Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sageata Verde și Depoul Ghioroc
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 09:56:54    Titlul subiectului: 34616

Continuare:


IMG_2254.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.53 kb
 Vizualizat:  de 25702 ori

IMG_2254.JPG



IMG_2252.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.05 kb
 Vizualizat:  de 25702 ori

IMG_2252.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 09:59:13    Titlul subiectului: 34617

Continuare:


IMG_2245.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.67 kb
 Vizualizat:  de 25700 ori

IMG_2245.JPG



IMG_2251.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.2 kb
 Vizualizat:  de 25700 ori

IMG_2251.JPG



IMG_2199.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.22 kb
 Vizualizat:  de 25700 ori

IMG_2199.JPG



IMG_2248.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.78 kb
 Vizualizat:  de 25700 ori

IMG_2248.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 10:17:46    Titlul subiectului: 34619

Multumim pentru informatii si fotografii si felicitari organizatorilor.
Ne intoarcem in timp gratie muncii depuse cu pasiune de catre Stefan (mrM).
"Istoria Energeticii si Electrotehnicii în Romania" - Vol. 1 "Electrificarea Romaniei de la primele inceputuri pina in anul 1950", coordonare generala Prof. Emerit. Ing. Constantin Dinulescu, Ed. Tehnica (1981):



436.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.86 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

436.jpg



437.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  342.46 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

437.jpg



438.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  329.51 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

438.jpg



439.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  356.63 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

439.jpg



433.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  361.14 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

433.jpg



434.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  403.79 kb
 Vizualizat:  de 25690 ori

434.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 892
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 09:59:26    Titlul subiectului: Sageata Verde"70 34852

In data de 30 septembrie 2006 am vizitat si eu Aradul in speranta sa mai pot calatori cu Sageata Verde (in afara de "calatoria" din primavara in depou vreo 20 m), si evident sa vad cum se comporta Gotha pe linie.
Ajuns la Arad am fost intampinat de DanTM care mi-a zis ca vine si "convoiul" adica WeepingEye si alti membrii de pe railwayfan.ro. Dupa o "razzie" prin Gara CFR Arad dupa locomotive si automotoare, ne-am dus la statia Maximilian. Ne-am strans intr-un numar de 10 persoane din care cunosteam 5, insa niciun membru Transira... A trecut de 10 Sagetata pe nicaieri... nici in depou. La 10:30 ne-a anuntat o femeie ca Sageata in drum spre Arad s-a stricat. Va dati seama... Nororc cu un prieten din Arad care era cu masina m-am dus sa intampin Sageata. La iesirea din Vladimirescu am zarit-o impinsa de Timis 1+2. Ce priveliste...



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.32 kb
 Vizualizat:  de 23966 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.8 kb
 Vizualizat:  de 23966 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 60
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 19:15:13    Titlul subiectului: 34909

Completare la ,,nota informativa" a lui Zsizsi:
,,Convoiul Railwayfan.ro" a fost format din: Weeping Eye, Robert S, Florin Tuica din Bucuresti, in Arad ne-am combinat si Paul + tatal lui, din Oradea.
In formatie completa ne-am intilnit cu pasionatii din Arad. Gabi, Zgirkenstein si srazvi. etc.
Pt ca Sageata s-a defectat grupul de la Arad ,a incercat sa isi foloseasca cunostintele pentru a ne introduce in Depoul de locomotive CFR Arad (fara srazvi, care a plecat la Ghioroc).
Zsizsi a facut totusi o ,,greseala monumentala".La sosirea sagetii, impinsa de Timis 2 ,,convoiul" a sperat in realizarea unei sedinte foto ad-hoc prilejuite de oprirea garniturii pentru schimbarea macazului la linia catre depou, moment in care Zsiszi fiind pe faza a sachimbat macazul.
Concluzie: Timis 2 is the best, iar noi n-am mai pozat sageata.
Pt mine nu e o problema ca sint aproape, dar convoiul de la Bucuresti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2006 13:58:02    Titlul subiectului: 34953

De circulat, nu va mai circula Sageata verde, doar la comanda speciala iar muzeul va ramine acolo permanent
Sageata(gri) a fost marti reparata cu piese de la acea sageata albastra care era functionala, deci acum e in stare buna dar din pacate singura in aceasta stare.
Stiati ca Sageata verde refacuta in 1995 are piese de Timis? Cel putin compresorul marti amaflat ca e unul de la Timis 2 deoarece cel original nu mergea doar cind si sageata se deplasa!

