Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2006 14:33:14    Titlul subiectului: Stiri15 26978

Referitor la GPS:
Articol din Transilvania Expres:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=21864
MASINILE RAT VOR AVEA SISTEME GPS
Punctele de monitorizare a circulatiei autobuzelor si troleibuzelor RAT Brasov, aflate in intersectiile mari din oras, vor fi desfiintate in urmatoarea perioada. Autovehiculele regiei de transport in comun vor dispune curand de sisteme GPS, care vor permite verificarea respectarii programului de trafic si numarul de calatori. (M.P.)
articol din Buna Ziua Brasov(unde la sfarsitul articolului se anunta castigatorii licitatiei pt cele 130 de autobuze Man si BMC): http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=29195
Vom fi anunțați în câte minute vine autobuzul
RAT Brașov SA organizează în această perioadă licitația pentru achiziționarea unui sistem GPS, care va fi montat pe toate autobuzele aflate în trafic, precum și pe cele care vor veni în curând. Coordonarea se va face dintr-un singur punct, adică de la sediul RAT, urmând să dispară toate dispeceratele RAT din Brașov, atât cele din capetele de linii, cât și cele din traseu. „În acest fel, controlul asupra traficului, precum și supravegherea respectării orarului de rulare se vor face de la un singur centru de comandă. Va fi mult mai simplu”, spune primarul George Scripcaru. Totodată, în stațiile RAT vor fi montate afișaje electronice, care vor anunța numărul autobuzului care va veni și în câte minute se va întâmpla asta. „Acest sistem GPS este o condiție a BERD, de la care RAT Brașov SA a contractat un împrumut în valoare de 15 milioane de euro pentru înnoirea parcului auto. În acest fel se va măsura eficiența noului sistem de transport”, a adăugat primarul, spunând totodată că licitațiile pentru achiziția de autobuze s-au încheiat, astfel că autobuzele mari vor fi marca MAN, iar cele mici, destinate centrului istoric, vor fi marca BMC.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 05 iul 2006
Articolul din Evenimentul Zilei(stire postata mai sus de ciordescu):http://www.evz.ro/article.php?artid=264298
Autobuze cu GPS
5 Iulie 2006
Ovidiu Eftimie
Calatorii care asteapta in statii vor putea sa afle in cat timp va sosi urmatorul autobuz.
Regia de transport in comun Brasov va monta pe toate autobuzele un sistem GPS care le va permite reprezentantilor institutiei sa afle la orice ora unde se afla autobuzele pe trasee.
Acest sistem va fi folosit in statii, unde se vor amplasa panouri electronice care vor afisa ce autobuze urmeaza sa soseasca si in ce perioada de timp.
"Vom putea stabili orare fixe"
Primarul municipiului Brasov, George Scripcaru, a anuntat ca pana la finalul anului toate autobuzele Regiei Autonome de Transport (RAT) Brasov vor fi dotate cu sisteme GPS.
"Vom desfiinta dispeceratele, adica acele doamne are noteaza intr-un caiet la ce ora vin autobuzele si vom folosi un sistem computerizat. Prin acesta vom putea stabili orare fixe pentru fiecare autobuz, vom putea cunoaste cu exactitate la ce ora vine in statie", a declarat Scripcaru.
RAT Brasov a obtinut de la BERD un imprumut in valoare 15 milioane de euro care va fi folosit pentru innoirea, in intregime, a parcului auto. Pana in prezent, primaria a cumparat 140 de autobuze MAZ (din Belarus), MAN si Mercedes, urmand sa mai fie achizitionate inca 100 de autobuze MAN.
Autoritatile locale incearca sa profite de acest imprumut pentru a scoate autobuzele mari din centrul istoric al orasului, care solicita asfaltul si cladirile vechi din zona. In locul acestora vor fi folosite autobuze de capacitate mica.
Costuri de implementare de 100.000 de euro
Singura conditie impusa de BERD pentru acordarea imprumutului a fost efectuarea de studii cu privire la eficienta transportului in comun, pe fiecarea traseu in parte.
"Prin acest sistem vom putea sti, cu exactitate, unde se afla un anume autobuz, cat timp mai dureaza pana ajunge in statie si, daca e cazul, soferul va fi informat, prin statie, daca trebuie sa se grabeasca pentru a respecta orarul", a explicat purtatorul de cuvant al Primariei Brasov, Sorin Toarcea.
Acesta a precizat ca sistemul va permite si aflarea numarului de calatori care folosesc la un anumit moment dat linia si, prin comparatie cu numarul biletelor si abonamentelor vandute, sa se afle procentul de "blatisti".
Conducerea RAT cauta in momentul de fata si o solutie tehnica pentru afisarea electronica a orelor de sosire a autobuzelor in statii. Conform estimarilor facute de directorul RAT, Dumitru Pulpea, costurile de implementare a sistemului GPS se ridica la peste 100.000 de euro.
"Din toamna vom aplica acest sistem pe doua linii din Brasov, care au cea mai mare "incarcatura" de calatori, respectiv liniile 4 si 6, iar sistemul electronic va fi amplasat in statiile mai importante.
Cu aceasta ocazie vom testa sistemul, vom evalua costurile in vederea extinderii si pe celelalte linii", a precizat Dumitru Pulpea.
Articol din Monitorul Expres:http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=actualitate&s_id=27494
Autobuze coordonate prin satelit
Dispeceratele RAT de la capătul liniilor din Brașov vor dispărea în curînd, odată cu achiziționarea unor sisteme Global Position Sistem - Sistem de Poziționare Globală (GPS). Sistemele vor arăta în orice moment unde se află autobuzele, vor măsura eficiența în trafic și vor monitoriza numărul de călători din stații. De asemenea, în stații vor fi montate panouri de afișaj care vor anunța cîte minute mai sînt pînă la sosirea următorului autobuz, cam ca la metrou. „Acest sistem GPS este o condiție a BERD, de la care RAT Brașov SA a contractat un împrumut în valoare de 15 milioane de euro pentru înnoirea parcului auto. În acest fel, va fi măsurată eficiența noului sistem de transport“, a precizat primarul George Scripcaru. Licitația pentru achiziționarea sistemelor GPS, de care vor beneficia toate autobuzele mai noi, se organizează chiar zilele acestea. Coordonarea tuturor mașinilor și monitorizarea datelor se va face dintr-un singur punct. Primarul a anunțat că a fost finalizată și licitația pentru a doua tranșă de autobuze noi, de capacitate mică, care vor fi aduse la Brașov. „Am semnat contracteșle cu furnizorii, urmează prima tragere din credit“, a spus primarul. Este vorba despre 25 de miniautobuze, marca BMC, care se vor adăuga celor 89 de autobuze mari și medii, aduse de la firma MAN.
de: » Andrei PAUL
05.07.2006

Din 130 de autobuze cat s-a promis se pare ca se vor cumpara doar 114 autobuze . Motive financiare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Ian/2017
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2006 14:50:34    Titlul subiectului: 26979

A aparut in Monitorul Oficial ceva despre o licitatie de 15 troleibuze second-hand.
_________________
TsE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2006 19:10:04    Titlul subiectului: 27029

Si bilete scumpite de la 01.07.2006 si numarul mai mic de autobuze care se va achizitiona!
Unde sunt banii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2006 19:52:44    Titlul subiectului: 27031

TsE a scris:
A aparut in Monitorul Oficial ceva despre o licitatie de 15 troleibuze second-hand.
Troleibuze articulate, pt. reinfiintarea liniei de troleibuz 8.
Pina atunci autogenul isi face treaba cu troleibuzele vechi...


Ultima modificare efectuată de către sisintea la Mie 05 Iul 2006 20:43:54, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 17:07:58    Titlul subiectului: 28789

Ia uitati ce mai scrie Adevarul!
Se pare ca Dunarea Leasing a luat o maciuca in cap cu MAZ-urile sale cu tot.
http://www.adevarulonline.ro/2006-7-25/Actualitate/licitatie-cu-scandal-pentru-autobuzele-din-brasov_192541.htm
"Licitație cu scandal pentru autobuzele din Brașov
de Sebastian DAN (51 afisari, 2006-07-25) Regia Autonomă de Transport din Brașov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitației pentru autobuze este contestată de unul dintre participanți, care acuză faptul că, deși îndeplinea toate condițiile și a avut cel mai bun preț, oferta lui nu a avut succes. "Ne-am încadrat în toate condițiile tehnice impuse conform caietului de sarcini. Am avut cea mai bună ofertă și, cu toate acestea, am pierdut. Cetățenii Brașovului plătesc mai mult, vreo 600.000 de euro", ne-a declarat Costin Frâncu, directorul general al societății Dunărea SA.
"Diferența de preț o câștigăm din exploatare"
Directorul tehnic al RAT Brașov și președintele comisiei de licitație, Mircea Sabo, spune că cei de la Dunărea au venit cu autobuze care nu respectă condițiile tehnice impuse (poziția motorului, accesul persoanelor cu handicap locomotor nu se face pe ușa din mijlocul autobuzului, ci pe la cea din spatele vehiculului, parbrizul nu e lipit de caroserie și puntea față nu este rigidă), fapt constatat și de reprezentantul BERD din comisia de licitație. Mai mult, Sabo spune că autobuzele MAN care au fost selecționate în urma licitației sunt mai fiabile ca MAZ-urile, iar "diferența de preț o câștigăm din exploatare". Motivările invocate au fost respinse de Frâncu, care spune că acestea nu sunt condiții eliminatorii, iar unele soluții tehnice sunt învechite.
"Au schimbat locația uzinei producătoare"
Primarul Brașovului, George Scripcaru, spune că autobuzele MAZ din Belarus ar costa mult mai mult, dacă s-ar lua în considerare și taxa vamală (de 30%), ceea ce ar fi dus la un preț mai mare cu vreo 4 milioane de euro. Pe de altă parte, MAN-urile, venind din Comunitatea Europeană, sunt scutite de taxe. Chestiune confirmată de directorul RAT, care a mai menționat că "unul din motivele pentru care nu s-a adjudecat licitația în favoarea societății Dunărea este faptul că au schimbat locația uzinei producătoare". "Este o găselniță a autorităților. Nu am schimbat nicio locație a producătorului. Fabrica MAZ din Belarus are o linie de producție și în Lituania. Am făcut această precizare tocmai pentru a demonstra că nu trebuie plătite taxe vamale. Am fost corect și am prezentat la licitație autobuze MAZ, că puteam să spun că sunt Neoplan, nemțești. Motorul este Mercedes, cutia de viteză, tot germană, caroseria este sub licență Neoplan. Iar de MAN-uri nu se spune nicăieri că sunt fabricate, de fapt, în Turcia...", afirmă directorul societății Dunărea. Numai că cei vizați spun că totul este în perfectă regulă, mai ales că reprezentanții BERD au supervizat întregul proces de derulare a achiziției de autobuze. "
Iar Transivania Expres ne spune cat de degradat este carosabilul in jurul liniei de tramvai. NU pot sa CRED ca dupa ce se vor scoate liniile de tramvai strazile vor arat ca in Vest!
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=23708
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 19:35:19    Titlul subiectului: 28797

