Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Apr 2006 10:54:58 Titlul subiectului: kkkk |
59771 |
|
Libertatea 10 Aprilie 2006
Tramvaie de muzeu, pe strazile Capitalei
Jumatate din cele 400 de tramvaie ale Bucurestiului dau semne de batranete. Cele mai vechi, care circula in prezent pe liniile 35, 8, 12 si 11, s-au fabricat in Germania prin anii '60, iar Romania le-a importat la mana a doua 30 de ani mai tarziu. Conducerea RATB a decis ca este timpul pentru o schimbare si a promis ca parcul tramvaielor se va innoi anul acesta cu 50 de tramvaie moderne, iar alte 257 vor fi modernizate.
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 09:34:14 Titlul subiectului: |
62887 |
|
Tramvaie noi pentru Bucuresti
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.77 kb |
Vizualizat: |
de 31495 ori |
|
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Aug 2006 22:41:14 Titlul subiectului: |
63403 |
|
Se vede clar ca a inceput o schimbare a fetei RATB cu Mercedesurile si va continua cu tramvaie noi.
Eu nu cred ca in Bucuresti vor mai calca vreodata tramvaie secound hand.
|
|
Sus |
|
|
florrin12
Data înscrierii: 26/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2007 Mesaje: 14
|
Trimis: Vin 29 Sep 2006 18:25:48 Titlul subiectului: |
64846 |
|
Poate am scapat stirea, dar licitatia pentru achizitionarea de tramvaie noi a avut loc? Sau cind va fi? Observ ca se vorbeste de Bombardiere, dar daca nu a avut loc licitatia pot fi si Alstom, si Siemens, si Ansaldo, poate chiar si Koncar!
Bombardier (Canada-SUA-Germania)a adus in Romania trenurile de metrou de pe IMGB-Pipera, Siemens (Germania) modernizarea a 24 de locomotive electrice+120 Desiro, Alstom (Franta) modernizarea citorva locomotive diesel-hidraulice ale CFR, daca va fi licitatie cred ca se poate intimpla orice!
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 11:09:36 Titlul subiectului: jyyjy |
34857 |
|
Prezentarea tramvaiului Bombardier Flexity Outlook pentru Marsilia la poarta fabricii:
http://www.viennaslide.com/p/0520-france/Marseille/2006-09-26.html
si noaptea, in Viena, pe Ringstrasse, in fata Parlamentului
http://www.viennaslide.com/p/0520-france/Marseille/2006-10-02.html
Designul a fost special comandat pt Marsilia... fiecare oras isi poate alege/modifica designul tramvaiului pt a corespunde cerintelor...
Mi se pare foarte frumos ca design, scaunele arata intr-adevar deosebit (cat de comode sunt nu stiu)
Doar in vest nu o sa vedeti lume imbulzindu-se in tramvaie, dandu-si coate sa intre, sau blocand plecarea lui pt ca nu se poate inchide usa... sau intrand chiar si in spatiul dintre scaunele asezate fata in fata
Si ce alti producatori de tramvaie 100% low-floor mai sunt?
Ar fi Siemens, care cu Combino a dat chix, iar CombinoSupra pt Budapesta are si el probleme destule...
Ar mai fi Alstom despre care nu pot sa zic decat ca ofera un spatiu prea ingust in zona trucurilor (aranjarea scaunelor la mai toate Alstom Citadisurile in zona trucurilor este 2+2)...
Ar mai fi si CROTRAM cu TMK 2200-le (pe 1000mm), care e un pic cam tanar pentru a ne da seama de fiabilitate, dar mai ieftin decat concurenta... vezi un video aici, merge doar cu Windows Media Player http://media.t-com.hr/gospodarstvo/niskopodni_tramvaj.wmv?MSWMExt=.asf
) (p.s. computerul de bord al tramvaiului ruleaza un sistem de operare Windows... hmmm...)
Ar mai fi Ansaldobreda care produce tramvaiul Sirio... si producatorul asa are o istorie destul de zbuciumata cand vine vorba de tramvaie: fibilitate scazuta, intarzieri in livrari, etc...
si ar mai fi si alti producatori de peste ocean despre care nu merita sa discutam...
