Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Apr 2013 21:28:57    Titlul subiectului: 163999

Este un sunet cu un spectru de frecventa generat aleatoriu si care traieste numai pentru a fi taxat o singura data. Nu poti intra de doua ori cu acelasi sunet. Este echivalentul acustic al cartelelor magnetice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Mai 2013 08:49:47    Titlul subiectului: 164790

Directorul Comercial Metrorex: 16 trenuri noi vor intra în rețea începând cu 2014. Care sunt realizările instituției și programul de investiții
http://adevarul.ro/news/bucuresti/metrorex-investitii-trenuri-1_51a4e17ec7b855ff5635b209/index.html
Directorul comercial Metrorex a precizat, în cadrul conferinței Cities of Tomorrow (Orașele de Mâine) de marți, că anul viitor vor fi introduse 14 trenuri noi în rețeaua de metrou bucureștean, cumpărate prin împrumutul făcut de România la Banca Europeană de Investiții și produse în Spania. Petre a făcut mai multe declarații legate de stadiul actual al realizărilor Metrorex în cadrul conferinței ținute marți, dar și de proiectele în lucru.
Mariana Petre a participat la conferința organizată, marți, de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK) în colaborare cu Mediafax pe tema evoluției orașelor din România și principalele obiective ce trebuie atinse în procesul de dezvoltare al lor.

”Într-o zi lucrătoare se transportă circa 650.000 de lucrători, iar în 2030 ar trebui ca Bucureștiul să aibă circa 300 de kilometri de metrou, deci vom avea probabil de vreo 4-5 ori mai mulți călători care vor folosi acest mijloc de transport în comun”, a explicat Petre.

În ceea ce privește caracteristicile tehnice ale rețelei de metrou, potrivit directorului comercial, rețeaua de transport subteran din Capitală este alcătuită din 51 de stații, 4 linii de metrou, 4 depouri pentru mentenanță și parcarea materialului rulant. Distanța medie dintre stații este de 1,35 de kilometri, iar în parcul de material rulant din circulație se numără 44 de trenuri Bombardier și alte 25 de trenuri I.V.A. De asemenea, 16 trenuri CAF produse în Spania vor fi introduse în circuit începând cu 2014. Sistemul automat de taxare a fost introdus din 1995 și modernizat în 2000 cu cartele magnetice și parțial integrat din anul 2006 cu sistemul de taxare RATB prin utilizarea cartelelor contactless.

În cadrul conferinței, Mariana Petre a trecut în revistă realizările Metrorex din ultima perioadă.

Nodurile intermodale
Printre realizările din ultima perioada Mariana Petre a enumerat și o serie de noduri intermodale făcute în diverse stații de metrou. La stația de metrou Crângași s-a stabilit conexiunea cu transportul de la suprafață (linia de tramvai 41). De asemenea, s-a realizat un nou pasaj de legătură între stațiile de metrou Piața Victoriei 1 și Piața Victoriei 2,s-a extins culoarul de trecere între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2 Shocked și s-a realizat la stația de metrou Piața Sudului un pasaj pietonal subteran de legătură cu complexul comercial Sun Plaza (nota : probabil ca a platit Metrorex pasajul de legatura cu mall-ul, daca isi atribuie aceasta realizare Wink )

De asemenea, până în prezent au fost montate 95 de lifturi în 42 de stații de metrou și 138 de escalatoare în 40 de stații de metrou. Totodată, s-a realizat creșterea accesibilității în metrou prin diversificarea sistemelor de taxare (cartelă magnetică, contact less, card bancar, sms, automate de vândut cartele)

În cadrul conferinței s-au prezentat și principalele proiecte de dezvoltare a rețelei de metrou bucureștene, dintre care unele tronsoane se află deja în lucru și alte sunt la faza de proiectare. Le enumerăm mai jos pe scurt.

Tronsonul I: Râul Doamnei-Eroilor și extensia Romancierilor-Valea Ialomiței (inclusiv depoul)

Lungime: 6,2 kilometri cale dublă
Număr de stații: 11
1 depou la stația Valea Ialomiței

Data începerii lucrărilor-trimestrul I al anului 2011

Termen estimat de punere în funcțiune cu călători 2016

Acord de împrumut Banca Europeană de Investiții (BEI) 4-include și achiziția a 37 TEM (16 trenuri pentru pentru liniile 1, 2 și 3 și alte 21 de trenuri pentru tronsonul I al liniei 5).

Sursa de finanțare: credit extern BEI în valoare de 395 de milioane de euro și 488 de milioane de euro de la bugetul de stat

Tronson Hașdeu-Universitate-Pantelimon

Lungime-11 kilometri cale dublă
Număr de stații-17

Sursă de finanțare: credit extern BEI 5 și bugetul de stat

Termen estimat de începere lucrări-2013 (nu va fi respectat)

Termen estimat de punere în funcțiune-2019 (nu va fi respectat)

Stadiul actual: se află în faza de elaborare proiectele tehnice preliminare pentru realizarea lucrărilor

Acordul de împrumut BEI 5 include și achiziția a 30 de trenuri

Creditul BEI este de 465 de milioane de euro, restul banilor pentru lucrare de 828 de miloane de euro trebuind să vină de la bugetul de stat.

Linie de metrou în execuție: extensie linia 4 Lac Străulești-Gara ProgresuTronson Parc Bazilescu-Străulești

Lungime-2 kilometri cale dublă
Număr de stații-2
Depou-1
Nod intermodal Parck&ride

Sursa de finanțare-bugetul de stat în valoare de 858 de milioane de lei

Data începerii lucrării-2012

Termen estimat de punere în funcțiune cu călători-2015

Parcajul autor din zona Străulești va putea adăposti 12 autocare și 650 de autoturisme.

Depoul Străulești este amplasat sub terenurile de sport din cadrul Complexului Sportiv Străulești și va permite parcarea a 20 de trenuri de metrou.

Linia de metrou în pregătire: Linia 6, legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă

Valoare estimată 1.053 de milioane de euro

Număr de stații-12
Număr de trenuri-12
Sursa de finanțare-credit extern JTCA (Japan Technical Communicators Association) și bugetul de stat

Termen estimat de începere a lucrărilor-2013 (nu va fi respectat)

Termen estimat de punere în funcțiune cu călători-2019 (nu va fi respectat)

Stadiul actual-se află în faza de avizare noii indicatori tehnico-economici

Directorul comercial al Metrorex a vorbit și de un studiu de fezabilitate pentru legarea actualei rețele de metrou de extremitățile Capitalei și comunele din jur care se află în lucru.

Proiectul unei magistrale noi Voluntari-Bragadiru, suspendat

Directorul Metrorex Mariana Petre a mai vorbit și de construirea unei magistrale care să lege orașele Voluntari și Bragadiru, dar care din lipsa unor prevederi legislative nu a fost realizat.

