Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 11:04:35    Titlul subiectului: 122249

guest a scris:
Autoritatile ar trebuie sa se focuseze asupra unei magistrale, nu sa le faca pe toate o data, nu avem resurse. Nici nu s-a uscat bine cerneala de la articolele referitoare la magistrala din Drumul Taberei ca au inceput discutiile despre magistrala din Otopeni, sau mai degraba "fumigenele" pe aceasta tema.
Fix pe dos: la cat de in urma este infrastructura Romaniei, trebuie dezvoltate multe proiecte in paralel. Problema este asigurarea surselor de finantare. Ori, daca metroul din Drumul Taberei se face cu bani de la BEI, cel spre Otopeni se face cu bani japonezi. Un Ministru destept, acum ca a lamurit partial banii pentru racordul cu aeroporturile, ar cauta deja bani pentru M6.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 15:04:55    Titlul subiectului: 122262

Atentie la formularile din contracte, partenerii externi asigura numai 1/ 3 din finantari, asadar te apuci de multe proiecte si nu termini nici unul. Cum sa cred eu ca ne putem apuca de 3 magistrale in paralel cand noi nu suntem in stare sa construim O STATIE respectiv Laminorului, si ne chinuim cu tronsonul 1 Mai - Bazilescu de 20 de ani ? Treaba asta cu proiecte multe si fanteziste sunt "deraieri" ale celor de la Metrorex, nu sunt proiecte realiste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 16:10:49    Titlul subiectului: 122266

Intradevar, costul magistralei din Drumul Taberei este estimata la 1 miliard de euro din care aproximativ 318 milioane sunt asigurati de japonezi. Problema e de unde naiba sa luam diferenta ca sa putem demara asa o investitie. Parerea mea este ca momentan ar trebui sa se orienteze pe construirea unei gari la Otopeni si eventual electrificarea liniei iar pentru Drumul Taberei crearea de benzi speciale pentru troleibuze si autobuze va usura enorm accesul in cartier iar costurile sunt comparabile mai mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 17:21:28    Titlul subiectului: 122268

andrei11 a scris:
Atentie la formularile din contracte, partenerii externi asigura numai 1/ 3 din finantari, asadar te apuci de multe proiecte si nu termini nici unul. Cum sa cred eu ca ne putem apuca de 3 magistrale in paralel cand noi nu suntem in stare sa construim O STATIE respectiv Laminorului ...
Romania se poate finanta pe proiectele de infrastructura din foarte multe surse. Pe deoparte sunt fondurile structurale (post-aderare, nerambursabile), derulate sub diverse categorii de proiecte prin BEI si BERD. Dezavantajul fondurilor structurale este ca vin sub forma de decont dupa ce lucrarea s-a incheiat. Deci intai iti finantezi de undeva constructia si la final UE iti da banii pe baza decontului.

Pe urma sunt imprumuturile directe de la aceleasi BEI si BERD, pe proiecte care se incadreaza in politicile de dezvoltare ale UE, precum dezvoltarea retelelor de transport. Aici se includ bineinteles si proiectele care se deconteaza apoi prin fonduri structurale. In acest caz insa, se plateste dobanda si se cere cofinantare, NU NEAPARAT de la buget. Confinantarea poate fi foarte bine un imprumut non-UE, sa zicem de la Banca Japoniei.

Odata ce Ministerul Transporturilor are asigurata partea de CO-finantare prin acest imprumut japonez, poate accesa usor restul de fonduri de la UE. Este o schema simpla si clara, daca se urmaresc pasii impusi de procedurile europene. Este lectia pe care Portugalia si Spania au invatat-o in anii '80-'90, cand s-au (re)construit din temelii, preponderent in acest sistem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 18:25:57    Titlul subiectului: 122271

liv_liv30 a scris:
Intradevar, costul magistralei din Drumul Taberei este estimata la 1 miliard de euro din care aproximativ 318 milioane sunt asigurati de japonezi. Problema e de unde naiba sa luam diferenta ca sa putem demara asa o investitie.
Dr Taberei nu are legatura cu finantarea japoneza. Aici este numai finantare europeana, finantarea japoneza este numai pentru linia spre Otopeni. Problema cu M5 este ca dintr-o magistrala Dr Taberei-Pantelimon de care se vorbea initial ca se va construi in 2 etape (atentie, etape apropiate), s-a transformat ulterior in Dr Taberei-Universitate (bine si asa..), pentru ca acum sa se vorbeasca doar de Dr Taberei-Eroilor.
Dupa parerea mea Dr Taberei-Eroilor nu va rezolva problema transportului in Dr Taberei, atata timp cat nu ai legatura cu M2 este doar o jumatate de pas. Dar macar sa se apuce si de atat...Bine ca la M5 si-au rezervat terenul pentru depoul de la Brancusi, ca daca trebuiau sa faca exproprieri si aici probabil ca proiectul nu avea nicio sansa, asemenea Larometului.
Dar revenind la linia spre Otopeni, mie mi se pare incredibil acest pasaj:
Citat:
Statiile prin care va trece metroul ar putea fi Piata Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expozitiei, Piata Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Baneasa si Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni.
Deci obtinem finantare, dar nu stim cu siguranta proiectul?? Macar s-a hotarat sa plece de la Pta Victoriei si nu de la Gdn ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 19:39:13    Titlul subiectului: 122277

