|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Aug 2010 22:05:48 Titlul subiectului: |
132449 |
|
"Comunicate de presă
25 August 2010
Continua seria proiectelor culturale in metroul bucureștean cu:
Memento Michael Jackson...
Pentru aproximativ o jumatate de ora ,duminica 29 august 2010, Metrorex va fi locul de desfașurare a unei inedite manifestari organizate și prezentate de Fan Club Michael Jackson, un memento in onoarea inegalabilului artist Michael Jackson.
Fanii sai vor prezenta un moment artistic de dans , in statia de metrou Piata Unirii 1, incepând cu ora 18.00. Prin acest act de comunicare vizuala se doreste sensibilizarea tinerilor utilizatori ai metroului fata de valorile promovate de marele artist, mult prea devreme disparut.
Va invitam, așadar sa ne fiti alaturi!"
|
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Mie 25 Aug 2010 22:14:50 Titlul subiectului: |
132451 |
|
Nu inteleg ce treaba are Michael Jackson cu metroul nostru. Ok, a fost un mare cantaret, dansator, tot respectul. Dar sa-l omagiem atat, mi se pare exagerat avand in vedere ca si-a batut joc singur de propia sa viata - operatii la greu, molestari sexuale si alte tampenii. Asta e modelul pentru generatia tanara?
Mai deranjeaza si traficul in acea statie!
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Aug 2010 22:33:52 Titlul subiectului: |
132453 |
|
Nici eu nu sunt 'un cazut in limba' dupa M.J.
Daca 'dansatorii' sunt de la clubul Metrorex de dansuri, atunci merita sa le dam totusi o sansa.
I-am vazut de cateva ori si fetele si baietii aia sunt chiar 'buni' la dansuri de tot felul...
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 02:05:22 Titlul subiectului: |
132456 |
|
E vorba despre un fanclub oarecare al artistului. Cu aceiași membri care se întâlnesc în fiecare weekend în Herăstrău pe aleea principală de la Arcul de Triumf, care acum îi poartă numele. De parcă acolo ar fi murit...
Au mai fost manifestări culturale la metrou. Cele mai notabile cred că sunt cele organizate tot la Piața Unirii de către Teatrul Masca. Oare cu ocazia acelor evenimente se dădeau comunicate?
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 07:48:33 Titlul subiectului: |
132462 |
|
De notat sunt si cele in care s-au cantat anumite piese pentru pian, interpretate de cateva tinere, care chiar aveau talent
Macar nu mai este asa de rau cum era acum 10 ani la metrou, umblau cainii si cersetorii de parca era bulevard. Macar acum se mai pazesc intrarile (atat cat se pazesc si alea).
Cat despre "portocalele frantuzesti" mai degraba or sa aiba un impact puternic asupra RATB, ca acolo chiar pot lejer in lipsa de posibilitati de paza. La metrou mai greu, dar nu imposibil.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 20:09:11 Titlul subiectului: |
132498 |
|
Foarte multe administratii de metrou din lume au programe culturale 'asociate' activitatii lor de baza de transport.
Atata vreme cat sunt organizate in afara orelor de varf si fara sa incurce prea mult activitatea de transport calatori mi se pare absolut normal sa incerci sa 'umanizezi' un pic spatiul urban subteran.
Altfel ramanem doar cu aurolacii, cersetorii, smenarii si covrigariile...sau cu cate un un caine comunitar ratacit!
Mai ales ca urmeaza niste 'intariri' proaspete, aeropurtate direct de la Paris...
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Lun 30 Aug 2010 08:34:59 Titlul subiectului: |
132660 |
|
Un nou articold e presa, despre magistrala 4 de metrou aici:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Primul_pas_spre_metroul_din_Progresu_0_326367404.html
"Primul pas spre metroul din Progresu
Ana-Maria Niculae
Luni 30 aug 2010
Proiectul pentru linia Universitate -Drumul Taberei este mai avansat, iar lucrările încep la sfârșitul anului
Metrorex a a publicat deja anunțul prin care contractează servicii de consultanță pentru studiul de fezabilitate al noii magistrale dintre Gara de Nord și Gara Progresu. Linia va veni în continuarea Magistralei IV, existentă deja între Gara de Nord și Laminorului, și va cuprinde în total 20 de stații.