”Anul acesta reușim, se pare, să intrăm pe ultima sută de metri pe lista POS-T pentru lucrările care se vor face până la sfârșitul anului. De asemenea, s-a încercat și la noi un parteneriat publict-privat, un studiu de fezabilitate pentru o magistrală nouă Voluntari-Bragadiru. Se pare însă că lipsa de armonie între prevederile noastre legislative a condus la suspendarea momentană a acestui contract”, a conchis Petre
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Sep 2013 12:24:47    Titlul subiectului: 166886

Punctul de vedere al Metrorex la posibila greva a sindicatelor de la sfarsitul lunii. Articolul se gaseste aici

Citat:
Referitor la stirile aparute in presa legate de greva anuntata de sindicatele de la metrou – greva motivata de nefinalizarea negocierilor si nesemnarea Contractului Colectiv de Munca, consideram util sa va transmitem punctul de vedere al Metrorex:
Administratia apreciaza ca dreptul la greva trebuie exercitat numai in conditiile si limitele prevazute de lege si cu respectarea stricta a garantiilor stabilite de legiuitor in scopul asigurarii unor servicii esentiale pentru comunitate si ocrotirii unor interese generale. Atragem atentia ca, prin incetarea activitatii, un segment de calatori, care in mod normal sunt utilizatori ai transportului cu metroul, va fi afectat si va fi obligat sa-si reconsidere activitatea diurna privind deplasarile in oras.
Atragem, de asemenea atentia, in virtutea obligatiilor legale pe care le avem, ca societatea comerciala desfasoara o activitate de transport de persoane, cu metroul, in scopul satisfacerii interesului public si social, ca acest scop nu trebuie afectat printr-o actiune de greva si ca mijloacele de presiune nu trebuiesc exercitate prin afectarea acelor categorii de populatie carora le este adresat acest mijloc de transport. Consecintele celor prezentate mai sus, sunt producerea de incidente cauzate de aglomeratia din statiile de transport public de suprafata si traficul general supraaglomerat din oras, incidente ce pericliteza sanatatea si viata oamenilor.
Conducerea Metrorex a dat dovada in permanenta de disponibilitate si deschidere in ceea ce priveste negocierea Contractului Colectiv de Munca, propunând la fiecare runda de negociere incheierea unui nou CCM in concordanta cu prevederile legale in vigoare, astfel incât activitatea societatii Metrorex sa se desfasoare in continuare in conditii normale fara afectarea publicului calator.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Sep 2013 07:20:26    Titlul subiectului: 167153

Avem muzica clasica la metrou. Comunicatul oficial de pe site-ul Metrorex se gaseste aici.

Citat:
Saptamana de muzica clasica la metrou
Metrorex impreuna cu Asociatia Arta nu musca va ofera o saptamana de muzica clasica la metrou


Bucurestenii s-au obisnuit deja sa coboare din trenul de metrou si sa fie intampinati de mari actori ai scenei romanesti, sa danseze impreuna cu profesionistii – tango argentinian (suntem latini, nu?), sa cante Funiculi – Funicula cu Vlad Mirita… Calatorii isi dau intalnire - din nou - cu arta, la metrou. Dorim sa-i vedem fericiti, veseli, relaxati; sa uite macar pentru o clipa de grijile zilnice. Unii dintre ei fredoneaza deja muzica transmisa pe plasmele din statia de metrou, zambesc, multi sunt tineri, educati, reversul este o falsa impresie. Plasmele anunta concertele live ce vor urma. In tot acest timp, trenurile de metrou vin si pleaca. Viata pulseaza in subteran, totul se misca, totul e viu!
Avand in vedere succesul de care s-a bucurat prima editie a proiectului“Muzica clasica la Metrou”, venim in intampinarea Zilelor Bucurestiului cu cea de a doua editie a proiectului, dezvoltat in parteneriat cu Asociatia „Arta nu musca”, - proiect de responsabilitate si sustenabilitate sociala - ce isi propune sa ofere cateva clipe de relaxare tuturor celor ce trec prin statiile de metrou - ajutandu-i sa evadeze din monotonia cotidianului. Proiectul isi propune, in acelasi timp, sa promoveze tinere valori romanesti.
Spectacolele vor avea loc chiar de Zilele Bucurestiului, intre 16 si 21 Septembrie 2013, in cele mai populate sase statii de metrou: Piata Unirii 1, Piata Unirii 2, Universitate, Piata Victoriei 1, Piata Victoriei 2 si Gara de Nord, in intervalul orar 17.30-19.00. Va invitam sa va delectati cu o serie de concerte de muzica clasica, sustinute direct pe peron de catre tineri artisti de la Opera Romana, de la liceele de muzica "Dinu Lipatti" si "George Enescu", studenti si masteranzi ai Universitatii Nationale de Muzica. Concertele vor fi acompaniate de momente inedite de grafica, desen, pictura, dans contemporan sau tango argentinian.
„Ma bucura implicarea companiei noastre intr-un proiect - inovativ dar si util noua, tuturor. Iata ca in zilele urmatoare ne vom afla in fata unor tineri talentati ce vor realiza prin interpretarea lor un veritabil dialog cu publicul calator cu metroul. Cu totii vom fi castigatori ! Castigatori sunt tineri interpreti, ce vor avea ocazia sa-si prezinte maiestria artistica precum si publicul ce va beneficia de moment placute. Spatiul generos al metroului va dobandi astfel noi valente, promovand cultura!”(Aurel RADU, director general Metrorex).
O noutate fata de editia precedenta o reprezinta difuzarea unui program de muzica clasica prin plasmele de la metrou, in perioada 04 – 30 septembrie 2013, in statiile amintite, o ora dimineata, de la 07.30 la 08.30 si o ora dupa amiaza, de la16.00 la 17.00.
Parteneri: Arta nu musca, Kanal D, Realitatea.net, Adevarul.ro, Blitz TV, Zile si Nopti, , Ziarul Ring, Ingenium Media, Tshirtfactory.ro, getlokal.ro, AQUA Carpatica, Asociatia Bucurestiul meu drag, Senia Music, Ario Dante, Sound Rental, Rotary Bucharest Triumph.
Va invitam asadar la o suita de concerte ce va vor tine cu respiratia taiata, la muzica de buna calitate, muzica ce emotioneaza, destinde si educa, muzica clasica la metrou!

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2013 12:10:28    Titlul subiectului: 169774

Programul de circulatie al metroului in perioada Sarbatorilor de Iarna: http://www.metrorex.ro/_read307-1

Citat:
In pragul Sfintei Sarbatori a Nasterii Domnului si Anului Nou, Metrorex adreseaza partenerilor media precum si tuturor utilizatorilor metroului, multumiri pentru buna colaborare, traditionalele urari de sanatate, fericire, impliniri si prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada sarbatorilor de iarna.

