Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul local - Brasov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Noi 2006 13:04:01    Titlul subiectului: 36659

Nu, firele nu au ramas decat pe o bucatica de pe Muresenilor... si sunt legate de un stalp. In rest nu mai e nici urma de fir... pana sus pe tocile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 19:16:33    Titlul subiectului: gfngfngfngfn 37922

De sambata 18 noiembrie 2006 incepand cu ora 6:30 dimineata tramvaiul va fi inlocuit cu troleibuze, reinfiintandu-se astfel linia "8" care va avea acelasi traseu cu actuala linie "101" .Statiile vor fi aceleasi cu ale autobuzelor care au portiuni comune de traseu cu cel al tramvaiului, urmand ca de saptamana viitoare sa se desfiinteze refugiile si sa se treaca la scoaterea liniei de tramvai.
Iar de la 1 decembrie 2006 incepand cu 6:30 dimineata vor iesi pe traseu si cele 108 autobuze. Tot cu aceasta data transportul in comun va suferi cateva modificari : vor aparea trasee noi, altele vor fi prelungite si din pacate vor mai disparea din traseele deservite de troleibuze, acestea din urma fiind inlocuite cu autobuze noi.
In centrul istoric al Brasovului vor circula doar 2 trasee ( nou infiintate) 50 si 50B desrevite de midibuze BMC Probus 215 SCB.
Toate cele relatate de mine mai sus au fost prezentate in emisiunile de stiri ale televiziunilor locale din Brasov. Pt cei din Brasov care citesc acest mesaj: Daca vreti sa vedeti stirile urmariti jurnalele de la ora 21:30 de pe TVS Holding, 22:50 Jurnalul de pe RTT (Prima Brasov), 23:30 Stirile ProTV Brasov precum si Stirile Antena 1 Brasov to la 23:30.
Mai multe informatii despre aceste schimbari maine si saptamanile urmatoare in presa locala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 07:59:51    Titlul subiectului: 37966