Licitație cu scandal pentru autobuzele din Brașov
sursa:http://www.adevarulonline.ro/2006-07-25/Actualitate/licitatie-cu-scandal-pentru-autobuzele-din-brasov_192541.html
de Sebastian DAN
Regia Autonomă de Transport din Brașov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitației pentru autobuze este contestată de unul dintre participanți, care acuză faptul că, deși îndeplinea toate condițiile și a avut cel mai bun preț, oferta lui nu a avut succes. "Ne-am încadrat în toate condițiile tehnice impuse conform caietului de sarcini. Am avut cea mai bună ofertă și, cu toate acestea, am pierdut. Cetățenii Brașovului plătesc mai mult, vreo 600.000 de euro", ne-a declarat Costin Frâncu, directorul general al societății Dunărea SA.
"Diferența de preț o câștigăm din exploatare"
Directorul tehnic al RAT Brașov și președintele comisiei de licitație, Mircea Sabo, spune că cei de la Dunărea au venit cu autobuze care nu respectă condițiile tehnice impuse (poziția motorului, accesul persoanelor cu handicap locomotor nu se face pe ușa din mijlocul autobuzului, ci pe la cea din spatele vehiculului, parbrizul nu e lipit de caroserie și puntea față nu este rigidă), fapt constatat și de reprezentantul BERD din comisia de licitație. Mai mult, Sabo spune că autobuzele MAN care au fost selecționate în urma licitației sunt mai fiabile ca MAZ-urile, iar "diferența de preț o câștigăm din exploatare". Motivările invocate au fost respinse de Frâncu, care spune că acestea nu sunt condiții eliminatorii, iar unele soluții tehnice sunt învechite.
"Au schimbat locația uzinei producătoare"
Primarul Brașovului, George Scripcaru, spune că autobuzele MAZ din Belarus ar costa mult mai mult, dacă s-ar lua în considerare și taxa vamală (de 30%), ceea ce ar fi dus la un preț mai mare cu vreo 4 milioane de euro. Pe de altă parte, MAN-urile, venind din Comunitatea Europeană, sunt scutite de taxe. Chestiune confirmată de directorul RAT, care a mai menționat că "unul din motivele pentru care nu s-a adjudecat licitația în favoarea societății Dunărea este faptul că au schimbat locația uzinei producătoare". "Este o găselniță a autorităților. Nu am schimbat nicio locație a producătorului. Fabrica MAZ din Belarus are o linie de producție și în Lituania. Am făcut această precizare tocmai pentru a demonstra că nu trebuie plătite taxe vamale. Am fost corect și am prezentat la licitație autobuze MAZ, că puteam să spun că sunt Neoplan, nemțești. Motorul este Mercedes, cutia de viteză, tot germană, caroseria este sub licență Neoplan. Iar de MAN-uri nu se spune nicăieri că sunt fabricate, de fapt, în Turcia...", afirmă directorul societății Dunărea. Numai că cei vizați spun că totul este în perfectă regulă, mai ales că reprezentanții BERD au supervizat întregul proces de derulare a achiziției de autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 26 Iul 2006 12:10:41    Titlul subiectului: Stiri16 28851

Tot referitor la contestatia licitatiei de autobuze din Brasov. Un articol din Transilvania Expres din 26.07.2006. http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=23827
MAZ CONTRA MAN - DUPA CE A SCHIMBAT LOCATIA UZINEI PRODUCATOARE DIN BELARUS IN LITUANIA PENTRU A CASTIGA, SOCIETATEA DUNAREA CONTESTA LICITATIA
Unul din motivele pentru care nu s-a adjudecat licitatia in favoarea societatii Dunarea este faptul ca au schimbat locatia uzinei producatoare
Mircea Sabo
directorul tehnic al RAT
Regian Autonoma de Transport din Brasov a contractat un imprumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitatiei pentru autobuze este contestata de unul dintre participanti.
Societatea Dunarea SA din Bucuresti, reprezentanti ai fabricantului de autobuze MAZ, acuza faptul ca, desi indeplinea toate conditiile si a avut cel mai bun pret, oferta lui nu a avut succes. Reprezentantii administratiei spun insa ca autobuzele celor de la Dunarea nu indeplineau conditiile tehnice cerute, fapt constatat si de reprezentantul BERD in comisie.
Mai mult chiar, firma Dunarea este invinovatita ca a incercat sa castige licitatia schimband locatia uzinei producatoare din Belarus in Lituania. Licitatia a fost castigata pana la urma de Neoman Bus GMDH Bucuresti, reprezentantul producatorului de autobuze MAN.
Diferenta de 600.000 de euro
„Ne-am incadrat in toate conditiile tehnice impuse conform caietului de sarcini. Am avut cea mai buna oferta si, cu toate acestea, am pierdut. Am vorbit cu doua case de avocatura de prima mana din Bucuresti si mi-au spus ca legislatia romaneasca permite ca, la o licitatie pentru produse cu fonduri europene, se aplica conditiile finantatorului. Iar ca sa ma judec cu cei de la Londra ajungem la un proces nesfarsit. Cat timp nimeni din Brasov nu este interesat ca, pana la urma, tot cetatenii platesc mai mult, vreo 600.000 de euro...”, declara Costin Francu, directorul general al societatii Dunarea SA. Cu suma respectiva, s-ar putea achizitiona inca patru autobuze.
MAZ-urile nu respectau conditiile tehnice
De celalata parte, directorul tehnic al RAT Brasov si presedintele comisiei de licitatie, Mircea Sabo, spune ca, in fapt, cei de la Dunarea au venit cu autobuze care nu respecta conditiile tehnice impuse (pozitia motorului, accesul perosanelor cu handicap locomotor nu se face pe usa din mijlocul autobuzului, ci pe la cea din spatele vehiculului, parbrizul nu e lipit de caroserie si puntea fata nu este rigida), fapt constatat si de reprezentantul BERD din comisia de licitatie. Mai mult, Sabo spune ca autobuzele MAN care au fost selectionate in urma licitatiei sunt mai fiabile ca MAZ-urile, iar „diferenta de pret o castigam din exploatare”. Motivarile invocate au fost respinse de Francu, care spune ca acestea nu sunt conditii eliminatorii, iar unele solutii tehnice sunt invechite.
„Au schimbat locatia uzinei producatoare”
Primarul Brasovului, George Scripcaru, spune ca autobuzele MAZ din Belarusia ar costa mult mai mult, daca s-ar lua in considerare si taxa vamala (de 30%), ceea ce ar fi dus la un pret mai mare cu vreo 4 milioane de euro. Pe de alta parte, MAN-urile, venind din Comunitatea Europeana, sunt scutite de taxe. Chestiune confirmata de directorul RAT, Mircea Sabo, care a mai mentionat ca „unul din motivele pentru care nu s-a adjudecat licitatia in favoarea societatii Dunarea este faptul ca au schimbat locatia uzinei producatoare”.
„O gaselnita a autoritatilor”
Directorul societatii Dunarea spune ca oferta prezenta pretul corect si nu trebuie nici o taxa. „Este o gaselnita a autoritatilor. Nu am schimbat nici o locatie a producatorului. Fabrica MAZ din Belarusia are o linie de productie si in Lituania. Am facut aceasta precizare tocmai pentru a demonstra ca nu trebuie platite taxe vamale. Am fost corect si am prezentat la licitatie autobuze MAZ, ca puteam sa spun ca sunt Neoplan, nemtesti. Motorul este Mercedes, cutia de viteza tot germana, caroseria este sub licenta Neoplan. Iar de MAN-uri nu se spune nicaieri ca sunt fabricate, de fapt, in Turcia...”. Numai ca cei vizati spun ca totul este in perfecta regula, mai ales ca reprezentantii BERD au supervizat intregul proces de derulare al achizitiei de autobuze. (S.D.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 08 Aug 2006 09:49:09    Titlul subiectului: 30299

sursa:http://www.infobrasov.net/reportaj.php?id_articol=30746
Poluare cu filtru, dar luminata!M.O.
Cine a crezut ca pe bulevardul Eroilor nu se va mai intampla nimic in anul acesta s-a inselat. Se preconizeaza o noua asfaltare, astfel incat respectiva artera poate sa ajunga in Cartea Recordurilor, ca cea mai asfaltata strada, dupa ce anul trecut a fost asfaltat de cel putin cinci ori. Nu de alta dar cablurile electrice vor fi mutate in subteran, iar in aproximativ doua saptamani vor fi montati si stalpii. Culoarea va fi udemerista, in aceasta zona a orasului stabilindu-se sa fie verde. „Pe 2 km, de la Casa Armatei si pana la Teatrul Dramatic, vor fi instalati 53 de stalpi, urmand ca reteaua de troleibuze RAT sa fie dezafectata, au declarat reprezentantii firmei Flash Lighting Services SA, castigatoarea licitatieie pentru iluminat public pentru centrul istoric al municipiului. Pe Muresenilor deja a inceput introducerea cablurilor subteran, iar aici stalpii, pentru a se incadra in stilul arhitectonic al zonei, vor fi prevazuti cu doua brate. Unul care sa lumineze carosabilul, iar un altul trotuarul. Pentru ca va fi dezafectata reteaua de trolebuze, brasovenii din centru vor ramane sa inghita poluare light de gen Euro 4 sau mai putin de la autobuzele cumparate din banii BERD.M.O.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 10:07:35    Titlul subiectului: 31132