- In zilele de 23, 24, 27, 30 si 31 decembrie a.c. trenurile vor circula pe Magistralele 1, 3 si 4 la un interval de 8 minute, iar pe Magistrala 2 la un interval de 4- 5 minute.
- In zilele de 25 si 26 decembrie a.c. si in perioada 1- 5 ianuarie 2014, trenurile de metrou vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni- Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) si Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Parc Bazilescu), la un interval de 8 minute.
- In noaptea de 31 decembrie 2013/ 01 ianuarie 2014 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:30 – 1:30 la un interval de 10 minute si de la ora 1:30 pâna la ora 5:00 la un interval de 20 minute.
- In data de 03 ianuarie 2014 pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera) se vor introduce suplimentar doua trenuri care vor circula in intervalul orar 6:30- 20:00.
- In functie de numarul calatorilor inregistrati, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micsorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, in scopul satisfacerii in conditii optime a cererii de transport cu metroul in aceasta perioada.

LA MULTI ANI !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 11:53:35    Titlul subiectului: 169881

Programul mai detailat al Metrorex in noaptea dintre ani, precum si rutele pe unde vor fi deviate, in anumite intervale orare, unele linii RATB, il puteti vedea aici.

Citat:
Programul Metrorex de REVELION

Metroul va circula în noaptea de Revelion, la 20 de minute, între orele 1.30 și 5.00, și mai des în afara acestui interval orar, informează Metrorex. În perioada 1- 5 ianuarie, trenurile de metrou vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni- Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) și Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Parc Bazilescu), la un interval de 8 minute.

În zilele de 30 și 31 decembrie, trenurile vor circula pe magistralele 1, 3 și 4 la un interval de 8 minute, iar pe Magistrala 2 la un interval de 4 - 5 minute.

În noaptea de Revelion (31 decembrie 2013/ 01 ianuarie 2014), metroul va circula, între orele 23.30 - 1.30, la un interval de 10 minute, și de la ora 1.30 până la ora 5.00 la un interval de 20 de minute. În data de 3 ianuarie 2014, pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera), vor fi introduse suplimentar două trenuri care vor circula în intervalul orar 6.30 - 20.00. În funcție de numărul călătorilor înregistrați, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micșorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, mai anunță compania.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 02 Feb 2014 20:06:31    Titlul subiectului: 170871

Un articol excelent despre unele taine ale metroului bucurestean,taine despre care s-a mai scris si aici la noi pe forum dar si pe alte forumuri de profil o sa atasez decat link-ul fara citate din articol deoarece vreau sa va las sa va delectati cu poze si cu articolul care este,repet,excelent http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/tainele-naucitoare-ale-metroului-ce-n-vrut-ceau-escu-sta-ii-drumul-tabe
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Feb 2014 21:47:00    Titlul subiectului: 170874

Destul de multe inexactitati. Chiar trebuie sa le reiau ? Se cunosc deja.
Cap de afis peroanele inguste de la Piata Romana. Unde vedeti voi peroane inguste acolo ? E o prostie si vad ca se persista in ea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 02 Feb 2014 22:19:12    Titlul subiectului: 170876

Dar nici largi nu prea poti sa le spui la peroanele alea,mie personal mi se par destul de inguste si cam periculoase .Si nu stiu unde vezi tu inexactitati pentru ca in articol vorbesc inginerii care au lucrat la magistralele de metrou. Articolul mi se pare destul de bine documentat mai ales ca s-a cerut parerea "expertilor".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Feb 2014 23:58:46    Titlul subiectului: 170878

Off, trebuie sa repet.
Peroanele din Piata Romana sunt normale ca si latime, chiar destul de late.
"Peronul" acela ingust este banda de siguranta pe care nu ai ce cauta in nici o statie de metrou cand nu e metroul in statie si oprit.
Nu mai tot o tineti mortis ca banda aceea de siguranta ar fi peron, ca nu e.
Daca ati stii sa cititi afisele ati vedea ca scrie ca e interzis de asteptat metroul acolo.
De aceea, când privim acum stația de metrou vedem că aceasta are forma unei arcade, pentru că pe-aici, până s-a aprobat „de sus” construcția stației, metroul a circulat fără oprire, circa un an, între Universitate și Piața Victoriei.
Asta e alta prostie, statii in curba mai sunt, una foarte cunoscuta pe vremea lui Ceausescu, si anume Victoriei ( M 2 ).
Asadar statia Romana nu e in curba pentru ca acolo initial nu ar fi oprit metroul.
Celalalte dezvaluiri senzationale sunt postate de ceva vreme pe internet, adica de ani buni, asadar autorul articolului nu a facut altceva decat a copiat din alta parte lucruri cunoscute.
Iar titlul articolului e cretin rau de tot, auzi, Tainele naucitoare..., care taine, ca le stim de ceva ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2014 19:59:09    Titlul subiectului: 170883

O inexactutate care se vrde din capul locului este faptul că metroul nu a fost construit pentru cartierul Militari în detrimentul "burghejilor", ci pentru a uni centrul cu zona Industriilor. Să nu uităm că punctele terminus ale metroului au fost mereu zone industriale: Semănătoarea-Timpuri Noi, Industriilor-Republica, Pipera-IMGB, chiar și magistralele neterminate mergeau către Laromet și Policolor. În Drumul Taberii care ar fi fost acel capăt?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2014 20:57:10    Titlul subiectului: 170887

andrei11 ai dreptate ca din punctul tau de vedere sau din punctul unui user care frecventeaza forumurile dedicate transportului in comun sa considere acest articol o aberatie sau un lucru stiu de foarte mult timp,dar trebuie sa iei in considerare ca sunt multi oameni care nu stiu foarte multe despre "secretele din adancul Bucurestiului".Ai,poate,dreptate cand spui ca bucatica aceea de peron este de fapt zona de siguranta .Din punctul meu de vedere al calatorului nu este chiar asa ca daca imi aduc aminte stiu ca intre banda de siguranta si trenul propriu zis ar fi 25-35 de cm(astept pareri sau explicatii detaliate) pe cand bucatica aia de peron cred eu ca ar avea undeva intre 50-75 cm.Stiu ca peronul propriu zis este cel din spatele "paravanului de beton" insa dupa cum bine stim multa lume asteapta metroul pe "bucatica" de peron.Repet nu tin parte ziaristului care a facut articolul ,dar cum am mai spus sunt foarte multi oameni care nici pana in ziua de astazi sau nu isi mai aduc aminte ca metroul nu a oprit o perioada la Piata Romana si de aceea am postat link-ul cu acest articol pentru ca sa stie si cei mai tineri cum "lucra" tovarasul(nu fac politica dar asa cum a lucrat el s-a construit un lucru care s-a dovedit foarte benefic peste anii,vezi numarul de calatori transportat de trenul galben fara caii) fata de cum se lucreaza astazi la constructia unei magistrale sau a unor cateva statii noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 11 Feb 2014 00:20:39    Titlul subiectului: 171048

Undeva pe Digi 24, pe Facebook, am vazut ca cineva a sculat din morti o idee mai veche despre un M7 Bragadiru-Voluntari, de care cica s-ar apuca. E ciudat ca intre 5 si 7 mai este 6... Nu mai inteleg daca e buna sau nu daca se mai face sau nu, dar deja se vorbeste de alte visuri mai mult sau mai putin realizabile.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2014 18:19:49    Titlul subiectului: 171838

Se pare ca (in sfarsit) Metrorex-ul i-a mai taiat "teava" lui Radoi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Gata cu patiseriile și micile magazine din interiorul stațiilor de metrou, anunță reprezentanții METROREX.

