Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
th3Shad0w



Data înscrierii: 04/Sep/2013
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 10
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 17:12:37    Titlul subiectului: 193815

OTL ar dori sa cumpere inca 20 de tramvaie SH din Berlin.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/otl-va-cumpara-20-de-tramvaie-tatra-second-hand-care-acum-circula-prin-berlin-140040.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 17:15:21    Titlul subiectului: 193816

Astazi a fost deschisa oficial autogara "Stefan Cel Mare". Cu aceasta ocazie s-a anuntat din nou intentia de achizitie a celor 20 de Tatre KT4Dm din Berlin si 10 tramvaie noi.
Bihoreanul "Se deschide autogara OTL de pe Ștefan cel Mare. Investiția s-a ridicat la un milion de lei
Societatea de transport OTL deschide, din 2 martie, cea de-a treia autogară din Oradea, pe bulevardul Ștefan cel Mare, ce va deservi cursele care circulă pe rute din nordul județului, precum și spre alte județe precum Satu Mare și Timiș. Investiția s-a ridicat la peste 1 milion de lei.

Este cea de-a treia stație intermodală în care municipalitatea orădeană a investit, după autogara Nufărul și autogara Decebal. "Pe viitor dorim să realizăm una și pe relația Oradea – Aleșd – Cluj. Trebuie să-i găsim locația undeva pe Calea Clujului", a spus, joi, într-o conferință de presă viceprimarul Mircea Mălan.

Acesta s-a arătat convins că noua autogară din Ștefan cel Mare le va oferi persoanelor care circulă pe rutele din nordul județului, precum și celor care pleacă și vin din alte județe, condiții civilizate de așteptare.

Clădirea autogării are 117 mp și cuprinde un spațiu de așteptare dotat cu scaune, dulapuri cu chei pentru bagaje și toalete. De asemenea, lângă clădire au fost amenajate patru peroane cu bariere, acoperite cu copertină metalică.

Până acum, trei companii au semnat contracte cu OTL pentru utilizarea noii autogări, acestea având curse interjudețene spre Zalău, Arad, Șimleu Silvaniei, Timișoara, Baia Mare și Sighetu Marmației.

Directorul OTL, Viorel Pop, s-a arătat optimist că și transportatorii intrajudețeni vor dori să semneze contracte. "Urmează ca pe toată relația Oradea – Marghita, Oradea – Valea lui Mihai și Oradea – Satu Mare cei care opresc în această porțiune să aibă contract cu OTL. Sperăm să satisfacem în cât mai bună măsură tranzitarea persoanelor care vin în Oradea din această direcție", a spus acesta.

În cazul în care nu-și vor face contract cu OTL, operatorii județeni nu vor mai putea opri legal în acea stație.

Transportatorii din județ plătesc 2,5 lei pe intrare în autogară, iar cei care efectuează curse în afara județului 4 lei.

Lucrările au costat 1.040.000 lei și au fost efectuate de firma Abed Nego. Acestea au fost finalizate în luna decembrie a anului trecut, cu o lună întârziere față de data din contract. Directorul OTL a spus că s-au aplicat penalități "conform contractului", neprecizând însă suma.

Ulterior, s-au făcut lucrări pentru instalarea barierelor automate, care nu erau prevăzute în proiect, și s-au făcut demersuri pentru obținerea autorizației de funcționare din partea Autorității Rutiere Române."


Bihoreanul "OTL va cumpăra 20 de tramvaie Tatra second-hand, care acum circulă prin Berlin

După ce, la finalul anului trecut, OTL a cumpărat 10 tramvaie Tatra KT4D din Berlin, fabricate între anii 1988 și 1990, societatea de transport în comun din Oradea pregătește achiziția a încă 20 astfel de garnituri care circulă încă prin capitala Germaniei.

"Începe procedura de achiziție pentru alte 20 de tramvaie second-hand din Berlin. De asemenea, anul acesta vom cumpăra și 10 tramvaie noi", a spus viceprimarul Mircea Mălan, joi, în timpul unei conferințe pe teren dedicate inaugurării celei de-a treia autogări OTL din oraș, pe Bulevardul Ștefan cel Mare.

Detalii a oferit directorul OTL, Viorel Pop, care s-a întors recent din Berlin, unde a avut discuții cu reprezentanții celei mai mari companii de transport public din Germania, BVG (Berliner Verkehrsbetriebe). "Sperăm să încheiem un protocol de colaborare cu BVG. Am putea învăța multe de la ei", a spus acesta.