Planurile reprezentanților Metrorex au luat amploare în acest an, nu doar prin renovarea stațiilor sau a scărilor rulante, ci și prin avansarea proiectelor prin care, în câțiva ani, Capitala va fi străbătută prin subteran de mai multe linii de tren.
După ce a anunțat că la sfârșitul acestui an încep lucrările la linia care leagă cartierul Drumul Taberei de Universitate, conducerea Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice și anunțul de intenție privind „elaborarea studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate pentru Magistrala IV Gara de Nord-Gara Progresu“.
Valoarea investiției, circa 700 de milioane de euro
Prin contractual publicat, Metrorex cere și servicii de arhitectură, servicii de inginerie, de proiectare urbanistică și peisagistică sau servicii de testări tehnice.
Procedurile de adjudecare a contractului vor fi demarate la 1 noiembrie, iar valoarea estimată a investiției este de circa 700 de milioane de euro. Stațiile dintre Gara Progresu și Gara de Nord vor fi amplasate în intersecțiile mari din fiecare zonă. În mare, linia va străbate Șoseaua Giurgiului, Eroii Revoluției, Șoseaua Viilor, Hașdeu, până la gara de Nord unde se undește cu celelalte patru stații. Cele 20 de stații și depoul se vor întinde pe aproximativ 15 kilometri.
„Deocamdată suntem în prima fază și cea mai incipientă, apoi căutam sursa de finanțare. Într-un an studiul de fezabilitate va fi gata, dar abia după doi ani putem discuta despre începerea lucrărilor“, a explicat Gheorghe Udriște, directorul Metrorex. Acesta a explicat că proiectele sunt dificile și importante, fiind mult de lucru. „În mare, avem idée unde vor și amplasate stațiile, dar se va decide cu exactitate abia după ce vom finaliza studiul de fezabilitate“, a mai spus Udriște.
1 Mai-Laminorului, deschisă în curând
Momentan, se execută lucrări de construcție pe magistrala IV între stația 1 Mai și Laminorului și vor fi achiziționate instalații de telecomunicații, detecție incendiu și control acces călători, valoarea estimativă a contractului fiind de 46 milioane lei, fără TVA. Linia va fi pusă în funcțiune de anul viitor. În prezent, Magistrala IV este formată din patru stații pe tronsonul 1 Mai-Gara de Nord."
Despre aberatiile scrise de ziarist, va las pe voi sa cititi.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Grigorie
Data înscrierii: 05/Feb/2009 Ultima vizita: 10/Iul/2011 Mesaje: 43 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Sep 2010 16:28:14 Titlul subiectului: |
133249 |
|
Metroul va circula până la Parcul Bazilescu – în 2011
"Anul viitor vor fi date în funcțiune două noi stații de metrou, în zonele Pajura și Parc Bazilescu, care vor prelungi tronsonul Gara de Nord -1 Mai.
Zona Bucureștii Noi va avea în curând și linie de metrou. Se lucrează deja la finisarea și utilarea căilor de acces în subteran.
„În vederea realizării acestui obiectiv, S.C. Metrorex S.A, societate sub autoritatea M.T.I., și S.C. T.I.A.B. S.A. au încheiat, la data de 20 august 2010, contractul de lucrări având ca scop dotarea cu instalații generale (electrice, ventilație, sanitare) și finisaje spații tehnice a tronsonului de metrou 1 Mai - Parc Bazilescu, respectiv a stațiilor Pajura și Parc Bazilescu", a precizat ieri ministrul Transporturilor Radu Berceanu. Contractul este finanțat de stat, cu 21,9 milioane de lei și se estimează că lucrările vor dura circa șase luni.
Drumul Taberei - Pantelimon, cu stații în Drumul Taberei, Strada Răzoare, Strada Dr. Bagdazar, Bulevardul Eroilor, Parcul Operei, Bulevardul Kogălniceanu, Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Carol I, Bulevardul Pache Protopopescu, Șoseaua Iancului și Șoseaua Pantelimon.
