Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 15:05:11    Titlul subiectului: 159045

Sindicalistii de la metrou ameninta ca intra in greva daca Metrorex trece la PMB fara fonduri. Proteste anuntate si la RATB, daca vor fi disponibilizari

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13246980-sindicalistii-metrou-ameninta-intra-greva-daca-metrorex-trece-pmb-fara-fonduri-proteste-anuntate-ratb-daca-vor-disponibilizari.htm


Sindicalistii de la metrou vor declansa conflictul de munca, ce poate merge pana la greva generala, daca Metrorex va trece in subordinea Primariei Capitalei fara asigurarea fondurilor necesare, a declarat, marti, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Radoi. La randul sau, si presedintele executiv al Sindicatului RATB, Vasile Petrariu, a acuzat, marti, Primaria Capitalei de "actiuni iresponsabile" si a amenintat cu declansarea unor actiuni de protest in cazul in care municipalitatea va dispune disponibilizarea a 4.500 de angajati, potrivit Mediafax.
Liderul sindical a spus ca Metrorex nu a primit nicio precizare privind conditiile in care ar urma sa se faca transferarea de la Ministerul Transporturilor la Primaria Capitalei si ii acuza pe premierul Victor Ponta si pe primarul Sorin Oprescu de faptul ca "actioneaza in pripa", avand in vedere ca nu exista nicio hotarare de guvern si niciun document scris despre cum ar urma sa se faca acest transfer.
Sindicalistii au mai spus ca au solicitat de mai multe ori raspunsuri sau intrevederi cu reprezentantii Primariei Capitalei si cu cei ai Guvernului, dar niciodata nu au primit vreun raspuns.
Ion Radoi a precizat ca atunci cand se vorbeste despre un transfer, acesta presupune inclusiv transferarea de personal cu respectarea Contractului colectiv de munca, precum si transfer de capital, insa niciunul dintre cei doi oficiali nu a facut vreo referire la aceste aspecte: "Se iau hotarari in pripa. Spuneau ca toate metrourile din marile capitale se afla la primarie. Le amintesc insa ca la Londra metroul beneficiaza de o dubla subventie, de la municipalitate si de la guvern, iar la Madrid subventia este chiar tripla, pentru ca exista si un guvern local. Noi nu ne-am lamurit daca exista fondurile necesare pentru aceasta trecere", a spus presedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou.
Ion Radoi a adaugat ca pentru prima data s-a afirmat ca la metrou vor fi cinci operatori privati, atragand atentia ca acest lucru ar insemnat "un mare risc" si ca peste tot in lume metroul apartine statului.
Sindicalistii de la metrou spun ca nu inteleg necesitatea acestui transfer atat timp cat acest sistem functioneaza fara probleme de 33 de ani. Radoi a mai spus ca directorii de la metrou au fost convocati la Guvern pentru a li se comunica transferul catre Primarie, insa nu au fost lasati sa vorbeasca: "Le mai amintim ca 70 la suta din metrou este obiectiv strategic si acesta este motivul pentru care s-a dispus sa ramana in ordinea Guvernului. Cred ca s-a uitat acest lucru. Noi aflam doar ca acest transfer trebuie facut foarte repede, odata cu autoritatea metropolitana, care de doi ani exista doar pe hartie, fara a avea vreun ban".
Liderul sindical a adaugat ca nu mai intelege nici necesitatea unui manager privat, atat timp cat oricum se doreste trecerea la Primarie. Radoi a anuntat ca sindicalistii de la metrou au decis sa fuzioneze cu cei de la RATB, existand deja un acord in acest sens pentru infiintarea Federatiei Sindicatelor Transporturi.
Premierul Victor Ponta declara, saptamana trecuta, ca in cazul Metrorex, discutia avuta in Guvern cu primarul general privind preluarea metroului de catre municipalitate a depasit "zona de principiu", precizand ca statul va asigura in continuare subventii si derularea investitiilor deja incepute, precum noul tronson catre Drumul Taberei. Autoritatea Metropolitana de Transport va trece in subordinea Primariei odata cu Metrorex, intentia fiind de a se introduce un bilet unic pentru toate mijloacele de transport. Regia locala de transport functioneaza deja in subordinea Primariei Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 1774
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 15:14:12    Titlul subiectului: 159046

Nu poate sa treaca metroul in subordinea primariei fara fonduri. E stupid, e un nonsens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 15:49:32    Titlul subiectului: 159048

Pai in alte locuri cum este ? Asigura guvernul fonduri ?
Bineinteles ca trebuie sa treaca cu fonduri, cine le-ar mai plati salariile de 2-3 ori peste media nationala ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 19:36:24    Titlul subiectului: 159059

Daca in trecut eram de acord cu cei de la metrou cand faceau greva, de data asta sunt total impotriva. RATB+Metrorex, aceeasi entitate este ceva absolut normal. Vezi BKV din Budapesta, vezi in Paris sau in alte capitale. Aaaaaa, nu le convine unora ca nu o sa mai fie sefi, cred ca asta este "marea buba" Laughing

andrei11 a scris:
Nu poate sa treaca metroul in subordinea primariei fara fonduri. E stupid, e un nonsens.

Scuze, dar ce oras suntem ? Cucuietii din Deal ? Vascautii din Vale ? Este vorba de Bucuresti, un oras care produce cei mai multi bani din tara. Ar trebui ca toti banii sa ramana la Bucuresti, restul sa se descurce cum pot sau sa moara de foame. Mie ca bucurestean platitor de taxe nu imi convine ca banii mei sa mearga si in alta parte din tara, este o chestie total comunista. Banii mei din taxe sa ramana in Bucuresti. Asa ar fi bani si la metrou.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 19:58:03    Titlul subiectului: 159062

@Guest poti sa pui problema si pe dos: de ce ala din Sighetul Marmatiei trebuie sa contribuie la metroul din Bucuresti?
Plus ca ultimele lucrari majore de infrastrucura din Bucuresti s-au terminat cu bani de la guvern...

