Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2011 21:15:00    Titlul subiectului: 151114

Imposibil ca o curba sa nu respecte raza minima pentru ca pe cale de cosecinta nu ar putea trece nici un tren pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2011 19:46:39    Titlul subiectului: 151134

Poate ca exprimarea nu a fost cea mai fericita, dar cred ca ai inteles ideea.. Din cate stiu eu, raza minuma de curbura necesara era 200m, acolo nu sunt atatia... Tocmai de aceea este si zgomotul acesta deranjant, inclusiv pentru calatorii care asteapta in statie, mai ales pentru cei care merg spre Basarab (pentru ca linia aceea are raza de curbura mai mica decat cealalta, catre Victoriei).
Mai exista astfel de curbe "din scurt", de ex pe M1, inainte de intrarea in PU1, insa nu sunt nici pe departe asa fortate ca la GdN1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2011 20:08:49    Titlul subiectului: 151135

Trebuie tinut cont ca la PU1 curba are si inclinatie, pe cand la GdN nu.

Despre raza minima, parca tot aici pe forum am aflat ca sunt 2:
- pentru linie cu calatori
- pentru linie fara calatori (mai mica, desigur)
Nu mai stiu unde era postul respectiv, si nici valorile, din pacate.

Kaustik, la asta te referi, nu? (a se vedea sinele liniei mai indepartate)
http://www.adevarul.ro/bbtcontent/clipping/ADVIMA20111013_0663/4.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2011 09:58:07    Titlul subiectului: 151140

Reactor a scris:
Trebuie tinut cont ca la PU1 curba are si inclinatie, pe cand la GdN nu.

Exact, insa nu stiu daca asa a fost inca de la inceput la PU1 sau este o solutie ulterioara.
M-am intrebat de ce nu s-a aplicat solutia aceasta si acolo la Gdn1. Insa probabil ca suprainaltarea trebuia sa inceapa inca din statie (dat fiind ca practic curba incepe imediat dupa terminarea peronului). Aceasta ar fi insemnat ca metrourile sa stea inclinate la peron.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 07/Noi/2014
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 07:34:58    Titlul subiectului: 151162

Curba in care a deraiat anul trecut un tren de metrou, dintre Unirii si Timpuri Noi, dintre km 5+225 si 5+450 are raza de 150m si viteza de circulatie de 50km/h. La Gara de Nord, mi se pare ca raza este mult mai mica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 10:43:35    Titlul subiectului: 151163

Eu stiu ceva de 100 sau 120 m la Gdn.
Hai sa spunem ca pe M1 nu aveai cum sa faci traseul decat urmand "meandrele" Dambovitei sau demoland cladirile (in cazul in care astfel se putea "imblanzi" curba si numai pentru curbele de dreapta), dar la GdN se stie ca nu asa trebuia sa fie. Si chiar cand s-a schimbat solutia si GdN a devenit din statie cap de linie statie de tranzit, tot exista solutia unei curbe mai "normale" insa asa ies lucrurile cand isi baga Evil or Very Mad coada...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2011 21:56:14    Titlul subiectului: 151182

Curba de iesire (sau mai exact de intrare) din GdN1 spre Victoriei are raza de 150m, la cea de pe Splai am mari indoieli ca e mai mica de 200m...
Sunt foarte rare cazurile de raze mai mici de 200m, iar sub 150m in linie curenta... absolut exclus...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2011 11:41:13    Titlul subiectului: 151191

sab a scris:
Reactor a scris:
Trebuie tinut cont ca la PU1 curba are si inclinatie, pe cand la GdN nu.
M-am intrebat de ce nu s-a aplicat solutia aceasta si acolo la Gdn1. Insa probabil ca suprainaltarea trebuia sa inceapa inca din statie (dat fiind ca practic curba incepe imediat dupa terminarea peronului). Aceasta ar fi insemnat ca metrourile sa stea inclinate la peron.
Lucrurile nu cred ca sunt atat de simple pe cat pot parea la prima vedere.