Mihai a scris:
Romania se poate finanta pe proiectele de infrastructura din foarte multe surse. Pe deoparte sunt fondurile structurale (post-aderare, nerambursabile), derulate sub diverse categorii de proiecte prin BEI si BERD.
Pai unde sunt rezultatele daca putem sa derulam mai multe proiecte de infrastructura ? Unde sunt autostrazile ? Cati kilometri de cale ferata s-au reabilitat pana acum (apropo este idnamisibil sa ai 6 restrictii de viteza pe portiunea reabilitata acum 6 ani de cale ferata intre Bucuresti si Ploiesti) ?
Cate drumuri s-au reparat ? Cate magistrale de metrou noi au fost facute de la 0 (nu ma refer la statiile date in folosinta, unde constructia era inceputa de pe vremea lui Ceausescu) ? Pentru ca sa avem proiecte de infrastructura ne mai trebuie ceva si anume politicieni, ca specimenele astea de pe la ministerul Transporturilor sau parlament nu se pot numi politicieni.... Avem noi asa ceva in Romania ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai



Data înscrierii: 02/Iul/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2012
Mesaje: 26
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 22:53:01    Titlul subiectului: 122283

Daca este sa vorbim de frustrarea noastra in fata lipsei de rezultate din ultimii 20 de ani, atunci suntem pe aceeasi lungime de unda, pentru ca impartasesc si eu frustrarea de a trai in 2010 pe infrastructura construita de Ceausescu intre 1965 si 1989. Asa ca pun aceleasi intrebari, altfel retorice. Totusi, cand in sfarsit vad pasi in directia corecta - directie pe care o judec pe baza experientei tarilor care functioneaza - ma bucur si sper ca pana la urma si la noi se vor pune lucrurile in functiune. Cu alte cuvinte sa nu dam cu pietre in teorie, pentru ca teoria acestor finantari este deja demonstrata ca fiind functionala.

Insa putem da cu pietre-n implementare. De exemplu, pana si acest imprumut, prezentat ca o mare victorie berceana, este in fapt rezultatul unei balbaieli romanesti, acceptata in cele din urma de Banca Japoniei.

Imprumutul nu este deloc nou. El a fost contractat prin 2007 de Primaria Municipiului Bucuresti. La acel moment se vorbea intens despre crearea Autoritatii Metropolitane de Transport, in subordinea Primariei Generale, care sa inglobeze RATB si Metrorex. Din ratiuni de "mult malai", Metrorex, in frunte cu domnul senator-lider de sindicat Radoi, s-a opus din toti rarunchii transferului de la Ministerul Transporturilor la PMB. Pretextele au fost numeroase, intre care inabilitatea PMB de a derula investitiile necesare metroului, asta desi nici Ministerul Transporturilor nu a dat cumva pe-afara de investitii la Metrorex.

Asa ca metroul traieste in continuare in contextul absurd romanesc in care el este necesar exclusiv Bucurestiului, dar este platit de toti locuitorii Romaniei, in vreme ce bucurestenii nu pot decide ce se-ntampla cu viitorul metroului. Consiliul General al Municipiului Bucuresti a incercat solutionarea unei aberatii cu alta aberatie, luand in 2006 decizia de a construi linia pana la Otopeni pe banii Primariei. Cum insa sa construiesti pe banii tai o anexa la o casa care nu-i a ta?! Totusi PMB a mers inainte, a facut studiul de fezabilitate al liniei si a contractat si finantarea cu Banca Japoniei.

Care Banca Japoniei nu s-a nimerit intamplator in ecuatie. Inca de la momentul elaborarii de catre JICA a masterplanului pentru Bucuresti in 1997, pe langa mult mai cunoscutele "Pasajul Basarab" si "Parcarea subterana de la Gara de Nord", s-a introdus pe lista de proiecte necesare Bucurestiului si linia Piata Victoriei - Otopeni. Cum studiul JICA a fost finantat 100% de Banca Japoniei TOCMAI pentru a exista proiecte finantabile de catre aceeasi Banca a Japoniei, inseamna ca inca din 1997 japonezii erau dispusi sa finanteze linia de metrou Bucuresti - Otopeni. Insa imprumutul a fost contractat efectiv abia in 2007, insa cu Primaria, care n-avea nici o legatura cu Metrorex.

A urmat un intreg scandal si o intreaga lupta, soldata si cu plangeri penale, la finalul careia, in 2008, PMB a transferat catre MT studiul de fezabilitate al liniei pana la Otopeni. Iar MT s-a sters fix la fund cu studiul PMB, care a costat doar vreo 40 de milioane de EUR, pentru ca Ministerul Transporturilor avea alte idei despre acest racord de metrou.

In schimb Berceanu s-a deplasat in Japonia pentru a obtine si transferul imprumutului de la Banca Japoniei. A primit un refuz, insa daca tot era acolo si daca tot era finantare japoneza, i s-a prezentat o propunere ca legatura intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni sa fie de tip Maglev. Desi la acel moment pres s-a insterizat - cum atlfel?! - pe acest subiect, in fapt aceasta idee nici nu a fost bagata in seama de oficialii MT.

In schimb la Bucuresti a venit "Herr Doktor", marele facator de nimic, zburator pe autostrazile suspendate la 40m Laughing Japonezii, care aveau un contract de imprumut semnat, au venit la Bucuresti sa vorbeasca cu primarele Bucurestiului si sa-l intrebe ce face, mai ia banii?! Ca primarele tot se plangea ca n-are bani. Atat de mult ii trebuiau banii lui Herr Doktor, incat oficialii Bancii Japoniei au fost tinuti o zi intreaga in antecamera lui Oprescu, iar el nu i-a bagat in seama. Cand opresteanul a fost intrebat de ce nu se intalneste cu respectivii oficiali, a spus ca n-are ce sa discute cu ei si ca nici nu prea stie despre ce-i vorba.

