Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2007 01:00:31    Titlul subiectului: 84898

Vreau sa imi explice si mie cineva, cam cum se pot realiza fizic intervale de 2 minute la metrou... si inca o intrebare...au voie sa fie 2 trenuri in acelasi tunel, pe acelasi sens de mers simultan?
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2007 10:12:55    Titlul subiectului: 84905

Totul depinde de lungimea blocului de semnalizare. Daca intre 2 statii exista 2 blocuri de semnal atunci pe primul poate sa intre un tren cu viteza stabilita (normala, maxima cum vreti sa-i ziceti), iar cand acesta a parasit primul bloc va intra al doilea tren cu viteza redusa deoarece blocul din fata este ocupat.
Insa, in majoritarea cazurilor, cum se afla un singur bloc de semnal intre statii, aceasta pornire ar putea cauza opriri in tunel la blocul urmator, care de obicei este statia urmatoare, deja ocupat. Aceasta situatie se observa cel mai bine la Statia Eroior cand se vine de la Izvor. Trenul mai tot timpul stationeaza cateva secunde in tunel pt ca blocul din fata este ocupat.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2007 10:19:17    Titlul subiectului: 84906

Situatia de la Eroilor se datoreaza faptului ca interstatia e foarte scurta si n-aveau cum sa bage mai multe blocuri. Insa intre Grozavesti si Semanatoarea cred ca-s 3 sau 4. De pe marginea peronului se vad si semafoarele cum se schimba in urma trecerii trenului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2007 10:26:10    Titlul subiectului: 84908

Sunt doar 2. Al treilea semnal este prevestitorul semnalului de intrare.
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Jelle



Data înscrierii: 23/Noi/2007
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 5
Locație: (Belgia)

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2007 12:34:52    Titlul subiectului: Metroline 1 (the one with Dristor) 84981

Hi there, let me first introduce myself a bit because I am new here.
I am a belgian architecture student, 22 years old, and graduating this year with a project in Bucharest. The subject of my project is to build a public building on the crossing from Sos. Stefan cel Mare and Calea Dorobantilor.
Together with this building, I will make a underground parking, a tunnel for traffic betwen B-dul Iancu de Hunedoara and Stefan cel Mare, a new tram station and a metro station.
I went to Bucharest from 26 oktober untill 3 november this year.
In my research about public transport, I didn't get any response from the companies who build metro-tram cars, so why not ask it on this forum.

So, here are some of my questions:

1. What type of metro-vehicle rides on Metroline 1. (the line with Dristor)

2. I would like to know the dimensions of the metro: length, width, heigth, wheel base, total length of the all the cars together.
This is to make correct drawings, to know how big everything is.

3. Do you know how deep the metro is underground at Stefan cel Mare?
The tunnel road I will make should not collide with the metro offcourse Smile

4. Is there some data about metro-stations? Or do you have plans of some examples of single stations (like Izvor, Stefan cel Mare, Obor, ...)

5. I also would like to know the dimensions of the tube in the ground, so the tunnel where the metro drives in.

Sorry for all my nasty questions, but it is very difficult for me to find some useful data to start drawing plans, to start organising everything.
Because linking a metro-station, with a tunnel, with a parking, with the streets, with the building is quite some task Smile

I had found this site also,
http://bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_2_3.jsp
with some technical data about the Bombardier trains.
It's still difficult to know how big the tube of the metro is, and how deep it is running below the surface.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2007 14:19:54    Titlul subiectului: 84984

I can only answer your first question: Nowadays the majority of the rolling stock on that line is made of Bombardier cars:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1516

A few trains are left of the IVA type; it used to be the only type until this year when they started to replace the old IVA with new Bombardier:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2746
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1494

By the time you'll finish your project probably only the new Bombardier-type vehicles will be in use so it's safe to use them.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 18:00:57    Titlul subiectului: 85466

Jelle a scris:
It's still difficult to know how big the tube of the metro is, and how deep it is running below the surface.
That's because the Bucharest Metro tunnel it's not standard. All the parameters do vary from station to station...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Dec 2007 15:51:47    Titlul subiectului: 85799

Even the construction method varies from tunnel to tunnel. Some are round, like Dristor and have been dug with a TBM, others are rectangular and have been made with the "cut and cover" technique, or surface excavation.
The Bucharest subway was said the be the ninth most difficult system to construct in the world, the one in Moscow being the worst (solid granite).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 20:27:50    Titlul subiectului: nnnnn 86234

