Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transport preorășenesc județean de stat RATBV (fost IJTL)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 10 Feb 2020 22:38:37    Titlul subiectului: Transport preorășenesc județean de stat RATBV (fost IJTL) 205583

Deschid topicul pentru că abia acum putem vorbi de un parțial transport de stat care cu rele și mai puțin bune (cum suntem deja obișnuiți) merită un topic grație banilor de la stat cheltuiți cu vârf și indesat.

Scurt istoric:
- până in aproximativ 1991 transportul județean a fost de stat asigurat de inteprinderea de transport local și județean care deținea și taximetre cum era și normal în sistemul comunist. Rutele externe erau deservite de autobuze DAC 117 de 17 m cu burduf dotate cu 2 uși dar și cu Roman 111 tot cu 2 uși, la intervale de succedare decente de 1-2 ore fixe și uneori decalate față de trenurile CFR astfel oferind o alternativă bună.

- autobuzele interurbane se deosebeau net de cele folosite pe rutele interioare, astfel existau locuri pentru depozitarea bagajelor călătorilor deasupra scaunelor, tapițerii mai groase, nr de uși redus, nr de scaune mai mare, viteza de deplasare superioară peste 60 km/h.

- costul biletelor era mai mult decât suportabil pentru oricine ar fi avut un loc de muncă în perioada comunistă, iar biletele se procurau de la casierie sau de la șofer.

- în perioada următoare grație revoluției din 1989 transportul județean a fost privatizat prin licitații, astfel apărând diverse firme de transport printre care și cea mai cunoscută Transbus Codreanu SA care treptat prin investiții private fără vreo subvenție a reușit să asigure un transport modern și civilizat pe majoritatea traseelor din județ legând mai toate localitățile folosind tot autobuze și autocare destinate rutelor externe dar și microbuze mult mai rapide.

- reminiscențele comunismului însă nu au dispărut din mintea oamenilor, așa că acestea cumulate cu problemele oricărei firme private (lipsa unor curse, defectarea unor autobuze) au dus spre finalul anilor 2010 la susținerea in creearea unui mastodont politruc corupt numit Asociația Metropolitană Brașov, analogă altora din alte județe, cu scopul declarat al asigurării transportului infrastructurii și creșterii calității vieții locuitorilor din județ indiferent de etnie rasă varstă ocupație aparteneță politică

- scopul urmărit era insă nu neaparat cel declarat ci crearea și consolidarea unei pături de bugetari pereni deosebit de corupți cu venituri uriașe care să aibă acces permanent la subvenție de la stat pentru ei si apropiații lor precum și a partidelor din care ei făceau parte

Să trecem in revistă situația de după reinființarea transportului "metropolitan" de stat.

- în primul rând de altfel după cum se și vede numai metropolitan nu este, pentru că așa cum politrucii corigenți până și la geografie, se complac in denumiri pompoase, putem să spunem adevărul că de fapt este vorba de niște autobuze care leagă niște sate și comune intre ele, nimic complicat.

- Metropolă putem numi o aglomerare urbană gen New York Paris Tokio Moscova, Londra (și chiar București puțin forțat), adică zone populate cu milioane de locuitori o infrastructură modernă cu trenuri autostrăzi pasaje diverse

- a doua problemă este încetineala cu care au fost introduse aceste curse după ani mulți de tărăgăneli și consum de bani cu agenția mai sus numită, astfel încă și azi 11 februarie 2020 RATBV nu asigură transportul în localitățile de altă culoare politică decât "ciuma galbenă", dar nici în localitățile cu puternică nevoie de transport. Adică nu asigură încă transport la Tărlungeni Zizin Purcăreni, Budila, Teliu, Hălchiu, Crizbav, Cutuș, Recea, Hoghiz, Cuciulata, Sercaia, Mandra, Șoarș, Simon, Fundata, Predeal, Rupea, Făgăraș, Racoș, Augustin, Ormeniș. Măieruș, Apața, Ticuș, Tohan, plus multe alte localități încă izolate, pentru că privații nu se duc din motive lesne de ințeles adică nerentabilitatea traseelor.

- alt dezavantaj este lipsa biliteleor de hârtie, lipsa unor tarife corecte pentru curse intre numite stații plus lipsa stațiilor in anumite localități pe unde cursele trec. Este un lucru inadmisibil care nu doar că este chiar ilegal, dar care doar o firmă de stat cu monopol neinteresată de clienți o face. Astfel cardurile de călătorie decontează sume mai mari decât cele normale neavand posibilitatea unei setări exacte a cursei sau distanței intre localități.

- la traseu sunt folosite autobuze Mercedes Citaro low-floor fabricate in 1998, adică foarte vechi fabricate pentru cuse interne din interiorul oraselor, complet inadecvate curselor externe extraorășenești neavand incâzirea necesară, nr de scaune necesar și nici viteza necesară unui transport bun.

- Mercedes citaro an fabricatie 1999 de exemplu are 3 uși, și este complet nepotribit unor curse de zeci de km. Singurele existente la traseu potrivite curselor unde sunt trimise fiind MAN din 2006 cu burduf ele avand și uși mai puține, scaune suficiente și incălzire bine dimensionată, viteza de deplasare suficientă.