Dupa ruperea contractului cu RATB, Metrorex a rupt contractul si cu firma sindicatului, prin care banii din publicitate si inchirierea spatiilor comerciale din statii ajungeau la sindicatul condus de Ion Radoi.

Sindicatul Metrorex ar fi castigat milioane de euro anual, mult mai mult ca Regia.

Metrorex va incheia noi contracte, din care va incasa cea mai mare parte a sumelor obtinute din reclama si din inchirierea magazinelor, scrie metropotam.ro.

Noul contract de inchiriere al spatiilor Metrorex va contine si un Cod de Bune Practici. Acesta va stabili tipul de activitati comerciale care vor putea fi desfasurte in statiile de metrou.

"Fara tiganeala, fara lenjerie intima la vanzare si fara patiserii care umplu statia de mirosuri suspecte. Am vrea sa vedem magazine moderne, eventual lanturi multinationale", arata Radu.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 21:02:30    Titlul subiectului: 172475

Programul de circulatie al metroului in Noaptea de Inviere precum si in zilele de Pasti: http://www.metrorex.ro/_read321-1

Citat:
Administratia Metrorex va ureaza Paste Luminat si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada Sarbatorilor Pascale.
In noaptea de 19/20 aprilie 2014 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:00 si 01:00 la un interval de circa 10 de minute si intre orele 1:00 si 05:00 la un interval de 20 minute.
In perioada Sarbatorilor Pascale (19 – 21 aprilie 2014) trenurile de metrou de pe toate cele 4 magistrale vor circula la un interval de timp cuprins intre 8 si 10 minute.
Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3, cuprins intre statiile Dristor 1 si Eroilor, trenurile vor circula la un interval de 4 – 5 minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Oct 2014 10:41:29    Titlul subiectului: 175058

Un articol de pe economica.net in care aflam ca extensia spre Straulesti (M4) va fi realizata cu bani europeni. De asemenea, tot din articol aflam ca vor incepe lucrarile de modernizare a magistralei 2, tot cu bani europeni. Eventual, despre fiecare subiect in parte sa vorbim la topicul aferent. Articolul se poate vedea aici.

Citat:
Tot Metroul a intrat pe fonduri UE

Extinderea Magistralei 4 de Metrou cu tronsonul Parc Bazilescu- Lac Străulești va primi 116 milioane de euro de la UE și trebuie realizată până în 2016. Toate proiectele Metrorex sunt acum trecute pe finanțare europeană nerambursabilă.

Comisia Europeană a declarat eligibil proiectul de infrastructură de metrou Magistrala 4, Racordul 2 - Sectiunea Parc Bazilescu – (PS Zarea) Străulești și va finanța lucrările cu 116 milioane de euro, fără TVA, dintr-un cost total de 172 de milioane de euro, fără TVA. Termenul de finalizare a lucrărilor este 2016. „Se lucrează frenetic, puteți merge să vedeți șantierul”, a spus Aurel Radu, directorul Metrorex.

Acest nou tronson de metrou reprezintă o extindere a liniei de metrou aflată deja în operare – Magistrala 4, Racordul 2 - Gara de Nord – Parc Bazilescu. Se realizează astfel legătura cartierelor din nord-vest cu Gara Basarab, Gara de Nord și zona centrala, având conexiune cu linia in funcțiune, Magistrala 1, la stația de metrou Basarab și la stația de metrou Gara de Nord.

„Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalații electrice, sanitare, ventilație și curenți slabi”, arată reprezentanții Metrorex.

Și aici, ca și pe Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor, antreprenorul general al lucrării este compania italiană Astaldi. Aceasta conduce o asociere la care mai participă SOMET, TIAB și UTI.

Practic, odată cu această nouă finanțare nerambursabilă a UE, toată rețeaua Metroului bucureștean va fi modernizată pe bani europeni, iar noile Magistrale sau secțiuni în construcție, la fel, vor fi construite cu fonduri majoritar europene. Mai mult,și noile trenuri pe care Metrorex le va cumpăra vor fi plătite cu bani de la UE.

Magistrala 2 și Magistrala 4 de metrou se vor moderniza din bani europeni. Cele două proiecte au primit acceptul Comisiei Europene pentru finanțare pe POST-T și vor costa împreună 538 de milioane de euro, din care contribuția părții românești repezintă 15%, potrivit reprezentanților Metrorex.

La Magistrala 2 Pipera – Berceni, am fost declarați eligibili pentru o finanțare de 409 milioane de euro fără TVA, pentru modernizarea stațiilor, achiziția de material rulant, înlocuire căii de rulare, ventilație, plafoane și altele. Lucrările încep în decembrie, anul acesta, și se vor termina în a doua parte a lui 2017.
'
În banii pentru Magistrala 2 intră și achiziția trenurilor spaniole CAF, 16 trenuri în total, cu opțiune pentru încă 8. Plata acestor trenuri era, până acum, exclusiv în sarcina Metrorex. Regia a și achitat un sfert din cele 106 milioane de euro, cât este valoarea contractului, iar restul va fi plătit din fonduri europene nerambursabile. „Putem spune că trenurile CAF se plătesc din fonduri europene”, afirmă Radu.

Și lucrările la Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei -Eroilor, sunt finanțate din bani europeni. Costurile sunt de 1,2 miliarde de euro. Aici, lucrările la structura de rezistență trebuie finalizate până în septembrie 2015, altfel România pierde finanțarea europeană și mai trebuie să și returneze toate sumele primite până acum.

Mai mult, potrivit directorul Radu, și Magistrala 1 Dristor - Pantelimon ar urma să fie reabilitată și modernizată pe bani europeni.

Toate proiectele Metrorex ce au fost declarate ca fiind eligibile de finanțare europeană nerambursabilă depășesc 1,5 miliarde de euro.