Drumul Taberei - Universitate, cu 14 stații: Ghencea, Prelungirea Ghencea, Răul Doamnei, Brâncuși, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, Hașdeu, Cișmigiu, Universitate. De asemenea, mai sunt în plan și căutare de finanțare legătura cu Aeroportul Henry Coandă-Otopeni și o extindere spre Gara Progresul, de la stația Eroii Revoluției."
Sursa:
http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/metroul-va-circula-pana-la-parcul-bazilescu-----in-2011-13470.html?utm_source=gsp&utm_medium=banner&utm_campaign=cross&utm_content=linktitlu
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Grigorie
Data înscrierii: 05/Feb/2009 Ultima vizita: 10/Iul/2011 Mesaje: 43 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 09:29:45 Titlul subiectului: |
133359 |
|
In document mentioneaza ca magistrala 4 (tronsonul Gara de Nord - Progresul) va intersecta pe parcurs toate magistralele existente. Deduc deci, ca va exista ori un nod M4-M1/M3-M5, ori doua statii de corespondenta cu M5, respectiv M1/M3.
Tronson Gara de Nord – Progresu
Valoare 1.008 mil. Euro + TVA
Lungime traseu : 15 Km / nr. stații: 20
Magistrala de tip diametral va conecta 2 din cele mai importante
stații de cale ferată Gara de Nord și Gara Progresu
cu Aeroporturile Internaționale București Otopeni și București
Băneasa și va avea corespondență cu toate magistralele de
metrou în funcțiune și de perspectivă.
Punere în funcțiune (PIF): 2018[/i]
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 10:35:05 Titlul subiectului: |
133360 |
|
Ba mai mult, scrie ca va exista legatura si cu Aeroporturile, ceea ce ma duce cu gandul ca totusi, legatura cu Otopeni va pleca de la 1Mai si nu de la Gara sau de la Victoriei.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 17:24:59 Titlul subiectului: |
133396 |
|
Sunt de un optimism ciudat cu liniile viitoare - toate vor intra in functiune pana in 2020; in viziunea lor deja sunt deschise santierele sau in curs de deschidere, proiectele gata facute doar sa fie puse in aplicare, licitatii si toate cele la zi... Daca vor prelungi M3 de la Pacii pana la A1, ce se intampla cu Preciziei si cum va fi legata de restul retelei (M3 va fi in situatia M5 cu o "codita" cu depou), cum se vor stabili traseul direct si pendula.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 19:16:17 Titlul subiectului: |
133401 |
|
bogdaneftimie a scris: | Ba mai mult, scrie ca va exista legatura si cu Aeroporturile, ceea ce ma duce cu gandul ca totusi, legatura cu Otopeni va pleca de la 1Mai si nu de la Gara sau de la Victoriei. | In cel mai bun caz de acolo va pleca tunelul nou care se va construi, dar capul de linie va fi la GdN2, cel putin pana la prelungirea M4 spre sud. Atunci vom mai vedea....
In niciun caz 1 Mai nu are cum sa fie cap de linie pentru Otopeni. Ar fi cea mai dezastruoasa solutie. Nu faci nici legatura directa cu gara (avantajul plecarii M6 de la GdN2) si nici nu realizezi un numar minim de schimbari pentru cei care locuiesc in Bucuresti (avantajul solutiei PV3). rosetti61 a scris: | Daca vor prelungi M3 de la Pacii pana la A1, ce se intampla cu Preciziei si cum va fi legata de restul retelei (M3 va fi in situatia M5 cu o "codita" cu depou), cum se vor stabili traseul direct si pendula. | Pana acum prelungirea se facea de la Preciziei...Este prima oara cand vad prelungirea M3 de la Pacii...Poate se inchide Preciziei si atunci totul va capata sens...Traseul direct va fi cel care va aduce mai multi calatori si acesta va fi sigur cel spre zonele comerciale. Catalin Grigorie a scris: | In document mentioneaza ca magistrala 4 (tronsonul Gara de Nord - Progresul) va intersecta pe parcurs toate magistralele existente. Deduc deci, ca va exista ori un nod M4-M1/M3-M5, ori doua statii de corespondenta cu M5, respectiv M1/M3. | Imi place ca cei care au facut materialul se lanseaza in afirmatii generaliste cand nu se stie cu siguranta ce traseu va avea M4. Daca o ia pe la Hasdeu (cel mai probabil) eu cred ca nu va exista un nod M4-M1/M3.
