aici o comparatie vizula intre aspectul exterior al partii stangi a troleibuzelor DAC 117E si DAC 317E.
La Timisoara au mai fost modernizate unele troleibuze DAC, primind denumirea tot de 317E, insa "original", de fabrica, nu cred ca e decat #7440-ul din Bucuresti.



Colaj 7379+7440.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.19 kb
 Vizualizat:  de 31130 ori

Colaj 7379+7440.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 16:27:56    Titlul subiectului: 13964

Iată cum arată un Dac 217E:


7434-074-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.19 kb
 Vizualizat:  de 31126 ori

7434-074-003.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 00:04:52    Titlul subiectului: 18068

1. #7379 este un DAC 117 E (poate EA) fabricat DUPĂ seria celor scunde, adică în 1990 sau 1991. Se observă că
-ferestrele care se pot deschide alternează cu cele care nu se pot deschide; alternanța respectivă e prezentă și la modelul scund (cu care se poate confunda), dar, pentru a vedea dacă un troleibuz este sau nu scund, e recomandabil să i se privească fața. "Chestiile" negre care se găsesc de o parte și de alta a gemulețului de deasupra parbrizului din față sunt mai "rotunjite" și mai înguste la modelul scund. La celelalte sunt rectangulare.
2. #7440 este, se pare, un Rocar 317 E
------------------------------------------------------------
1. Caracteristicile modelului 117:
-două ferestre între ușa 1 și ușa 2
-două ferestre + articulație între ușa 2 și ușa 3
-două ferestre între ușa 3 și ușa 4
2. Caracteristicile modelului 217
-trei ferestre între ușa 1 și ușa 2
-o fereastră + articulația sau o fereastră + articulația + o fereastră între ușa 2 și ușa 3 la modelul cu trei uși
două ferestre între ușa 3 și ușa 4 sau două ferestre între ușa 3 și spatele troleibuzului la modelul 217 cu 3 uși.
-COMANDĂ ELECTRONICĂ
3. Modelul 317. Aici este o greșeală a celor de la Rocar. În mod normal, Rocar 317 ar trebui să fie varianta articulată a Rocar 312. În realitate, este vorba de un model DERIVAT din 217, cu 4 uși. Ca umare, dispunerea ferestrelor și ușilor este la fel cu cea a modelului 217, dar apare o mică diferență: fereastra de lângă articulație, adică cea vizavi de ușa 3, este mai mică.
Practic, ce s-a întâmplat? Modelul 317 are sistem de propulsie identic cu modelul 312 (adică cu chopper, care în cazul lui #7440 a avut probleme serioase), dar caroserie aproape identică cu cea a modelului 217. Sincer să fiu, în anul 2000, când am fost în Timișoara și am văzut troleibuzele 317 E, credeam că sunt niște 217 reparate capital și modificată fereastra de lângă articulație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 00:11:52    Titlul subiectului: 18070

Troleibuzele din București au trecut prin RK-uri la care s-a schimbat și alinierea geamurilor (au fost oare sparte? și de aia au trebuit înlocuite). De exemplu, există Dac-uri (autobuze) la care se deschid toate geamurile... și Dac-uri la care abia dacă găsești un geam în tot autobuzul care să se deschidă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 18:21:05    Titlul subiectului: 18344

Whitewolf, cred ca mai important decit grosimea stilpului este prezenta chopper-ului la E317!
OAB, daca tu deosebesti variantele de DAC-uri dupa ramele de geam care se deschid, tin sa te anunt ca esti pe o pista falsa si vei obtine mult prea multe variante fata de cele reale! Stiai?
In ideea celor scrise de mine, iti dau 2 exemple din Bucuresti: 7377 e la fel cu 7424 si 7441 e la fel cu 7442. Si toate sint model E 217 si au fost in Bucuresti cu numerele de parc 7377, 7408-7439 si 7441-7445. Si au fost 3 variante de dispunere a ramelor de geamuri (date de fabrica)! Nu mai pun modificarile! Si de cite tipuri sint? Unul singur!
Citat:
Modelul 317. Aici este o greșeală a celor de la Rocar. În mod normal, Rocar 317 ar trebui să fie varianta articulată a Rocar 312.
Pe ce te bazezi? Daca admiti ca E 217 e altceva decit e 117, de ce E 317 nu ar fi altceva decit celelalte doua? OAB, mai bine vino cu ceva informatie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 01:21:36    Titlul subiectului: 01000000 18460