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2006 00:32:29    Titlul subiectului: Sageata Verde"75 35009

Pe forumul DSO, la adresa http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?5,3100340,3100340#msg-3100340, am realizat un fotoreportaj despre prima zi a sederii in Arad, dedicata centenarului CFAP.
Vizitatorii muzeului au primit si pliantul (12 pagini A4) pregatit de catre CTP Arad, cuprinzand o scurta istorie ilustrata a CFAP.



pliant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.36 kb
 Vizualizat:  de 25479 ori

pliant.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2017
Mesaje: 149

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2006 16:06:27    Titlul subiectului: 35038

Sageata este functionala, chiar astazi am vazut-o in statia Maximilian unde era asteptata de un grup de copii pentru o cursa spre Ghioroc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 08:13:12    Titlul subiectului: 35195

pai pina ieri ar fi circulat la o comanda de cel putin 10 oameni, de azi ea va circula doar daca sint 40 de calatori, muzeul ramine teoretic deschis, din pacate nu am reusit sa merg cu ea, din 1991, dar poate va veni o zi in care vom calatori cu ea Wink
_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2019
Mesaje: 972
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2006 22:21:46    Titlul subiectului: 39163

Poze tare frumoase aici:
http://gr-theater.ch/RO/RO.html

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 21:25:58    Titlul subiectului: 39404

Cele mai inedite poze sunt, zic eu, cele din hala unde se moderniza Sageata. Observati ca au pus carcasele vagoanelor pe boghiuri de tren. Very Happy
Asezarea carcaselor pe boghiurile originale cred ca afost facuta in curtea Astra, unde exista o linie care se unea cu linia de tramvai pe Calea Aurel Vlaicu. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adyf117



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Sep/2012
Mesaje: 54
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 13 Dec 2006 19:10:03    Titlul subiectului: 41114

quiksilver, pozele cu modernizarea "Sagetii" sunt facute la, actualmente - ASTRA Vagoane Calatori - in hala de constructie a metrourilor bucurestene, hala ce a fost modernizata total in scopul construirii - asamblarii - "Sagetii Albastre" pentru Caile ferate romane, iar boghiurile de "naveta" pe care sunt asezate vagoanele sunt de tip - Y25 - , folosite la vagoanele de marfa (vezi poza Arad 822-8 din adresa de e-mail de mai sus amintita in cadrul paginii).
Printre pozele pe care le-am facut cu ocazia sarbatorii a 100 de ani a "Sagetii Verzi" am gasit si tabla firmei - sigla ASTRA Vagoane Calatori - montata pe sasiul vagonului motor langa sigla firmei constructoare - GANZ - . Momentan nu pot ca sa-ti pun la dispozitie aceasta poza pentru ca nu mai am cum sa o pun pe site din motive tehnice, imi pare rau, cu scuzele de rigoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 20 Mai 2007 22:05:21    Titlul subiectului: Sageata Verde"80 79067

Si iata ca in sfarsit visul a devenit realitate...
Dupa multa munca si mult timp va anunt cu bucurie ca, in sfarsit, site-ul dedicat "Sagetii Verzi" este deschis. Mai trebuie putin lucrat la unele sectiuni ale lui insa in general site-ul este finalizat.
Doresc sa multumesc pe aceasta cale lui Stelian pentru ajutorul acordat realizarii efective a site-ului, cat si colaboratorilor care ne-au trimis informatii si ne-au ajutat in realizarea acestui proiect. Acestea fiind spuse va invit sa vizitati http://sageata-verde.uv.ro/ ,site-ul dedicat primei linii electrificate din E europei si a 8a din lume.