Asa cum am promis aseara , astazi voi continua cu articolele din presa locala referitoare la schimbarile iminente ale transportului public in Brasov.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SCHIMBARE. DIN ACEST WEEKEND, LA BRASOV TRAMVAIELE VOR FI INLOCUITE DE AUTOBUZE
Andreea TANASOIU
Incepand din acest weekend, brasovenii nu vor mai circula cu tramvaiul. Dupa 19 ani de la inaugurare, linia 101 care era utilizata de tramvaie va fi inlocuita de linia 8, traseu care se va realiza de acum cu troleibuze. Schimbarea va avea loc incepand de la orele 6.30 dimineata si reprezinta o prima etapa a programului RAT de inlocuire a mijloacelor de transport in comun uzate. Primarul George Scripcaru a anuntat ieri ca o data cu desfiintarea statiilor existente pe linia de tramvai vor fi folosite ca locatii de imbarcare-debarcare cele ale autobuzelor si troleibuzelor de pe traseul liniei 8. „In perioada urmatoare vor incepe si lucrarile pentru scoaterea liniilor de tramvai. Suntem in discutii cu firmele care vor executa aceasta activitate, pentru a stabili etapele, astfel incat sa ne miscam foarte repede”, a spus primarul Brasovului.
„Se va putea utiliza traseul, dar se va circula pe laterale. Stiu ca la inceput vor exista sincope, dar le vom remedia. Pentru a elimina orice speculatii, procedura a fost elaborata in conditiile impuse de BERD”, a spus primarul Brasovului, mentionand ca a discutat si cu omologii sai de la Sanpetru si Harman privind prelungirea unor trasee RAT. O data aprobate hotararile in cele doua localitati, se va putea estima si alocarea unei subventii pentru bilete, in alte conditii urmand ca pretul sa fie cel real. Spre exemplu, in municipiul Brasov costul real al unui bilet este de aproximativ 2 lei, insa, subventionat este de 1,2 lei. „Ne propunem ca localitatile din jurul Brasovului sa fie conectate la transportul in comun efectuat de RAT. O data realizat acest proiect va fi nevoie de o suplimentare a parcului RAT. Avem in vedere stabilirea unui set de criterii pentru acordarea unor gratuitati pentru elevi si pensionari”, a adaugat Scripcaru.
Se modifica traseele RAT spre Livada Postei
Cele 28 de tramvaie vor fi scoase la licitatie, iar personalul care se ocupa de intretinerea lor va fi disponibilizat. Directorul RAT Brasov, Augustin Pulpea, a anuntat ieri ca vor mai ramane doar 1.100 de angajati. „In prezent avem 1.250 de salariati si vom disponibiliza 150. Este vorba despre electricieni, mecanici, strungari sau frezori. Deja s-au facut propuneri de la alte firme pentru preluarea unora, restul urmand a fi disponibilizati cu ordonanta”, a spus Pulpea. Directorul RAT Brasov a anuntat ca in acest an au fost achizitionate 109 mijloace de transport noi, respectiv 28 autobuze de capacitate mica, 56 autobuze noi de medie capacitate si 25 de autobuze noi de mare capacitate, precum si alte 15 troleibuze de mare capacitate, dar second-hand.
Pulpea a anuntat ca de la 1 decembrie se vor produce si urmatoarele modificari in trafic, respectiv se vor inlocui troleibuzele pe linia 1 (Triaj-Livada Postei) si pe linia 32 (Racadau-Gara) cu autobuze noi: „Mijloacele de transport se vor intoarce in Livada Postei, respectiv autobuzele care circula pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gara), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Rasaritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Magurele), linia 16 (de la Depozite), linia 34 (de la C.E.T.) In plus, se infiinteaza un traseu inelar, linia 50, cu autobuze de mica capacitate, pe traseul Livada Postei, str. Muresenilor, str. C. Brancoveanu, Piata Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Balcescu, Prefectura, B-dul Eroilor, str. Agriselor, str. Iuliu Maniu, str. N. Iorga si se infiinteaza traseul inelar linia 50 barat, cu autobuze de mica capacitate, care in plus fata de linia 50 va circula pana in zona str. Invatatorilor-str. Podul Cretului, preluand calatorii actualei linii 19. Abonamentele pentru o linie pe traseele 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 si 34, care au fost scurtate la Livada Postei vor fi valabile si pe liniile 50 si 50 barat. Orele de trecere prin statii a tuturor mijloacelor de transport vor fi afisate in fiecare statie”.
sursa: Transilvania Expres: http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=33556
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De sâmbătă, nu mai circulă tramvaiul
Tramvaiul circulă prin Brașov din data de 23 august 1987. După mai bine de 19 ani de funcționare a venit momentul ca acest mijloc de transport să meargă pe ultimul său drum. Conducerea Primăriei Brașov și cea a RAT au decis ca din data de 18 noiembrie, de la orele 6.30, tramvaiele să rămână în depou. „De la înființare și până acum linia de tramvai, care a fost făcută fără un proiect inițial, nu a fost niciodată reparată așa cum ar fi fost nevoie. Iar la acest moment, o reparație capitală ar necesita foarte mulți bani. Tramvaiul circulă cu doar 10 km/oră, iar dacă vatmanii ar mări viteza, există pericolul real ca vagoanele să deraieze”, a arătat ieri primarul George Scripcaru.
După desființarea acestei linii, se va trece la scoaterea dalelor și a șinelor. Călătorii vor putea circula pe linia de troleibuze nr. 8, care va fi reînființată, mijloacele de transport fiind deja achiziționate din Elveția. „Dintre cele 28 de tramvaie, o parte le vom vinde la licitație. Deja câteva societăți similare din țară s-au arătat interesate de acestea. Iar câteva le vom opri, poate pentru o mică expoziție peste ceva timp”, ne-a declarat directorul general al RAT Brașov, Augustin Pulpea.
Începând cu prima zi a ultimei luni din an, multe din traseele RAT din Brașov se vor modifica, altele vor dispărea și vor fi înființate altele. Vor mai rămân în circuit doar 5 linii de troleibuze, pe liniile 1B (linie nou înființată), pe traseul Triaj – Stadionul Tineretului, linia 7, pe traseul Rulmentul – Roman SA, linia 30, între Valea Cetății și Rulmentul, linia 33, între Valea Cetății și Roman SA și linia 5B pe traseul Roman SA – str. Carpaților – Stadionul Tineretului. Troleibuzele vor circula doar în timpul săptămânii, urmând ca în zilele de sâmbătă și duminică să fie folosite doar autobuze.
Autobuzele care vor circula prin oraș vor fi de trei dimensiuni. În Centrul Istoric vor circula doar autobuze mici, de 9 metri lungime și cu o capacitate de 60 de călători. În rest vor mai exista autobuzele medii, de 12 metri lungime, cu capacitatea de 98 de călător,i și cele mari, de 18 metri lungime, care pot transporta 150 de călători. În prezent, parcul auto al RAT este compus din 15 troleibuze de mare capacitate second-hand, 28 autobuze noi de capacitate mică, 56 autobuze noi de capacitate medie și 25 autobuze noi de mare capacitate.
Troleibuze noi pe toate liniile
RAT Brașov va înlocui troleibuzele care circulă pe linia 1 (Triaj - Livada Poștei) și pe linia 32 (Răcădău - Gară) cu autobuze noi. Totodată, vor întoarce în Livada Poștei autobuzele care circulă pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gară), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Răsăritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Măgurele), linia 16 (de la Depozite) și linia 34 (de la CET). În plus, se înființează un traseu inelar, Linia 50, cu autobuze de mică capacitate, pe traseul: Livada Poștei, str. Mureșenilor, str. Brâncoveanu, Piața Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Bălcescu, Prefectură, B-dul Eroilor, str. Agrișelor, str. Iuliu Maniu, str. N. Iorga și traseul inelar Linia 50 barat cu autobuze noi de mică capacitate, care în plus față de linia 50 va circula până în zona str. Învățătorilor - str. Podul Crețului, preluând călătorii actualei linii 19.
Abonamentele pentru o linie ale traseelor 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34 vor fi valabile și pe liniile 50 și 50 barat.
Pe de altă parte, se studiază posibilitatea ca pensionarilor și elevilor să li se ofere mai multe facilități. În acest sens, de la IȘJ Brașov se așteaptă o listă reală a elevilor care au nevoie de facilități la prețul biletului.
Afișaje electronice în fiecare stație
Înnoirea parcului auto al RAT, prin intermediul împrumutului BERD, aduce și o altă noutate în sistemul de transport în comun brașovean. Este vorba despre un dispecerat modern, care va monitoriza fiecare mașină aflată în traseu cu ajutorul sistemului GPS, iar în fiecare stație RAT va fi montat un panou cu afișaj electronic, care va arăta câte minute mai sunt până la sosirea următoarei mașini. Investiția costă aproximativ 500.000 de euro și se află în stadiul de achiziție, fiind deja 6 firme înscrise la licitație.
Trasee externe, până la Hărman și Sânpetru
În următoarea ședință a Consiliului Local, care va avea loc la sfârșitul acestei luni, va fi supusă discuțiilor propunerea înființării a două linii RAT din Brașov spre comunele Hărman și Sânpetru. Primarul George Scripcaru spune că este necesar ca și Consiliile Locale ale acestor două localități să își dea acordul și mai ales să acopere o parte din subvenția prețului biletului de călătorie.
În prezent, prețul unui bilet este de 12.000 de lei pentru o călătorie, dar prețul real, fără subvenția de la municipalitate este de 20.000 de lei. „Vom face o analiză a acestor trasee, dacă sunt eficiente și dacă se va demonstra că este nevoie de ele, ne vom gândi la înființarea și a altor asemenea linii, către comuna Cristian, orașul Ghimbav și poate chiar până în Predeal”, a spus Scripcaru.
Autor: Cristina BĂILĂ Data: 15 nov 2006
sursa: Buna Ziua Brasov: http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31405
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Troleibuzul 8 calca dunga muribunda a tramvaiului
RAT Brasov, adica regia autonoma de transport in comun din muncipiu va purcede in vitorul apropiat la modificarea configurației rețelei actuale a traseelor. Asta, doar pentru ca municpalitatea a achiziționat la mana a doua, dar elvetiene, 15 troleibuze de mare capacitate, 28 autobuze noi de mică capacitate, 56 autobuze noi de medie capacitate si 25 autobuze noi de mare capacitate. Achizitionarea a foste efectuata prin accesarea unui imprumjut de la BERD. Astfel, incepând cu data de 18 noiembrie 2006 la primele ore ale diminetii, tramvaiul deveni istorie. Traseul tramvaiului va fi înlocuit de linia 8 scoasa din formol si rectivata cu ocazia achizitionarii noilor troleibuze. De altfel, se desființează stațiile existente pe linia de tramvai si se vor folosi stațiile de existente pentru autobuze și troleibuze pe traseul liniei 8. Se renunta la „bretele” in favoarea autobuzelor De asemenea, incepând cu data de 01 decembrie 2006 ora 6,30 prin intrarea în circulație a noului parc de autobuze se vor produce inlocuiri de troleibuzele pe linia 1 (Triaj-Livada Poștei) și pe linia 32 (Răcădău - Gară) cu autobuze noi. Se vor întoarce în Livada Poștei autobuzele care circulă pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gară), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Răsăritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Măgurele), linia 16 (de la Depozite), linia 34 (de la C.E.T.). Se înființează un traseu inelar pentru Cntrul Istoric: linia 50, cu autobuze de mică capacitate, pe traseul Livada Poștei, str.Mureșenilor, str.Brâncoveanu, Piața Unirii, str.Prundului, str.Poarta Schei, str.N.Bălcescu, Prefectură, B-dul Eroilor, str.Agrișelor, str.Iuliu Maniu, str.N.Iorga. Mai mult, se înființează traseul inelar Linia 50 barat cu autobuze noi de mică capacitate, care în plus față de linia 50 va circula până în zona str.Invățătorilor – str.Podul Crețului, preluând călătorii actualei linii 19. Totusi, abonamentele pentru o linie ale traseelor: 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15 15 barat, 16 și 34, care au fost scurtate la Livada Poștei vor fi valabile și pe liniile 50 și 50 barat. Asadar, scheienii vor avea un trasnport in comun pe masura latimii strazilor din cartierul brasovean respectiv. Spre deosebire de uriasele jeep-uri ce vor sugruma traficul, find parcate semet in fata unor imense vile aprute inopinat peste sau umbrind „bordeie” istorice.
Marius OLA 15.11.2006
sursa: www.infobrasov.net : http://www.infobrasov.net/index.php?page=reportaj&id=6214
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alte linii, alte stații
* De sîmbătă, tramvaiul devine doar o amintire în Brașov, iar de la 1 decembrie, în Schei vor circula doar autobuze noi, de capacitate mică
Cele 15 troleibuze second-hand achiziționate de RAT Brașov pentru înlocuirea tramvaielor de pe linia 101 vor intra în circulație de sîmbătă, 18 noiembrie, ora 6.30. Acesta este anunțul făcut ieri de primarul George Scripcaru, măsura fiind doar o primă etapă din programul RAT Brașov de înlocuire a mijloacelor de transport uzate și de modificare a configurației actuale a traseelor. Troleibuzele vor purta numărul liniei 8, linie existentă în Brașov înainte de introducerea tramvaiului. Și stațiile de tramvai vor fi de asemenea desființate, urmînd să fie utilizate stațiile petnru autobuzele și troleibuzele care circulă pe traseu. „Preconizăm ca imediat după introducerea troleibuzelor să începem lucrările de scoatere a liniei de tramvai, dezasamblare a plăcilor de beton și decopertare a fundației bulevardului Saturn și a străzilor de pe traseul tramvaiului, ca primă etapă a lucrărilor de reparații care se vor desfășura în cadrul programului finanțat prin împrumutul BERD. Sîntem în discuție cu firmele care au cîștigat licitația pentru lucrări și cu proiectanții pentru acest lucru, astfel încît să nu mai pierdem timpul în sezonul rece. Pe tot traseul tramvaiului se va putea circula normal, în paralel cu lucrările de desființare a liniei“, a declarat primarul Scripcaru. Linia de tramvai a fost inaugurată în Brașov la 23 august 1987.
Doar două linii către Scheii Brașovului
O a doua și cea mai importantă modificare din programul RAT va avea loc însă pe data de 1 decembrie, atunci cînd se vor introduce în circulație noile autobuze de mică, medie și mare capacitate achiziționate tot printr-un împrumut BERD în valoare de 15 milioane euro. De luna viitoare, singurele mijloace de transport ale RAT care vor circula în Centrul Vechi, dincolo de Livada Poștei, vor fi autobuzele de capacitate mică. Vor fi înființate două trasee noi, deservite de aceste autobuze: linia 50, pe traseul Livada Postei - Str. Mureșenilor, str. Brâncoveanu - Piața Unirii - Str. Prundului - str. Poarta Schei - str. N. Bălcescu - Prefectură - B-dul Eroilor - Str. Agrișelor - str. Iuliu Maniu - str. N. Iorga - Livada Poștei și linia 50 barat, care în plus față de linia 50 va circula pînă în zona Str. Învățătorilor - str. Podul Crețului și va prelua călătorii actualei linii 19. În consecință, autobuzele care în prezent circulă pe liniile 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34 nu vor mai trece de Livada Poștei, unde vor avea capăt de linie. În plus, troleibuzele de pe actualele linii 1 (Triaj - Livada Poștei) și 32 (Răcădău - Gară) vor fi înlocuite cu autobuze noi. Totuși, în Brașov vor mai rămîne încă șase linii de troleibuz, a precizat directorul RAT, Augustin Pulpea. Toate modificările introduse în sistemul de transport în comun au fost aprobate ieri și de comisia de circulație din cadrul Primăriei.
Călătorie cu două bilete
Noile reglementări vor ataca serios buzunarele călătorilor de ocazie, care utilizează biletele pentru a ajunge dinspre Centrul Civic în Șcheii Brașovului. Doar abonamentele pentru unul dintre traseele 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34, care au fost scurtate pînă la Livada Poștei, vor fi valabile și pe noile linii 50 și 50 barat. Atît municipalitatea, cît și RAT, au renunțat deocamdată la ideea unui bilet valabil pe toate liniile din Brașov, pentru o perioadă de timp care să permită traversarea orașului, într-o singură călătorie, cu mai multe mijloace de transport. „Pentru o călătorie dincolo de Livada Poștei va mai fi nevoie de un bilet de transport. Dorim astfel să stimulăm cumpărarea abonamentelor de călătorie“, a declarat primarul Scripcaru. Potrivit directorului RAT, o călătorie cu un abonament pe o linie este cu 50% mai ieftină decît una cu bilet.
Monitorizare modernă
O altă etapă a programului de modernizare a transportului RAT va fi constituită de crearea unui dispecerat modern, care va monitoriza permanent autobuzele RAT. „Va fi monitorizat traficul, se va ști în orice moment unde se află fiecare autobuz, stațiile vor avea panouri de afișaj electronic care vor spune exact cînd a plecat autobuzul și cîte minute mai sînt de așteptat pînă la următorul“, a explicat primarul. Procedurile pentru acest dispecerat, finanțat cu 500.000 euro tot din fonduri BERD, sînt în desfășurare. „Ca să eliminăm orice fel de speculații, trebuie să spun că toate aceste modificări au fost făcute cu acordul și sub atenta monitorizare a BERD, care a stabilit condiții clare. Inclusiv scoaterea tramvaiului a fost făcută tot cu acordul BERD și după trei sondaje făcute de RAT printre brașoveni. Nu am făcut nimic de capul nostru“, a precizat Scripcaru. „Sper că vom veni în întîmpinarea doleanțelor cetățenilor și că ei vor întreține toate mijloacele de transport noi pe care le-am introdus, pentru un transport modern“, a concluzionat primarul.
184 de mijloace de transport în ultimii 3 ani
În ultimii trei ani, parcul auto al RAT a fost înnoit cu 184 de mijloace de transport, dintre care 139 au fost noi. În ultima tranșă de autobuze vor sosi 109 mijloace de transport, achiziționate din împrumutul BERD. Dintre acestea, 28 sînt de capacitate mică (9 metri lungime și aproximativ 60 de locuri), 56 sînt de capacitate medie (12 metri lungime și 98 de locuri) și 25 de mare capacitate (18 metri lungime și 150-160 de locuri). Potrivit directorului RAT, Augustin Pulpea, din cele 28 de tramvaie care vor fi scoase din circulație, aproximativ 20 vor fi scoase la licitație și vîndute către alte municipalități din țară.
Facilități pentru pensionari, elevi și studenți
u Începînd de anul viitor, Primăria vrea să extindă facilitățile la transportul în comun pentru pensionari și să le acorde și anumitor categorii de studenți și elevi posibilitatea unor călătorii mai ieftine. „Vom face o analiză la început de an. Dorim să extindem facilitățile acordate pensionarilor și să alcătuim un sistem de criterii pentru subvenționarea călătoriei unor categorii de studenți și elevi. Așteptăm din partea Inspectoratului Școlar Județean o situație exactă a elevilor, pentru că nu ni s-a prezentat niciodată o astfel de situație. Nu toți elevii și studenții vor putea beneficia de subvenție, însă pe baza criteriilor pe care le vom stabili, o parte dintre ei vor avea astfel de facilități“, a declarat primarul Scripcaru
Primele linii de transport pentru zona metropolitană
* În ședința de consiliu local din 27 noiembrie, municipalitatea brașoveană va adopta două proiecte de hotărîre pentru înființarea unor linii de transport RAT care să facă legătura cu localitățile Hărman și Sînpetru. Aceleași proiecte de asociere vor trebui aprobate și de consiliile locale ale celor două localități de la celălalt capăt de linie. „Este un prim pas. Ne propunem astfel de trasee pentru toate localitățile din zona metropolitană a Brașovului“, a declarat primarul Scripcaru. Cele două trasee vor fi deservite de mijloace de transport mai vechi, care vor fi „disponibilizate“ din serviciul exclusiv al municipiului.
de: » Andrei PAUL
15.11.2006
sursa: Monitorul Expres de Brasov: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=actualitate&s_id=33248


