Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2015 13:48:45    Titlul subiectului: 178169

In sfarsit o veste buna. Directorul Metrorex a demisionat. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul general Metrorex, Aurel Radu, a demisionat din funcție

"Astăzi, 24.03.2015, membrii Adunării Generale a Acționarilor din cadrul Societății Comerciale de Transport cu Metroul București “Metrorex” – S.A. au luat act de renunțarea la contractul de mandat pentru funcția de director general a domnului Aurel Radu. Demisia acestuia este urmarea discuțiilor recente avute cu Ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat preluarea atribuțiilor de director general pe o perioadă interimară de către domnul Cătălin Homor, director Investiții și Achiziții Publice în cadrul Metrorex", anunță un comunicat al Metrorex.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2015 10:54:19    Titlul subiectului: 178492

Circulatia metroului in perioada sarbatorilor Pascale: http://www.metrorex.ro/_read378-1

Citat:
Administratia Metrorex va ureaza Paste Luminat si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada Sarbatorilor Pascale:
- In noaptea de 11/12 aprilie 2015 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:00 si 01:30 la un interval de circa 10 minute si intre orele 1:30 si 05:00 la un interval de 20 minute.
- In perioada Sarbatorilor Pascale (11- 13 aprilie 2015) trenurile de metrou de pe toate cele 4 Magistrale vor circula la un interval de timp cuprins intre 9 si 10 minute.
Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3, cuprins intre statiile Dristor 1 si Eroilor, trenurile vor circula la un interval de 4- 5 minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2015 07:12:34    Titlul subiectului: 182024

Metrorex se modernizeaza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Începe modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 și 3

Metrorex face deja primii pași pentru modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 și 3. Instituția caută consultant pentru lucrările de acest tip pe cele trei magistrale și tronsoanele de legătură. Metrorex va introduce și 139 de automate de vândut titluri de călătorie, pe lângă cele 35 existente deja pe toate cele patru magistrale de metrou.

Metrorex achiziționează servicii de "Consultanță și Dirigenție de șantier pentru realizarea Obiectivului Modernizarea Instalațiilor pe Magistralele 1, 2, 3 și T.L de metrou, Instalații control acces".

Prin acest proiect vor fi modernizate din punct de vedere al instalațiilor de control acces 41 de stații de metrou și 70 de zone de vestibul, vor fi instalate 1.352 de porți de acces și 139 de automate de vândut titluri de călătorie. Montarea automatelor de vândut cartele se va face în fiecare capăt de stație.

Toate porțile de intrare și 30% din cele de ieșire se vor echipa și cu validatoare pentru cartele magnetice.

Punctele de vânzare a titlurilor de călătorie vor dispune de echipamente fiscalizate. Astfel, odată cu introducerea noilor automate, bucureștenii vor primi bon fiscal pentru călătoriile cu metroul în toate cele 41 de stații incluse în contract.

În 2011, Metrorex a pus în funcțiune 35 de automate de vândut cartele, care au fost amplasate în stații de pe cele toate patru magistrale. Stațiile în care se află acum automatele de vândut cartele sunt: Parc Bazilescu, Jiului, 1 Mai, Pacii, Gorjului, Dristor 1, Aviatorilor, Universitate, Basarab 2, Grozavesti, Berceni, Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Eroii Revolutiei, Piata Unirii 1 si 2, Piata Romana, Aurel Vlaicu, Pipera, Republica, Titan, Nicolae Grigorescu 1, Eroilor, Preciziei, Lujerului, Crangasi, Gara de Nord 1, Piata Victoriei 2, Stefan cel Mare, Obor, Piata Iancului, 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny.

Automatele de vândut cartele existente la metrou conțin un ecran de comanda (touch screen) care afișează un meniu în limbile română, engleză și franceză. Aceste automate acceptă la plată atât carduri bancare emise sub sigla VISA și MasterCard, cât și cash, bancnote de 1, 5, 10, 50 lei și monede de 10 și 50 de bani.

Calatorii trebuie să introducă suma exactă a contravalorii legitimației de călătorie solicitată deoarece automatul nu acordă rest. Odată cu cartelele, automatele eliberează și chitanțe, însă nefiscale.

Metrorex: Noile instalații de acces la metrou vor diminua frauda

Potrivit caietului de sarcini al anunțului postat în SEAP, prin modernizarea instalațiilor de control acces ale metroului pe cele trei magistrale se dorește optimizarea accesului călătorilor în rețeaua existentă de transport cu metroul, a îmbunătățiri evacuării în caz de necesitate și a diminuării fraudei.

Potrivit Metrorex, după modernizarea instalațiilor de acces, în situații de urgență evacuarea călătorilor din stații se va face după un traseu obligatoriu prin secțiunile de intrare/ieșire, deblocarea porților urmând a fi făcută la o comandă și/sau la întreruperea tensiunii de alimentare.

Contractul prevede că Metrorex va fi asistat de consultant în implementarea cu succes a Proiectului, atât din punct de vedere a duratei și termenului de realizare, cât și a încadrării în bugetul aprobat, în condițiile asigurării standardelor de calitate.