Adio, tramvai!
În această toamnă tramvaiul va fi scos din municipiul Brașov. În câteva săptămâni vor începe lucrările de refacere capitală a B-dului Saturn, prima operațiune fiind aceea de scoatere a liniei de tramvai. La această decizie s-a ajuns în urma unor studii făcute referitoare la costurile privind reparația celor 17 km de linie, precum și cumpărarea de vagoane noi, suma finală fiind exorbitant de mare. Așa că, în urma unei dezbateri publice realizate în primăvara acestui an, s-a decis scoaterea liniei de tramvai. La acest moment se fac verificări ale rețelei RAT pentru troleibuze de pe acest traseu, urmând ca pe timpul lucrărilor să fie puse în circulație pe acolo. „Vrem chiar să cumpărăm niște troleibuze din Elveția, de la Berna, prețul fiind foarte bun, iar mașinile la standarde. Putem cumpăra cinci astfel de troleibuze la prețul unuia nou. Este foarte bună oferta, având în vedere că un troleibuz nou costă aproximativ 300.000 de euro”, spune primarul George Scripcaru.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 16 aug 2006
preluat din Buna Ziua Brasov:http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=29866
LINIA DE TRAMVAI VA FI INLOCUITA
Cel mai tarziu la inceputul anului viitor brasovenii nu vor mai putea circula cu tramvaiul. Intentia municipalitatii de a elimina aceasta linie de transport s-ar putea materializa curand, o data cu finalizarea procedurilor de licitatie pentru lucrarile la strazi care vor fi finantate din fonduri BERD. „In lipsa tramvaiului, reteaua de troleibuze va fi reactivata pe traseul acestuia. Acest lucru se va realiza in paralel cu aducerea de noi autobuze. Avem discutii cu aducerea unui numar de troleibuze second-hand, care vor circula pe linia 101. ”, a mentionat primarul George Scripcaru. (A.T.)
preluat din Transilvania Expres:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=25518
Troleibuze elvețiene în loc de tramvaie
Tramvaiele din municipiul Brașov vor fi înlocuite cu troleibuze second-hand, aduse din Elveția. Edilii locali vor porni în această toamnă lucrările de refacere a bulevardului Saturn, care includ eliminarea liniilor de tramvai. Locul acestui mijloc de transport va fi luat de troleibuze care vor circula pe același traseu, urmînd să păstreze numărul 101. De altfel, înainte de introducerea tramvaiului, legătura dintre cartierele Astra și Tractorul se făcea tot prin intermediul troleibuzelor, rețelele fiind încă instalate pe stîlpi. Potrivit primarului George Scripcaru, în prezent se fac verificări la rețeaua electrică, urmînd ca aceasta să fie reactivată cît de curînd. „Am început discuții cu edilii din Berna pentru achiziționarea mai multor troleibuze duble, pe care ei le vor scoate din circulație de la 1 octombrie. Ele sînt într-o stare foarte bună, dispun de aer condiționat și le putem lua la un preț foarte avantajos. Cu prețul pe care l-am plăti pe un troleibuz nou - care ajunge la peste 300 de mii de euro, putem cumpăra cinci mașini elvețiene“, a spus primarul. El a adăugat că se gîndește să achiziționeze între cinci și zece troleibuze de la Berna.
de: (M.C.) 16.08.2006
preluat din Monitorul Expres:http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=29313
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 10:16:07    Titlul subiectului: snnn 31252

Alte 2 articole referitoare la desfiintarea tramvaiului aparute in presa brasoveana astazi 17 august 2006.
HEI, TRAMVAI! - DIN 2007, BRASOVENII VOR CIRCULA NUMAI CU AUTOBUZELE
Elise Wilk
Cel tarziu la inceputul anului viitor brasovenii nu vor mai putea circula cu tramvaiul. Intentia municipalitatii de a elimina aceasta linie de transport s-ar putea materializa in curand, o data cu finalizarea procedurilor de licitatie pentru lucrarile la strazi care vor fi finantate din fonduri BERD. „In lipsa tramvaiului, reteaua de troleibuze va fi reactivata pe traseul acestuia. Acest lucru se va realiza in paralel cu aducerea unor noi autobuze. Avem discutii cu aducerea unui numar de troleibuze va fi reactivata pe traseul acestuia. Acest lucru se va realiza in paralel cu aducerea de noi autobuze. Avem discutii cu aducerea unui numar de troleibuze second-hand, care vor circula pe linia 101”, a spus George Scripcaru.
Autobuze din Tara Cantoanelor
Tramvaiele vor fi inlocuite cu troleibuze second-hand, aduse din Elvetia. In toamna, vor incepe lucrarile de refacere a bulevardului Saturn si se vor elimina liniile de tramvai. In locul acestui mijloc de transport vor fi introduse troleibuze care vor circula pe acest traseu, urmand sa pastreze numarul 101, detinut in prezent de tramvai.
Inainte de introducerea tramvaiului, legatura dintre cartierele Astra si Tractorul se facea tot prin intermediul troleibuzelor, retelele fiind inca instalate pe stalpi. In prezent, se fac verificari la reteaua electrica, urmand ca aceasta sa fie reactivata cat mai curand posibil.
Vor fi achizitionate cinci masini
Troleibuzele care vor lua locul tramvaielor vor fi aduse din orasul elvetian Berna. „Am inceput discutii cu edilii din Berna pentru achizitionarea mai multor troleibuze, pe care ei le vor scoate din circulatie de la 1 octombrie 2006. Ele sunt intr-o stare foarte buna, dispun de instalatie de aer conditionat si le putem lua la un pret foarte avantajos. Cu pretul pe care l-am putea plati pe un troleibuz nou- care ajunge lapeste 300.000 de euro, putem cumpara cinci masini elvetiene”, a mai spus Scripcaru.
Istoria tramvaiului la Brasov
La inceputul secolului XX, brasovenii nu erau prea multumiti de mijloacele de transport. Exista tramvaiul cu aburi care lega Promenada de Gara centrala si a carui linie s-a extins pana la Noua si Sacele. Aceasta nu functiona decat pana la ora 20.00, iar, pentru a ajunge la gara, brasovenii erau nevoiti sa foloseasca trasurile care costau 40 de coroane pe ora.
Politia atentiona directorii de scoli sa nu mai lase elevii sa joace fotbal pe strazi. In primul deceniu interbelic existau in Brasov 115 birjari si 450 de cai. In anul 1925 s-a introdus transportul cu autobuze. Autobuzul era in acea vreme un vehicul cu 15, maxim 20 de locuri. Iarna autobuzele nu puteau urca strazile in panta, locuitorii fiind obligati sa apeleze tot la trasuri.
Primul intreprinzator in domeniu a fost firma clujeana Decei - Blaga, care a inceput afacerea cu patru autobuze. Pretul biletelor si a abonamentelor era mentinut scazut, indeosebi pentru functionari si elevi. Consiliul Municipal a acceptat doar 30 de autobuze pe traseele orasului, avand in vedere cresterea numarului de accidente provocate de acestea, unele foarte grave. Reactii de impotrivire la extinderea transportului auto aveau si birjarii, reuniti in sindicatul Fulger. Ei au cerut, in 1926, extinderea numarului de autobuze.
sursa Transilvania Expres:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=25607
Adio transport cu tramvaiul in Brasov!
S.F.
Primarul Brasovului, George Scripcaru, a anuntat ca lucrarile de refacere a unor artere din Brasov au ca obiectiv si desfiintarea liniilor de tramvai. Aceste mijloace de transport, care au facut obiectul multor sesizari ale brasovenilor, din cauza zgomotului infernal pe care il provoaca, vor fi inlocuite cu troleibuze second-hand, aduse din Elvetia.
Pentru aceasta toamna este preconizat debutul lucrarilor de refacere a bulevardului Saturn din cartierul Astra, ocazie cu care vor fi eliminate liniile de tramvai. Troleibuzele care le vor inlocui vor circula pe acelasi traseu, urmand sa pastreze numarul 101, detinut in prezent de tramvai.
O veste buna este aceea ca inlocuirea tramvaiului nu va costa prea mult, deoarece mai exista inca vechea linie de troleibuz care facea legatura intre cartierele Astra si Tractorul, inainte de intrarea in functiune a tramvaiului, care s-a intamplat in 1986.
Bineinteles, inainte de a fi reactivata, reteaua electrica va fi atent verificata.
Potrivit spuselor primarului, troleibuzele aduse de la Berna sunt duble, au aer conditionat iar pretul de achizitie va fi unul foarte avantajos. „Cu pretul pe care l-am plati pe un troleibuz nou, care ajunge la peste 300.000 de euro, putem cumpara cinci masini elvetiene“, a declarat Scripcaru, care a precizat ca Primaria intentioneaza sa achizitioneze intre cinci si zece troleibuze.
In cadrul acestui proiect de reabilitare si modernizare a transportului in comun la Brasov, care a fost aprobat de Primarie si Regia Auto de Transport Local Brasov, mai este inclusa, pentru acest an, si cumpararea unor noi autobuze cu un credit BERD, care vor inlocui tramvaie si troleibuze de pe mai multe linii.
sursa www.infobrasov.net:http://www.infobrasov.net/reportaj.php?id_articol=31033
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2186
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 21:35:19    Titlul subiectului: 33806

Astăzi, o femei în vârstă care avea probleme cu picoarele s-a dezechilibrat de pe trotuar(aștepta la o trecere de pietoni sau semafor ca să traverseze) și a căzut în stradă lovindu-se de un Mercedes = 305G de pe linia 17. În urma accidentului, bătrâna a ajuns în stare gravă la spital deoarece a fost lovită de ultima roată a vehicului. Cu toate că în imaginile prezentate la TV se vede clar autobuzul, presa centrală insistă că femeia a fost lovită de un troleibuz (chiar dacă și șoferul autobuzului spune clar că a ,,a căzut sub autobuz)" care nu a putut să o evite din cauza rețelei... deci Scripcaru se are bine și cu presa centrală, nu numai cu cea locală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 09:19:04    Titlul subiectului: sdvddvs 34846