Taxe locale se strang in Bucuresti destule dar....?Sincer mi-ar place sa vad un control financiar la Primarie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2012 23:40:12    Titlul subiectului: 159069

Corect, dar de ce sa platesc eu la randul meu pentru lucrarile din Sighetul Marmatiei ? Daca toti banii "produsi" de bucuresteni ar ramane la autoritatile locale si daca "banditismul" ar fi eradicat, ar fi mult mai multi bani pentru investitii, inclusiv pentru extinderea retelei de metrou. Iar cei din Sighetul Marmatiei sa munceasca sau sa moara de foame, mi se rupe de ei. Eu muncesc si platesc taxe si impozite, sa faca si ei la fel.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2012 12:47:24    Titlul subiectului: 159093

La o prima vedere, fiecare vrea sa beneficieze la maxim de banii varsati la stat sub diferite forme: impozite pe bunuri (imobile si autovehicule), impozite pe venituri, accize la anumite produse (tigari, cafea, alcool, carburanti), TVA... si or mai fi si altele. O parte din fonduri se duc la administratorii locali (primarii) iar o parte la administratorul tarii (guvern) - iar daca stam sa ne gandim mai bine, cam asta ar fi solutia.
Cati dintre noi nu ne-am rupt masinile pe coclaurile din tara, mai ales prin judetele mai "sarace" si am blestemat de toti dumnezeii, in timp ce in Bucuresti asfaltul este in mare parte OK? Deci exista un avantaj pentru bucurestean ca si judetul X, localitatea Y sa investeasca in drumuri.
Apoi mai e un aspect: in Bucuresti exista multe sedii sociale de firme care au vanzari in toata tara - importatori, reprezentante auto, mari lanturi de magazine, companii petroliere... Daca toti banii proveniti din impozitele pe profit obtinuti din vanzarile catre localnicii din Sighetul Marmatiei (exemplul vostru) se duc in Bucuresti si nu se mai intorc acolo unde au fost produsi, atunci e o problema. (Nu sunt contabil si nici jurist, poate ca se intorc sub o anumita forma.) La fel cum toata tara asta achizitioneaza produse din strainatate iar banii nu prea se mai intorc pentru ca noi nu vindem mare lucru la export.

_________________
Va pupa tata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Oct 2012 11:33:49    Titlul subiectului: 159633

Din cauza meciului de fotbal Romania-Olanda, metrourile vor avea program de circulatie prelungit cu o ora. Articolul se gaseste aici

Citat:
Circulația metrourilor, PRELUNGITĂ cu o oră cu ocazia meciului România – Olanda de marți

Metrorex va prelungi cu o oră programul de funcționare a metroului cu ocazia meciului de fotbal România - Olanda care va avea loc marți, a anunțat compania.
"Având în vedere organizarea, pe stadionul “Național Arena“, a meciului de fotbal România – Olanda, circulația trenurilor cu călători pe magistralele de metrou 1, 2, 3 și 4 se va prelungi cu o oră. Trenurile vor circula la un interval de maxim 10 minute. Ultimele trenuri cu călători vor pleca de la capetele de stații la orele 00:00 pe magistralele 1, 2 și 3, respectiv pe magistrala 4", se arată în comunicatul Metrorex
În funcție de numărul călătorilor înregistrați, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micșorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, în scopul satisfacerii în condiții optime a cererii de transport cu metroul în această perioadă.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DoruNegru



Data înscrierii: 23/Oct/2012
Ultima vizita: 05/Mar/2017
Mesaje: 4
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 19:48:15    Titlul subiectului: 159912

Ceva ma nedumireste la harta asta. Este datata 1953 (jos, la legenda) dar pe ea apare o inadvertenta: in Militari apare "Fabrica de Confectii Gheorghe Gheorghiu Dej", pe atunci prim ministru al RPR, si care a fost presedinte intre 1961 si 1965, adica la 10 ani dupa. Ma indoiesc sa fi avut un asa cult al personalitatii sa numeasca o fabrica dupa el pe cand nu era nici macar presedinte - banuiesc ca asta e o adaugire facuta peste niste ani, cand au scos-o de la naftalina pentru a pune la punct planul metroului din Bucuresti,

De remarcat ca pe harta asta apare o linie spre Militari, care se suprapune partial cu ce avem acum - desi cand s-a propus metroul pe vremea lui Ceausescu magistrala est-vest trebuia sa plece din Drumul Taberei si a mutat-o nea Nicu in Militari; e posibil sa fi fost "reciclata"

Un alt element, si mai interesant, este prezenta actualei M4, preconizata a fi construita in prima etapa, si care pana tarziu in timpul constructiei metroului, nu a mai fost luata in calcul

Cat despre M2, cu exceptia terminusului de la Herastrau si a deviatiei spre Gara Progresul despre care se vorbeste din nou acum, e cam ce stim azi .

Si ia ziceti, daca jumatatea de nord a inelului nu se suprapune cu ce avem acum (desi si asta fusese proiectat altfel in timpul lui Ceausescu, dar tot asa a iesit Very Happy

Cu alte cuvinte, nimic nou sub soare. E adevarat, orasul nu s-a schimbat radical in timpul asta, si era previzibil ca multe din trasee sa se mentina pentru simplul motiv ca nu aveau cum sa le faca altfel, dar imi place cum M4 a disparut, a fost complet uitata (vezi schemele initiale ale metroului), numai ca sa apara din nou mult mai tarziu



bucuresti-stiri_din_bucuresti-metrou-metrorex-legende-ceausescu-plan_metrou-1953_ADVFIL20120907_0002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  795.18 kb
 Vizualizat:  de 7047 ori

bucuresti-stiri_din_bucuresti-metrou-metrorex-legende-ceausescu-plan_metrou-1953_ADVFIL20120907_0002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 19:59:57    Titlul subiectului: 159916

M4 a "disparut" pentru ca nu se justifica la momentul construirii metroului. Nici azi nu se prea justifica. Orcium nu este M4 de azi decat pana la GdN.
Dupa aceea are un traseu cel putin straniu.
Oricum aceasta schita nu are decat valoarea unor linii colorate trasate pe harta Bucurestiului. Nu se urmeaza deloc trama stradala, asa ca nu avea sanse de reusita decat demoland si reconstruind o mare parte din oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2017
Mesaje: 1049
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 24 Oct 2012 22:50:42    Titlul subiectului: 159925

