Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Iun 2011 21:09:08    Titlul subiectului: 144388

boy4ever a scris:
E acelasi lucru,fie ca astepti in statia anterioara sau la Eroilor. Ma rog...
Ti-am explicat deja de 2 ori ca nu este acelasi lucru, faptul ca deja ajungi la Eroilor si poti sa prinzi "legatura" in timpul in care astepti in statia anterioara sau chiar sa-ti continui calatoria spre Pta Unirii cu celalat metrou (in cazul in care acela pleaca inaintea celui cu care ai sosit), este cu totul altceva. Daca tie ti se pare acelasi lucru, nu mai insist.
Vreau doar sa subliniez ca tehnic este posibil ce vrei tu, Militariul poate sa intre la linia la care intra si Grozavestiul. Faptul ca nu este pus in practica trebuie sa-ti dea putin de gandit...
Romanul, pe langa faptul ca s-a nascut poet, se pricepe si la toate, de la fotbal la metrou. Hai insa sa dam credit inginerilor care au avut ceva in cap cand au proiectat statia.
boy4ever a scris:
Ceea ce n-o sa inteleg insa niciodata este tunelul M4 dintre Basarab si Gara de Nord. Absolut nicio logica. Puteti sa ma si bateti Laughing
Ti s-a explicat si aici de cateva ori (si nu numai de catre mine) ca M4 nu are nicio legatura cu M1. Drumul lui M4 spre sud trece pe la GdN, nu are pe altundeva pe unde sa treaca. Ca atare, M4 trebuia sa ajunga pe undeva la GdN. Existau 2 alternative:
1. utilizand tunelul deja existent al M1, caz in care M4 se "incurca" de M1, asa cum M1 se incurca cu M3. Asta presupunand ca tehnic era posibil, numai ca nu era posibil ca M4 sa utilizeze acelasi traseu ca si M1 intre Basarab si GdN. Ghici de ce ? Very Happy Statia GdN1 are doar 2 peroane, nu este ca Eroilor. Sa te apuci sa modifici statia pentru doar o interstatie comuna nu avea absolut nicio logica, ca sa te citez. Basarab nu era problema, oricum a fost inchisa pana in 1992, asa ca o puteau darama si face o cu totul alta statie acolo, daca voiau.
Nu mai spun ca era mai greu de prelungit M4 spre sud pe traseul pe care se doreste daca M4 ajungea la Gd1. Nu se mai putea incadra pe sub Dinicu Golescu si trebuia demolata zona Pietei Matache pentru a i se face loc.
Plus ca tot ar fi trebuit construit cel putin un peron nou la statia existenta GdN1 (probabil gen NG), si apoi tunel pana se "intepa" in M1, adica tot se construia un tunel nou, nu facei mare lucru, doar "castigai" statia Gdn2 care nu se mai construia. Insa vine intrebarea unde mai construiai ceva la GdN1, unde locul este stramt ? Plus ca ar fi insemnat deranjarea circulatiei M1 pe perioada constructiei si a spargerii tunelurilor. Infinit mai multe dezavantaje.
2. construind tuneluri separate pentru M4, astfel incat aceasta sa functioneze independent de M1, solutie care s-a si adoptat si care este logica. Sunt doar 400 m de tunel "dublat", nici macar nu este mare "afacere"..
Cu totul alta era situatia daca la constructia M1 se stia de M4, poate alta era statia GdN1 si s-ar fi implinit si visul tau. Insa in conditiile existente, cu M1 deja functionala de cativa ani, nu exista alta solutie pentru M4. Decat sa se opreasca la Basarab, insa era complicat acolo de facut rebrusment datorita existentei M1 si a tunelului abandonat al fostei M3. Cel mai probabil daca M4 se oprea la Basarab ii trebuia o statie complet noua (si pasajul de corespondenta aferent), nu doar 2 peroane adaugate statiei M1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 15:53:12    Titlul subiectului: 144414

Kaustik a scris:
Ei, sab, schita raspunde intrebarilor tale "de ce...", cat de cat? Smile Bine, acum nu stiu daca am nimerit la milimetru traseul galeriilor, dar cam asa sunt...

Da , raspunde in cea mai mare parte. Trebuie lamurit si de ce pe M1 apare "peretele cu usi" si unde este zona respectiva. Mai intai la ce ar fi folosit in configuratia initiala peretele cu usi ? Banuiesc ca acest perete este de atunci, nu este o modificare, pentru ca el apare inainte de a se desparti cele doua sensuri .
Si mai este un lucru interesant . Este singura zona de tip "perete cu usi" de pe primul tronson. Sau ma insel ?
Voua nu vi se pare ca sensul Grozavesti-Eroilor, in momentul in care se desparte de celalalt sens, este "din alt film" ? Peretele cu usi continua sa mearga inainte, iar tunelul nou incepe sa coboare. Acolo pare sa fie o modificare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 18:52:25    Titlul subiectului: 144418