Dupa o asa umilinta, eu as fi tras un scuipat de pe scara avionului si as fi sters Romania de pe harta mea. Insa oficialii Bancii Japoniei s-au dus acasa, s-au facut ca au uitat ca s-a semnat contractul cu PMB si au acceptat practic trasferarea imprumutului catre Ministerul Transporturilor. Care s-a semnat acum.

E drept ca intre timp proiectul se refera la alta solutie tehnica, cu un cost triplu fata de varianta pentru care s-a realizat studiul in 2007, dar ce mai conteaza. Vorba este ca Banca Japoniei se chinuie de 12 ani sa ne imprumute bani pentru aceasta linie, iar noi stam ca tuta-n prispa si ne-ntrebam cum sa facem sa avem finantari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Mar 2010 08:57:49    Titlul subiectului: 124488

Un articol despre modul in care se cheltuiesc banii la Metrou. Avand in vedere ca articolul este in Jurnalul National, un ziar cu o anumita orientare politica, am anumite rezerve eferitor la obiectivitatea reporterului, totusi informatiile si cifrele din articol sunt interesante si ridica unele semne de intrebare. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum se risipesc banii de la Metrou

Metrorex plătește zeci de milioane de euro pentru întreținerea trenurilor de metrou deși majoritatea sunt noi. Alstom, firma francează care realizează mentenanța trenurilor de metrou, va încasa de la Metrorex 48 de milioane de euro pentru serviciile realizate anul trecut. Suma a fost majorată succesiv prin acte adiționale la un contract încheiat în 2004 când valoarea întreținerii era de doar 22 de milioane de euro.

Compania Metrorex este obligată să plătească sume exorbitante pentru întreținerea și mentenanța trenurilor de metrou, în condițiile în care 70% din numărul total de trenuri sunt noi. "Nu se justifică milioanele de euro plătite firmei Alstom pentru activitatea de mentenanță a trenurilor de metrou în condițiile în care majoritatea trenurilor cu care lucrăm sunt noi. Peste 70% dintre acestea sunt noi, iar cei de la Alstom fac câteva revizii și vor să primească 48 de milioane de euro pentru serviciile realizate anul trecut", ne-a explicat Ion Rădoi, președintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM).

Prin cotractul încheiat în 2004 de Guvernul român cu SC Alstom Transport SA, suma ce urma să o primească firma franceză pentru serviciile de reparații, întreținere și mentenanță a trenurilor de metrou era de 13 milioane de euro. Potrivit unui act adițional din 2006, semnat de Radu Berceanu, actualul ministru al Transporturilor, firma Alstom are dreptul de a reactualiza valoarea contractului în fiecare an.

Astfel, pentru serviciile din 2009, Alstom trebuie să primească de la Metrorex 48 de milioane de euro, spune Rădoi. Deoarece contractul de mentenanță încheiat cu cei de la Alstom este considerat unul păgubos pentru statul român, sindicaliștii de la metrou spun că acesta ar trebui reziliat. "Dacă statul român ar rezilia contractul încheiat cu Alstom ar plăti o despăgubire în valoare de 10 milioane de euro, nu este o sumă foarte mare în comparație cu cât trebuie să plătim anual", a spus Ion Rădoi.

ÎNTREȚINEREA ȘI MENTENANȚĂ
Sindicaliștii de la Metrou spun că nu se justifică plata unor sume exorbitante pentru activitatea de mentenanță. "Înainte de 1 iulie 2004, când activitatea de mentenanță era realizată de SC RRRMI SA (filială a SC Metrorex SA), societate ce avea 1.200 de angajați, absolut toate trenurile erau de construcție veche ASTRA, iar prețul anual de mentenanță era de numai 10 milioane de euro.

Acum, când 70% din trenuri sunt noi (Bombar-dier), iar Alstom mai are 520 de salariați pe statul de plată, față de 1.200 câți erau în 2004, sumele cresc de la un an la altul", explică liderul sindical. Conform contractului nr. 91 din 20.11.2003, SC Alstom Transport SA prestează servicii de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani, prețul contractului fiind estimat la 239.750.000 de euro, adică 15.983.333 de euro pe an.

PLĂȚI CĂTRE ALSTOM
Actul adițional aprobat de Berceanu în 2006 a dat posibilitatea celor de la Alstom să reactualizeze anual valoarea contractului de mentenanță. Potrivit datelor puse la dispoziție de USLM, Asltom a încasat de la statul român peste 155 de milioane de euro, urmând să mai primească 25 de milioane de euro pentru serviciile prestate anul trecut.

Pentru primul an de contract, respec-tiv 2004, Metrorex a plătit către Alstom 22.407.000 de euro, pentru 2005 suma a ajuns la 26.117.784,56 de euro, pentru 2006 Metrorex a plătit 28.282.022,15 de euro, în 2007 Asltom a încasat 29.888.025,85 de euro, în 2008 suma a ajuns la 32.876.330,52 de euro, iar pentru anul trecut, Metrorex trebuie să plătească 48 de milioane de euro. Pentru 2010 activitatea de mentenanță va costa 50 de milioane de euro, potrivit estimării USLM.