Articole din presa locala referitoare la schimbarile ce vor avea loc in cel putin 2 saptamani in centrul Brasovului.
Transilvania Expres :http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=29618
MODIFICARI. IN VEDEREA DESCONGESTIONARII TRAFICULUI IN ZONA, CENTRUL ISTORIC VA FI TRAVERSAT DE O SINGURA LINIE RAT
Circulatia rutiera prin centrul istoric va suferi unele modificari o data cu modernizarile care se fac in aceasta parte a Brasovului. Primarul George Scripcaru a anuntat ieri ca introducerea retelelor in subteran a fost finalizata si s-a trecut la compactarea terenului. Zilele urmatoare va incepe si turnarea covorului asfaltic.
„Am discutat varianta executarii unui sens giratoriu la Poarta Schei. Urmeaza sa fie realizata o evaluare de catre reprezentantii Politiei Rutiere, cei ai Directiei Tehnice, precum si a firmei proiectante. Asteptam un punct de vedere de la Politia Rutiera. Le-am cerut sa se pronunte in mod clar daca aceste schimbari se justifica sau nu”, a spus primarul. Imediat ce traficul va fi reluat in zona amintita, brasovenii trebuie sa stie ca singurul traseu care va mai exista in centrul istoric va fi linia 50. „Va exista o singura linie, iar celelalte care erau pe acest traseu, vor opri in Livada Postei”, a spus Scripcaru.
Pietonal pe Diaconu Coresi
Alte schimbari vizeaza introducerea sensului unic pe strada Brancoveanu si eliminarea unor statii. Autobuzele nu vor mai stationa in piata Unirii, ci se va amenaja un refugiu la fosta benzinarie Peco (langa Casa Romaneasca). „Troita si Statuia soldatului vor fi incadrate de piatra cubica, iar in Piata Unirii vor fi amenajate trei peroane de stationare pentru autocare. Si pe strada Diaconu Coresi se va interzice circulatia rutiera, artera devenind pietonal”, a adaugat primarul. (A.T.)
Buna Ziua Brasov:http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=30622
O nouă linie RAT în centrul istoric
În scurt timp, în centrul istoric, transportul în comun se va face după alte reguli. Primăria a decis introdu-cerea unei noi linii RAT, nr. 50, care va fi deservită doar de autobuze de mici dimensiuni, care vor merge din Livada Poștei până la capătul de la Pietrele lui Solomon, apoi până la Teatrul Dramatic și înapoi spre Livada Poștei. „Chiar acum directorul RAT, Augustin Pulpea, se află la fabrica de unde achiziționăm aceste autobuze mici, care au un grad de poluare mult mai mic decât cele mari. Sperăm că lotul de astfel de autobuze va veni în cel mai scurt timp”, ne-a declarat primarul George Scripcaru. Intenția Executivului Primăriei este de a elimina, pe rând, toate autobuzele de mari dimensiuni din centrul istoric, iar în această zonă să mai circule doar autobuze mici. Primul pas îl reprezintă scurtarea traseului liniei 3 până în Livada Poștei, de acolo călătorii putând ajunge în Schei cu noile autobuze. În ceea ce privește modalitatea de taxare a călătoriilor, conducerea RAT lucrează acum la elaborarea unui nou sistem pentru centrul istoric. Pe traseul spre Schei se va elimina stația RAT de la cofetăria Vatra Ardealului și va fi amenajată o alta în locul în care au existat chioșcurile, la Maternitate. În Piața Unirii, de asemenea, nu vor mai staționa autobuzele RAT. O stație pentru acestea va fi amenajată în locul fostei benzinării, la intrare în Piață. „Cu acele autobuze se strică toată imagi-nea pieței. Vrem să amenajăm în spatele statuii Eroului Necunoscut o platformă pentru două sau trei autocare pentru turiști, dar autobuze nu vor mai sta acolo. Trebuie să punem în valoare acest obiectiv turistic”, a mai spus George Scripcaru.
Strada Poarta Schei va fi asfaltată în câteva zile
În câteva zile vor începe lucrările de asfaltare a străzii Poarta Schei, vor fi refăcute trotuarele cu piatră cubică de mărimi mici, după modelul străzii Mureșenilor, și vor fi montați noii stâlpi pentru iluminatul public. „Lucrările pe strada Poarta Schei au durat puțin mai mult din cauză că am vrut ca la toate probele de compactare să nu existe probleme. Vrem ca pe acea stradă să nu se mai intervină curând”, spune primarul Scripcaru. Totodată, înainte de Poarta Schei, în fața Colegiului Național „Andrei Șaguna”, se dorește amenajarea unui sens giratoriu, pentru fluidizarea circulației. Ieri, la sediul Primăriei s-a discutat această idee, urmând ca în câteva zile cei de la Poliția Rutieră, de la Serviciul Străzi din Primăria Brașov, proiectantul și cei de la RAT să prezinte o soluție fiabilă.
Autor: Cristina BĂILĂ
Monitorul Expres : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=actualitate&s_id=31317
Linia 50, singura care urcă Scheii Brașovului

După finalizarea lucrărilor pe strada Poarta Schei și Nicolae Bălcescu, din Livada Poștei și pînă la Pietrele lui Solomon nu vor mai circula decît autobuze de capacitate mică, pe o singură linie
În zona Centrului Vechi - Schei nu va mai exista, potrivit unui proiect al Primăriei, decît o singură linie de transport în comun - linia 50 - și aceea cu autobuze de mici dimensiuni. Municipalitatea a ajuns la un astfel de proiect deoarece autobuzele de mici dimensiuni care au fost achiziționate și urmează a fi aduse în viitor sînt mai puțin poluante, fac mai puțin zgomot și provoacă mai puține vibrații clădirilor din vecinătatea carosabilului. Traseul liniei 50 va fi pus în practică după finalizarea lucrărilor pe străzile Poarta Schei și Nicolae Bălcescu și, potrivit primarului, va pleca din Livada Poștei, pentru a trece prin Piața Unirii - Pe Tocile - Pietrele lui Solomon și retur, punctul terminus fiind tot Livada Poștei. Cît privește lotul de autobuze noi, primarul a precizat că „în aceste zile, directorul RAT, Augustin Pulpea, se află la fabrica de unde le achiziționăm, pentru a semna procesele-verbale de livrare pentru o parte dintre autobuze“.
Se modifică și stațiile
Nici stațiile nu vor mai rămîne cele cu care ne-am obișnuit. Pe traseul spre Scheii Brașovului, va fi eliminată stația RAT de la cofetăria Vatra Ardealului și va fi amenajată o alta în locul chioșcurilor de la Maternitate. În Piața Unirii, locul de parcare al actualelor autobuze va fi luat de o parcare pentru autocarele cu turiști, iar stația RAT va fi actuala stație a traseului 2. O altă stație va fi în fața liceului Andrei Mureșanu.
Bilete după orar
Pentru brașovenii care vor fi nevoiți să schimbe cel puțin două mijloace de transport pentru a ajunge în Scheii Brașovului, Primăria ia în considerare mai multe soluții. „Luăm în calcul varianta unui singur bilet care să poată fi utilizat în continuarea traseului, din Livada Poștei către Schei. De asemenea, mai există varianta unor bilete noi, care să fie valabile pe orice linie, o anumită perioadă de timp“, a mai spus primarul, precizînd că pentru a circula cu mijloacele RAT dintr-un capăt într-altul al Brașovului, sînt necesare 45 de minute.
Sens giratoriu după Poarta Schei
Comisia de circulație a luat în discuție ieri și amenajarea unui sens giratoriu dincolo de Poarta Schei, în fața fostului sediu PUNR. „Astăzi (ieri, n.r.) se face o evaluare cu proiectantul și Poliția Rutieră. Dacă dimensiunea străzii permite, se va face un sens giratoriu, pentru a se fluidiza circulația. Așteptăm punctul de vedere al Poliției Rutiere“, a declarat primarul Scripcaru. El a anunțat de asemenea că „în scurt timp“ vor începe și lucrările de asfaltare a străzii Poarta Schei, întîrziate din cauză că parametrii de compactare a stratului de pămînt care a acoperit lucrările efectuate de rețeliști nu au fost cei optimi. Tot pe strada Poarta Schei vor fi refăcute și trotuarele, cu piatră cubică și vor fi montați stîlpii noi pentru iluminatul public, iar strada Diaconul Coresi va deveni pietonală.
de: » Andrei PAUL
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2006 21:48:46    Titlul subiectului: 34983

Splendid. Cred ca urmatorul pas va fi inlocuirea autobuzelor cu velotaxi.
Nu am inteles mai nimic: Cum adica statia lui 2? care 2? Care mai e rostul lui 3? Avand in vedere ca pana la livada, 3 e identic cu 5. Linia 1 nu va fa mai fi troleu... Ia sa numaram cate masini intorc la livada postei: 1,2(?),3(?),4,6,12,14,14b,15,15b,16,17,20,28,28b,31,34,34b,36,37,38,41... unde or sa incapa toate nene? Ce numar 50!!! nu puteau sa ii zica 11,12,19,25,10 numere nefolosite? Si mai e una tare: nu va mai fi linie directa de la gara la buricul orasului, asta e tare de tot!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2006 18:47:30    Titlul subiectului: 35043

Cand v-am spus ca omul este bolnav nu m-ati crezut.
Nu vad unde si cum s-ar putea extinde acel capat de linie de la Livada Postei. In momentul de fata sunt 3 peroane (din care unul este banda 1 a strazii) si este cam inghesuiala doar cu linia 1 in plus dar cand vor fi toate acele linii aduse sa intoarca in Livada. Acum intorc acolo 1, 6, 17, 31, 37, 38, 41 (in anumite zile) si separat linia 20.
Uneori se intampla, in special la linia 17, sa vina 2 autobuze, unul in care urca calatori si al doilea in asteptare. Daca intra la peroane un autobuz sau troleibuz efectiv blocheaza iesirea unui alt autobuz care vine in spate. Doar cele care ocupa banda 1 mai au o scapare.
Mare minune acestui om josnic sa nu mai desfiinteze din linii pe principiul de "rentabilitate " si "poluare".
In alta ordine de idei la iarna fiind sub munte, o sa fie lucru dracului in casa popii dezapezirea sub munte pana la Pietrele lui Solomon. Strazile in panta (Pe Tocile - spre Invatatorilor) cu polei si scurgerea apelor care spre seara si dimineata il favorizeaza. Acele BMC-uri unul cate unul o sa fie depasite de situatie daca nu cumva o sa li se puna senile.
A inceput demontarea corpurilor de iluminat de pe stalpii argintii care sunt dublati de stalpii verzi de treij' de milioane bucata. Intr-o zi, cat de curand ii vor scoate pe cei argintii.
Ieri la TIB am vorbit cu directorul comercial Roman si l-am intrebat de ce nu au castigat licitatia. Mi s-a spus ca nu au fost preferati. Prietenii stiu de ce.
Un sondaj facut ad-hoc de mine cu privire la faptele de vitejie ale lui scripcaru mi-a demonstrat ca lumea il va vota si la urmatoarele alegeri. Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 01:26:11    Titlul subiectului: 35190