Confirm, cu unele mici erori neesentiale schita userului Kaustik este corecta, ea se gaseste la pag 24 nr 144315. Am fost week - end - ul trecut pe acolo si am avut noroc de 2 BM -uri goale spre / dinspre Militari, dupa ce iese din statia Eroilor cu curba la dreapta si are loc desprinderea de M 1 Militariul face un "S" generos ( prima curba la dreapta si apoi la stanga ) pentru a se incadra pe sub Ernest Juvara. Deci se pare ca pentru inceput M 3 trebuia sa treaca pe sub Gradina Palatului Cotroceni ca sa ajunga in Militari, apoi s-a revenit la traseul actual pe sub Gradina Botanica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 19:51:03    Titlul subiectului: 144424

Asta dupa parerea mea inseamna ca s-ar putea sa avem mai multe in zona din fata Spitalului Municipal (ramasite de tunel). Nu trebuie sa uitam ca statia Eroilor este mult mai lata decat partea vizbila (practic sunt doua statii acolo). Acest lucru trebuie analizat, pentru ca este unic in retea si nu prea inteleg la ce folosesc atatea linii (inclusiv 2 remize) si atatea spatii tehnice. Nu au fost construite degeaba. De la inceput s-a vorbit de M1 Militari-Titan, deci nu s-a pus problema unui racord in Militari pana nu au venit niste destepti cu ideea asta prin 2000.
Revenind la ce ai postat in pagina anterioara, eu zic ca te inseli putin andrei11. In plan apropiat eu cred ca avem sensul M1 spre Grozavesti si galeria dubla M3 care se vede si ca este in coborare spre statie si vine oblic. Intrebare este unde sunt restul liniilor.
Excavatia statiei nu poate fi mai mare decat peretii mulati care se vad bine in poza (cu rosu). Deci linia 3, linia de legatura 1-3 si linia 5 (de remiza) ar trebui sa se inadreze undeva in acel perimetru al statiei . Plus spatiile tehnice.
In departare se vede si galeria care merge spre Izvor (se vad spraiturile metalice de sprijin).
Fotografia este facuta de la inaltime si nu poate fi decat de pe Spitalul Municipal).
In alta varianta, galeria simpla ar pute fi linia 2, iar galeria dubla ar putea fi reprezentata de linia 1 si linia de legatura dintre liniile 1 si 3, dar parca nu se potrivesc peretii.
Pacat de acel copac, care ne impiedica sa vedem mai multe. Ar mai exista si poza a doua, care eu cred ca este tot din zona Eroilor



santier eroilor2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.89 kb
 Vizualizat:  de 12839 ori

santier eroilor2.jpg




Ultima modificare efectuată sab la Lun 06 Iun 2011 20:14:01, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 20:08:34    Titlul subiectului: 144426

sab a scris:
Si mai este un lucru interesant . Este singura zona de tip "perete cu usi" de pe primul tronson. Sau ma insel ?

Nu, nu, nu e singura zona, mai este o zona cu astfel de "pereti cu usi" chiar la iesirea din statia Eroilor spre Izvor, sectorul intre macazul ce desparte liniile 2 si 4 (linia tehnologica din spatele peronului cu "arce") si curba de sub Piata Eroilor (Podul Operei). Primul astfel de perete este pana in macazul de intalnire intre firul 3 si firul 1 intre aceste fire (vizibil din trenul de Republica), iar urmatorul este imediat dupa acest macaz spre Izvor si este intre cele doua fire 1 si 2 (vizibil din toate trenurile care trec prin Eroilor). Chiar deasupra acestei sectiuni de galerie unde este perete dintre liniile 1 si 2 sta un colt din Monumentul Eroilor Sanitari, coltul dinspre bulevardul omonim. Monumentul este de prin 1932 si a fost mutat pe durata constructiei metroului apoi reamplasat.

sab a scris:
Trebuie lamurit si de ce pe M1 apare "peretele cu usi" si unde este zona respectiva. Mai intai la ce ar fi folosit in configuratia initiala peretele cu usi ? Banuiesc ca acest perete este de atunci, nu este o modificare, pentru ca el apare inainte de a se desparti cele doua sensuri .

"Peretele cu usi" in chestiune este amplasat cam in dreptul strazii Dr. Leonte si da, este de atunci. Modificarea ulterioara a aparut strict asupra traseului galeriilor M3 spre Politehnica dupa "podul" M1/M3. Am aratat in mesajul cu schema cum am gandit asta, curgerea evenimentelor.

"Peretele cu usi" este parte dintr-o tehnologie noua de constructie a galeriilor de metrou, tehnologie ce foloseste placi prefabricate de beton aduse si montate la fata locului. Singurele care sunt turnate din beton monobloc sunt radierul galeriei si peretii exteriori. Planseul este din placi de beton montate transversal, un rand deasupra fiecarui sens de circulatie, o latura a placii sprijinindu-se pe peretele central ("cu usi") si cealalta pe peretele exterior al galeriei. In radier se toarna o forma ca un "sant" de beton, care joaca rol de "fundatie" a "peretilor cu usi". Avantajul acestei tehnologii este viteza ridicata de constructie a galeriei.

sab a scris:
Voua nu vi se pare ca sensul Grozavesti-Eroilor, in momentul in care se desparte de celalalt sens, este "din alt film" ? Peretele cu usi continua sa mearga inainte, iar tunelul nou incepe sa coboare.