Metroul bucureștean are o rețea de 69 de kilometri, împărțiți în patru linii magistrale, și 51 de stații.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2014 21:40:02    Titlul subiectului: 175449

Bucurestenilor li se pregateste o surpriza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Călătorești cu METROUL? În perioada 10 - 14 noiembrie ți se pregătește o SURPRIZĂ

Organizația nonguvernamentală Arta nu mușcă, cu susținerea Metrorex, oferă bucureștenilor o săptămână de muzică clasică la metrou, în cele mai tranzitate patru stații, se arată pe pagina de Facebook a evenimentului. Astfel, cei care vor călători cu metroul, în perioada 10 - 14 noiembrie, se vor delecta cu o serie de concerte de muzică clasică, susținute direct pe peron, de artiști de la Opera Națională București și studenți și masteranzi ai Universității Naționale de Muzică București. Concertele vor fi acompaniate de momente inedite de grafică, desen, pictură, salsa, dans contemporan, dar și de balet clasic. De asemenea, va avea loc o expoziție foto specială post proiect cu cele mai emoționante expresii ale participanților la spectacole. Festivalul de muzică clasică la metrou se află la cea de-a treia ediție. Arta nu mușcă este un demers socio-cultural din România, având ca obiective încurajarea consumului de produse culturale și apropierea publicului de universul creativ și promovarea comunității de tineri artiști talentați, din diferite domenii, într-o manieră cât mai actuală și neconvențională.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Noi 2014 08:06:41    Titlul subiectului: 175465

Metroul va beneficia de un buget mare pentru investitii, in special din bani europeni. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Buget record de investiții la Metrorex, în 2015: 2,7 miliarde lei. Pe ce se vor cheltui banii

Conducerea Metrorex anunță că, anul viitor, metroul din București ar putea beneficia de cel mai mare buget din istorie pentru investiții, de circa 2,7 miliarde de lei, din care numai 2,5 miliarde de lei sunt bani europeni.

"Bugetul pentru anul viitor, solicitat și sunt șanse mari să fie aprobat, este de 2,5 miliarde de lei, bani europeni, fără cei pentru Magistralele 1 și 3. La această sumă se adaugă circa 40 milioane de lei, bani elvețieni, pentru prelungirea Magistralei 4 până la Progresu, și 150 milioane lei pentru Magistrala 6. Astfel, bugetul de anul viitor va ajunge aproape de 3 miliarde de lei și sunt șanse mari să și primim acești bani", a declarat, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiții al Metrorex.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, proiectele pe care instituția le are în derulare sunt printre cele mai mari din sectorul transporturilor. ”Va fi cel mai mare buget din istoria metroului. Banii vor fi primiți pentru că toată documentația a fost depusă la termen. Astfel, cu toate criticile, la metrou se lucrează. Avem foarte multe proiecte de viitor, cred că printre cele mai mari investiții din transporturi. De asemenea, s-au făcut foarte multe economii, de la curățenie, la deratizare și pază. Mai avem aproape 1 miliard de euro, bani care provin dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții, dar nu i-am mai folosit pentru că am absorbit bani din fonduri europene nerambursabile și astfel am putut aduce și folosi bani mult mai ieftini decât cei din credit, care trebuiau returnați, cu dobânda aferentă”, a spus Aurel Radu.

Cei 2,5 miliarde de lei vor fi folosiți pentru Magistrala 5, modernizarea Magistralei 2 și extinderea Magistralei 4 cu cele 2 stații care sunt acum în lucru, achiziționarea de noi trenuri de metrou, modernizarea sistemului de ventilație și modernizarea sistemului de control acces (casierii, turnicheți de intrare în stații, automat de vânzare bilete, sistem de taxare contact less).

Cătălin Homor spune că, după finalizarea acestor proiecte, metroul din București va fi unul dintre cele mai moderne metrouri din lume.

Potrivit lui Cosmin Dinescu, consilierul personal al șefului Metrorex, cea mai mare realizare pentru actuala echipă de la conducerea instituției o reprezintă accesarea de fonduri europene nerambursabile. "Tot timpul s-a pus problema că Metrorexul reprezintă interes local și nu primea finanțare, dar noi am gândit altfel și am spus că nu se poate declara că e obiectiv de interes local, atâta timp cât face legătură cu gara și va asigura și legătura cu aeroportul. E clar un obiectiv de interes național, pentru că nu circulă numai bucureștenii cu metroul, ci oameni din toată țara. Datorită acestei noi idei metroul a putut fi eligibil pentru fonduri europene prin Programul Operațional Sectorial "Transport". Toate aceste motive, care au dus la schimbarea percepției și transformarea metroului dintr-un obiectiv de interes local într-unul de interes național, fac parte din fundamentarea pe care noi am făcut-o pentru a fi eligibili pe fonduri europene. Am și avut avantajul că Metrorexul era sub tutela Ministerului Transporturilor și nu a unei primării locale. Acest avantaj a dus la obținerea finanțării și eligibilității pentru fonduri europene. Degeaba ai numeroase proiecte, dacă nu ești eligibil. Nu te ia nimeni în seamă”, a explicat și Cosmin Dinescu.

”Bucureștiul aduce peste 25% din PIB. Cum poți să zici că e de interes local?”, a completat Cătălin Homor.

Întrebat de reporterii B365.ro dacă Metrorexul va mai ajunge, în contextul actual, în subordinea Primăriei Capitalei Aurel Radu a precizat că nu s-a mai discutat despre trecerea instituției în subordinea Municipalității și nici nu crede că se va realiza asta. "În prezent, noul ministru (n.r. - Ioan Rus) vrea să revitalizeze Autoritatea Metropolitană de Transport, care, așa cum se știe nu își realizează scopul. Deocamdată se lucrează la reașezarea, și din punct de vedere funcțional, a Autorității Metropolitane și, din discuțiile care sunt pentru acest subiect se încearcă să se dea rolul Autorității de stabilire a strategiei, de control al politicilor de dezvoltare și integrarea sistemelor de transport public pentru că AMT nu are deocamdată decât un rol foarte redus, la nivelul licențelor pe care le acordă. Din prisma aceasta s-a luat în considerare și legislația europeană care dă anumite coordonate transportului public și întâi trebuie să se armonizeze legislația, care să se implementeze și la nivelul țării”, au explicat reprezentanții Metrorex, pentru B365.ro.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Noi 2014 20:37:16    Titlul subiectului: 175686

Azi a fost ziua portilor deschise la dispeceratul Metrorex cu ocazia implinirii a 35 de ani de cand avem metrou. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cum arată Dispeceratul Metrorex, locul în care se coordonează activitatea metroului bucureștean

Miercuri, 19 noiembrie, cu ocazia aniversării a 35 de ani de la punerea în funcțiune a primului tronson de metrou din Capitală, curioșii au avut ocazia să descopere "inima metroului", vizitând Dispeceratul Central Metrorex.