Conform celor spuse de Claudiu pe forumul vechi, "Autobuzul" a comis anumite greșeli în ceea ce privește seria și denumirea vehiculelor
1. Troleibuzele cu caroserie de Roman 112 sunt numite DAC. Știe careva să fi fost vreun troleibuz Roman pe care să scrie Roman
2. Odată cu renunțarea la caroseria de tip MAN, seria 1 a fost păstrată. Astfel, atât Roman, cât și DAC fabricate până după 1987 sunt seria 1. De exemplu troleibuzul Roman standard are codul 112 în timp ce DAC-urile vechi au 117. Prima cifră indică seria,a doua lungimea aproximativă în metri
3. Claudiu spunea că DAC 112 nu sunt Dacurile 117 scurtate, ci troleibuzele cu caroserie Roman. Întrebare: Nu au existat DAC 112 E propriu-zise? În Contanța au existat două asemenea troleibuze: #406 și #407. Au fost cumva scurtate?
4. Tot Claudiu afirma că, în cazul modelelor 312 și 317, s-a avut în vedere doar propulsia, nu și caroseria. Astfel, în timp ce modelul 312 are o caroserie mult diferită de modelul 212, modelul 317 are caroseria asemănătoare cu modelul 217. Altfel spus, seria 3 a fost atribuită unor troleibuze cu propulsie aproape identică și caroserii diferite. E normal? Nu ar fi fost logic să se conceapă o caroserie 317 pornind de la modelul 312? Îl rog pe Wheeping Eye să-și spună punctul de vedere.
5. Modelul 412 e mult diferit. E normal, fiind, de fapt, un model "de import" Model 417...ioc în condițiile în care există Simonuri articulate. Să fie din cauza procesului pe care Rocar l-a pierdut cu Ikarus? În urma pierderii procesului respectiv, Rocar nu a mai avut voie să fabrice vehicule articulate.
6. Modelul 512. Nu comentez, având că există topic special pentru el.
7. Modelele 612 și 712... Știe careva dacă au fost în stadiu de proiect?
8 Modelul 812 "Autodromo": Model de import. caroserie italiană și propulsie asigurată de firma Kiepe. Greșesc? ca și în cazul Simonului, Autodromo original are variantă articulată, dar Rocar 817 nu știu să fi existat.
Ce s-a întâmplat cu:
Rocar 612?
Rocar 712?
Parțial off-topic. La Constanța, trebuiau să sosească niște autobuze Rocar cu motor Renault și punte motoare RABA. Să fi fost unul din modelele 612 sau 712? Troleibuze Rocar derivate din autobuzele respective au fost?
Procesul Autobuzul (Rocar)-Ikarus e o poveste lungă. De fapt, DAC nu a "copiat" numai articulația, ci și sistemul de pârghii care asigură orientarea roților axei C, sistem care, conform spuselor lui Andras, ar fi invenția celor de la Ikarus. Se pare că procesul s-a tot tergiversat, din moment ce Rocar articulat s-a mai produs și în anul 1994. La Cluj, ultimele Rocar articulate au ieșit la stradă la începutul anului 1995. Primele Rocar 212 au sosit tot în 1995, dar prin iunie.
Pe site-ul oficial al RATC Constanța figurează Rocar 414. Știe careva de existența vreunui Rocar de 14 m lungime? Anul trecut, când am fost la Eforie am avut posibilitatea de a veni de mai multe ori în Constanțași singurele tipuri de troleibuze pe care le-am văzut au fost:
-Rocar 212 E
-Rocar 412 E
ambele tipuri deservind liniile 48 și 48 b.
Codificarea "112" nu este corectă pentru DAC-urile standard deorece vehiculul are 11,21m lungime, față de 11,78 cât are Roman 112. Totuși, pentru a arăta că DAC-ul standard este succesor al Romanului 112, s-a menținut cifra 112. Dacă i se dădea codul 111 (cum de altfel, ar fi fost corect), s-ar fi putut interpreta că derivă din Romanurile 111. ATENȚIE. Lungimea de 11,21m e valabilă pentru DAC 112 originale. Fac precizarea respectivă, deoarece, pe o poză a depoului Bucureștii Noi se vede un troleibuz 112 (provenit din 117) care are un gemuleț în spatele ușii 3, ca la modelul 212. Ori, acel troleibuz, având gemulețul respectiv, sigur e mai lung de 11,5 m și, ca urmare, în cazul respectivului, codul 112 se justifică.
Ca o ironie a soartei, există două modele care, deși depășesc lungimea de 11,5 m, designul lor are elemente comune cu orientarea 111, mai exact cu Rocar 111 RDT-M. Este vorba de:
-Rocar 312
-Rocar 512
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 13:41:58    Titlul subiectului: Re: CODIFICAREA TROLEIBUZELOR DAC/ROCAR 18467

