Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 06 Apr 2019 19:19:27    Titlul subiectului: 200020

Dacă d-l Scripcaru cheltuie mai mulți bani decât Bucureștiul, îi doresc succes din toată inima să obțină niște autobuze calitative, nu ca Bucureștiul, unde zgârcenia ne-a adus Hoțokarele. Nu întotdeauna dacă se cheltuie mai mult e mai rău.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 06 Apr 2019 21:31:00    Titlul subiectului: 200031

Bune rele, tot maxim 10-14 ani vor circula. Interesul e să tot cumpere ca să fie motiv de supraprețuri și șpăgi. Că dacă era motiv de fiabilitate și confort luau tramvaie și troleibuze și funcționau 40 de ani fără reparații. Iar cu banii rămași făceau investiții în decongestionarea traficului, eliminarea inundațiilor de la ploi plus partea cu deșeurile.

Vorbim de corupție și furt din banul public plus fraude la fonduri UE dar ne facem că nu vedem ce fac tocmai primarii. Iar cei din UE tac pentru că sunt bucuroși că au piață de desfacere. Unde ar mai vinde ei mii de autobuze anual dacă s-ar cumpăra doar tramvaie care ar ține 40 de ani.

Să facem o comparație, troleibuzele volvo și fbw au deja 36 ani vechime dintre care 6-11 la Brasov iar MAN-urile după doar 12 ani sunt deja jumate la remat mai repede si decat dac-urile. Mazuri verzi nici nu mai există, au fost înlocuite aproape toate cu "italiencele".

Să vedem ce achiziții vor pune pe rutele externe având în vedere că dețin doar autobuze urbane care mai mult de 40-50 km /h nu sunt capabile. Codreanu și alții dețin autobuze autocare și dube capabile de transport pe distanțe lungi cu viteze de peste 60 km/h.

Toate "italiencele" manasurile și bmc-urile procity au motoare foarte mari care consumă imens spre deosebire de maz-uri și asta se vede și se va tot vedea în prețurile tarifelor de călătorie și subvențiilor înghițite. Presupun că o nouă majorare a tarifelor va fi la câteva luni după preluarea traseelor nerentabile pline de blatiști și țigani din zonele adiacente. Și asta după "realegeri". Și oricum controlorii sunt trimiși doar pe rutele cu plătitori nu și pe cele rău flamate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
impuls



Data înscrierii: 03/Noi/2013
Ultima vizita: 24/Ian/2024
Mesaje: 41
Locație: Vutcani (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 07 Apr 2019 14:16:48    Titlul subiectului: 200042

Maz-urile verzi inca mai sunt in circulatie pe 5 si pe 25. iar in weekend si pe 23
_________________
Spune NU desfiintarii transportului electric ! Spune DA aerului curat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 07 Apr 2019 14:52:06    Titlul subiectului: 200045

MAZ-urile verzi inca mai circula aproximativ 10 bucati. In ultimul timp isi fac veacul pe linile 14, 5, 23, 25, 18, 15. Odata cu sosirea articulatelor Menarini, o sa dispara si mai tare de pe strazile orasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 08 Apr 2019 13:37:07    Titlul subiectului: 200092

Eu n-am mai văzut de vreo săptămână maz verde pe 15 23 23b sau 25.
Iar celelate linii știu că erau deservite de autobaza din craiter, exceptând 5-ul.

Cel mai probabil tabelul ăla cu ce au propus spre casare in cele 2 etape nu e respectat sau au revenit asupra lui cu modificări. O parte din Conecto au și ecrane interioare deci cred că nu vor fi casate, în locul lor fiind casate mazuri și bmc-uri mult mai rable.

Dacă aveau un spirit antreprenorial valabil ar fi vândut rapid la prețuri scăzute unele autobuze funcționale (nu să aștepte ruginirea lor în platforma din Răcădău), manasurile din 2002, unele bmc-uri și altele. Sunt destule firme mai mici sau primării care ar fi cumpărat 1-2 bucați pt curse ocazionale sau 1-2 curse pe zi cu muncitori așa cum cumpără second handuri mai vechi de pe la alții.