Conform caietului de sarcini, serviciile care urmează a fi asigurate de consultant în cadrul contractului sunt:

a. acordarea de asistență Metrorex pentru activitatea corespunzătoare începerii execuției lucrărilor

b. supervizarea, urmărirea execuției lucrărilor cu înregistrarea și raportarea progresului acestora

c. verificarea programului lunar de execuție și urmărirea respectării acestuia pe parcursul execuției

d. verificarea și aprobarea detaliilor de execuție, programelor de lucrări, instalațiilor, echipamentelor, tehnicilor de construcție și a materialelor antreprenorului (controlul calitativ și cantitativ), cu respectarea prevederilor contractului de execuție

e. asigurarea instruirii personalului nominalizat de beneficiar pentru administrarea proiectului (echipa UIP)

f. asigurarea serviciilor de monitorizare/supervizare în perioada de garanție acordată lucrărilor.

Activitatea consultantului în cadrul contractului se va structura în două etape, respectiv:

- etapa de supervizare a execuției lucrărilor pe o perioadă de 8 luni și jumătate. Această activitate se va corela cu contractul de execuție lucrări corespunzător punerii în funcțiune a obiectivului proiectului

- etapa de monitorizare pe perioada de garanție acordată lucrărilor executate – pe o perioadă de 60 de luni, cuprinsă între recepția la punerea în funcțiune și recepția finală.

Valoarea estimată a contractului este de aproape 1,86 milioane lei cu TVA inclus. Finanțarea contractului se va asigura din fonduri externe nerambursabile POS-T 2007-2013 și de la bugetul de stat.

Consultantul va fi desemnat prin licitație deschisă, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut.

Ofertele sau cererile de participare se depun până la 29 octombrie 2015, la ora 10.00, ofertele urmând a fi deschise în aceeași zi, la sediul Metrorex.

Actualul sistem de taxare, greu de întreținut și cu costuri mari

"Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale, a serviciilor pentru călători și dezvoltarea transportului cu metroul prin promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita circulația sigură, rapidă și eficientă a persoanelor și bunurilor, cu nivel de servicii la standarde europene", reprezintă obiectivul POS-T menționat de Metrorex în caietul de sarcini.

Conform Metrorex, actualul sistem automat de taxare a fost pus în funcțiune în anul 1995, prin renunțarea la plata directă a călătoriei cu monede și adoptarea unui sistem bazat pe cartele (carduri) magnetice. "Această modificare adusă sistemului de taxare a adus importante beneficii economice și de management operatorului Metrorex, iar călătorilor o ofertă tarifară mai diversificată și mai atractivă. Vechimea sistemlui face ca acesta să fie afectat de uzura fizică și morală a componentelor sale, cu efecte neative în efortul de întreținere și în capacitatea de îmbunătățire a ofertei tarifare – inclusiv pentru cerința de integrare cu transportul public de suprafață. Sistemul automat de taxare al Metrorex, bazat pe cardul magnetic, deși încă funcțional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice și morale, precum și datorită epuizării capacităților de dezvoltare", arată Metrorex în caietul de sarcini.

Potrivit companiei care gestionează transportul în comun în subteranul bucureștean, modernizarea instalațiilor de acces la metrou se impune acum în contextul în care aplicațiile software de management al tranzacțiilor funcționează pe rețele de transmisie date de tip ATM care necesită mentenanță la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricație, iar tranzacțiile călătorilor, colectate în sistem sunt procesate în majoritatea situațiilor de computere din generația Pentium II (an 1997) la care, de asemenea, mentenanța și procurarea de piese de schimb sunt deficitare, dacă nu imposibil de executat.

Avantajele sociale ale modernizării instalațiilor de control acces sunt, potrivit Metrorex:

- creșterea calității vieții prin îmbunătățirea condițiilor de transport cu metroul

- optimizarea accesului călătorilor în rețeaua de metrou de la 947 călători pe oră la 1.091 călători pe oră

- creșterea gradului de siguranță prin îmbunătățirea evacuării în caz de necesitate

- creșterea eficienței în managementul comercial prin tipul de control ce va asigura un plus de rigoare și de protecție anti-fraudă.

Pașii ce vor fi urmați pentru modernizarea instalațiilor de control acces sunt:

- organizarea și perioada de licitație

- fabricarea echipamentelor

- demontarea vechiului sistem și montajul noului sistem de control acces și taxare

- asigurarea unui sistem de taxare ce va permite validarea cardurilor de tip magnetic, a cardurilor contactless Metrorex, RATB, bancar și alți opratori, precum și plata și validarea prin sisteme de telefonie mobilă

- configurarea aplicațiilor software care să permită unificarea mai multor tipuri de legitimații de călătorie specifice Metrorex, RATB și alți operatori de transport

- dezvoltarea sistemului astfel încât să permită extensii software și hardware pentru noi stații de metrou

- recepții și testări

- recepții finale.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2015 23:19:57    Titlul subiectului: 183093

Programul Metrorex in noaptea trecerii dintre ani: http://www.ziare.com/stiri/metrorex/cum-va-circula-metroul-de-revelion-1400770

Citat:
Cum va circula metroul de Revelion

Circulatia trenurilor de metrou pe Magistrala 1 (Republica - Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni - Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny - Preciziei) si Magistrala 4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu) va avea loc, pe 1, 2 si 3 ianuarie 2016, la un interval de circa 9 minute, informeaza Metrorex.