Bombardier face pe aceeasi platforma (Flexity Outlook) tramvaie cu design destul de variat... vezi http://www.bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_1_1.jsp ... in ultima instanta ramane la latitudinea cumparatorului cum arata tramvaiul (valabil si pt ceilalti producatori, intr-o mai mica masura pt Siemens)
... mai toate sufera de problema asta.. sauna...sunt ermetice, echipamentele electrice de tractiune sunt pe acoperis (deh, sunt low-floor) si nu permit instalarea de trape... doar climatizarea/turboventilatia (eficienta) ar fi o solutie
Am aflat ca Bucurestiul nu vrea neaparat tramvaie low-floor 100% ci sa fie minim 70%... nu-i nimic... producatorii au si d-astea... de ex Bombardier cu linia Flexity Classic http://www.bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_1_2.jsp
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 11:24:30 Titlul subiectului: lic tram |
64946 |
|
A fost lansata licitatia pentru 100 de tramvaie pentru Bucuresti. Sursa Site RATB.
Se cere tramvai cu podea coborata pentru 70% din lungime (?), criteriul de atribuire fiind cel tehnico-economic. Data depunerii < 28.11.2006.
Intrebare.. de ce 70% si nu 30% sau 75%.
Care tramvai este 70% low-floor?
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 16:10:35 Titlul subiectului: |
64956 |
|
TsE a scris: | A fost lansata licitatia pentru 100 de tramvaie pentru Bucuresti. Sursa Site RATB.
Se cere tramvai cu podea coborata pentru 70% din lungime (???), criteriul de atribuire fiind cel tehnico-economic. Data depunerii < 28.11.2006.
Intrebare.. de ce 70% si nu 30% sau 75%. | E vorba de o clasa de tramvaie low-floor care doar in zona boghiurilor din capete sunt high-floor (de fapt mid-floor inaltimea fata de sina fiind ceva de genul 450mm, fata de 350 pt low-floor).. lungimea sectiunii low-floor poate varia in jurul valorii de 70%... si tinand cont ca in Romania legislatia permite o lungime maxima a tramvaielor de 30m, tind sa cred ca o sa fie ceva de genul lui Bucur LF pe 6 osii (4 osii si 2 pseudo-osii)...
Mai sunt si o clasa de vagoane low-floor pe 17% din lungime, adica ceva gen V3A-93-LF, care nu se produce in mod curent, ci provine doar din vagoane modernizate....
A, da.. si in comunicatul RATb se specifica minim 70%.. deci se poate si 100% (doar ca sunt mai scumpe alea)...
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 16:56:18 Titlul subiectului: |
64958 |
|
bercenicity a scris: | ... si tinand cont ca in Romania legislatia permite o lungime maxima a tramvaielor de 30m, tind sa cred ca o sa fie ceva de genul lui Bucur LF pe 6 osii (4 osii si 2 pseudo-osii)...
A, da.. si in comunicatul RATb se specifica minim 70%.. deci se poate si 100% (doar ca sunt mai scumpe alea)... | Legislatia permite 27...28 ml.
Pentru ce trebuie low-floor? Cit costa low-floor?
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 17:04:12 Titlul subiectului: |
64959 |
|
Pentru a corespunde normelor europene referitoare la accesul persoanelor cu handicap...
Un tramvai low-floor in jur de 1.5-2 mil euro (cel putin asa se vehicula prin articole/reportaje)
|
|
Sus |
|
|
Liviu1983
Data înscrierii: 06/Iun/2006 Ultima vizita: 29/Feb/2024 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 12:05:29 Titlul subiectului: |
65480 |
|
Se pare că cine spunea că vom avea tramvaie Bombardier a avut dreptate. Azi, în ziarul Compact, apare declarația unei "surse" autorizate din primărie, care declară că mai mult ca sigur viitorul tramvai bucureștean va fi Bombardier Flexity Outlook
Bine, depunerea oferetelor se va încheia în 28 noiembrie, dar se pare că sunt hotărâți pentru Bombardier...
