Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
blau



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iun/2017
Mesaje: 14
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 11:34:14    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov 553

Vesti proaste"
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=22485&a=0&data_de_la_t=01%2F01%2F2005&search=troleibuz&filtru=1&cate_pe_pagina=20
Sa speram ca nu aproba BERD-ul in aceste conditii.
Brașovul a obținut cea mai bună dobândă la împrumutul public
Aprobarea de către Consiliul Local a împrumutului de 30 de milioane de euro pentru achiziționarea a aproximativ 110 autobuze și pentru asfaltarea a arterelor principale din oraș a generat câteva opinii contrare din partea consilierilor PSD Minerva Gurgu și Sergiu Chiriacescu. „Nu există oraș în Europa care să nu apeleze la serviciile băncilor pentru a-și asigura sursa de finanțare pentru proiecte mari de investiții. Așa procedăm și noi. Și am reușit să obținem un împrumut cu cea mai bună dobândă din țară după București, iar faptul că acest credit se întinde pe mai mulți ani înseamnă o rată mică, pe care Primăria Brașov o poate suporta. Acest lucru îl știu chiar și cei doi consilieri PSD care au votat împotriva acestui împrumut”, ne-a explicat Ladislau Hathazi. Toate condițiile acestui contract au fost prezentate de Executivul Primăriei tuturor consilierilor în cadrul ședințelor de comisii și toți au căzut de acord că acestea sunt foarte bune. Până la plen, unii s-au răzgândit. „Având în vedere că alți doi consilieri PSD au votat pentru, atunci mă gândesc ori că s-a dat un ordin de la conducerea filialei și doi dintre consilieri au dezertat, ori că cei doi colegi care au votat împotrivă nu înțeleg modul de lucru în Consiliul Local. Aici a fost vorba despre un vot administrativ, nu politic. Trag speranțe că cei doi consilieri își vor reveni și la alte proiecte de acest gen să se alinieze și să voteze în favoarea orașului. Asta nu înseamnă că noi vrem tot timpul majoritate, dar la proiectele majore, care sunt explicate și la care nu există întrebări în cadrul Comisiilor de specialitate ar trebui să ne gândim mai bine la interesul Brașovului”, a mai spus Ladislau Hathazi. Contactată telefonic, Minerva Gurgu ne-a declarat nu e împotriva modernizării infrastructurii și a parcului auto al RAT și nici împotriva apelării la această sursă de finanțare, însă, „în proiect se face referire doar la străzile principale. Cu cele secundare ce facem? Iar cele principale se tot fac. Dacă nu se realizează calitativ și trebuie refăcute a cui este vina?”. „Iar în ceea ce privește parcul auto al RAT, în contractul cu BERD se specifică faptul că aceste autobuze se cumpără pentru a fi înlocuite troleibuzele și tramvaiul. Noi nu suntem de acord cu acest lucru. Trebuie să vedem ce va însemna poluarea pe termen lung, atâta timp cât noi renunțăm acum la mijloacele de transport în comun ecologice”, a subliniat Minerva Gurgu.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 21 oct 2005
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Iun/2017
Mesaje: 1022
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 00:15:06    Titlul subiectului: 954

Mai bine aduceau troleibuze MAZ...de ce nu!?!..pai simplu...nici un troleibuz maz nu este prevazut cu sistem chopper...asta este un motiv pt care nu s au achizitionat nu numai la brasov ci nicaieri in romania...si2...pt ca un troleibuz maz costa undeva la dublu cat un autobuz....mie personal mi au placut si mi plac E urile noastre....si cele fabricate in prima jumatate a anilor 90 mergeau pe o panta ascendenta..daca nu dadea falimet rocarul...si aceasta este o ff mare problema...pt ca de prin 95 incoace nu a mai existat vreun oras in romania in afara de bucuresti care sa achizitioneze troleibuze noi...exemplul il vad in mediul in care traiesc...sibiu...medias...dar si in alte orase nu am mai vazut nimic nou...intr adevar sunt aceste astra facute la arad care sunt deosebite...atunci mai era o sansa..de a revigora parcul de troleibuze in toata romania...insa si aici politica a fost proasta...adica...preturi exagerate deoarece nu exista concurenta...si atunci in toata romania s a pus baza pe un parc auto vechi dar care pt noi era inca f bun....au avut nesansa brasovenii sa vina un scripcar la putere...si desi acestia se bucura nespus de ceea ce face acest moldovean la moldoveni acasa...urmarile se vor vedea nu acum ci in aprox. 15 ani....cand resursele petroliere vor scadea si vor aduce la niste scoruri imense...atunci o sa si aduca aminte oamenii...de acele autobuze cu bete pe sus care luau curent de pe firele de sus....dar asta va fi odata...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 17:26:35    Titlul subiectului: *Știri și articole de presă 12765

o stire in care tramvaiul a "salvat" viata unei minore...sunt mandru.
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=10705
O MINORA FUGITA DE ACASA A FOST GASITA IN TRAMVAIUL 101Jandarmii brasoveni au reusit, in urma cu cateva zile, sa identifice si sa redea familiei o minora in varsta de 15 ani, care disparuse de cateva zile de la domiciliu. Militarii au gasit-o pe fata in tramvaiul 101, in zona Astra. Parintii fetei, care reclamasera disparitia ei la Politia Municipiului, au fost chemati pentru a-si primi copilul in grija. In plus, in acest caz, a fost declansata o ancheta, pentru a se stabili cauzele care au condus la fuga fetei din locuinta parintilor si a evenimentelor petrecute cu aceasta in perioada cat a lipsit de acasa. (D.A.)

Inca un articol, cititi spre final: http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=10732
ANGAJATII MUNICIPALITATII SUNT RECLAMATI CA NU RASPUND CERERILOR CETATENILORMonica PETCU

Angajatii Primariei Brasov nu raspund la intrebarile pe care le formuleaza brasovenii pe site-ul www.domnuleprimar.ro, desi au aceasta indatorire. Situatia a fost sesizata de reprezentantii PSD Brasov, care au precizat ca pagina web a fost deschisa la initiativa Ministerului Administratiei si Internelor si ca multe primarii importante din tara raspund sesizarilor transmise de cetateni pe aceasta cale informatizata. In pofida acestei reclamatii, primarul George Scripcaru i-a invitat pe cei care doresc sa i se adreseze cu solicitari sa le formuleze fie prin intermediul Centrului de Informatii pentru Cetateni al municipalitatii, fie prin site-ul oficial al institutiei - www.brasovcity.ro: "Noi nu am fost consultati atunci cand a fost lansat programul. Este vorba despre o initiativa privata. Nu putem sa raspundem acum la toate intrebarile ce apar pe tot felul de site-uri".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 18:38:48    Titlul subiectului: 12772

Astea cred că sunt reclamațiile:
http://www.domnuleprimar.ro/372-Nu-stiu-cine-a-avut-idea-de-a-inlocui-troleibuzele-de-pe-linia-31--dar---.html
http://www.domnuleprimar.ro/index.php?module=sesdetail&ids=1495
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 13:07:56    Titlul subiectului: 13155

51 de intrebari pentru George Scripcaru
B.S.
Recent a fost pus la dispozitia cetatenilor din intreaga tara site-ul www.domnuleprimar.ro, unde acestia pot adresa intrebari primarilor.
Dintre cele 240 de intrebari adresate de cetateni, 51 sunt pentru Primarul Brasovului, George Scripcaru, care a raspuns la 4, ceea ce il plaseaza pe primarul brasovean abia pe locul 24 in topul celor mai activi primari.
Sesizarile brasovenilor catre primarul lor, transmise pe aceasta cale, se refera in marea majoritate la transportul in comun, la infractionalitatea din zona garii, la starea deplorabila a unor artere de circulatie si a trotuarelor de pe B-dul Al. Vlahuta, Cartierul Uzina 2, parcari, urari de Craciun si de Anul Nou.
Printre solicitari se numara si cea referitoare la interventia primarului pentru a opri mutarea festivalului “Cerbul de Aur” si cea referitoare la mentinerea liniei de tramvai, pe care municipalitatea doreste sa o desfiinteze. Aceasta din urma chestiune a generat aproape o dezbatere publica pe forum, majoritatea opinentilor fiind de parare ca tramvaiul trebuie pastrat.
Este bine ca brasovenii cauta sa se implice in problemele municipiului si ca isi spun deschis pararea.
Este regretabil ca raspunsurile sunt prea putine in raport cu interesul manifestat de cetateni!