In ceea ce priveste noaptea de Revelion, metroul va circula intre orele 24:00 - 1:00 la un interval de 10 minute, iar de la ora 1:00 pana la ora 5:00 la un interval de 20 minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Apr 2016 18:25:38    Titlul subiectului: 184928

Programul Metrorex pentru perioada Sarbatorilor Pascae: http://www.metrorex.ro/_read414-1

Citat:
Administratia Metrorex va ureaza Paste Luminat si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada Sarbatorilor Pascale:
In noaptea de 30 aprilie/1 mai 2016 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:00 si 01:30 la un interval de circa 10 minute si intre orele 1:30 si 05:00 la un interval de 20 minute.
In perioada Sarbatorilor Pascale (30 aprilie- 2 mai 2016) trenurile de metrou de pe toate cele 4 Magistrale vor circula la un interval de timp cuprins intre 9 si 10 minute.
Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3, cuprins intre statiile Dristor 1 si Eroilor, trenurile vor circula la un interval de 4- 5 minute.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2016 09:31:49    Titlul subiectului: 187008

Cei de la Metrorex vor sa imbunatateasca serviciile. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Incepând de luni, Metrorex a întocmit și implementat un plan de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Astfel, au fost suplimentate trenurile pe toate magistralele de metrou, iar în Pasajul de la Unirii au fost instalați agenți de pază și polițiști pentru dirijarea traficului.

entru a evita formarea aglomerației la orele de vârf Metrorex a instalat o serie de echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, în zile lucrătoare, în intervalul orar
07:00ś09:00 și 17:00ś19:00, acțiune aplicată începând de luni, arată Metrorex într-un comunicat remis B365.ro.

Conform Metrorex, activitățile desfășurate de echipele de supraveghere și îndrumare a călătorilor sunt următoarele:

- informarea călătorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces
și transport;

- îndrumarea călătorilor către accesurile și zonele de peron cu încărcare
redusă;

- îndrumarea călătorilor cu privire la utilizarea tuturor ușilor de acces
ale trenurilor;

- limitarea accesului în stații în situații de supraaglomerare sau de
urgență;

- avizarea imediată a structurilor de coordonare asupra oricărei situații
de urgență constatată, cu indicarea detaliilor necesare primei intervenții;

- actualizarea reglementărilor în vigoare privind măsurile care se iau în
cazul afectării majore a circulației trenurilor de metrou pentru următoarele cazuri:
colet abandonat, alarmă privind atac terorist (bombă), cazuri de suicid/tentativă de
suicid, necesitate intervenție prim-ajutor pentru publicul călător.

Astfel, Metrorex a suplimentat numărul de trenuri în circulație la orele de vârf, între 07:00ś09:00 și 17:00ś19:00, astfel:

- pe magistrala 2 se circulă cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 3 minute – soluție care reprezintă maximul posibil din punct de vedere tehnic, în prezent;

- pe magistrala 1 se circulă cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare);

- pe magistrala 3 se circulă cu 15 trenuri(2 trenuri suplimentare);

- la orele de vârf, atât pe magistrala 1 cât și pe magistrala 3 se circulă la un interval de 3 minute între Nicolae Grigorescu și Eroilor și de 6 minute pe restul distanței;

- monitorizarea circulației trenurilor pentru evitarea în perioada de vârf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele stațiilor;

- se lucrează la modificarea graficelor de circulație a trenurilor de metrou pe magistralele 1 și 3, grafice ce vor intra în vigoare începând cu data de 1 decembrie 2016. Soluția va asigura diminuarea intervalelor de circulație pe magistralele 1 și 3 astfel: 2 minute între Nicolae Grigoresc și Eroilor și 5 minute pe restul distanței;

- suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micșorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor;

De asemenea, au avut loc discuții cu conducerea RATB pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață pentru preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni - Pipera. În cursul acestei săptămâni, Metrorex va participa la întâlniri cu reprezentanții ISU și cu personalul specializat pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica și alte măsuri în vederea creșterii siguranței transportului subteran.

Aceste măsuri au fost adoptate de conducerea Metrorex ca urmare a aglomerației repetate și a evenimentelor petrecute în ultima perioadă, în special pe magistrala 2 de metrou. Am considerat că în această situație intervenția este necesară în cel mai scurt timp cu putință, pentru că ne dorim să ne bucurăm în continuare de încrederea călătorilor și să le oferim cele mai bune condiții de transport.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2017 14:03:32    Titlul subiectului: 188533

Se pare ca protestele din Piata Victoriei au adus mai multi bani in contul Metrerex-ului. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Mitingurile anti-PSD au băgat 140.000 de euro în conturile Metrorex. Trafic aproape dublu la metrou pe 5 februarie, ziua cu număr record de protestatari în Capitală

În cele două săptămâni în care la protestele #rezist din București au participat cei mai mulți oameni, stațiile de metrou au fost luate cu asalt de contestatarii Ordonanței 13.

Protestele de stradă din București, la care au participat sute de mii de oameni, s-au dovedit a fi mană cerească pentru Metrorex, societatea care administrează metroul.

Potrivit datelor furnizate de Metrorex la solicitarea României libere, numai în ziua de duminică, 5 februarie, când în Piața Victoriei s-au strâns peste 300.000 de oameni, pe toată rețeaua de metrou au fost înregistrate 349.846 validări. Asta în condițiile în care media unei zile de duminică din luna ianuarie 2017 fusese de 187.556 validări, adică aproape de două ori mai puține. Făcând diferența, rezultă că pe 5 februarie au fost cu 162.290 de călători în plus la metrou, care au adus în conturile Metrorex venituri suplimentare de 324.580 de lei (la o medie de doi lei pe călătorie), adică 72.128 de euro.