Dincolo de un posibil protocol, directorul OTL a discutat despre achiziționarea celor 20 de tramvaie Tatra KT4D care încă circulă prin Berlin.

Societatea va lansa, în curând, procedura de achiziție. Întrebat de BIHOREANUL cum știe deja că tramvaiele cumpărate vor fi cele din Berlin, directorul OTL a spus că nu există alte oferte de tramvaie second-hand pe piață.

Chiar și așa, Viorel Pop s-a arătat mulțumit de garniturile Tatra din Berlin, dat fiind că acestea ar avea o "stare tehnică bună spre foarte bună". Tramvaiele au fost modernizate între 1996 și 2002.

Primele 10 tramvaie au fost achiziționate la prețul de 35.000 euro bucata, cu transportul inclus.

Pe de altă parte, tot joi directorul OTL a afirmat că societatea a încheiat licitațiile pentru achiziția de energie electrică și combustibil pentru tramvaiele și autobuzele din Oradea. "La energie electrică am obținut 184 lei pe megawatt pe oră. Din câte știm este cel mai mic preț la ora actuală în Transilvania. La motorină va fi cu 15% mai mic decât prețul la orice pompă din Oradea, asta prevede contractul", a spus Viorel Pop.

Totodată, viceprimarul Mircea Mălan a vorbit despre o idee discutată la nivel de municipalitate referitoare la introducerea unui abonament unic pe cursele OTL în Oradea și Zona Metropolitană. "Așa s-ar putea călători fără probleme cu același abonament de la Borș la Sînmartin spre exemplu, ceea ce ar fi de natură să reducă circulația rutieră în orașul nostru, de a reduce poluarea și de a crește gradul de mobilitate a celor care intră în Oradea", a spus acesta."

La autogara mi se pare cam ingust spatiul pentru intoarcerea unui autocar Confused

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 827
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2018 20:08:57    Titlul subiectului: 193817

Si ca deobicei multe informatii incorecte, dar pentru ca si cei de la Bihoreanul si cei de la Digi24 vorbesc despre aceleasi cifre, persoana care a afirmat aceste informatii nu si-a insusit bine informatiile.

"După ce, la finalul anului trecut, OTL a cumpărat 10 tramvaie Tatra KT4D din Berlin, fabricate între anii 1988 și 1990, "

Anii de fabricatie sunt 1981-1 vagon 1982-7 vagoane 1984 si 1985 cate un vagon.

"Tramvaiele au fost modernizate între 1996 și 2002. "

Programul de modernizare s-a desfasurat pe 3 ani 1995-1997.

Pe Digi 24 s-a citat urmatoarea afirmatie a directorului OTL dl. Viorel M. Pop

""Tramvaiele pe care urmează să le achiziționăm vor fi scoase cât de curând din exploatare. Nu mai sunt tramvaie disponibile, decât cele care circulă. Cele 20 de tramvaie pe care ne-am înțeles ca să le cumpărăm și încă 40 care vor lucra până în 2019 în Berlin. Starea lor tehnică este bună spre foarte bună", a declarat directorul OTL."

Iar nu inteleg... au fost oprite 57 de vagoane si 40 sunt active. Din cele 57 oprite 30 au fost rezervate de catre Lvov Ucraina. Celelalte 27 inseamna ca au fost cumparate de altcineva. Deci va trebui sa asteptam pana se vor retrage 20 de vagoane, dar vor ramane doar 20 active nu 40 cum afirmase dl Pop...
L.E. Din ce imi zice un prieten vatman el stie ca din 57 de vagoane oprite si disponibile 30 au fost cumparate de Lvov Ucraina, 7 de orasul ucrainean Zaporizhija si 20 au fost rezervate noua, dar probabil cele ramase pentru noi erau cele mai vechi si uzate vagoane (unul din cele 57 este si accidentat) si au considerat sa astepte pana se scot 20 de vagoane din cele ramase active care totusi au fost revopsite in 2015-2016 si totodata au avut parte si de RK (Hauptuntersuchung).

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2018 19:34:33    Titlul subiectului: 193901

8 martie , ziua femeii va fi sarbatorita in premiera in Oradea cu un tramvai decorat cu scrisori.
OTL:
Scrisori Calatoare in Oradea în 8 Martie

Mâini dibace ș-iscusite
Gânduri așternut-au pe hârtie,
Să-ți aducă zâmbet în privire
Și-n dar, scrisoarea călătoare.