Lucrări pe datorie
"Valoarea contractului a crescut, pentru că și numărul de călători s-a majorat, dar și numărul de vagoane. Dacă în 2005, Metrorex avea 300.000 de c-ălători pe zi și 108 vagoane, în februarie 2010 au 750.000 de călători și 244 de vagoane. Nu poți să spui că salariile nu pot fi majorate din cauza datoriilor pe care le ai către o firmă privată, deoarece sunt bugete separate", a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom. El a adăugat că nu va face nici un demers și va aștepta până la sfârșitul anului 2010 să le fie achitate datoriile, menționând că va presta în continuare aceleași servicii pentru Metrorex.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 09:03:41    Titlul subiectului: 125285

Conform lui Gheorghe Udriste, Metrorexul este pregatit sa suplimenteze trenurile cu 15 % in caz de greva. Articolul se gaseste aici
Citat:
Udriște: Metroul ar putea suplimenta numărul garniturilor, dacă greva de la RATB continuă
Directorul gerenal al Metrorex a anunțat că este pregătit să suplimenteze garniturile, după ce angajații RATB au refuzat să iasă cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele pe trasee.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște, a declarat că la primele ore ale dimineții nu a fost nevoie de o suplimentare a trenurilor, dar că, dacă protestul angajaților RATB va continua, Metrorex este pregătită să suplimenteze garniturile cu 15%.

Angajații RATB protestează la autobaza Titan, aceștia refuzând să iasă cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele pe trasee. Oamenii susțin că au recurs la această formă de protest deoarece în ultimele două luni salariile lor au început să scadă. Aceștia au precizat că în ultimele luni nu au depășit 130 de ore lucrate, în condițiile în care în perioade similare ale altor ani lucrau și aproximativ 200 de ore.

Angajații RATB reclamă și faptul că liderii de sindicat nu le mai reprezintă interesele. Unii dintre ei au sugerat chiar că aceștia au primit bani pentru a nu le mai reprezenta interesele în discuțiile cu conducerea Regiei.

Primarul general Sorin Oprescu și viceprimarul Victor Iovici discută la sediul RATB cu șeful regiei despre protestul de la autobaza Titan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 09:39:48    Titlul subiectului: 125289

15% inseamna ca la fiecare 7 trenuri in orarul normal mai baga unul. Face asta vreo diferenta perceptibila?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Mai 2010 20:26:39    Titlul subiectului: frf 127802

Statia Gara de Nord 2 si cateva rame IVA au gazduit joi, 27 mai, un eveniment organizat de ShortsUp, care promoveaza scurt metrajele si arta contemporana. Pozele sunt aici: http://www.nights.ro/photos.php?id=2443
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Iun 2010 08:52:06    Titlul subiectului: 128081

http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Politicienii_joaca_ping-pong_cu_metroul_0_275973000.html

"Politicienii joacă ping-pong cu metroul

Miruna Olteanu

Luni 7 iun 2010

Radu Berceanu vrea să dea metroul și Sorin Oprescu se face că nu aude

Niciun ministru al Transporturilor nu s-a înțeles cu vreun primar al Capitalei, în ultimii 20 de ani, pe tema transferului Metrorex de la minister la administrația locală. Transportul public din subteranele Capitalei este susținut financiar de la bugetul de stat. Primăria București nu administrează decât transportul public suprateran.

Scandalurile care au zguduit în ultima perioadă Metrorex SA și, implicit, Ministerul Transporturilor readuc în discuție o altă veche anomalie: metroul, un serviciu public funcțional numai în Capitală, „mănâncă" bani din taxele și impozitele plătite de românii din toată țara.

„Nu este normal, pentru că, pe aceeași logică, ne-ar putea cere oricine din țară să le finanțăm transportul public din orașe. De aceea, eu sunt pregătit să semnez și mâine transferul Metrorex la Primăria București", a explicat, ieri, pentru „Adevărul", ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

El a adăugat că se îndoiește că municipalitatea ar răspunde favorabil, pentru că nu ar avea cum să acopere subvenții de 300 de milioane de lei anual. Răspunsul nu a venit deloc, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, refuzând să comunice ieri pe această temă. Tentative în a transfera metroul de la Ministerul Transporturilor la Primăria Municipiului București au existat, în special după anul 2000, aproape la fiecare întâlnire dintre primarii și miniștrii din această perioadă.

Udriște s-a sucit

Cele mai multe tatonări au existat pe vremea edilului-șef Adriean Videanu și a ministrului Radu Berceanu. Ambii susțineau că sunt de acord cu transferul, însă demersuri în acest sens nu au fost făcute niciodată. Mai mult, în mandatul lui Videanu, director al Direcției de Transport era Gheorghe Udriște, actualul director al Metrorex. „Este normal ca societatea (Metrorex SA-n.r.) să țină de Primăria Capitalei și să fie subordonată Consiliului General", declara în 2007 Udriște.

Astăzi, el susține că, în urmă cu trei ani, nu avea „suficiente elemente care să probeze o altă soluție". „Ulterior, în 2008, a apărut un studiu tehnico-economic, realizat de către o firmă de consultanță, ca urmare a unui credit acordat de Banca Mondială Ministerului Transporturilor și Metrorex-ului, care a arătat că soluția optimă în ceea ce privește statutul atât al Metrorex, cât și al RATB este aceea a integrării acestora într-o singură instituție", a mai spus Gheorghe Udriște.

Instituția-umbrelă despre care vorbește directorul Metrorex ar trebui să fie Autoritatea Metropolitană de Transport, un proiect vechi de câțiva ani, dar care n-a fost niciodată concretizat din lipsa unei decizii politice.

Soluția: o autoritate care nu există

Dacă va fi vreodată înființată, iar Metrorex va fi cuprins în aceasta, alături de alte mijloace de transport public de pe raza viitoarei Zone Metropolitane București, meciul Ministerul Transporturilor-Primăria Capitalei se va sfârși cu scorul 0-0.