Încă un lucru interesant, mazurile au o vopsea specială și în interior, nu am idee cum de nu s-au uzat deloc barele interne și vopseaua de pe uși și caroserie. "Italiencele" au bare nevopsite, (te ții de un fier pe care-ți îngheață mâna sau te și curentează). Dacă și acum 35 de ani DAC-urile aveau bare acoperite cu plastic ca să nu-ți înghețe mâna sau să amortizeze o eventuală lovitură cu capul, acum putem considera un regres că barele sunt metalice fără plastic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 376

MesajTrimis: Mie 10 Apr 2019 20:55:15    Titlul subiectului: 200157

MAZ verde încă mai există pe liniile 5, 14, 23, 23b, 25, 41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 12:26:11    Titlul subiectului: 205516

Citat:
Încă 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid vor circula pe străzile Brașovului

Încă 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid vor circula pe străzile Brașovului
Primarul George Scripcaru și directorul general ADR Centru, Simion Crețu, au semnat astăzi contractul de finanțare pentru proiectul „Achiziția de mijloace de transport moderne”, prin Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

,,Astăzi semnăm unul dintre cele mai importante contracte de finanțare pentru mobilitatea urbană și, implicit, pentru dezvoltarea durabilă a orașului nostru. Astfel, Uniunea Europeană finanțează, cu aproape 16 milioane de euro, achiziția a 25 de troleibuze și a 10 autobuze hibrid. Acestea vor completa flota de mijloace de transport ecologice, care se află în diferite faze de livrare sau achiziție. După finalizarea achizițiilor, în Brașov vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice și 10 hibride. Cu toții ne dorim un oraș cu un aer curat, dar pentru asta trebuie să facem acele alegeri, inclusiv personale, care să ne asigure acest oraș. Eu cred că transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Aceste troleibuze reprezintă doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii 3 ani, de a avea un sistem de transport eficient, ecologic, dedicat călătorilor”, a declarat George Scripcaru, primarul municipiului Brașov.

Prezent la evenimentul de semnare a acestui contract, directorul general al ADR Centru, Simion Crețu, a precizat: „Municipiul Brașov și zona sa metropolitană reprezintă cea mai importantă zonă urbană din Regiunea Centru. Achiziționarea acestor mijloace de transport moderne va contribui în mod decisiv la creșterea calității transportului public și a calității aerului. Interesul Primăriei Municipiului Brașov pentru un mediu mai curat și creșterea calității vieții cetățenilor este evidențiat atât prin acest proiect, cât și prin cele finanțabile pe Axa prioritară 4 a Programului Regio, pentru amenajarea benzilor dedicate transportului public și trotuarelor aferente, a zonei din fața Gării din Brașov, construirea unui garaj pentru mijloacele de transport public, dar și achiziția unui sistem informatizat de transport. Sunt proiecte cu o valoare totală de peste 120 milioane de lei, ce vor fi investiți în infrastructura de transport public”.

Contractul semnat astăzi prevede achiziționarea a 25 troleibuze articulate și 10 autobuze hibrid care vor fi utilizate pe rutele de transport public urban din Municipiul Brașov, cu precădere pe liniile de troleibuz 3, 7, 8, 10 și 33 și liniile de autobuz 50, 51 și 52.

Valoare totală proiect: 91.271.190 lei
Valoare totală eligibilă: 76.741.778,23 lei
– din care finanțare nerambursabilă 98%:75.206.942,67 lei
– cofinanțare 2%: 1.534.835,56 lei
Descriere tehnică

Troleibuze:

– 18 m lungime;
– capacitate de transport de minim 120 persoane din care minim 40 pe scaune;
– viteză maximă 75 km/h, limitată cu dispozitiv limitator de viteză reglabil la 55 km/h;
– suspensie pneumatică, gestionată electronic, cu posibilitatea ajustării gărzii la sol pentru accesul persoanelor cu dizabilități;
– dotare cu sistem de recuperare a energiei de frânare, diagnoză, control și parametrizare
– unitate electrică adaptată la tensiunea rețelei electrice de alimentare 525-660 Vcc;
– dotare cu sursă auxiliară de tensiune care asigura funcționarea în condiții normale pe porțiuni de traseu fără rețea aeriană de contact cu o autonomie de min 5 km;
– dotare cu sistem audio – video de informare, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video.
Autobuze hibrid