- Să ne imaginăm la polul frigului adică în zona Vama Buzăului la minus 36 grade iarna cum ai supraviețui la 5 sau 9 dimineața intr-un autobuz low-floor Mercedes Citaro când acesta deschide ușile și toată căldura iese afară, frigul pătrunzător intrând în tot salonul din cauza formei care ajută acest lucru prin faptul că ușile sunt la nivelul podelei și foarte aproape de tavan.

- un alt aspect prostesc este intervalele de succedare a curselor. Acestea sunt probabil puse aleator sau în bășcășie. Dar și-au luat unii salar ca să le execute. Citez dintr-un orar, plecări spre Brașov, 5, 9.20, 13.30, 16, 23.30 și cam atât. Cum ai putea naveta cu așa ceva când nu ai o cursă la orele 6, 6.30, 7, 7.30. 8 cu care ar merge de exemplu elevii profesorii și alți angajati? Pentru că munca sau școala incepe la 8 sau 9 nu la 6 ca sa mergi cu 5 și nici la 10 ca să mergi cu 9.20.

- alt aspect idioțesc este aspectul traseului. Păi in loc să pleci din stație direct către destinație, traseul merge vreo 3-4 km în sens opus ca să intre la un sengiratoriu fără stație evident și abia apoi intră in directia normală și firească. ca și când călătorii ar merge să admire drumul nu să ajungă la destinație in timp optim


- Și uite astfel, din păcate observăm că actualii politruci și manageri de stat, care înghit la greu pensii speciale salarii babane, facilități diverse și au pe mână banii comunității nu sunt în stare să ofere sau nu vor nici măcar ce oferea sistemul comunist de tristă amintire apus acum mai bine de 30 de ani. În consecință mai departe străzile sunt pline de autoturisme, ambuteiajele sunt zilnice mai multe ore la rând, pentru că nimeni dintre cei care se respectă nu se injosește să stea la cheremul unui șofer din autobază care fumează în mașină, la orarele făcute în scopul de a te incurca și la vitezele de deplasare de melc cu care să abordezi zeci de km distanță.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 19 Feb 2020 18:44:48    Titlul subiectului: Update 205730

Odata cu ieșirea rat-ului în zona preorășenească și sătească, transbus Codreanu a mai ridicat puțin standardele trimitând la traseu autocare mai mari care rulează cu viteze superioare (renunțand la o parte din vechile autobuze low-floor in care iarna erau temperaturi negative), iar pe rutele dublate de ratbv a scăzut prețul biletelor, astfel călătorii plătitori de bilete preferându-l mai departe. Nu are el pierderi pentru că iși ajustează cheltuielile prin creșterea prețurilor biletelor pe rutele unde are încă monopol. Ratbv deocamdată reușește consume motorina ca să plimbe cate 4-5 călători zeci de km cu acele mercedes citaro cu viteze maxime de vreo 50 km/h avand limitatoare săracele și fiind designed doar pentru transport intra-orășenesc. Ar face față mai degraba Conecto.

In continuare orele de plecare ale unor curse preorașenești ratbv sunt imbecile. Ce logică ar avea de exemplu plecarea din brasov de la capătul de linie la ora 16 și 43? De ce nu este la 16 si 45 sau si 30 sau la 16 si 00 sau la 17 si 00? Ar trebui niște ore pe care călătorii să le poată ține minte, niște ore clasice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Feb 2020 08:57:58    Titlul subiectului: 205746

Concurenta este benefica pentru calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 07/Iul/2020
Mesaje: 417
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 20 Feb 2020 20:18:49    Titlul subiectului: 205768

Pe Rasnov autobuzele articulate ale RATBV circula full mai tot timpul.
Pe Codlea urmeaza sa se bage articulat la schimbul 1.
Pe Ghimbav la schimbul 1 e articulat, uneori ramane si la schimbul 2.
Pe Sanpetru - Bod, BMC-urile circula arhipline si urmeaza sa se introduca articulate.
Pe Prejmer sunt destui calatori.
Chiar si pe Cristian(linia 110) sunt calatori destui.

Singura linie care nu prea are calatori e cea de Feldioara. Iar linia de VAma Buzaului(540) am fost cu ea ieri la ora 13 si la dus a avut 15 calatori iar la intors 9 calatori. Soferul zicea ca dimineata sunt destul de multi calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 23 Mar 2020 19:05:49    Titlul subiectului: 206325

Vorbești de articulate pline pe rute externe?
Așa ceva era pe vremea lui Ceaușescu până prin 2000 când erau navetiști la uzine.

Dacă e totuși prima cursă de la 5-6 dimineața plină de țigani blatiști cerșetori și câțiva paznici pe salar minim de pe la parcuri industriale nu înseamnă că acele curse sunt incredibil de rentabile.

Este cumva gratis de este așa plin?

Nu cred că ce spui e real, am cunoștințe care mi-au spus că evită ratbv că e aiurea traseul și pierde vremea astfel preferând alte firme.
Mi-au confirmat și că pe unele porțiuni de traseu nu se plătește nimic.

Articulatele mai vechi sunt descompletate deja majoritatea prin platforma din Răcădău. Niciunul de la autobaza din Craiter nu mai e activ de un an, iar din celelate autobaze sunt doar vreo 5 MAN-uri active (fostele mașini de pe cursele 5 23 și 31 care mai intrau uneori și pe 23B și 8 ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community