„Autoritatea Metropolitană de Transport va avea un comitet de conducere format din responsabili din ministerele Transporturilor, Interne, Finanțe, Consiliul General al Municipiului București și Consiliul Județean Ilfov, într-o primă etapă", a conchis Udriște.

La coada Europei

Astfel de instituții care au preluat patrimoniul operatorilor de transport public au devenit ordonatori principali de credite și au integrat complet acest serviciu, de la operare la tarifare, există în majoritatea marilor orașe europene. Metroul din Viena este gestionat de „Liniile Vieneze", care are în administrare autobuzele și tramvaiele.

„Liniile vieneze" este gestionată la rândul ei de Uzinele municipale vieneze, societate a cărei proprietar este Primăria Viena. Pe lângă investițiile care sunt asigurate de către municipalitate, există și subvenții care vin de la stat.

"Eu semnez și mâine transferul Metrorex-ului la Primăria Capitalei. Aștept reacția primarului Sorin Oprescu."

Radu Berceanu, ministrul Transporturilor

"Soluția ar fi integrarea Metrorex-ului și RATB-ului într-o singură instituție, Autoritatea Metropolitană de Transport."

Gheorghe Udriște, directorul Metrorex

Afacerile din subteran ale lui Ion Rădoi

Uniunea Sindicatelor Libere din Metrou (USLM), condusă de fostul deputat PSD Ion Rădoi, controlează prin firma Sindomet SRL majoritatea spațiilor comerciale și publicitare din stațiile de metrou. În 1992, sindicatul a încheiat un contract de asociere în participațiune cu Regia Autonomă de Exploatare a Metroului, prin care Sindomet a primit o parte dintre spațiile comerciale și spațiile publicitare din stații.

De-a lungul anilor, procentul care a revenit părților a fost mereu în favoarea Sindomet, cea mai mare parte revenindu-i aceleiași firme la ultima reînnoire a contractului, adică în 2007. Potrivit documentului semnat de directorul Metrorex de la acea vreme, Gabriel Mocanu, și de vicepreședintele USLM, Florian Crișu, în calitate de administrator al Sindomet SRL, veniturile din închirierea spațiilor comerciale erau repartizate astfel: 25% pentru Metrorex, 75% pentru Sindomet.

Consecința se vede la sfârșit de an, în bilanțurile asociaților Metrorex și Sindomet. În anul 2009, Metrorex a primit din închirierea spațiilor comerciale din stații 460.000 de lei, iar societatea comercială a sindicatului lui Ion Rădoi a încasat 1.380.000 de lei. Așadar, veniturile societății Sindomet pe 2009 au însumat 1,84 milioane de lei, adică aproximativ 438.000 de euro.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 13:59:54    Titlul subiectului: 128125

Din ciclul "inca o fumigena"

Împrumut pentru construcția liniei de metrou Gara de Nord-Otopeni
http://www.evz.ro/detalii/stiri/imprumut-pentru-constructia-liniei-de-metrou-gara-de-nord-otopeni-897698.html

"Guvernul a avizat proiectul de lege prin care este aprobat acordul de împrumut între România și Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei pentru realizarea rețelei de metrou între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni, a anunțat premierul Emil Boc, după ședința de astăzi a Executivului.
Partea niponă va acorda României un împrumut în valoare de 338,9 milioane de euro. Valoarea investițiilor necesare pentru construcția liniei de metrou se ridică la 10,5 miliarde de euro, lucrările urmând să se deruleze pe o perioadă șapte ani.
Linia de metrou Gara de Nord-Otopeni, integral subterană, va avea o lungime de 15,79 kilometri,19 stații și un depou. Noua linie va fi operată cu 21 de trenuri cu câte șase vagoane și va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră pe un singur sens.
Stațiile au fost stabilite la Piața Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziției, Piața Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa și Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
În luna martie, cu prilejul vizitei efectuate de președintele Traian Băsescu la Tokyo, a fost semnat acordul privind acest împrumut.
"

Deci linia Gara de Nord-Otopeni pleaca de la ....Pta Victoriei.... Very Happy Very Happy Cascadorii rasului, ce mai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mie 09 Iun 2010 19:13:27    Titlul subiectului: 128137

Da, si cred ca costa 1 miliard, nu 10...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
logitech



Data înscrierii: 01/Dec/2009
Ultima vizita: 02/Oct/2017
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 12:18:09    Titlul subiectului: 128171

Citat:
Stațiile au fost stabilite la Piața Victoriei, Bulevardul Ion Mihalache, Bulevardul Expoziției, Piața Presei Libere, DN1, Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa și Aeroportul "Henri Coandă" Otopeni.
Nici nu apar cele 19 statii de metrou. Ma indoiesc totusi ca statia va fi numita chiar DN1...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 12:24:12    Titlul subiectului: 128172

Astea sunt statiile principale, intre cele 2 aeroporturi vor mai exista cateva statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 12:42:15    Titlul subiectului: 128174

Cele 19 statii sunt : Piata Victoriei3, Pta 1MAI, Turda, Domenii, Parcul Copilului, Expozitiei, Pta Presei Libere, Gara Baneasa, Cartierul Baneasa, Aeroport Baneasa, Institutul Baneasa, Metro Baneasa, Privighetorilor, Padina, Otopeni Centura, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord, Aeroport Henri Coanda.