Pentru a celebra ziua de 8 Martie într-un mod inedit în Oradea, Joi, la ora 7.30, din cap linie Nufărul va pleca „Tramvaiul cu scrisori călătoare” pe traseul: Nufărul

– Casa de Cultură – Gara Centrală – Pc. Olosig – Pod CFR – Pc. Olosig – B-dul Decebal – P-ța Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Depou OTL.
Tramvaiul va fi decorat cu scrisori scrise de mână cu stiloul demult dat uitării, sigilate cu sigiliu, reamintindu-ne astfel că gesturile mici pot face diferența între o zi minunată și una obișnuită.
Fiecare persoană este încurajată să descopere bucuria lui „Mulțumesc”, începându-și ziua mulțumind cuiva drag, dar și îndemnând pe alții să facă același lucru.
Evenimentul este parte a proiectului „LivrezDragoste.ro/Atelierul de scrisori” cu sprijinul Kaufland, în colaborare cu SC OTL SA și se desfășoară cu scopul de a le oferi orădenilor un altfel de mărțișor, dar și pentru a le trezi nostalgia scrisului de mână.
Vă așteptăm, așadar, în „Tramvaiul cu scrisori călătoare”, dorindu-vă „O primăvară de poveste” tuturor doamnelor și domnișoarelor.

Sunt curios ce tramvai va fi folosit, cel de epoca vre-un KT4D vechi sau altul?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 06 Iun 2018 01:58:02    Titlul subiectului: 195207

Conform , unui articol aparut ieri in presa , mijloacele de transport ale OTL au inceput sa fie dotate cu aparate pentru cumpararea de bilete cu cardul (contactless).
Bihon: " Bilet OTL cu cardul
Conducerea OTL SA a mai anunțat stadiul achizițiilor pentru tramvaiele noi și prelungirea liniei precum și înființarea unui muzeu în depou.

În maxim 45 de zile, toate mijloacele de trasport din Oradea ar trebui să aibă instalate câte două automate pentru vânzarea de bilete cu cardul. Directorul Mircea Pop spune că celelalte variante de achiziționare a biletelor rămân valabile, „aceasta e metodă de plată alternativă”. „OTL nu cumpără aparatele, le primim în cadrul unui parteneriat”, spune directorul.

Conform directorului economic, Romeo Nica, operatorul sistemului este BCR, de implementarea tehnică se ocupă Telecom și mai e o societate partener care se ocupă de decontarea plăților. Biletul cumpărat în această manieră costă 3 lei/călătorie, cu 50 de bani mai scump decât cel care se vinde în chioșcurile OTL dar la același preț cu cele livrate de automatele din stații.

„Vor fi câte două automate pe fiecare mijloc de transport în comun, avem cam 180 de tramvaie și autobuze. În 30 de zile am putea termina montarea automatele dar termenul maxim e de 45 de zile”, zice Nica.

Automatele permit plata exclusiv cu cardul contactless și emit, de fapt, o chitanță pe care e înscrisă ora la care s-a făcut plata – „biletul” e valabil doar 60 de minute – și un cod de patru cifre, identic cu o parte din numărul de pe card. Biletul e valabil doar însoțit de card, ca măsură de prevenire a transmiterii biletului, spune Nica.

„În principiu, în Oradea e semnal de internet peste tot”, dă el asigurări.

Conducerea OTL apreciază că sistemul de plată va fi folosit mai ales de cei care utilizează, acum, plata biletului prin sms, la 0,8 euro cu TVA inclus.

OTL înregistrează acum 40.000 de plăți prin sms pe lună."


De asemenea in acelasi articol este mentionat despre tramvaiele care tocmai au fost expuse in depou , despre achizitia unui autobuz turistic si despre licitatiile pentru linia de tramvai noua si pentru cele 20 de tramvaie noi.
"Muzeu în depou

Conducerea OTL SA a anunțat că a demarat constituirea unui fel de muzeu al transportului în comun, în depoul din Cantemir. În afară de locomotiva Siemens, care decorează locul deja de mult, au fost trase pe o linie două garnituri Tatra scoase din uz –T4D și KT4D – revopsite în galben, culoarea tuturor tramvaielor din Berin, și inscripționate cu locurile unde au „servit” de-a lungul anilor, Berlin și Oradea.
„În loc să de dăm la tăiat, am decis să le expunem. Au în jur de 40 de ani, fiecare. Aș vrea să fac un apel către orădenii care doresc să ne doneze recuzită, bilete vechi, poze sau scule care se foloseau pe vremuri la întreținerea tramvaielor”, a spus directorul Pop.