Ultima modificare efectuată alin la Mie 15 Noi 2006 11:49:26, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 08:28:50    Titlul subiectului: Stiri50 37967

Acum un mic rezumat al articolelor postate mai sus punctand cele mai importante schimbari ale RAT Brasov.
1. Din creditul BERD s-au cumparat:
28 midibus-uri BMC Probus 215 SCB
56 autobuze medii MAN SL283 Lion's Classic
25 autobuze articulate MAN SG 313 Lion's Classic
2. Din 18 noiembrie 2006 tramvaiul va fi inlocuit cu 15 troleibuze FBW second hand aduse din Berna si Neuchatel Elvetia reinfiintand-se astfel linia 8.
3. Incepand cu 1 decembrie 2006 vor intra in circulatie cele 109 autobuze noi. Tot de atunci vor disparea 2 linii de troleibuz 1 si 32 , acestea fiind inlocuite de autobuze noi. Traseele de troleibuz care vor ramane sunt: 1B,5B, 7,8 ,30 si 33.
4. Din decembrie 2006 troleibuzele nu vor mai circula in weekend. In cele 2 zile de weekend fiind inlocuite de autobuze.
5. Traseele autobuzelor si troleibuzelor care intorceau in Piata Unirii si pe Tocile se vor schimba , aceastea urmand sa intoarca in Livada Postei. Linia 3 si 34B vor fi desfiintate de la 1 decembrie.
6. Se vor infiinta 2 trasee inelare 50 si 50B. Linia 50 va circula pana Pe Tocile iar linia 50B pana la Podul Cretului (aproape de Pietrele lui Solomon) preluand si calatorii liniei 19.
7. Se doreste extinderea transportului public si in comunele limitrofe Brasovului. Primele 2 trasee externe care au sanse foarte mari sa devina functionale vor liniile ce vor lega comunele Sanpetru si Harman de Brasov. Pe viitor se studiaza infiintarea altor trasee care sa lege Brasovul de comuna Cristian , orasul Ghimbav si chiar statiunea turistica Predeal.
8. Daca proiectul cu liniile externe va deveni realitate , RAT Brasov va recurge la o suplimentare a parcului auto.
9. Toate mijloacele de transport in comun vor avea GPS montat in viitorul apropiat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 12:35:35    Titlul subiectului: 37985

De ce nu il duce pe barat ala pana sus la pietre???Sad cum sa mearga oamenii acum aiurea pe jos? Au innebunit??
Apropos, la turisti s-a gandit cineva ca nu ai legatura directa cu Scheii? Ma rog zic si eu. Toate bune si frumoase, dar singura problema este ca nu e ol inie directa pana in Schei si una directa pana la Pietrele lui Solomon! Nu crapa centrul vechi daca raminea linia 19!! Dar ma rog...
Apropos...5 linii de troleu din 20..si alea numai fantome pe timpul saptaminii!!! Fain. Sincer nu stiu de ce el mai tine! Cel mai bine ar fi fost sa desfiiinteze de tot troleul!! Asta au facut-o ca am urlat noi! 5 linii fantoma, pierdere de vreme, mai bine le scoteau de tot si terminau balciul!
Deci fac un apel la cine poate avea un cuvint de spus la Bv: LASATI LINIA 19 SAU DUCETI-L PE 50B ALA PANA LA P. SOLOMON! LASATI-L PE 4 PANA IN PIATA UNIRII, SAU DE CE NU SI EL PANA LA P. SOLOMON!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 16:16:08    Titlul subiectului: 38003

Citat:
Vor mai rămân în circuit doar 5 linii de troleibuze, pe liniile 1B (linie nou înființată), pe traseul Triaj – Stadionul Tineretului, linia 7, pe traseul Rulmentul – Roman SA, linia 30, între Valea Cetății și Rulmentul, linia 33, între Valea Cetății și Roman SA și linia 5B pe traseul Roman SA – str. Carpaților – Stadionul Tineretului. Troleibuzele vor circula doar în timpul săptămânii, urmând ca în zilele de sâmbătă și duminică să fie folosite doar autobuze.
Dincele scrise în presă, rezultă 6 linii:
-1B
-5B
-7
-8 (reporterița se pare că a fot atât de mult fascinată de împrospătarea parcului auto încât a auitat să menționeze și linia 8 printre traseele de troleibuze)
-30
-33
Citat:
Troleibuze noi pe toate liniile
RAT Brașov va înlocui troleibuzele care circulă pe linia 1 (Triaj - Livada Poștei) și pe linia 32 (Răcădău - Gară) cu autobuze noi. Totodată, vor întoarce în Livada Poștei autobuzele care circulă pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gară), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Răsăritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Măgurele), linia 16 (de la Depozite) și linia 34 (de la CET). În plus, se înființează un traseu inelar, Linia 50, cu autobuze de mică capacitate, pe traseul: Livada Poștei, str. Mureșenilor, str. Brâncoveanu, Piața Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Bălcescu, Prefectură, B-dul Eroilor, str. Agrișelor, str. Iuliu Maniu, str. N. Iorga și traseul inelar Linia 50 barat cu autobuze noi de mică capacitate, care în plus față de linia 50 va circula până în zona str. Învățătorilor - str. Podul Crețului, preluând călătorii actualei linii 19.
Abonamentele pentru o linie ale traseelor 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34 vor fi valabile și pe liniile 50 și 50 barat.
Pe de altă parte, se studiază posibilitatea ca pensionarilor și elevilor să li se ofere mai multe facilități. În acest sens, de la IȘJ Brașov se așteaptă o listă reală a elevilor care au nevoie de facilități la prețul biletului.
Nu există legătură între subtitlu (Troleibuze noi pe toate liniile) și paragraf, în care se vorbește de autobuze noi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 17:50:07    Titlul subiectului: 38008

Eu unul nu vad o izolare a cartierului Schei prin infiintarea celor 2 trasee de autobuz 50 si 50B, acesti locuitori chiar vor fi avantajati.
DE CE?
1. Vor plati abonament pt o linie si vor putea circula pe 2 trasee cu acelasi abonament.
Abonamentele incheiate pe traseele scurtate: 1,2,4,12,14,15,16 si 34 vor fi valabile si pe 50 sau 50B. Nu la fel se va intampla cu biletele compostate intr-unul din autobuzele care circula pe unul din traseele scurtate enumerate mai sus(din Livada daca te urci in 50 sau 50B trebuie sa compostezi din nou). De ce? Simplu conducerea RAT Brasov si autoritatile locale doresc sa impuna abonamentele in defavoarea biletelor.
Alt avantaj al folosiri abonamentului pe una din linii enumerate mai sus este acela ca o persoana care are abonament ACUM pe linia lui 4 poate ajunge pana in Piata Unirii iar din decembrie poate ajunge pana in zona Podu Cretului foarte aproape de capatul lui 19( de la Podu Cretului pana la Solomon nu sunt mai mult de 500 metrii) folosind 2 masini cu acelasi abonament la pret de o singura linie.
2. Timpul de asteptare in statii va scadea
Cei mai avantajati vor fi calatorii liniilor 12,14,15 si 34 deoarece timpul de succedere al autobuzelor de pe aceste trasee este de 20-30 minute la ore de varf dar nici calatorii traseelor 4si 16 nu vor avea de pierdut.
Sunt avantajati deoarece toti vor fi nevoiti sa foloseasca aceeasi linie a carei autobuze vor avea un timp de succedere mai scazut la ore de varf fata de vechile trasee.
3. Cei care locuiesc mai sus de Tocile vor avea mai multe masini in interval de o ora.
Traseul liniei 19 este asigurat de autobuzele liniei 12 care vin de la Stadionul Tineretului si urca la Solomon odata pe ora. Prin infiintarea noului traseu 50B locuitorii din zona Podu Cretului si strazilor apropiate acestei zone vor fi mai multumiti deoarece in interval de o ora prin zona lor vor trece 2-3 autobuze fata unul singur in ziua de azi. Podu Cretului este limita locuibila a cartierului Schei. De la Podu Cretului in sus incepe padurea si drumul pietruit spre Solomon , distanta dintre cele 2 zone nu este mai mare de 500 metrii.
Iar oamenii care la sfarsit de saptamana folosesc traseul 19 pt a ajunge la Solomon chiar nu vor avea de ce sa fie intrigati daca autobuzul ii va lasa la Podu Cretului. Acestia merg la Solomon fie pt a se plimba in aer liber fie pt a urca pe jos in Poiana Brasov pe drumul vechi sau pe drumul forestier(pana in poiana sunt cativa kilometrii(3-4) de mers pe jos) asa ca 500 de metrii de parcurs pe jos nu are de ce sa-i deranjeze deoarece scopul lor este de a face miscare, de a fi in mijlocul naturii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 19:14:48    Titlul subiectului: 38024

Aline, de acord cu tine in toate privintele, mai putin in aceea ca 50b ala trebuie sa se opreasca la Podul Cretului! Daca e cum spui tu, asa ar trebui sa nu urce nimic mai sus de Piata Unirii!!! Pai ce, 2 km sunt super de ajuns!! Nu, nu e corect! Ar trebui dus pana la Pietrele lui Solomon, ca si pana acum!!clar! Drumul e destul de bun si destul de practicabil! Exista o idee de confort, nu?
In rest da, ai dreptate...totusi nu intotdeauna e placut sa schimbi o masina... nici chiar la Livada Postei...totusi cred ca 4 trebuia lasat pana in Piata Unirii!
Inca ceva...uite de exemplu in Belgia, gara la Oostende si tramvaiul sunt pana pe mare! La Haga la fel! De ce la Brasov nu se poate lasa o linie pana in padure??
Cu 1N ce se intampla de la 1 decembrie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 08:13:41    Titlul subiectului: 38192