Astea-s articolele si insist sa postam articolul si nu linkul pt. ca ei dispar, noi raminem.
_____________________________________________________
Comentarii la articol
Celestin D.
2006-01-18 23:42:20 Subscriu si eu tuturor celor care au postat inaintea mea referitor la mentinrea liniei de tramvai. Desi nu sunt din Brasov am fost de multe ori acolo si am constatat ca aerul de acolo nu se poate compara cu cel din Bucuresti. Desfiintarea tramvaiului e o decizie la care zic eu ca ar trebui sa va mai ganditi odata, sa faceti o cursa cu tramvaiul si sa vedeti ca nu este asa de gol si investitia intr-o linie noua s-ar amortiza repede.

Vasile T.
2006-01-18 21:00:47 Domnule primar. Scoaterea tramvaiului din Brasov este o eroare pe care o vom plati toti, cetatenii care folosesc transportul in comun, ceilalti locuitori, prin marirea poluarii in urma utilizarii autobuzelor. Starea jalnica a infrastructurii tramvaiului nu se datoreaza exploatarii ci traficului greu si foarte greu auto care traverseaza orasul in lung si lat. Consultati specialistii nu numai pe cei interesati in rotunjirea cvonturilor personale care roiesc interesati in jurul primariei. Spacialistii va vor spune ca transportul in comun realizat ci tractiune electrica este mult mai avantajos, mult mai economic. Etc. Inainte de o decizie finala ar trebui sa consultati cetatenii printr-un referendum asupra scoaterii tramvaiului.

doru
(detalii)
2006-01-18 17:39:36 La Brasov situatia a devenit plina de paradoxuri.Orasul din inima Transilvaniei a ajuns sa fie condus de un primar semianalfabet,George Scripcaru Cu studii terminate la o facultate la care nu a fost nici o ora, a obtinut o diploma de absolvire, de Educatie Fizica si Sport, de unde bancul ca primarul are trei licente, de Educatie, de Fizica si de Sport. In fata lui,sefii de servicii de la Primarie si-au dat demisiile in alb, o metoda ingenioasa de santaj, probabil preluata de la un sef mai mare. Imediat ce s-a vazut in post a trecut la rafuieli, fie cu marunti comercianti,fie cu adversari politici.Fire ranchiunosa, razbunatoare,are o reputatie buna in Brasov, datorita manipularii de catre presa brasoveana a populatiei din oras. Dar,vai, ziarele de Bucuresti au inceput sa dezvaluie faptele penale pe care primarul a inceput sa le comita. Si e numai inceputul. Pentru cei interesati, le recomand linkul: http://www.brasov.ro/community/forum/viewtopic.php?t=86, din www.brasov.ro, forum de discutii,sectiunea politic,subiect:ce fel de primar este George Scripcaru,subiect tabu in ziarele de la poalele Tampei.

doru
(detalii)
2006-01-18 17:29:42 Sesizare pentru primaria Brasov, judetul Brasov Postata de: Dan Grigore La data: 03 Ianuarie 2006 Tip: Reclamatie Cod: 1424 < Inapoi la sesizari Printeaza aceasta sesizare! Trimite unui prieten Sunt un cititor pasionat al ziarelor de pe Internet. In ultimul timp am observat o intensificare a aparitiilor articolelor negative la adresa dumneavastra. E suficient sa tastezi pe un motor de cautare cuvantul George Scripcaru, sau, primarul brasovului, sau, mai frumos, abuzuri primarul brasovului, si ma vad trimis la adrese de ziar ca Evenimentul Zilei, Adevarul, pe site-uri ale emigratiei din Statele Unite sau Canada, pe forumuri de discutii ale unor portaluri din Brasov si ma ingrozesc: DUMNEZEULE,CE S-A INTAMPLAT LA ALEGERI? CE SE INTAMPLA IN PRESA BRASOVEANA CARE TACE! Cu respect, Dan Grigore

Stefan
2006-01-18 12:42:04 Nu desfintati tramvaiul si troleibuzele! Brasovul o sa arate mai urat fara ele! Tramvaiele si troelibuzele aduc un plus de farmec oraselor prin care se perdina!

Andrei Popa
2006-01-18 01:55:33 Comisioanele sunt mult mai importante decat necesitatile brasoveanului, nu este asa domnule primar?Cum a picat 50.000 pentru benzinarie poate mai pica si de aici cate ceva?!Si uite asa ne trezim cu matuse care ne fac bogati peste noapte!

Dragos A.
2006-01-17 17:43:09 Subscriu la cele afirmate de cei din'aintea mea. Tramvaiul si troleibuzul sunt mijloace de transport ecologice (spre deosebire de Maz care, in loc sa inlocuiasca autobuzele Dac Euro 0 inlocuiesc troleibuzele). In plus, modernizarea liniei ar aduce incasari mai mari (deoarece oamenii ar prefera sa mearga cu tramvaiul, dat fiind ca ar ajunge mult mai repede la destinatie (si in plus, nu toti oamenii au un automobil)). Tramvaiul 101 e plin la orice ora si in orice zi... pe www.domnuleprimar.ro e chiar si o poza, in care se observa clar ca tramvaiul nu e gol. Insa se pare ca pe Dl. Scripcaru il intereseaza mai mult autobuzele si ridicarea nivelului poluarii (adica lasa in circulatie autobuzele Dac, foarte poluante, si inlocuieste troleibuzele(si, in curand, tramvaiul) cu autobuze poluante. Cine stie ce o fi in spatele acestei afaceri (putin mirositoare).

Tudor Popescu
2006-01-17 16:35:18 Alt pasionat de transportul electric brasovean va scrie.Nu trebuie desfiintat intrucat va aduce multe neplaceri intr-un oras si asa poluat ,chiar daca e transport electric.In plus,linia aia de tramvai chiar ar merita un RK general.Sa ne gandim la aer curat si la viata oamenilor.In plus,MAZurile se pot folosi pentru a inlocui parcul de autobuze DAC.Transportul electric e mai rentabil si mai putin costisitor decat cel cu autobuze.

336
2006-01-17 15:01:33 Sunt unul dintre cei care doresc pastrarea transportului electric si mai ales a liniei de tramvai. reconditionata este o investitie pe termen lung si foarte durabila si utila. Prelungirea ei pana la Dirste prin spatele zonei comercial industriale de pe calea bucuresti ar atrage foarte multi calatori si implicit bani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 13:37:10    Titlul subiectului: 13158

O stire referitoare la sistemul de tichete de calatorie (Monitorul Expres):
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=opinii&s_id=20473

Ochiul public
O idee de la călătorii corecți. Mulți brașoveni se plîng că nu mai au de unde să-și cumpere bilete RAT după ora 19.00 sau duminica, zi în care de obicei tonetele de bilete sînt închise. Călătorii conștiincioși propun RAT instalarea în autobuze sau stații a unor automate pentru procurarea biletelor. Dacă această soluție este prea costisitoare, brașovenii se gîndesc, fără să fie cu supărare, că nu ar fi rău să-și poată procura biletele de călătorie, în afara orelor de program ale tonetelor, direct de la șoferii autobuzelor, troleibuzelor sau tramvaielor.
de: (H.O.)


O alta solutie, pe linga cele date in articol, ar fi incheierea unor contracte de distributie cu agentii comerciali mari si medii din Bv, astfel incat sa se poata cumpara tichete de calatorie de oriunde.