– 12 m lungime;
– capacitate de transport de min. 96 persoane;
– propulsie cu motor diesel cu funcționare cu motorină și biodiesel, care să corespundă normelor de poluare EURO VI, clasa C și motor electric cu baterii litiu-ion pentru recuperarea energiei în timpul frânării, reîncărcate de mototrul electric în timpul decelerației;
– dotare cu podea complet joasă pe toată lungimea suprafeței interioare destinată pasagerilor;
– dotare cu suspensie pneumatică integrală, controlată electronic, cu funcția de coborâre;
– dotare cu sistem audio–video de informare, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video.
Obiective specifice:

– Cresterea numarului de pasageri pe liniile vizate de proiect cu 34,72 % ca urmare a achizitionarii a celor 25 de troleibuze si 10 autobuze hibrid.
– Reducerea emisiilor de CO2, echivalent cu 15,08 %, în cinci ani de la finalizarea proiectului.
– Reducerea utilizarii transportului privat cu autoturisme în aria de studiu a proiectului cu 19,84% în cinci ani de la finalizarea proiectului.


https://newsbv.ro/2020/02/07/inca-25-de-troleibuze-si-10-autobuze-hibrid-vor-circula-pe-strazile-brasovului/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 12:33:28    Titlul subiectului: 205518

Pe mine ma amuza faptul ca se vorbeste numai la timpul viitor. O sa fie, o sa vina, o sa facem...........
Pana atunci, prezentul ne cam "omoara", iar troleibuze dispozibile la traseu nu prea mai sunt Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 12:43:00    Titlul subiectului: 205522

Hai ca mai avem vreo 5 troleibuze care circula, nu stam asa rau. DAca ne gandim bine stam mai bine decat Vaslui Laughing Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1022
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 14:51:01    Titlul subiectului: 205527

Cele hibrid și electrice ce marcă vor fi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 15:11:05    Titlul subiectului: 205529

Stai așa, că hibridele și cele 25 de troleibuze luate de primărie nu au fost licitate încă. A fost semnat doar contractul de finanțare.
La electrice avem așa:
- 32 SOR-NS12, contractate în această vară.
- 20 de autobuze de 10 și 12m, deschiderea ofertelor e vinerea viitoare
- 8 autobuze de 12m luate prin Ministerul Dezvoltării (SOR, Solaris sau BYD)
- 12 autobuze de 18m, tot prin minister, la comun cu Timișoara (Solaris, BYD sau Bozankaya).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 23:37:51    Titlul subiectului: 205538

Alte prostii luate cu scopul de comisioane.
Dar rapid babaeți, că vine campania electorala și e nevoie de inșirat "realizările cincinale", pardon ultimului mandat.

Imi e groaza cand ma uit ce frig e in karsanele alea cu burduf si 4 uși, iar cele scurte au nr de scaune redus la jumatate si te lovesti de pragurile alea si rondelurile roților ce-ți ies in cale ce ar putea fi folosite chiar să șezi pe ele.

Va dati seama ca tot asemenea conserve (de pește) vopsite in verde vor fi achiziționate, inclusiv troleibuzele alea mult dorite de unii??

Sa vezi senzații autentice de ger și de iarnă in troleibuzele alea low-floor care vor oprii incalzirea când vor trece pe baterii ca să parcurgă portiunea aia de 5 km fără rețea. Și dacă mai și stă 10 minute in livada poștei la capat cu ușile deschise e chiar mișto. Pentru șofer nu-i problemă, că dacă vrea blochează prima ușă sau își face coteț. Sau se duce și stă in ghereta de la bilete ălea 10 minute. Problema e pentru călători.