Acesta a mai anunțat o achiziție a OTL SA, destinată promovării turistice a orașului, și anume un autobuz cabrio, de vreo 30 de locuri.
Pop zice că, în urma achiziției tramvaielor second-hand din Germania a rezultat o economie de 65.000 euro, bani din care au decis să cumpere autobuzul turistic. Acesta va fi exploatat în parteneriat cu Agenția de Promovare a Turismului în Oradea și Regiune. Va veni dotat cu un soft și cu sistem audio – călătorii vor putea afla în căști informații despre obiectivele turistice pe lângă care trec.
Licitații

OTL are două proiecte cu impact major, în faza achiziției respectiv contractării. 11 iunie e termenul limită pentru depunerea ofertelor în licitația pentru achiziția a 20 de tramvaie noi, în două tranșe. Directorul tehnic Adrian Revnic a precizat că acestea vor fi cumpărate în două tranșe, valoarea estimată este de 36 milioane de euro.

Proiectul cu finanțare europeană pentru extinderea liniei de tramvai cu 3,8 km, pe două sensuri, e în faza semnării contractului de execuție, la capătul unei proceduri întrerupte de contestație. Au fost depuse două oferte, din partea asocierii Mari-Vila Com SRL – Abed Nego Com SRL – SC Aquacons SRL respectiv a unei asocieri conduse de firma arădeană Sylc Con Trans SRL. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația orădenilor așa că lucrarea va fi făcută de Abed Nego.

Conducerea OTL apreciază că lucrările vor începe în această toamnă, cu legătura dintre traseele 2 și 1, în intersecția Calea Aradului – Decebal – Primăriei, termenul de execuție e de 2 ani."


interesant ca biletul cumparat va fi valabil o ora , asta inseamna ca va putea fi folosit pe orice linie in intervalul respectiv? Deoarece , din cate stiu , biletele in Oradea erau valabile doar pe linia si in vehiculul in care au fost validate (cu unele exceptii in caz de devieri , defectiuni etc).
Sa inteleg ca Rocarul U207 folosit in scop turistic acum cativa ani a fost casat?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 14:31:38    Titlul subiectului: 195601

Din cauza unor lucrari la macazul de la parcul Olosig , in aceasta seara circulatia tramvaielor spre Rogerius/Sinteza va fi sistata urmand a fi inlocuite de un autobuz.
Primaria Oradea:

Lucrări de intervenție la macazele de la Olosig

OTL SA informează călătorii că din cauza unor lucrări de intervenție în regim de urgență la unul dintre macazele de la Olosig, circulația cu tramvaie pe tronsonul Olosig - Pod CFR se va sista astăzi, 6 iulie 2018, începând cu ora 20.00.

Pe tronsonul menționat se va circula cu autobuzul, iar intervalul de succedare al curselor va fi de 20 de minute, începând cu ora 20.00 (de la Olosig). Ultima cursă de la Olosig spre Pod CFR va pleca la ora 23.20, iar de la Pod CFR spre Olosig, la ora 23.30.

Circulația cu tramvaie se va relua în dimineața zilei de 7 iulie 2018.

Vă mulțumim pentru înțelegere.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 827
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 15:47:51    Titlul subiectului: 195604

Deci vagoanele de pe liniile 1N și 1R se vor retrage toate la depou la ora 20.
Nu cred ca pentru 2 ore se va suplimenta linia 3/2. (sa se redirectioneze de pe 1 un vagon sau doua)

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 06 Iul 2018 16:54:54    Titlul subiectului: 195605

Poate daca va fi vre-un Siemens ramas pe 3 la acea ora il vor baga in depou si o Tatra de pe 1 il va inlocui. Confused
_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2018 10:37:00    Titlul subiectului: 195703

Linia 14 va fi deviata pentru o luna datoarita unor lucrari la Parcul 1 Decembrie.
OTL: Devierea liniei 14 de autobuz in perioada 16 Iulie – 17 August 2018

