Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2015 13:48:45    Titlul subiectului: 178169

In sfarsit o veste buna. Directorul Metrorex a demisionat. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Directorul general Metrorex, Aurel Radu, a demisionat din funcție

"Astăzi, 24.03.2015, membrii Adunării Generale a Acționarilor din cadrul Societății Comerciale de Transport cu Metroul București “Metrorex” – S.A. au luat act de renunțarea la contractul de mandat pentru funcția de director general a domnului Aurel Radu. Demisia acestuia este urmarea discuțiilor recente avute cu Ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat preluarea atribuțiilor de director general pe o perioadă interimară de către domnul Cătălin Homor, director Investiții și Achiziții Publice în cadrul Metrorex", anunță un comunicat al Metrorex.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2015 10:54:19    Titlul subiectului: 178492

Circulatia metroului in perioada sarbatorilor Pascale: http://www.metrorex.ro/_read378-1

Citat:
Administratia Metrorex va ureaza Paste Luminat si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada Sarbatorilor Pascale:
- In noaptea de 11/12 aprilie 2015 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:00 si 01:30 la un interval de circa 10 minute si intre orele 1:30 si 05:00 la un interval de 20 minute.
- In perioada Sarbatorilor Pascale (11- 13 aprilie 2015) trenurile de metrou de pe toate cele 4 Magistrale vor circula la un interval de timp cuprins intre 9 si 10 minute.
Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3, cuprins intre statiile Dristor 1 si Eroilor, trenurile vor circula la un interval de 4- 5 minute.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2015 07:12:34    Titlul subiectului: 182024

Metrorex se modernizeaza. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Începe modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 și 3

Metrorex face deja primii pași pentru modernizarea accesului la metrou pe Magistralele 1, 2 și 3. Instituția caută consultant pentru lucrările de acest tip pe cele trei magistrale și tronsoanele de legătură. Metrorex va introduce și 139 de automate de vândut titluri de călătorie, pe lângă cele 35 existente deja pe toate cele patru magistrale de metrou.

Metrorex achiziționează servicii de "Consultanță și Dirigenție de șantier pentru realizarea Obiectivului Modernizarea Instalațiilor pe Magistralele 1, 2, 3 și T.L de metrou, Instalații control acces".

Prin acest proiect vor fi modernizate din punct de vedere al instalațiilor de control acces 41 de stații de metrou și 70 de zone de vestibul, vor fi instalate 1.352 de porți de acces și 139 de automate de vândut titluri de călătorie. Montarea automatelor de vândut cartele se va face în fiecare capăt de stație.

Toate porțile de intrare și 30% din cele de ieșire se vor echipa și cu validatoare pentru cartele magnetice.

Punctele de vânzare a titlurilor de călătorie vor dispune de echipamente fiscalizate. Astfel, odată cu introducerea noilor automate, bucureștenii vor primi bon fiscal pentru călătoriile cu metroul în toate cele 41 de stații incluse în contract.

În 2011, Metrorex a pus în funcțiune 35 de automate de vândut cartele, care au fost amplasate în stații de pe cele toate patru magistrale. Stațiile în care se află acum automatele de vândut cartele sunt: Parc Bazilescu, Jiului, 1 Mai, Pacii, Gorjului, Dristor 1, Aviatorilor, Universitate, Basarab 2, Grozavesti, Berceni, Aparatorii Patriei, Piata Sudului, Eroii Revolutiei, Piata Unirii 1 si 2, Piata Romana, Aurel Vlaicu, Pipera, Republica, Titan, Nicolae Grigorescu 1, Eroilor, Preciziei, Lujerului, Crangasi, Gara de Nord 1, Piata Victoriei 2, Stefan cel Mare, Obor, Piata Iancului, 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny.

Automatele de vândut cartele existente la metrou conțin un ecran de comanda (touch screen) care afișează un meniu în limbile română, engleză și franceză. Aceste automate acceptă la plată atât carduri bancare emise sub sigla VISA și MasterCard, cât și cash, bancnote de 1, 5, 10, 50 lei și monede de 10 și 50 de bani.

Calatorii trebuie să introducă suma exactă a contravalorii legitimației de călătorie solicitată deoarece automatul nu acordă rest. Odată cu cartelele, automatele eliberează și chitanțe, însă nefiscale.

Metrorex: Noile instalații de acces la metrou vor diminua frauda

Potrivit caietului de sarcini al anunțului postat în SEAP, prin modernizarea instalațiilor de control acces ale metroului pe cele trei magistrale se dorește optimizarea accesului călătorilor în rețeaua existentă de transport cu metroul, a îmbunătățiri evacuării în caz de necesitate și a diminuării fraudei.

Potrivit Metrorex, după modernizarea instalațiilor de acces, în situații de urgență evacuarea călătorilor din stații se va face după un traseu obligatoriu prin secțiunile de intrare/ieșire, deblocarea porților urmând a fi făcută la o comandă și/sau la întreruperea tensiunii de alimentare.

Contractul prevede că Metrorex va fi asistat de consultant în implementarea cu succes a Proiectului, atât din punct de vedere a duratei și termenului de realizare, cât și a încadrării în bugetul aprobat, în condițiile asigurării standardelor de calitate.