Până una alta ultimile fririmituri de confort mai e găsit in ultimile FBW alea 2-3 care mai ies intr-o saptamana la drum si alea 2-3 MAN-uri cu burduf de pe traseul 8. Da ati citit bine, acele man care mie mi-au plăcut incă din 2006 că asa ca si la o305g avand usi mai putine si podeaua mai inaltă nu inghetai in ele plus ca erau destul de rapide.

Pentru cine e prost si nu intelege, e chiar o regulă, mașinile low-floor nu sunt destinate zonelor cu temperaturi scăzute pentru că sunt foarte friguroase oricât de multe radiatoare si aeroterme ai baga in ele. La fiecare deschidere a ușilor in stație frigul intra in tot salonul din cauza formei simple si ușilor la nivel cu podeaua și aerul incalzit iese rapid afara in cateva secunde prin partea superioara a ușilor aflata aproape de tavan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1022
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 08 Feb 2020 12:01:43    Titlul subiectului: 205541

Imi pare rau sa te contrazic, dar masinile low-floor sunt foarte bune si in zonele reci. Daca sunt comandate si exploatate conform.

Nordicii nu ingheata nici in troleibuze, nici in autobuzele electrice sau cele diesel. La Cluj-Napoca iti vine sa te dezbraci cand te urci in troleibuze, asa cald este, iar noile Mercedes incalzesc excelent. Acum cele electrice nu ajung la acelasi nivel, dar temperatura este mai mult decat confortabila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
impuls



Data înscrierii: 03/Noi/2013
Ultima vizita: 24/Ian/2024
Mesaje: 41
Locație: Vutcani (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 09 Feb 2020 12:08:48    Titlul subiectului: 205554

De luni linia 540 intra pe traseu pana la Vama Buzaului. Un minus din start : nu opreste in Stupinii Prejmerului si la Teliu

sursa : https://www.brasovcity.ro/ro/ultimele_noutati

_________________
Spune NU desfiintarii transportului electric ! Spune DA aerului curat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 19 Feb 2020 20:46:32    Titlul subiectului: 205735

Aparent, DIICOT va face descinderi la RATBv deoarece licitatia Karsanelor/BredaMenarini Citymood a fost trucata. Conform Brasovstiri.ro,
Citat:
autobuzele Menarini nu îndeplineau caracteristicile tehnice impuse pentru a se înscrie la licitația RATBV, însă prin modificarea parametrilor de funcționare a motorului, vehiculele au fost aduse „artificial” la performanțele vehiculelor oferite de firmele concurente.

În acest fel, reprezentanții turci s-au situat cu ofertele mult sub cele oferite de concurență, la un preț de producție mai mic.
Diferența a făcut-o motorizarea, de numai 8.000 de centrimetri cubi la autobuzele Menarini, când minimul acceptat pentru Brașov era de 12.000 de centrimetri cubi.

Diferența a fost suplinită prin resoftarea autobuzelor, cu ajutorul unui CIP. Montarea acestor cipuri presupune supraturarea autobuzelor și creșterea considerabilă a consumului de carburant și a uzurilor. Specialiștii estimează că autobuzele Menarini nu vor reuși să iasă funcționale din perioada de garanție.
Surse din interiorul RATBV au declarat că în cele câteva luni de funcționare regia de transport a cheltuit sume incredibile pentru reparațiile autobuzelor Menarini.



Sursa: https://brasovstiri.ro/descindere-diicot-la-ratbv-afacerea-menarini-in-vizorul-procurorilor/

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Joi 27 Feb 2020 19:11:23    Titlul subiectului: 205860

RATBV efectueaza transport preorasenesc in mod ilegal:
Citat:
Transportul Metropolitan efectuat de autobuzele RATBV este ilegal! Este dezvăluirea care care zdruncină Brașovul, făcută de fostul șef al BCCOA, Gabriel Florescu pe pagina sa de Facebok. RATBV efectuează transport de persoane în afara Brașovului deși nu deține licență de transport eliberată de Autoritatea Rutieră Română așa cum prevede legislația în vigoare. RATBV a primit o Licență de Traseu fără nicio valoare din partea Asociatiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabila a Transportului Public și care nu ține loc de Licența de Transport fără de care transportul de persoane nu se poate efectua.