OAB a scris:
...3. Claudiu spunea că DAC 112 nu sunt dacurile 117 scurtate, ci troleibuzele cu caroserie Roman. Întrebare: Nu au existat DAC 112 E propriu-zise? În Contanța au existat două asemenea troleibuze: #406 și #407. Au fost cumva scurtate?
406 si 407 cred ca sunt originale. La Bucuresti a existat un 112E cu nr.5321. Restul au fost scurtate. Corect ar fi de spus ca actualele "112E" sunt de fapt 117E scurtate.
Troleibuze cu inscriptia "Roman" cred ca au existat, dar nu garantez 100%.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 13:55:02    Titlul subiectului: 18468

612 si 712 or fi fost proiecte niciodata realizate.
Exista si Autodromo articulat. Autodromo e prototip la noi. Ca in Italia e vechitura. Cand a avut loc procesul lui ROCAR cu IKARUS? Ca in 1994 daca nu ma insel, DAC articulate inca s-au mai facut.
ROCAR 512E se poate sa fi fost o "serie 0". Probabil ca dupa ce au vazut cat sunt de nereusite, nu le-a mai produs. 9 bucati produse. Probabil ca daca ar fi fost mai reusit, ii faceau si o varianta articulata (517E). Nu a existat autobuz ROCAR 512.
ROCAR 312/312E. Iarasi au fost produse putine modele. ROCAR 312E am vazut in: Bucuresti-2 Bucati, Ploiesti-vreo 5 bucati, Iasi-1 bucata, Cluj-2 bucati. 10 Bucati produse. ROCAR 312 autobuz: La Galati, Timisoara, Oradea si nu stiu in ce orase mai sunt.
ROCAR 312 se vrea un succesor al lui DAC 112/212. Nu stiu daca nu are motor central, ca si DACul. Nu au fost produse multe modele, dat fiind faptul ca la scurt timp de la intrarea sa in productie a fost lansat DE SIMON(1994 prototip 1995 serie, a inceput sa "echipeze" ratb-ul).
ROCAR 512E nu are nimic in comun cu DAC, ca estetica, ci numai un pic din partea mecanica si motorul.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 17:30:36    Titlul subiectului: 18481

Ce s-a vrut și alta ce a ieșit. E drept că Rocar 312 nu e atât de grosolan ca 512. La Rocar 312, motorul se află între axele A și B. Puntea din spate sună ca DAC. Pe undeva, e normal, fiind tot de tip AB (Autocamioane Brașov). Treaba mai ciudată e la Rocar 412. Autobuzul are tracțiune MAN (nu știu dacă originală sau făcută la noi, sub licență MAN) în timp ce troleibuzul... are punte motoare diferită și mult mai zgomotoasă, cel puțin la cele din Cluj. Dacă te uiți la roțile din spate vei vedea că cele ale autobuzului au butuc subțire și scurt în timp ce roțile din spate ale troleibuzului au butuc gros. Sunetul punții motoare de la Rocar 412 e la fel cu cel al unor DAC 117 și 217 E. Este vreo logică pentru care nu s-au utilizat punți motoare MAN? Dacă tot e vorba de codificare, 412 E ar trebui să aibă aceeași punte motoare ca și U 412.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 17:52:02    Titlul subiectului: 18484