Bunaoara, dat fiind faptul ca statia Gara de Nord a fost proiectata si executata ca statie in aliniament iar apoi linia dintre Gara de Nord spre Victoriei a fost construita pe sub strada Polizu a determinat faptul ca existau 2 portiuni (relativ) drepte, cea cu statia Gara de Nord si cea de sub strada Polizu care au trebuit unite/racordate "fortat" intr-un spatiu foarte limitat, acest lucru deteminand existenta curbei cu raza extrem de mica.
Solutia optima (mai mult teoretica, desigur, si care ar fi trebuit, eventual, aplicata de la inceput) ar fi "indulcirea" curbei cu pricina insa acest lucru nu se poate face - sau ar presupune costuri mari - ma gandesc ca ar trebui modificat masiv capatul dinspre Hotel Ibis/Nord prin "curbarea" lui cat mai catre cladirea Facultatii (Politehnica/Polizu) sau chiar ... daramarea corpului de cladire de pe coltul intersectiei, insa asta ar presupune lucrari extrem de complicate, deci cred ca iese din discutie.
Fiind nevoie si de inchiderea circulatiei intr-una din cele mai importante statii, va dati seama ca se cam feresc de astfel de "belele"

Legat de "ideea" cu suprainaltarile, nu trebuie sa uitam scopul pentru care se folosesc ele, respectiv compensarea efectului fortei centrifuge asupra vehiculelor aflate in miscare, marimea suprainaltarii depinzand de marimea vitezei de circulatie proiectata si fiind invers proportionala cu raza de curbura a curbei.
Avand in vedere ca la Gara de Nord curba este imediat dupa statie si are o lungime relativ mica (lungimea curbei), practic trenul trece de curba inainte de a atinge o viteza prea mare, or in acest caz suprainaltarea ar fi fost minuscula iar efectul ei de asemenea.

Dar, ca sa ne jucam un pic cu imaginatia, hai sa vedem ce ar fi daca ar vrea cineva sa se apuce sa contruiasca suprainaltari.
Dat fiind faptul ca statia Gara de Nord a fost proiectata si executata ca statie in aliniament, gabaritul de trecere (dreptunghiul rosu din desenul meu) presupun ca a fost dimensionat strict pentru scopul propus, adica distanta intre peron si stalpii centrali (cei dintre linii) a fost dimensionata la minimul necesar (sau cat mai aproape de acest minim).
Pentru o eventuala suprainaltare/inclinare a liniei ar fi nevoie de o distanta mai mare intre peron si stalpi pentru ca, asa cum vedeti in desenul 2, inclinarea sinelor (si implicit a trenului) ar conduce la "latirea" spatiului care ar fi necesar pentru inscrierea trenului.
Pe de alta parte, asa cum stim, suprainaltarile sunt calculate de asa natura incat trenul sa "stea" in pozitie perpendiculara pe sine la viteza nominala.
Insa dat fiind ca este vorba de o statie in curba, atunci cutiile vagoanelor s-ar inclina suplimentar datorita elasticitatii suspensiilor dintre boghiuri si cutiile vagoanelor, rezultand un necesar si mai mare de gabarit.
Putem intelege deci ca "solutia" suprainaltarii nu este, de fapt, o solutie sau nu este o solutie daca e aplicata singura, fara alte masuri, cel putin asta e parerea mea... Rolling Eyes



GaraDeNord.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.7 kb
 Vizualizat:  de 7727 ori

GaraDeNord.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2011 12:47:30    Titlul subiectului: 151193

Catalin Ghita a scris:
Solutia optima (mai mult teoretica, desigur, si care ar fi trebuit, eventual, aplicata de la inceput) ar fi "indulcirea" curbei cu pricina insa acest lucru nu se poate face - sau ar presupune costuri mari - ma gandesc ca ar trebui modificat masiv capatul dinspre Hotel Ibis/Nord prin "curbarea" lui cat mai catre cladirea Facultatii (Politehnica/Polizu) sau chiar ... daramarea corpului de cladire de pe coltul intersectiei, insa asta ar presupune lucrari extrem de complicate, deci cred ca iese din discutie.
Fiind nevoie si de inchiderea circulatiei intr-una din cele mai importante statii, va dati seama ca se cam feresc de astfel de "belele"