De mai bine de 35 de ani, la Dispeceratul Central al Metrorex se lucrează non-stop, pentru că activitatea metroului trebuie coordonată atât ziua, cât și noaptea, când se lucrează în subteran. "Aici în permanență lucrează cineva, și zi și noapte. Activitatea la dispecerat nu începe la o oră, ci se lucrează în permanență", spune Valentin Bădău, șeful dispeceratului, care lucrează în cadrul companiei care gestionează transportul în comun din subteran încă din 1977.

Valentin Bădău a fost cel care, miercuri, le-a explicat curioșilor, jurnaliști și nu numai, cum se lucrează la Dispeceratul Central al Metrorex, locul în care se coordonează activitatea metroului bucureștean.

Activitatea celor care se asigură că trenurile de metrou circulă normal este împărțită astfel: într-o încăpere se urmărește circulația trenurilor pe Magistralele 1 și 3, iar în cealaltă încăpere se urmărește circulația trenurilor pe Magistralele 1 și 4. Pe panourile din dispecerat se poate vedea în orice moment ce trenuri sunt pe linii și unde se află fiecare, astfel încât să se poată respecta intervalul de succedare. Dacă se observă vreo anomalie se transmite automat informația către sistemul automat de conducere al trenului.

"Trenul funcționează în sistem automat, primește informația și apoi știe ce trebuie să facă. Pleacă, merge cum vrea el, oprește, în funcție de condițiile care i se transmit din dispecerat. Totul ține de siguranța circulației. Trenurile pot fi manevrate prin comandă locală sau de la dispecer. Dacă se întâmplă ceva pe traseu, trenul frânează. Din cauza asta, de multe ori, trenul frânează, iar lumea se întreabă de ce a frânat. Nu e de vină mecanicul, ci totul ține de ce i se transmite din dispecerat. Trenul oprește la peron, la punct fix, mecanicul nu face nimic. Sunt situații în care conduce și mecanicul, dar alea sunt excepții. Trenurile circulă după un grafic, în funcție de ore. Maximum de trenuri pe Magistrala 1 este de 19 și 13 trenuri pe Magistrala 2, apoi se mai retrag la depou, la anumite ore. Pe Magistrala 2 avem câte un tren în fiecare stație la orele de vârf. Totul ține de cât îți permite instalația pentru că se pierde mult timp la rebrusare, la întoarcere", a explicat Bădău.

De asemenea, la Dispeceratul Central se urmărește și buna funcționare a instalației, a sistemelor de ventilație, a lifturilor sau a scărilor rulante din fiecare stație și se transmite informația pentru a se interveni acolo unde sunt defecțiuni.

37 de ani, în slujba metroului

Acum, Valentin Bădău se pregătește să iasă la pensie și spune că din pasiune a lucrat mai bine de 37 de ani la metrou, deși a avut uneori ocazia să plece. La început lucra tot la dispecerat la ramura Semnalizare Centralizare Bloc, pe partea de instalații. "E o pasiune, chiar dacă sunt și părți neplăcute, mai ales în ceea ce privește programul non-stop. Se lucrează în ture. Ei lucrează 2 zile dimineața, 2 zile după-amiaza și 2 zile noaptea. Trebuie să duci o viață mai sportivă aici. Nu poți să ai totul, mai ai și câștiguri și pierderi. La început dădeam în funcție instalațiile. A fost o epocă frumoasă, am lucrat pe teren. Activitatea de la metrou a fost una frumoasă. Acum nu mai e bine să spui că ai stat într-un loc de muncă de la început până la sfârșit. Oamenii întreprinzători trebuie să plece unde e mai bine, cel puțin așa gândesc tinerii, care spun că e bine să pleci atunci când găsești o oportunitate, că numai proștii stau într-un loc. Dar eu nu mă consider prost și nici colegii", spune, râzând, Valentin Bădău.

După ce a lucrat la instalații a fost inginer, inginer stagiar, inginer la o secție de exploatare, șef de laborator, dispecer central și apoi șeful dispecerilor centrali. Lucrând la metrou încă de la 1 noiembrie 1977, Bădău a prins nu numai inaugurarea primului tronson de metrou, ci și perioada în care încă se construia prima linie de metrou din București. "Ceaușescu venea săptămânal la metrou în faza de construcție. La Izvor pe pereți se făceau mereu mostre cu finisajele. Dacă nu-i plăcea ceva se dădea jos, dar nu aștepta să se facă totul. S-au băgat bani mulți în metrou. La 19 noiembrie s-au făcut probe tehnologice cu călători. Nu s-au făcut probe cu călători ca să-i măcelărească, ci tot s-a ezitat să se dea în exploatare, pentru că au fost unele întârzieri. Inaugurarea metroului era programată inițial în mai 1978, dar au fost probleme cu ramele de la Astra Vagoane Arad și s-a întârziat astfel punerea în funcțiune a metroului", a mai spus Bădău.

Metroul românesc a aniversat, pe 19 noiembrie, 35 de ani de existenta si, cu aceasta ocazie, Metrorex le-a oferit calatorilor prilejul sa descopere cum functioneaza metroul bucurestean, organizând, miercuri, între orele 10.00 - 15.00, Ziua Portilor Deschise la Dispeceratul Central Metrorex, de la statia Piata Unirii 1.

"Manifestarile prilejuite de aceasta mare sarbatoare a tuturor lucratorilor de la metrou au inceput cu proiectul "Stationati pe dreapta" realizat in parteneriat cu ONG-ul Interact Bucuresti, au continuat cu "Vizita pe santierul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei – in cadrul Simpozionului National de Cai Ferate", a urmat evenimentul omagial "Brancovenii", ce s-a desfasurat in statia de metrou cu acelasi nume, apoi am oferit publicului un regal artistic- cinci zile de opera si balet in patru statii de metrou - Festivalul de Muzica Clasica la Metrou. METROUL ROMANESC SI METROURILE TERREI, editia a doua, cartea autorului Ilie Tanasache a avut lansarea in statia de metrou Piata Unirii 1 in prezenta unor distinsi invitati. Galeria din Galerie – proiect dezvoltat in parteneriat cu Asociatia Bucurestiul meu drag, va gazdui începând din aceasta seară (n.r - marți) o expozitie cu si despre Metroul Romanesc la 35 de ani.