Poza din articol



toneta_bilete.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.31 kb
 Vizualizat:  de 18135 ori

toneta_bilete.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 13:45:38    Titlul subiectului: fbfbfdb 13676

Gerul da de furca transportului in comun..n din Transilvania Expres de azi:
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=11159
Despre transportul electric nu se mentioneaza nimic.
GER CUMPLIT - BRASOVUL, SUB ASEDIUL UNUI VAL DE FRIG DIN SIBERIA
Zece persoane si-au pierdut viata, in acest sfarsit de saptamana, din cauza temperaturilor foarte scazute inregistrate in majoritatea regiunilor tarii. In spitalele din tara s-au inregistrat numeroase cazuri de hipotermie si degeraturi. Si in Brasov, un boschetar, care isi facea veacul prin zona Darste a fost gasit degerat, ieri dupa-amiaza. Trecatorii l-au vazut zacand intr-un canal si au sunat imediat la Salvare. Un echipaj a fost trimis in zona, reusind sa-l salveze. Barbatul a fost transportat la Spitalul Clinic de Urgenta Brasov, unde a primit ingrijirile medicale de specialitate.
Ce spun prognozele
Meteorologii spun ca acesta este doar inceputul, pentru ca la noapte sunt sanse ca temperaturile sa coboare sub minus 25 de grade C. Pe langa Moldova, si in Muntenia, Dobrogea sau in depresiunile din Transilvania s-ar putea inregistra frecvent temperaturi sub -24, putand ajunge chiar la - 27 de grade Celsius. Cel putin pana miercuri, 25 ianuarie, nu vor cadea precipitatii decat local si in cantitati neinsemnate.
O incalzire usoara a vremii se anunta abia pentru mijlocul saptamanii. Pana acum, temperatura cea mai mica a fost inregistrata la Iasi, unde mercurul din termometre a coborat pana la -24 de grade. Potrivit meteorologilor de la centrul de profil din Sibiu, la Brasov s-au inregistrat in cursul diminetii -23 de grade Celsius. In timpul zilei, la statia de la Ghimbav se inregistrau -16 grade Celsius, iar pe masivul Postavarul -17 grade Celsius. Cea mai mica temperatura a fost inregistrata duminica noaptea la statia de la Intorsura Buzaului, -18 grade Celsius. Schiorii s-au putut bucura zilele trecute de partiile din statiunile montane brasovene, instalatiile de cablu functionand pana la temperaturi de -20 de grade Celsius.
Probleme mari la RAT
Frigul a afectat circulatia autobuzelor RAT de pe majoritatea traseelor din Bratsov. Conform informatiilor primite de la dispecerul de serviciu al RAT mai multe autobuze nu au putut iesi pe traseu. "Nu a fost o disfunctionalitate foarte mare, dar au fost unele linii pe care am fost nevoiti sa introducem alte autobuze pentru a putea sa asiguram transportul brasovenilor. Din pacate, din cauza temperaturilor foarte scazute exista riscul sa inghete instalatiile sau sa se blocheze frana. Echipele noastre din ateliere lucreaza in program continuu pentru a putea face la timp toate reparatiile si pentru a putea asigura un trafic normal. Ne facem griji pentru eventualele scaderi si mai mari ale temperaturilor din urmatoarea perioada", declara pesimist dispecerul Gheorghe Ralea.
Blocaj pe drumul de Poiana
Daca soferii de tiruri au lansat deja o moda in blocarea traficului in zona Darste, in restul judetului, reprezentantii firmelor abilitate pentru a deszapezii arterele de circulatie spun ca nu s-au confruntat cu probleme deosebite. "S-a circulat in conditii de iarna, dar n-au fost blocaje. In noaptea de duminica catre luni, masinile noastre au distribuit pe drumurile judetene peste 400 de tone de material antiderapant", explica patronul firmei Gotic, Ion Dinita. Situatia cea mai dificila s-a intregistrat duminica seara pe drumul spre Poiana Brasov. Numarul mare de masini care au parasit statiunea dupa week-end a facut ca soseaua sa se blocheze pe portiuni intinse. Soferii care au coborat muntele au ajuns in Brasov abia dupaa trei sferturi de ora. Aceeasi situatie se inregistra si pe DN1.
In cursul zilei de ieri problemele legate de caderile masive de zapada au fost inlocuite de cele provocate de temperaturile scazute.
Retelele de gaz, apa si cele de termoficare sunt atent monitorizate
"In judetul nostru, presiunea gazului metan este furnizata la parametri normali", a declarat ieri directorul sucursalei Distrigaz Sud Brasov, Nicolae Ungureanu. "Nu s-au primit reclamatii nici de la consumatorii casnici, nici de la cei industriali", spune Ungureanu.
In urma avertismentelor privind temperaturile scazute (-20 grade Celsius) ce se vor inregistra astazi si maine, lucratorii sucursalei brasovene de gaz vor monitoriza in permanenta situatia instalatiilor, precum si presiunea. Reprezentantii CET si ai Companiei Apa declara, la randul lor, ca n-au avut incaa probleme din cauza frigului. Instalatiile vor fi insa atent monitorizate zilele urmatoare pentru a se putea evita pe cat este posibil producerea unor avarii din cauza frigului.
Trenuri intarziate din cauza gerului
Ca urmare a frigului instalat in zonele de est si de vest ale tarii, pe Regionala CFR Calatori Brasov in cursul zilei de ieri s-au inregistrat unele intarzieri in sosirea trenurilor. Astfel, trenul nr. 731, Galati - Brasov, a ajuns in Gara Brasov mai tarziu cu 55 de minute, iar trenul nr. 347, Viena - Brasov - Bucuresti Nord avea la sosirea in municipiul nostru o intarziere de 69 de minute. Tot din cauza gerului, trenul nr. 1564 a plecat de la Iasi spre Brasov cu aproape patru ore mai tarziu, iar trenul international nr. 371, Lokoshaza - Brasov - Bucuresti Nord a avut anuntata o intarziere de 205 minute. Conform reprezentantilor Regionalei brasovene, n-au existat probleme deosebite privind incalzirea vagoanelor de calatori.
Masuri speciale la minus 20 grade C
Frigul excesiv readuce in atentie si normele de sanatate si siguranta im munca pentru angajati. Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) Brasov vor controla daca angajatorii respecta prevederile legale in domeniu, despre care agentii economici ar trebui sa fie inforti sa le si aplice.
Astfel, conform OUG 99/2000 si Legii nr. 436/2001, in perioadele in care se inregistreaza temperaturi ale aerului care scad sub -20 de grade Celsius - sau daca sunt corelate cu vant intens -, se impun masuri speciale cum ar fi reducerea duratei zilei de lucru sau chiar intreruperea colectiva a lucrului. Aceste masuri vor fi luate de angajator de comun acord cu sindicatele sau cu reprezentantii salariatilor si se aplica pentru mentinerea sanatatii salariatilor care lucreaza in aer liber. Exista de asemenea, o serie de norme de protectie a muncii si pentru cei care lucreaza in interior. In acest caz minima de temperatura acceptata este de +5 grade Celsius. Daca temperatura aerului, la locul de munca, scade sub aceasta cota, angajatorul trebuie sa asigure salariatilor echipament individual pentru protectia impotriva frigului, pauze pentru refacerea capacitatii de termoreglare si o cantitate de 0,5 -1litru de ceai fierbinte pentru fiecare persoana.
Amenzile pe care le pot aplica inspectorii ITM pentru nerespectarea acestor prevederi legale merge de la 1.500 RON la 6.000 RON.
Ministerul Educatiei a anuntat ca in mai multe unitati scolare din tara, activitatea a fost suspendata, luni, din cauza temperaturilor extrem de scazute. In Brasov, deocamdata, nu s-au luat astfel de masuri.
Sfaturile Directiei de Sanatate Publica
Dr. Georgeta Negoita, sefa Biroului de Promovarea Sanatatii din Directia de Sanatate Publica (DSP) Brasov, recomanda bratovenilor, pentru a preveni imbolnavirile provocate de expunerea la temperaturi mai scazute de -10 grade Celsius, urmaatoarele:
- Evitarea expunerii prelungite la frig, cei mai sensibili la degeraturi fiind copiii, batranii, persoanele fara adapost, persoanele varstnice si cei care sufera de boli cardiovasculare, diabet, tulburari ale circulatiei periferice, astm bronsic, tulburari psihice sau cei care isi desfasoara activitatea mult timp intr-un mediu foarte rece.
- Parintii nu trebuie sa-soi tina copiii in case, miscarea in aer liber fiind un factor de intarire a organismului, ci doar sa ii supravegheze, fiindca acestia risca sa faca degeraturi.
- Varstnicii si cei cu afectiuni cronice sunt sfatuiti sa evite pe cat posibil iesirea din casa, iar daca este absolut necesar, sa evite expunerea prelungita la frig. Acoperirea capului, gatului si a fetei in conditii de ger si vant, evitarea imbracamintei stramte, mai ales in zona mainilor si picioarelor (deoarece impiedica buna circulatie a sangelui), purtarea de incaltaminte adecvata sezonului, lejera, care sa permita circulatia sangelui (inclusiv sosete de lana sau bumbac) sunt recomandari care ii privesc pe toti, nu doar pe varstnici, copii sau suferinzi.
- Este necesara consumarea unor cantitati suficiente de lichide calde (1,5 - 2,5 l/zi - pentru prevenirea deshidratarii), evitarea consumului de bauturi alcoolice si de tutun, o alimentatie echilibrata, bogata in fructe (pentru aportul de vitamina C care creste puterea de aparare a organismului la infectii).
Atentie la degeraturi!
Este recomandata prezentarea de urgenta la medic in cazul aparitiei semnelor de degeraturi. Intr-o prima faza pielea devine mai dura si patata in galben cu alb putand aparea senzatia de amortire, usturime sau mancarime, apoi persoana nu mai simte nimic. Daca expunerea continua pielea se inroseste si apar umflaturi (degeraturi de gradul II), reincalzirea in acest stadiu produce o durere puternica cu senzatie de arsura. In zilele care urmeaza apar vezicule (basici) si descuamarea (jupuirea) pielii. In ultima faza, in degeraturile grave, circulatia sangelui se opreste, zona afectata este teapana la atingere si rece, are culoarea palida sau cenusie, apar leziuni care afecteaza muschiul, tendoanele si oasele.
Frigul a ucis 200 de oameni in Europa
Europa se afla de cateva zile sub imperiul gerului si al zapezilor. Un val de frig fara precedent afecteaza partea estica si nordica a continetului. Cel putin 200 de persoane si-au pierdut viata in Rusia, Polonia, Ucraina, Germania, si Turcia. In acest timp, caderile masive de zapada dau peste cap traficul si lasa fara energie electrica zone intregi din Europa. Aproape 80 de victime s-au inregistrat numai in Rusia. Sambata, la Moscova erau minus 23 de grade, vineri inregistrandu-se temperaturi de -38 de grade.