LOCUITORII DIN CENTRUL ISTORIC CER REINTRODUCEREA LINIEI RAPIDE SCHEI-GARA
Consilierul judetean independent Dragos Craciun a formulat ieri o propunere conducerii municipalitatii, care intentioneaza ca de la 1 decembrie sa fragmenteze rutele autobuzelor care legau cartierul Schei de oras, pentru a introduce in zona centrului istoric masini de capacitate mica. „Nu vreau sa spun ca nu este o idee buna, dar 60-70% din populatia cartierului Schei este formata din pensionari care apelau la linia 4 pentru a ajunge la Piata Dacia. Ei nu au abonamente, ci bilete pentru pensionari si, prin urmare, vor fi nevoiti sa composteze patru tichete in loc de doua. Pentru persoanele varstnice va fi greu sa schimbe mijloacele de transport. La fel va fi si pentru cei care merg la gara si autogara si care cara bagaje. O solutie ar fi reintroducerea liniei rapide nr. 4, pe care circulau masini de mica capacitate, asa ca se va respecta noua regula impusa pentru centrul vechi”, a explicat Craciun. Primarul George Scripcaru ne-a declarat ca va lua in considerare aceasta idee si ca va analiza oportunitatea ei. (M.M.)
sursa: Transilvania Expres: http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=33735
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 12:17:12    Titlul subiectului: 38351

Bye tram, sleep tight!
Nu mai așteptați tramvaiul
Aseară, la miezul nopții, a fost ultima cursă a tramvaiului în Brașov. Dat în funcțiune la data de 23 august 1987, ieri a fost ultima zi a sa. Linia 101 a fost înlocuită cu vechea linie de troleibuz numărul 8. În scurt timp vor începe lucrările de scoatere a dalelor și a liniei de tramvai, urmând ca anul viitor să fie reparat tronsonul Saturn – Rulmentul, cu bani proveniți din împrumutul luat de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare.
Autor: C.B.
sursa: BZB
Uite si reactia boborului in MEX
„Un lucru e sigur, prin centru se va circula mai bine“
Primăria a anunțat recent că toate liniile de autobuz care acum au capătul de linie în Piața Unirii, se vor opri, începînd cu data de 1 decembrie, în Livada Poștei, de unde va pleca o linie de navetă deservită de autobuze de mai mici dimensiuni. Se speră astfel ca Centrul Vechi să fie protejat de trepidații și de poluare, dar măsura vizează și fluidizarea traficului din zonă. O altă măsură care va intra chiar de mîine este renunțarea la linia de tramvai și înlocuirea acesteia cu o linie de troleibuz care va circula pe același traseu.
Somoray Karol, 69 de ani, pensionar
„Va fi ceva mai greu pentru cei care locuiesc în centru să ajungă acasă. Poate că zona centrală a orașului nu va mai fi atît de poluată, dar ar fi trebuit găsite alte soluții. În ceea ce privește desființarea tramvaiului e bine pentru că liniile erau foarte uzate și vechi. Important e ca troleibuzele să circule la aceleași ore ca tramvaiul“.
Ovidiu Alexandru, 23 de ani, masterand
„Din punctul de vedere al protejării monumentelor din centru, măsura este foarte bună, dar rămîne să vedem cum se va desfășura traficul prin zona centrală. Acele autobuze, chiar dacă sînt mai mici, vor trebui să fie mai multe, ceea ce ar putea îngreuna traficul. Renunțarea la tramvai e binevenită, deși nu toți o vor aprecia“.
Nicolae Radu, 44 de ani, electrician
„Un lucru e sigur, prin centru se va circula mai bine. Acum, cel puțin la orele de vîrf e o aventură să treci prin zona centrală. Important va fi ca să circule destule autobuze care să facă naveta între Livada Poștei și Prund. Părerea mea e că va crește numărul de blatiști, pentru că oamenii nu vor cumpăra două bilete“.
de: Harald ODĂȚEANU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2019
Mesaje: 773
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 17:59:19    Titlul subiectului: 38375

Pareri interesante. In Romania se prefera masina personala, doar suntem cu totii bogati ca Gigi! In Albania exista un singur semafor, drumuri de piatra, case in ruine, dar toata lumea are cate un BMW in fata portii. Nu eu zic asta, ci reporterii PRO TV care au si filmat privelistea acum 2-3 ani.
Oare cand va realiza lumea, ca descongiestonarea traficului nu se poate realiza prin executarea transportului in comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 334
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 22:03:15    Titlul subiectului: 38425

Eu am fost cu ultima cursa. A plecat la 12:00 din Saturn. Am prins pe poza ultimele 4 tramvaie. Ultimul era 36 (favoritul lui Ionescu, si cred ca era pentru el ca acesta s-a retras ultimul). Sunt si filmulete. Va fi o amintire ce vom povesti si copiilor nostri. Poate ei vor prinde o noua linie de tramvai in BV.
Poze curand pe forum si pentru cei interesati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 12:23:09    Titlul subiectului: 38664

BZB azi 21.112006:
Linia de tramvai va fi scoasă când vine gerul
De sâmbătă tramvaiele nu mai circulă pe linia 101. S-a repus în circulație linia de troleibuze nr. 8, care face legătura între cartierele Rulmentul și Astra. Dalele și șinele de tramvai vor începe să fie scoase însă doar după ce va veni gerul. După cum ne-a declarat primarul George Scripcaru, până atunci trebuie să se lucreze intens la alte obiective. „Vrem să profităm la maximum de vremea care este acum. Dalele și șinele pot fi scoase și la temperaturi scăzute. Până la venirea gerului vrem să finalizăm lucrările la Pasajul de la podul Zizin, pe strada care vine în prelungirea str. Crinului. Oricum, anul viitor podul trebuie să intre în reparații capitale, deoarece este în pericol să se rupă. Vrem să finalizăm și pasajul spre Bartolomeu, dinspre str. Lungă, dar aici stăm și așteptăm după rețeliști”, ne-a declarat primarul George Scripcaru.
Autor: Cristina BĂILĂ
link: http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31523
Cititi si asta:
Regrete binemeritate
Scrisoarea cititorului
Așa cum au decis autoritățile locale, în municipiul nostru nu mai circulă tramvaiul. Probabil că mulți locuitori vor regreta scoaterea din circulație a acestui mijloc de transport de pe cunoscuta linie 101, care ne ducea unde aveam treabă în mod legănat, dar ne și aducea acasă, amintindu-ne de celebrul șlagăr al regretatului Gică Petrescu, „Du-mă acasă, măi tramvai“.
Conceput inițial ca un mijloc tras de cai pe două șine metalice, cu un singur vagon, tramvaiul a evoluat repede în marile țări ale lumii, dovedindu-și utilitatea în legarea marilor cartiere din principalele orașe europene.
În orașul de la poalele Tîmpei, tramvaiul a fost reintrodus în circulație în perioada de tristă amintire, pentru transportul miilor de muncitori spre și de la marile platforme industriale (Roman, Tractorul, Rulmentul).
Principalul avantaj al acestuia s-a dovedit a fi marea sa capacitate de transport, cu posibilitatea suplimentării vagoanelor și prioritatea absolută în deplasare pe timp de zi, în condiții improprii de vizibilitate, vara sau iarna.
Față de „frații“ săi mai mici (autobuze, troleibuze) care puteau circula doar pe pneuri de cauciuc, tramvaiul nu derapa niciodată pe timp friguros, avînd calea de circulație liberă, beneficiind în unele intersecții (zona Făget) de indicatoare de semnalizare proprii.
Realitatea zilelor noastre a demonstrat că totuși, chiar dacă este și rămîne un mijloc de transport confortabil, de mare capacitate și nepoluant, tramvaiul costă mult în bugetul RAT datorită uzurii căilor de rulare foarte costisitoare în prezent. Trebuie să adăugăm și spațiul mare ocupat pe drumurile publice, atît de șine, dar mai ales de refugiile care împiedicau o circulație fluentă, pe mai multe benzi, pe principalele bulevarde străbătute de tramvai (Saturn, Vlahuță, Gării). Apoi, trebuie ținut seama de nenumăratele reclamații provenite de la cetățenii din apropierea traseului de circulație (Podul Tractorul, Vlahuță), care au sesizat zgomotul peste măsură creat la trecerea acestui „mastodont“, probabil și ca urmare a învechirii vagoanelor și uzurii mari a căii de rulare, fapt ce determina un disconfort evident pentru fiecare familie din blocurile respective.
Realitatea dovedește că părerile privind scoaterea din circulație a tramvaiului sînt împărțite: o parte a locuitorilor regretă lipsa acestui mijloc de transport confortabil și încăpător, iar alții se bucură probabil că au scăpat de zgomotul stresant al prezenței acestuia pe lîngă blocurile din apropiere.
Cît privește preluarea fluxului de călători, aceasta se va rezolva în mod sigur, atît prin troleibuzele articulate, cît și datorită liniilor noi de transport ce s-au înființat recent (21, 23, 40), care corespund pe tronsonul b-dul Saturn - Vlahuță. De aceea, cu tot regretul pentru tradiționalul „tren pe șine“, apreciez că soluția aleasă de autoritățile locale este în avantajul brașovenilor interesați de refacerea unor bulevarde moderne (fără refugii) și în beneficiul fluidizării circulației rutiere.
Este totuși necesară, în continuare, regîndirea modului de amplasare a vechilor stații de pe linia 101, pentru că, unele au fost mutate de mai multe ori pe criterii subiective. De exemplu, stația de la Stadionul Tractorul a fost mult îndepărtată de Spitalul și Policlinica cu același nume, stîrnind nemulțumirea unor pensionari și persoane bolnave care se deplasează periodic la această instituție.
Retragerea tramvaielor presupune și dispariția meseriei de vatman, cei în cauză avînd de ales între a începe o nouă profesie sau a se recalifica în alt loc de muncă, lucru destul de greu de la o anumită vîrstă.
În încheiere, cu nostalgia anilor cînd tramvaiul ne îndeplinea toate dorințele, aș dori să le mulțumesc din suflet tuturor acelora care s-au îngrijit pentru locuitorii brașoveni să ajungă dis de dimineață la serviciu și să-i asigur de întreaga noastră recunoștință și considerație.
Cu stimă și respect,
de: Cornel Gabor, pensionar
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=cititori&s_id=33538
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2006 17:28:44    Titlul subiectului: thtrhtr 39103

Da-i românului mintea de pe urma
Autor: Stefan Roseanu
De câteva saptamâni Presedintia României a supus dezbaterii publice un nou document privind strategia nationala de aparare. Un document care poate fi discutabil, sau nu – este datoria analistilor si expertilor militari sa decida acest lucru. Dar ceea ce este interesant în acest text pentru lumea feroviara este locul pe care-l ocupa transportul pe sina în viziunea strategilor militari români. Pe lânga componenta militara transportul feroviar se doreste a fi dezvoltat si pentru a creste mobilitatea calatorilor si marfurilor si pentru a creste nivelul serviciilor prestate.
În paralel cu acest produs intelectual o noua idee a aparut în agora româneasca. Primaria Brasov urmareste desfiintarea tramvaielor si troleibuzelor din urbe, motivându-si gestul prin costurile mai ridicate pentru întretinerea celor doua sisteme de transport, comparativ cu modernizarea parcului de autobuze. Beneficiind de un împrumut BERD care le asigura achizitionarea unui lot substantial de autobuze, edilii brasoveni au ajuns la concluzia ca autobuzele noi nu sunt poluante iar traseul liniei de tramvai împiedica sistematizarea orasului.