Fabrica de confectii asa s-a numit de la inceput, asa cum si alte obiective au primit numele unor personalitati inca in viata la acel moment, precum Stalin. Dupa moartea lui in 1953 au rupt-o cu statuile si denumirile, locul lui Stalin fiind luat de Lenin, dar asta e alta poveste.
Iar pe harta unele linii sunt trasate ca directii, urmand ca in cazul in care proiectul se aproba sa fie trasate/construite pe trama stradala existenta. "M4" de la Cismgiu se duce glont prin Lipscani, Sf, Gheorghe, Sf. Vineri spre Dudesti - e prea dreapta.
Toate de acolo sunt orientative, "cam asa va trece".
Din 1953 dace se apucau de ele, o faceau pe cea din Militari si pe cea din centru, restul tot asa erau in proiect si studiu pentru dezvoltari ulterioare ale orasului.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 12:48:25    Titlul subiectului: 160420

Din nou modificari la varful conducerii Metrorex. Cu atatea schimbari nu stiu cat de coeerenta poate sa fie strategia pe termen lung a Metrorex-ului. Articolul se gaseste aici

Citat:
Schimbări în conducerea Metrorex

Metrorex are un nou director general. Acesta este un apropiat al primarului PSD, Marian Vanghelie, de la Sectorul 5.
Gabriel Sburlan, fostul șef al Metrorex care a preluat atribuțiile de director general de la Gheorghe Udriște, a fost înlocuit din nou din funcție cu Aurel Radu, apropiat al primarului PSD de la Sectorul 5, Marian Vanghelie.
Deși a terminat Facultatea de Transporturi, Radu nu ar fi profesat niciodată ca inginer. Acesta a fost și motivul pentru care, în urmă cu aproximativ o lună, ar fi fost încadrat la Metrorex ca "inginer 4", adică cel mai neexperimentat inginer, conform nomenclatorului, scria în trecut gândul.info.
În aceste condiții, fostul șef al Metrorex - Gabriel Sburlan - a revenit pe funcția de director de exploatare deținută înainte.
Modificări au fost făcute și la departamentul de Investiții al Metrorex unde era director, până de curând, Gheorghe Udriște, fost director general la metrou până la jumătatea acestui an, actualmente candidat din partea PDL la Camera Deputaților. Potrivit reprezentanților de la metrou, Udriște a ieșit la pensie, atribuțiile sale fiind preluate de Gabriel Daniel Mocanu.
Oficialii Metrorex susțin că modificările în organigramă au fost făcute de pe 2 noiembrie de Ministerul Transporturilor, instituție în subordinea căreia se află metroul și că le-au preluat "ca atare", fără a emite și un comunicat oficial în acest sens.

Războiul politic al foștilor directori

Între foștii șefi ai Metrorex, respectiv Gheorghe Udriște și Gabriel Sburlan, au existat mai multe tensiuni politice în această toamnă pe tema tăierii fondurilor pentru magistrala 5 de metrou. Profitând de absența lui Sburlan din instituție, fostul director, Gheorghe Udriște (apropiat PDL), a dat un răspuns oficial al instituției în care anunța că rectificarea bugetară ar putea conduce la întârzieri sau chiar la sistarea temporară a lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. La rândul său, Sburlan a susținut atunci că sunt fonduri necesare pentru continuarea lucrărilor la M5, cel puțin pentru acest an. Ulterior, totul a degenerat într-o bâlbâială instituțională care a ajuns să deranjeze Ministerul Transporturilor.
În prezent, Gheorghe Udriște candidează pentru un post de deputat din partea ARD în Colegiul numărul 25, acolo unde, în 2008 câștigase, un mandat Elena Udrea. Acum, Udriște se va bate cu Gigi Becali din partea USL.

După modificări, organigrama metroului arată astfel:

Aurel RADU - preluare atribuții de director general
Gabriel Constantin SBURLAN - director exploatare
Marin ALDEA - director Managementul Operațiunilor
Gabriel Daniel MOCANU - director Investiții și Achiziții Publice - cu atribuții de Director Reglementări și Siguranța Circulației
Constantin Marius RUDNITCHI - director Tehnic și Tehnologia Informației
Constantin Andronache IONESCU - director Infrastructură
Tiberiu MOLDOVAN - director Comercial
Nicolae GRIGORE - director Economic.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Noi 2012 22:46:32    Titlul subiectului: 160442

Nu cred ca strategia pe termen lung a Metrorexului este foarte mult afectata.
Daca nu atrag noi calatori(adica nu construiesc noi statii) nu castiga banii in plus...e simplu.

Nu e aceiasi problema ca la presedintie, de exemplu, unde primesti banii oricum, fara sa ai viziune. Ce face Metrorex zilnic afecteaza in mod direct calatorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2012 09:37:02    Titlul subiectului: 160516

Un articol despre cum functioneaza dispeceratul central al Metrorex. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum funcționează "creierul" rețelei de metrou din Capitală