Numărul de validări la stațiile Piața Victoriei 1 și 2 a fost duminică, 5 februarie, de „numai” 33.055. Situație explicabilă, de vreme ce au fost perioade îndelungate în care stațiile de la Piața Victoriei au fost fie închise, fie inaccesibile, iar călătorii s-au îndreptat către Aviatorilor, Gara de Nord sau Piața Romană.

Numărul călătoriilor cu metroul a fost mai mare decât în mod obișnuit și în toată perioada de două săptămâni în care protestele #rezist au fost cel mai intense. „În ultimele două săptămâni, s-a înregistrat o creștere cu 311.987 validări. Pentru aceasta, s-au comparat perioadele: 13 - 26 ianuarie 2017 și 27 ianuarie - 9 februarie 2017”, se mai arată în răspunsul Metrorex la solicitarea României libere.

Momentul magic din Piața Victoriei

Pe 5 februarie, în Piața Victoriei din București s-a strâns un număr record de oameni, peste 300.00, care au manifestat împotriva Ordonanței 13, adoptată de Guvern pe 31 ianuarie, la ceas de seară. Duminică, 5 februarie, a fost și ziua în care Executivul, sub presiunea străzii, a și abrogat actul normativ respectiv. Acea zi de duminică a marcat și o premieră, care a fost preluată de agenții de presă și televiziuni din întreaga lume: la ora 21,00 toți cei prezenți în Piața Victoriei au aprins lanternele telefoanelor, ocazie cu care au fost risipite și ultimele semne de îndoială referitoare la numărul participanților la protest.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2018 16:17:34    Titlul subiectului: 197983

Progeamul Metrorex-ului in perioada sarbatorilor: http://www.b365.ro/anuntul-metrorex-care-este-programul-metroului-de-craciun-si-revelion_260036.html

Citat:
Anunțul Metrorex! Care este programul metroului de Crăciun și Revelion

Metrorex anunță că în zilele de 25, 26, 29, 30 decembrie a.c. și 1, 2 ianuarie 2019, pe toate magistralele trenurile vor circula conform graficelor pentru zilele de week-end și sărbători legale.

În zilele de 24, 27, 28, 31 decembrie a.c. precum si 3, 4 ianuarie 2019, trenurile vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2) și Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) la un interval de 7 minute, pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera) la un interval de 4 minute, iar pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2- Parc Bazilescu) la un interval de circa 11 minute.

Ca în fiecare an, Metrorex este la dispoziția călătorilor săi și în noaptea de 31 decembrie 2018/ 1 ianuarie 2019, trenurile de metrou vor circula între orele 00:00 – 1:00 la un interval de 10 minute, iar de la ora 1:00 până la ora 5:00 la un interval de 20 minute.

Metrorex va introduce trenuri suplimentare în funcție de fluxul de călători.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 08:15:05    Titlul subiectului: 199601

Control al corpului de control al guvernului la Metrorex. Tare asta cu "control tematic" Laughing Articolul se gaseste aici.

Citat:
Corpul de Control al ministrului Transporturilor va efectua un control tematic la Metrorex

Corpul de Control al ministrului Transporturilor va efectua în perioada următoare un control tematic la Metrorex cu privire la aspectele semnalate de membrii USLM (Unitatea - Sindicatul Liber Metrou), informează ministerul de resort printr-un comunicat.

Joi, la sediul Ministerului Transporturilor, o delegație a sindicaliștilor de la metrou, care protestau în fața Ministerului Transporturilor, a fost primită de secretarul de stat Dragoș Titea, responsabil cu atribuții pe domeniul feroviar.

"În urma discuțiilor, cele două părți au convenit că Ministerul Transporturilor, prin reprezentații din Adunarea Generală a Acționarilor (AGA), va solicita Consiliului de Administrație al Metrorex să întocmească evaluarea activității directorului general, potrivit OUG nr. 109/2011, și să prezinte în cadrul următoarei ședințe AGA un raport asupra activității de administrare care să includă și informații referitoare la execuția contractului de mandat al directorului general al societății. Totodată, în perioada următoare, Corpul de Control al ministrului va efectua un control tematic cu privire la aspectele semnalate de către membrii organizației sindicale", se menționează în comunicat.

De asemenea, conform sursei citate, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, se va întâlni în perioada următoare cu reprezentanții USLM și va discuta cu aceștia problemele existente la nivelul Metrorex, precum și soluțiile ce pot fi aplicate.

Circa 100 de sindicaliști de la Unitatea-Sindicatul Liber din Metrou (USLM) au pichet joi, începând cu ora 13:00, sediul Ministerului Transporturilor, cerând demisia directorului general al Metrorex, Dumitru Șodolescu. Protestul s-a încheiat la ieșirea delegației de la discuții cu reprezentanții ministerului, în jurul orei 13:50.

Sindicaliștii de la USLM acuză indiferența autorităților față de problemele grave cu care se confruntă metroul bucureștean.

"Cu aceste trenuri CAF, siguranța călătorilor este pusă în pericol în prezent", a spus Rădoi.

Miercuri, președintele Sindicatului USLM a declarat că toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulație, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat și care au dus la deraierea unui tren în ianuarie.

Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziționate de Metrorex, care circulă cu preponderență pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 15:07:10    Titlul subiectului: 199609

Aici e o problemă cu 2 tăișuri: nici Metrorex nu reușește să asigure anumite condiții, dar nici sindicaliștii nu contenesc cu comentariile la adresa Metrorex când apare vreun accident: recent, d-l Rădoi se plângea că mai circulă 20% dintre IVA. Are dumnealui o idee mai bună, sau doar dă din gură? De ce credeți că Metrorex a mai adăugat o clauză de achiziție suplimentară a 17 metrouri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 17:59:23    Titlul subiectului: 199614

20 % din câte IVA ? Din cele din 1989 ? Sau care e numărul de referință ?
Se referă la TEM - uri sau la REM - uri ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2019 19:08:08    Titlul subiectului: 199616

Cele din 1989, REM-uri, probabil, că zice "vagoane".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Apr 2019 18:19:41    Titlul subiectului: 200201

In aceasta noapte, va fi o simulare a unei situatii de urgenta, la statia de metrou de la Piata Romana. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Explozie la o stație de METROU intens circulată. Scenariul se va derula la noapte în București

Zeci de medici militari, angajați ai MAPN și salvatori din cadrul IGSU vor organiza în noaptea de joi spre vineri o simulare a unei explozii soldate cu peste 200 de victime la stația de metrou Piața Romană din Capitală, acțiune în cadrul exercițiului Vigorous Warrior 2019.

Pentru exercițiul desfășurat de către Ministerul Apărării Naționale (MAPN) și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) vor fi mobilizați 70 de medici militari, 10 ambulanțe, un autocamion cu grup generator al Spitalului Universitar de Urgență Militar Central ”dr. Carol Davila” – SUUMC, și spitalul mobil de tip ROL 1 avansat.

Exercițiul desfășurat la stația de metrou Piața Romană are drept scop testarea reacției echipelor de salvare în cazul unei explozii ce ar putea avea loc într-o stație aglomerată de metrou din București.

"Conform scenariului, în jurul orei 1.00, personalul specializat din cadrul Ministerului Apărării și Ministerului Naționale Afacerilor Interne, respectiv două echipe de căutare-salvare, autospeciale de transport personal și victime multiple, un spital mobil de tip ROL 1 avansat, pentru stabilizarea victimelor ce urmează a fi transportate către unitățile medicale din București, precum și un număr impresionant de echipaje de prim ajutor vor interveni pentru salvarea a circa 200 de victime care au fost surprinse de o explozie ce a avut loc la metrou. Vor fi testate, astfel, capabilitățile de căutare, localizare și evacuare a victimelor în afara zonei de risc, triajul răniților și transportarea acestora la unități medicale din Capitală, printre care se va număra și Spitalul Universitar deUrgență Militar Central „dr. Carol Davila”, informează MAPN.

La exercițiul Vigorous Warrior 2019, co-organizat Ministerul Apărării Naționale și de Centrul de Excelență al NATO pentru Medicină Militară, din Ungaria, cu sprijinul Departamentului pentru Situații de Urgență și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, iau parte peste 2000 de militari și civili care reprezintă 39 de națiuni, majoritatea membre ale NATO, precum și 10 organizații civile.

Conform scenariului, exploziile produse în tunelul de metrou va genera surprinderea celor doua trenuri care vor bloca o parte dintre persoane în tunel, iar altele în stație. Intervenția impune intervenția directă a salvatorilor pe la stația Piața Romană, dar și prin stațiile învecinate – Piața Victoriei și Universitate. La stația Piața Romană, vor fi evacuate 160 de persoane iar accesul echipajelor de intervenție și evacuarea victimelor se va realiza pe la intrarea de la coloane. În zonă vor fi amplasate 40 ambulanțe civile și militare, precum și resurse de căutare-salvare.

Numărul mare de victime, precum și depășirea capacității de primire a răniților în unitățile spitalicești va impune amenajarea unui spital militar mobil de campanie în interiorul clădirii Academiei de Studii Economice (intrarea căderea Bastiliei).

La stația de metrou Universitate, conform scenariului, vor fi 20 de persoane evacuate. La gura de lângă Hotel Intercontinental vor acționa resurse pentru extragerea victimelor din metrou, acordare prim ajutor, evacuare, transport la unități spitalicești. La stația Piața Victoriei se va impune evacuarea unui număr de 20 de persoane. Totodată, salvatorii vor acționa pentru extragere din metrou, acordare prim ajutor, evacuare, transport la unități spitalicești.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2019 20:01:06    Titlul subiectului: 200220

Exercitiul a avut loc, a fost un succes, dar cei de la ISU au identificat si niste probleme la statia Piata Romana, cu caile de evacuare, in caz de (Doamne Fereste) un accident real. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Simulare la metrou. Scenariul unei „bombe” amplasate la Piața Romană

Planul Roșu de Intervenție a fost activat joi-noapte, în Capitală, când 200 de persoane au fost “evacuate” de la metrou, după ce o bombă a “căzut” la Piața Romană.

Desigur, a fost doar o simulare în cadrul exercițiului medical NATO, iar ca totul să pară cât mai aproape de realitate, s-a folosit machiaj și recuzită.

“Victimele” au fost evacuate din subteran chiar și pe gurile de ventilație.

Iar când locurile din spitale au fost ocupate, s-a amenajat un spital militar mobil de campanie în clădirea Academiei de Studii Economice.

Metoda de intervenție

Potrivit scenariului, unele victime au rămas blocate pe peronul stației de metrou, iar altele în tunel. Echipajele de salvatori le-au scos la suprafață și au început să le trieze în funcție de starea în care se aflau.