Informăm călătorii că în perioada 16 Iulie – 17 August 2018, din cauza lucrărilor de amenajare a unei treceri

de pietoni denivelată la intersecția str. Vasile Alecsandri cu str. Pc. 1 Decembrie, traseul liniei 14 de autobuz va fi modificat, pe sensul de mers spre Ioșia astfel: Universității - Calea Armatei Române – Sucevei - b-dul Decebal - Simion Bărnuțiu - Sulyok Istvan - T. Vladimirescu. De la stația T. Vladimirescu traseul rămâne nemodificat până la Biserica Baptistă (Str. Podului).
În perioada menționată stațiile de autobuz Biserica cu Lună, Parc și Turnul Primăriei nu vor fi operationale, iar pe tronsonul modificat al traseului, autobuzele vor opri în stațiile Andrei Șaguna și Sulyok István.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 827
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2018 11:08:29    Titlul subiectului: 195760

http://www.bihon.ro/otl-a-cumparat-10-autobuze-second-hand-insa-ia-in-calcul-solutia-autobuzelor-electrice/2077841
OTL a cumpărat 10 autobuze second hand, însă ia în calcul soluția autobuzelor electrice
10 autobuze second hand, MAN Lion City, produse în 2008, au intrat, de săptămâna aceasta, în autobaza OTL SA.
Directorul Mircea Pop spune că achiziția reprezintă o soluție pe termen scurt la permanenta nevoie de înnoire a parcului auto, operatorul de transport în comun apreciază că le va exploata doar pentru următorii cinci ani.

Aer condiționat
Garniturile vin din Olanda și sunt dotate cu instalații de aer condiționat, iar geamurile nu se pot deschide. Modelul are două uși, 89 de locuri – 48 în picioare și 49 pe scaune. Capacitatea cilindrică este de 6871 cmc, puterea de 206 kw, iar norma de poluare Euro 4.

„Sperăm să fie ultimele autobuze second pe care le cumpărăm”, a comentat directorul.

Motivul pentru care OTL a optat pentru „primenirea” cu autobuze vechi este costul mare al reparațiilor. Pop spune că schimbarea unei cutii de viteză automate și a altor componente adiacente se ridică, în unele cazuri, la peste 10.000 de euro. OTL a plătit 17.950 euro pentru fiecare autobuz MAN, cu transportul inclus.

Autobuzele urmează să intre pe trasee după ce trec de inspecția tehnică și le sunt montate echipamentele de e-ticketing.

Achiziția s-a făcut în urma unei licitații publice la care s-au depus două oferte – a firmei Womy, care a și câștigat, respectiv a uneia din Ploiești.

Cu lotul de 10 autobuze tocmai cumpărat, OTL are în exploatare 89 de autobuze.

Autobuze electrice
Directorul Pop anunță o posibilă schimbare în strategia OTL. Dacă până acum, pe toate vocile oficiale, Municipalitea transmitea opinia că autobuzele electrice sunt scumpe și nerentabile pentru Oradea, acum OTL ia în calcul dotarea cu autobuze electrice. Dar asta numai datorită cantității de energie electrică recuperată de noile garnituri de tramvaie. Cele second hand recuperează în jur de 25% iar cele noi, care ar urma să înceapă să fie livrate în Oradea peste 2 ani, au performanțe și mai bune.

De asemenea, OTL ar urma să investească și într-o stație de alimentare cu energie electrică a autobuzelor și mașinilor mici. Societatea nu are în acest moment, niciun proiect pe fonduri europene pentru dotarea cu autobuze electrice. Directorul spune că va începe să caute fonduri pentru această investiție.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2018 14:34:34    Titlul subiectului: 195788

Postez acest articol aici pentru ca se pare ca va fi implicat si OTL-ul in proiect. Se doreste construirea unei parcari de tipul Park&Ride langa Catedrala Ortodoxa , navetistii sau turistii care vor parca acolo urmand a avea gratuitate la transportul in comun.