Bucureștenii au duminică ocazia rară de a vedea dispeceratul central al Metrorex, în care se află panoul de control de unde sunt monitorizate toate garniturile de metrou care ciruculă în subteranul Capitalei. Accesul la panoul de control, aflat în stația de metrou Unirii 1, este deschis publicului cu prilejul aniversării a 32 de ani de funcționare a transportului subteran din București.
Dispeceratul central al rețelei de metrou se află chiar în dreapta turnicheților de intrare în stația Unirii 1. Aici există două camere de control, una a liniilor M1 și M3 și alta, separată, care controlează liniile M2 și M4. De aici, angajații Metrorex veghează la buna circulație a vagoanelor de metrou și gestionează eventualele probleme cu care acestea se confruntă pe traseu.
Intrarea vizitatorilor în camera de control se face în grupuri de mai multe persoane, care sunt ghidate apoi de un angajat al Metrorex. Acesta le povestește vizitatorilor funcțiile panoului de control și alte informații despre metroul bucureștean.
Pe panoul imens de pe peretele camerei de control se pot urmări toate trenurile de metrou de pe rețea, ele fiind reprezentate pe hartă de segmente de linii roșii. Angajații compară locația reală a garniturilor de metrou cu foaia de parcurs și cu aglomerația din stații și acționează pentru a remedia diferențele de timpi.
De asemenea, angajații din camera de control au la dispoziție și imagini video din toate stațiile, gestionează anumite defecțiuni, ghidează metrourile spre depouri, și pot acționa macazurile sau pot lua direct legătura cu orice conductor de garnitură de metrou de pe traseu, dacă situația o cere.
Conform explicațiilor furnizate de "ghidul" Metrorex, sistemul folosit pentru circulația trenurilor de tip Bombardier este "ultimul pas înainte de pilotul automat". Astfel, trenurile se conduc practic aproape singure, apreciază automat distanța până la trenul următor de pe linie, macaz sau stație și încetinesc sau accelerează în concordonață. În mod normal, singura îndeletnicire a conductorului este închiderea și deschiderea ușilor.
Totuși, trenurile mai vechi de tip IVA (Întreprinderea de vagoane Arad) nu dețin acest sistem. Din acest motiv, trenurile IVA nu pot pleca din stație decât în momentul în care nu mai există niciun tren pe traseu până la stația următoare.
Tot ghidul Metrorex povestește că trenurile de metrou staționează adesea înainte de intrarea în stația Pipera pentru că trebuie să aștepte trenurile din fața lor care întorc.
Ziua porților deschise la metroul bucureștean este la a treia edițe, fiind organizată prima oară în 2009. Evenimentul este organizat în cadrul festivităților de aniversare a primei linii de metrou din București, între Timpuri Noi și Semănătoarea, inaugurată pe 16 noiembrie 1979.


E vorba de duminica trecuta, 18 noiembrie.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Patrik



Data înscrierii: 23/Aug/2011
Ultima vizita: 12/Dec/2012
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2012 11:22:25    Titlul subiectului: 160648

Un nou material despre ce se intampla noaptea la metrou: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/FOTO_VIDEO_Ce_se_intampla_noaptea_sub_Bucuresti-dupa_ce_se_inchid_usile_ultimului_metrou_0_815918618.html

"SERIAL FOTO VIDEO Metroul împliește 33 de ani. Episodul 7: Ce se întâmplă noaptea sub București, după ce se închid ușile ultimului metrou

25 noiembrie 2012

Autor: Bogdan Păvăloi

Echipa de noapte începe lucrul sub pământ, după ce se închid ușile la metrou

Ultimul metrou se retrage gălăgios către depou, iar peste aproximativ cinci ore și jumătate va reveni în tuneluri. Paznicul de peste noapte se asigură că toate intrările au fost închise cu zăvorul ca să nu care cumva să pătrundă un intrus și să descopere secretele ascunse din subteran. Liniștea care acoperă stația Piața Victoriei durează fix 10 minute.

Angajații care lucrează noaptea în stațiile de metrou apar pe rând, în ordinea în care își desfășoară activitățile. Mai întâi strâng toate gunoaiele aruncate de trecători peste zi și le pun în saci de plastic pentru ca apoi aceștia să fie preluați de o garnitură de tren specială pentru gunoi. În paralel, sunt schimbate panourile și anunțurile publicitare, tot peronul se transformă într-un șantier de lucru.

Cârtițele de la metrou

Pe lângă toate acestea, există o echipă bine pregătită, de 12 oameni, care se asigură noapte de noapte că metroul va circula și a doua zi în condiții de maximă siguranță. Ei sunt, de fapt, cârtițele de la metrou, „Secția de linii și tuneluri". Echipa este formată din oameni care lucrează împreună încă de pe băncile școlii. Angajați cu ștate vechi, ei au învățat meserie la fostul Grup Școlar Industrial „Metrou" care acum se numește Colegiul Tehnic „Traian".

Intrarea în „șut"

Înainte de a se apuca de lucru, echipa se întâlnește în biroul ascuns din spatele peronului pentru a pune la punct planul de bătaie pentru noaptea respectivă și pentru a aștepta confirmarea că linia de contact, adică șina aceea roșie pe care o vedem cu toții când așteptăm metroul, a fost deconectată și nu mai are curent electric pe ea.

În birou, voie bună și glume pe seama colegilor. Bogdan Trică, maistru-șef de district CF, dezvăluie câteva secrete despre cum se desfășoară munca echipei. Totul se desfășoară organizat și mereu în ticăitul ceasului și trebuie să fie gata, ca-n povești, până la răsărit. „Atunci când metroul se închide, se fac verificări la linie, se verifică aparatele de cale, tunelurile și galeriile. Sunt foarte multe de povestit, însă acestea sunt printre cele mai importante."

Aceeași formulă, de un sfert de veac

Oamenii nu se vaită de programul de lucru care a rămas neschimbat din perioada comunistă, cu toate că de-a lungul anilor pe fețele lor se observă oboseală acumulată și cearcănele puternic accentuate. Tot maistrul Trică explică faptul că sectoarele de lucru la toate magistralele sunt împărțite pe districte care la rândul lor au câte o echipă care se ocupă de verificările zilnice. „Lucrăm în aceeași echipă încă din 1986, singura diferență de atunci este că sâmbăta nu ne vedem pentru că a devenit zi liberă".

„Micul dejun la ora 14.00, sex ocazional"

În zilele de sărbătoare, „cârtițele" nu sunt fizic la muncă, precum pompierii, dar în cazul unei urgențe ei sunt pregătiți să intervină pentru a remedia problemele. Scopul, crede maistrul Trică, îl reprezintă respectul față de cetățeni. „Ei cumpără cartele și abonamente din care sunt plătite salariile noastre, noi avem datoria de a le oferi o călătorie sigură."

Pus pe glume, Bogdan Trică detaliază programul lor. „Noi ieșim la bere după ora cinci și jumătate după ce servim prânzul. Micul dejun îl luăm la ora 14.00, iar de cină nu are rost să mai vorbim. Iar sexul este ocazional."

Camera de comandă

La miezul nopții, sună telefonul din birou, și o voce anunță că linia de contact a fost scoasă de sub tensiune.

Am pornit cu echipa spre linia unde se vor înlocui 108 metri de șină defectă. În drum, facem popas la Biroul de Mișcare, locul de unde este supravegheată întreaga circulație a metroului bucureștean. Acolo, pe un monitor, o doamnă impiegat urmărea și direcționa toată circulația din stația Piața Victoriei. „Acum 22 de ani, când am început să lucrez la metrou, eram tânără și frumoasă. Acum, sunt hoașcă bătrână."

