Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 45
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2018 12:39:04    Titlul subiectului: 195795

Accidentul fara vina

http://www.bzb.ro/stire/accidentul-fara-vina-a126541
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 345
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2018 18:08:19    Titlul subiectului: 195800

Citat:
În prezența primarului municipiului Brașov, George Scripcaru, și a Excelenței Sale, ambasadorul Turciei la București, O. Koray Ertas, reprezentanții Karsan Otomotiv și RATBV S.A. au semnat astăzi contractul de achiziție a 105 autobuze Menarinibus Citymood. Mijloacele de transport în comun vor fi produse după un concept, proiect și design Menarini (Italia), având componentele principale furnizate de producători din Uniunea Europeană, asamblarea urmând a fi realizată în Turcia, de firma Karsan Otomotiv.


„Semnarea acestui contract este doar una dintre etapele de modernizare și extindere a sistemului de transport în Brașov. Eu consider că transportul public poate fi cea mai bună alternativă de circulație în Brașov și zona metropolitană, dar pentru aceasta trebuie să le oferi călătorilor confort, siguranță, respectarea orarului și posibilitatea de a ajunge oriunde au nevoie. Următoarea etapă de modernizare a parcului auto al RATBV S.A. va avea și o componentă importantă de mijloace de transport ce vor utiliza propulsia electrică. Chiar în următoarea ședință de Consiliu Local am propus consilierilor aprobarea unei hotărâri care vizează achiziția de troleibuze, printr-un proiect în parteneriat cu MDRAP”, Scripcaru.

Ambasadorul Koray Ertas a ținut să-și exprime satisfacția pentru faptul că „o companie din Turcia a reușit să câștige o licitație de asemenea anvergură în Brașov, un oraș extraordinar, care este tot mai vizitat de turiștii din Turcia și tot mai atractiv pentru oamenii de afaceri din țara mea. După ce în anii ’60, s-a început producția de autobuze, Turcia a devenit acum în Europa un producător important și apreciat”. Oficialul turc s-a referit și la relațiile foarte solide existente între România și Turcia, bazate pe un parteneriat strategic ce a permis în ultimul timp derularea de schimburi comerciale anuale în valoare de peste cinci miliarde de dolari.

La ceremonie a luat parte, din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Venera Vlad, Associate Director, Senior Banker Municipal & Environmental Infrastructure, care a precizat că „este o adevărată performanță faptul că echipa formată din conducerea Primăriei Municipiului Brașov și cea a RATBV S.A. a reușit să parcurgă din luna decembrie a anului trecut și până acum toate etapele acestei licitații”.

Venera Vlad a adăugat și faptul că acest proiect este doar un punct dintr-unul mai amplu, ce vizează nu doar modernizarea parcului de autobuze al RATBV S.A., ci și modernizarea și eficientizarea întregului sistem de transport public din municipiul Brașov.

Muzaffer Arpacioglu, directorul general adjunct al Karsan Otomotiv, compania care va asambla autobuzele Menarini, a spus că acest proiect cu Primăria Municipiului Brașov și RATBV S.A. va deveni cu siguranță unul de referință pentru orașe din România și Europa, aceasta în condițiile în care produsele companiei pe care o reprezintă sunt utilizate în comunități importante din Italia, România sau Azerbadjan.

„Una dintre liniile noastre de producție, respectiv cea pe care vor fi asamblate și autobuzele pentru Brașov, a fost dedicată și pentru produse ale unor firme precum Hyundai, BMW sau Menarini”, a adăugat reprezentantul firmei Karsan.

Din partea RATBV S.A., președintele Consiliului de Administrație, George Cornea, a ținut să precizeze, printre altele, faptul că „această achiziție este un prim pas dintr-o strategie pe termen lung, următoarea etapă referindu-se la cumpărarea de troleibuze. Autobuzele Menarini, dotate cu motoare EURO 6, sunt o soluție foarte stabilă pentru Brașov și ne vor ajuta să punem și mai mult accent pe calitatea serviciului de transport public oferit”.

De menționat este faptul că autobuzele ce vor intra în exploatarea RATBV S.A., prima livrare, de 30 de bucăți, urmând a avea loc în luna noiembrie a.c., prin motoarele EURO 6 de clasa C cu care sunt dotate, reprezintă soluția cea mai puțin poluantă dintre motoarele diesel. Toate autobuzele vor avea podea joasă, toate facilitățile pentru a fi accesibile persoanelor cu dizabilități și vor fi dotate cu instalații de aer condiționat și sisteme de supraveghere video în salon și în exteriorul autobuzelor. Achiziția cuprinde 30 de autobuze cu o lungime de 10,6 metri, 40 de autobuze de 12 metri și 35 de autobuze articulate cu lungimea de 18 metri.