Galeria foto a "Sagetii Verzi" este in sfarsit functionala. Va invit sa vizitati http://sageata-verde.uv.ro/foto.html pentru a viziona poze cu si despre "Sageata Verde".
In cele ce urmeaza doresc sa va prezint cateva detalii tehnice legate de "Sageata". Din pacate datele mele inca nu sunt complete, lipsind unele dimensiuni Sad Datele vor fi publicate si pe site-ul "Sagetii".
1. Material rulant:
- Automotoarele benzo-electrice: BC 1-11 aveau cate un motor cu benzina tip Dion – Buton cu 4 cilindrii de 60 HP, care actiona un dinam serie compoundat de curent continuu cu 4 poli si 500V tensiune , care la randul lui actiona 2 motoare de tractiune legate in serie fixate pe osiile din spate. Incalzirea se realiza cu sobe .
i. Producator: Fabrica de vagoane Johann Weitzer Arad
ii. Lungimea:
iii. Latimea:
iv. Numar de locuri: 52.
v. Greutate:
vi. Viteză maximă: 40 km/h.
vii. Ani de serviciu: 1906-1913*.
viii. In total, au fost 11 astfel de automotoare.
* Dupa 1913 au fost transformate in vagoane de calatori, avand un compartiment amenajat pentru transportul bagajelor si al mesagerilor. Ele au continuat sa circule ca vagoane de calatori pana in 1991.
- Automotoarele electrice Ganz: BC 1-15 erau acționate de 4 motoare electrice a câte 50 HP. Motoarele erau cuplate cate 2 in serie, avand fiecare tensiunea la borne de 825V. Conducerea se facea cu ajutorul a 2 contactori electromagnetici, actionati in mod electric cu ajutorul unui curent auxiliar de 80V, curent folosit si la iluminatul interior al automotorului, furnizat printr-un motor generator de 2kW, complet inchis, instalat sub cutia vagonului. Incalzitul se facea cu 12 radiatori instalati sub banchetele automotorului, alimentati cu curent de 1650V.
i. Producator: Ganz Es. Danubius Budapesta.
ii. Lungimea: 14,070 m.
iii. Latimea: 2,160 m.
iv. Numar de locuri: 48.
v. Greutate: 23 t.
vi. Viteză maximă: 45 km/h.
vii. Ani de serviciu: 1913-1991.
viii. In total, au fost 15 astfel de automotoare.
2. Echipamente de alimentare cu energie electrică:
a. La Arad s-a construit o centrala electrică (care a apartinut societatii anonime de electricitate Arad), fiind compuse din 3 turbo-generatoare de putere 1000, 1500 si 3000 HP si un alternator de 500 kVA, cuplat cu o masina cu aburi cu piston. Curentul era alternativ bifazic de 2000V cu 42 de perioade. Un dispozitiv Scott transforma curentul bifazic in curent trifazic de 15000V.
b. În substația Ghioroc s-a făcut transformarea curentului trifazat în curent continuu prin două grupuri convertitoare rotative compuse fiecare din motor sincron pentru tensiune de 15000V si 42 perioade și un dinam de curent continuu 1650 V, 300 kW(suportand o supratensiune de pana la 375kW) pentru tractiune, montati pe acelasi ax, si de 110V alternativ pentru lumina.. În aceeași substație s-a instalat in paralel și o baterie tampon de acumulatoare tip Tudor la 1500 V, având inițial 798 de elemente cu o capacitate de 375 Ah , cea mai mare baterie acumulatoare din țară de atunci. Bateria era incarcata de un survoltor, compus dintr-un motor asincron de 500V si transformator de 15000/100V si dintr-un dinam pentru curent continuu de 600V.
c. În 1935 s-au introdus la Ghioroc redresoare cu vapori de mercur de 600 și 700 kW , grupurile motor-generator au fost păstrate ca rezervă, iar bateria treptat dezafectată. În anul 1942 odată cu trecerea centralei și rețelei Arad de la 42 la 50 Hz s-au modificat și aceste grupuri rotative pentru 50 Hz și 15 kV.
d. Iluminatul saloanelor s-a făcut la 80 V din grupurile auxiliare.
3. Traseul: - Linia: a. Avea 15 statii cu o declivitate maxima de 35 mm/m, curbe cu o raza minima de 50m si a fost construit cu sina si ramificatii de tip 15,7 ce au functionat pana in 1934 cand au fost inlocuite cu sina de tipul 23,6, folosindu-se in premiera la noi sudura sinelor cap la cap.
b. In perioada 1966-1970 intreaga linie a fost inlocuita cu sina de tip 45 SB si 49 SB, iar pe unele portiuni traversele de lemn au fost inlocuite cu traverse de beton.
c. In statiile Arad, Radna si Pancota au fost montate placi turnante
d. Numarul liniilor de garaj: 53
e. Lungime liniilor de garaj: 7,179 km
f. Pentru adapostul calatorilor erau prevazute gherete din lemn sau beton armat cu distanta dintre ele variind intre 190m si 3759m dupa necesitate
g. Au fost construite 4 remize:
i. Arad – 12 locuri.
ii. Ghioroc – 6 locuri.
iii. Radna – 4 locuri.
iv. Pancota - 4 locuri.
- Catenara:
a. Aceiasi stalpi folositi pentru firele de contact sunt folositi si pentru transportul de 15000V de la Arad la Ghioroc, iar intre Ghioroc – Pancota (Radna) pentru distributia luminii si fortei motrice in comunele de pe traseu.
b. Conductele de transport erau din Cu cu Ø de 6 mm.
c. Conductele pentru linia de contact aveau o sectiune de 80mm cu profil in forma de 8.
d. Firul era intins in mod automat cu o tensiune mijlocie de 500kg, cu ajutorul unor greutati de 300kg asezate pe stalpi la o distanta de 1,5km.
e. Intre firele de transport si firul de contact era interpus firul de alimentare pentru linia de contact de 1500V, avand puncte der alimentare la distanta de 3km cu sectiune de 90 si 120 mm2.
f. Pentru telefon sunt dispuse 2 fire de Cu pe toata lungimea traseului.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 29 Iul 2007 22:18:17    Titlul subiectului: 80788