De la biroul de mișcare, am coborât printre linii și am început să mergem în tunel acolo unde se desfășura lucrarea de înlocuire a liniei. Din cauza infiltrațiilor de apă, din plafonul tunelului picură apă care distruge stratul de suprafață al șinei. Dacă această șină nu ar fi schimbată la timp, riscul ar fi ca trenul să deraieze.

Disciplină ca la armată

Toți membrii echipei sunt deja la posturi, pentru început s-a trecut la desfacerea șuruburilor de la linia care trebuia înlocuită. Deși din toate direcțiile se auzeau glume care mai de care mai amuzante, bunul-simț și disciplina este regula pe baza căreia funcționează echipa lui Bogdan Trică.

Fiecare muncitor se adresează superiorului cu „domnul șef". „Pe vremuri, cine lucra în căile ferate se spunea că face a doua armată. Din punctul meu de vedere, suntem cu mult peste disciplina din armată, pentru că se lucrează cu utilaje grele și totul se execută la comandă, o greșeală poate cauza accidente grave", explică în fugă Bogdan Trică.

Sub pământ de 37 de ani

În jurul orei 1.00, oamenii lucrează la foc automat. Cu niște utilaje cu dublă funcție, numite „capre" în limbajul muncitorilor, au adus o bucată de șină de 108 metri.

Zgomotele și tensiunea din tunel sunt accelerate. Bucata de șină este lăsată jos. Cea veche este prinsă cu niște clești ca niște dinți ce coboară din „capre" și apoi este ridicată. „Toată lumea la capre!", țipă maistrul „și acum toată lumea, sus, sus, sus", totul se execută la comandă.

Aproape 80% din munca depusă în subteran este muncă brută, „caprele" cu care este adusă, coborâtă și urcată șina sunt împinse manual de cei 12 membri ai echipei.

Printre cei 12 se numără și 'nea Gheorghe care lucrează de 37 de ani în subteran. „Familia îmi spune să ies la pensie, însă eu mai vreau să rămân cam până la anul. Este a doua casă a mea, iubesc metroul. Pe timpul lui Ceaușescu am muncit la construirea lui".

La o țigară

Aerul pompat de prizele de aerisire este greu de respirat la zece metri adâncime, unde se desfășura operația tehnică, însă acest lucru nu îi oprește pe cei mai pasionați să nu ia o pauză de țigară. Se lucrează în condiții grele, în subteran domnește mirosul de umezeală.

După ce a fost așezată șina cea nouă, unii dintre muncitori se asigură ca ea să nu fie așezată pe mai multe plăcuțe de cauciuc care fixează linia. Restul ia o mică pauză, în care discută politică sau probleme actuale ale Capitalei. Subiectul principal, Sorin Oprescu și taxa pe gigacalorie.

Burghiul buclucaș

Nu își trag bine sufletul și un zgomot infernal ca un răget înfiorător cuprinde tunelul. La capătul liniei noi se dau două găuri pentru a se asigura continuitatea firelor care străbat subteranul.

Zgomotul se întrerupe brusc, iar noi ne îndreptăm spre locul cu pricina. „Bă, să fiu al dracu', de când lucrez aici nu am văzut burghiu care să se rupă în șină", exclamă nervos maistrul.

Inginerul-șef, Florian Nechita, le atrage atenția muncitorilor să lucreze mai repede pentru că nu vor mai avea destul timp pentru verificări. „Ne-a încurcat drezina aia șefu', că era gata până acum", se scuză un muncitor.

După ce burghiul a fost înlocuit, iar șina a fost străpunsă se trece la fixarea definitivă a acesteia. Șina se comportă exact ca o bucată de sârmă dacă este de mari dimensiuni. „Atenție, pisicile la romană și hai...", țipă maistrul în tunel.

Vârcolacul Gică

Glumele între muncitori sunt la ordinea zilei. „Șefu', să vă luați liber de Halloween, am auzit că Gică se transformă în vârcolac. E din cauza solstițiului ăla de toamnă. Bă, Gică să nu vii la muncă în ziua aia!". Inginerul-șef zâmbește pe sub mustăți și merge mai departe mulțumit de respectarea graficului lucrării.

În timp ce verifica linia, Florian Nechita spune că, în general, atunci când este nevoie, la astfel de lucrări se înlocuiesc cam două șine pe noapte, în același interval de timp.

După ce șinele au fost înlocuite urmează verificările de gabarit, și se mai fac alte teste prin care se verifică că totul este în regulă, și circulația va fi reluată fără probleme.

Angajații Metrorex au spulberat mitul existenței unei stații abanonate în zona Apărătorii Patriei. „Dacă se opresc pompele de evacuare a apei, în cel mult 24 de ore poți să dai liniștit la pește", a spus maistrul-șef.

Botezul cârtiței

Ritualul de botez pentru nou veniți este destul de înspăimântător. „Revizorul de cale merge însoțit de câțiva dintre noi, între timp îl îndoctrinăm bine cu tot felul de povești. Unul dintre noi merge mai în față și se ascunde, iar în momentul când trecem pe lângă el, tipul care stă ascuns îl prinde de picior sau țipă la cel nou. Rezultatul: ori o ia la fugă, ori scapă geanta din mână și nu mai scoate un cuvânt", a povestit amuzat unul dintre angajați.

Strigoiul Ion, de la Aurel Vlaicu

Cu ceva timp în urmă se auzeau de niște povești cu strigoi la metrou, între Aviatorilor și Aurel Vlaicu. „Cică era unul care cerea o țigară când treceai prin zonă, i se vedeau doar ochii sau uneori doar întindea mâna și îi auzeai vocea. Mitul a prins pentru că deasupra este Cimitirul Eroilor Sovietici, de fapt strigoiul era nea Ion", mai povestește Bogdan Trică.

În subteran, mai ales iarna se ascund multe animale care fug de pe câmp în depoul de la Berceni. Acolo se adăpostesc vulpi, iepuri și chiar fazani. „Mergeam noi pe la Apărătorii Patriei și ne-am speriat de o bufniță. Trei inși ne-am chinuit să o prindem și tot nu am reușit."