Evenimentele pe care le-am organizat își propun să dezvăluie aspecte din latura nevăzută a muncii lucrătorilor de la metrou și să ofere momente de relaxare clientilor nostri, calatorii. In acelasi timp ele adauga valoare acestui spatiu public important, metroul din București", potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro de Metrorex.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Dec 2014 22:07:58    Titlul subiectului: 176157

Pe site-ul Metrorex a aparut programul de circulatie al metrourilor in perioada Sarbatorilor: http://www.metrorex.ro/_read360-1

Citat:
In pragul Sfintei Sarbatori a Nașterii Domnului și Anului Nou, Metrorex adreseaza partenerilor media precum și tuturor utilizatorilor metroului, multumiri pentru buna colaborare, traditionalele urari de sanatate, fericire, impliniri și prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada sarbatorilor de iarna.
- In zilele de 22 ,23, 24 și 29,30, 31 decembrie a.c. trenurile vor circula pe Magistralele 1, 2, 3 și 4 la un interval de 8 minute.
- In zilele de 25 și 26 decembrie a.c. și in perioada 1- 4 ianuarie 2015, trenurile de metrou vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni- Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) și Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Parc Bazilescu), la un interval de 9 minute.
- In noaptea de 31 decembrie 2014/ 01 ianuarie 2015 trenurile de metrou vor circula intre orele 24:00 – 1:00 la un interval de 10 minute și de la ora 1:00 pâna la ora 5:00 la un interval de 20 minute.
- In functie de numarul calatorilor inregistrati, in perioada 22- 24 și 29- 31 decembrie 2014 Metrorex va introduce trenuri suplimentare pe Magistralele 1, 2 și 3.
LA MULTI ANI !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2015 12:06:29    Titlul subiectului: 176349

Cei de la Metrorex se pare ca nu agreeaza ziua "fara pantaloni la metrou". Articolul se gaseste aici.

Citat:
Călătorii care vor participa la evenimentul Fără pantaloni la metrou vor fi amendați,anunță Metrorex

Evenimentul No Pants Subway Ride (Fără pantaloni la metrou), care are loc la nivel mondial începând din 2002, este plănuit să se desfășoare pentru prima dată și în București, duminică, de la ora 15.00, când locuitorii orașului sunt invitați să se plimbe cu metroul fără să poarte pantaloni. Reprezentanții Metrorex anunță însă că cei care vor călători cu metroul doar în lenjerie intimă vor fi amendați.

Organizatorul evenimentului No Pants Subway Ride (Fără pantaloni la metrou) în București a declarat pentru metropotam.ro că s-a interesat daca cei care vor lua parte la eveniment risca sa fie amendati de politie.

"In urma unei convorbiri telefonice cu comisarul Politiei Metrorex - domnul Stanescu - am aflat ca nu reprezinta expunere indecenta daca circuli cu metroul in boxeri sau imbracaminte sport scurta. Insa, aici nu intra si chilotii tanga sau chilotii tetra, asa ca ar fi bine sa le evitati pentru a nu fi amendati", a precizat organizatorul evenimentului.

Răspunsul oferit de Metrorex prin intermediul Biroului de presă a fost însă altul. Astfel, reprezentantul Biroului de presă a declarat că toți călătorii care vor urca în metrou în lenjerie intimă vor fi amendați.

No Pants Subway Ride este un eveniment global, care se întâmplă an de an și care a început în 2002, în New York, la inițiativa Improv Everywhere.

În acest an, la eveniment vor participa cel puțin 60 de orașe din lume, fiind pentru prima dată când manifestarea este planificată să fie organizată și în București, potrivit informațiilor prezentate pe pagina de Facebook dedicată "No Pants Subway Ride".

Evenimentul se va desfășura duminică, de la ora 15.00, în toate orașele participante.

În București, cei interesați să participe sunt așteptați duminică, la ora 15.00, la ieșirea de metrou Unirii - Hanul lui Manuc. Planul pentru ruta și modul în care vor fi organizați participanții va fi anunțat la locul de întâlnire.

La punctul de întâlnire, participanții vor fi organizați în grupe și împărțiți la un anumit vagon. Liderul de grup va împărți participanții în grupe mai mici, atribuind fiecăruia o stație specifică unde să se dezbrace de pantaloni, respectiv fustă.

Participanții trebuie să aibă la ei un rucsac sau o sacoșă pentru a depozita pantalonii, o cartelă de acces la metrou sau bani pentru ea și mult entuziasm. De asemenea, aceștia trebuie să poarte haine normale de iarnă (pălărie, căciulă, mănuși etc.).

Participanții la manifestare își vor scoate pantalonii în interiorul stației de metrou, înainte de a intra în vagoane. Participanții la eveniment trebuie să poarte boxeri sau pantaloni scurți, nefiind permisă versiunea de chiloți tanga, scrie Mediafax.

La eveniment pot participa cei care sunt dispuși să își dea pantalonii jos de pe ei la metrou, cei care au abilitatea de a menține un ton indiferent cu privire la acest lucru și care au un bilet de metrou valid.

De asemenea, participanții la eveniment trebuie să acționeze ca de obicei, să nu interacționeze cu alți participanți la eveniment pe care nu îi cunoaște. În cazul în care sunt întrebați de oameni de ce circulă în acest mod, ei le vor spune acestora că "au uitat pantalonii acasă" și, da, le este "un pic rece". De asemenea, trebuie să insiste că este o coincidență faptul că și alte persoane și-au uitat în aceeași zi pantalonii acasă.

De asemenea, participanții trebuie să stea în vagon cum ar sta de obicei. Pot citi o revistă sau o carte sau să aibă activitățile pe care le au de fiecare dată când circulă cu metroul.

Evenimentul No Pants Subway Ride este plănuit să se desfășoare duminică, de la ora 15.00, și în orașe precum New York, Amsterdam, Barcelona, Berlin, Boston, Brisbane, Copenhaga, Helsinki, Lisabona, Londra, Los Angeles, Madrid, Miami, Montreal, Paris, Praga, Riga, Roma, San Francisco, Stockholm, Sydney, Toronto, Vancouver și Washington DC, potrivit site-ului improveverywhere.com.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
laur5287



Data înscrierii: 11/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Iun/2023
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2015 22:50:56    Titlul subiectului: 176365

Alta initiativa plina de intelepciune americana, gen ice bucket challenge. Si ce se demonstreaza mergand cu metroul in chiloti... sau pardon, boxeri sau pantaloni scurti? O fi vreo noua metoda de educatie? Sau spirit de turma? Sunt scarbit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2015 11:09:54    Titlul subiectului: 176427

Moda fara pantaloni tinde sa prinda radacini si pe meleagurile noastre. Articolul se gaseste aici.

Citat:
NO PANTS DAY la metrou. Câțiva bucureșteni au călătorit fără pantaloni la metrou.

NO PANTS DAY la metrou. Câțiva bucureșteni s-au încumetat să participe la evenimentul No Pants Subway Ride (Fără pantaloni la metrou), care are loc la nivel mondial începând din 2002. Prima ediție a evenimentului a fost programată duminică, pe Magistrala 2 de metrou Berceni-Pipera, de la ora 15.00.