https://brasovstiri.ro/transportul-metropolitan-ilegal-ratbv-nu-are-licenta-arr/

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 376

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2020 21:11:53    Titlul subiectului: 205976

2 articole postate de tine total false. Pt ultima te poți documenta de pe site-ul ARR și să cauți informații despre RATBV, stimate Mihai V. Înainte de a posta poate nu strică să cercetezi terenul și să consulți și alte site-uri de știri sau fiecare să rămână la județul său.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 10:01:03    Titlul subiectului: 206085

Brasovul, „feuda” lui Scripcaru. Amenzile primite de „distinsul” primar pentru depasirea vitezei legale erau trecute pe numele unor soferi de autobuze Laughing Laughing Laughing

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Primarul Brașovului a condus în interes personal mașini de lux cumpărate din bani publici, iar instanța l-a achitat pentru că “fapta nu e prevăzută de legea penală”

Tapițerie din piele crem ivory, scaune ventilate, trapă panoramică, volan îmbrăcat în piele, sisteme de navigație și audio sofisticate, acestea sunt preferințele lui George Scripcaru în materie de mașini. Din 2004 și până în 2015, primarul și-a împlinit visul din banii publici, acuză procurorii DNA. Trimis în judecată pentru abuz în serviciu, Scripcaru a fost achitat de o judecătoare care și-a motivat decizia zilele trecute.

Amenzile încasate de Scripcaru pentru depășirea vitezei erau trecute pe numele șoferilor de autobuz și achitate dintr-o “chetă la salariu” a directorilor. 2 ani și 8 luni a durat procesul în urma căruia Tribunalul Brașov a decis că Scripcaru este nevinovat. Decizia nu este definitivă.

Își schimba mașina, ori de câte ori apărea un model nou

În 2004, când a devenit primar în Brașov, Scripcaru a refuzat să folosească mașina fostului edil și, spun procurorii DNA în actul de acuzare, i-a cerut atunci directorului Pulpea Augustin să cumpere, în numele Regiei Autonome de Transport Brașov (RAT), un autoturism Skoda SUPERB CONFORT. Unul cu dotări peste medie (sistem climatizare automată, ESP, airbaguri, scaune din piele), pentru care RAT a plătit, în octombrie 2004, 22.500 de euro unei firme deținute de o persoană apropiată lui Scripcaru.
Citește întreaga știre: Primarul Brașovului a condus în interes personal mașini de lux cumpărate din bani publici, iar instanța l-a achitat pentru că “fapta nu e prevăzută de legea penală”

Din declarațiile martorilor, membri ai consiliului de administrație al regiei în perioada de referință, rezultă cu certitudine că autoturismele Skoda, atât cel achiziționat inițial în anul 2004, cât și cele achiziționate ulterior prin revânzarea celui vechi în sistem – buy back și achiziționarea unui nou model din aceeași marcă au fost folosite de inculpatul Scripcaru George și achiziționate de regie, din dispoziția directorului Pulpea Augustin”, se arată în motivarea deciziei judecătoarei Alina Camelia Tocanie.
Citește întreaga știre: Primarul Brașovului a condus în interes personal mașini de lux cumpărate din bani publici, iar instanța l-a achitat pentru că “fapta nu e prevăzută de legea penală”

Doi ani și jumătate a folosit Scripcaru prima mașină. În 2007, el a dat dispoziții pentru achiziționarea noului model SKODA Superb, care a costat 39.054 de euro.

A fost încheiat un contract de comodat, iar RAT a cedat folosința asupra autoturismului care a fost repartizat cabinetului primarului. La nici un an de la achiziționare, mașina a fost revândută firmei care a înlocuit-o cu un model recent lansat, în valoare de 36.955 de euro. Dotările suplimentare solicitate de Scripcaru – culoare metalizată, compartiment frigorific, pachet tapițerie piele, sistem audio profesional, sistem navigație – au costat 6.500 de euro.