Auzi, da chiar, 1N unde o sa intoarca la Livada? nu mai mergem noaptea pana in Piata Unirii cu autobuzul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 08:33:41    Titlul subiectului: 35458

RAT BRASOV ISI MARESTE PARCUL AUTO
Din luna decembrie alte 110 autobuze noi vor circula pe traseele RAT Brasov. Primarul George Scripcaru a anuntat ca pana pe 27 noiembrie masinile vor fi livrate catre regia de transport in comun. „S-a facut o prima receptie a acestor autobuze. Deja s-au platit 2 milioane de euro avans din cele 15 milioane de euro care vor trebui achitate”, a precizat primarul. In plus, el a mentionat ca reprezentantii RAT au facut si demersuri pentru achizitionarea unui numar de 15 troleibuze, care urmeaza sa fie utilizate pe linia 101, o data cu inceperea lucrarilor la calea de rulare a tramvaiului. (A.T.)
sursa: Transilvania Expres:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=30443
În decembrie, doar autobuze noi prin Brașov
Cu cele 15 milioane de euro de la BERD, RAT Brașov își va înnoi complet parcul auto, program demarat anul trecut, când au fost aduse primele autobuze noi. Din banii BERD au fost contractate autobuze de mici dimensiuni, produse în Marea Britanie, și autobuze mijlocii și mari, produse în Germania. În total 110 mașini, care vor ajunge la Brașov până la sfârșitul lunii noiembrie. Un prim lot al comenzii a fost deja fabricat, iar în scurt timp vor începe livrările, fiind plătit deja un avans de două milioane de euro. „Până în data de 27 noiembrie vor fi livrate toate autobuzele. Este vorba despre 110 autobuze, de trei dimensiuni. Cele mici, care au doar 9 metri lungime și 27 de locuri sunt fabricate de BMC, în Marea Britanie, iar cele mijlocii și mari sunt marca MAN, Germania”, ne-a explicat primarul George Scripcaru. Acestor mașini, care vor fi aduse în acest sfârșit de an, li se vor adăuga și alte 15 troleibuze, care sunt cumpărate la mâna a doua din orașul Berna, Elveția. Acestea vor circula pe linia 101, după ce vor începe lucrările de scoatere a liniei de tramvai.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 12 oct 2006
sursa: Buna Ziua Brasov: http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=30777
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 13:49:17    Titlul subiectului: 35481

Tramvaiul ajunge la muzeu

* Peste aproape douã sãptãmîni, liniile de tramvai vor dispãrea la Brasov si vor fi inlocuite cu linii de troleibuze *Pina in decembrie, RAT va primi si cele 108 autobuze noi-noute care au fost deja contractate prin imprumutul BERD
In maxim doua saptamini, vor sosi la Brasov 15 troleibuze second hand, care vor inlocui tramvaiele de pe linia 101. ”Directorul RAT Augustin Pulpea a fost personal la Berna, in Elvetia, pentru a perfecta contractul. Imediat ce vor sosi aceste troleibuze, vom trece la dezafectarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Saturn, care va intra in reabilitare cu fonduri din imprumutul BERD pentru reparatii strazi”, a anuntat ieri primarul George Scripcaru.
Autobuze noi, din decembrie
Cele 108 autobuze de mica si mare capacitate, platite din imprumutul BERD de 15 milioane euro contractat de primarie, vor ajunge la Brasov in curind. ”Cele 108 autobuze sint in curs de fabricatie. Am facut deja plata avansului, de 15% din valoarea imprumutului. Asteptam virarea restului sumei, de la BERD. Sper ca la sfirsitul lunii noiembrie, toate autobuzele noi sa ajunga la Brasov. Depinde si de cit de repede ajung banii de la BERD”, a declarat directorul economic al RAT, Cristinel Florea. Dintre cele 108 autobuze contractate de RAT, 28 sint autobuze de capacitate mica, furnizate de firma britanica BMC, iar restul sint autobuze simple sau duble, de fabricatie germana, furnizate de firma MAN. ”S-a facut receptia la o parte din autobuze MAN si la 12 autobuze BMC, iar restul de 16 autobuze de capacitate mica sint aproape gata”, a precizat directorul economic al RAT.
Pregatiri de privatizare
Cristinel Florea a mai spus ca au fost semnate recent si intelegerile de acordare a granturilor pentru doua proiecte care privesc RAT, finantate de BERD prin guvernul italian. Primul contract de consultanta - de fapt, un ”grant agreement” - este incheiat intre RAT si firma Steer, Davis & Gleev. RAT va primi consultanta de la aceasta firma pentru eficientizarea transportului public si pentru transformarea Regiei in societate comerciala, fie ea SRL sau SA. ”Avantajul ar fi ca activitatea se va derula pe principii comerciale, atit din punctul de vedere al traseelor si configuratiei acestora, cit si sub aspectul veniturilor. Totusi, clientii RAT nu vor simti un impact semnificativ sub aspectul preturilor. Fiind vorba despre un serviciu public, se vor mentine subventiile si abonamentele gratuite pentru anumite categorii de calatori. De fapt, vom incerca doar o eficientizare a activitatii, pornindu-se de la premisa privatizarii, in urmatorii ani, a acestui serviciu. Ca regie Autonoma, RAT nu se poate privatiza si de aceea se va transforma in societate comerciala”, a explicat directorul economic RAT. Un al doilea ”grand agreement” a fost semnat intre Municipalitate si aceeasi firma Steer, Davis & Gleev, pentru constituirea unui Birou de Monitorizare al activitatii RAT, in cadrul Primariei.
de: » Andrei PAUL 12.10.2006
preluat din Monitorul Expres de Brasov:http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=31660
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 22:25:20    Titlul subiectului: 35576

Din ciclul noi scriem..., va prezint varianta data de TEx:
RAT BRASOV ISI MARESTE PARCUL AUTO
Din luna decembrie alte 110 autobuze noi vor circula pe traseele RAT Brasov. Primarul George Scripcaru a anuntat ca pana pe 27 noiembrie masinile vor fi livrate catre regia de transport in comun. „S-a facut o prima receptie a acestor autobuze. Deja s-au platit 2 milioane de euro avans din cele 15 milioane de euro care vor trebui achitate”, a precizat primarul. In plus, el a mentionat ca reprezentantii RAT au facut si demersuri pentru achizitionarea unui numar de 15 troleibuze, care urmeaza sa fie utilizate pe linia 101, o data cu inceperea lucrarilor la calea de rulare a tramvaiului. (A.T.)
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=30443

si ca confuzia sa fie maxima:
RAT Brasov isi innoieste parcul auto
Gratie unui imprumut de 15 milioane de EURO, contractat de Primarie cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), RAT Brasov isi va innoi complet parcul auto. Procesul a demarat anul trecut, urmand ca in luna noiembrie sa fie aduse inca 110 autobuze noi, astfel incat, in luna decembrie, pe strazile Brasovului vor circula numai mijloace de transport noi.
Autobuzele, de trei dimensiuni, cele mai mici avand o capacitate de 27 de locuri, sunt fabricate in Marea Britanie si Germania.
Pe langa autobuze, RAT a comandat si 15 troleibuze, second-hand, aduse din Elvetia, care vor circula pe linia 101, avand in vedere lucrarile ce se vor realiza la linia de tramvai.
http://www.infobrasov.net/index.php?page=reportaj&id=83
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 08:16:44    Titlul subiectului: 36020

RAT VA AVEA NOI LINII IN JUDET
Primarul din Sanpetru, Ioan Rusu, a avansat recent varianta ca intre municipiul Brasov si comuna sa sa existe o linie RAT de transport in comun. „Am dori un transport civilizat de la Sanpetru la Brasov. Daca tot se scoate tramvaiul din Brasov si se inlocuieste cu troleibuze si autobuze, am dori prelungirea traseelor care se opresc acum la Rulmentul. Este, practic, vorba despre o statie in plus, la care s-ar putea ajunge in sapte minute. Am facut demersuri si asteptam un raspuns”, a sustinut primarul Ion Rusu. Primarul George Scripcaru a argumentat ca proiectul are sanse mari sa fie realizat. Primaria Brasov intentioneaza ca noi linii RAT sa fie deschise si pe alte rute, respectiv Cristian, Harman si Ghimbav. (A.T.)
sursa:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=30690
ROCADA. INCEPAND DE LUNA VIITOARE, TRAMVAIELE VOR FI INLOCUITE CU TROLEIBUZE
Andreea TANASOIU
Din luna noiembrie, un numar de 15 troleibuze vor inlocui tramvaiele si vor prelua linia 101. Intentia municipalitatii brasovene este de a scoate calea de rulare a tramvaiului. Primele 10 troleibuze au ajuns deja in parcul auto al RAT Brasov, iar restul vor sosi din Elvetia in maximum doua-trei zile.
„Aceste masini au circulat pana la inceputul lunii septembrie in Berna, iar in 2005 au beneficiat de o revizie generala. Sunt intr-o stare foarte buna. Au o capacitate de 140 de locuri, dintre care 44 sunt pe scaune. Pretul pentru toate mijloacele de transport este de 292.000 de euro. Costurile au fost foarte bune, deoarece in pretul pentru un troleibuz nou, cu o capacitate de 140 de locuri, trebuie platita suma de 270.000 de euro/bucata”, a sustinut primarul George Scripcaru.
Troleibuzele vor fi conduse doar de 16 dintre vechii vatmani, ceilalti noua nedorind sa se recalifice. In prezent, conducerea Primariei Brasov studiaza raportul transmis de RAT privind disponibilizarea a 100 de persoane.
sursa Transilvania Expres:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=30945
Au venit troleibuzele care vor circula pe linia tramvaiului
Ieri, în curtea RAT Brașov au ajuns primele 10 troleibuze dintr-un lot de 15, cumpărate în această perioadă la mâna a doua, din capitala Elveției, Berna. Celelalte 5 mașini vor sosi astăzi, ieri ajungând doar până la Sibiu. Troleibuzele achiziționate de RAT Brașov au costat 292.500 de euro și cu toate că au ceva ani de folosință se află într-o stare excepțională. Suma achitată pe cele 15 troleibuze este cu puțin mai mare decât s-ar fi dat pe un troleibuz nou, dar de capacitate mai mică, care ar fi costat 270.000 de euro. „Sunt troleibuze duble, cu 44 de scaune și alte 110 locuri capacitate. Revizia tehnică generală le-a fost făcută în anul 2005, așa că se află într-o stare foarte bună. Nu trebuie făcute niciun fel de transformări, fiind necesară doar montarea captatorilor. Singurul lucru de care mă tem este că aceste troleibuze au o tapițerie excelentă și nu știu cât va fi menținută în stare bună la noi”, susține primarul George Scripcaru. Aceste troleibuze vor circula pe linia tramvaiului, pe fosta linie 8 de troleibuz, însă, până la acest moment, nu s-a stabilit ce număr va avea noul traseu. „Noile troleibuze vor începe să circule din momentul în care ne apucăm să scoatem dalele liniei de tramvai. Adică din momentul în care se va face frig și nu vom mai putea efectua lucrările de asfaltare prin oraș. Deocamdată ne axăm pe finalizarea străzilor Poarta Schei, Valea Cetății și Codrii Cosminului”, a mai spus primarul Scripcaru.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 18 oct 2006
sursa Buna Ziua Brasov:http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=30875
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 14:31:28    Titlul subiectului: Stiri30 36039