Compact 26-10-2006 : Bucurestiul va avea sine de tramvai nou-noute, insa si vagoane din cele mai moderne, cum nu au decat locuitorii orasului Strasbourg. Vom avea si linii moderne, ca in Franta. Pe langa sinele de inspiratie frantuzeasca va creste chiar iarba, iar timpul in care calatorii vor ajunge la destinatie se va reduce substantial.
PROIECT - Surse din primaria generala ne-au dezvaluit ideile specialistilor municipalitatii. "Intrati pe site-ul primariei din Strasbourg si o sa puteti vedea tramvaiele care vor circula curand si prin Bucuresti", ne-au declarat sursele din conducerea Primariei Generale. Sinele pe care frumoasele tramvaie vor circula sunt unele silentioase, la nivelul pamantului, iar statiile vor fi si ele modernizate.
...........
Conform site-ului Bombardier , aceste tramvaie din Strasbourg sunt 100 % low-floor, compuse din 7 module și au o lungime de 33,1 metri .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.9 kb |
Vizualizat: |
de 31294 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 12:31:51 Titlul subiectului: |
65481 |
|
stirea imi pare a fi mai de graba din ciclul "dezinformare pentru to(n)ti"...
-1. (vechile) trmavaiele din Strasbourg la care se face referire (din poze) au deja 15 ani; in afara de ei acelasi tip de Flexity outlook il mai au si Porto (Portugalia) si Milano (varianta unidirectionala); Strasbourg a cumparat deja noi vagoane Alstom Citadis cu design semanator pentru improspatarea flotei
-2. de ce a cerut primaria tramvaie cu 70% podea joasa? nu are nici o sansa nici la criteriul tehnic (tramvaiele 100% low-floor sunt mai agresive cu calea de rulare si mai pretentioase), nici la cel economic in fata unui tramvai 70% low-floor
-3. "O alta linie inchisa este cea dintre Gara de Nord si Berceni."... de unde o fi luat informatia? radiosant?
-4. fraze de genul "edilii Capitalei nu au habar de suma pe care o vor investi in noile tramvaie, ca in Strasbourg" arata interesul dat de autorul articolului subiectului in cauza... nu stie ce tip sunt tramvaiele, nici cat au costat municipalitatea din Strasbourg vagoanele respective (informatii deloc secrete)... tot bate apa-n piua sperand sa ia ochii cititorului avid dupa un nivel de trai "cum nu au decat locuitorii orasului Strasbourg"
-5. cele mai scurte vagoane Eurotram (aka "tramvaie, ca in Strasbourg") au cel putin 33 de metri, peste limitele legale in vigoare in Romania...
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 16:40:33 Titlul subiectului: |
65484 |
|
Da intradevar, am vazut si eu stirea asta in ziar, si pot sa spun ca am ramas uimit de prostia reporterului de rand. Din toata clasa mea, eu am fost singurul care si-a dat seama imediat ca stirea aceea e o facatura la repezeala.
In primul rand fiindca nu se stie inca ce tramvai se va lua, circula doar zvonuri la noi pe forum, da barem in capul reporterilor . Mai apoi dezinformarea crasa, cu privire la lucrarile de anul asta. Faza cu Gara-Berceni mi s-a parut penibila. Nu s-au dat date exacte, nu a stiut nimeni cand vor sosi tramvaiele, cat costa, nici macar nu aveau habar ca trebuie intai licitatie pentru asa ceva. Deci articol facut la repezeala. Si lumea saliva dupa poza tramvaiului, si probabil ca isi facea sperante sa vada asa ceva luna viitoare pe strada...
Deci data viitoare cand vad un ziar d-asta, zic frumos "Salut Compact" si il arunc la cos inainte sa citesc vreun articol de propaganda din interiorul lui... Poate totusi primesc si 100euro pentru faza asta...