Poate cineva sa-mi spuna va rog daca Rocar 312/312E are vreo legatura cu De Simon? Si de unde e partea electrica de la 312E?
Rocar 312E

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 18:19:18    Titlul subiectului: 18487

Citat:
Codificarea "112" nu este corectă pentru DAC-urile standard deorece vehiculul are 11,21m lungime
OAB, ma uimesti!
Lungimea unui 112 udm este de 11185 mm! (nu 11,21 m - de unde asta?)
Codificarea e mai simpla decit iti imaginezi:
112
1 - numarul versiunii.
12 - lungimea cea mai apropiata in metri, lungime folosita standard la autobuze (7m, 12m).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 18:31:20    Titlul subiectului: 18488

In Brasov au fost si Roman 112E cu diferential Raba si DAC 117E cu diferential Raba. In seriile venite ulterior acesta a fost inlocuit la modelel DAC 117E si DAC 217E cu diferential AB care avea un sunet mult mai ciudat. #108 DAC 217E este singurul din seria 217E care a venit cu diferential Raba model nou ca la Astra Ikarus 415T. Acesta a venit izolat intre Rocaruri 212E in ultima serie.
La Roman 112E pe grila cu plasa din frontal, imi aduc aminte ca la primele modele a scris DAC si undeva in coltul din dreapta jos 112E, totul cu litere de aluminiu. Ulterior a fost inlocuit cu Roman. Pe placa de identificare de aluminiu din interior fixata deasupra dulapiorului de scule scria ROMAN cu rombulete mici intre litere cum scria pe timpuri si la MAN.
Primele Roman 112E aveau diferential de 10 t pe care se prindeau jenti cu 10 gauri, cum aveau si au basculantele de 16 tone. De ce s-au inlocuit ulterior cu diferentiale Raba nu stiu? Cred ca nu erau suficient de fiabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 21:22:17    Titlul subiectului: 18495

weeping eye a scris:
Lungimea unui 112 udm este de 11185 mm! (nu 11,21 m - de unde asta?)
1. Între 11185 mm și 11210 mm nu e o diferență chiar atât de mare. Ideea era că are sub 1,5 m
2. Cum explici codul "111", folosit la autobuzele Roman (off-topic, dar, dacă ai adus vorba de lungime, sunt curios ce înseamnă 11).
3. Lungimea standard mai mică decât 12 e 7 sau 9 metri? nu de alta întreb, dar sunt midibuze au între 8 și 9 metri. Dau ca exemplu Ikarusul 211, care are o lungime de 8500 mm.
Cu privire la lungimea autobuzului, citez datele tehnice ale autobuzului DAC 112 UDM, așa cum au fost ele puse de Sisintea pe forumul vechi. Lungimea autobuzului DAC 112 ar trebui să fie aceeași cu cea a troleibuzului DAC 112 original:
Lungimea, mm 11210
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 3035
Inaltimea podea, mm 920
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm -
Ecartament spate, mm 1761
Ampatament, mm 5650
Raza minima de viraj, m 8,76
Greutatea proprie, kg 9200
Sarcina utila, kg 6800
Greutatea totala, kg 16000
Locuri pe scaune 24
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp 106
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata, cu 5 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 4,34
-II 2,63
-III 1,6
-IV 1
-V 7,087
mers inapoi 6,26
punte spate 5,44
Presiunea in pneuri:
-fata -
-mijloc -
-spate -
Dimensiuni anvelope 1100*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h 64,5
Nr. anvelope 6
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 21:49:17    Titlul subiectului: 000000000000 18497