Acelasi "film de groaza" Smile il intalnesti si la supratraversarea galeriilor M1 de catre firul Grivita - Basarab al M4. Tehnologia asta cu pereti centrali in galerie iti permite sa ai pe o distanta anume o adancime separata a radierului pentru fiecare sens de mers al galeriei, chiar daca sensurile sunt unul pe langa altul.

Ai mai jos o mica schita, ca o comparatie intre tehnologia de constructie cu beton monobloc si cu placi prefabricate.



perete cu usi.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  442.79 kb
 Vizualizat:  de 12837 ori

perete cu usi.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 20:20:37    Titlul subiectului: 144427

Stiu zonele cu pereti cu usi dinspre Izvor. Insa eu cred ca ele pot fi explicate prin latimea mare a galeriilor acolo (minim 3 linii), ceea ce necesita reazem suplimentar.
In schimb pe M1 intre Grozavesti si Eroilor (unde apare aceasta zona) nu exista decat galeria dubla M1, la fel ca pe tot traseul. Deci la ce ar folosi ?
El incepe cu ceva vreme inainte sa inceapa coborarea firului Grozavesti-Eroilor.
Nu prea vad vreo legatura cu M3 decat daca ar sprijini altceva deasupra (exact cum tunelul dublu dintre Basarab si GdN avea galerie dubla la etaj si galerie cu perete pe mijloc la nivelul inferior).
La partea cu "din alt film" ma refeream ca pare construit ulterior, o adaugire, initial este posibil ca galeria M1 sa se fi continuat o vreme in forma de galerie dubla.
Cred ca modul cum sunt construiti peretii cu usi se vede mai bine in aceasta poza, care pare a fi tot din zona Eroilor. Dupa parerea mea este tot in zona Spitalului Municipal, pentru ca nu se vede nicio constructie in dreapta (la vremea aceea Casa Radio nu exista).
Intrebare "de 1000 de puncte". Pe coltul strazii Dr Leonte, pe unde trebuia sa vina curba M3, au existat constructii ?



metrou15_208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.27 kb
 Vizualizat:  de 12832 ori

metrou15_208.jpg




Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 06 Iun 2011 20:39:02, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 20:36:42    Titlul subiectului: 144428

sab a scris:
Nu prea vad vreo legatura cu M3 decat daca ar sprijini altceva deasupra (exact cum tunelul dublu dintre Basarab si GdN avea galerie dubla la etaj si galerie cu perete pe mijloc la nivelul inferior).

Vezi, ai grija. La interstatia Basarab - Gara de Nord, si galeriile de la etaj abandonate si stricate cand s-a construit M4 si galeriile de jos folosite acum de M1 sunt cu perete central Exclamation

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 20:41:58    Titlul subiectului: 144429

Exact, insa la intrarea in GdN galeria de deasupra era fara perete central (exact cum este si acum). Sectiunea F.
Probabil ca existat o logica sau ceva macazuri acolo, posibil sa fi plecat linia tehnologica chiar de acolo , inca nu sunt lamurit



sectiuni_interstatia_basarab_gara_de_nord_351.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  256.34 kb
 Vizualizat:  de 12813 ori

sectiuni_interstatia_basarab_gara_de_nord_351.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 21:15:52    Titlul subiectului: 144430

Sa le luam putin pe rand :
In fotografia 144424 tunelul din stanga fotografiei nu poate sa fie a lui M 1. Categoric este al liniei tehnologice 2. Argument : Grupul de macaze de la iesirea din Eroilor se afla la circa 100 metri distanta de peron, lucru extrem de usor de verificat in teren daca ne uitam la metrourile care ies / intra din / in statie. In schita am notat locul acestor macaze in opinia mea. Oricum la linia tehnologica 2 dupa ce se termina peronul si pana la macaz mai intra un tren de 4 vagoane. Linia tehnologica 2 este mult mai lunga decat linia tehnologica 5, lucru extrem de usor de verificat in teren. Linia tehnologica 2 are circa 240 metri lungime ! Intra 2 trenuri IVA a 6 vagoane acolo.
In fotografia de la 144427 este categoric statia Eroilor si nu "triajul" sau podul.
Pot confirma ca in dreptul spitalului s-a sapat la circa 3 metri maxim de spital, actualul acces al salvarilor fiind inchis pe durata construirii metroului.
sab a scris:

Intrebare "de 1000 de puncte". Pe coltul strazii Dr Leonte, pe unde trebuia sa vina curba M3, au existat constructii ?