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
valentin07
Data înscrierii: 27/Sep/2006 Ultima vizita: 10/Noi/2009 Mesaje: 28 Locație: Bragadiru (jud. IF)
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 22:51:34 Titlul subiectului: |
65486 |
|
Sa inteleg un lucru: daca se vor aduce bombardiere se va face remodernizarea infrastructurii? Adica 41 se va suspenda iar? Sau, ma rog, liniile pe care vor intra vor avea nevoie de modificari majore? Sincer mi s-ar parea o aberatie.
|
|
Sus |
|
|
ANTENA
Data înscrierii: 29/Sep/2006 Ultima vizita: 20/Mar/2007 Mesaje: 52
|
Trimis: Vin 01 Dec 2006 00:28:02 Titlul subiectului: |
67428 |
|
Skoda Transportation vor depune o oferta pentru a furniza tramvaie pentru Capitala, potrivit reprezentantilor companiei. Termenul de deschidere al ofertei va fi 28.11.2006, tramvaiele urmand a fi furnizate incepand cu anul viitor. Primarul Capitalei Adriean Videanu a mai spus ca licitatia va fi organizata pentru achizitionarea a 100 de tramvaie. Compania Skoda Transportation are 10 ani de istorie in productia de tramvaie, avand in momentul de fata peste 70 de tramvaie in noua orase europene
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 01 Dec 2006 13:26:25 Titlul subiectului: |
67443 |
|
Skoda nu are legatura cu Tatra, decat daca a cumparat CKD. Totusi, din cate stiu, CKD efectueaza acum modernizari de T3, K2 si KT8, care se transforma cu podea joasa in sectiunea din mijloc (pentru T3, intre cele doua boghiuri). Ultima realizare CKD a fost RT6S, care se pare ca nu a avut succes, doar cateva existand la Praga, Brno si Poznan (Polonia).
Skoda 03T se numeste Anitra, nu stiu de ce, dar nu cred ca de la reclama cu produsul ala care alunga microbii de la toaleta
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Mie 06 Dec 2006 16:46:49 Titlul subiectului: |
67670 |
|
Voi vreti sa intrati in UE sau in Africa? Dar RATB? (desi am senzatia ca pana si in Africa lucrurile sunt mai organizate ca pe la noi)
Orice institutie de stat, chiar daca vrea sa faca un parteneriat, este OBLIGATA sa faca licitatie pentru gasirea partenerului. Negocierea directa este ilegala. Faptul ca ei au decis partenerul inainte de licitatie este cel putin imoral si implica cel putin o tentativa de fraudare a unei viitoare licitatii. Sunt curios ce ar spune Siemens, de exemplu, la un astfel de eventual anunt.
Pana nu se organizeaza licitatia - conform Primariei, se va organiza pana la sfarsitul acestui an, desi nu mai vad cand - este IMPOSIBIL sa fie ceva SIGUR!
|
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Dec 2006 16:48:02 Titlul subiectului: |
67671 |
|
In Romania se mai fac licitatii cu castigator sigur
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Dec 2006 08:59:57 Titlul subiectului: |
67686 |
|
Atunci de ce in URAC se pregateste concesionarea unei hale si o parte de teren pentru compania Bombardier ?
Nu va luati dupa vrajala aia din Compact. Sunt sanse de 90% ca tramvaiele sa fie Bombardier 100% LF. Lucrul este confirmat de mai multi sefi din RATB. Caietul de sarcini a fost facut astfel incat sa fie spre Bombardier solutia, pentru ca si Metrorex are parteneriat si sunt multumiti.
|
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Dec 2006 12:20:42 Titlul subiectului: |
67695 |
|
Licitatie la care caietul de sarcini este facut pentru mine...tie a ce-ti suna?
Am facut destule licitatii la viata mea si miros neregulile de la kilometrii departare!
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Dec 2006 21:58:12 Titlul subiectului: |
67736 |
|
In caietul de sarcini ai voie sa scrii ce vrei. De exemplu, din cauza specificatiei de 100 de calatori am scapat de MAZ-uri in capitala!