Cu ocazia venirii in Arad a lui Christian Boden, mare pasionat de M8S, am ajuns si noi la Ghioroc in formula: srazvi, radu161, grandpapascout, scorpion si zgircanstein. De mers am mers cu tramvaiul de 10:30 de la Calu' Balan si ne-am intors cu M8S 1008. Dar iata si niste poze cu sageata verde proaspat inmatriculata:


sv5.JPG
 Descriere:
Ghioroc
 Mărime fișier:  84.73 kb
 Vizualizat:  de 23917 ori

sv5.JPG



sv6.JPG
 Descriere:
Ghioroc
 Mărime fișier:  81.2 kb
 Vizualizat:  de 23917 ori

sv6.JPG



sv7.JPG
 Descriere:
Ghioroc
 Mărime fișier:  75.93 kb
 Vizualizat:  de 23917 ori

sv7.JPG



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 08/Aug/2016
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Aug 2007 23:46:57    Titlul subiectului: 81825

În perioada 22.08.2007 - 26.08.2007, Săgeata Verde va pleca din Arad la orele 11:00 de la stația Maximilian (prima stație după ce se coboară viaductul Micălaca), iar ora de plecare din Ghioroc va fi la 13:00. Prețul biletului este 4,5 lei și se cumpără în tramvai.
Informația de mai sus am aflat-o de la serviciul PDC al CTP Arad, deci provine din sursă sigură Cool

Săgeata Verde în depoul Micălaca



PIC_0099.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.93 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0099.jpg



PIC_0107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.28 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0107.jpg



PIC_0110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.08 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0110.jpg



PIC_0115.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.3 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0115.jpg



PIC_0116.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.56 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0116.jpg



PIC_0121.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.65 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0121.jpg



PIC_0122.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.51 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0122.jpg



PIC_0134.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.59 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0134.jpg



PIC_0136.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.3 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0136.jpg



PIC_0140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.72 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0140.jpg



PIC_0142.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.25 kb
 Vizualizat:  de 23778 ori

PIC_0142.jpg



DSC00003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.36 kb
 Vizualizat:  de 23742 ori

DSC00003.JPG



DSC00004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.51 kb
 Vizualizat:  de 23742 ori

DSC00004.JPG



DSC00005.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.79 kb
 Vizualizat:  de 23742 ori

DSC00005.JPG



DSC00006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.73 kb
 Vizualizat:  de 23742 ori

DSC00006.JPG



DSC00008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.18 kb
 Vizualizat:  de 23742 ori

DSC00008.JPG



_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 26 Aug 2007 14:27:35    Titlul subiectului: 81970

Da si sageata verde gri s-a stricat duminica cind a venit DanTm special pentru o cursa Arad-Ghioroc si retur. Noroc ca mai erau vagoanele Sudarec in gara si am avut ce face, nefiind nimeni sa nu ne lase sa pozam(nici ciinii n-aveau nimik impotriva) Confused
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
scorpion



Data înscrierii: 01/Mai/2007
Ultima vizita: 26/Iun/2014
Mesaje: 38
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2007 10:02:53    Titlul subiectului: 82006

Motorul albastru, acela are alte boli: parca avea numai 3 motoare si in plus nu e adaptat pentru tensiunea de 750 V=> viteza mica, putere scazuta.
Revenind la AM2, reconstruit, acesta s-a defectat dintr-o greaseala a muncitorilor de la Astra...
In timpul reconstructiei li s-a atras atentia asupra acoperisului, ei i-au pus tabla iar original era.....foaie de cort. Astfel izolatorii neexistand, a facut masa la pantograf, din cate am auzit.