Pot confirma ca str Leonte avea constructii si pe dreapta si pe stanga pana in Dambovita iar "golul" ramas se datoreaza metroului. Oricum in actuala configuratiei a tunelurilor s-a daramat excesiv de mult de pe str Leonte, si erau case frumoase / blocuri de 3 etaje.
In poza nr 2 am subliniat limita actuala a constructiei metroului ( peretele mulat ) si zona demolata excesiv de pe str Leonte.



tramclub 060611.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.07 kb
 Vizualizat:  de 12798 ori

tramclub 060611.jpg



tram 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.57 kb
 Vizualizat:  de 12789 ori

tram 2.jpg




Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Lun 06 Iun 2011 21:31:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 21:30:48    Titlul subiectului: 144431

sab a scris:
Probabil ca existat o logica sau ceva macazuri acolo, posibil sa fi plecat linia tehnologica chiar de acolo , inca nu sunt lamurit

Da, dar sectiunea F din schema este tocmai la intrarea in statie, pe restul traseului - si galeria defunctei M3, si galeria actuala M1 - exista perete central. Inclin sa cred si eu ca are legatura directa cu niste macaze care urmau sa fie montate acolo, e plauzibila explicatia.

sab a scris:
Nu pre vad vreo legatura cu M3 decat daca ar sprijini altceva deasupra

sab a scris:
Asta dupa parerea mea inseamna ca s-ar putea sa avem mai multe in zona din fata Spitalului Municipal (ramasite de tunel).

sab a scris:
La partea cu "din alt film" ma refeream ca pare construit ulterior, o adaugire, initial este posibil ca galeria M1 sa se fi continuat o vreme in forma de galerie dubla.

Nu cred sa existe altceva decat ce vedem si nici ca a fost adaugat ulterior. Cred ca de la bun inceput a fost gandita si construita asa galeria, cu perete central si acest sector joaca mai mult rol de trecere intre galeria dubla si sensurile separate total ale M1, o trecere de la o galerie de o latime mica, la o galerie de latime medie, in final la galerii separate. Uita-te si la "palniile" de trecere de la tuneluri individuale sapate cu scutul la galerie dubla excavata. Si ca tot suntem in zona Eroilor, primul exemplu care imi vine in minte este "palnia" de sub str. D. Brandza, unde este PLS-ul. Inainte ca trenul sa intre in tunelul de sub Gradina Botanica, daca te uiti pe geam, se vede cum peretele opus se departeaza, apoi "apar in peisaj" niste stalpi, apoi se intra in tunel. Asa cum ai spus si tu, peretele central joaca rol de reazem suplimentar in cazul unei galerii "mai late decat normal" si, impreuna si cu ce am zis eu, ca sa nu mai piarda vremea cu turnarea stalpilor aceia care sa sustina planseul, au folosit tehnologia asta cu prefabricate si perete central.

sab a scris:
Intrebare "de 1000 de puncte". Pe coltul strazii Dr Leonte, pe unde trebuia sa vina curba M3, au existat constructii ?

In cartea "Metroul din Bucuresti" din 1986 (autori D. Iordanescu si C. Georgescu) la punctul despre lucrarile pregatitoare (pag. 209) nu se mentioneaza vreo demolare in zona strazii Dr. Leonte si din cate stiu eu, acolo a fost spatiu verde dintotdeauna. Localul actualului Spital Universitar a fost inaugurat in 1978, la 3 ani dupa inceperea constructiei metroului, pe acel loc liber, pana in Institutul de Sanatate Publica si Facultatea de Medicina. Deci clar in 1978 s-a abandonat ideea galeriilor pe sub Dr. Leonte si, daca ma chinui si refac schita ca lumea, spitalul "s-ar aseza" pe galeriile din proiect.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Lun 06 Iun 2011 21:58:08, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 21:36:45    Titlul subiectului: 144432

??? Spitalul Universitar a fost "zgaltait" zdravan de cutremurul din 1977 si s-a pus in mod serios problema demolarii lui. Apoi s-a renuntat si a fost consolidat cu eforturi financiare imense. Sustin in continuare ca str Leonte avea case boieresti / blocuri de 3 etaje pana in Dambovita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 23:38:17    Titlul subiectului: 144435

andrei11 a scris:
Pot confirma ca str Leonte avea constructii si pe dreapta si pe stanga pana in Dambovita iar "golul" ramas se datoreaza metroului. Oricum in actuala configuratiei a tunelurilor s-a daramat excesiv de mult de pe str Leonte, si erau case frumoase / blocuri de 3 etaje. [...]Sustin in continuare ca str Leonte avea case boieresti / blocuri de 3 etaje pana in Dambovita.