S-au discutat motivele, in principal legate de:
1. gradul de dificultate a executiei unei statii noi pe M1/M3 in conditiile unui traseu existent rectangular, a albiei largite a Dambovitei (Izvor este deja "in apa"), precum si a unei adancimi relativ mici a tunelului M1 in acea zona.
2. existenta unei intersectii cu M5 la doar cativa metri inainte si acolo trebuie obligatoriu nod, iar o noua statie la cativa zeci de metri este nejustificata. Doar solutia intercalarii statiei M4 intre M5 si M1 ramane viabila dupa parerea mea, dar, asa cum am spus, deosebirea (si marele dezavantaj) fata de varianta Izvor este o investitie de la zero intr-o noua statie pe M1/M3 si dereglarea inevitabila a circulatiei M1 si M3 in zona pe perioada constructiei.
Insa cine stie ce improvizatie se pregateste si acolo..
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Oct 2010 20:07:56 Titlul subiectului: |
134358 |
|
Nu este chiar ceva de "presa" in adevaratul sens al cuvantului. Insa, maine la Zilele Feroviare 2010 va avea loc o vizita la centrul de control de la Unirii1.
http://summit.club-feroviar.ro/wp/wp-content/uploads/2010/Pliant_ZF2010_ro.pdf
Pe 5 Oct: (citat) Citat: | Vorbitori:
.......
Gheorghe Udriște, Director General - Metrorex
.......
16:30 - 17:00 Deplasare la Centrul de Comandă al Metrorex
.......
17:00 - 18:30 Vizită tehnică la Centrul de Comandă al Metrorex | Si pe 6 Oct: (citat)
Citat: | 14:00 – 15:30 Metroul - partener strategic în dezvoltarea zonei urbane
Moderator:
Gheorghe Udriște, Director General - Metrorex | Am o intrebare pentru cunoscatori, eu personal n-am mai fost la centul de comanda de la Unirii, este si pentru public?
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Lun 04 Oct 2010 20:30:16 Titlul subiectului: |
134370 |
|
Din cate stiu eu nu. Doar cand sunt zilele portiilor deschise pentru public.
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Oct 2010 21:46:12 Titlul subiectului: |
134432 |
|
Va ofer cronologia delegatiei oficiale de la expozitie la metrou.
Impreuna cu un bun prieten, am primit aprobarea oficiala de a face parte din delegatie!
*delegatia a sosit la Unirii1 dupa ce am mers pe M2;
*am fost insotiti pe tot parcursul turului de vreo 10 Scorsezisti;
*totul a inceput in jurul orei 17:00-17:10;
*Udriste a lipsit din motivul unei probleme personale, desi el era baza turului;
*am discutat cu diferite oficialitati si cu oamenii "mari" de la metrou, diversi sefi/directori;
*in holul Dispeceratului Central de la Piata Unirii 1, strainii/reprezentantii companiei au avut parte de o "introdurere" despre Metroul Bucurestean in limba engleza;
*primul obiectiv a fost desigur camera de control al M1/3, cea cu M2/4 fiind "sarita";
*al doilea obiectiv a fost centrul ce control al curentului electric;
*la sfarsit cu totii ne-am ales cu o carte/revista despre Metrorex si niste pliante interesante;
*dupa aceea a fost programata o vizita la expozitia in sine de la Gara de Nord. Cand am coborat pe peron la Unirii1 tocmai plecase trenul cu Dristor 2, fiind nevoiti sa-l asteptam pe al doilea. Intre timp a sosit o IVA M3, mai toti cei din delegatie erau pregatiti sa urce, plictisiti probabil de BM dupa drumul pe M2 de mai devreme;
*urcati la bordul lui BM21 1109/2109 Luxemburg o parte din calatorii din botul trenului au fost rugati sa se deplaseze mai in spate, mai ales deoarece s-a mers cu usa cabinei deschisa pentru delegatie, acestia intrand pe rand;
*pe parcursul calatoriei interesante am fost placut surprins sa comunic cu personalitatile foarte receptive;