Bihoreanul: Bolojan anunță parcare subterană de tip "park and ride" în Centrul Civic: Cei care își vor lăsa mașinile aici vor avea transport gratuit cu OTL
Primarul Ilie Bolojan a anunțat, joi, că municipalitatea își dorește să construiască, din bani europeni, o parcare subterană, de tip park and ride, în centrul Civic, lângă Catedrala Ortodoxă.
Decongestionăm traficul
Noua construcție va fi destinată în special navetiștilor și turiștilor, care își pot lăsa mașinile aici pentru perioade mai mari de timp, pentru a călători în centrul orașului.
"Este o oportunitate pe care o avem. Avem posibilitatea să finanțăm astfel de parcări din axa de mobilitate și avem și bani asigurați dintr-un alt proiect european, pentru a realiza studiul de fezabilitate. Profitând de aceste oportunități, am luat decizia să realizăm această parcare", a anunțat primarul Ilie Bolojan, într-o conferință de presă.
Edilul a spus că parcarea este necesară, dat fiind că zilnic în Oradea ajung 25.000 de navetiști, dintre care 10.000 vin cu mașinile personale. "Acest flux de navetiști este dublat, în perioada primăvară-toamnă, de un aflux de turiști, din care cea mai mare parte vin cu mașinile personale din județele învecinate", a argumentat el.
Bolojan a spus că locul amplasării parcării a fost decis în principal pe de o parte pentru că "cel mai important flux de circulație este dinspre Cluj Napoca, avem peste 20.000 mașini care circulă pe acest drum în 24 ore", și că tot în această zonă, se află linia de tramvai cu punctul cel mai apropiat din care tramvaiele pornesc spre 3 direcții: centru, gară și cartierul Nufărul.
"Cum două treimi din transportul în comun orădean se face cu tramvaiul, este necesar ca navetiștii sau turiștii să-și lase mașina lângă o linie de tramvai. Urmărim ca numărul de mașini care ajung în zona centrală să se reducă, iar congestia în trafic să scadă", a mai spus el.
Gratuit pe OTL
Bolojan a explicat și care e diferența dintre parcările deja trasate în zonă și noua parcare. "Sunt două aspecte fundamentale: Odată că aceasta va fi operată în colaborare cu OTL, pentru că cei care vor parca acolo vor putea călători gratuit, pe mijloacele de transport în comun, cu tichetul de parcare sau abonamentul. A doua diferență este că va fi un tarif mai mic decât în celelalte parcări, tocmai pentru ca cetățenii, navetiștii, turiștii să fie stimualți să-și lase mașinile aici", a precizat edilul.

Noua parcare va avea o capacitate de 265 locuri, va fi subterană și va avea un singur nivel de parcare. Construcția are prevăzute două intrări, fiecare prevăzută atât cu sens de ieșire, cât și cu intrare, ambele din Șanțul Cetății, o cale de acces înspre Calea Clujului și una înspre Griviței. De asemenea, parcarea va avea o stație pentru încărcarea mașinilor electrice.
Valoarea estimată a lucrării este de aproximativ 16,5 milioane lei, inclusiv TVA.
Urmează și altele
De precizat că parcarea va putea fi folosită inclusiv de orădenii care doresc să ajungă în zona centrală. Pentru intervalele scurte de timp, prețul de parcare va fi mai mare comparativ cu celelalte parcări din zonă.
Edilul a mai spus că studiul de fezabilitate este în lucru și că urmează să fie finalizat la sfârșitul lunii august.
"După finalizarea studiului de fezabilitate vom depune cererea finanțare cel târziu la începutul lunii octombrie și dacă finanțarea va fi câștigată, și credem că sunt șanse destul de mari, lucrarea ar putea începe în primăvara anului viitor", a mai spus Bolojan.
Edilul a mai spus și că asemenea parcări ar putea fi construite în mai multe zone din oraș, dând ca exemplu Bulevardul Decebal, în zona autogării de vizavi de Livella.


Singurul minus al acestui proiect cred ca ar fi amplasarea , parerea mea parcarile Park&Ride ar trebui facute undeva la marginea orasului , la/intre intrarile principale , nu in centrul acestuia si extinse liniile de tramvai pana in acele zone , daca nu exista.