Solutia optima ar fi cea care s-a si incercat dealtfel. O curba lina, prin zona care a si fost demolata in acest sens , in fata hotelului Nord/Ibis (prin actuala remiza)
Din motive inca neclare acest traseu a "picat", insa, atentie, dupa ce ce se efectuase cea mai mare parte a demolarilor. Mi-e neclar cum a putut sa se intample asa ceva. Banuiesc ca demolarile s-au facut in baza unor aprobari, iar carmaciul stia ce solutie urma sa se aplice; eu banuiesc ca intai a autorizat acest traseu, iar apoi s-a razgandit.
In treacat fie spus, aceasta solutie se poate aplica si astazi (este adevarat cu oarecare eforturi ), mai ales acum, odata cu constructia diametralei N-S, cand constructiile invocate ca motiv al impotrivirii carmaciului sunt de acum "istorie".

Oricum modificarea statiei cred ca iese din discutie, dar lucrari in remiza se pot face fara probleme, nu ar afecta prea mult circulatia. Ar fi problema racordarii traseului nou la traseul actual, undeva in zona McDonalds Buzesti, dar asa cum pe M1 la NG s-au efectuat astfel de lucrari, banuiesc ca si aici se pot face. Circulatia s-ar face pe linia neafectata (Victoriei-GdN1). Ar mai fi si demolarea unuia sau a doi stalpi din curba, dar nici asta nu cred ca este o mare problema.
Insa probabil ca este ultima din prioritati (asta daca s-a gandit cineva ), dupa terminale intermodale, linii catre comune limitrofe, aeroporturi si stranduri si altele asemenea.
Asa ca o sa ramanem cu solutia actuala probabil pe vecie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2011 18:10:12    Titlul subiectului: 151197

Aveti deja doua statii de metrou in curba, Piata Romana si mai ales Victoriei ( M 2 ). Documentati-va acolo pe teren si vedeti cum s-a realizat. Eu am fost azi in cele 2 statii Victoria dar din pacate nu am stiut de subiect si nu m-am uitat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 23:27:12    Titlul subiectului: 152036

Isi mai aminteste cineva cum s-a circulat intre Dristor 1 si Republica cu ocazia santierelor de la Anghel Saligny, respectiv Titan ? Rog corectii direct pe schita, le voi reface.


M.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.58 kb
 Vizualizat:  de 7416 ori

M.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 00:34:17    Titlul subiectului: 152038

Este corect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 08:48:20    Titlul subiectului: 152041

Mai exact, ce lucrari s-au desfasurat atunci la Titan ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 11:40:58    Titlul subiectului: 152053

Refacerea tunelului in zona in care a fost inghetat din cauza apelor freatice, se pare ca s-a cam spalat pamintul din zona.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 16:46:25    Titlul subiectului: 152062

Adica s-au inlocuit inelele de la tunel (de genul cum c-a facut pe zonele afectate de pe tronsonul Ng-AS) sau doar a fost o consolidare ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 16:59:07    Titlul subiectului: 152064

S-a refacut etansarea vetrei tunelurilor, fundatia de cale si calea pe o zona din curba (V9, daca-mi aduc bine aminte), nu s-a umblat la inele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 363
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 06:59:18    Titlul subiectului: infrastructura de metrou 157416

O intrebare: linia care urma sa faca legatura intre M1/3 si M2 la Piata Unirii urma sa fie realizata prin prelungirea liniei a treia (cea de remizare) a statiei Piata Unirii 1 spre M2 ?
Ar fi interesant de vazut o schita cum rebrusau trenurile cand capatul lui M2 era la Piata Unirii 2!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 07:38:55    Titlul subiectului: 157417