PV3-Otopeni (1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.74 kb
 Vizualizat:  de 10012 ori

PV3-Otopeni (1).jpg



PV3-Otopeni (2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.05 kb
 Vizualizat:  de 10012 ori

PV3-Otopeni (2).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 19:53:53    Titlul subiectului: 128215

Cred ca este o greseala. Institutul Baneasa este vis-a vis de Metro Baneasa. Singurul institut de la Baneasa este la INMH, celelalte sunt pe Ion Ionescu de la Brad. Institutul care se ocupa cu viermii de matase cred ca a dat faliment.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 11:48:12    Titlul subiectului: 129001

Interviu interesant cu dl. Udriște în "Puterea" despre stadiul actual al proiectelor de dezvoltare a metroului.
Este clar că traseul prin București al liniei de Otopeni nu a fost stabilit încă, și deci nici numărul stațiilor.
Apare de asemenea ideea că lucrările pentru noile scări rulante sunt pe terminate (înainte de termen) și că urmează lifturile în toate stațiile.
Ce a vrut însă să spună cu noua stație "Progresul" ?!? E spre Linia de Centură sau spre Arenele BNR - Progresul ?
Dar să citim:

=================

"Linia de metrou spre Aeroportul "Henri Coanda", prea scumpa. Metrorex taie peste 100 de milioane de euro din proiectul liniei Gara de Nord-Otopeni

Metrorex va modifica proiectul privind constructia noii linii de metrou Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, in sensul scaderii costurilor cu peste 100 de milioane de euro, ne-a declarat directorul general al societatii, Gheorghe Udriste. Acesta a precizat ca pana la sfarsitul acestui an va fi angajat un consultant tehnic care sa ofere cele mai bune solutii pentru reducerea costurilor pe acest tronson, estimat initial la 1,022 miliarde de euro. Intr-un interviu acordat pentru ?Puterea?, Gheorghe Udriste a detaliat cele mai importante proiecte aflate pe masa sa, precum si planurile de dezvoltare a retelei de metrou in anii viitori.

- Care sunt cele mai importante proiecte aflate in derulare la Metrorex?
- Proiectele majore vizeaza constructia a doua noi linii. Prima este linia 6, Drumul Taberei-Pantelimon, cu un prim tronson Drumul Taberei-Universitate. In plina criza, am beneficiat de sprijinul Guvernului care a garantat cel mai mare credit din istoria metroului, in suma de aproximativ 395 de milioane de euro, contractat de la Banca Europeana de Investitii (BEI), si pe care statul roman il va cofinanta cu circa 450 de milioane de euro. Acest imprumut permite demararea lucrarilor de structura la tunele, precum si dotarea cu instalatii si finisaje, dar si achizitia a 37 de noi trenuri. Procedura de licitatie pentru contractarea lucrarilor de structura la statii si tunele este in faza avansata, vom stabili lista scurta a castigatorilor si vom cere apoi ofertele finale. Initial, au depus oferte 18 consortii, care includ si firme romanesti asociate cu unele din strainatate. Au fost foarte multe documente de analizat. In plus, exista o problema legata de modul in care se fac licitatiile, pentru ca legea permite si participarea unor firme care nu au nici un fel de experienta in astfel de lucrari, dar care se pot asocia cu firme ?sustinatoare?.

- Cand vor demara lucrarile?
- La sfarsitul acestui an. Lucrarile vor incepe simultan pe intregul tronson, pe o solutie ce va fi aleasa de catre constructor. S-a licitat deja tronsonul Drumul Taberei-Opera si statia si depoul Valea Ialomitei. Termenul impus de noi pentru finalizarea acestora este de doi ani si jumatate pentru constructie, urmand ca apoi sa se treaca la finisaje si dotarea cu echipamente. Prima linie va fi pusa in functiune undeva dupa 2014-2015. Vor urma apoi tronsoanele Hasdeu-Iancului si Iancului-Pantelimon. Am angajat consultantul tehnic. Proiectul a fost declarat de utilitate publica, pentru a se putea face exproprierile. Vor fi probleme in zona Razoare, unde s-au si facut notificarile pentru exproprieri. Termenul de finalizare a liniei este de 7 ani de la inceperea lucrarilor.

- In ce stadiu se afla proiectul liniei Gara de Nord-Aeroportul Otopeni?
- Acesta este al doilea proiect major pe care ne concentram in prezent. Guvernul a fost de acord sa preia de la Primaria Capitalei studiul de fezabilitate pentru aceasta linie si a semnat in luna martie a.c. un acord de imprumut cu Banca Japoniei, prin Agentia Japoneza de Cooperare Internationala (JICA), care prevede o finantare de circa 320 de milioane de euro, in conditii extrem de avantajoase: perioada de rambursare de 25 de ani, 7 ani perioada de gratie si o dobanda de 1,5-1,7%. Acum pregatim angajarea unui consultant tehnic care sa revizuiasca proiectul, in sensul scaderii costurilor acestuia undeva sub 900 de milioane de euro. La o prima estimare, proiectul se cifreaza la 1,022 miliarde de euro.

- Cum pot fi scazute costurile?
- Vor fi probabil mai putine statii si un alt punct de racord decat cele prevazute initial in proiect. Beneficiem de asistenta din partea JICA si lucram la documentatia necesara angajarii consultantului pana la finele anului. In mod sigur, pana la jumatatea lui 2011, proiectul va fi revizuit, astfel ca la sfarsitul anului viitor-inceputul lui 2012 sa inceapa exproprierile.

- S-a vorbit despre faptul ca aceste exproprieri vor costa foarte mult.
- Nu este asa. Traseul liniei Gara de Nord-Otopeni va urma domeniul public al Drumului National 1, adica va fi construit sub sosea. Probabil doar in zona statiilor va fi nevoie de exproprieri.