Am o intrebare: In viata mea stiu ca prima retea de metrou a fost infiintat in 1979. Iar astazi exista 4 magistrale cu numerotarea Mx (Magistrala x). Iar pana azi nu stiu care e M1 si care e M3. Unii (inclusiv harta de pe vagoanele Bombardier de pe M2 si Wikipedia) spun (sau descrie, in situatia hartii) ca M1 este magistrala Eroilor-Industriilor (ba mai mult, pe harta Bombardier-ilor de pe M2 descrie M1 Pantelimon-Industriilor, iar M3 e cea Pantelimon-Dristor 2 (pe harta M2 traseul e scurtat Dristor 2-Gara de Nord). Ceilalti spun invers, M3 e Eroilor-Industriilor, M1 Dristor 2-Republica (cu prelungire pana in statia Pantelimon).
Stiu ca aceasta harta (cea mai noua versiune) exista si in Bombardier-uri de pe magistrala Pantelimon-Dristor 2 (M1 sau M3), dar nu merg foarte des cu aceasta linie...

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 12:49:50    Titlul subiectului: 86267

M1 este: Dristor2 - Pantelimon
M2 este: Depoul IMGB - Pipera
M3 este: Industriilor - Eroilor (de pe 15 iunie 2008 devine Industriilor - Linia de centura)
M4 este Gara de Nord 2 - 1 Mai

M5 este: ...in vis...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 25 Feb 2008 20:22:24    Titlul subiectului: 89101

Pe relatia Republica - Pantelimon se circula pe un singur sens din cauza unor probleme cu solul, tunelul a fost proiectat aproape de suprafata (Pantelimon nu are vestibul intermediar, este la fel ca Izvor, dar un pic mai la suparafata). La trecerea trenurilor apareau vibratii care afectau casele de deasupra (a existat la un moment dat un scandal intre cei cu casele si Metrorex). Au luat decizia sa mentina si sa modernizeze - sa monteze traverse pe amortizoare de cauciuc - doar un singur sens si sa se se faca transbordare tip pendula - un tren la o ora nu risca sa darame casele de deasupra. Tronsonul a fost proiectat cale dubla - va fi deschis oare si celalalt sens?. Initial linia de la Gara spre Obor fusese proiectata sa ajunga la Granitul si de acolo sa se uneasca la Republica.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 08:20:38    Titlul subiectului: 89130

Asta poate este explicatia tehnologica. Explicatia de lucru este ca acolo doar la anumite ore este flux de calatori (cand ies oameni de la munca). In rest trenul circula aproape gol. De accea s-a constituit acea pendula care circula la intervale mari. Si statia Pantelimon stiu ca are 2 linii, dar una (nustiu din ce motiv) este acoperita cu un panou mare. De acolo pana in depou mai este foarte putin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 17:30:38    Titlul subiectului: 89162

Din Pantelimon pana la depou nu e mult, nu? Si dupa statie este cumva tunel cu 2 linii sau inelar cu o linie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 17:50:29    Titlul subiectului: 89166

Dupa statia Pantelimon sunt 2 linii, apoi la cca 40 metri se face o curba dreapta relativ stransa, apoi se merge drept pana in depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Sâm 01 Mar 2008 11:25:48    Titlul subiectului: 89366

Problema cu statia Pantelimon mai este si alta. Nu e doar vorba de fluxul scazut de calatori, pentru ca altfel nu se mai facea prelungirea, statia si se alegea alt depou. Aspectul dificil a fost si constructia prea "economica" a tunelului care a dus la necesitatea reducerii traficului din zona. La fel, este total nepractic sa intorci in tunel si sa parcurgi peste o statie pana la revenirea la cale dubla (vagoanele sa se astepte pentru capat si la Pantelimon si la Republica). Pana cand nu se va reconstrui tunelul cum trebuie si nu se vor face ceva schimbari, Pantelimon va ramane doar un fel de "halta" si nimic mai mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 11 Mar 2008 19:04:39    Titlul subiectului: infra 89931

Tunelul dintre Republica si Pantelimon este inelar si cuprinde numai o singura linie. Pantelimon are un singur peron. Dupa statie mai pleaca inca o linie. In depou intra 2 linii, cred... Scuzati calitatea pozelor, dar nu aveam cum sa fac cu aparatul foto pentru ca se vedea blitzul si cine stie ...