În momentul în care cele mai apropiate spitale din București nu au mai avut suficient spațiu pentru persoanele evacuate, s-a dispus amenajarea unui spital militar mobil în interiorul Academiei de Studii Economice.

Simularea desfășurată la metrou face parte din exercițiul medical multinațional VIGOROUS WARRIOR 19, organizat în parteneriat cu NATO. La exercițiu a participat și o echipă din Ungaria, care a avut rolul de a evacua persoanele pe gurile de aerisire de la metrou.

Voluntarii au intrat repede în rolurile de victime și spun că exercițiul este benefic.

„Am auzit o bubuitură și apoi am văzut foc și din cauza focului am arsuri pe față și pe mâna”, spune un voluntar.

„Am avut fractură de femuri inițial și după mi-au făcut și ceva la gambă. A fost destul de ok, dar mi s-a părut că au ajuns destul de târziu”, spune un alt voluntar.

În cadrul exercițiului, numai din stația de metrou Piața Romana au fost evacuate 160 de persoane evacuate, iar alte 40 din stațiile Universitate și Piața Victoriei.

Reacția lui Raed Arafat

„Componenta din seara asta a fost o componentă de o urgență de situație civilă în cadrul unui conflict armat. S-a lucrat în prima fază la fața locului, s a făcut triajul. Eu zic că acest execrvitiu de cooperare între civili și militari arata potențialul nostru și este ceea ce s a urmărit până acum de către nato și de către alte structuri”, spune Raed Arafat, secretar de stat în MAI

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2019 21:58:05    Titlul subiectului: 200223

Normal că nu există căi de evacuare, pe vremea comuniștilor un accident era de neconceput! Acum, doar dăm din gură și nu facem nimic în privința asta. A constata e doar un pas, a rezolva este cheia. Ce au de gând să facă ISU, Metrorex sau alte organe competente ca să rezolve problema? Sau rămânem la pasul constatării?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2019 22:59:33    Titlul subiectului: 200224

Dupa ce o sa moara vreo 100 de oameni, cand va fi un accident real, atunci vor face ceva
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2019 23:30:03    Titlul subiectului: 200226

Cai de evacuare exista, alea care sunt prin spatiile tehnice - centrale de ventilatie, guri de aerisire. Nu exista sisteme de evacuare dedicate pentru public asa cum exista prin alte sisteme de transport din lume, tunele feroviare sau rutiere.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Dum 14 Apr 2019 20:21:32    Titlul subiectului: 200265

Oficial, contractul de semnalizare pentru M5 a fost semnat astăzi. Iată un comunicat de pe Facebook pe această temă. Ciudat este autorul articolului, nimeni altul decât... CNAIR! Laughing Nu voi publica tot comunicatul, din motivul prezenței propagandei politice.
https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2228025970790803
Citat:
Al treilea contract pe care l-am semnat astăzi, la sediul Guvernului, este cel privind “Sistemul de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică, pentru magistrala M5”. Este un proiect extrem de așteptat de către toți locuitorii Bucureștiului, dar și de către toți cei care tranzitează capitala. Așa cum mi-a promis, domnul director al Metrorex va depune toate eforturile ca acest proiect să fie gata în acest an. Eu, în calitatea mea de ministru, o să-l sprijin cu tot ce este necesar, din punct de vedere administrativ, să fie gata așa cum și-a asumat conducerea Metrorex. De aceea, i-am zis domnului director, că pentru acest obiectiv și pentru promisiunea făcută, atât mie, cât și românilor, va sta cu mandatul său pe masa mea de lucru.
Tot cu această ocazie le-am atras atenția antreprenorilor că toate obligațiile asumate prin contractele respective trebuie realizate, pentru că știu la ce se înhamă când participă la licitații și că nu vom accepta întârzieri cu privire la termenele asumate. Iar la claim-uri nici să nu se gândească! Le am zis sa respecte mediul antreprenorial romanesc. Așa cum statul îi plătește pe ei, așa și ei să-și respecte subcontractorii români.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Mai 2019 19:16:56    Titlul subiectului: 200728

Metrorex a iesit pe pierdere anul trecut. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex, pierderi de aproape 194 milioane lei în 2018. Anul 2019 se anunță un dezastru

Metrorex a avut anul trecut pierderi de aproape 194 milioane lei, iar pentru acest an estimează un rezultat negativ de 304,7 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri și cheltuieli al companiei, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor, acționarul majoritar al societății.

Compania și-a planificat cheltuieli cu investițiile în sumă de 1,051 miliarde lei.

"Societatea încheie exercițiul financiar al anului 2018 cu o pierdere în valoare de 193,92 milioane lei, din care 188,35 milioane lei reprezintă cheltuieli de judecată definitive în cadrul obiectivului Magistrala V, Secțiunea Râul Doamnei – Hașdeu", arată proiectul de act normativ.

De asemenea, Metrorex și-a bugetat pentru acest an venituri totale de 1,991 miliarde lei, la cheltuieli totale de 2,295 miliarde lei.

"Societatea prezintă un buget de venituri și cheltuieli pe anul 2019 dezechilibrat, subvenția alocată (375,3 milioane lei) reprezentând 55% din necesarul fundamentat (680 milioane lei), fapt ce conduce la o neacoperire a cheltuielilor privind activitatea curentă a metroului de 304,7 milioane lei", se menționează în proiect.