*ajunsi la Gara de Nord, delegatia era initial pregatita sa mearga tot inainte pentru a iesi direct in interiorul garii, insa grabiti unii au iesit in fata garii, loc pe unde nu se facuse curatenie: manele + un drogat somnoros la usa etc. Desigur, domnii amabili de la Scorseze au fost imediat pregatiti sa-i dea o mana de "ajutor" drogatului, poftindu-l afara la avertizarea mea;
*delegatia s-a mai despartit pe la Gara de Nord, insa toti au ajuns cu bine in trenul lor propriu format din vagoane imprumutate de la expozitie si o locomotiva diesel clasa 65 sau 64;
Cateva poze proprii selectate:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
323.27 kb |
Vizualizat: |
de 14309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.23 kb |
Vizualizat: |
de 14309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
366.15 kb |
Vizualizat: |
de 14309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
339.67 kb |
Vizualizat: |
de 14309 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
373.4 kb |
Vizualizat: |
de 14309 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 06 Oct 2010 09:57:02 Titlul subiectului: |
134456 |
|
Misterele Bucureștiului: Stația de metrou Piața Romană, atracția sinucigașilor, a fost construită în secret de frica Elenei Ceaușescu
Construcția metroului a fost doar o ambiție personală a cuplului prezidențial
Peronul periculos de îngust și curbe la intrarea în stație – nu-i de mirare că Piața Romană, unică printre celelalte stații de metrou din București, a devenit în timp unul dintre locurile preferate ale sinucigașilor. Aspectul său straniu îl „datoram” Elenei Ceaușescu, care a scos-o de pe harta proiectanților metroului, în 1985, dintr-un motiv bizar.
„Sunt prea multe stații, mai răriți-le!” – acesta ar fi fost ordinul Elenei Ceaușescu atunci când a văzut proiectul pentru tronsonul 2 de metrou Berceni – Pipera, ne-a spus unul dintre cei trei proiectanți ai stației, Sorin Călinescu. Acesta susține ca acest punct de oprire al metroului s-a construit totuși, în secret, încălcând ordinul tovarașei, care era de neclintit în decizia ei.
Rămâi pe bucuresti.adevarul.ro pentru a afla, după ora 18.00, care sunt stațiile preferate de sinucigași și cum explică psihologii aceste preferințe
Marea problema a Elenei Ceaușescu era că atât clasa muncitoare, cât și tineretul „au început să se îngrașe” și aveau nevoie să faca mai multă mișcare, își amintesc cei care au lucrat la construcția metroului.
Stația Piața Romană a atras numeroși sinucigași Foto: Mircea Păun
„Am primit comandă de la partid să excludem cel puțin o stație din schemă, ceea ce ne era aproape imposibil pentru că și-așa erau puține și ne dădeau planurile peste cap, tehnic vorbind. Am decis să eliminăm, doar pe hârtie, stația cea mai importantă, ca ulterior să fim «obligați» s-o punem la loc. Este vorba de Piața Romană”, a explicat Călinescu, actualul șef al direcției de Consultanță Metroul S.A.
Gata in timp-record: nici trei luni!
Călinescu povestește că atunci când au început lucrările pe tronsonul Berceni-Pipera, prin Ž86, oamenii care lucrau oficial la bucata de tronson Piața Universității-Piața Victoriei au pregătit terenul în zona Romană, fără a scăpa vreo vorbă.
Astfel, într-un timp record de trei luni, constructorii au făcut niște galerii în spatele zidurilor groase pe care le vedem astăzi, cu gândul de a fi tranformate în peroane, așa cum s-a și întâmplat. De aceea, când privim acum stația de metrou vedem că aceasta are forma unei arcade, pentru că pe-aici, până s-a aprobat „de sus” construcția stației, metroul a circulat fără oprire, circa un an, între Universitate - Piața Victoriei.