- Exista intentia de extindere a retelei de metrou in afara acestor doua noi linii?
- In primul rand, vor continua lucrarile la linia 4 (Laminorul-Gara de Nord) cu inca o statie, Progresul. In cazul in care consultantii vor decide ca racordul liniei de legatura pentru linia spre Otopeni va fi statia 1 Mai, se va realiza cea mai importanta diametrala de metrou, in lungime de circa 30 km, care va lega nordul de sudul orasului. Pe traseul sau vor fi Aeroporturile Otopeni si Baneasa, Garile Baneasa, Basarab si Gara de Nord. Va fi acoperit astfel necesarul de transport public a doua zone foarte populate ale orasului.
Am lansat, apoi, licitatii pentru studiul de fezabilitate al unui nou coridor de transport, linia 7, pentru zona Alexandriei-Rahova- Piata Unirii-Calea Mosilor-Colentina-Voluntari. Totodata, studiem posibilitatea continuarii lucrarilor pe linia 4, de la statia Laminorului la Lacul Straulesti, unde sa existe o statie si un depou, cu posibilitatea de prelungire spre Buftea si Mogosoaia. Nu in ultimul rand, se creeaza perspectiva unei linii de metrou usor de la Gara Progresul spre Jilava si Adunatii Copaceni, unde investitori privati intentioneaza, se pare, sa construiasca un nou aeroport.

- In ce stadiu se afla celelalte tronsoane incepute?
- In stadiu avansat sunt lucrarile la tronsonul 1 Mai-Parc Bazilescu. Este o lucrare extrem de dificila, care a implicat subtraversarea celor doua apeducte care alimenteaza cu apa nordul Capitalei. In prezent, s-a trecut la dotarea cu echipamente a tronsonului, incepe montajul caii de rulare si a celorlalte echipamente. Va fi dat in exploatare la jumatatea anului viitor. Linia se va prelungi astfel cu inca doua statii: Pajura si Parc Bazilescu.

- Ati revenit in februarie 2009 la conducerea Metrorex, dupa 10 ani in care ati lucrat la Primaria Capitalei. Ce masuri de eficientizare a activitatii metroului ati luat in tot acest timp?
- Cand am revenit la conducerea Metrorex am constatat ca s-a reusit utilizarea in mare parte a creditului contractat in anul 2000 pentru finalizarea lucrarilor la racordul Nicolae Grigorescu-Anghel Saligny, care a fost dat in exploatare in 2008, dar la jumatate din capacitate. Din februarie 2009 am pus presiune pe constructori, astfel incat s-a reusit finalizarea lucrarii.
Totodata, incepand cu luna iulie 2009, circulatia a fost reorganizata pe toate cele patru linii de metrou, fara transbordare la statiile Eroilor si Nicolae Grigorescu. Numarul calatorilor s-a pastrat, ba chiar a crescut, in conditiile unei caderi economice pe zona Capitalei in ceea ce priveste transporturile. Media zilnica a celor care calatoresc cu metroul este de 650.000 de persoane in zilele lucratoare, iar in weekend, la jumatate.
Tot ca urmare a masurilor aplicate vara trecuta, s-a reorganizat circulatia pe linia 2, trecandu-se la conducerea simplificata (s-a renuntat la utilizarea a doi mecanici pe tren). Acum, circulatia se desfasoara complet automat pe aceasta linie, iar pe celelalte trei se fac probe finale in acelasi scop. Totodata, s-a continuat procesul de modernizare a statiilor, prin inlocuirea scarilor rulante vechi si montarea unor astfel de dispozitive in statiile care nu au fost prevazute initial cu scari. Proiectul viza instalarea a 80 de scari rulante intr-un interval de trei ani, insa va fi finalizat in mai putin de un an si jumatate. Mai precis, in aceasta vara se vor termina de montat toate scarile. Astfel, se va imbunatati gradul de confort al calatoriei cu metroul, mai ales in statiile cu flux mare de calatori. Si la statiile Piata Victoriei 1 si 2 s-a creat o legatura de transfer direct intre peroane, prin montarea unor scari.
Nu in ultimul rand, s-a trecut la modernizarea instalatiilor electrice ale metroului, proiect in plina desfasurare. Este in plina derulare si licitatia pentru montarea de lifturi in toate cele 49 de statii ale metroului, in prezent existand astfel de dotari doar in sase statii. Ofertele au fost depuse si acum se desfasoara procedura de selectie a firmelor care vor livra si vor monta lifturile.

- Va continua procesul de achizitie a noi trenuri de metrou?
- Acum se afla in circulatie cam 50 de trenuri vechi si 44 noi, existand resursele financiare necesare pentru noi achizitii. Ma refer la contractul incheiat de Metrorex cu BEI pentru tronsonul Universitate-Drumul Taberei. O parte din respectivul credit este alocat achizitiei a 21 de trenuri pentru linia 5 de metrou si inca 16 pentru alte linii. Urmeaza sa facem o licitatie in acest scop, iar primele trenuri sa fie livrate in prima jumatate a anului viitor.
"

Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 15:41:42    Titlul subiectului: 129007

survola a scris:
.Ce a vrut însă să spună cu noua stație "Progresul" ?!? E spre Linia de Centură sau spre Arenele BNR - Progresul ?
Cred ca a vrut sa spuna Laromet, dar a incurcat capetele M4... Very Happy . Este cam zapacit Udriste, stiam ca linia spre Dr Taberei are numarul 5, nu 6.
Nu stiu de ce insista cu racord spre Otopeni de la 1 Mai, cand stie sigur ca asta va insemna intreruperea circulatiei metroului in zona, la putin timp dupa ce se va da drumul la circulatie spre Bazilescu. Macar de ar fi facut si celalalt racord (cel care vine de la Otopeni), ca doar tot a fost santier in zona 20 ani.