Directorul general al RATBV S.A., Ovidiu Bucurei, a precizat că autobuzele ce vor intra în exploatarea RATBV S.A. vor înlocui mijloace de transport care se încadrau în normele de poluare EURO 2 sau EURO 3 și că vor fi un câștig pentru utilizatorii sistemului de transport public. Acesta a mai spus că, din punct de vedere financiar, oferta primită de la firma câștigătoare a fost cu cinci milioane de euro mai avantajoasă decât cea a companiei clasate pe următorul loc.


http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/579496-video-brasov-a-fost-semnat-contractul-pentru-achizitionarea-celor-105-autobuze-turcesti-dupa-concept-italian.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 45
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2018 10:02:41    Titlul subiectului: 196732

Troleibuze de 100 milioane lei, cu wi-fi și încărcătoare pentru telefoane, pe străzile Brașovului

http://www.bzb.ro/stire/troleibuze-de-100-milioane-lei-cu-wi-fi-si-incarcatoare-pentru-telefoane-pe-strazile-brasovului-a130663
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 706
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2018 10:59:59    Titlul subiectului: 196734

Citat:
Ministerul Dezvoltării a lansat licitația pentru cumpărarea a 26 troleibuze electrice.


Nici nu stiu sa citesc mai departe articolul, daca incepe cu asa o prostie [facepalm].
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 345
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 17 Oct 2018 11:10:32    Titlul subiectului: 196737

Citat:
Brașovul pregătește actele pentru 106 mijloace de transport „verzi”

51 de troleibuze noi, 45 de autobuze electrice și 10 autobuze hibrid


Brașovul pregătește actele pentru 106 mijloace de transport „verzi”
Primăria Brașov a prezentat stadiul proiectelor privind achiziția, prin programe europene sau guvernamentale, a 106 mijloace de transport „verzi”, respectiv troleibuze, autobuze electrice sau autobuze hibrid. Dacă toate proiecte aflate acum în diverse stadii se vor concretiza, în Brașov vor circula 51 de troleibuze noi, 45 de autobuze electrice și 10 autobuze hibrid.
Conform reprezentanților municipalității, cele mai avansate proiecte sunt proiectele pentru care Primăria Brașov are în vedere obținerea unor finanțări de la Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 - 2020, și de la Fondul de Mediu.
Prin POR se vor derula două proiecte, unul având ca solicitant Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, iar celălalt va fi implementat de către municipiul Brașov. Prin proiectul derulat de MDRAP vor fi achiziționate 26 de troleibuze cu lungimea de 18 m și 20 de autobuze electrice (12 autobuze cu lungimea de 18 metri și 8 autobuze cu lungimea de 12 metri), contribuția municipalității fiind de 2%. Tot prin POR, municipalitatea își propune achiziția a 25 de troleibuze și 10 autobuze hibride, tot cu o contribuție proprie de 2%. În cazul acestor proiecte, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, a precizat că sunt în pregătire dosarele necesare obținerii finanțărilor nerambursabile.

25 de autobuze electrice pot fi cumpărate abia după aprobarea planului privind calitatea aerului
Prin Fondul de Mediu, Primăria Brașov va aplica pentru achiziția a 25 de autobuze electrice, contribuția municipalității brașovene fiind de 20%. „În acest moment pregătim documentele necesare pentru a putea depune solicitarea de finanțare. Cererea de finanțare va putea fi depusă abia după aprobarea Planul privind calitatea aerului în municipiul Brașov, document care acum este în dezbatere publică, putând fi consultat pe site-ul Primăriei Brașov. Până în data de 23 octombrie se pot depune observațiile sau propunerile din partea cetățenilor, iar în 24 octombrie se va organiza o dezbatere publică a proiectului. Ulterior, acest plan va fi aprobat printr-o hotărâre de Consiliu Local”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.



http://www.bzb.ro/stire/brasovul-pregateste-actele-pentru-106-mijloace-de-transport-verzi-a130245
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 6960
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2018 16:08:04    Titlul subiectului: 196786

Ma amuza faptul, ca dupa ce autoritatile locale au "masacrat" transportul electric, acum se bat cu pumnul in piept cat de "iecologisiti" sunt. A dracu ipocrizie si memorie scurta.............

CHiar o sa dau link-uri la topicele de acum 10 ani, de la judetul Brasov, asa pentru o aducere aminte.....

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Oct/2018
Mesaje: 149
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2018 20:53:21    Titlul subiectului: 196824

Deci să înțeleg că nu mai cumpără cele 105 autobuze diesel italienești făcute in Turcia?

Sau poate nu inteleg eu, deci vor lua și mai mare tun adică 211 vehicule în total ca să facă vânzare străinilor?