OAB, citez din memorie:
- consola fata 2550 mm
- consola spate 2985 mm
- ampatament 5650 mm
Fa un calcul: 2550+5650+2985=11185 mm
Ai tu un alt rezultat?
Citat:
"Autobuzul" a comis anumite greșeli în ceea ce privește seria și denumirea vehiculelor
E mult spus, avind in vedere ca ei sint creatorii vehiculelor si ai denumirilor!
Nu inteleg de ce troleibuzele 7341 si 7342 sint 112 ECS! Dar asta e.
In general constructorii de autobuze au preferat 2 dimensiuni:
12 m - este lungimea maxima a unui vehicul cu sasiu rigid permisa de regulamentele europene (nu stiu ce se intimpla cu autocarele cu 3 punti, care sigur depasesc aceasta lungime) si admite in medie o incarcare de 100 de persoane
7 m - un autobuz de capacitate redusa (in general 40 de persoane), la care se opteaza si pentru o latime mai mica de 2500 mm (2350 - 2400 mm).
Nu spun ca sint constructori care fac autobuze de 7 metri, mai lungi sau mai scurte (cum spui tu 8,5) - depinde de destinatie. Se ia in calcul utilizarea lui (100 de persoane sau mai putin) iar valorile in jurul carora se invirt de obicei lungimile sint cele doua - 12 si 7. E o conventie! La o adica, 112 udm ar fi mai potrivit sa fie 111 ud!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 22:22:22    Titlul subiectului: 18499

blood13 a scris:
Poate cineva sa-mi spuna va rog daca Rocar 312/312E are vreo legatura cu De Simon? Si de unde e partea electrica de la 312E?
Rocar 312E

Motorul, am impresia ca e la mijloc, ca la DAC scurt. Nu are legatura cu DE SIMON, nici ca design, nici ca mecanica. Ci mai repede cu DAC 112. Partea electrica nu stiu. La Iasi au chpper, nu? ca astea sunt cu CHOPPER din cate stiu (si aici la Bucuresti avem 2). Ca sa iti dai seama trebuia sa stai sa auzi unde bazaie (din care parte bazaie). Acolo se afla chopperul si instalatia de actionare. La 512 E instalatia e la spate si la podea. La ik415(avatarul meu) la fel, spate si cateva elemente in podea.
Sus
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 22:32:36    Titlul subiectului: 18501

312 si 512!
Ambele modele au fost proiectate dupa aparitia de Simon-ului, de aceea designul caroseriei este asemanator cu el. de Simon a fost o sursa de inspiratie pentru Rocar in dorinta de a produce modele proprii!
312 - pastreaza vechiul sasiu (de la 112 udm), lungit cu un geam mic in spatele usii 3, fusta coboara pina la nivelul inferior al usilor, geamul franzela de pe dreapta coboara ca la de Simon, parbrizul, capacul frontal - tot ca la de Simon. Pastrind vechiul sasiu se mentine un nivel ridicat al podelei (985 mm) iar motorul este amplasat central. Troleibuzul este echipat cu chopper iar autobuzul are priza de aer a motorului pe acelasi traseu cu tunelul de cabluri de la troleibuz. Atentie - din concluziile mele, s-au fabricat minim 2 autobuze de acest tip cu o dispunere a geamurilor diferita decit la restul seriei - acum citiva ani, unul facea serviciu in orasul Giurgiu!
512 - acelasi look de de Simon, dar de data asta caroseria provine din de Simon! In afara de latimea stilpului dintre geamurile 1 si 2 de pe partea dreapta, stilpii seamana cu cei de la de Simon. Podeaua este coborita iar motorul amplasat in spate! Troleibuzele 512 au chopper si circula toate in Bucuresti (7449-7453, 7455-7458). Exista cel putin un autobuz U 512 - 230 (vopsire in alb cu rosu) cu diferenta fata de troleibuz la inaltimea geamurilor - toate sint mai mici, asa cum sint cele din spate, in felul acesta ne mai aparind geamul trapezoidal de deasupra puntii 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 22:37:00    Titlul subiectului: 18502

1. E foarte probabil să ai dreptate. Pe de altă parte, aș fi curios de unde a luat Silviu Sintea datele privitoare la dimensiunile și caracteristicile tehnice ale DAC 112.
2. Dimensiunea obișnuită pentru un troleibuz articulat e 17 sau 18m? În afara troleibuzelor Rocar x17 a mai existat Rocar 318 care, conform celor spuse pe forumul vechi, ar fi avut două punți motoare. Deși exisat, troleibuzul respectiv nu a fost fabricat în serie. Ce hibe a avut?
3. Care e diferența dintre 117 E și 117 EA?
4. Care e diferența dintre 217 E și 217 EA?
5. Ce cod a avut troleibuzul biarticulat? Putea fi DAC 122 E?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 22:55:08    Titlul subiectului: 18504