Daca cumperi anvelope, si vrei sa scapi de ciurucurile din Turcia sau China, ceri cord din kevlar sau carbon si ai ramas numai cu granzii!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 07 Dec 2006 23:34:46 Titlul subiectului: |
67742 |
|
metrouusor a scris: | Caietul de sarcini a fost facut astfel incat sa fie spre Bombardier solutia, pentru ca si Metrorex are parteneriat si sunt multumiti. |
metrouusor a scris: | Lucrul este confirmat de mai multi sefi din RATB. | Adica mai multi sefi din RATB confirma ca este o licitatie trucata? Dar sunt nebuni sa confirme asa ceva, presupunand ca ar fi adevarat? Dar cine sunteti voi cei carora acesti sefi le fac asemenea confesiuni?
Nu ma refer la tot ce e pe aici, dar daca unii dintre dumneavoastra au avut vreo discutie privata cu cineva de la RATB legat de ORICE problema, n'o aruncati aici pe post de "vai de mine ce tare sunt eu ca vorbesc cu niste sefi de la RATB". In primul rand, licitatiile si daca o fi sau nu adevarat, castigatorii ei se hotarasc mai sus de RATB. Iar pana la proba contrarie, tot ce s'a scris pe aici e apa la moara presei de scandal.
Nu de alta, dar sefii de la RATB au fost atat de binevoitori incat ne-au permis sa vizitam niste locuri si pentru asta nu cred ca trebuie sa aruncam cu zvonuri "confirmate" legate de ceva care oricum nu e asa pana la proba contrarie. Una e sa pozezi intr'un depou niste rable care oricum nu mai ies la strada si alta e sa te apuci sa faci vanatoare de vrajitoare cu legende si zvonuri "de la surse sigure".
Daca Bombardier e singura firma care face tramvaie cu scaune pentru caini si pisici si caietul de sarcini cere asa ceva, nu e vina mea ca altii nu s'au obosit sa prevada vehiculele cu asa ceva.
Tot ce vreau sa spun este sa nu faceti afirmatii pentru care nu aveti nicio proba. Mai ales ca nu aveti interesul sa o faceti, decat daca va e dor de blocurile cu vedere la depouri si URAC.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 03:30:37 Titlul subiectului: |
67748 |
|
Toate speculatiile de aici pot contine ceva adevar, probabil li sa spus ca Bombardierul indeplineste conditiile cerute, dar ce te faci daca la licitatie apare ipotetic Electroputere Craiova cu un tramvai conform caietului de sarcini si mai ieftin ca Bombardierul
Asa si cu Citaro2 versus MAN
De asta se nuneste licitatie, ca nu se stie cistigatorul...
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 09:28:04 Titlul subiectului: |
67751 |
|
Lucrul asta cu licitatia mi se pare ciudat. Am fonduri , vreau sa-mi cumpar 100 tramvaie , de ce sunt obligat sa fac licitatia si sa nu cumpar ce vreau? S-ar face si achizitia mai repede si nu ar mai fi atata tevatura cu licitatii etc.
Se vrea un tramvai mai lung (trebuie umblat putin in legsilatie ca sa permita), cu o capacitate mai mare decat a V3A-ului. Desi pe 41 cred ca doar vagoane de 600-800 calatori ar reusi sa pastreze gradul de aglomerare in vagon cum este un UE. De asemenea minim podea joasa este 70%, dar parerea mea este ca va fi ales un model 100% LF, si mie mi-ar convenii 100% ca nu mai stau sa urc si cobor scari. Mai sunt cateva zile si aflam exact ce va fi.
Nici eu nu stiu prea bine despre ce e vorba in legislatie, doar in acea lege se specifica o lungime maxima admisa pentru tramvaie de ~30m (rog daca stie cineva exact sa ma corecteze)
|
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 10:24:41 Titlul subiectului: |
67752 |
|
Pai e simplu: pentru ca sunt bani publici... Si banii publici trebuie cheltuiti cu justificare... Altminteri s-ar cumpara autobuze cu 500.000 de eur pt ca asa ar vrea muschii cuiva (care-si ia spaga 50.000 de eur pe autobuz)
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 10:34:42 Titlul subiectului: |
67753 |
|
In momentul in care RATB se va privatiza si va folosi bani pentru achizitii DOAR din incasari si publicitate, atunci nu sunt obligati sa faca licitatii. Dar in momentul actual, cand banii cei mai multi vin de la buget, TREBUIE licitatie...
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
|