Când am urcat pe peron, treptele erau încă ude, în stație era un miros puternic de detergent, însă până la deschidere mai erau multe de făcut. Și era abia ora 3 dimineața. Peste o oră și ceva, primul tren avea să pornească."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Dec 2012 20:01:12    Titlul subiectului: 161186

De sarbatori, trenurile de metrou vor avea un program special. Articolul se gaseste aici

Citat:
Cum circulă trenurile de metrou în perioada sărbătorilor

Trenurile de metrou vor circula după un program special în perioada sărbătorilor de iarnă.
În zilele 25 și 26 decembrie 2012, precum și 1 și 2 ianuarie 2013, metrourile vor circula după următorul program:

- Pe Magistrala 1 (Republica - Dristor 2) si Magistrala 3 (Anghel Saligny - Preciziei), trenurile vor circula la un interval de 8 - 10 minute.

- Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Dristor 1 - Eroilor), trenurile vor circula la un interval de 4 - 5 minute.

- Pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera), trenurile vor circula la un interval de 8 - 10 minute.

- Pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu), trenurile vor circula la un interval de 8 - 10 minute.

În zilele de 24, 27, 28 si 31 decembrie 2012 pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera) trenurile vor circula dupa un mers specific zilelor lucratoare, la un interval de 4 - 9 minute.

În noaptea de 31 decembrie 2012/01 ianuarie 2013, trenurile de metrou vor circula la un interval de circa 20 de minute (întreaga noapte).

În zilele de 3, 4, 12 si 19 ianuarie 2013, precum si în intervalul 07 - 11 ianuarie 2013, trenurile de metrou vor circula astfel:

- Pe Magistrala 1 (Republica - Dristor 2) si Magistrala 3 (Anghel Saligny - Preciziei), trenurile vor circula dupa un mers specific zilelor lucratoare, la un interval de 7 - 9 minute.

- Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Dristor 1 - Eroilor) trenurile vor circula la un interval de 4 - 5 minute.

- Pe Magistrala 2 (Berceni - Pipera) trenurile vor circula la un interval 4 - 9 minute.

- Pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu) trenurile vor circula la un interval de 8 - 10 minute.

În functie de numarul calatorilor înregistrati, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micsorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, în scopul satisfacerii în conditii optime a cererii de transport cu metroul în aceasta perioada.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Apr/2017
Mesaje: 6212
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2013 21:32:54    Titlul subiectului: 162737

Cu ocazia meciului de joi, dintre Steaua si Aiax Amsterdam, metroul va avea un program prelungit. Articolul se gaseste aici

Citat:
Metroul va avea program prelungit joi, când are loc meciul Steaua-Ajax

Metroul va avea program prelungit joi când se dispută partida dintre Steaua București și Ajax Amsterdam, ultimele trenuri plecând de la stațiile capăt de magistrală la ora 1.00.
"Administrația Metrorex vine în sprijinul publicului participant la returul meciului de fotbal din șaisprezecimile Europa League, dintre Steaua București și Ajax Amsterdam - ce se va desfășura pe stadionul Național Arena - și anunță că joi, 21 februarie 2013, trenurile de metrou vor circula după un program prelungit cu două ore, la un interval de aproximativ zece minute", anunță, luni, directorul general al companiei, Aurel Radu.
Ultimele trenuri de metrou vor pleca de la stațiile capăt de magistrală la ora 1.00, respectiv ora 1.30 de la stația Piața Unirii 1 și 2.
Echipa Steaua București a fost învinsă în 14 februarie, în deplasare, cu scorul de 2-0 (1-0), de formația olandeză Ajax Amsterdam, în prima manșă a 16-imilor de finală ale Ligii Europa, iar retursul se dispută joi, la București.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Mar 2013 09:55:24    Titlul subiectului: 163383

133 de milioane de euro a supt firma-căpușă de la Metrou

http://www.evz.ro/detalii/stiri/133-de-milioane-de-euro-a-supt-firma-capusa-de-la-metrou-1028227.html

O firmă privată a pus „stăpânire” pe tot ce înseamnă proiectare, consultanță și asistență tehnică la Metrou

Deținută în mare parte de angajați, dar administrată din umbră de sindicaliștii, firma Metroul S.A a ajuns să încaseze sute de milioane de euro de la Metrorex, potrivit unui raport întocmit de inspectorii Corpului de Control al premierului Victor Ponta. Acum, șeful Executivului spune că nu se mai pot plăti milioane de euro pentru consultanță, în timp ce nu sunt bani pentru investiții la metrou. Numai că, deși a anunțat public câți bani a încasat societatea de-a lungul anilor, 585,6 milioane de lei (133 milioane de euro), șeful Executivului nu a luat o măsură concretă pentru stoparea irosirii banului public. Înființată în 1991, fosta Întreprindere Metroul București a primit atribuții legale de proiectare, servicii de consultanță și asistență tehnică în legătură cu realizarea de investiții la rețeaua de metrou, prin Hotărâre de Guvern.

Ce poate să facă Fenechiu

Cu alte cuvinte, întreprinderea - devenită Metroul S.A - a primit un fel de monopol în ceea ce privește elaborarea documentațiilor de proiectare atunci când se decide realizarea unei investiții la Metrou. Pentru că Hotărârea nu a fost abrogată de niciun Guvern și niciun ministru al Transporturilor nu a inițiat un proiect în acest sens, Metroul S.A este în continuare privilegiată.

În luxul Alpilor, directorul Metroului nu vede mizeria din Drumul Taberei
Cert este că, actualul ministru Relu Fenechiu ar putea cere abrogarea hotărârii, decizie care ar face ca în conturile firmei administrate din umbră de liderul sindical Ioan Rădoi să nu mai intre sute de milioane de euro. Mai marii de la Guvern și miniștrii Transporturilor nu au ieșit niciodată să spună public câți bani au mers către Metroul S.A până acum.

Peste noapte, premierul, iritat de protestele sindicaliștilor, a venit cu un raport întocmit de inspectorii Corpului de Control.