Conform caietului de sarcini, serviciile care urmează a fi asigurate de consultant în cadrul contractului sunt:

a. acordarea de asistență Metrorex pentru activitatea corespunzătoare începerii execuției lucrărilor

b. supervizarea, urmărirea execuției lucrărilor cu înregistrarea și raportarea progresului acestora

c. verificarea programului lunar de execuție și urmărirea respectării acestuia pe parcursul execuției

d. verificarea și aprobarea detaliilor de execuție, programelor de lucrări, instalațiilor, echipamentelor, tehnicilor de construcție și a materialelor antreprenorului (controlul calitativ și cantitativ), cu respectarea prevederilor contractului de execuție

e. asigurarea instruirii personalului nominalizat de beneficiar pentru administrarea proiectului (echipa UIP)

f. asigurarea serviciilor de monitorizare/supervizare în perioada de garanție acordată lucrărilor.

Activitatea consultantului în cadrul contractului se va structura în două etape, respectiv:

- etapa de supervizare a execuției lucrărilor pe o perioadă de 8 luni și jumătate. Această activitate se va corela cu contractul de execuție lucrări corespunzător punerii în funcțiune a obiectivului proiectului

- etapa de monitorizare pe perioada de garanție acordată lucrărilor executate – pe o perioadă de 60 de luni, cuprinsă între recepția la punerea în funcțiune și recepția finală.

Valoarea estimată a contractului este de aproape 1,86 milioane lei cu TVA inclus. Finanțarea contractului se va asigura din fonduri externe nerambursabile POS-T 2007-2013 și de la bugetul de stat.

Consultantul va fi desemnat prin licitație deschisă, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut.

Ofertele sau cererile de participare se depun până la 29 octombrie 2015, la ora 10.00, ofertele urmând a fi deschise în aceeași zi, la sediul Metrorex.

Actualul sistem de taxare, greu de întreținut și cu costuri mari

"Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale, a serviciilor pentru călători și dezvoltarea transportului cu metroul prin promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita circulația sigură, rapidă și eficientă a persoanelor și bunurilor, cu nivel de servicii la standarde europene", reprezintă obiectivul POS-T menționat de Metrorex în caietul de sarcini.

Conform Metrorex, actualul sistem automat de taxare a fost pus în funcțiune în anul 1995, prin renunțarea la plata directă a călătoriei cu monede și adoptarea unui sistem bazat pe cartele (carduri) magnetice. "Această modificare adusă sistemului de taxare a adus importante beneficii economice și de management operatorului Metrorex, iar călătorilor o ofertă tarifară mai diversificată și mai atractivă. Vechimea sistemlui face ca acesta să fie afectat de uzura fizică și morală a componentelor sale, cu efecte neative în efortul de întreținere și în capacitatea de îmbunătățire a ofertei tarifare – inclusiv pentru cerința de integrare cu transportul public de suprafață. Sistemul automat de taxare al Metrorex, bazat pe cardul magnetic, deși încă funcțional, este la limita perioadei eficiente de utilizare datorită uzurii fizice și morale, precum și datorită epuizării capacităților de dezvoltare", arată Metrorex în caietul de sarcini.

Potrivit companiei care gestionează transportul în comun în subteranul bucureștean, modernizarea instalațiilor de acces la metrou se impune acum în contextul în care aplicațiile software de management al tranzacțiilor funcționează pe rețele de transmisie date de tip ATM care necesită mentenanță la costuri foarte mari pentru echipamente scoase din fabricație, iar tranzacțiile călătorilor, colectate în sistem sunt procesate în majoritatea situațiilor de computere din generația Pentium II (an 1997) la care, de asemenea, mentenanța și procurarea de piese de schimb sunt deficitare, dacă nu imposibil de executat.

Avantajele sociale ale modernizării instalațiilor de control acces sunt, potrivit Metrorex:

- creșterea calității vieții prin îmbunătățirea condițiilor de transport cu metroul

- optimizarea accesului călătorilor în rețeaua de metrou de la 947 călători pe oră la 1.091 călători pe oră

- creșterea gradului de siguranță prin îmbunătățirea evacuării în caz de necesitate

- creșterea eficienței în managementul comercial prin tipul de control ce va asigura un plus de rigoare și de protecție anti-fraudă.

Pașii ce vor fi urmați pentru modernizarea instalațiilor de control acces sunt:

- organizarea și perioada de licitație

- fabricarea echipamentelor

- demontarea vechiului sistem și montajul noului sistem de control acces și taxare

- asigurarea unui sistem de taxare ce va permite validarea cardurilor de tip magnetic, a cardurilor contactless Metrorex, RATB, bancar și alți opratori, precum și plata și validarea prin sisteme de telefonie mobilă

- configurarea aplicațiilor software care să permită unificarea mai multor tipuri de legitimații de călătorie specifice Metrorex, RATB și alți operatori de transport

- dezvoltarea sistemului astfel încât să permită extensii software și hardware pentru noi stații de metrou

- recepții și testări

- recepții finale.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Dec 2015 23:19:57    Titlul subiectului: 183093

Programul Metrorex in noaptea trecerii dintre ani: http://www.ziare.com/stiri/metrorex/cum-va-circula-metroul-de-revelion-1400770

Citat:
Cum va circula metroul de Revelion

Circulatia trenurilor de metrou pe Magistrala 1 (Republica - Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni - Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny - Preciziei) si Magistrala 4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu) va avea loc, pe 1, 2 si 3 ianuarie 2016, la un interval de circa 9 minute, informeaza Metrorex.