Imag016.jpg
 Descriere:
Peretele unde se termina linia a 2 la Pantelimon
 Mărime fișier:  533.08 kb
 Vizualizat:  de 18306 ori

Imag016.jpg



Imag017.jpg
 Descriere:
tunelu spre depou
 Mărime fișier:  496.06 kb
 Vizualizat:  de 18306 ori

Imag017.jpg



Imag018.jpg
 Descriere:
Intra in statie dinspre depou spre Republica
 Mărime fișier:  571.25 kb
 Vizualizat:  de 18303 ori

Imag018.jpg



Imag019.jpg
 Descriere:
tunelu spre depou
 Mărime fișier:  531.66 kb
 Vizualizat:  de 18303 ori

Imag019.jpg



Imag020.jpg
 Descriere:
intrarea in statie dinspre depou, spre Republica
 Mărime fișier:  561.45 kb
 Vizualizat:  de 18303 ori

Imag020.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Mar 2008 23:18:20    Titlul subiectului: 91206

Din ce stiu eu tunelul este sapat, dar avind in drumul lui o remiza, si s-a renuntat la idee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Voineag



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 05/Iun/2008
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 06 Mai 2008 19:48:49    Titlul subiectului: Metroul Bucurestean-Discutii libere 93006

Am observat ca in ultima perioada de timp garniturile de metrou intra in statia Titan (sensul Pantelimon) cu viteza foarte mica. Exclamation Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Mai 2008 21:17:11    Titlul subiectului: 93011

Din cauza ca se monteaza instalatia de ATO pentru BM portiunea de la Titan la Distor se circula la "Cale libera" (nu se iau in considerare semnalele ) iar ordinul de circulatie (un tren nu pleaca pina ce impegatul de la statia respectiva nu ii comunica prin statia radio ca are liber pina la urmatoarea statie) este dat de "Miscarea"din fiecate statie.

Este foarte mare diferenta intre a conduce un BM (pe aceeasi maneta are si mersul si frina iar controlul este continuu) si o IVA (are 4 trepte prestabilite).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ldh_sniper



Data înscrierii: 13/Apr/2008
Ultima vizita: 05/Iun/2010
Mesaje: 12
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mar 06 Mai 2008 21:49:44    Titlul subiectului: 93015

Matei Voineag a scris:
Am observat ca in ultima perioada de timp garniturile de metrou intra in statia Titan (sensul Pantelimon) cu viteza foarte mica. Exclamation Confused
Daca tot ai scris asta, iti pot spune ca pot fi cauze multiple.
1. Linie slabita la intrare.
2. O limitare de viteza.
3. Sa nu fie un inductor care chiar sa functioneze.

Altceva chiar nu mai imi vine in cap, dar cum am mai spus, cauzele pot fii dintre cele mai diverse si la care ne putem astepta mai mult sau mai putin.

Cat despre ATO, cat mai mult ca cunosc multi mecanici abia iesiti de pe bancile scolii care se poarta cu un BM ca si cu levierul de la frana de mana... adica sterg podelele cu calatorii...

_________________
Salvati metrourile care ne-au transportat in siguranta atatia ani de zile!!!!! Salvati Metrourile IVA!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Mai 2008 15:06:28    Titlul subiectului: 93033

Ce sunt instalatiile metalice dintre sine in statii? Presupun ca sunt acelasi lucru cu cele galbene nou instalate, dar vreau sa stiu ce rol au si cum functioneaza cu ramele IVA.

Si inca ceva... ce sunt numerele pozitionate tot acolo? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Mai 2008 20:42:12    Titlul subiectului: 93043

In aceasta poza este un macaz http://tramclub.org/files/imag018_766.jpg , iar in aceasta poza http://tramclub.org/files/imag020_715.jpg acele cutii fac parte din sistemul se semnalizare (semafoarele), citesc cind roata trenului trece pe acea sectiune si da un semnal la blocurile de comanda ale semnalului, in acelasi timp cit trenul este pe o sectiune semnalul din spatele lui este rosu, acea cutie mai face si legatura de minus intre cele doua sectiuni.


semn.JPG
 Descriere:
sistemul de semnalizare
 Mărime fișier:  25.18 kb
 Vizualizat:  de 17455 ori

semn.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 18:44:54    Titlul subiectului: 93083

Ma refeream la cele din statii, dar presupun ca au acelasi rol (si probabil si resetarea cronometrelor...)

Dar cu placutele metalice numerotate 1-3 cum ramane? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 20:07:26    Titlul subiectului: 93088

Numerotarile erau pentru IVA 1 pentru simpla (2 vagoane), 2 pentru dubla (4 vagoane) 3 pentru tripla (6 vagoane) pentru a opri trenul in asa fel incit distanta dintre tren si iesirea de statie sa fie egala, patratele alea sint antenele baliza pentru BM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2008 14:10:14    Titlul subiectului: 93106

Patratele galbene sunt noi. Eu ma refeream la dreptunghiurile tot din sina, dar sunt mult mai vechi. Si nu sunt pe centru, ca cele galbene, ci aproape lipite de una dintre sine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 2 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community