ma mir pentru ca in troleele straine sunt aeroterme. La fel si in dac alea scurte...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
blau



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iun/2017
Mesaje: 14
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 15:11:57    Titlul subiectului: dvdvsdvds 13861

Data de 1 Martie pentru scoaterea tramvaiului nu mi se pare realista. Il scot, dar cu ce il inlocuiesc? Ultimele Mazuri care le-au adus au fost anuntate la inceputul lui August si au fost introduse in trafic in Octombrie cand pentru cele care vor sa le aduca nici nu s-a organizat licitatia.
In alta ordine de idei un articol mai vechi dintr-un ziar local cu privire la gandirea celor de aici ce ne conduc:
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&dataed=2005-12-08&id_articol=8865
ORASUL PIFANILOR
Alexandru GHIZA

Un obicei prost al batranilor racani din vremea cand am facut eu armata, era sa-i chinuie pe noii veniti. Inventau pentru asta tot felul de sarcini idioate. Una dintre cele mai dure corvoade incepea atunci cand un caporal racnind nervos iti ordona sa sapi o groapa. Iti dadea dimensiunile si-ti stabilea un termen in care sa termini lucrarea. Dupa ce scormoneai pamantul, mai- mai sa-ti dai duhul, aparea un alt gradat. Sa astupi imediat porcaria asta! Vrei sa ne rupem picioarele, ordona la fel de nervos. Chiar daca abia puteai sa respiri si transpiratia curgea in siroaie, duceai mana la chipiu si raspundeai prompt: Am inteles!. Cand groapa era aproape gata, in timp ce batatoreai pamantul ravasit aparea din nou cel care iti ordonase mai devreme sa sapi. Ce faci pifane! Unde-i groapa pe care trebuia s-o faci?. Injurand in barba, ajungeai sa scoti din nou pamantul din groapa sau, ca sa nu-ti fie prea usor, sapai la comanda un nou sant. Orice protest era de prisos.
In armata ordinele se executa fara comentarii. Asta e regula. Intr-o comunitate civila, asa cum pare inca Brasovul, ar trebui sa fie altfel. Nu este asa! Se sapa, se asfalteaza, se pun semafoare, se fac sensuri unice si giratorii cu o frenezie incredibila. Deciziile, oricat de discutabile ar fi, se voteaza si se duc la indeplinire fara cracnire.
Ultima comanda ferma este de a se desfiinta tramvaiul. Lucru care s-a mai intamplat odata, pe vremea comunistilor. Sinele vechiului tramvai, care duceau de la Strungul pana hat in Sacele, au fost scoase la inceputul anilor '60. In anii '80, s-a dat la loc comanda si tramvaiul a reaparut pe strazile orasului, chiar daca pe un alt traseu. Din 20 in 20 de ani, tramvaiul apare si dispare, la ordin. Chiar daca investitia initiala este mai mare decat in cazul autobuzelor, tramvaiul costa in timp mai putin. In plus, este un mijloc de transport ecologic. Sunt exemple nenumarate de orase civilizate pe strazile carora merg astfel de mijloace de transport in comun. La fel de civilizate. Sunt convins ca exista destui brasoveni care ar dori sa fie modernizat tramvaiul si nu desfiintat. Sunt insa la fel de convins ca nu-i va asculta nimeni.
Extazul gospodaresc, preamarit de aplaudacii tocmiti inca din campania electorala, ii face pe unii sa se simta caporali peste un oras de pifani. Asa arata Brasovul in anul de gratie 2005: ca o mare cazarma in care se executa, nu se discuta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2006 16:29:18    Titlul subiectului: 14062

Uitati cand au inceput lucrarile de refacere... si ce se spunea atunci despre tramvai: Monitorul Expres din 28-7-2004:

Reparații la drumuri
Firmele contractate de Primărie să realizeze reparații la drumurile din municipiu au lucrat ieri în forță. Chiar dacă traficul a fost îngreunat pe Calea București, începînd de astăzi, drumul de la intrarea în Brașov este mai ușor de parcurs, după ce au fost acoperite gropile din asfalt. Primarul George Scripcaru a explicat ieri că dificultățile apărute în trafic sînt inerente. „Era normal să fie îngreunată circulația, pentru că nu există altă cale de acces dinspre București. De aceea, ar fi bine să fie redată circulației strada Levănțicăi. Trebuia să facem aceste reparații. Nu avem încotro dacă nu s-au făcut lucrări de atîția ani“, a spus Scripcaru. Reparațiile de pe Calea București s-au încheiat ieri după-amiază, urmînd ca astăzi să înceapă lucrările la Bulevardul Muncii. Primarul a mai precizat că urmează să fie închisă din nou și strada Iuliu Maniu, mai întîi de la Ceasul Rău la Camera de Comerț și apoi restul porțiunii din această stradă. Tot de ieri au început lucrările de reparații și la terasamentul liniei de tramvai între capătul de la Rulmentul pînă la Făget. Linia de tramvai va fi consolidată și se vor pune plombe în asfalt. În locurile în care exisă piatră cubică, lucrările de consolidare vor fi efectuate de RAT. Scripcaru a precizat că speră că lucrările pînă la Făget se vor efectuta rapid, pentru ca apoi să poată fi refăcut întregul terasament al liniei de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 04:43:30    Titlul subiectului: 14174