1. Da, linia urma sa fie in prelungirea liniei de remiza de la Unirii 1. A inceput sa fie construita, insa dupa cativa metri de sapatura lucrarile au fost abandonate.
2. Schema era destul de simpla, nu este nimic spectaculos. Trenurile rebrusau folosind macazul existent la biserica Sf Spiridon. In treacat fie spus, linia de legatura M1-M3 urma sa ajunga tot in zona acelui macaz de la Sf Spiridon.
Trenurile veneau "normal", debarcau calatorii, imbarcau calatorii care mergeau spre IMGB, plecau "pe contrasens", mergeau cativa metri asa si la acel macaz intrau pe sensul normal. Practic era folosit doar peronul spre Pipera .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 363
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 08:39:35    Titlul subiectului: Infrastructura de metrou 157418

Cand a fost folosit ultima data racordul dintre gara Cotroceni si depoul Metrorex Ciurel ? Trebuie sa fi fost interesant de vazut o rama de metrou IVA circuland de la gara Cotroceni la depoul Ciurel prin pasajul Lujerului!
Din ce am vazut pe wikimapia, de la iesirea din statia Semanatoarea, in stanga se ramifica linia spre depou Ciurel. Apoi, prin alt macaz, se ramifica din nou: una ajunge in depou iar cealalta iese la suprafata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1765
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 09:03:37    Titlul subiectului: 157420

Ramele IVA nu ''circulau" de capul lor pe acolo, ci pe platforme. Practic in "vagoane de marfa". Descarcarea lor se facea intr-un loc special amenajat chiar la intrarea in subteran in depou.
Dupa deschiderea magistralei M 2 accesul de la Semanatoarea nu a mai fost folosit, dar a fost mentinut functional pana in 1989. Dupa revolutie a fost abandonat / desfiintat.
Parca la un moment dat pe aici pe la Semanatoarea se golea gunoiul strans de pe M 1 / M 3 si incarcat intr-un vagon de marfa, din acela, descoperit. Oricum inainte de 1989 si nici nu bag mana in foc pentru informatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 5839
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 09:21:44    Titlul subiectului: 157421

Linia de acces in depoul Ciurel dinspre Lujerului a devenit deja istorie, s-a construit un mare bloc direct pestea ea... cum au obtinut aia autorizatie de constructie PE linie ...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 19 Iul 2012 10:29:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 10:10:02    Titlul subiectului: 157422

Atata timp cat linia din Pasajul Lujerului este dezafectata, la fel si mai departe, catre Gara Cotroceni, nu vad cum mai exista fizic legatura CFR intre depoul Ciurel si calea ferata. Acel depou era de facto izolat.
Practic legatura CFR de la Ciurel a devenit istorie odata cu constructia depourilor de la Industriilor si de la Berceni, care beneficiau de un acces mult mai facil la reteaua CFR fata de Ciurel, pentru care trebuia sa treci prin oras cu trenul.
Linia ferata a fost pastrata mai mult pentru Semanatoarea si pentru PUMAC, dar cum si aceste uzine au devenit istorie in ultimii ani, nu vad de ce sa o mai tina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 17/Feb/2017
Mesaje: 363
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 10:18:56    Titlul subiectului: Infrastructura de metrou 157424

In legatura cu transportul ramelor IVA de la Arad la Bucuresti, am citit ca solutia ar fi fost alta: la Arad erau montate pe boghiuri provizorii de marfa tip "Diamond" sau "Y25CS"" (acele rame IVA fara post de conducere abandonate in triajul Arad sunt pe astfel de boghiuri!). Apoi ar fi fost remorcate de locomotive speciale, cu cupla automata, si in felul acesta (circuland pe boghiuri provizorii) parcurgeau distanta Arad-Bucuresti. O data ajunse in Bucuresti erau directionate pe traseul Chiajna - Bucuresti Vest- Cotroceni. De aici erau preluate de locomotivele de manevra a Metrorex, si ajungeau la acel loc de transpunere. Aici erau mutate de pe boghiurile provizorii cu care au venit de la Arad pe boghiuri de metrou, iar apoi ajungeau in subteran!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 11:27:14    Titlul subiectului: 157428