Si un alt articol , de data aceasta despre cum a fost inselat OTL-ul cu 30,000 de euro.
Bihoreanul: Furtișag la OTL! Două angajate, mamă și fiică, au "ușurat" contul societății de transport public cu 30.000 de euro
Furtișag la OTL! Două angajate, mamă și fiică, au 'ușurat' contul societății de transport public cu 30.000 de euro TABU. Deși OTL este o societate publică, directorul Viorel Pop (medalion) nu vrea să divulge că peste 30.000 de euro din conturile acesteia au ajuns la niște escroci. "N-aș vrea ca dvs. să scrieți, să lăsăm Poliția să facă ancheta", a cerut directorul BIHOREANULUI. De fapt, încearcă să ascundă un nărav mai vechi, și anume că, asemenea unor predecesori, a tolerat conflictele de interese în societate...
Societatea de transport în comun din Oradea are conturile mai subțiri cu 145.000 de lei după ce două angajate ale Departamentului Financiar-Contabil au devenit victimele unei înșelăciuni.
Responsabilă cu achitarea combustibilului folosit de autobuzele OTL, ba chiar fostă șefă în cadrul societății, economista Liliana Tuduc a luat de bun un e-mail primit, chipurile, de la MOL România, care o anunța cu privire la modificarea contului în care trebuie să-i vireze banii. Fără să verifice mesajul ori să-și anunțe superiorii, femeia i-a permis fiicei sale, Simona Tuduc, angajată în același departament, să vireze banii unor necunoscuți.
Directorul OTL, Viorel Pop, a reclamat înșelăciunea la Poliție, iar pe cele două angajate le-a sancționat cu diminuarea salariului. După care a încercat să pună batista pe țambal...
Așa mamă, așa fiică
Înșelăciunea a fost descoperită pe 11 iunie, când OTL trebuia să primească de la MOL România, cu care are contract pentru livrarea combustibilului destinat autobuzelor, o cisternă de motorină. Cum aceasta n-a fost livrat, situație nemaiîntâlnită până atunci, șefii companiei au cerut explicații la MOL. Așa au aflat că, de fapt, OTL n-a plătit carburantul în avans, cum impunea contractul.
Prima luată la întrebări a fost economista Liliana Tuduc, până la începutul acestui an chiar șefa Departamentului Financiar. Angajată de 32 de ani la OTL, femeia și-a pierdut funcția după comasarea cu Departamentul Contabil, dar în fișa postului i-a rămas sarcina de a achita combustibilii. Ba chiar mai mult, spun colegii ei, a coordonat în continuare și activitatea financiară, chiar dacă nu mai era plătită pentru asta.
Abia când a aflat că motorina n-a ajuns în curtea OTL, femeia a povestit ce s-a întâmplat: cu două zile în urmă, primise un telefon din partea unui presupus reprezentant al firmei MOL România, care a anunțat-o că a fost modificat contul bancar în care trebuie să vireze banii de carburanți. Ulterior, a primit și un mail cu noul cont, iar fiica sa, Simona Tuduc, angajată în același departament, ar fi făcut rapid viramentul, de pe laptop-ul de serviciu al mamei. De ce lucra tânăra la calculatorul acesteia și, mai ales, de ce și-a asumat o sarcină pe care nu o avea nu este clar. Cert e că, spun sursele BIHOREANULUI, dacă ar fi fost atente, cele două puteau "mirosi" frauda, deoarece adresa de e-mail era una evident falsă, iar mesajul nu era însoțit, așa cum ar fi trebuit, de un act adițional la contract.
Pedeapsă blândă
Directorul OTL, Viorel Pop, a făcut de îndată plângere la Poliție pentru înșelăciune, sperând să obțină blocarea sumei. Prea târziu, însă, căci banii ajunseseră deja într-un alt cont, din străinătate. În timp ce polițiștii fac cercetări, societatea n-a avut de ales decât să vireze alți 145.000 de lei, de data aceasta către MOL cu adevărat, așa încât autobuzele să poată circula.
Contactat de BIHOREANUL, directorul a afirmat că nu-și bănuiește colegele de delapidare, ci doar de neatenție. "Greșeala a fost că n-au spus nimănui despre mesajul primit. Dacă spuneau, ne-am fi pus niște întrebări înainte de a vira banii", spune Pop.
Acesta adaugă că a luat măsuri, cele două angajate fiind cercetate disciplinar și sancționate cu diminuarea salariului cu 10% timp de trei luni. O sancțiune blândă, dar provizorie, deoarece femeile riscă și să pună banii din propriile buzunare. "Dacă nu-i vom recupera de la persoanele la care au ajuns, vom deschide un proces pentru a-i recupera de la cele două angajate. Altfel, plătește directorul general și nu-mi convine", zice Pop.
Fără replică
Directorul a refuzat să lămurească de ce Simona Tuduc a lucrat pe laptop-ul mamei sale și să facă viramente bancare în locul ei. "Nu discut despre persoane", motivează el, și e ușor de înțeles de ce nu vrea să intre în detalii: incidentul scoate la iveală nepotismele din firmă.
Tânăra Tuduc s-a angajat la OTL în urmă cu mai mulți ani, într-o perioadă în care amândoi părinții săi ocupau poziții de conducere, tatăl, Liviu Tuduc, fiind și în prezent șeful Secției Tramvaie și Infrastructură. Mai mult, fata a fost ani la rând în subordinea directă a mamei, punând-o pe aceasta în conflict de interese, deoarece Codul pentru angajații care exercită activități de control financiar preventiv interzice ca acestea să aibă rude în subordine. Or, Liliana Tuduc și-a avut multă vreme chiar fiica în subordine, fără ca vreun director să fi fost deranjat.
Contactate de BIHOREANUL, cele două femei nu au răspuns apelurilor și mesajelor telefonice, deși știau de ce erau căutate. Cel mai probabil, la fel ca directorul Pop, ar prefera să nu se afle ce boacănă au făcut...