Monitorul Expres, 10-11-2004:

RAT Brașov se înnoiește
* 40 și 41 sînt două noi trasee care vor face legătura între Gară și Stupini, respectiv Bartolomeu-Gară
* Primăria cumpără 30 de autobuze noi și opt troleibuze

RAT Brașov se „îmbogățește“ cu două trasee noi, dar și cu 30 de autobuze și opt troleibuze. Primarul George Scripcaru îi asigură pe brașoveni că, pînă la sfîrșitul anului, transportul public de călători va crește calitativ.
Două trasee noi: 40 și 41
Primarul George Scripcaru a anunțat că luni a fost inaugurat deja noul traseu RAT, cu numărul 40, Gară-Stupini. „Traseul 36 nu trecea peste linie, iar foarte multe persoane din Stupini aveau nevoie de transport spre gară. Și angajații firmelor din zonă vor putea să folosească noul traseu pentru a ajunge la serviciu. Autobuzul va trece pe strada Aurel Vlaicu, pe la Petrol Grup, Metabras, pînă în centrul Stupiniului și înapoi, la gară“, a explicat Scripcaru. Pentru prima lună, „de probă“, autobuzele vor circula din jumătate în jumătate de oră. În funcție de gradul de încărcare, acest interval orar va fi păstrat sau va scădea. În perioada următoare, vor începe să circule autobuze și pe un alt nou traseu, 41, care va face legătura între Bartolomeu și gară. „Acest nou traseu va fi probabil pus în practică la sfîrșitul lunii acesteia, cînd va fi gata și construirea pasajului din zonă“, apreciază primarul.
Primăria cumpără autobuze și troleibuze
Pe lîngă noile trasee, și parcul auto al RAT Brașov va fi înnoit cu 30 de autobuze și opt troleibuze. „Ne aflăm în faza finală pentru cumpărarea, prin leasing pe trei ani, a 30 de autobuze noi, pe care probabil le vom avea pînă la sfîrșitul anului. Autobuzele vor deservi mai multe zone, precum Noua, Bartolomeu sau centru, unde parcul auto era deficitar pînă acum. De asemenea, opt troleibuze second-hand din Austria, aflate într-o formă foarte bună, vor fi cumpărate pînă în decembrie. Acestea le vor înlocui pe cele din Răcădău, aflate într-o stare deplorabilă“, a mai spus Scripcaru. Primarul a precizat că fondurile pentru aceste achiziții există deja.
Data: 10.11.2004 autor: &raquo; Simona POPICA
___________________________________________
Monitorul Expres, 10-12-2004:

RAT are zece autobuze noi
(Click pentru zoom) * Mașinile, marca Mercedes Benz Conecto, sînt echipate cu motoare Euro 3, cu sistem de frînare ABS și cu sistem ASR, datorită căruia nu vor mai patina iarna la plecarea din stații

RAT Brașov s-a îmbogățit de ieri cu încă zece autobuze nou-nouțe, marca Mercedes Benz Conecto, din Turcia. Autobuzele au intrat de ieri după-amiază în circulație pe liniile 4, 6 și 16. În ianuarie, alte cinci astfel de autobuze vor ajunge la Brașov.
Autobuze mai sigure
„Prin această achiziție, precum și datorită celor 10 autobuze MAZ primite în urmă cu zece zile, gradul de uzură al parcului nostru de autobuze a scăzut de la 93% la 70%“, a declarat Augustin Pulpea, directorul general al RAT Brașov. Ca și autobuzele MAZ, cele 15 Mercedesuri au fost cumpărate în leasing, valoarea lor fiind de 1.970.000 de euro. Mașinile sînt echipate cu motoare Euro 3, cu sistem de frînare ABS și cu sistem ASR, datorită căruia autobuzele nu vor mai patina iarna la plecarea din stații. Producătorul a oferit zece ani de garanție împotriva ruginei pentru caroserie.
Troleibuze noi pe liniile din Răcădău
Primarul George Scripcaru, prezent la ieșirea în prima cursă a noilor autobuze, a spus că Primăria și Consiliul Local vor sprijini și anul viitor proiectele de înnoire ale RAT. Brașovenii vor călători însă nu numai în autobuze noi, ci și în troleibuze mai moderne. Primele opt troleibuze, din cele 16 contractate, au ajuns deja în România, urmînd să sosească la Brașov în cîteva zile. Produse în Elveția, troleibuzele au fost stocate în Austria și vor intra în circulație pe liniile din Valea Cetății, dar numai la începutul anului viitor, pentru că au nevoie de anumite modificări tehnice.
Grafic de circulație în fiecare stație
De săptămîna viitoare, în fiecare stație va fi afișat graficul de circulație al autobuzelor. Acesta trebuie respectat cu strictețe de toți conducătorii auto, orice abatere urmînd a fi sancționată de conducerea regiei. „La RAT funcționează un dispecerat permanent care preia toate nemulțumirile cetățenilor cu privire la activitatea noastră. Oricine poate apela permanent numărul de telefon 335.574, reclamația va fi preluată de o operatoare, urmînd ca, în cazul celor întemeiate, să se ia măsurile care se impun“, a explicat Augustin Pulpea, directorul RAT.

„Noi am răspuns cu promptitudine solicitării RAT de a înnoi parcul de mașini, lucru pe care-l vom face și în continuare. În schimb, cerem ca activitatea regiei să se îmbunătățească, astfel încît ea să răspundă exigențelor cetățenilor Brașovului. Pe altă parte, fac un apel la brașoveni să păstreze aceste autobuze noi în starea în care sînt acuma, să nu le deterioreze, așa cum s-a întîmplat cu alte mașini aflate în circulație“.
George Scripcaru, primarul Brașovului
Data: 10.12.2004 autor: &raquo; Harald ODĂȚEANU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2006 05:07:13    Titlul subiectului: Transport public in Brasov25 14175

Monitorul Expres 18-12-2004:

Un transport în comun modern
(Click pentru zoom) În data de 09.12.2004, primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, a inaugurat primele zece autobuze Mercedes, din totalul de 15 autobuze cu această marcă. Acestea s-au adăugat la cele 10 autobuzele marca MAZ, puse în circulație la sfîrșitul lunii noiembrie. De asemenea, menționăm că în următoarea perioadă vor fi achiziționate 16 troleibuze second-hand. În cadrul conferinței de presă organizate la sediul Regiei de Transport (RAT), primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, a prezentat mass-media care sînt dorințele și așteptările conducerii municipiului în acest domeniu: un transport civilizat, modern, care să respecte graficele de timp, fără aglomerație și care să satisfacă nevoile brașovenilor. Liniile pe care circulă autobuzele Mercedes sînt, în principal, liniile care fac legătura cu centrul orașului: 4, 6, 16,. Autobuzele duble care circulă pe linia 22, vor fi înlocuite cu autobuze noi, iar cele duble vor circula pe linia 17, linie care este foarte solicitată. Cele 16 troleibuze vor fi aduse în două loturi, unul în cursul acestei luni, iar următorul anul viitor. Aceste troleibuze vor circula pe traseele din Triaj și Răcădău, 1, 31 și 32. Pentru a rezolva în cel mai scurt timp disfuncționalitățile apărute în asigurarea transportului în comun și pentru a asigura o comunicare mai bună între cetățeni și Regia de Transport în Comun, funcționează un dispecerat permanent, telefon: 335.574, unde cetățenii pot face propuneri, sugestii și sesizări. Totodată, în perioada următoare, RAT Brașov și municipalitatea vor pune în practică un plan de modernizare a capetelor de linii și a stațiilor de așteptare pentru cetățeni. Prin aceste măsuri, municipalitatea dorește să asigure cetățenilor Brașovului, dar și celor care ne vizitează, condiții mai civilizate și moderne în transportul în comun.
Data: 18.12.2004 autor: Sorin TOARCEA, purtător de cuvînt al Primăriei Brașov
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 16:17:42    Titlul subiectului: 15822