Schimbul pentru tramvaie

*Cele 15 troleibuze care vor înlocui vagoanele pe șine brașovene au ajuns în parcul auto al RAT
Ieri au sosit 10 din cele 15 troleibuze second-hand pe care Primăria le-a cumpărat de la Berna (Elveția), iar restul de cinci sînt deja la Sibiu și vor fi aduse la Brașov în cursul zilei de astăzi.
„Troleibuzele sînt foarte bune, chiar dacă au circulat la Berna pînă la 1 septembrie. Sînt troleibuze duble, articulate, cu 44 de locuri pe scaune și 110 în picioare. Ultima revizie generală le-a fost făcută în 2005, sînt în perfectă stare de funcționare și nu necesită nicio adaptare suplimentară. Singurul lucru de care mi-e teamă este ca anumiți călători să nu le sfîșîie tapițeria, așa cum s-a întîmplat la autobuzele de pe linia 17“, a declarat ieri primarul George Scripcaru, mulțumit de achiziția făcută.
Toate, cît unul
Pentru toate cele 15 troleibuze, inclusiv „o grămadă de piese de schimb“, spune primarul, a fost plătită suma de 292.500 de euro, în condițiile în care un troileibuz simplu, cu mai puține locuri, costă „de nou“ 270.000 de euro. Fondurile au fost asigurate de bugetul local. Deocamdată, troleibuzele nu au niciun fel de accesorii exterioare, acestea fiind îndepărtate pentru a nu fi deteriorate în timpul transportului, dar vor fi montate de îndată ce vor sosi și celelalte cinci troleibuze de la Sibiu. Singurul defect al troleibuzelor este că nu au rampă pentru persoanele cu handicap. „Pentru a compensa acest lucru vom introduce probabil un autobuz special pentru persoanele cu handicap“, a declarat directorul RAT, Augustin Pulpea. Primarul Scripcaru nu a precizat exact cînd vor intra în circulație cele 15 troleibuze. „Odată cu începerea lucrărilor pe bulevardul Saturn, va fi scoasă linia de tramvai, iar tramvaiul va fi înlocuit cu troleibuzele“, a declarat Scripcaru. „Cu siguranță însă, acest lucru se va întîmpla în acest an“, l-a completat directorul RAT. Denumirea noii linii de troleibuz va fi ori 101, ca actuala linie de tramvai, ori 8.
Tramvaiul pierde din motive financiare
Consilierii locali ai PSD au criticat în nenumărate rînduri decizia Primăriei de a înlocui tramvaiul, readus în Brașov în anul 1987, cu troleibuzul, afirmînd că „în multe orașe din țară și din lume se încearcă extinderea rețelei de tramvai, pentru un transport ecologic și mai ieftin, în timp ce la noi Primăria preferă troleibuzele sau autobuzele“. Primarul a spune că nu ar avea nimic împotriva unui tramvai modern, însă în stadiul actual al infrastructurii și al mijloacelor de transport, o investiție în reabilitarea tramvaiului ar fi foarte costisitoare și imposibil de suportat din bugetul local. „Am făcut o analiză. Nu s-ar fi pus problema extinderii liniei, ci a refacerii ei cu tot ce înseamnă aceasta, deoarece terasamentul a fost făcut prost de la început. Ar fi o investiție mult prea mare pentru bugetul local“, explică primarul. Alte motive invocate de opozanții tramvaiului ar fi zgomotul și trepidațiile, disconfort reclamat frecvent de brașovenii care locuiesc pe străzile de pe traseul tramvaiului.
Și noile autobuze vin în curînd
Și cele 108 autobuze contractate de la firma britanică BMC și de la cea germană MAN sînt așteptate la Brașov la sfîrșitul lunii noiembrie. Odată cu livrarea celor 28 de autobuze de capacitate mică și închiderea lucrărilor pe străzile din Centrul Vechi, în zonă vor fi desființate liniile de troleibuz și, promite primarul, nu va mai circula niciun mijloc de transport de capacitate mare. Toate liniile actuale vor fi înlocuite de una singură - linia 50 - deservită de autobuze de capacitate mică, pe traseul Livada Poștei - Piața Unirii - Pe Tocile - Pietrele lui Solomon și retur, punctul terminus fiind tot Livada Poștei. O parte din aceste autobuze sînt deja recepționate de RAT. Pentru brașovenii care vor fi nevoiți să schimbe cel puțin două mijloace de transport pentru a ajunge în Scheii Brașovului, Primăria ia în considerare mai multe soluții. „Luăm în calcul varianta unui singur bilet care să poată fi utilizat în continuarea traseului, din Livada Poștei către Schei. De asemenea, mai există varianta unor bilete noi, care să fie valabile pe orice linie, o anumită perioadă de timp“, a declarat, acum o săptămînă, primarul Scripcaru. Pentru a circula cu mijloacele RAT dintr-un capăt într-altul al Brașovului, sînt necesare aproximativ 45 de minute, a mai precizat primarul.
Mai multe călătorii gratuite
* Primarul George Scripcaru a anunțat ieri că Primăria și RAT intenționează să relaxeze puțin criteriile de acordare a biletelor de călătorie gratuite. „Dorim ca de la 1 ianuarie 2007 să luăm în calcul la acordarea biletelor de transport gratuit pentru persoanele care au împlinit 65 de ani și au un venit de maxim de 400 sau chiar 430 RON, în loc de 330 RON, cît este în prezent. Vom vedea cum se reflectă în buget acest lucru și vom decide asupra limitei“, a precizat Scripcaru. Potrivit directorului RAT, Augustin Pulpea, în prezent aproape 7.000 de vîrstnici beneficiază de bilete gratuite.
Recalificare
* Directorul RAT a precizat ieri că 16 dintre vatmanii RAT au făcut, pe cont propriu, cursuri de recalificare, pentru a putea să se transfere la volanul troleibuzelor de pe linia 101. „RAT a plătit doar cheltuielile legate de atestatul pe care oamenii l-au obținut, sumă care se ridică la aproape 300 RON pentru fiecare dintre ei“, a precizat Augustin Pulpea.
de: » Andrei PAUL 18.10.2006
sursa Monitorul Expres de Brasov: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=actualitate&s_id=31937
Cu RAT(a) prin judet!
Ehe, dragii mosului! Cine ar fi crezut ca bielorusii se vor impune pe piata auto a judetului nostru? Mai ales in cea a transportului in comun. Este vorba despre vestitele autobuze MAZ, cumparate pe bani grei si publici de catre muncipalitate, care vor ajunge sa faca legatura dintre Brasov si mai multe commune din jurul municipiului nostru. Bineinteles, sub atenta administrare a RAT Brasov si poruncile date de primarul George Scripcaru. Implicat in tranzactionarea cu iz dubios a autobuzelor cu o calitate indoielnica, dar scumpe si de origine bielorusa, Scripcaru vrea sa arate intregii lumi ca a uitat de mult de aceasta afacere. Astfel, si unele dintre noile achizitii care se vor face din bani europeni (creditul de la BERD – n.a.), respectiv, autobuze MAN si troleibuze elevtiene second-hand, ce se presupune ca vor inlocui tramvaiul vor razbate pe drumurile judetene. Practic, cateva dintre liniile RAT se vor prelungii pana in Sampetru. Nu de alta, dar, edilul din comuna, Ioan Rusu, l-a convins pe Scripcaru de necesitatea infiintarii unei legaturi de transport in comun intre cele doua localitati. Mai mult, primarul Brasovului a anuntat ca exista posibilitatea ca linii RAT sa fie deschise si pe alte rute, respectiv Cristian, Harman si Ghimbav. Asadar, prin aceste comune, traditionala si intarziata „rata” va fi data uitarii, iar soferii nu vor mai pute taia bilete la urcarea calatorilor. Tichetele vor fi achizitionate din chiscurile speciale amenajate de Regie, iar locuitorii comunelor vor privi cu interes orele afisate pe stalpii din statiile amenajate scump din banii publici de catre administratiile locale.
de Marius OLA
preluat de pe: www.infobrasov.net: http://www.infobrasov.net/index.php?page=reportaj&id=5141
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2006 13:42:50    Titlul subiectului: 36155