Martor: “Avea nevoie de mașină puternică, pentru a se deplasa la București”

În timpul procesului care a urmat, directorul tehnic al RAT din 2008 declara că nu “i s-au comunicat motivele pentru care primarul a solicitat achiziția acestui autoturism și nici de ce a fost aleasă marca Skoda, dar crede că primarul avea nevoie de mașină pentru a se deplasa la București, fiind în acea vreme vicepreședintele PDL”.

Un an mai târziu, cu ocazia altei discuții purtate cu Pulpea Augustin, martorul a aflat că primarul dorește ca acel autoturism să fie schimbat cu unul mai puternic «întrucât îi este necesar la drumurile pe care le face la Bucuresti.

În decembrie 2008, RAT cumpără pentru Scripcaru un alt autoturism marca SKODA SUPERB ELEGANCE 2.8, 4X4, la prețul de 42.390 de euro, din care 8.000 de euro au costat dotările opționale de lux: scaune încălzite față/spate cu reglaj termic separat, sound sistem cu 10 difuzoare, tapițerie piele crem ivory, sistem telefon Bluetooth, volan îmbrăcat în piele.

Președintele consiliului de administrație al RAT a precizat faptul că Pulpea Augustin urma practic direcția impusă de primar și că, deși niciodată nu a afirmat direct «dacă primarul vrea, așa trebuie să facem», li se adresa spunându-le «de la primărie se vrea» sau «m-a certat primarul că nu am făcut așa»

În noiembrie 2011, Scripcaru primește un model SKODA SUPERB ELEGANCE 2.8, din clasa de vârf, 4X4, 260 CP, cutie automată, pentru care RAT achită 42.904 euro, din care 9.000 de euro pentru dotări opționale constând în sistem audio, sistem Bluetooth, tapițerie piele cu scaune față ventilate, încălzire în scaune, sistem navigație, sistem asistent parcare.

În anul 2015, după ce au început cercetările DNA, Scripcaru a predat mașina.

Judecătoare: “Fapta nu este prevăzută de legea penală”

În actele RAT Brașov, autoturismele fuseseră achiziționate pentru “monitorizarea” activității regiei.

În realitate însă, notează procurorii DNA în rechizitoriu, funcționarii din Primăria Brașov care făceau această activitate se deplasau pe teren cu autobuzul. “Verificam respectarea planului de transport, respectarea orelor de pornire din stația inițială, curățenia în mijloacele de transport și, prin sondaj, numărul de călători per cursă. Noi plecam de la primărie pe jos, deplasările nu le făceam cu ajutorul vreunei mașini.

Compartimentul nostru nu a avut niciodată alocată vreo mașină dată în folosință de către RAT în vederea îndeplinirii atribuțiilor noastre de serviciu”, mărturia unei funcționare din Compartimentul Transport și Monitorizare

“Chetă la salariu” pentru plata amenzilor primarului

Procurorii DNA îl acuză pe Scripcaru și pentru că i-ar fi solicitat directorului RAT să-l scape de amenzile de circulație primite, în condițiile în care mașinile conduse de el erau adesea înregistrate de aparatele radar depășind viteza legală pe DN1.

Cum în acte RAT Brașov era proprietarul autoturismelor, Poliția Rutieră solicita regiei informații despre șoferii care le-au condus, dar directorul RAT, Pulpea Augustin, fie nu dispunea înregistrarea cererilor venite de la poliție, fie comunica datele unui salariat de-al regiei.

Exista un fel de regulă ca angajații RAT să accepte ca pe numele lor să fie întocmite procese-verbale pentru contravențiile săvârșite de primarul Scripcaru la regimul rutier.

Primarul, iertat, directorul, condamnat cu suspendare

Coinculpat în acest dosar a fost Radu Cristian, cel care în 2013, după ce Pulpea Augustin a decedat, a devenit director general al RAT Brașov. După preluarea funcției, Radu a semnat o convenție în baza căreia a cedat folosința ultimului autoturism Skoda achiziționat în favoarea primăriei, cunoscând că acesta va fi în continuare folosit exclusiv de primar.