Sau mai degrabă sunt doar niște articole cretine propagandistice ale presei aservite, ptr că e o mare aberație să spui troleibuze electrice câtă vreme nu există altfel de troleibuze, apoi autobuze electrice adică probabil niște multicaruri cu baterii când nu au nici unde să le încarce și autobuze hibrid, adică și cu motorină și cu baterii după cum se nimereste.

Afaceri bune se fac cu baterii fiind consumabile, în loc să facă la loc rețeaua aia din centru.

De ce nu cumpără 10-20 FBW-uri second hand si nu refac reteaua in centru fara atata tam tam? cu bani putini ar putea face asta, doar că ei vor doar cheltuieli si tam tam in presă, nu neapărat transport electric.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 345
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 23 Oct 2018 23:01:52    Titlul subiectului: 196825

Livrarea celor 105 autobuze turco-italienesti va incepe in a doua jumatate a luni noiembrie. Deocamdata o parte din personalul de mentenanta se afla in Turcia pentru instruire.
Si da se doreste achizitionarea a 51 de troleibuze(din care pt. 26 sa si lansat licitatia), 45 de autobuze electrice(din care cel putin 12 articulate de 18m) si 10 autobuze hibrid care sa inlocuiasca autobuzele de pe linile 50, 51 si 52.

Deci un total de 211 mijloace de transport in comun moderne.

Troleibuzele vor avea autonomie de minim 5km pe baza bateriilor/supracapacitorilor, urmand ca pe portiunea Ceasu Rau - Livada Postei - Patria sa circule fara retea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Oct/2018
Mesaje: 149
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2018 14:36:08    Titlul subiectului: 196841

Așadar 211 mașini ptr un oraș de dimensiuni mici?
Dacă actualmente la orele de vârf circulă doar 40% din parcul activ atunci înseamnă că va circula abia 15% aproximativ.
Șoferi noi s-au mai angajat?
De preluarea rutelor externe de la Codreanu sau Superunivers trans sau Dalmaco sau de la altii nu se mai aude nimic, că probabil nu se va întâmpla.

In mod normal doar cele 105 autobuze diesel ar putea singure asigura transportul întregului oraș, sau celelalte 100 electrice si semielectrice plus ceva din parcul actual. Cred că este o risipă pe picior mare.

Ei ar fi trebuit să amenajeze niște pasaje pietonale, și niște drumuri etajate si subterane ptr a reduce aglomerația din unele zone, plus rețeaua aia amărâtă de troleibuz veche de 60 de ani cu console ruginite, nu să arunce purcoiul de bani în mașini străine ptr comisioane grase.

Deja oamenii care vorbesc de căutarea unor orașe să se stabilească spun că Brașovul e prea aglomerat și scump.

A trebuit PSD-ul din conducerea centrală din București prin ministerul dezvoltării să aducă troleibuzele la Brașov că localii nu aveau de gând și măcar nici nu au de gând să refacă rețeaua. Cred că tot de acolo va trebui dat ordin și să refacă rețeaua.

Aduci troleibuze noi de zeci de milioane de euro și le pui să meargă pe o rețea veche de 50-60 ani cu console ruginite legate cu sărmă, prinse de stâlpi vechi și îndoiți ce pot cădea oricând cum s-a mai întâmplat.

În stadiul actual al promisiunilor și cunoscând istoria oligarhiei locale din ultimii 18 ani cred că va fi un experiment prost și scump. Cel mai probabil și peste 2 ani vom vedea și pe liniile reelectrificate o situație ca cea de acum de pe 3 si 7, adică tururi întregi deservite tot de autobuze, ptr că experimentul "bateriilor" va fi un eșec mai ales ptr zilele geroase de iarnă, cele cu ploi și inundații sau orele de mare aglomerație.

Detalii despre care anume linii să fie e chiar inutil, oricum sunt luate deciziile cele mai stupide și mai ineficiente. Linia 2 este o "fantomă", e dublată pe o buna parte de 8 7 si 36, liniile 1, 6 și 31 merg inutil de la Hidro până la Livada Postei fiind dublate de 52 17 34 5 4, iar călătorii de regulă schimbă cu 50 52 și 51 ptr a merge mai departe. Concluzia e că 1,6 si 31 ar putea fi scurtate cu întoarcere la Hidro sau Patria ptr că pe întreaga porțiune este și rețea și ar mai descongestiona din aglomerația din centru.