Decizie
Adio tramvaie la Brașov
Primăria Brașov va înlocui tramvaiele cu troleibuze de pe singurul traseu din municipiu (101) deservit de aceste tipuri de vehicule. Motivația a fost starea tehnică jalnică a tramvaielor și investiții cu mult prea mari pentru reabilitarea căii de rulare. Din acest motiv, municipalitatea a achiziționat 15 troleibuze cu câte 154 de locuri care au circulat în Berna, care au rulat 8-10 ani și care au reparația capitală făcută anul trecut. Cele 15 troleibuze au costat 292.500 de euro (inclusiv piese de schimb), în contextul în care un troleibuz nou costă în jur de 270.000 de euro. Mașinile vor fi puse în circulație în momentul în care vor începe lucrările de scoatere a dalelor de beton și a șinelor de pe traseul tramvaiului, care asigură transportul muncitorilor de la societățile Rulmentul, Tractorul și Roman. (Sebastian Dan)
Opiniile cititorilor
UN TRAMVAI OMORAT DE SPAGA
de Fartade Iosif in data de 2006-10-18 02:36
Un tramvai omorat de spaga
Hei tramvai!
Tramvaiul brasovean mai are doua saptamani de viata. Desfiintarea liniei a fost motivata, de edilul care este peste noi, prin lipsa de eficienta, in sensul ca nu produce decat zgomot si vibratii, fiind afectata rezistenta cladirilor. Explicatie plauzibila, avand in vedere ca primul gospodar este si un eminent specialist in fisuri. Insa, treaba e cu totul alta. Cand desfiintezi ceva, altceva ar fi indicat sa pui in loc. Acel altceva costa de obicei, deci bun prilej de noi achizitii purtatoare de comisioane si spagi. Baietii au contractat un imprumut public de 15 milioane de euroi pentru cumparat autobuze si alte carute de inghesuit proletariatul. In locul tramvaiului, de a carui trimitere la fier vechi nu a fost intrebat niciun bizon votant, vor fi trolee. Iar acestea vor fi luate dupa o reteta deja testata cu succes.
Du-ma acasa, mai tramvai. Da, da, in Canada…
In urma cu vreun an, Scripcaru achizitiona in leasing 10 autobuze Mercedes. Afacerea a fost intermediata de "Bianca Leasing", firma detinuta de consilierul judetean, fost local, pesedistul Lucian Ionescu. Pentru ca vorbeau aceeasi limba, moldoveneasca, s-au inteles perfect. Pentru serviciile aduse orasului, Scripcaru a primit un comision de 10.000 euro/autobuz. Zilele astea se perfecteaza contractul pentru dotarea RAT cu alte 108.
niste dobitoci!
de razvan in data de 2006-10-18 07:06
Tramvaiul este unul dintre cele mai comode si ecologoce mijloace de transport in comun, dar daca primarul vrea musai sa inghesuie oamenii in cratitele alea de troleibuze, n-ai ce face decat sa pui alt primar in loc!
Costa mai putin sa instalezi fire noi de troleu decat sa repari linia de tramvai? Ma faceti sa rad!
Ziarul Adevarul, 18.10.2006

Si pe aici:
http://brasovnews.blogspot.com/2006/10/un-tramvai-omorat-de-spaga.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2006 10:25:59    Titlul subiectului: 36415

INTENTIE. POTRIVIT UNUI PLAN PREZENTAT SPRE APROBARE LA CL, RAT BRASOV VREA SA INTRE IN RESTRUCTURARE
Andreea TANASOIU
Programul de restructurare al RAT Brasov urmeaza sa fie dezbatut de plenul Consiliului Local in viitoarea sedinta ordinara din aceasta luna. Potrivit conducerii regiei de transport, documentul a fost elaborat in scopul eficientizarii activitatii, prevederile vizand rezolvarea problemelor create de gradul avansat de uzura a parcului auto si scoaterea caii de rulare a tramvaiului.
Pe de alta parte, s-a tinut cont si de dificultatile financiare generate de obligatiile de plata aferente creditului extern de 15 milioane euro contractat cu BERD pentru achizitionarea a 109 noi autobuze, precum si de dimensionarea resurselor umane. In prezent, un numar de 131 de vehicule ale RAT au durata de utilizare expirata, iar mentinerea in circulatie reprezinta nesiguranta si cheltuieli mari de intretinere.
Regia a achizitionat pana acum 109 autobuze noi, care vor fi livrate pana pe 27 noiembrie, pana cand va fi eliminata si calea de rulare a tramvaielor. Programul de restructurare prevede si desfiintarea a 150 de posturi, altele decat cele de soferi autobuz si troleibuz, urmand ca acestea din urma sa fie suplimentate.
Directorul RAT Brasov, Augustin Pulpea, ne-a declarat recent, ca posturile de vatmani vor fi desfiintate, iar unii dintre angajati au facut cursuri de recalificare: „Deoarece desfiintarea celor 150 de posturi reprezinta concediere colectiva, in vederea respectarii procedurilor prevazute de Codul Muncii pentru aceasta situatie, precum si in scopul atenuarii consecintelor concedierii se vor intreprinde demersurile pentru asigurarea de plati compensatorii ”
preluat de pe www.transilvaniaexpres.ro:http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=31707
....................................................................................................................................................................................................................
Disponibilizări la RAT
150 de angajați vor pleca în șomaj, dacă strategia de restructurare a regiei va fi aprobată de Consiliul Local
Regia Autonomă de Transport Brașov va desființa, începînd cu 1 decembrie, 150 de posturi din organigramă. Măsura disponibilizării colective face parte din „Programul de restructurare al RAT Brașov“, care va fi supus aprobării Consiliului Local în ședința de luni, 30 octombrie.
Desființarea tramvaiului este motivul principal
Restructurarea de personal este determinată, potrivit strategiei, în principal de renunțarea la linia de tramvai și la liniile de troleibuze în centrul istoric, cauzată de starea de uzură foarte avansată a căii de rulare și a vehiculelor, ale căror reparații și întreținere generează în prezent costuri foarte ridicate. Deoarece secțiile autobuze și tramvaie vor fi comasate, în urma desființării liniei de tramvai, vor fi desființate 63 de posturi în meseriile de vatmani, mecanici, electricieni, sudori, tinichigii, muncitori hale etc., cheltuielile de personal reducîndu-se astfel cu 98.000 RON/lună. Pentru că și parcul auto al RAT va fi înnoit, vor fi desființate alte 56 de posturi în meseriile de mecanici auto, electricieni, sudori, tinichigii etc., care vor aduce reduceri de cheltuieli de personal cu 87 mii lei RON/lună și reducerea cheltuielilor pentru piese și materiale cu minimum 50 mii lei RON/lună. Desființarea altor 23 de posturi în meseriile de electricieni centrale, stații și rețele, șoferi turn, dar și funcționari, vor aduce economii de personal de 36 mii RON/lună. De asemenea, vor fi desființate și 8 posturi din activitățile auxiliare, inclusiv personal TESA, cheltuielile de personal fiind reduse astfel cu 13 mii lei RON/lună. Nu vor fi disponibilizați șoferi de autobuz sau de troleibuz.
Vatmanii recalificați au șanse de reangajare
Programul de restructurare înseamnă însă și suplimentarea unui număr de posturi de șoferi de autobuz și troleibuz, pe aceste posturi urmînd să fie redistribuiți foști salariați care îndeplinesc condițiile legale pentru ocuparea acestor posturi. Potrivit directorului RAT Augustin Pulpea, o parte din vatmanii RAT au absolvit deja, pe cheltuiala lor, cursuri de recalificare, RAT plătind doar atestatul, în valoare de aproximativ 300 RON.
RAT nu dă salarii compensatorii și ajutoare
Disponibilizații vor primi salarii compensatorii și ajutoare de disponibilizare potrivit prevederilor Ordonanței 8/2003, fără a primi însă și ajutoare sau salarii compensatorii din partea RAT, deoarece prevederea nu este cuprinsă în contractul colectiv de muncă al Regiei. Disponibilizările sînt aprobate și de sindicatele RAT, cu condiția aplicării Ordonanței 8. Potrivit documentelor anexate proiectului de hotărîre, RAT Brașov avea, la 31 iulie 2006, 1.267 de angajați, dintre care 1.082 exclusiv în activitatea de producție. În atelierele de exploatare, în principal, personal de bord pentru autobuze, troleibuze și tramvaie, erau angajate 481 de persoane, în atelierele de întreținere și reparații, 258 de persoane, la secția energetică lucrau 115 angajați, în serviciile auxiliare, 113 angajați, iar personalul TESA ocupa 72 de posturi. Asigurarea fondurilor pentru ajutoarele de disponibilizare și cei trei ani de salarii compensatorii va costa statul, pentru cei 150 de disponibilizați, 3.486.239 RON.
Economii în contul BERD
Programul de restructurare cuprinde și un calcul total al economiilor RAT rezultate în urma aplicării acesteia, economii care sînt estimate la aproximativ 287,9 mii RON/lună, reprezentînd aproximativ 960 mii euro anual. Potrivit documentului, aceste sume „vor fi utilizate pentru asigurarea fondurilor necesare achitării creditului contractat de la BERD (15 milioane euro pentru achiziționarea a 109 autobuze de capacitate mare, mică și medie - n.r.), a cărui rambursare va începe în luna aprilie 2007 și va continua în 34 rate trimestrial egale, pînă la finele anului 2015“, ceea ce înseamnă că aproximativ 50% din suma de rambursat se va obține în urma măsurilor de restructurare, restul de 50% fiind asigurate din îmbunătățirea colectării veniturilor RAT din activitatea de transport și din efortul Municipalității prin acordarea de subvenții ca diferență de tarif. Strategia mai prevede că aproximativ 550 mii RON anual, cît reprezenta investiția pentru întreținerea liniei de tramvai, vor fi reorientați spre modernizarea transportului public local prin achiziționarea unui sistem de urmărire și dirijare a traficului mijloacelor de transport prin satelit și a unui sistem de procurare a biletelor și taxare corespunzător normelor europene.
de: » Andrei PAUL 26.10.2006
....................................................................................................................................................................................................................
preluat de pe www.monitorulexpres.ro:http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=32338
150 de angajați ai RAT Brașov vor fi disponibilizați
Regia Autonomă de Transport (RAT) Brașov se pregătește de reorganizare, atât tehnică, dar și din punct de vedere al personalului. La acest moment, conducerea RAT Brașov reanalizează cererile de transport pe toate liniile de circulație, pe toate intervalele orare din zilele de lucru și sărbători legale și va corela graficele de circulație cu solicitările de transport. Apoi se va înlocui transportul cu tramvaiul cu troleibuze de mare capacitate pe linia 101, iar în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale se va înlocui transportul cu troleibuze cu autobuze.
În cadrul RAT se va comasa secția autobuze cu secția tramvaie și se vor desființa activitățile specifice tramvaiului, se vor reorganiza echipele de întreținere și reparații în corelație cu îmbunătățirea gradului de uzură a parcului de autovehicule, se va reorganiza activitatea de întreținere și reparații a rețelei de troleibuz și a instalațiilor din stațiile de redresare precum și a celor de alimentare cu energie electrică.
Redimensionarea din punct de vedere tehnic a activității va determina și o restructurare a personalului, urmând a fi disponibilizați 150 de angajați, alții decât șoferii autobuz și troleibuz, urmând ca aceste din urmă posturi să fie suplimentate.
Acestea sunt principalele prevederi ale programului de restructurare al RAT Brașov care a fost propus spre aprobare Consiliului Local. Însă, din cauză că desființarea celor 150 de posturi reprezintă concediere colectivă, în vederea respectării procedurilor prevăzute de Codul Muncii pentru această situație și în scopul atenuării consecințelor concedierii, conducerea RAT va întreprinde demersurile pentru obținerea plăților compensatorii în baza prevederilor OUG nr.8/2003. Acest proiect are avizele conducerilor Federației Sindicatelor, Sindicatului Transtrol, Sindicatului Firobus și ai Sindicatul Profesioniștii. Cei 150 de angajați ai RAT care vor fi disponibilizați vor primi 12 salarii compensatorii a câte 342 RON. La acest moment, RAT are 1.267 de salariați, din care 1.082 în activitatea de producție.
Parcul auto al RAT se înnoiește total
Până la sfârșitul acestui an, în curtea RAT Brașov vor ajunge ultimele autobuze achiziționate, în număr de 109, în baza unui împrumut de la BERD în valoare de 15 milioane de euro. La acest moment există 146 de autobuze, 75 de troleibuze și 29 de tramvaie. Gradul de uzură al acestora este foarte ridicat, al autobuzelor fiind de 61,97%, al troleibuzelor de 89,00%, iar tramvaiele au gradul de uzură de 100%. Cu durată normală de utilizare sunt înregistrate 51 de autobuze din totalul de 146, 51 de troleibuze din cele 75 de troleibuze, iar tramvaiele toate sunt la limita maximă de funcționare.
Tramvaiul costă 1.750.000 de lei noi pe an
Eliminarea liniei de tramvai va reduce schema de salariați a RAT cu 63 de posturi desființate în meseriile de vatmani, mecanici, electricieni, sudori, tinichigii, muncitori hale, reducerea cu munca vie în acest sector fiind de 98.000 de lei noi pe lună, circa 1.200.000 RON pe an. Totodată, la capitolul întreținere și reparații a căii de rulare a tramvaiului, reducerea cheltuielilor va fi de 550.000 RON anual. La acestea se adaugă și reducerea costurilor de întreținere și reparații datorită înnoirii parcului auto.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 26 oct 2006
preluat de pe www.bzb.ro:http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31010
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2006 11:58:28    Titlul subiectului: Stimate Domn Consilier 36652