P8250148-c.jpg
 Descriere:
Acoperisul sagetilor. Se observa pe cele vechi foaia de cort si pe cele noi tabla.
 Mărime fișier:  154.51 kb
 Vizualizat:  de 23679 ori

P8250148-c.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 14 Oct 2007 14:26:41    Titlul subiectului: Ar-rail Club 83730

La Arad se va infiinta in urmatoarele cateva luni o asociatie a pasionatilor de domeniul feroviar si modelism feroviar, asociatie denumita Ar-rail Club, ai carei membri de peste un an intretin diverse activitati, intalniri si expeditii. Mai multe detalii despre intalnirile noastre puteti gasi pe site-ul nostru http://www.arrailclub.lx.ro/ dar si aici

Asociatia, pe langa promovarea modelismului feroviar, se ocupa si cu protejarea si conservarea pieselor de istorie feroviara(printre care se numara si "Sageata Verde". Printre membrii nostri prezenti si pe aici, pe forum, se numara scorpion si srazvi. Astfel asociatia noastra se adauga celorlalte 2 (Asociatia modelistilor feroviari Bucuresti si Asociatia Transylvania Railway Club) care doresc sa promoveze modelismul feroviar si pasiunea noastra pentru transportul pe sine.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 14 Oct 2007 21:20:26    Titlul subiectului: 83740

Iata si orarele trenurilor Sageata Verde asa cum apar in Mersul Trenurilor valabil intre 22 mai 1977 si 27 mai 1978. Click pe poza pentru varianta mare.

Linia Arad - Ghioroc - Pancota:



Linia Ghioroc - Radna:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 08 Noi 2007 10:25:19    Titlul subiectului: 84621

iata peste ce reportaj am dat din intimplare, aparut la stirile www.virtualarad.net in data de 9 iulie 2001 :
CTP trece la dezafectarea liniilor Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota
La Ghioroc va lua fiinta un muzeu dedicat acestor linii
Compania de Transport Public a obtinut toate aprobarile necesare pentru a scoate din functiune linia de tramvai de pe traseele Ghioroc-Radna si Ghioroc- Pancota. Aceasta linie face parte din mijloacele fixe, apartinand domeniului privat al CTP. Linia de cale ferata pe acest traseu a fost construita in anul 1905 si electrificata in anii 1911-1913. Pe aceasta linie, cativa zeci de ani a circulat celebrul tramvai cunoscut aradenilor ca "Sageata verde", care facea legatura intre oras si localitatile din podgorie, permitand taranilor sa aprovizioneze orasul cu produse agricole. De la inceputul anului 1983, linia a fost trecuta din patrimoniul CFR in patrimoniul intreprinderii judetene de transport local, intrucat traficul nu justifica refacerea liniei, care deja nu mai prezenta siguranta in circulatie. Incepand cu anul 1991, circulatia a fost intrerupta pe aceste tronsoane, cu acordul Prefecturii, datorita riscului de producere a unor accidente grave. In anul 1997, Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate Bucuresti a elaborat un proiect pentru refacerea liniei, pe tronsoanele Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota. Dar, costurile totale ale acestei lucrari au fost evaluate la 5.000.000 USD, o suma impdsibila pentru bugetul unei societati de talia CTP si chiar pentru bugetul CJA. In aceste conditii si, mai ales ca traficul este asigurat prin mijloace auto, s-a luat aceasta hotarare de dezafectare a liniilor. Acestea, dupa dezmembrare, vor fi valorificate. Totusi, avand in vedere importanta istorica a acestei linii, prima cale ferata electrificata din sud-estul Europei, in depoul Ghioroc va fi infiintat un muzeu tehnic. Asta, pentru ca generatiile urmatoare sa-si poata aminti ca, odata, prin comuna lor trecea un tramvai. Muzeul va functiona in fostul depou, iar materialele care vor fi expuse au fost adunate de-a lungul timpului.