1. Nu stiu, datele pe care le-am scris sint corecte.
2. E vorba de 17 metri
3. Nu stiu, dar banuiesc ceva. Pina in 1987/1988 s-au fabricat troleibuze la care lada de contactori din interior depasea cu vreo 30 de cm stilpul dintre primele 2 geamuri ale salonului pasagerilor. Alea sint 117 E (numere RATB 7000-7334). Dupa 1988, lada de contactori a fost mai mare (se termina undeva dupa jumatatea geamului 2 din stinga al salonului). Alea cred ca sint 117 EA (numere RATB 7336-7407, fara 7377). Posibil ca la 117 EA sa fie un motor mai puternic sau reglajul tensiunii sa fie mai fin.
4. Denumirile de model au fost date de Autobuzul pentru vehiculele noi. Asta fiind o modificare (nu stiu daca a fost facuta la Autobuzul sau la URAC) nu cred ca are o denumire specifica. Nu stiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 23:19:39    Titlul subiectului: 18506

În legătură cu dimensiunile lăzii cu contactori, îmi aduc aminte că la unele troleibuze, aceasta era mai mică și avea două uși în timp ce la altele era mai mare și avea 3 uși. De asemenea, unele troleibuze aveau o simplă plasă deasupra rezistențelor, în timp ce altele aveau un fel de carcasă, rezistențele putând fi văzute doar dacă troleibuzul e privit ori de sus, ori de jos, dintr-un anumit unghi.
În Cluj, la multe troleibuze 117, lada contactorilor s-a desființat, contactorii fiind așezați dedesubt iar compresorul mutat pe dreapta. Astfel, capacitatea troleibuzelor respective a crescut cu câteva locuri. De asemenea, rezistențele au fost mutate mai în spate iar în fața rezistențelor se găsește o cutie paralelipipedică, de mici dimensiuni, cutie prezentă și la modelul 217. De asemenea, stâlpul dintre ferestrele 2 și 3 este îngroșat (nu la toate), pe acolo fiind duse cablurile de alimentare a motorului. La București s-au făcut modificări de acest gen?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 11:41:20    Titlul subiectului: 18514

Stiu modificarile de la Cluj si mi se pare o treaba foarte buna.
La Bucuresti nu s-au facut modificari cu desfiintarea lazii de contactori din interior. Singurele modificari facute sint la troleibuzele scurtate din cele articulate, la care lada de contactori a fost mutata in consola spate, in spatele usii 3 (s-a montat suplimentar un geam de aproximativ 40 cm - cel care apare si la E212 si la E312).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 16:01:21    Titlul subiectului: 18525

Nu știu în ce măsură am dreptate, dar troleibuzele 117 care au trecut prin modificările amintite la postarea anterioară se apropie mai mult de modelul 217 decât de 117 original: contactori sub podea, pe stânga, compresor pe dreapta, rezistențe plasate mai în spate, cutie paralelipipedică de mici dimensiuni montată în fața rezistențelor, construirea unui tunel pentru cabluri între ferestrele 2 și 3 (la unele troleibuze). Aceste modificări implică trecerea de la comanda reostatică la cea electronică?
La troleibuzele 217, între rezistențe și articulație se găsesc niște cutii, în interiorul cărora, din când în când, mai are loc câte o descărcare electrică însoțită de un pocnet puternic și urmată de oprirea, pentru scurt timp, a troleibuzului (troleibuzul își revine automat). Ce se găsește în interiorul lor? Lăzile respective nu apar nici la modelul 317, nici la modelele 117 modificate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 17:13:13    Titlul subiectului: 18532

a zis cineva mai demult ca respectivele (doua) cutii ar fi disjunctoarele de inalta tensiune...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 19:47:36    Titlul subiectului: 18537

Am si eu o rugaminte. Daca are cineva o fotografie de sus a unui DAC 217E si stie ce reprezinta toate acele cutii de pe acoperis il rog sa o faca. Va multumesc anticipat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community