Iar eu pot confirma la randul meu ca str. Dr. Leonte a avut case pana in Dimbovita doar pe partea stanga (cum esti cu fata la rau), nu pe ambele parti, si oricum au fost demolate dupa ce s-a luat decizia schimbarii traseului pe sub Gradina Botanica, deci dupa 1976. Poate si cutremurul a fost unul dintre motive (defapt principalul "motiv" pentru "genocidul cultural" al Bucurestiului, dar asta e alta poveste). In orice caz, pe o harta a Bucurestiului anului 1947, in zona in discutie - partea dreapta cu Institutul de Sanatate Publica a strazii Dr. Leonte - apare verde, deci clar locul a fost spatiu verde cel putin dinainte de razboi si iti garantez eu ca dupa 1948 nu s-au mai construit case boieresti Smile .

andrei11 a scris:
Pot confirma ca in dreptul spitalului s-a sapat la circa 3 metri maxim de spital, actualul acces al salvarilor fiind inchis pe durata construirii metroului.

Da, dar asta cand s-a lucrat la noul traseu M3 pe sub Gradina Botanica, dupa inaugurarea primului tronson in 1979. Proximitatea de 3 m de zidurile spitalului e prea mare, iti zic sigur ca galeriile M3 nu trec nici macar de aleea aia in potcoava (accesul salvarilor). Vezi schita desenata de mine. Ca argument, in aceeasi carte "Metroul din Bucuresti" la pagina 214 scrie ca "in prezent se lucreaza la racordarea din statia Eroilor la Gradina Botanica" si nicaieri nu se mentioneaza "lucrari complexe" - cum se obisnuia sa se numeasca inaintevreme orice santier mare - de evitare a spitalului sau lucrari proxime fundatiilor. Derivatia spre Industriilor a fost inaugurata in 1983. Avand in vedere toate acestea, concluzionam:
- in 1975, cand a pornit constructia metroului dupa un proiect gata, s-a urmarit realizarea racordului M1 Industriilor pe sub Dr. Leonte, din tot proiectul realizandu-se doar "podul" M1/M3;
- in 1975, cand s-a plecat pe ideea acestui traseu, nu exista cladirea actualului Municipal, ca daca ar fi existat, ar fi incurcat mult traseul galeriei;
- in 1976 s-a abandonat traseul pe sub Dr. Leonte "din ordine de sus" si singurul lucru care s-a putut modifica a fost traseul efectiv al galeriilor dupa "podul" M1/M3, precum am mai zis
- dupa aceasta data si pana in 1983 s-a proiectat si executat noul racord, pe sub Gradina Botanica, impreuna cu restul magistralei M3 pana la Industriilor, timp era destul
- tot dupa 1976 a existat posibilitatea constructiei Spitalului Municipal pe actualul amplasament, nimeni nu mai incurca pe nimeni, iar in martie 1977 cutremurul a prins spitalul cel mult sub forma de structura de rezistenta si pereti, poate de-asta a suferit asa mari stricaciuni ma gandesc...

Mai jos am atasat harta din 1947 a zonei (str. Dr. Leonte e marcata cu o linie galbena) si pagina respectiva din cartea "Metroul din Bucuresti".



pagina214.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  663.11 kb
 Vizualizat:  de 12740 ori

pagina214.PNG



zona 1947.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.39 MB
 Vizualizat:  de 12740 ori

zona 1947.PNG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2011 00:06:31    Titlul subiectului: 144436

Citat:
... dar asta cand s-a lucrat la noul traseu M3 pe sub Gradina Botanica, dupa inaugurarea primului tronson in 1979. Proximitatea de 3 m de zidurile spitalului e prea mare, iti zic sigur ca galeriile M3 nu trec nici macar de aleea aia in potcoava (accesul salvarilor).

Trebuie verificat in teren inca odata, nu sunt asa de sigur ca galeria lui M 3 este mai spre Dambovita. Nu stiu exact care este traseul lui M 1 Grozavesti - Eroilor prin fata spitalului. Salvarile oricum in timpul santierului nu mai foloseau intrarea cunoscuta de acum.
Galeria lui M 3 a fost executata si data in functiune integral pana la soseaua Cotroceni in Noiembrie 1979. Inclusiv sina 3. Dupa acea data nu s-a mai lucrat prin fata spitalului municipal. Asta pot sa-ti garantez, am folosit metroul din Septembrie 1980 de cand am intrat la facultate si era data in folosinta si M 3 pe bucatica respectiva.
O sa caut si eu in arhive, daca le gasesc, dar stiu sigur ca spitalul a fost la un pas de colaps in 1977 - asta inseamna ca era deja ridicat pana la ultimul etaj, si mai stiu ca s-a pus problema demolarii lui datorita avariilor suferite.
Trebuie sa localizam exact unde este podul. Nu trebuie sa faci intreaga schita, ci sa notezi un punct, "aici cred ca este podul". Oricum ai lua-o, trebuie sa recunosti - dpdv logic - ca intreg asamblu "pod" era gata in Noiembrie 1979.
Intrebare : fotografia nr 2 de unde o fi luata in timpul santierului de la Eroilor ?