Radu Cristian mi-a spus că Scripcaru George i-a cerut să îi pună la dispoziție aceste autoturisme și mi-a spus că trebuie să găsesc soluția să facem acest lucru. Îmi amintesc că exprimarea lui Radu Cristian a fost «trebuie să îi dăm mașinile»

Acum, intreb si eu, suntem o tara de prosti ???

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 15:46:42    Titlul subiectului: 206090

Sursa acestui articol ???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 20:24:25    Titlul subiectului: 206093

guest a scris:
Acum, intreb si eu, suntem o tara de prosti ???

Doar un orașel provincial de proști care nu contează nicăieri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2020 22:32:35    Titlul subiectului: 206098

virgilius a scris:
Sursa acestui articol ???

Pai daca citesti atent postarea, apare si sursa articolului. Trebuie sa dai doar........click Laughing Laughing Laughing
Vrei sa si desenez ?

Baverescu a scris:
Doar un orașel provincial de proști care nu contează nicăieri.

Nu e chiar asa, Brasovul nu este un oras cu 10000 locuitori din Calarasi sau Teleorman, este unul dintre cele mai mari orase ale tarii.
Adevarul este unul si anume ciuma rosie este la fel ca si ciuma galbena......

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2020 21:46:52    Titlul subiectului: 206114

Nu cumva plimbarea troleelor poloneze prin Cehoslovacia pe la Skoda are tot rolul de a mai lua cu bani publici vreun autoturism tot Skoda pentru folosul personal al prim analfabetului provincial??

Ce caută troleele Poloneze prin Cehia să li se mai monteze? adică polonezii fac la Solaris trolee incomplete și descompletate care trebuiesc completate cu piese prin alte țări?? Nu cumva și prin Turcia trebuie cărate pentru completări??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2020 22:06:36    Titlul subiectului: 206117

guest a scris:
Nu e chiar asa, Brasovul nu este un oras cu 10000 locuitori din Calarasi sau Teleorman, este unul dintre cele mai mari orase ale tarii.
galbena......
moldovenii din Iașiov nu se prea deosebesc de ce ai enumerat acolo. Plus dacă mai adaugi și tiganii ai deja tabloul complet.

Linia 2 e ca un fel de fantomă și posibil vor fi introduse acolo câte 1-2 bucăți de probe. Linia 2 o poți asigura zilnic cu un Fiat Punto.

Să reintroduci troleibuz la Brașov după 15 ani de lipsă e greoi, mai ales că au demolat tot ce ținea de troleibuz și tramvai. Adică ați văzut ce rețea improvizată au, stâlpii ăia care stau să cadă, cu pâlnii montate aiurea care pot cădea in cap sau pe pe mașina cuiva, cu rețea lipsă de se dă jos șoferul să tragă de captatorii ăia vreo 5 minute și în spate sună toți ceilalți.
Imaginati-vă ce va fi cu așa prostie pe la Onix dimineața între 7 30 și 9 00 când e ambuteiaj zilnic și toate automobilele se mișcă mai incet decât melcul iar fiecare metru de drum câștigat de fiecare șofer este greu de obținut și necesită nervi și mult consum de combustibil

Păcat de troleibuzele ălea, mai bine le dădeau gratis la un oraș mai sărac.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Craiova, Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 07:52:15    Titlul subiectului: 206134

Troleele sunt la Skoda Electric (atentie nu Skoda producatorul auto, sunt 2 entitati diferite) pentru a le fi montate echipamentele necesare. Caroseria se face la polonezi, iar daca echiparea Skoda e aleasa, acestea vor fi duse pe trailer la fabrica din Plzen, unde le vor fi montate ce trebuie si pe urma testate pe reteaua de troleu de acolo. Prin acelasi procedeu au trecut si Trollino-urile de la Cluj. O fi Scripcaru cum o fi, dar zic sa lasam fantazismele cu plimbarile si nu mai stiu eu ce.. un produs trebuie si el testat inainte de a fi livrat, nu gandesti putin?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 822
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2020 14:30:51    Titlul subiectului: 206142

Baverescu:paranoia e mare la tine Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Următoare
Pagina 20 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community