sab a scris:
Atata timp cat linia din Pasajul Lujerului este dezafectata, la fel si mai departe, catre Gara Cotroceni, nu vad cum mai exista fizic legatura CFR intre depoul Ciurel si calea ferata. Acel depou era de facto izolat.
Practic legatura CFR de la Ciurel a devenit istorie odata cu constructia depourilor de la Industriilor si de la Berceni, care beneficiau de un acces mult mai facil la reteaua CFR fata de Ciurel, pentru care trebuia sa treci prin oras cu trenul.
Linia ferata a fost pastrata mai mult pentru Semanatoarea si pentru PUMAC, dar cum si aceste uzine au devenit istorie in ultimii ani, nu vad de ce sa o mai tina.
Mai exista linia (partiala paote) care ducea la PUMAC (???) spre Politehnica.
Oricum, Gara Cotroceni nu mai exista si nu se pune problema utilizarii acelei linii, din moment ce s-au montat garduri la linia de tramvai la AFI in fata, pe unde trecea linia. Apoi acolo este un singur fir, iar al doilea nu are loc pe langa unitatea militara de acolo...
Linia din pasajul Lujnerului nu mai exista de ani buni - initial a fost scoasa doar prin pasaj, unde acum este un munte de gunoi, apoi a disparut incet incet si pe portiunile de suprafata. Ba mai mult, exact pe linia de cale ferata, se construieste un bloc nou nout...
Catalin Ghita a scris:
Linia de acces in depoul Ciurel dinspre Lujerului a devenit deja istorie, s-a construit un mare bloc direct pestea ea... cum au obtinut aia autorizatie de constructie PE linie ...
Dupa desfiintarea garii Cotroceni, linia a devenit istorie, nu mai era folosita nici de UM de langa Plazza Mall, si din cele 3 ramuri ale sale, doar o singura ramura mai este utilizabila in perimetrul ala. De asta a si fost desfiintata bariera complet acum multi ani.
andrei11 a scris:
Parca la un moment dat pe aici pe la Semanatoarea se golea gunoiul strans de pe M 1 / M 3 si incarcat intr-un vagon de marfa, din acela, descoperit. Oricum inainte de 1989 si nici nu bag mana in foc pentru informatie.
A fost mentinut pana in '89, si datorita proximitatii fata de Centru de radio telecomunicatii de la Ciurel. Acolo fiind antena aia mare, era obiectiv strategic si asa linia ferata asigura si altceva decat accesul spre metrou si Depoul Ciurel. la nevoie se putea folosi pentru orice...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Feb/2017
Mesaje: 1044
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 22:30:09    Titlul subiectului: 157458

Spre Pumac nu mai exista linie - ultimele resturi au disparut in 2009, liniile ramase incastrate in aleea care ducea de la bulevard in Politehnica; ce au mai ramas sunt traversele de beton din parc unde era fostul triaj.
Ce se mai putea vedea in 2008 http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2571 (si pe pagina urmatoare din 2009)
Despre linia respectiva http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=167&t=415&start=14 (se intinde pe mai multe pagini povestea, cu repostare de scheme)
Cred ca singurul cupon intact din vechea linie a mai ramas in spatele benzinariei Agip de pe Iuliu Maniu.

S-o luam de la Ciurel: de la blocul nou si pana la liceul Tudor Vladimirescu este parc acum (pe sub traseul liniei trece apeductul de la Rosu), apoi pana la POlitehica traseul este ocupat de diverse cladiri cu caracter comercial Gema si Lidl - pe locul lor era un parc cu alei iar pe unde este fatada acestora trecea linia in dosul unui gard viu).

Era sa uit - vechea linie care traversa bulevardul (putin pe langa bezinaria de langa liceu) a fost desfiintata odata cu terminarea pasajului de la Lujerulului; cat timp s-a circulat a fost pastrata fosta incrucisare cu linia de tramvai - tramvaiul a fost scos in toamna lui 1986 iar linia CF un an mai tarziu.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Următoare
Pagina 26 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community