Uitati aici o istoriaora dintr-un interviu cu o doamna care a lucrat un timp si la troleibuze...
http://memoria.ro/?location=view_article&id=1284&page=13
O viata buna in timpul comunismului
Ida Handra (pensionara)
"Cand a venit Ceau(sescu)….. Daca ai avut bani ai gasit de toate. Si carne, si oua, si toate am avut. Asa ca... asa ca eu nu pot sa spun ca am dus lipsa, ca n-am dus lipsa niciodata."Nascuta intr-o familie de mici meseriasi intr-un sat unguresc, nu a fost direct atinsa de marile evenimente istorice ale vremii, care nu isi gasesc un rol major in povestea vietii ei. Sunt evocate pozne ale copiilor, concedii…
Cu banii, va descurcati atuncia?
Aia am cusut acasa ca eu eram croitoreasa, eu banii am facut. Ce mai gaseam, munceam la fabrica sau undeva. Acasa mai am cusut, am... dus eu banii. Sotul a fost bolnav, a fost si la... Târgu Mures, a fost operat la Sibiu, a stat acolo 5 luni jumate, cu plamânii, cu asma.
Erati obligata sa participati în activitati politice, pe vremea lu' Ceausescu?
Nu.
Si nici sotul n-a fost obligat?
Nu. Era, era... avea carnetul ala rosu, de membru de partid, dar niciodata n-a dus nici la sedinta, nici nicaieri. A zis ca el nu are... timp.
Si nu, nu faceau nimica? Nu va faceau nimica?
Nu. Nu a facut nimica. Nici cotizatia n-a platit. De aia acuma am dat toate cartile si retetele de toate, toate. Acuma l-a aruncat. Si râdeam singura, ca uite aicia-i carnetul de membru, dar niciodata n-a platit, nici la sedinte n-a dus.
Si nu, nu... Cei din partid nu veneau? Nu... v-au facut nimic?
Nu, n-au facut. El a zis ca n-are timp. Are copii de [nu se întelege] si bolnava, sui el...
Cum s-a schimbat aspectul Brasovului, în perioada Ceausescu?
Cum a schimbat? Imediat a venit Iliescu, a fost mâncare destula[râde].
În perioada lu' ... în perioada lu' Ceausescu s-au mai construit blocuri, s-au schimbat strazi?
Da. Si, si blocul asta era timpul ei facuta, blocurile astea aicia, în Noua, dupa aia n-a facut nici una. Numai a cum sa spun? a pus geamurile si nu stiu ce, asa. Da' dupa aia n-a mai construit nici una.
Înainte de perioada lu' Ceausescu aaa... erau tramvaie, trolebuze, cu ce se circula?
Tramvaie.
Tramvaie?
Venea pâna la Steagu si aicia era drumul si venea... Aicia era câmp si la apa asta veneam aicia la excursie, pe jos. Dupa aia... a demolat aici casele, dupa aia a început.
Tramvaiele atunci aveau aceeasi, aceeasi linie ca acuma?
Nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 14:33:00    Titlul subiectului: 16809

Stire de azi 24.02 din TEX:
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=12944
Ar trebui intetite patrulele si poate niste becuri de lumina sa fie vazuti mai bine ar merge. Oricum, tonetele sunt prea complicate, iar culoarea aia de gri sobolan te atrage la vandalism, nu alta.
MODERNELE STATII RAT AU DEJA UN ASPECT JALNICIoan DINCA
Cu toate ca au fost construite abia acum cateva luni, acestea au cazut prada actelor de vandalism
La finele anului trecut o parte dintre statiile mijloacelor de transport in comun apartinand Regiei Autonome de Transport (RAT) Brasov au fost modernizate, spre bucuria brasovenilor care pana nu demult trebuia sa stea in bataia vantului si a intemperiilor, majoritatea amplasamentelor fiind sub cerul liber. Din pacate, noile statii nu au ramas intregi mult timp, la ora actuala unele avand un aspect jalnic. Inca din primele zile acestea, au cazut prada actelor de vandalism si grafferilor care si-au testat "muschii" pe peretii si geamurile statiilor. Noile statii nu au fost nici macar finalizate, deoarece in conformitate cu proiectul, ar fi trebuit montate si panouri cu informatii referitoare la traseele mijloacelor de transport care trec prin statiile respective. In majoritatea statiilor scaunele sunt numai obiecte de decor, acestea fiind intotdeauna murdare. Mai mult, "in umbra noptii", multe dintre acestea au devenit si toalete publice, asa ca indiferent ca este soare afara sau ploua, oamenii prefera sa astepte autobuzul in afara amplasamentului pentru a evita miasmele greu de suportat. Referindu-se la acest caz, Costinel Marin, directorul de exploatare al RAT Brasov, a precizat ca intretinerea amplasamentelor a fost distribuita intre regie si cei care detin spatiile comerciale din interiorul lor. "Deocamdata sunt inca probleme, unele dintre aceste statii nefiind bransate la reteaua de curent electric, dar in prezent, se lucreaza la acest lucru. Deja au fost inlocuite o parte din componentele distruse. De asemenea, am purtat discutii cu Politia Comunitara si cu Jandarmeria pentru a avea in vedere paza acestor obiective", a adaugat Costinel Marin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 16:37:44    Titlul subiectului: 17183