Peroanele sunt periculos de înguste
Pericol de prăbușire
Când cuplul Ceaușescu s-a convins că este necesară stația, la presiunea bucureștenilor care se pare ca au trimis mii de solicitari, pereții au fost sparți cu picamerul, ca să se poată face culoarul de acces la metrou.
Însă spațiul a fost lăsat foarte îngust din cauza pericolului pe care îl presupunea o demolare masivă în acea zonă, pe Magheru, foarte afectată de cutremurul din Ž77. Asta pentru că săpăturile se făceau pe la suprafață, nu ca acum, doar pe sub pământ.
Ceaușescu, fascinat de metroul de la Viena
Construcția metroului, potrivit lui Călinescu, nu a fost nimic altceva decât o ambiție personală a lui Ceușescu, care a fost în Viena, a văzut, i-a plăcut și a vrut doar să demonstreze că și el poate. Nu a luat niciodată în calcul să dezvolte acest serviciu subteran.
Scarile rulante i-au dat batai de cap dictatorului
Călinescu povestește un episod amuzant în urma unei întâlniri cu Ceaușescu, căruia i se solicitase acordul de a cumpăra „escalatoare”. Doar că tovarăsul, din neatenție sau necunoștință de cauză, a înțeles altceva și a strigat în gura mare: „Ce ne trebuie nouă excavatoare aici?”. Nu știa că escalatoare sunt de fapt scările rulante. Apoi i-a fost explicat și a refuzat achiziționarea lor, motivand tot faptul că bucureștenii sunt prea grași și le trebuie mai multa mișcare.
Pasajul subteran a derutat-o pe Ceaușeasca
După ce lucrarile au fost demarate în mod oficial în zonă, proiectanții au venit cu ideea construirii unui pasaj subteran în zona cinema Patria, pentru a defluidiza circulația după terminare, și-a mai amintit Călinescu.
Dacă ar fi fost după Elena Ceaușescu, metroul nu ar fi oprit decât pe platformele industriale și în cartiere, pentru a lua și a duce muncitorii la fabrici Foto: Fototeca online a comunismului românesc
Răspunsul la solicitare, venit din partea Elenei Ceaușescu, i-a șocat pe toți: „De ce să facem, că nu circulă nimeni pe-aici?!”, s-a rastit aceasta. Într-adevar, atunci nu trecea nimeni pe-acolo, în afara coloanei prezidențiale, a pompierilor și a salvărilor, dar pentru că accesul era era restricționat din cauza lucrărilor!
Probleme și la stația Basarab
Directorul Metrorex mărturisește că o situație asemanatoare s-a întâmplat și cu stația Basarab, care a fost făcută tot pe ascuns de Ceaușești.
Șeful Metrorex, Gheorghe Udriște, a povestit pentru "Adevărul de Seară" că și la stația Piața Romană s-a muncit pe ascuns
„S-a făcut și aceasta pe ascuns și de-abia după Ž90 i s-a dat drumul, deși era foarte necesară. Stația Basarab și stația Eroilor le consider ca fiind mari realizări, deoarece sunt considerate poate cele mai întinse stații de metrou din lume”, ne-a spus Gheorghe Udriște.
Pacepa: stația de la Romana, lux al vieții urbane
Despre apariția stației de metrou Piața Romană vorbește și fostul colonel de securitate, Ion Pacepa: „Ceaușescu a avut curajul să facă ceea ce ceilalți conducători est-europeni au fost adesea tentați să facă, dar nu au îndrăznit: să-și trateze clasa muncitoare cu toată duritatea pe care el considera că o merită.
Ceușescu a fost extrem de fascinat de prima călătorie cu metroul Foto: Fototeca online a comunismului românesc
Această atitudine tipică s-a putut vedea la construcția metroului din București, unde el a dorit ca stațiile să fie distanțate între ele, pentru că el considera metroul ca fiind doar un mijloc de transportare a muncitorilor de acasă la fabrică sau la punctele de lucru și înapoi. Cu mare greutate a putut fi convins să permită executarea unei alte stații în mijlocul orașului (n.r. Piața Romana), considerată ca un lux al vieții urbane”.
Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Misterele_Bucurestiului-_Statia_de_metrou_Piata_Romana-atractia_sinucigasilor-a_fost_construita_in_secret_de_frica_Elenei_Ceausescu_0_348565223.html
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Oct 2010 19:27:50 Titlul subiectului: |
134622 |
|
"Metroul este locul care a consacrat Lecturile Urbane. Si pentru ca se apropie stagiunea de toamna-iarna, va anuntam ca proiectul comun Metrorex - Civika.ro va propune o noua intalnire in data de 12.0ctombrie 2010, incepand cu ora 19:00 in metrou, in statia Piata Unirii 1 in directia Dristor , ...
, unde un grup de voluntari vor citi si vor oferi carti calatorilor prezenti.
Daca lectura este un gust dobandit, lasam specialistii sa se pronunte. Este insa in mod sigur o activitate sociala, indiferent de locul, contextul sau timpul in care se petrece. Este imbucurator faptul ca fenomenul lecturii la metrou capata o tot mai mare amploare si din ce in ce mai multi adepti de toate varstele.
Va invitam, asadar sa transformam trenul de metrou intr-o biblioteca mobila si sa facem din minutele de asteptare precum si din mersul cu metroul hrana pentru spirit."
sursa: www.metrorex.ro
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Oct 2010 16:43:24 Titlul subiectului: |
135618 |
|
Iata un articol despre datoriile Metrorex si celebrul contract cu Alstom Citat: | Solutiile Metrorex de reducere a datoriei de 44 milioane euro: Ajustarea tarifelor, adaptarea graficelor de circulatie in functie de cerere si atragerea de noi surse din publicitate
de Claudia Pirvoiu HotNews.ro
Metrorex a acumulat, pana acum, pierderi de 180 milioane lei, din care 116 milioane aferente anului 2009, iar pana la sfarsitul anului ar putea ajunge la 188 milioane de lei. Pierderile sunt generate in exclusivitate de arieratele pe care Metrorex le inregistreaza inca din perioada 2007 -2009 fata de Alstom Transportation, furnizorul de mentenanta a materialului rulant. Ajustarea tarifelor de calatorie, adaptarea graficelor de circulatie in functie de cerere si atragerea de noi surse din publicitate, sunt cateva dintre solutiile necesare prezentate de Metrorex la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.
"Conform H.G. nr. 198/2010 de aprobare a BVC Metrorex pe anul 2010, nivelul arieratelor pana la sfarsitul anului in curs ar trebui sa fie limitat la suma de cca. 188 milioane de lei", precizeaza Metrorex. Practic, datoria catre Alstom va ajunge pana la 44 milioane de euro, reprezentand suma scadenta in cadrul contractului de intretinere a trenurilor de metru. Contractul de mentenanta a fost incheiat in 2003, pe o perioada de 15 ani, timp in care Alstom trebuie sa asigure serviciile de intretinere a trenurilor petru o suma estimata la 239,75 de milioane de euro. Ministrul Transporturilor de la acea vreme era Miron Mitrea.
Cum a ajuns sa fie mentenata de aproape trei ori mai scumpa decat s-a estimat
Daca ar fi ramas valabila suma estimata initial la 239,7 milioane de euro, Alstom ar fi avut de incasat circa 16 milioane de euro pe an. Insa, la contract s-au adunat o serie de acte aditionale si, in timp, suma a crescut tot mai mult ajungand in acest moment ca Metrorex sa plateasca peste 45 de milioane de euro pe an pentru intretinerea trenurilor. Vedeti in documentul atasat cum se fac calculele pentru serviciile de mentenanta si cum s-a ajuns la concluzia ca pentru 2010, suma necesara se situeaza la nivelul de 199 milioane de lei. Documentul poate fi citit si pe site-ul Ministerului Transporturilor. Conducerea Metrorex a anuntat, recent, ca vrea sa revizuiasca clauzele contractuale astfel incat acestea sa fie mai avantajoase pentru Metrorex.