A învata din greselile altora se pare, înca o data, ca nu este o caracteristica a conducatorilor nostri. Un oras precum Atena, capitala europeana si important centru turistic, a facut acelasi pas pe care încearca sa-l faca în prezent Brasovul. Renuntând în anii `60-`70 la câteva linii de tramvai, edilii atenieni au sperat sa fluidizeze traficul auto si sa contribuie astfel la multumirea concetatenilor. Pe masura ce numarul de mijloacele de transport individual s-au înmultit decizia si-a dovedit ineficienta, ambuteiajele redevenind o caracteristica a vechilor trasee de tramvai. Banii publici au fost folositi înca o data pentru construirea noilor linii. Spre deosebire de Brasov, Atena a beneficiat de suportul financiar destinat pregatirilor Jocurilor Olimpice 2004.
Un alt oras similar Brasovului: Montpellier, Franta. Situat la numai 7 km de tarmul Mediteranei, important centru universitar, economic dar si turistic, din sudul Frantei, Montpellier, lucreaza de câtiva ani la constructia unor linii de tramvai (pentru moment doua). Ambele trasee sunt proiectate astfel încât sa transporte calatorii spre centrele economice, universitare, dar si spre atractiile turistice.
Este adevarat, Brasovul nu s-a lovit înca de pragul de sus. Poluarea nu este foarte mare, iar ambuteiajele sunt reduse ca numar. Dar pâna când?
http://www.club-feroviar.ro/club/index.php?option=com_content&task=view&id=4465&Itemid=5
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 12:58:33    Titlul subiectului: 39229

RAT BRASOV ISI VA EXINDE UN TRASEU PANA IN SANPETRU - INCA DE LA INCEPUTUL ANULUI, LOCUITORII COMUNEI AU SOLICITAT PRELUNGIREA UNEI LINII
Andreea TANASOIU
Locuitorii din comuna Sanpetru vor putea, in curand, sa ajunga mai usor in Brasov. Conducerea RAT Brasov a propus spre dezbaterea Consiliului Local un proiect de hotarare privind infiintarea unui traseu auto periurban catre Sanpetru, incepand cu data de 1 decembrie. La inceputul acestui an, edilii Primariei Sanpetru au solicitat, printr-o adresa depusa la Primaria Brasov si ulterior comunicata regiei de transport, prelungirea unei linii RAT pana in comuna. Ei au argumentat ca asigurarea transportului pe aceasta linie este absolut necesar, deoarece sute de locuitori ai comunei se deplaseaza zilnic in oras, la locurile de munca, iar numerosi cetateni ai Brasovului isi desfasoara activitatea pe teritoriul administrativ teritorial al comunei, printre acestia fiind si angajatii din aparatul propriu al Primariei, cadre didactice si agenti de paza. „Transportul pe acest traseu se realizeaza de catre un operator de transport, dar serviciul oferit este departe de a fi corespunzator, deoarece autovehiculele care presteaza transportul sunt necorespunzatoare tehnic, iar orarul nu este respectat, astfel ca in unele zile nu exista pe traseul Brasov-Sanpetru nici o masina”, era mentionat in adresa Primariei Sanpetru. Documentul a fost insotit si de o lista de semnaturi ale cetatenilor comunei, prin care acestia isi exprima in scris nemultumirile legate de transport. In sprijinul propunerii Primariei Sanpetru vine si Asociatia pentru Dezvoltare Durabila Brasov (ADD), care are ca scop realizarea in comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional si al furnizarii in comun de servicii publice.
RAT beneficiaza de preemtiune
Potrivit raportului de specialitate, RAT Brasov este singurul operator de transport public local de calatori cu care municipiul a incheiat un contract privind serviciul de transport public local de calatori. „RAT Brasov beneficiaza de un drept de preemptiune in cazul extinderii transportului public local de calatori, caruia i se circumscrie si infiintarea unei linii intre Brasov si Sanpetru. Fata de aceste considerente este perfect intemeiat ca pentru desfasurarea acestei activitati operatorul de transport contractual, care este organizat si functioneaza in subordinea Consiliului Local Brasov, sa infiinteze o linie a RAT intre municipiul Brasov si comuna Sanpetru si sa presteze serviciul de transport pe aceasta linie. Desi transportul rutier public de persoane municipiul Brasov-Comuna Sanpetru face parte din programul de transport rutier public in trafic judetean, conform OUG nr. 109/2005, privind transporturile rutiere, programul se realizeaza si cu consultarea asociatiilor existente la nivel judetean”, se mentioneaza in raportul de specialitate al proiectului de hotarare.
preluat de pe: www.transilvaniaexpres.ro : http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=34491

Daca veti citi articolele din presa postate de mine, martea/miercurea trecuta veti observa ca RAT va introduce pe viitoarele curse externe autobuzele Dac/Rocar care sunt in stare buna (restul vor fi casate). Pe liniile din oras se doreste deservirea tuturor liniilor cu autobuze Man,Mercedes Conecto si O305, Maz si BMC Probus si bineinteles cu troleibuze pt linii aferente lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 13:56:44    Titlul subiectului: 39237

alin a scris:
RAT va introduce pe viitoarele curse externe autobuzele Dac/Rocar care sunt in stare buna (restul vor fi casate)
Lor nu li se vor adăuga cumva și liniile 17 și 17b? Nu prea aș vedea pe acolo altceva în afară de Dac112/117 și Mercedes O305G.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 14:42:57    Titlul subiectului: 39245

Dr2005 a scris:
Lor nu li se vor adăuga cumva și liniile 17 și 17b? Nu prea aș vedea pe acolo altceva în afară de Dac112/117 și Mercedes O305G.
Dragos in ultimele 2 saptamani pe linia lui 17 simplu am vazut c-au inceput sa apara si alte tipuri de autobuze decat cele mentionate de tine mai sus:Man SL223 , Man SL 263 , Mercedes Conecto si Maz 103(galben).Acest lucru se intampla rar doar cand nu sunt suficiente autobuze Dac 112 si Mercedes O 305.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 09:47:54    Titlul subiectului: 39447

SOFERII IADULUI - DIN CAUZA AGRESIUNILOR, MASINILE DE NOAPTE DIN SACELE SUNT INSOTITE DE POLITISTI COMUNITARI
Silviu STEFAN
Nu stiu sa fie sofer sau controlor care sa nu fi incasat macar o lovitura de la tigani. Noi avem si o vorba: nu esti sofer pe Sacele pana nu te-or batut tiganii
Nea IoSca