Potrivit documentului, în perioada 2005-2012, firma a încheiat cu Metrorex contracte în valoare de aproximativ 133 de milioane de euro. Cert este că protestul angajaților de la metrou din data de 6 martie l-a supărat pe șeful Executivului, din moment ce a ordonat un control. Au verificat doar contractele încheiate cu firma Metroul S.A. Adică, din momentul în care s-au reluat lucrările la diferite magistrale. Angajații sunt nemulțumiți că Guvernul nu comunică cu ei, că se vrea trecerea metroului la Primăria Capitalei și îl contestă pe noul director al Metrorex, Aurel Radu, devenit peste noapte din inginer stagiar- director general.

2010. Radu Berceanu

Metroul S.A, în asociere cu firma franceză Systra S.A , a câștigat contractul de consultanță privind construirea tronsonului Drumul Taberei- Universitate. Valabil 120 de luni, valoarea servicilor se ridică la aproximativ 10 milioane de euro, în conturile firmei „căpușă” fiind virate aproape 3,8 milioane de euro .

CONTRACTE DATE PRIN LICITAȚII

2010. Radu Berceanu

Aceeași asociere a semnat un contract de servicii de consultanță pentru achiziția și punerea în acțiune a 37 de trenuri de metrou noi. Valabil 61 de luni, contractul are o valoare de 500.431 de euro. Până acum, s-au plătit 200.00 de euro, iar contractul expiră abia în 2015.

2010. Anca Boagiu

Firma Metroul S.A împreună cu francezii au reușit să câștige și contractul de consultanță și asistență tehnică pentru al doilea tronson al Magistralei 5 Universitate-Pantelimonsecțiunea galerie de legătură, stația și depoul Valea Ialomiței. În valoare de 1,4 milioane de euro, lucrările trebuie făcute în 10 ani. Statul a plătit deja aproximativ 800.000 de euro din valoarea totală a lucrării.

2011. Anca Boagiu

Asocierea PricewaterhouseCoopers Audit S.R.L, SC Metroul S.A și Salans-Moore și Asociații S.C.A au câștigat contractul de proiectare și consultanță privind construirea magistralei 7 de metrou Bragadiru-Voluntari. Contractul, în valoare de 8,8 milioane de euro a fost suspendat de fostul ministrul al Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Totuși, asocierea a încasat 1,2 milioane de euro.

2011. Anca Boagiu

Consultanța și asistența tehnică în cadrul proiectului de construire a Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon este asigurată tot de Metroul S.A și Systra S.A, printr-un alt contract. Încheiat pe 10 ani, asocierea ar urma să încaseze aproximativ 10,8 milioane de euro, dacă se va duce la bun sfârșit contractul. Din valoarea totală s-au achitat deja 560.000 de euro, au constat inspectorii.

2011. Anca Boagiu

Asocierea Pandeco Ltd. Japonia, Oriental Consultans&CO Ltd. Japonia și SC Metroul S.A ( cu subcontractanții SC Seneca Gropu Int SRL și Systra) au câștigat contractul de proiectare și consultanță pentru implementarea proiectului „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă București”. Lucrările ar urma să dureze 9,5 ani și vor costa aproximativ 31,88 milioane de euro. Până acum, statul a plătit firmelor 750.000 de euro.

CONTRACTE FĂRĂ LICITAȚII

2007. Ludovic Orban

A atribuit un contract în valoare de aproximativ 1,7 milioane de euro prin negociere directă. În plus, a prelungit contractul de consultanță privind darea în funcțiune a tronsonului Nicolae Grigorescu-linia de centură, de la 30 de luni la șase ani.

2008. Ludovic Orban

A încredințat un contract de consultanță privind realizarea legăturii între magistralele de metrou existente, în valoare de 3,3 milioane de euro. Halucinant este că termenul de finalizare a lucrării a fost devansat cu nu mai puțin de 12 ani.

2009. Radu Berceanu

Modernizarea tronsoanelor existente, facilități pentru persoane cu dizabilități. Așa se numește contractul în valoare de 50,8 milioane de euro, încredințat de Berceanu. Până acum, Metroul S.A a încasat aproximativ 33 de milioane de euro, potrivit raportului întocmit de Corpul de Control al premierului

Dezastrul din Drumul Taberei

Marea majoritate a banilor plătiți firmei Metroul S.A în ultimii ani au fost destinați, pentru proiectare și consultanță, în cazul Magistralei 5 de metrou, alcătuită din două tronsoane: Drumul Taberei-Universitate și Universitate-Pantelimon, potrivit raportului întocmit de Coprul de Control al premierului. Cu toate acestea, lucrările sunt blocate, iar muncitorii au dispărut de pe șantier. În tot acest timp, șeful Metroului - Aurel Radu (52 de ani), cel care a fost desemnat după numai câteva luni de la angajare să preia atribuțile de director general, a plecat să se relaxeze în Alpi Francezi, împreună cu deputatul Eugen Bejinariu.

Fost șef peste cantine, a ajuns milionar în euro

Noul director al Metrorex, contestat de angajați și de sindicaliști pentru că nu are experiență, a fost șeful cantinelor sociale, director peste cadastru la RA-APPS, perioadă când, potrivit declarației de avere, a început să se îmbogățească.

În prezent, cel care a fost angajat inginer stagiar la Metrou, adică „conform pregătirii sale”, după cum reiese din cererea angajare depusă la Departamentul de resurse al Metrorex, deține șapte terenuri în zone scumpe, două spții comerciale în Centrul Istoric al Capitalei, a dat cu împrumut 430.000 de euro și are în cont 100.000 de dolari. Potrivit surselor EVZ, acesta este susținut de deputatul Eugen Bejinariu și de edilul sectorului 5 al Capitalei, Marian Vanghelie

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Mar 2013 01:49:47    Titlul subiectului: 163405

Normal ca o firma romaneasca ce nu are ca patron niciun baron local, niciun lider sindical, niciun infractor notoriu, niciun politician corupt...'deranjeaza'...ca nu se incadreaza 'in peisaj'... Mr. Green
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Mar 2013 08:24:27    Titlul subiectului: 163408

Nu stiu daca asta deranjeaza, deranjeaza de exemplu masinile de lux pe care le au parcate in fata sediului, in cele mai multe cazuri pe trotuare.... Cele de "nesimtiti", tipic americane, imense, cu MTR la numar. Probabil trebuie sa arati intr-un fel ce bine iti merge cand esti abonat la banii statului. Iar la romani conteaza in primul rand ce masina ai, nu conteaza ca dormi, de ex, intr-o garsoniera confort 3. Daca nu ai masina sa iei ochii lumii...nu existi.
Acum intelegem de ce consultanta este asa scumpa la metrou..
P.S. Ce are Metroul SA cu...achizitia trenurilor ? Inteleg ca si la schimbatul becurilor acorda...consultanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 20/Mar/2010
Ultima vizita: 04/Apr/2017
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Mar 2013 10:08:31    Titlul subiectului: 163409

1. Trec destul de des prin fatza sediului Metroul SA de la Izvor si nu prea vad masini parcate pe trotuar... o sa ma holbez mai atent data viitoare.