Care sunt principalele masuri ale Metrorex pentru limitarea pierderilor:
* ajustarea tarifelor de calatorie;
* adaptarea graficelor de circulatie a trenurilor pe paliere orare si zile lucratoare si nelucratoare ale saptamanii de lucru, in functie de cerere;
* punerea in functie de noi capacitati de transport;
* atragerea de noi surse din publicitate si inchiriere de spatii comerciale etc.
HotNews.ro a solicitat companiilor monitorizate de FMI sa prezinte situatia pierderilor si solutiile pe care le au in vedere pentru limitarea acestora.
Companiile monitorizate sunt Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti, Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare. | Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-7986871-solutiile-metrorex-reducere-datoriei-44-milioane-euro-catre-alstom-ajustarea-tarifelor-adaptarea-graficelor-circulatie-functie-cerere-atragerea-noi-surse-din-publicitate.htm
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Oct 2010 17:04:30 Titlul subiectului: |
135621 |
|
Contractul aista cu Alstom e piatra de moara agatata de gatul Merorex de domnii Mitrea, Nastase & Iliescu!
Halal!
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Noi 2010 17:14:46 Titlul subiectului: |
136471 |
|
http://www.apropo.ro/news/politic/fmi-a-decis-romanii-nu-mai-au-nevoie-de-trenuri-metrou-sau-caldura-7656774
"In domeniul in care evolutiile au constituit o dezamagire este cel ce tine de imbunatatirea performantelor intreprinderilor de stat. Multe dintre acestea inca inregistreaza pierderi foarte mari si acumuleaza arierate existand putine perspective de remediere. Rezolvarea va impune o abordare mai cuprinzatoare, care sa cuprinda privatizarea sau lichidarea acestor intreprinderi", a spus Franks.
...
Pe lista acestor companii au fost incluse Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport CFR Calatori, Compania Nationala a Huilei, Termoelectrica, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Metrorex, CFR Marfa, Electrocentrale Bucuresti , Societatea Comerciala Electrificare CFR si Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare.
Cica sa privatizam metroul...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Noi 2010 20:18:15 Titlul subiectului: |
136481 |
|
Eu nu prea inteleg asta ? Ce treaba are FMI-ul cu transportul public si metroul ? Si in alte parti metroul este subventionat.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 30 Ian 2011 00:39:51 Titlul subiectului: |
139300 |
|
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!!
Citat: | 60 de stații noi de metrou până în 2020
Stațiile Pajura și Bazilescu vor fi inaugurate anul acesta în luna aprilie
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureștenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală și din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, rețeaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanță de aproximativ 80 de kilometri.
Metroul din Drumul Taberei costă aproape un miliard de lei
Metrorex a lansat procedura de licitație pentru tronsonul Eroilor– Piața Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei
Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcție și altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de stații.
Primele stații inaugurate vor fi Pajura și Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceaușescu, dar abia acum se fac ultimele retușuri. Reprezentanții Metrorex spun că cele două stații vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.
Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la stația Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanțare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.
Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureștiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord și va duce spre aeroporturile Băneasa și Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri și va costa peste un miliard de euro.
O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosință în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro. Tronsonul Voluntari - Colentina - Șoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcțiune în 2020.
Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureștiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega stația Păcii de vestul orașului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru stații și va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.
Ziarul Adevarul |
Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...
Cum comentati oameni buni?!
|
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Dum 30 Ian 2011 10:14:30 Titlul subiectului: |
139303 |
|
Pai mai e ceva de comentat? Incapabilii astia n-au fost in stare de nimic, nici macar sa construiasca o magistrala de la un cap la altul (sa nu uitam ca Gara de Nord 2-1 Mai a fost inceputa tot pe vremea lui Ceausescu (ala pe care il blameaza toti ca a infometat populatia).
Nu se va construi nimic, va spun inca de pe acum luati-va gandul! Mai bine decat sa bage banii in proiecte aiurea si in licitatii pentru baietii destepti care se tot amana la tribunal, ar construi pasaje supraterane ca la Basarab, asta e solutia!
Nea Nicu a lasat ceva trainic in urma lui, astia lasa doar umbra pamantului degeaba...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|