Sofer pe cursa de Sacele
De cateva zile, soferii masinilor de noapte care fac curse intre Brasov si Sacele pleaca in curse insotiti de patrule inarmate ale Politiei Comunitare. Regia de transport local a ajuns in aceasta situatie dupa ce integritatea si chiar viata angajatilor sai a fost pusa de mai multe ori in pericol. Conditiile in care muncesc soferii si controlorii de pe masinile de Sacele sunt de necrezut. Se poate spune, fara exagerare, ca meseria de sofer de autobuz pe ruta Sacele-Brasov este una dintre cele mai periculoase ocupatii.
Autobuz deturnat
Un scandal monstru, starnit de un grup de rromi, in urma cu cateva saptamani, a fost cel care a umplut paharul si i-a facut pe soferi sa ceara protectie. Totul a inceput noaptea, in jurul orelor 4.00. Autobuzul garat in statia de pe Strada Poienelor se pregatea sa plece spre Sacele, conform graficului. Langa sofer s-au postat cativa tigani din Garcini. Soferul i-a intrebat daca au bilete si daca nu doresc sa-si cumpere. Din acel moment, grupul a devenit violent. La inceput, doar verbal. Apoi, un alt calator, angajat al unei cunoscute firme de paza si protectie, a incercat
sa-i ia apararea soferului. Incidentul s-a transformat in cosmar. Unul dintre rromi l-a lovit in cap pe sofer si i-a pus un cutit la gat, obligandu-l sa plece din statie. „Nu mai opresti in nici o statie”, i-a ordonat agresorul soferului.
Pentru a fi mai convingator, l-a lovit de mai multe ori violent. Ceilalti membrii ai grupului l-au izolat pe cel care sarise sa ia apararea soferului.
L-au batut si taiat cu cutitul sub privirile ingrozite a doua femei care au avut ghinionul sa calatoreasca la acea ora spre Sacele. Dupa mai multe rugaminti si lacrimi, calatoarele au reusit sa-i convinga pe agresori sa permita oprirea autobuzului, pentru a cobori. Scapate din infernul din masina, femeile au anuntat Politia Sacele.
Reactionand rapid, oamenii legii au reusit sa blocheze autobuzul la iesirea din oras spre Garcini. Agresorii au fost retinuti. „Daca nu apareau politistii, de frica pentru ca mi s-a cerut sa intru cu autobuzul in tiganie, mi-am facut un plan de salvare. Nu stiu daca ar fi reusit, dar eram asa de speriat ca as fi fost in stare de orice. Eram decis sa rastorn autobuzul in sant, apoi sa fug prin geamul lateral”, a povestit soferul dupa incident. Final: agresorii sunt cercetati in libertate, iar soferii refuza sa mai plece in curse, fara protectie.
„Riscurile meseriei...”
Din diverse motive, respectiv protejarea victimei de ulterioare agresiuni, incercarea de a nu produce tulburari mai mari, nefinalizarea totala a cercetarilor etc., incidentul a fast pastrat secret de autoritati. Unii nici nu-l mai considera neobisnuit. Povestile dispecerilor, controlorilor, soferilor si politistilor comunitari care-i insotesc ar putea infricosa pe oricine. Toti cei care vorbesc, se tem insa sa-si dezvaluie numele.
Nea Iosca este sofer de 30 de ani, timp in care a condus si prin tara si
pe-afara, tot felul de masini. De vreo cinci ani, conduce autobuzele de Sacele. „Daca nu stai bine cu nervii, esti mort”, incepe nea Iosca. „Nu numai rromii ne fac probleme, ca si printre romani si unguri mai sunt uscaturi. Dar tiganii au ajuns sa terorizeze pe toata lumea. Vin peste noi, in cabina si sar la bataie. Am fost lovit de multe ori, ultima data acum cateva zile, in plina zi. Nu stiu sa fie sofer sau controlor care sa nu fi incasat macar o lovitura de la tigani. Sunt unii care au primit bataie sora cu moartea. Riscurile meseriei... Avem colegi care, din cauza sperieturilor si a batailor, s-au imbolnavit cu nervii. Cum te poti simti cand una-doua esti amenintat cu bata sau cutitul?”.
„Cu sabia ne-au atacat”
Doamna Mariana a lucrat cativa ani la control pe autobuze. Recunoaste ca a fost lovita, injurata si amenintata. „Ca toate colegele mele. Nici una nu a scapat de bataie. Mai ales tiganii din Garcini ne fac probleme, dar nu numai ei. Ii vezi ca, dupa ce coboara din autobuz sar in taxi, sa mearga la cersit sau furat, dar spun ca nu au bani de bilete. Unii chiar ne urmaresc seara, sa vada unde stam si ne ameninta chiar si familia. Noaptea, cel putin, e groaznic”. Povestiri de groaza are si nea Soni, un dispecer care a lucrat la control: „Eu sunt fost sportiv de performanta, am facut rugby si am vreo 120 de kg, asa ca nu mi-e frica sa ma joc cu unul-doi, dar uneori vin cu zecile. Cu sabia ne-au atacat intr-o seara. De pietre aruncate dupa noi sau in masini nici nu mai vorbim. Si masinile personale pe care le lasam in fata sediului sunt sparte, ca nu mai stiu de nici o frica. Acum, pe masinile de noapte circula patrulele de politisti comunitari, dar trebuie facut ceva mai mult”.
„Romica, soferul dracului”
Unul dintre putinii, daca nu singurul sofer sacelean care sustine ca, in aproape zece ani de meserie, nu a fost batut de tigani este Romica. „Mie-mi spun Romica, soferul dracului, ca nu-i las sa faca in autobuz ce vor. Daca produc scandal, strica ceva, se bat, ma duc intre ei. Au sarit si la mine, dar nu au curaj, fiindca fratii mei sunt luptatori cunoscuti si stiu ca or sa aiba de-a face cu noi. Nu-s, insa, adeptul violentei si cred ca tot cu vorba buna si cu educatia de mici poti sa rezolvi problema. Acum, mai ales tiganii din Garcini, fiindca se stiu multi, sar sa te bata din orice. Multi colegi au plecat si nu mai vor sa auda de soferie pe autobuzele de Sacele. Nu-i usor sa lucrezi cand zilnic esti amenintat cu moartea, lovit sau cand vezi unele lucruri si nu poti interveni. Intr-o noapte, am vazut in oglinda cum o femeie a fost umpluta de sange si talharita. Am terminat cursa si am dat declaratii la Politie, dar nu stiu cum s-a terminat”. Toti angajatii regiei sacelene de transport au povestiri terifiante despre batai, geamuri sparte, familii urmarite si amenintate, autobuze devastate in timpul cursei, soferii conducand cu cutitul la gat, masini deturnate de la traseu etc. Lipsa de reactie si autoritate a devenit ceva obisnuit. Lucrurile au atins deja un punct critic: „Niciodata n-am mai circulat cu politistii inarmati langa noi, dar aici s-a ajuns”, spune resemnat nea Iosca.
articol preluat de pe: www.transilvaniaexpres.ro : http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=34658
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 12:58:25    Titlul subiectului: Stiri60 39681

SE SCOATE LINIA DE TRAMVAI
In perioada urmatoare, muncipalitatea va incepe scoaterea liniilor de la calea de rulare a tramvaiului. Precizam ca de la mijlocul acestei luni tramvaiul nu mai circula in Brasov. „Am anuntat ca in perioada rece vom demara aceste lucrari. Se va putea circula in continuare
folosindu-se benzile laterale”, spune primarul George Scripcaru. (A.T.)
TEX 29.11.2006 http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=34847
Inca 2 propuneri de la mine:
- o linie de tip calorifer/xilofon, pentru zona lunga-de mijloc... adica sa intre sa culeaga lumea de pe stradute, la intervale orare bine alese, cu autobuze de capacitate mica.
- asta e insa tare rau: sa intinda sarmele de troleu pe avram iancu si sa il faca pe 22 troleu!!! e atit da usor.
CONFIGURATIA RETELEI DE TRANSPORT IN COMUN IN BRASOV DUPA DOTAREA CU AUTOBUZE NOI
Va prezentam in randurile urmatoare programul RAT Brasov de inlocuire a mijloacelor uzate de transport urban de calatori si modificarea configuratiei retelei actuale a traseelor, ca urmare a achizitionarii a noi mijloace de transport, respectiv a 15 troleibuze de mare capacitate second-hand, 28 autobuze noi de mica capacitate, 56 autobuze noi de medie capacitate si 25 autobuze noi de mare capacitate.
1. Incepand cu data de 18 noiembrie 2006, orele 6.30, linia 101 executata de tramvaie va fi inlocuita de linia 8 executata cu troleibuze. Cu aceasta ocazie:
se desfiinteaza statiile existente pe linia de tramvai;
se vor folosi statiile de imbarcare-debarcare existente pentru autobuze si troleibuze pe traseul liniei 8.
2. Incepand cu data de 1 decembrie 2006, orele 6.30, prin intrarea in circulatie a noului parc de autobuze, se vor produce urmatoarele modificari:
se vor inlocui troleibuzele pe linia 1 (Triaj-Livada Postei) si pe linia 32 (Racadau - Gara) cu autobuze noi;
se vor intoarce in Livada Postei autobuzele care circula pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gara), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Rasaritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite, Avicola Magurele), linia 16 (de la Depozite), linia 34 (de la C.E.T.);
se infiinteaza un traseu inelar, Linia 50, cu autobuze de mica capacitate, pe traseul: Livada Postei, str. Muresenilor, str. Brancoveanu, Piata Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Balcescu, Prefectura, B-dul Eroilor, str. Agriselor, str. Iuliu Maniu, str. N.Iorga;
se infiinteaza traseul inelar Linia 50 barat cu autobuze noi de mica capacitate, care in plus fata de linia 50 va circula pana in zona str. Invatatorilor - str. Podul Cretului, preluand calatorii actualei linii 19;
abonamentele pentru o linie ale traseelor: 1, 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 si 34, care au fost scurtate la Livada Postei vor fi valabile si pe liniile 50 si 50 barat.
3. Orele de trecere prin statii a tuturor mijloacelor de transport vor fi afisate in fiecare statie.
TEX: http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=34590
___________________________________________________________________________________
Linia de tramvai dispare din decembrie
Lucrările de demontare a liniei de tramvai pe bulevardul Saturn vor începe din luna decembrie. „În prima săptămînă din decembrie vom începe lucrările. Întîi vom desființa refugiile, iar apoi va fi scoasă calea de rulare, începînd de pe Bulevardul Saturn“, a declarat ieri primarul George Scripcaru. În paralel cu scoaterea liniei de tramvai se va rezolva și problema canalizării în zona podului Tractorul, inclusiv casele din apropiere. „Acolo lucrarea este mai amplă. Trebuie s-o rezolvăm, pentru ca acolo să nu se mai adune apă la fiecare ploaie“, a spus primarul. Lucrările de scoatere a liniilor de tramvai se încadrează în programul de lucrări finanțat prin împrumutul de 15 milioane euro contractat de Primăriei de la BERD și destinat reabilitării infrastructurii în municipiu.
MEX: http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=33874
A inceput desfiintarea liniei de tramvai
B.S.
Cu toata opozitia multora dintre cetatenii Brasovului, care apreciau tramvaiul, Municipalitatea a decis demontarea liniei de tramvai si introducerea, pentru moment, de troleibuze pe traseul acestuia.
Pe diferite forumuri numerosi brasoveni au cerut Primarului sa renunte la idee, lasand tramvaiului la locul sau. Mai muscatoare sau mai cuminti, criticile celor pro-tramvai nu l-au impresionat pe Primar, care intentioneaza sa-si duca la capat programul de eliminare a cablurilor aeriene. In cartiere deja nu mai exista astfel de cabluri, stalpii vechi de iluminat public au fost scosi si montati altii noi racordati la reteaua subterana. Dupa tramvai, vor urma troleibuzele care incet-incet vor fi inlocuite cu autobuze .
Inaugurata in 1987, linia si-a gasit sfarsitul zilele acestea. In locul tramvaiului 101 a fost introdus, deocamdata, troleibuzul 8 si a inceput scoaterea liniei.
Infobrasov:http://www.infobrasov.net/index.php?page=reportaj&id=6703
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 07:26:52    Titlul subiectului: 39921