Cheltuielile de natură salarială au fost planificate la 584 milioane lei.

"Cheltuielile de natură salarială au fost majorate ca urmare a: reîntregirii acestora, pentru întregul an 2019, determinate ca urmare a acordării unor creșteri salariale în anul 2018 și a creșterii numărului mediu de personal în anul 2019, de la 4.402 la 5.033, cu respectarea corelației câștig mediu brut lunar pe salariat și productivitatea muncii", arată documentul.

Numărul de personal prognozat la finele anului este de 5.861 salariați.

Creșterea numărului mediu de personal provine, în special, din angajarea eșalonată de mecanici, electromecanici, operatori, etc., pentru Magistrala V de metrou – secțiunea Eroilor – Râul Doamnei, cu șase luni înainte de punerea în funcțiune a acesteia, în trimestrul IV 2019.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Mai 2019 20:50:45    Titlul subiectului: 200989

Planuri "marete" ale celor de la Metrorex. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Metrorex: Extinderea magistralei 2 în zona Pipera, cu câteva stații

Prelungirea Magistralei 2 de metrou cu câteva stații, de la stația Pipera, este o prioritate a Metrorex, pentru reducerea timpului dintre trenuri de la 3 minute la 1 minut, a declarat joi directorul Metrorex, Dumitru Șodolescu.

"Este o prioritate a noastră, acum căutăm sursa de finanțare, pentru a da drumul la studiul de fezabilitate, în vederea extinderii Magistralei 2 în zona Pipera, pentru a reduce timpul de la 3 minute la 1 minut", a afirmat Dumitru Șodolescu.

Referindu-se la aglomerațiile care se înregistrează la stațiile Pipera și Aurel Vlaicu, directorul Metrorex a explicat că la ambele stații urmează să fie construite ieșiri suplimentare în urma unui protocol încheiat cu Primăria Sectorului 2 și Primăria Capitalei.

Pe de altă parte, acesta a estimat că licitația pentru cel de-al doilea tronson al Magistralei 6 (Otopeni - 1 Mai) va fi lansată în luna iulie a acestui an. "Avem documentația gata, lucrează colegii de la departamentele de specialitate, luni avem o nouă întâlnire cu reprezentanții Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei și sperăm să închidem, în așa fel încât acordul de împrumut să fie amendat în sensul de a fi folosit pe tronsonul al doilea în proporție de 85% și 15% pe primul tronson. Deci estimăm că în luna iulie vom lansa licitația și pentru al doilea tronson", a afirmat Șodolescu.

Acesta a apreciat că lucrările ar putea fi gata cel mai devreme la sfârșitul anului 2023, dacă nu vor exista contestații. "Nu există decât un singur termen pentru punerea în funcțiune, și anume 48 de luni, asta înseamnă de când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor curg cele 48 de luni, celelalte secțiuni - Infrastructură, Arhitectură, Automatizare, trebuie să se încadreze în acest grafic de finalizare de 48 de luni - sfârșitul lui 2023, dacă nu vor fi contestații care sunt în afara controlului nostru", a precizat directorul Metrorex.

Despre data punerii în folosință a Magistralei 5 (Eroilor - Drumul Taberei), secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea, s-a pronunțat pentru începutul lunii decembrie a acestui an. "Cu siguranță metroul din Drumul Taberei va fi gata anul acesta, nici nu punem în discuție lucrul acesta. La sfârșitul lunii noiembrie se vor face toate acele probe, iar la începutul lunii decembrie să punem și în funcțiune acel tronson de metrou. A fost acea problemă de automatizări, s-a rezolvat și ea, nu a fost o problemă din vina constructorului sau a Metrorex, au fost niște contestații care au durat așa de mult", a expicat Dragoș Titea.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Iun 2019 07:36:32    Titlul subiectului: 201063

Cum articolul se refera la mai multe subiecte, am ales sa il postez la acest topic: http://www.b365.ro/anunt-major-de-la-metrorex-cand-va-fi-gata-metroul-din-drumul-taberei_260813.html

Citat:
Anunț major de la Metrorex! Când va fi gata metroul din Drumul Taberei

Anunț major de la Metrorex. Dumitru Șodolescu, directorul general al Metrorex, a dat marea este. Acesta a vorbit despre Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei – Eroilor.

Potrivit acestuia, metroul va fi gata în luna decembrie.
„Magistrala 5 de metrou, cu secțiunea Drumul Taberei – Eroilor, va fi gata în luna decembrie", a spus Dumitru Șodolescu.

Directorul general al Metrorex a mai anunțat o serie de proiete ambițioase care vor fi lansate anul acesta, în valoare totală de 5,1 miliarde lei. Unul dintre programele de investiții este destinat Magistralei 2 de metrou și adresează problema întârzierilor reclamate de călători în ultimele luni.

„Avem un proiect de investiții pentru Magistrala 2. Licitația a fost încărcată ieri în SEAP. Înlocuim calea de rulare pentru că este uzată, instalațiile sunt vechi, unele de 30 de ani și apar în mod inevitabil defecțiuni, dar ce trebuie să perceapă publicul călător este că Metrorex se preocupă și modernizează magistrala", spune Șodolescu.
Proiectul Magistralei 2 Berceni - Pipera se ridică la 556 milioane lei, dintre care peste 500 milioane lei provin din fonduri europene nerambursabile. Directorul Metrorex susține că acest proiect va fi gata în 48 de luni, în contextul în care se va lucra majoritar pe timp de noapte pentru a nu încurca circulația trenurilor.