Eroilor 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.92 kb
 Vizualizat:  de 12734 ori

Eroilor 1.jpg



6-7-2011 8-27-25 AM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.51 kb
 Vizualizat:  de 12710 ori

6-7-2011 8-27-25 AM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2011 13:21:00    Titlul subiectului: 144446

Fotografia 2 nu poate fi facuta decat de pe Spitalul Municipal. Alta cladire mai inalta in zona nu prea este. Ar mai fi blocul de pe colt de la Sos Cotroceni, dar este prea departe.
Apropo, Bd Eroilor nu este cel pe care l-ai aratat tu, acolo este o deviatie construita pe vremea santierului (pare un pod provizoriu pe piloni) pentru a se putea face racordarea statiei la galerii. Bulevardul este pe unde sunt basculantele si poza a fost facuta cand inca nu se excavase zona palniei de racordare.
Imi mentin parerea ca toate liniile trebuie sa se incadreze in perimetrul statiei delimitat de liniile rosii in fotografia mea de mai sus (latimea maxima a excavatiei). Unde ai trasat tu liniile punctate albe pare a fi in afara perimetrului statiei.
Legat de ce ai incercuit cu galben mai sus, interesant este ca s-a permis de curand construirea celor 2 cladiri noi. Cel mai probabil ele nu stau pe galerii. Asa ca acolo cele 2 galerii duble M1 si M3 trebuie sa fie foarte apropiate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
acirolf



Data înscrierii: 25/Feb/2011
Ultima vizita: 05/Iul/2011
Mesaje: 1
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2011 19:08:06    Titlul subiectului: executie si sprijinire pereti mulati / organizare de santier 144582

Am si eu niste dileme legate de executia statiilor de metrou. Din cate am observat peretii mulati se realizeaza cu utilaj Kelly, insa nu stiu daca trebuie obligatoriu spraituiti sau pot fi lasati nespraituiti daca au suficienta adancime (24m) iar adancimea pana la care se excaveaza pentru statie este de 12m. O alta dilema este aceea a organizarii de santier (drum de acces, dispunere baraci etc.) mai ales intr-o zona cu blocuri pe stanga si pe dreapta.
Daca ma puteti ajuta cu imagini de pe santiere sau alte informatii... va raman datoare Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Iun 2011 21:28:54    Titlul subiectului: Re: executie si sprijinire pereti mulati / organizare de san 144586

acirolf a scris:
Buna, am si eu niste dileme legate de executia statiilor de metrou. Din cate am observat peretii mulati se realizeaza cu utilaj Kelly, insa nu stiu daca trebuie obligatoriu spraituiti sau pot fi lasati nespraituiti daca au suficienta adancime (24m) iar adancimea pana la care se excaveaza pentru statie este de 12m.
La o sapatura la aceasta adancime, sprijinirea peretilor mulati e obligatorie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 07:38:31    Titlul subiectului: 145210

In ce puncte din reteaua de metrou se realizeaza transferurile de trenuri de metrou intre M1 si M2? Dar intre M1 si M3? Eroilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 07:47:24    Titlul subiectului: 145214

M1-M2 activ este la Piata Victoriei (cel de la Unirii nu cred ca este complet construit)
M1-M3 oriunde in perimetroul Eroilor - NG(Dristor, in functie de sensul dorit) unde este traseu comun.

Nu stiu daca s-a mai schimbat ceva intre timp pentru M2.
In general nu prea este nevoie de transfer, fiecare magistrala avand garniturile si depouri individuale (chiar si M4 detine spatii de garare in lipsa unui depou, care la momentul asta nu este necesar)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 08:42:53    Titlul subiectului: 145223

La ora actuala M 4 are depoul la "depoul Ciurel" (care are iesirea in traseu pe la statia "Petrache Poenaru"), dar isi mai gareaza ramele si la GdN 1 - si, mai nou, mai are inca 2 linii la Parc Bazilescu. Mai exista o linie de garare si in "triajul" de la GdN 2, dar nu stiu daca este folosita.
Oricum - cu cele 2 statii noi "in functiune" pe magistrala M 4 nu incap decat maxim 5 TEM - uri. Pentru cele 5 TEM - uri M 4 nu are nevoie la ora actuala de un depou special construit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 13:43:26    Titlul subiectului: 145494

Un articol interesant:

În mijlocul Capitalei, între Magazinul Unirea, Hanul lui Manuc si Dealul Mitropoliei, se ascunde una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din România. „Minunea arhitecturală”, din subsolul parcului Unirii, presupune un pasaj pietonal, unul rutier, un curs de apă, două magistrale de metrou cu două stații, dispeceratul Metrorex, o linie de garare a metrourilor și așa-numita Grindă 31...

Descrieri si mai multe detalii le gasiti aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 17:30:38    Titlul subiectului: 145503

Articolul contine multe inexactitati / exagerari. Astfel :
Citat:
„Noi am venit cu magistrala printre spital și Hala Unirii, prin dreapta Dâmboviței.”