AUTOBUZE MODERNE SI SOFERI IN UNIFORMA - ACEASTA ESTE NOUA IMAGINE A TRANSPORTULUI IN COMUN BRASOVEAN
Ioan DINCA
Din aceasta dimineata pe liniile RAT nu vor mai circula decat autobuze si troleibuze moderne. Vechile mijloace de transport aflate intr-o stare avansata de degradare vor fi casate.
Regia Autonoma de Transport (RAT) Brasov va introduce pe traseele din oras 109 autobuze noi marca MAN si BMC. Valoarea investitiei facuta pana in prezent in transportul in comun brasovean se ridica la 15 milioane de euro si a fost facuta printr-un credit contractat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). Din cele 109 vehicule, 28 sunt de mica capacitate si au costat aproximativ 83.00 de euro bucata, 56 sunt de capacitate medie si au valorat 128.500 de euro si alte, 25 de autobuze, sunt de mare capacitate, pretul unuia fiind de 218.500 de euro. Vechile autobuze, marca Rocar, aflate intr-un stadiu avansat de degradare vor fi casate. Cele care sunt intr-o conditie tehnica mai buna vor fi oprite si utilizate pe liniile de noapte. "Pe aceste linii se produc adesea acte de vandalism si preferam sa nu punem autobuze bune. Asa ca vom pastra 12 masini vechi. Totodata, si autobuzele articulate Mercedes vor ramane si in continuare in trafic. Noi facem un apel pe aceasta cale la cetatenii Brasovului sa nu mai distruga si aceste autobuze, cum s-a intamplat cu cele noi de pana acum. Oamenii trebuie sa priveasca autobuzele ca pe un bun al tuturor, deoarece fiecare a contribuit cu o mica parte pentru cumpararea lor, si sa ia masuri cand cineva strica", a precizat Augustin Pulpea, directorul RAT Brasov. Pe linia 1 si 32 vor circula incepand de astazi numai autobuze, iar pe celelalte trasee noile mijloace de transport le vor inlocui pe cele vechi. Totodata, soferii vor avea uniforme, iar conducerea RAT promite ca acestia vor fi mult mai amabili cu calatorii.
Tot de astazi se vor produce si unele modificari in circulatia mijloacelor de transport in comun. Astfel, toate autobuzele care aveau capat de linie in Piata Unirii sau Pe Tocile - respectiv autobuzele care circula pe linia 2 (din Rulmentul), linia 4 (de la Gara), linia 12 (de la Stadionul Tineretului), liniile 14 , 14 barat (de la Rasaritul, Fabrica de Var), liniile 15, 15 barat (de la Depozite si Avicola Magurele), linia 16 (de la Depozite), linia 34 (de la C.E.T.) - vor avea drept statie finala Livada Postei. De aici transportul catre Piata Unirii si Pietrele lui Solomon va fi asigurat de liniile 50, respectiv 50 barat, pe care vor circula numai autobuze de mica capacitate marca BMC. Abonamentele de pe liniile mai sus mentionate vor fi valabile si pe cele doua trasee care merg inspre Centrul Vechi, insa cei care nu au abonament vor fi nevoiti sa faca doua bilete pentru a ajunge in Prund sau la Pietrele lui Solomon. Autobuzele de pe liniile 50 si 50 barat vor circula la un interval de aproximatvi trei minute si, ca de altfel si toate celelalte mijloace de transport in comun, vor avea afisate graficele de circulatie in statii.
preluat de pe : www.transilvaniaexpres.ro : http://www.transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=34994
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De azi, brașovenii merg în mașini de 100.000 de euro, cu șofer la cravată
„Hardughiile huruitoare” care te cărau „ca pe cartofi”, dimineața, la serviciu, sunt de domeniul trecutului. Astăzi, de la ora 06.30, 109 autobuze moderne vor lua locul vechilor mașini RAT, care au ajuns numai bune de casat. La volanul noilor microbuze se vor afla șoferi zâmbitori, îmbrăcați cu pulovere bleumarin. Anchiorul puloverelor lasă să se vadă că ei poartă cravată. Șoferii nu sunt noi, însă au o imagine adecvată mașinii pe care o conduc. Regia Autonomă de Transport în Comun (RAT) Brașov a dorit să schimbe experiența călătoriei în comun, punând accent și pe latura umană.
Prima cursă, cu primarul
Autobuzele au fost cumpărate printr-un program de modernizare a transportului urban de călători în municipiul Brașov. Programul este desfășurat de Primăria și Consiliul Local Brașov și a fost finanțat prin Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Cu acest ultim lot, la Brașov parcul auto al RAT a fost înnoit în totalitate.
Ieri, atât noile autobuze cât și „noii” șoferi au fost „măsurați” dintr-o privire de primarul George Scripcaru. Acesta a testat unul dintre autobuze, într-o călătorie de la sediul Primăriei la parcul auto al RAT. Primarul a fost însoțit de directorul Regiei, Augustin Pulpea, și de o delegație formată din reprezentanții firmei partenere, cea care a realizat autobuzele.
Primarul a rămas impresionat de noile achiziții menite să împrospăteze parcul auto de transport în comun. „Investiția a fost necesară în primul rând pentru că autobuzele vechi puneau în pericol viața călătorilor și în al doilea rând pentru că Brașovul este un oraș turistic, iar impresia turiștilor trebuie să fie bună”, a spus Scripcaru. Primarul îi roagă pe brașoveni „să nu le mai vandalizeze, pentru că aceste autobuze înseamnă bani publici, proveniți din buzunarul contribuabilului. Nu le priviți ca pe un bun al RAT-ului, ci ca pe un bun al fiecăruia dintre voi”.
Fiecare autobuz poartă inscripționat pe geamul din spate informații despre investiție, „ca fiecare să știe că urcă într-un autobuz care face parte dintr-un program de dezvoltare a parcului auto al RAT, finanțat prin fonduri BERD”, a explicat Scripcaru.
Șoferii au primitindicații de la primar
În parcul auto de la Triaj, cele 109 autobuze marca MAN și BMC, vopsite în alb și în portocaliu închis, așteptau, aliniate, prima călătorie în comun. „Mașinile sunt de trei mărimi: mică, cu o capacitate de 60 de locuri, medie – 92 de locuri și mari, cu o capacitate de 157 de locuri. Ele sunt echipate cu cutii de viteză automate și au dotări specifice pentru persoanele cu dizabilități. Firma parteneră ne-a asigurat sculele și echipamentele necesare pentru depanare, iar 15 mecanici RAT au participat la un training la Ankara, pentru a învăța cum să le repare”, a declarat Augustin Pulpea. Valoarea investiției este mare, ținând cont că o „mașină mică”, cu 60 de locuri, costă în jur de 80.000 de euro, cele medii costă aproximativ 100.000 de euro per bucată, iar cele mari, cu burduf, 120.000 de euro. Scripcaru a inspectat mașinile noi, dar și pe șoferii care așteptau în fața lor, precum soldații cu arma în mână. Toți aveau „noua uniformă”, cu pulover bleumarin peste cămașă și cravată. Scripcaru a intrat în vorbă cu ei, pentru a vedea dacă sunt mulțumiți. Edilul a trecut și pe la autobuzele vechi Rocar, cele „roase” de vreme, în care intra frigul și ploaia, iar în cabina șoferilor existau colecții de abțibilduri străine, postere cu femei, pachete goale de țigări și oglinzi decupate în formă de inimioară săgetată, care semnalizau schimbarea direcției și oprirea. Cele mai bune dintre cele vechi vor fi menținute în cursele nocturne, atunci când gradul de vandalism este mai pronunțat, precum și pe viitoarele rute metropolitane.
Luăm două autobuze pentru a ajunge în Schei
Brașovenii care nu vor observa astăzi că s-au urcat în autobuze noi, cu siguranță că vor observa că nu ajung la destinație dacă circulă pe liniile care urcă în Schei. De astăzi, 2, 4, 12, 14, 14 B, 15, 15 B, 16, 34, vor avea capăt de linie în Livada Poștei. Aceste linii nu vor mai călători în Schei, locul lor fiind luat de proaspăt înființata linie 50, respectiv 50 barat. Pe acest traseu vor circula doar autobuze de mică dimensiune, culoare portocaliu închis. Autobuzele de pe linia 50 vor circula pe ruta Piața Unirii – Livada Poștei (Livada Poștei, str. Mureșenilor, str. Brâncoveanu, Piața Unirii, str. Prundului, str. Poarta Schei, str. N. Bălcescu, Prefectură, B-dul Eroilor, str. Agrișelor, str. Iuliu Maniu, str. N. Iorga), iar 50B pe ruta Livada Poștei – Podul Crețului (fosta linie 19, către Pietrele lui Solomon). Scripcaru a explicat că abonații RAT care aveau legitimații de călătorie lunare pe liniile care spre Schei nu mai trebuie să-și facă un abonament nou. Acela va fi valabil și pe linia 50.
Autor: Liviu CIOINEAG Data: 01 dec 2006
preluat de pe: www.bzb.ro : http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31712
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Decembrie cu autobuze noi
* Cele 109 autobuze achiziționate prin creditul BERD intră de astăzi în circulație * Tot de azi, în zona Centrului Istoric vor circula doar autobuzele portocalii de capacitate mică *
Cele 109 autobuze noi achiziționate de municipalitate intră de astăzi pe trasee. Ieri, primarul Brașovului, George Scripcaru, împreună cu directorul Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov și reprezentanții firmei MAN au inaugurat noul parc auto care va fi pus în circulație de la 1 Decembrie. „Este o zi extraordinar de importantă pentru regia noastră. Acesta este ultima etapă din programul de modernizare a parcului auto, început în urmă cu trei ani. Niciodată în istoria firmei nu s-a mai făcut o dotare atît de importantă“, a declarat directorul RAT Brașov, Augustin Pulpea. Cele 109 autobuze au fost achiziționate printr-un împrumut BERD în valoare de 15 milioane euro și au fost livrate săptămîna trecută. Pînă la acest moment, RAT Brașov avea un parc auto de 151 de autobuze și 44 troleibuze, dintre care 28 troleibuze active. „În urma acestei dotări, vor rămîne în total 215 mijloace de transport restul urmînd să fie scoase la licitație sau casate“, a explicat Pulpea.
Trasee schimbate
Introducerea noilor autobuze în traseu aduce modificări importante în structura de transport. Toate traseele care treceau de Livada Poștei (pe liniile 2, 4, 12, 14, 14 barat, 15, 15 barat, 16 și 34) se vor opri în Livadă. În locul acestora, în zona Centrului Istoric vor circula doar auzobuzele portocalii de capacitate mică (67 de locuri, dintre care 24 pe scaune), furnizate de BMC, și care vor funcționa pe două trasee noi: linia 50, pe traseul Livada Poștei - Str. Mureșenilor - str. Brîncoveanu - Piața Unirii - Str. Prundului - str. Poarta Schei - str. N. Bălcescu - Prefectură - B-dul Eroilor - Str. Agrișelor - str. Iuliu Maniu - str. N. Iorga - Livada Poștei și linia 50 barat care, în plus față de linia 50, va circula pînă în zona Str. Învățătorilor - str. Podul Crețului și va prelua călătorii actualei linii 19. Pe aceste trasee, conducerea RAT promite că autobuzele vor circula cu o frecvență de 3-5 minute. În plus, troleibuzele de pe actualele linii 1 (Triaj - Livada Poștei) și 32 (Răcădău - Gară) vor fi înlocuite cu autobuze noi. Totuși, în Brașov vor mai rămîne încă șase linii de troleibuz, a precizat directorul RAT, Augustin Pulpea. Toate modificările introduse în sistemul de transport în comun au fost aprobate și de comisia de circulație din cadrul Primăriei.
Prioritate pentru abonamente
Aceste schimbări vor aduce însă modificări și în bugetul călătorilor, care vor fi nevoiți să composteze două bilete pe un traseu pe care pînă ieri compostau doar unul singur. „Abonamentele pentru liniile care treceau însă de Livada Poștei vor rămîne valabile și pe liniile nou înființate. Dorim să stimulăm astfel cumpărarea de abonamente, mai ales că o călătorie cu abonament costă jumătate din prețul unei cu bilet“, a explicat primarul.
Monitorizare modernă
Următoarea etapă a programului de modernizare a transportului RAT este crearea unui dispecerat modern, care va monitoriza permanet autobuzele RAT. „Va fi monitorizat traficul, se va ști în orice moment unde se află fiecare autobuz, stațiile vor avea panouri de afișaj electronic care vor spune exact cînd a plecat autobuzul și cîte minute mai sînt de așteptat pînă la următorul“, a explicat primarul. Licitația pentru firma care se va ocupa de crearea acestui dispecerat va fi organizată pe 18 decembrie. Proiectul este estimat la 500.000 euro, plătiți tot din fonduri BERD. De asemenea, chiar în următoarea perioadă, Primăria și RAT vor iniția o campanie de informare a cetățenilor, pentru a-i conștientiza că efortul bugetar necesar achiziționării autobuzelor noi este suportat din buzunarul fiecăruia dintre brașoveni și, deci, „autobuzele aparțin comunității și trebuie îngrijite ca atare“. În acest mod, speră primarul, numărul actelor de vandalism pe mijloacele de transport RAT va fi mai mic.
Service local
Service-ul pentru autobuzele noi va fi asigurat tot de RAT. „Colaborarea noastră cu Primăria Brașov a început în urmă cu șase-șapte luni. A fost foarte greu să livrăm la timp aceste autobuze și sper ca și în continuare să avem o colaborare fructuoasă“, a declarat directorul general al Automobile Bavaria, importatorul general MAN în România, Michael Schmitdt. MAN a livrat 81 de autobuze de medie și mare capacitate către RAT Brașov în această tranșă, restul de 28 de capacitate mică fiind livrate de BMC. De asemenea, firma MAN a dotat două hale ale RAT pentru service, acordînd și autorizația firmei de transport pentru a efectua reparațiile, cu oameni pregătiți tot de MAN, în urma unor cursuri de specializare. „De alfel, aceasta a fost una dintre condițiile de punctare la licitație“, a explicat primarul George Scripcaru.
Trasee externalizate
Primarul Scripcaru a anunțat că, în perioada următoare, intenționează să externalizeze unele trasee, concesionîndu-le către firme private, în condiții impuse de Primărie. Printre aceste trasee se numără și linia 20, Livada Poștei - Poiana Brașov. „Traseul 20 deservit de RAT nu mi se pare justificat. Trebuie să ne concentrăm pe zona metropolitană, astfel încît pentru cetățeanul din Hărman, de exemplu, să nu existe nicio diferență sub aspectul transportului, față de un cetățean care locuiește în Brașov“, a declarat Scripcaru.
Noi modificări în trafic
Pentru că Livada Poștei va deveni un „capăt de linie“ pentru o mulțime de autobuze, municipalitatea dorește să o amenajeze corespunzător. „Se vor face lucrări de sistematizare și fluidizare a traficului, pentru că ne așteptăm la blocaje. Stația de taximetre va fi mutată pe partea fostului cinematograf Astra, iar curba la stînga, la ieșirea din Livadă pe sensul dinspre Biblioteca Județeană, nu va mai fi permisă. Casa Armatei va deveni un fel de sens giratoriu. Toate lucrările sînt incluse în finanțarea BERD pentru reparații drumuri“, a explicat primarul Scripcaru. De asemenea, în zona Teatrului, cele două stații vor fi amenajate corespunzător, pentru a permite transbordarea fără probleme a pasagerilor.
de: » Andrei PAUL 01.12.2006
preluat de pe : www.monitorulexpres.ro : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&a=citeste&p=eveniment&s_id=33967