2. Ia spuneti dl ing Subway, dvs va parcati masina pe trotuar in fata sediului?? Laughing

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Mar 2013 20:49:02    Titlul subiectului: 163416

Nu-mi parchez masina pe trotuar in fata sediului...din cauza masinilor alea americane 'nesimtite'...ce ma enerveaza si pe mine...dar n-am ce face...caut un locsor de parcare prin dos...
#sab nu e primul ce 'ia plasa' cu masinile alea americanesti...
La parterul cladirii are sediul o firma privata numita Multitrade...ale lor sunt 'barcazele'...acum cativa ani niste 'bizoni' au urmarit 'americancele' pana la Scrovistea, au filmat vila patronului de la Multitrade si le-au dat la ziar ca fiind 'viloiul' directorului de la Metroul SA...aceeasi 'golaneala' dar sub alta forma...

P.S.
Metroul SA are cu achizitia trenurilor ceea ce a avut de la bun inceput...verifica conformitatea proiectului intocmit de CAF...si pentru asta foloseste un grupuscul de proiectanti ai ramei initiale IVA, si care au facut aceeasi treaba si cu trenurile Bombardier...

P.P.S.
Niste 'golani' baga o 'fumigena' si iute va repeziti sa puneti botul...fara sa ganditi si ce se ascunde 'in spatele' tiribombei...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Mar 2013 08:30:22    Titlul subiectului: 163432

Mea culpa, daca masinile nu sunt de la Metroul SA.
Insa ramane de clarificat aspectul semnalat in articol, daca exista sau nu un monopol in ceea ce priveste proiectarea lucrarilor de la metrou in favoarea Metroul Sa.
In cazul in care monopolul exista, daca este normal (ca legal inteleg ca este, din moment ce existra HG...), si daca preturile cerute pentru aceste servicii sunt unele corecte sau, ca la orice monopol nereglementat, sunt "putin "umflate.

Despre BM, prefer sa ma abtin...La asa "consultanta", nici macar bare de sustinere sa nu ai este ...rusinos. Pacat ca nu s-au putut lua lucrurile bune de la IVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Apr 2013 20:37:24    Titlul subiectului: 163795

Premieră mondială la Metrorex în tehnologia mobilă și industria transporturilor
http://www.ziarulring.ro/stiri/bucuresti/209540/Premiera-mondiala-la-Metrorex-in-tehnologia-mobila-si-industria-transporturilor

Bucureștiul se alătură capitalelor lumii în care telefonul mobil poate fi folosit pentru plata călătoriilor și accesul la metrou începând din această lună.

Clienții Orange și Vodafone pot plăti o călătorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700 și primind confirmarea plății imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta și pentru cumpărarea a două sau 10 călătorii, trimițând textul 2C sau 10C la numărul 1700. Prețul unei călătorii este de 0,50 euro, pentru două călătorii – 0,90 euro, iar pentru 10 călătorii - 3,25 euro.

Accesul în stație, prin apel la 1700

Prin apelarea gratuită a numărului 1700 și apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în stațiile de metrou se poate intra în zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide.

Acest nou sistem de acces în stațiile de metrou, testat anul trecut, a fost considerat fiabil după procesarea a peste 10.000 de validări în cele șapte stații-pilot. Astfel, Metrorex a decis să îl extindă la nivelul întregii rețele.

Cum funcționează sistemul

Serviciul de achiziționare a titlurilor de călătorie prin intermediul telefonului mobil se bazează pe Data-Over-Voice, un serviciu unic în lume, iar Metrorex este singurul beneficiar al acestei tehnologii. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice asigură transferul mesajelor de tranzacție on-line wireless, extrem de sigur și eficient, între punctul de vânzare (Terminal 2pay) și Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacții.

Terminalele POS 2pay și Platforma 2pay modulează datele tranzacției în semnale vocale (bipuri) și le convertesc prin canalul de voce inițiat anterior de telefonul mobil al clientului. Terminalul și platforma comunică în aceeași manieră ca și oamenii: folosind vocea și telefonul mobil.

2pay este un integrator ce activează pe piața din România începând cu anul 2010, fiind primul care a implementat un serviciu de plată prin telefonul mobil în parteneriat cu o autoritate de transport public.

0,50 euro costă o călătorie, 0,90 euro – două călătorii și 3,25 euro – 10 călătorii.

Pentru mai multe detalii, puteți suna la 1826, număr cu tarif normal în rețelele Orange și Vodafone.

1700 este numărul la care se trimite SMS-ul pentru plata unei călătorii cu metroul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Apr 2013 22:28:11    Titlul subiectului: 163987

Fusese un proiect (sau am visat eu?) de a plăti călătoria și a primi un cod QR scanat apoi de taxator. Mi se pare un sistem mult mai elegant decât niște beep-uri dintr-un telefon îndreptat spre un aparat, de parcă i-ai ține bunicii receptorul la ureche cât amestecă în mămăligă.

Într-o notă mai inginerească, aș fi interesat de mecanismul din spate. Sunt convins că nu este doar un simplu sunet recunoscut de aparat, altfel ai putea da play la MMS-ul primit de fiecare dată când intri la metrou și ai avea călătorii gratuite. Eu mă gândesc că este un număr finit de secvențe de beep-uri care sunt reținute cât timp călătoria respectivă nu a fost validată, ceea ce presupune ca taxatorul să comunice în timp real cu un server să evite folosirea simultană a aceluiași cod în două locuri diferite.
Alte idei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Următoare
Pagina 13 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community