Si ramane problema cu GdN2 statie terminus pentru 2 magistrale, ca de prelungirea M4 pana la Progresu vad ca nu mai sufla o vorba..
Parerea mea este ca Udriste fabuleaza asa cum ne-a obisnuit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 19:36:50    Titlul subiectului: 129032

GdN2 poate fi terminal pentru 2 linii - cate un peron pentru fiecare directie. Asta pana cand se vor apuca de prelungirea spre Progresul.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 19:43:03    Titlul subiectului: 129033

Cu Otopeniul in functiune, este imposibil. Si nu are sens. Daca vin la un moment dat 3 Otopeni unul dupa altul si un Bazilescu, ce faci, lasi o linie libera pentru Bazilescu? Si oricum pentru "mareata" magistrala GdN 2 - Bazilescu nu cred ca trebuie prea multe metrouri, acum sunt 3, sa spunem 5 metrouri - asta daca vrem sa pastram o frecventa " decenta" de 1 metrou la 7 - 8 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 27 Iun 2010 00:38:13    Titlul subiectului: 129045

Poate fi un peron Bazilescu/Otopeni si unul numai pentru Otopeni. Ne tot chinuim cum poate fi configurata GdN2 terminus pentru 2 linii, dar varianta finala pentru linia de Otopeni este cu ramificatie din M4? Cand se va da in functiune M4 in totalitate, cum se va intampla - GN-Otp, Bazilescu-Progresu sau Otopeni-Progresu si Bazilescu-GdN? Daca va fi una din acest combinatii, trenurile de pe ramura scurta fac oprirea standard si apoi rebruseaza ca sa faca loc trenului de pe linia prinicipala.
Ca sa evite complicatiile, e de preferat traseul din PV pe Ion Mihalache.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Iun 2010 06:49:19    Titlul subiectului: 129046

Asta este ceea ce mi se pare cel mai interesant. Se vorbeste de ani de zile despre linia spre Otopeni, dar inca nu s-a adoptat solutia finala, desi se pare ca am semnat imprumutul... Shocked
Eu credeam ca s-a hotarat deja sa se mearga pe varianta PV3, insa acum vine Udriste si declara ca se mai studiaza solutia optima. Pendularea asta intre cele doua solutii dureaza de ani buni si este tipica pentru nehotararea autoritatilor. Bine ca nu se mai gandesc si daca fac metrou sau merg pe varianta CFR...
Din declaratiile lui Udriste rezulta o legatura Gara de Nord-Gara Basarab-Gara Baneasa- aeroport, deci nu vorbeste si de Gara Progresu...De aici nu putem intelege decat ca M7 (desi Udiste mai face o greseala si numeste cu M7 linia Alexandria Voluntari, cand se stie ca asta este M6) nu va merge in sud. Pe de alta parte insa vorbeste de o linie de 30km pe axa N-S, care inseamna Progresu-Otopeni...
Daca va duce linia de Otopeni pana in sud este altceva, acolo la Gara Progresu poate fi construita o statie cu mai multe peroane astfel incat frecventele diferite ale M4 si ale liniei de Otopeni sa nu constituie o problema. Pentru ca dupa cum stim la noi circulatia a 2 magistrale pe un traseu comun devine complicat..Parerea mea este ca si in cazul Progresu-Otopeni tot va trebui un peron in plus la 1 Mai (cel de sosire de la Otopeni, identic ca la Eroilor), este foarte greu sa corelezi doua magistrale doar prin stationare in tunel. Si nici nu este placut sa stationezi in tunel doua minute sa astepti eliberarea liniei si a peronului.
Dar cu GdN2 cap de linie este cu totul altceva. Daca tunelul unde era garata IVA aceea este suficient de lung poate ca se poate amenaja acolo o statie pentru linia de Otopeni...Insa din cate am inteles nu este spatiu suficient acolo pentru 6 vagoane, dar poate nu este rea ideea amenajarii acolo a unei statii mai scurte, doar pentru doar 3-4 vagoane si garniturile de Otopeni sa fie dimensionate ca atare..Va trebui gasita o solutie pentru tunelul de sosire de la Otopeni, care trebuie "strecurat" acolo printre M1, M4 si fostele tuneluri M3.
Culmea este ca subsolul intre Basarab si GdN este facut svaitzer, avem atatea tuneluri acolo, avem statie nefolosita la GdN1, avem remize acolo care ar putea fi transformate in statie fara prea mare efort si noi inca mai cautam solutii...Daca nu faceau etajul de la GdN2 asa scund (oricum nu-i inteleg rostul functional) putea fi si asta o solutie pentru Otopeni. De ce oare nu s-or fi gandit cand zona era inca santier si se putea interveni mai usor,inclusiv la 1 Mai? Aici se vede lipsa unui plan pe termen lung pentru metrou si a unei viziuni. Se pare ca dupa ce s-a renuntat la planul initial cu GdN statie terminus traim intr-o improvizatie continua...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 18 Iul 2010 08:57:49    Titlul subiectului: 130334

Mai jos un material despre primul tronson realizat, detalii despre lucrare si alte informatii aferente. Materialul a fost cules in anul 1980 si postat intr-un calendar al anului 1981.


Metroul bucurestean.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  371.86 kb
 Vizualizat:  de 9378 ori

Metroul bucurestean.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 7 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community