Ultima modificare efectuată de către alin la Vin 01 Dec 2006 17:20:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 49
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 08:49:06    Titlul subiectului: 39923

Se baga si pe linia 7 autobuze? Al treilea din dreapta parca are linia 7 daca vad bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 08:53:40    Titlul subiectului: 39924

tubus a scris:
Se baga si pe linia 7 autobuze? Al treilea din dreapta parca are linia 7 daca vad bine.
In fiecare weekend de acum incolo troleibuzele nu vor mai circula si vor fi inlocuite cu autobuze inclusiv linia 8. De aceea apare acel autobuz cu traseul 7.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 08:18:22    Titlul subiectului: 40164

RAT până la Sânpetru? Mai vedem
Înființarea unei linii RAT de la Rulmentul până în comuna Sânpetru e o inițiativă deja blocată de concurență.
Constantin Codreanu, proprietarul Transbus Codreanu, a declarat deja public că prelungirea traseului RAT până în Sânpetru ar fi ilegală, având în vedere că firma pe care o conduce a câștigat acest traseu în urma unei licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). „Noi am concesionat acest traseu până în 2008, iar dacă altcineva va încerca să se bage peste noi va suporta rigorile legii”, ne-a explicat Codreanu. Potrivit acestuia, legea nu permite ca doi operatori să asigure același traseu, tocmai din această cauză licitațiile fiind organizate de către Autoritatea Rutieră Română. În plus, invocând prevederile legii în vigoare, Codreanu mai susține că RAT Brașov nu ar avea dreptul să participe la aceste licitații deoarece este o companie subvenționată de la bugetul municipiului Brașov.
Codreanu a cumpărat în săptămâna trecută două autobuze de la Roman SA, acestea fiind introduse pe relația Brașov - Sânpetru. „Am plătit 170.000 de euro pentru ele, iar banii sunt ai firmei, nu sunt ai municipalității”, a mai arătat Codreanu.
Constantin Codreanu spune că dacă RAT-ul ar dori să bage mașini pe relația cu Sânpetru, Transbus Codreanu ar dori la rândul său să concesioneze anumite trasee din municipiul Brașov. „Și noi am dori să intrăm pe municipiul Brașov, așa cum asigurăm transportul local în Făgăraș și în alte localități”, a arătat Codreanu. Firma a câștigat recent și licitația organizată pentru operarea transportului în comun în municipiul Sinaia. Patronul Transbus este decis să dea în judecată orice operator ce se va suprapune peste licențele pe care le deține, urmând să ceară daune care să acopere pierderile suferite de concurența neloială.
Pe de altă parte, directorul general al Regiei Autonome de Transport Brașov, Augustin Pulpea, spune că, deocamdată, RAT nu ar avea dreptul să asigure transportul de persoane pe ruta Brașov – Sânpetru. Totodată însă, mai susține acesta, „în cazul în care Transbus Codreanu nu ar respecta graficul orar de transport pe această relație licența i-ar putea fi retrasă, ARR trebuind să organizeze o nouă licitație”.
La rândul său, viceprimarul Gabriel Andronache a spus că licențele s-au acordat până acum la București, dar autoritățile locale trebuie să hotărască cine va primi licențele de transport în comun. „Traseul Brașov – Sânpetru este cuprins în strategia de dezvoltare durabilă a municipiului Brașov și a zonei metropolitane, ceea ce înseamnă că acest traseu va fi unul intraurban”, a arătat viceprimarul. El a spus că pot fi acordate chiar mai multe licențe de transport pe diverse rute, important fiind doar ca standardul de calitate al transportului să fie unul ridicat. Potrivit declarațiilor recente ale primarului din Sânpetru, Ion Rusu, tocmai o serie de nemulțumiri ale localnicilor privind calitatea actuală a serviciilor de transport au motivat propunerea de a înființa o nou linie RAT de legătură cu Brașovul.
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU Data: 04 dec 2006
sursa: www.bzb.ro : http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=31745
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 11:50:37    Titlul subiectului: thtrhr 40167

Dr2005 a scris:
Îmi poate săune și mie cineva exact câte autobuze din fiecare tip au venit și ce numere de par au primit (eventual și numere de înmatriculare)(pentru a actualiza lista)? Mulțumesc.
BMC Probus 215 SCB
28 bucati
numere de parc: #660-->#687
MAN SL 283 Lion's Classic
56 bucati
numere de parc: #698-->#737 Sectia Autobuze : 40 buc.
numere de parc: #753-->#768 Sectia Troleibuze : 16 buc
MAN SG 313 Lion's Classic
25 bucati
numere de parc: #688-->#697 Sectia Autobuze : 10 buc.
numere de parc: #738-->#752 Sectia Troleibuze : 15 buc.
Numerele de inmatriculare incearca sa le iei din poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 334
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 18:47:32    Titlul subiectului: 40206

Citat:
Noi modificări în trafic
Pentru că Livada Poștei va deveni un „capăt de linie“ pentru o mulțime de autobuze, municipalitatea dorește să o amenajeze corespunzător. „Se vor face lucrări de sistematizare și fluidizare a traficului, pentru că ne așteptăm la blocaje. Stația de taximetre va fi mutată pe partea fostului cinematograf Astra, iar curba la stînga, la ieșirea din Livadă pe sensul dinspre Biblioteca Județeană, nu va mai fi permisă. Casa Armatei va deveni un fel de sens giratoriu. Toate lucrările sînt incluse în finanțarea BERD pentru reparații drumuri“, a explicat primarul Scripcaru. De asemenea, în zona Teatrului, cele două stații vor fi amenajate corespunzător, pentru a permite transbordarea fără probleme a pasagerilor.
Azi am fost sus in Livada. Autobuzele vin si pleaca unul dupa altul. In legatura cu linia 50 50B. Ele circula FFFF bine din 2 in 2 minute.
Toate autobuzele au sistemul de incalzire pornit si NU este frig in nici unul. Sa speram ca va ramane asa. NU este Deloc aglomerat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Următoare
Pagina 4 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community