In speranta ca PRIMARIA BV acceseaza acest forum :
Este adevarat ca trolebuzele incurca circulatia ,sunt un impediment in fluidizarea circulatiei !! dar acest lucru este valabil DOAR pt. ACTUALELE trolebuze pe care RAT le exploateaza !!!! Domnia voastra cunoaste noile tehnologi implemetate de marii producatori de profil ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2006 13:03:27    Titlul subiectului: vvv 36655

S-a deschis Poarta Schei!!! Bravo!!
S-A DESCHIS TRAFICUL RUTIER PE POARTA SCHEI
Andreea TANASOIU
Traficul rutier pe strazile Poarta Schei si Grigoras Dinicu a fost ieri deschis, dupa peste patru luni de la inceperea lucrarilor de reabilitare a carosabilului si a retelelor edilitare. In zona au fost realizate lucrari de inlocuire a conductelor gestionate de RA Compania Apa si de schimbare a conductelor de gaz metan.
Pe portiunea dintre strazile Grigoras Dinicu si Michael Weiss s-au inlocuit retelele de iluminat, cele de cablu TV, iar RAT a scos liniile de troleibuz. Pe strada Diaconu Coresi au fost inlocuite conductele de canalizare si cele de gaz metan, urmand sa fie reabilitate si retelele electrice. Lucrarile care s-au desfasurat pe strada Poarta Schei au avut ca termen de finalizare data de 5 septembrie, dar din cauza unor lucrari la infrastrucura au fost prelungite.
Primul autoturism care a „incercat” ieri carosabilul a fost cel al primarului George Scripcaru, care s-a declarat multumit de rezultatele investitiei. O data cu finalizarea lucrarilor a fost sistematizata si circulatia, fiind realizat un sens giratoriu, patru locuri pentru parcarea autocarelor si alte cinci pentru taximetre. Primarul le-a sugerat soferilor „sa se documenteze” inainte de a circula in sens giratoriu, argumentand ca multi nu cunosc regulile de circulatie si incurca traficul...
Se fac parcari subterane
„E prima strada reabilitata cu banii accesati de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Am prevazut si locuri de parcare pentru masinile riveranilor, insa, numai cele personale. Cei care nu au loc in garajele proprii vor avea posibilitatea sa inchirieze spatii de parcare. In curand va fi data in folosinta o parcare moderna in zona George Baritiu. Va fi o parcare cu lift, unde vor exista aproximativ 250 de locuri”, a mentionat Scripcaru.
El a sustinut ca in prezent se lucreaza la proiectele privind realizarea a doua parcari subterane, una sub terenul de sport al Colegiului National „Andrei Mureseanu” si alta la Spitalul Militar.
http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=32195
Se circulă pe Poarta Schei
Ieri, la orele prânzului, strada Poarta Schei a fost redeschisă traficului rutier, prima mașină care a inaugurat șoseaua reabilitată fiind condusă chiar de primarul George Scripcaru (foto). Totodată, a fost inaugurat și un sens giratoriu, în fața Porții Schei, menit a fluidiza circulația în zonă. „Ca mesaj pentru șoferi aș vrea să le transmit să învețe cum se circulă în sensul giratoriu, pentru a nu se crea blocaje. Oricum, câteva zile aici va exista un echipaj al Poliției Rutiere care va dirija circulația”, spune primarul George Scripcaru. Bineînțeles, la câteva minute după ce a fost făcută declarația, la o simplă privire a modului în care se desfășura traficul în zonă, s-a văzut clar că șoferii brașoveni nu sunt obișnuiți cu sensul giratoriu, regulile de circulație fiind puse în practică total invers. Pe lângă circulația în sensul giratoriu, șoferii trebuie să mai știe că pentru a se ajunge în strada Castelului, la Complexul Olimpia, venind de pe str. Șirul Beethoven, se ocolește sensul giratoriu, se urcă pe str. Aleea Brediceanu, fostă alee pietonală, și se coboară pe str. Baiulescu, fostă str. Bicazului. „Pe Poarta Schei se va circula în sens unic, iar pe str. Mureșenilor va fi păstrat dublul sens. Lucrările aici sunt pe ultima sută de metri, mai rămânând a se face unele marcaje și trotuarele. Însă, sper că aceste lucrări nu vor afecta traficul rutier”, a mai spus primarul Scripcaru.
Parcările vor fi
concesionate riveranilor
Alte elemente stabilite pentru Poarta Schei le reprezintă două parcări. Pe partea stângă a Porții vor putea parca patru autocare, pentru turiști, iar pe partea dreaptă a Porții Schei a fost amenajată o parcare pentru cinci taximetre. Pe strada Poarta Schei vor putea parca doar riveranii, locurile de parcare urmând a le fi concesionate. Consiliul Local va stabili în perioada următoare tariful care va fi plătit de oameni. La fel se va întâmpla și în câteva parcări amenajate deja în zonele Astra, Neptun și Apollo.
Două parcări vor fi amenajate în centrul istoric
În scurt timp vor începe lucrările de amenajare a unei parcări supraterane pe strada G. Barițiu, acolo unde s-a putut parca în ultimul an. De câteva săptămâni, parcarea a fost închisă pentru a fi turnat un strat de asfalt, deoarece prima amenajare a fost făcută provizoriu. „Acel teren este al Bisericii Evanghelice, care, în parteneriat cu un investitor străin, a dorit să facă acolo ori o parcare, ori un hotel. În urma discuțiilor avute am stabilit că va fi amenajată acolo o parcare. Acel investitor chiar acum se află plecat în alte țări pentru a găsi proiectantul și constructorul unei parcări supraterane, montaj care va fi pe module, pe schelet metalic, mașinile urmând a fi urcate pe unul din cele 4 etaje cu liftul”, a adăugat George Scripcaru, spunând că este posibil ca această parcare să aibă aproximativ 250 – 300 de locuri. O altă parcare, de această dată subterană, se va amenaja sub terenul de sport al Colegiului Național „Andrei Șaguna”, deasupra urmând a fi amenajate la loc terenurile de fotbal, baschet și volei și pista pentru atletism. O altă parcare va fi amenajată lângă Spitalul Militar.
http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31117
si o mostra de informare... "...Troleibuzul 3 care avea cap de linie la Poarta Schei va avea acum cap de linie in Piata Unirii. Pe Poarta Schei au fost scoase liniile de troleibuze"..."
http://www.infobrasov.net/index.php?page=reportaj&id=5699
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mai/2017
Mesaje: 36
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2006 13:54:07    Titlul subiectului: 36658

Ionescu a scris:
S-A DESCHIS TRAFICUL RUTIER PE POARTA SCHEI
si o mostra de informare... "...Troleibuzul 3 care avea cap de linie la Poarta Schei va avea acum cap de linie in Piata Unirii. Pe Poarta Schei au fost scoase liniile de troleibuze"..."

Poate se fac doua sensuri de fire pe muresenilor pentru Trolebuzul 3. Au mai ramas firele pe muresenilor si de la Poarta Schei in spre Tocile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 3 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community