NO PANTS DAY la metrou. Numărul celor care s-au încumetat să participe la evenimentul No Pants Subway Ride (Fără pantaloni la metrou) a fost însă foarte redus, fiind chiar mai mulți reporteri decât călători fără pantaloni în metrou, potrivit unor călători. "Am ramas si eu surprinsa ...macar daca era ceva fun, dar impresia pe care am avut-o eu din afara era un maaare haos in care 492759561 de fotografi se inghesuiau sa fotografieze 5 oameni...in metrou", a scris Andreea Popescu pe pagina de Facebook a evenimentului.

NO PANTS DAY la metrou. Pe pagina de Facebook a evenimentului își anunțaseră prezența 980 de persoane.

Evenimentul nu a fost însă privit cu ochi buni de reprezentanții Metrorex, care le-au declarat anterior organizatorilor, prin intermediul Biroului de presă, că toți călătorii care vor urca în metrou în lenjerie intimă vor fi amendați.

Organizatorul evenimentului No Pants Subway Ride (Fără pantaloni la metrou) în București a declarat pentru metropotam.ro că s-a interesat daca cei care vor lua parte la eveniment risca sa fie amendati de politie.

"In urma unei convorbiri telefonice cu comisarul Politiei Metrorex - domnul Stanescu - am aflat ca nu reprezinta expunere indecenta daca circuli cu metroul in boxeri sau imbracaminte sport scurta. Insa, aici nu intra si chilotii tanga sau chilotii tetra, asa ca ar fi bine sa le evitati pentru a nu fi amendati", a precizat organizatorul evenimentului.

NO PANTS DAY BUCUREȘTI. No Pants Subway Ride este un eveniment global, care se întâmplă an de an și care a început în 2002, în New York, la inițiativa Improv Everywhere.

În acest an, la eveniment vor participa cel puțin 60 de orașe din lume, fiind pentru prima dată când manifestarea este planificată să fie organizată și în București, potrivit informațiilor prezentate pe pagina de Facebook dedicată "No Pants Subway Ride".

Evenimentul se desfășoară duminică, de la ora 15.00, în toate orașele participante.

NO PANTS DAY BUCUREȘTI. În București, cei interesați să participe au fost așteptați duminică, la ora 15.00, la ieșirea de metrou Unirii - Hanul lui Manuc. Planul pentru ruta și modul de organizare fiind anunțat la locul de întâlnire.

Participanților li s-a cerut să aibă la ei un rucsac sau o sacoșă pentru a depozita pantalonii, o cartelă de acces la metrou sau bani pentru ea și mult entuziasm. De asemenea, aceștia au fost sfătuiți să poarte haine normale de iarnă (pălărie, căciulă, mănuși etc.).

Participanții la manifestare și-au scos pantalonii în interiorul stației de metrou, înainte de a intra în vagoane.

Participanții la eveniment au fost sfătuiți să acționeze ca de obicei, să nu interacționeze cu alți participanți la eveniment pe care nu îi cunosc, iar în cazul în care erau întrebați de oameni de ce circulă în acest mod, ei să le spună acestora că "au uitat pantalonii acasă" și, da, le este "un pic rece". De asemenea, participanții au fost sfătuiți să insiste că este o coincidență faptul că și alte persoane și-au uitat în aceeași zi pantalonii acasă.

NO PANTS DAY la metrou. Evenimentul No Pants Subway Ride este plănuit să se desfășoare duminică, de la ora 15.00, și în orașe precum New York, Amsterdam, Barcelona, Berlin, Boston, Brisbane, Copenhaga, Helsinki, Lisabona, Londra, Los Angeles, Madrid, Miami, Montreal, Paris, Praga, Riga, Roma, San Francisco, Stockholm, Sydney, Toronto, Vancouver și Washington DC, potrivit site-ului improveverywhere.com.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2015 15:24:54    Titlul subiectului: 176966

Se pare ca avem azi un alt eveniment artistic la metrou. Articolul se gaseste aici.

Citat:
"Frozen Bucharest": 200 de persoane vor "îngheța" astăzi la metrou

Aproximativ 200 de persoane se vor transforma în statui umane și vor "îngheța", duminică, într-o stație de metrou din centrul Bucureștiului, în cadrul unui eveniment intitulat "Frozen Bucharest".

Acest eveniment "nefiresc", care se va desfășura chiar în centrul Bucureștiului, la metrou, între orele 14.00 și 16.00, va fi organizat de Grupul Nefiresc.

Locul unde se va desfășura evenimentul este secret, pentru ca bucureștenii să fie surprinși de statuile umane.

Gruparea cuprinde câteva zeci de tineri care își propun să aducă ineditul și creativitatea în zone aglomerate și mohorâte din Capitală, prin diverse flashmob-uri speciale.

Pentru această duminică, pe 1 februarie, Nefiresc și-a propus să-i surprindă pe trecătorii grăbiți din București prin "statuile umane". Astfel, aceștia vor "îngheța" timp de 5 minute, sperând să îi facă pe bucureșteni să admire și chiar să participe la acțiunea spontană.

"Oamenii sunt din ce în ce mai grăbiți, neatenți și încruntați. Noi credem că putem și încercam, măcar pentru o zi, să îi facem să vadă lumea un pic diferit, să îi facem să zâmbească, să se întrebe și să acorde mai multă importantă calității timpului pe care îl consumă. La acest eveniment sunt așteptați cât mai mulți voluntari. Ei vor fi simpli trecători, călători cu metroul, care, la o anumită oră și la un anumit minut vor...«îngheța». Nu de frig, din fericire, ci vor rămâne nemișcați în poziția în care erau și vor rămâne așa timp de 5 minute, după care își vor continuă activitatea normal, ca și când nu s-ar fi întâmplat nimic!", a declarat Florin Bădiță, liderul Grupului Nefiresc și organizatorul evenimentului, potrivit Mediafax.

Cei care doresc să participe la acest eveniment trebuie să completeze în prealabil formularul ce se găsește pe pagina de Facebook a evenimentului (https://www.facebook.com/events/1402061256758974/), pentru a primi indicații despre punctul de întâlnire.

Grupul Nefiresc se află la al treilea eveniment inedit în București, după "No Pants Subway Ride (Ziua Fără Pantaloni la Metrou)" și "Free Hugs (Îmbrățișări gratuite pe stradă)".

Următoarele evenimente pe care le pregătesc cei de la Nefiresc sunt "X și 0 la metrou", "Jam Session" în Parcul Izvor, "Turnul Parașutiștilor" și "Leagăne pentru adulți".

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bluepuffle20



Data înscrierii: 27/Ian/2015
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2015 18:30:48    Titlul subiectului: 177085

Un articol de acum un an. Astia au facut-o iar lata
http://www.b365.ro/mobi/cand-vor-disparea-trenurile-vechi-din-subteranul-bucurestean_203047.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Următoare
Pagina 14 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community