RAT se pune pe picioare
* RAT Brașov reușește să-și rotunjească binișor veniturile prin închirierea spațiului publicitar pe autobuze, dar și prin creșterea volumului vînzărilor și a prețului biletelor și abonamentelor de călătorie
RAT Brașov reușește să-și rotunjească binișor veniturile prin închirierea spațiului publicitar pe autobuze, dar și prin creșterea volumului vînzărilor și a prețului biletelor și abonamentelor de călătorie. Alături de subvențiile acordate de la bugetul local, pentru acest an, Regia Autonomă de Transport estimează o creștere a veniturilor totale cu 18,55% față de anul 2005. Mai mult chiar, RAT Brașov va înregistra în acest an un profit brut de 22.000 RON (220 milioane lei vechi), ceea ce ar însemna un profit net de 18.000 RON. Cel puțin așa rezultă din bugetul de venituri și cheltuieli al regiei, aprobat ieri de Consiliul Local. Potrivit acestui buget, veniturile totale ale regiei ar trebui să ajungă la nivelul de 53,38 milioane RON, în timp ce cheltuielile ar urma să atingă aproximativ 53,36 milioane RON.
Subvenții de aproape 10 milioane RON
Din totalul veniturilor regiei, 9,6 milioane RON reprezintă subvenții de la bugetul local pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif, iar 3,9 milioane RON, tot de la bugetul local, cota parte din valoarea rambursării ratelor pentru cele 15 autobuze MAZ 103-062, 30 autobuze MAZ 103-065, 15 autobuze Mercedes Conecto și șapte troleibuze second-hand MAN. Un milion RON reprezintă subvenția pentru acoperirea abonamentelor gratuite acordate persoanelor cu handicap grav și accentuat și a însoțitorilor acestora, adică aceeași sumă pe care regia a primit-o și pentru anul 2005.
Încă 130 de autobuze noi
Principala investiție pe care RAT intenționează să o facă în anul 2006 este achiziționarea a 130 de autobuze noi. Costul acestor autobuze se ridică la suma de 54 milioane RON, banii urmînd să fie obținuți printr-un credit contractat deja prin Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), credit a cărui rambursare urmează să înceapă din trimestrul II al anului 2007. La aceasta se adaugă încă aproximativ șase milioane RON, bani destinați plății ratelor la celelalte autobuze și troleibuze achiziționate în ultimii ani, din care 2,1 milioane RON reprezintă surse proprii ale regiei. Tot pentru anul 2006, regia are prevăzută în buget suma de 2,7 milioane RON, destinată achiziționării de aparate pentru vînzarea și validarea biletelor de călătorie.
Nou membru al CA
• Consilierii locali au aprobat ieri și înlocuirea unui membru al Consiliului de Administrație al RAT Brașov. La propunerea primarului și cu votul unanim al consilierilor locali, a fost numită ca membru în CA-ul societății de transport Elena Ariana Bucșă. Ea l-a înlocuit astfel pe Iulian Mara, care, din 15 februarie 2006, este director executiv al Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorilor.
PRELUARE MONITURL EXPRES : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=actualitate&s_id=22204
BUGETUL RAT BRASOV A FOST APROBAT DE CONSILIUL LOCAL
Bugetul de venituri si cheltuieli (bvc) al Regiei Autonome de Transport Brasov pentru acest an a fost aprobat ieri de plenul Consiliului Local, reunit intr-o sedinta extraordinara. O data cu aprobarea bugetului local al municipiului pe 2006, pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif urmeaza sa se aloce o subventie de 9.604.000 RON, iar 1.000.000 RON vor reprezenta fondurile pentru acoperirea abonamentelor gratuite acordate persoanelor cu handicap grav si accentuat si a insotitorilor acestora. Prin aceeasi hotarare a plenului CL s-a decis sa se vireze regiei alte 3.942.000 RON, suma care reprezinta rambursari la ratele de leasing pentru 45 de autobuze marca MAZ, alte 15 marca Mercedes, precum si un numar de 7 troleibuze MAN. Potrivit expunerii de motive, la intocmirea bvc-ului s-a estimat, la capitolul „venituri” o crestere cu 18,5% fata de realizarile anului 2005, suma fiind de 53.379.000 RON. Aceasta majorare a veniturilor va fi determinata si de majorarea tarifelor biletelor abonamentelor, care se preconizeaza a fi de 20% si a se realiza incepand din luna iunie. Pe de alta parte, prin marirea spatiului de inchiriere pentru reclamele de pe autovehicule, in conditiile in care se vor mai achizitiona alte 130 de autobuze, din credit BERD, s-a mai estimat o crestere a veniturilor regiei. Raportul de specialitate a proiectului de hotarare a mentionat ca la stabilirea cheltuielilor cu personalul s-a avut in vedere atat majorarea salariilor pe anul 2006, in conformitate cu contractul colectiv de munca, cat si diminuarea cotelor pentru asigurari sociale. Fata de anul precedent, in 2006, prin achizitionarea de noi autobuze, cheltuielile materiale se vor reduce cu 6,21%. La stabilirea cheltuielilor financiare, in suma de 2.200.000 RON, s-au avut in vedere dobanzile ce se vor achita din surse proprii la contractele de leasing financiar pentru achizitia de mijloace de transport in derulare. Tot in sedinta de ieri, alesii locali au decis sa-l inlocuiasca din Consiliul de Administratie al RAT pe Iulian Mara, numit director la Oficiul Judetean de Protectie a Consumatorului, cu Ariana Bucsa.
PRELUARE TRANSILVANIA EXPRES:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=13130

Din articolele de mai sus reiese ca s-a aprobat de catre Consiliul Local mai multe achizitii care vor fi efectuate de RAT in acest an. Licitatia nu a avut loc inca .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 23:26:52    Titlul subiectului: Autobuze noi pentru Brasov25 17310

Un domn consilier explica: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=opinii&s_id=22299
... e clara treaba nu?
De ce autobuze noi
Nu de puține ori s-au făcut auzite voci - este adevărat, izolate în peisajul politic brașovean - care să protesteze împotriva intenției municipalității de a achiziționa autobuze noi, de a renunța la tramvai și la troleibuze. Pentru că în bugetul pe anul în curs al Regiei Autonome de Transport figurează și suma de 54 milioane RON (provenind din credit BERD), sumă destinată achiziționării de 130 noi autobuze, mă simt obligat a da cîteva explicații, chiar dacă le formulez încă o dată. În primul rînd trebuie autobuze noi pentru că parcul auto al Regiei este în mare parte la pămînt, este format din mijloace de transport perimate fizic și moral. Vrem un Brașov modern, european, care să atragă turiștii. Asta înseamnă că trebuie să scăpăm de vehiculele poluante, greoaie, care sufocă sau trecătorii sau traficul. La tramvai se impune a renunța pentru că fragmentează traficul pe o arteră intens circulată și care nu poate fi reparată capital și din această cauză. În plus, nemaiexistînd platformele industriale, tramvaiul nu se mai justifică. Iar troleibuzele s-au dovedit a fi un imens obstacol într-un trafic și așa sufocat. Acestea sînt numai cîteva dintre argumentele care justifică achiziționarea de noi autobuze. Coordonatele sînt clare: eficiență, fluidizarea traficului și scăderea poluării.
de: Ladislau HATHAZI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iun/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Mar 2006 00:17:29    Titlul subiectului: 17320

Este trist ca in Romania se gandeste asa... prin reducerea poluarii prin desfintarea tramvaielor si troleibuzelor dar asta e... interesul personal este pe primul loc.

Ultima modificare efectuată de către dexter23 la Joi 02 Mar 2006 14:00:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Mar 2006 18:57:39    Titlul subiectului: 17583

Un autobuz al RAT s-a rasturnat pe drumul poienii, undeva in dreptul poienii mici. Stirea a aparut si la tv si in libertatea, de exemplu. Se pare ca soferul ar fi fost de vina pentru neadaptarea vitezei la conditiile de drum. Autobuzul este un Mercedes Connecto.
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=stire&sid=147931
EVENIMENT
Autobuz cu turisti rasturnat in Brasov
Ieri dimineata, in jurul orei 7.30, un autobuz care facea curse intre oras si Poiana Brasov s-a rasturnat in apropiere de Poiana Mica, conform Mediafax. Dintre cei 30 de pasageri ai autobuzului opt au fost raniti, trei fiind internati la Spitalul Judetean Brasov. Din primele cercetari, se pare ca vinovat de accident este soferul, care nu a adaptat viteza la carosabilul acoperit cu zapada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 20:24:54    Titlul subiectului: 17711

O poza cu acel Conecto care s-a rasturnat, e vorba de #611.
sursa:http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=index&s_id=22441

Panică în autobuz
* Mașina de Poiană în care se aflau 36 de oameni a derapat pe șosea
* Călătorii au fost nevoiți să spargă geamurile pentru a putea ieși din autobuz
* Șase persoane au fost rănite
Șase persoane au fost rănite și alte 30 au trăit clipe de groază sîmbătă dimineață după ce autobuzul de Poiană în care se aflau s-a răsturnat pe marginea drumului. Oamenii au fost nevoiți să spargă geamurile pentru a putea ieși din vehicul. O femeie a fost prinsă între fiare și a fost scoasă cu ajutorul unei echipe de descarcerare. Cercetările poliției arată că șoferul autobuzului este vinovat de accident deoarece nu a adaptat viteza la condițiile de drum.
Polei pe drum
Accidentul s-a produs sîmbătă dimineață, la ora 7.15. Era a doua cursă care urca în Poiana Brașov. În autobuz se aflau 36 de persoane, majoritatea angajați ai hotelurilor și magazinelor din stațiune, care mergeau la serviciu. Din cauza vîntului care a viscolit zăpada, drumul s-a acoperit de polei. Într-o curbă de la intrarea în Poiana Mică, șoferul a pierdut controlul volanului și s-a răsturnat pe marginea drumului.
Panică printre călători
Șase persoane au fost rănite, iar celelalte 30 s-au ales cu o spaimă soră cu moartea. Oamenii au fost nevoiți să spargă geamurile pentru a putea ieși din vehicul. O femeie a rămas prinsă între fiare și a fost scoasă de o echipă de descarcerare. „Era pe unul din scaunele din spate. La un moment dat, mașina a luat-o razna și a ieșit de pe drum. Totul s-a întîmplat foarte repede. Eu am căzut de pe scaun și m-am lovit tare la mînă. Abia apoi am realizat că ne-am răsturnat. Bărbații au spart geamurile și au scos pe toată lumea afară. O singură femeie a fost prinsă între scaun și caroserie“, povestește Mioara Moga, pasager în autobuz.
Șoferul este vinovat
Cele șase victime au fost transportate cu trei ambulanțe la spital. După ce au primit îngrijiri în urgență, doar două femei, una de 41 și alta de 51 de ani, au avut nevoie de internare.
Ele sînt acum în afara oricărui pericol. Cercetările poliției arată că Ioan Hanganu, de 38 de ani, șoferul autobuzului, este vinovat de accident. „Într-o curbă la dreapta nu a adaptat viteza la condițiile de drum, carosabilul fiind acoperit cu zăpadă. A pierdut controlul asupra direcției de mers, a părăsit partea carosabilă și s-a răsturnat în afara drumului. Conducătorul auto a fost testat cu alcooltestul, rezultatul fiind negativ. I s-au recoltat apoi și probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei“, a declarat comisarul Liviu Naghi, purtător de cuvînt la IPJ Brașov. După producerea accidentului, pe drumul spre Poiană și-au făcut apariția și utilajele de deszăpezire.
de: &raquo; Simona SUCIU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2006 18:45:39    Titlul subiectului: 19374