Hala Unirii - la nivelul anului 1970 era in stanga Dambovitei, asadar metroul care este pe partea dreapta nu avea cum sa se intersecteze cu Hala Unirii.
Citat:
L-am convins pe Ceaușescu că e mai bine pe partea dreapta și-am și proiectat inițial guri de acces acolo

Asta este o alta exagerare, metroul urma partea dreapta a raului de la Petrache Poenaru ( Semanatoarea ) pana in zona fostului "Abator". In nici un plan al metroului nu a fost vorba sa se faca statia Piata Unirii 1 in stanga raului.
Citat:
„Mulți dintre noi, cu toate că lucram la galeriile și la stațiile de metrou, habar n-aveam cum trebuia să arate pentru că nu văzusem în viața noastră un metrou”, își aduce aminte arhitectul.

Aici se minte cu nerusinare, cei care au proiectat statiile de metrou au beneficiat de excursii de documentare in tarile Socialiste fratesti, dar si in capitala Mexicului - de exemplu ( si nu numai ).
Citat:
Cum întreaga structură se află la o aruncatură de băț de actualul Centru Istoric, la săpături s-au descoperit și rămășite din vechiul București. Însă nici acest lucru n-a contat pentru conducerea partidului care voia doar „progres”. „S-a mers pe blat. Am descoperit ceva vestigii însă s-a trecut peste. Oricum, cred că și la noi s-ar fi pus problema protejarii lor, ca la bulgari, dacă am fi descoperit ceva cu adevărat important”, continuă acesta.

Stimate domnule arhitect, te contrazici singur. S-au descoperit sau nu s-au descoperit vestigii importante in zona "Unirii" ?
Citat:
„Am inundat metroul! Dacă nebunul se punea, putea să ne aresteze pe toți. Norocul nostru a fost că Ceaușescu nu ne-a dat indicații în scris. El dădea doar din gura. Pe noi tehnicienii ne-a forțat doar din gură. Acolo a fost o lucrare deosebit de grea, sub Dâmbovița”, își aduce aminte arhitectul.

De cand statia Unirii 1 este sub Dambovita ? Sub Dambovita este numai culoarul de legatura intre Unirea 1 si Unirea 2 , cu totul alta treaba.
Citat:
În fața liceului Gheorghe Lazăr, spre exemplu, tremură șoseaua la trecerea unui autobuz

Poate numai dupa ce ai baut ( mai multa ) bere in Cismigiu, tovarase arhitect. Si oricum nu prea are legatura Cismigiul cu "Unirea" - poate numai la coniac.
Citat:
„Pe dedesubt va mai trece o magistrală. Magistrala 7, Rahova-Colentina, care va trebui să treacă pe sub Magistrala 1 și parțial pe deasupra Magistralei 2 și pe sub pasajul rutier. Loc încă mai este”,

OK, de acord cu dvs, dar cum partial pe desupra Magistralei 2 ca nu inteleg...
Citat:
Prin demolarea spitalului Brâncovenesc și a halei Unirii, în anul 1986 a fost înființat parcul Unirii,

Ei as, n-are de-a face Spitalul Brancovenesc cu Parcul Unirea, pe cuvant de onoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Sep 2011 20:25:22    Titlul subiectului: 148777

Inainte de a prezenta materialul de mai jos vreau sa fac urmatoarele precizari importante :
Materialul “original” nu mai stiu prin ce filiera mi-a parvenit, dar este sub forma de pagini fotocopiate.
Voi incerca sa reproduc cat mai exact si fara greseli tehnice intregul material.
Desenele le voi prezenta la sfarsitul fiecarui subcapitol, imi este imposibil sa le atasez in cadrul textului – asa cum se prezinta in materialul original.
Vor fi mai multe episoade, evident ca fiecare episod va avea o structura logica cap – coada ca sa poata fi citit indepedent de celalalte episoade.
Paginile fotocopiate sunt luate din revista (?) Constructii nr 2 – 1981
Atrag atentia ca o parte din text / din desene se gasesc si in subtopicul dedicat primei linii de metrou din tara noastra a colegului nostru Catalin Ghita, subtopicul “Metroul din Bucuresti”, dar care reproduce alta carte, datata 1986.
Totodata pentru cei mai tineri si foarte tineri trebuie sa precizez ca in text apare de mai multe ori statia “Semanatoarea”, trebuind sa facem precizarea cuvenita ca actuala denumire a statiei este Petrache Poenaru. Eu voi pastra pentru autencitatea textului vechea denumire de “Semanatoarea”.
Si acum transcrierea paginilor :