Ptr că cu siguranță cetățeanul de rând nu va fi dispus să lase "cazanul" ptr a reveni la transportul public aglomerat și cu orare proaste intervale rele de suucedare în stații și transpordările imposibile din cauza suprapunerilor făcute intenționat.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 45
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2018 15:46:49    Titlul subiectului: 196842

Troleibuzele noi ar putea să înlocuiască și autobuzele de pe:
16 (Livada Poștei – Stadionul Municipal)
23 (Saturn – Stadionul Municipal)
23B (Stadionul Municipal – Triaj)
Troleibuzele de pe 3 ar putea să meargă până la Stadionul Municipal
Traseu fără rețea:
Stadionul Tineretului – Stadionul Municipal – Stadionul Tineretului = 3km
Griviței – Aurel Vlaicu – Făget = 1,5km
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Oct/2018
Mesaje: 149
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2018 20:30:00    Titlul subiectului: 196851

De fapt vor avea cam 300 de masini din care vor circula un nr redus daca vin electricele si semielectricele la anul pana in vara. Probabil nici nu vor încăpea in curtea de pe hărmanului.
Ptr că nu au cum să caseze BMC din 2012 si mercedes citaro SH luate in 2017. De fapt au cum doar că ar fi prea imbecili să facă asta.

Sunt curios ce vor pune pe Poiană că doar Conecto fac față cu brio acolo și poate si BMC de 12m.

Restul de 106 electrice si semielectrice probabil peste 1,5 ani 2 ani dacă vor veni, poatre în mandatul altuia. Până atunci avem o mare infuzie de diesele turco-italienești cum ne-am obișnuit cu o mare inaugurare de indatorare pe 1 decembrie 2018.

Și asta în orașul dotat cu fabrică de camioane și autobuze.

Tot balamucul ăsta doar ptr a căra gratis elevii și pensionarii plus câteva sute de măturători și angajați pe salariile minime pe la diverse cotețe.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2018
Mesaje: 45
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2018 22:17:13    Titlul subiectului: 196854

Mai bine ar aduce tramvaie de la URAC noi nouțe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 477
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2018 19:37:55    Titlul subiectului: 196879

Fabrica de autobuze la Brasov?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 706
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2018 22:05:27    Titlul subiectului: 196889

Robert a scris:
Fabrica de autobuze la Brasov?

"Fosta"

Roman nu mai produce autobuze.

Referitor la "caratul" pasagerilor: da asa este, pasagerii sunt compusi din elevi, studenti, pensionari si diversi angajati de cotete pe salarii minime. Si aceasta categorie trebuie sa se deplaseze cumva. Problema in fond este tocmai aceasta abordare: transportul trebuie sa fie o alternativa la masina personala, una mai rapida. Asa se poate scadea numarul masinilor, traficul de pe strazi, poluarea aerului dar si poluarea fonica.

Poluarea nu va scadea daca toate autobuzele vor fi electrice ci va scadea daca o parte din populatie va renunta la masina personala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1097
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 27 Oct 2018 00:28:11    Titlul subiectului: 196892

Roman SA nu a produs autobuze ci doar camioane. Licenta MAN pentru autobuze a fost preluata de Autobuzul Bucuresti, unde s-au produs autobuzele TV Roman, apoi DAC Roman
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 706
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 27 Oct 2018 09:18:45    Titlul subiectului: 196895

Roman SA a produs autobuze între 2008 - 2015. Erau vândute sub numele Roman și ElCar. Vezi aici topicul dedicat: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=653
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 27/Oct/2018
Mesaje: 149
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 27 Oct 2018 14:33:12    Titlul subiectului: 196907

Dacă gândim astfel atunci concluzionăm "bine că se face ceva", nu contează restul, ce cât cum.

Roman SA a făcut și încă poate face autobuze ptr cine nu știe încă asta.
Motivul ptr care nu au fost achiziționate niciodată autobuze Roman este pur politic, neînțelegerile dintre mafiile locuitoare la primărie și magnatul patron de la Roman care nu dorește să cedeze locul uzine ptr făcut blocuri.

Văd că nici cei în vârstă nu știu asta și vorbesc de chestii din anii 70.

Iar ptr că hoții mari se luptă ptr ei, noi ne îndatorăm pe alți 10 ani și contribuim la PIB-ul regimului Ergodan în loc să contribuim la al țării noastre.

Iar cei care au cazan la bloc sau în curte cu siguranșă nu vor renunța la el oricâtă propagandă se va face transportului cu RATBV care te ține prin stații în mod intenționat.

Voi credeți că cei care au mașini la peste 15 000 euro se jignesc să se mai urce prin transportul public alături de categoriile menționate de dragul poluării ca să facă cu 2 ore mai mult până la muncă și să mai ia și vreo gripă de pe la alți călători?

După ce oamenii și-au format aceste deprinderi e greu să-i mai dezveți.

Am un prieten ca mi-a spus că din 1989 nu s-a mai urcat într-un mijloc de transport public din vreun oraș, deși merge des cu tren interegio, avion, taxiu intre orașe din județe diferite, autocar. Deci omul e la alt nivel spre care tindem cu toții dacă ne respectăm și dacă avem un venit peste medie.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Pagina 19 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community