In ceea ce priveste noaptea de Revelion, metroul va circula intre orele 24:00 - 1:00 la un interval de 10 minute, iar de la ora 1:00 pana la ora 5:00 la un interval de 20 minute.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Apr 2016 18:25:38    Titlul subiectului: 184928

Programul Metrorex pentru perioada Sarbatorilor Pascae: http://www.metrorex.ro/_read414-1

Citat:
Administratia Metrorex va ureaza Paste Luminat si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada Sarbatorilor Pascale:
In noaptea de 30 aprilie/1 mai 2016 trenurile de metrou vor circula intre orele 23:00 si 01:30 la un interval de circa 10 minute si intre orele 1:30 si 05:00 la un interval de 20 minute.
In perioada Sarbatorilor Pascale (30 aprilie- 2 mai 2016) trenurile de metrou de pe toate cele 4 Magistrale vor circula la un interval de timp cuprins intre 9 si 10 minute.
Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3, cuprins intre statiile Dristor 1 si Eroilor, trenurile vor circula la un interval de 4- 5 minute.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Ian/2017
Mesaje: 6063
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2016 09:31:49    Titlul subiectului: 187008

Cei de la Metrorex vor sa imbunatateasca serviciile. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Incepând de luni, Metrorex a întocmit și implementat un plan de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport subteran. Astfel, au fost suplimentate trenurile pe toate magistralele de metrou, iar în Pasajul de la Unirii au fost instalați agenți de pază și polițiști pentru dirijarea traficului.

entru a evita formarea aglomerației la orele de vârf Metrorex a instalat o serie de echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 și 2, în zile lucrătoare, în intervalul orar
07:00ś09:00 și 17:00ś19:00, acțiune aplicată începând de luni, arată Metrorex într-un comunicat remis B365.ro.

Conform Metrorex, activitățile desfășurate de echipele de supraveghere și îndrumare a călătorilor sunt următoarele:

- informarea călătorilor cu privire la alegerea traseelor optime de acces
și transport;

- îndrumarea călătorilor către accesurile și zonele de peron cu încărcare
redusă;

- îndrumarea călătorilor cu privire la utilizarea tuturor ușilor de acces
ale trenurilor;

- limitarea accesului în stații în situații de supraaglomerare sau de
urgență;

- avizarea imediată a structurilor de coordonare asupra oricărei situații
de urgență constatată, cu indicarea detaliilor necesare primei intervenții;

- actualizarea reglementărilor în vigoare privind măsurile care se iau în
cazul afectării majore a circulației trenurilor de metrou pentru următoarele cazuri:
colet abandonat, alarmă privind atac terorist (bombă), cazuri de suicid/tentativă de
suicid, necesitate intervenție prim-ajutor pentru publicul călător.

Astfel, Metrorex a suplimentat numărul de trenuri în circulație la orele de vârf, între 07:00ś09:00 și 17:00ś19:00, astfel:

- pe magistrala 2 se circulă cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 3 minute – soluție care reprezintă maximul posibil din punct de vedere tehnic, în prezent;

- pe magistrala 1 se circulă cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare);

- pe magistrala 3 se circulă cu 15 trenuri(2 trenuri suplimentare);

- la orele de vârf, atât pe magistrala 1 cât și pe magistrala 3 se circulă la un interval de 3 minute între Nicolae Grigorescu și Eroilor și de 6 minute pe restul distanței;

- monitorizarea circulației trenurilor pentru evitarea în perioada de vârf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele stațiilor;

- se lucrează la modificarea graficelor de circulație a trenurilor de metrou pe magistralele 1 și 3, grafice ce vor intra în vigoare începând cu data de 1 decembrie 2016. Soluția va asigura diminuarea intervalelor de circulație pe magistralele 1 și 3 astfel: 2 minute între Nicolae Grigoresc și Eroilor și 5 minute pe restul distanței;

- suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micșorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor;

De asemenea, au avut loc discuții cu conducerea RATB pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață pentru preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni - Pipera. În cursul acestei săptămâni, Metrorex va participa la întâlniri cu reprezentanții ISU și cu personalul specializat pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica și alte măsuri în vederea creșterii siguranței transportului subteran.

Aceste măsuri au fost adoptate de conducerea Metrorex ca urmare a aglomerației repetate și a evenimentelor petrecute în ultima perioadă, în special pe magistrala 2 de metrou. Am considerat că în această situație intervenția este necesară în cel mai scurt timp cu putință, pentru că ne dorim să ne bucurăm în continuare de încrederea călătorilor și să le oferim cele mai bune condiții de transport.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Pagina 15 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community