Directorul Metrorex a mai amintit și de licitația pentru Magistrala 6, cu tronsonul 1 Mai – Otopeni, un proiect care se ridică în total la circa 1,3 miliarde euro, dintre care 517 milioane euro sunt bani din fonduri europene, aproape 320 milioane euro sunt bani de la Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), restul reprezentând fonduri din bugetul de stat. „Estimăm sfârșitul lucrărilor pentru acest proiect la finalul anului 2023 dacă nu sunt contestații", spune Șodolescu.

Șodolescu a mai anunțat încă o licitație, unde achiziția este prevăzută a se finaliza în 42 de luni, care vizează achiziția de trenduri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor.

„Avem achiziția de trenuri noi pentru Magistrala 5. Dăm în exploatare inițial magistrala cu trenuri din flota proprie. Luăm în calcul achiziția a 13 trenuri unde avem un cuantum de 450 milioane lei, bani de la Banca Europeană pentru Investiții. Achiziția acestor trenuri se termină în 42 de luni", menționează directorul companiei.

Pentru acest proiect compania și-a asigurat posibilitatea de a contracta încă 17 trenuri noi pentru secțiunea Eroilor – Iancului.

Metrorex dă în exploatare în luna iulie pe Magistrala 4 Parc Bazilescu – Lac Străulești, un sistem nou de automatizare și siguranța circulației care va reduce timpul de așteptare cu circa 5 minute, ca răspuns la nemulțumirile călătorilor din zonă.

La nivel de modernizare, Șodolescu susține că în luna septembrie va fi finalizat un proiect care presupune modernizarea a 41 de stații cu sisteme bazate pe cartele contactless.

„Din cele 53 de stații, 41 sunt modernizate și intră în funcțiune în septembrie. S-a mai întârziat puțin pentru că s-a cerut să fie fiscalizate casele de marcat. Pentru restul stațiilor căutăm finanțare", spune el.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 07 Aug 2019 11:01:45    Titlul subiectului: 201989

Conturile Metrorex au fost blocate. Articolul se găsește aici: https://www.realitatea.net/criza-fara-precedent-la-metrorex-conturile-companiei-blocate-salariile-in-pericol_2211704.html
Citat:
Situație de criză la Metrorex. Conturile companiei au fost blocate din cauza unei datorii de 94 de milioane de lei către compania italiană ASTALDI, constructorul Magistralei 5 de metrou ”Drumul Taberei”, informează Realitatea TV.

Metrorex se află într-o criză fără precedent. Conturile companiei au fost blocate din cauza unei datorii de 94 de milioane de lei către compania italiană ASTALDI, constructorul Magistralei 5 de metrou ”Drumul Taberei”.

Ce înseamnă acest lucru? Angajările sunt blocate, iar salariile NU pot fi achitate, , informează Realitatea TV.

Din 2011, Astaldi construiește Magistrala 5 de metrou care are 7 km lungime și 10 stații. Aceasta trebuia terminată în 2013, dar de atunci au fost avansate mai multe termene. Ultimul este pentru luna decembrie a acestui an.

În acest moment, pe șantier se fac ultimele finisaje și se lucrează la sistemul de automatizare a traficului. Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei.

Italienii de la Astaldi au cerut suplimentarea acestor fonduri, întrucât au susținut că anumite lucrări n-au fost prinse în contractul inițial. Metrorex a refuzat, așa că aceasta a fost dată în judecată. Iată că acum Instanța a dat dreptate Astaldi, iar compania din subteran e bună de plată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Aug 2019 13:13:22    Titlul subiectului: 202022

Nu este de mirare sa vedem o greva la metrou, daca vor fi probleme cu salariile.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Oct 2019 13:13:45    Titlul subiectului: 203197

A mai fost grevă la metrou de s-a circulat numai după amiaza de la ora 16:00. N-ar fi pentru prima dată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Oct 2019 17:16:09    Titlul subiectului: 203319

Povesti...........nemuritoare. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cu cât se scurtează perioada de așteptare a trenurilor după modernizarea Magistralei 2

Proiectul de înlocuire a căii de rulare pe Magistrala 2 va duce la scăderea timpului de succedare între două trenuri chiar la mai puțin de două minute, a transmis, marți, Metrorex.

„Înlocuirea căii de rulare pe Magistrala 2 este un proiect care cuprinde mai multe componente. Este vorba despre îmbunătățirea sistemului de transport pe Magistrala 2 Berceni – Pipera cu cele trei componente: trenuri noi care funcționează deja pe magistrala a doua, accesul de la Tineretului pus în funcțiune în primăvara acestui an și înlocuirea căii de rulare. Durata de succesiune între trenuri se va reduce de la trei minute la aproape două minute sau chiar mai puțin de doua minute”, a declarat directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Proiectul este în procedura de achiziție și curând va fi încărcată în SICAP, iar termenul este de patru ani de la începerea lucrărilor de realizare, a mai precizat șeful Metrorex. Magistrala 2 a metroului din București a fost dată în folosință în două etape, în 1986 și 1987 și a fost concepută pentru a asigura legătura pe axa nord-sud a orașului. Lungimea ei este de 18,68 kilometri și are 14 stații. M2 este cea mai circulată linie de metrou din București.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Următoare
Pagina 15 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community