TEHNOLOGIILE DE EXECUTIE ADOPTATE LA CONSTRUCTIA STATIILOR PRIMULUI TRONSON DE METROU DIN BUCURESTI
Ing Voicu Dordea
– sef atelier rezistenta
1. CONSIDERATII GENERALE
1.1 ELEMENTE DIMENSIONALE
Structura de rezistenta a fiecarei statii in parte a fost determinata de functiunile tehnologice si de flux stabilite prin proiectele de tehnologie si prin partiurile de arhitectura.
Astfel pentru statiile Semanatoarea, Grozavesti si Timpuri Noi a fost adoptat acelasi tip de statie cu peroane laterale si cu vestibule la cele doua capete, cu comunicare intre ele printr-un culoar de legatura deasupra unuia dintre peroane ( fig 1 si 2 ), in timp ce la statiile celalalte peroanele centrale ( Unirii si Eroilor ) ( fig. 20 si 21 ) si lipsa vestibulelor de la capete ( Izvor ) au determinat structuri de rezistenta diferite (fig 3 si fig 4)
Din cei 7384 metri cat masoara lungimea primului tronson in circulatie cu calatori ( uzinele Semanatoarea – uzinele Timpuri Noi ) al Magistralei I de metrou, 1162 m reprezinta lungimea cumulata totala al celor 6 statii ( 720 metri de peron ). In afara celor 7384 metri primul tronson mai este prevazut cu o galerie de legatura (linie simpla ) si cu un depou de vagoane in lungime de 960 metri, astfel incat lungimea totala a primului tronson de metrou din Bucuresti masoara 8344 metri.
Lungimile statiilor sunt cuprinse intre 310 m ( Piata Unirii ) si 136 m ( Izvor ). Latimile statiilor, in functie de necesitatile tehnologice si de flux, precum si de sistemele constructive adoptate variaza intre 25,20 m ( Semanatoarea ) si 53,60 m ( Eroilor ) in timp ce cotele inferioare ale radierelor sunt cuprinse intre minus 15,05 m ( Semanatoarea ) si minus 12,5 m ( Eroilor ) ( Cota 0,00 fiind considerata cota carosabilului ).

1.2 PRINCIPIILE DE REALIZARE ALE STATIILOR
Principiile tehnologice de baza pentru executia statiilor au fost :
-realizarea de incinte inchise de 12 – 15 metri adancime.
- coborarea nivelului apei subterane.
- executia structurii statiilor in aceste incinte inchise si uscate.
Incintele au fost realizate cu pereti mulati executati cu instalatii Else si Kelly la adancimi de 20 – 25 metri cu sapatura sub protectia noroiului bentonitic. Latimea cupelor au fost de 60, 80 si 100 cm. Incintele au mai fost realizate si cu ajutorul palplanselor ( la unele accese ) si a pilotilor Benoto.
Acestea au fost insa cazuri cu totul izolate, utilizarea lor fiind impusa de anumite conditii locale, care nu permiteau utilizarea instalatiilor Else si Kelly.
Empuismentele s-au relizat prin foraje amplasate in interiorul si exteriorul incintei, sistemele adoptate demostrandu-si din plin eficienta chiar in conditiile acestui traseu de metrou, de- a lungul albiei Dambovitei.
In ceea ce priveste structurile de rezistenta, ele au fost realizate astfel :
- radierele din beton armat cu permeabilitate redusa.
- peretii casetei de asemenea din beton armat cu permeabilitate redusa.
- planseele de peron din beton armat monolit sau cu elemente prefabricate tip predala cu suprabetonare.
- planseele superioare din beton armat monolit sau fasii din beton armat cu predale si suprabetonare (beton armat cu permeabilitate redusa).
-stalpii, scarile interioare si accesele s-au realizat in general din beton armat monolit.

1.3 DURATA DE EXECUTIE
Primele lucrari la santierele statiilor de metrou au inceput in toamna anului 1975 cu realizarea incintelor de pereti mulati. Punerea in functiune cu public a tronsonului Semanatoarea – Timpuri Noi s-a facut in toamna anului 1979 ( Noiembrie ) . Rezulta deci un total de circa 4 ani care au fost necesari executei a 8344 m de traseu cu 6 statii, depou si un dispecerat central.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.91 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.22 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.12 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.02 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

4.jpg



20.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.75 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

20.jpg



21.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.86 kb
 Vizualizat:  de 11363 ori

21.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Sep 2011 08:55:46    Titlul subiectului: 149006

......


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.03 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.63 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.74 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  148.29 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.68 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.67 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.36 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

7.jpg



8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.66 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

8.jpg



9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.02 kb
 Vizualizat:  de 11199 ori

9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2011 11:56:09    Titlul subiectului: 151091

De curand, in statia de metrou Gara de Nord 1, am observat ca sinele liniei 1 au fost "imbracate" cu cauciuc, in maniera in care se "imbraca" sinele moderne de tramvai montate acum, inainte de a fi incastrate in beton, bucatile de cauciuc fiind fixate de o parte si alta a piciorului sinei, sub ciuperca. Stie cineva ce rol are aceasta "izolatie", ca rol de antifonare cu siguranta nu are, rotile trenurilor scartaie la fel de sacaitor in curba...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2011 18:07:27    Titlul subiectului: 151102

Poate nu antifonare, cat anti-vibratii. S-or fi plans "vecinii" de la suprafata, precum s-au plans in zona de case pe care o traversa tunelul de metrou dintre Republica si Pantelimon.
Cu scartiitul in acea curba care nu respecta raza minima de curbura necesara... nu prea vad solutii, poate doar... alt traseu Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Următoare
Pagina 25 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community