Pe 20 martie a fost o stire la antena 1 cu macaraua care s-a agatat de podul de la tractorul. printre astea s-a vazut si calea de rulare care confirma ce spune kappa... si eu cred ca nicaieri, nici in ultima tara a lumii nu mai e asa de varza calea de rulare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 12:55:29    Titlul subiectului: 19425

Astazi a aparut in BZB o stire potrivit careia deja au fost depuse ofertele pentru licitatia care va avea loc pentru aducerea celor 130 de masini.
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=27099
As dori ca sa fie precizate toate numele ofertantilor, pentru transparenta. Deasemenea putem sa ne exprimama opinii oficiale prin documente in presa sau direct la primarie? Ar fi bine sa avem si noi un cuvint de spus.
Parcul auto al RAT Brașov se va reînnoi total
Semnarea contractului de împrumut cu BERD, în valoare de 15 milioane de euro, de către RAT Brașov va face posibilă achiziționarea în acest an a încă 130 de autobuze, 30 mici și 100 mari. În acest fel, întregul parc auto al RAT va fi înnoit. „La acest moment s-a realizat selecția de oferte. Au fost cumpărate 12 caiete de sarcini, iar după prima selecție au rămas în cursă 6 firme. Este vorba despre reprezentanți ai producătorilor, fiind depuse oferte ale unor mărci de renume, cum ar fi Mercedes, Iveco sau MAZ”, ne-a declarat primarul George Scripcaru. Deoarece împrumutul a fost luat de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), aceasta este cea care organizează și licitația. Anul trecut, societatea de transport în comun a mai cumpărat 90 de autobuze.
Autor: Cristina BĂILĂ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 15:36:04    Titlul subiectului: 19444

Iata cateva articole mai jos. Va rog inca o data, copiati articolul si linkul, sa nu mai tot cautam noi si sa dam de linkuri disparute.
Mai multi cititori s-au adresat Biroului Texpert de Relatii cu Publicul al cotidianului „Transilvania Expres”, nemultumiti de faptul ca autobuzele de pe liniile 34 si 34 barat circula foarte rar si nu-si respecta graficele orare afisate in statii, uneori trebuind sa astepte cate 45 de minute pana vine un autobuz.
- In urma solicitarii noastre Costinel Marin, directorul de exploatare al Regiei Autonome de Transport (RAT) Brasov, ne-a declarat: „Acest inconvenient se datoreaza faptului ca pe aceste linii avem inca autovehicule foarte vechi, care cedeaza des. Aceste linii sunt monitorizate de noi in permanenta si speram ca in cursul acestei saptamani sa rezolvam problema. Inconvenientul va fi solutionat dupa ce vom achizitiona si celelalte autobuze noi care vor inlocui toate masinile vechi”.
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=14762
Cîteva zile fără tramvai
* Din cauza unei avarii, vagoanele pe șine au fost înlocuite de autobuze
În următoarele două-trei zile, clienții obișnuiți ai tramvaiului vor circula cu autobuzul. Asta deoarece de ieri, circulația tramvaielor a fost întreruptă, din pricina unei avarii la șină. Timp de mai multe ore, vagoanele adunate ieri de o parte și de alta a podului din zona Făget au stîrnit mirarea brașovenilor. Rar mai vezi în mijlocul orașului 11 tramvaie înșirate pe linie fără nici un călător. Misterul a fost lămurit de dispecerul de serviciu al RAT Brașov, Dumitru Muraru. „Începînd cu ora 15.00, tramvaiele au fost oprite, pentru că șina de rulare din zona Făget, sub podul Tractorul, este grav avariată. Uzura accentuată, cauzată și de circulația intensă a camioanelor care traversează linia în zonă, precum și căldura din aceste zile, au dus la dilatarea șinelor pe o porțiune de 150-200 de metri. Am luat măsura întreruperii circulației pentru a preîntîmpina orice posibile accidente“, a precizat Dumitru. În locul tramvaielor, pe linia 101 au fost introduse autobuze care vor avea exact același traseu și vor utiliza stațiile de oprire ale tramvaiului. „Abonamentele pe linia 101 sînt valabile pe aceste autobuze“, a mai precizat dispecerul RAT.
de: (A.P.)
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=23439
Tramvaiele au fost oprite din circulație
În următoarele zile, în Brașov nu vor mai circula tramvaiele. Decizia a fost luată marți la prânz de către reprezentanții Regiei Autonome de Transport Brașov, după ce au constat că șinele de tramvai sunt puternic uzate, pe o distanță de aproximativ 120 de metri. Pentru a evita producerea de accidente, reprezentanții RAT Brașov au decis înlocuirea tramvaielor cu autobuze, până în momentul în care vor reabilita liniile defecte. Defecțiunea a fost observată în jurul orelor 15.00, sub podul de la intrarea în cartierul Tractorul. Imediat, toate tramvaiele au fost oprite. În mai puțin de 30 de minute, în zona Făget se adunaseră deja 11 tramvaie. Responsabilii RAT spun că șinele sunt vizibil slăbite și că, dacă nu ar fi oprit traficul, s-ar fi putut întâmpla în orice moment un accident.
Autor: Andrei CONSTANTIN Data: 29 mar 2006
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=27107



sine bv.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.22 kb
 Vizualizat:  de 19756 ori

sine bv.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 17:22:07    Titlul subiectului: 19458

De azi de dimineata circulatia a fost reluata cu tramvaie. Acum circula tramvaie.
Portiunea de sina respectiva a mai iesit din dale datorita dilatatiei si anul trecut. Chestia cu dilatatia de acum a aparut pentru ca anul trecut tot de mantuiala s-a reparat.
Deci cand am scris despre starea precara a liniei, mai precara decat anul trecut am avut dreptate. Cred ca sfarsitul tramvaiului este aproape. Daca aveau suficiente autobuze il inlocuiau deja. Ieri au circulat in loc de tramvai Mercedes Conecto si MAN.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 17:24:25    Titlul subiectului: 19460

Cum s-a reparat porțiunea de linie afectată? Au fost înlocuite dalele de beton cu totul sau doar au fost tăiate/sudate bucăți de șină (deci o cârpeală de 2 bani vechi)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 19:42:40    Titlul subiectului: 19470

Unde a fost dilatatia au inlocuit 3 dale de beton. Dar la nici 20 m mai inspre pod era si mai grava situatia. Am facut poze si la pod, unde au fost deformatiile urmare impactului cu masina cu bratul ridicat. Linia de tramvai sub pod este intrerupta. Nu am stiut, dar am facut poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blau



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iun/2017
Mesaje: 14
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 10:15:13    Titlul subiectului: 19511

Alataieri cand au fost blocate tramvaiele datorita deteriorarii cai de rulare un oficial al RAT a declarat la TV ca vor trebui sa se descurce cu tramvaiele pana prin septembrie - octombrie cand vor veni noile autobuze si pana atunci se asteapta sa mai aiba parte de astfel de evenimente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 1 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community