De mentionat ca intregul traseu a fost demontat imediat dupa ce n-a mai circulat sageata verde iar in 2001 mai era ce a ramas si azi, doar urme la trecerea liniei peste drumul judetean Evil or Very Mad

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adyf117



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Sep/2012
Mesaje: 54
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2008 20:33:51    Titlul subiectului: Scurta vizita la Depoul Ghioroc - 19.01.2008 87295

Inafara de "placuta de inmatriculare" a lui ITB 60 - 00905 si mici mutari, ale vagoanelor prin Depou, din pacate, nimic nou.


Vedere prin Depou 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.07 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Vedere prin Depou 1.jpg



Vedere prin Depou 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.73 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Vedere prin Depou 2.jpg



Timis 2 - 31-32, mutat, cu ajutorul altui vagon - cupla lui 31 atarna.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  249.48 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Timis 2 - 31-32, mutat, cu ajutorul altui vagon - cupla lui 31 atarna.jpg



Gotha 37, alaturi de ITB 60 si vagonul restaurant 185.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  245.68 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Gotha 37, alaturi de ITB 60 si vagonul restaurant 185.jpg



Malagamba-AM 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.75 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Malagamba-AM 4.jpg



Vedeta sezonului de iarna - Tramvaiul lui Mos Craciun 1 - vedere prin geamurile halei.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  380.24 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Vedeta sezonului de iarna - Tramvaiul lui Mos Craciun 1 - vedere prin geamurile halei.jpg



Vedeta sezonului de iarna - Tramvaiul lui Mos Craciun 2 - vedere prin geamurile halei.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  388.93 kb
 Vizualizat:  de 22700 ori

Vedeta sezonului de iarna - Tramvaiul lui Mos Craciun 2 - vedere prin geamurile halei.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2008 22:29:57    Titlul subiectului: 760 87298

Ceva schimbat este totusi: Timisul 31+32 este mutat. Smile S-a mai scris pe aici ca este folosit la manevre. Ma intreb de ce nu ar folosi doar vagonul motor 31, dar asta e o chestie nesemnificativa.

Arata bine depoul. Poate daca ar fi si cateva "Sageti" la vedere ar arata mai bine. Oricum este foarte ingrijit, iar apropos de Tatrele care iata ca nu sunt acolo sau au fost mutate, chiar ii lipsesc. Daca tot nu mai au de gand sa foloseasca unele T4R, cei de la CTP ar putea duce acolo 1-2 vagoane. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 09 Apr 2008 15:19:31    Titlul subiectului: 91683

Am fost astazi la Ghioroc si am intrat si in depou, din pacate multe Sageti au disparut, ultima data in 2006 erau de 3 ori mai multe, remorcile de afara se pare ca au fost taiate, mai sint in spate vreo 3 si inca 2 motoare. Cele 6 bucati inchise sint in stare buna, dar din 4 motoare si 2 remorci, doar motorul gri e functional, intre timp si de la cel albastru s-au luat piese. E trist sa vezi cum dispare o bucata de istorie...
_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 06/Noi/2019
Mesaje: 142
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 01 Mai 2008 20:59:06    Titlul subiectului: Intrebari 92811

Sunt un vatman din Oradea si ce imi doresc cel mai mult e sa ajung si prin Arad sa merg cu tramvaiul, sa vad cum e pe acolo. Vara trecuta am avut ocazia sa merg prin Timisoara si Resita, luna asta vreau sa merg in Debrecen (Ungaria) si sper sa imi fac timp sa ajung cat mai repede si prin Arad. Ce ma intereseaza cel mai mult e linia Arad - Ghioroc. Ce vreau sa va intreb legat de aceste vagoane. Intra la categoria tramvai? Personalul care conducea sau conduce si acum Sageata Verde (daca a mai ramas ceva din aceasta istorie) are ceva scoala speciala sau e un simplu vatman cu permis Tv? Apoi o alta intrebare legata de Sageata Verde, e cum poate circula un asemenea gabarit (ma refer la latime) pe o linie atat de ingusta ca la Arad? Nu are tendinta de a cadea intr-o parte sau alta? Au fost incidente de acest gen? Cum se comporta in curbe? Este o restrictie anume de viteza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 60
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mar 06 Mai 2008 17:47:25    Titlul subiectului: 92997

La Ghioroc circula tramvaiele care circula in mod obisnuit in Arad.

Linia a fost construita pentru Sageata Verde inca de la inceput astfel incit nu are probleme de gabarit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 4 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community