Edit: legat de constructia parcarii cred ca ar mai fi o mica problema , avand in vedere ca , catedrala se afla langa cetate , cred ca sapaturile pentru constructia ei ar fi incetinite de descoperirea de diverse artefacte (parca si la lucrarile de la parcarea de pe Independentei constructorii s-au lovit de astfel de probleme).

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 827
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2018 14:01:33    Titlul subiectului: 196083

http://www.bihon.ro/mercedes-tatoneaza-otl-sa/2091418
Autobuzul Citaro Hybrid a făcut o tură prin oraș, în turneul său care cuprinde 17 orașe din România.
Conducerea OTL, prin directorul Mircea Pop, și-a declarat interesul pentru a dota societatea de transport în comun cu autobuze hibrid, pe care le apreciază ca fiind mai rentabile decât cele electrice, din punctul de vedere al raportului funcționare-preț. Desigur, intenția singură nu contează prea mult, în lipsa fondurilor necesare. Pop spune că se bazează pe viitoare finanțări europene pentru dotarea bazei OTL SA.
Autobuzul produs de Mercedes este într-un turneu care acoperă 17 orașe din țară: Pitești (23 iulie), Craiova (24 iulie), Sibiu (25 iulie), Alba Iulia (26 iulie), Brașov (27 iulie), Târgoviște (28 iulie), Iași (31 iulie), Bacău (1 august), Galați (2 august), Sinaia (3 august), București și Ploiești (6 august), Timișoara (8 august), Oradea (9 august), Zalău (10 august), Baia Mare (11 august), Satu Mare (13 august) și Cluj-Napoca (14 august).
Modelul „expus” în cadrul caravanei are două uși pentru accesul călătorilor, lungime totală de 12,1 metri și asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri.
În țară, modelul este disponibil pentru administrațiile locale. Peste hotare, 30 de modele au fost comandate de operatorul de transport din Cracovia.
Una dintre calitățile sale cele mai apreciate de operatorii de transport în comun este consumul redus cu până la 8,5%, care contribuie la creșterea vitezei de amortizare a investiției.
„Motorul electric, montat între motorul cu combustie și transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW și un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. În funcție de modul de operare, se poate realiza o economie a consumului de combustibil cu până la 8,5%. Procesul de funcționare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acționează ca generator și transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, și anume faptul că nu necesită stații de încărcare”, transmite OTL SA.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 26/Sep/2018
Mesaje: 742
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2018 22:51:53    Titlul subiectului: 196231

Cladirea fostei Biblioteci Judetene din Piata Unirii , actualul palat Episcopal Greco-Catolic a ars(arde) in aceasta seara. Din aceasta cauza circulatia rutiera si a tramvaielor a fost oprita in zona.
Citez din articol doar partea care este legata de intreruperea circulatiei in zona (mai multe detalii pentru cei interesati in articol).
Bihoreanul: Dezastru în centrul Oradiei: Sediul Episcopiei Greco-Catolice, cuprins de un incendiu de proporții catastrofale. Unul dintre turnuri s-a prăbușit!

Sediul Episcopiei Greco-Catolice de Oradea, din Piața Unirii a fost cuprins, sâmbătă seara, de un incendiu de proporții catastrofale! Întregul aceoperiș al superbei clădiri este învăluit de flăcări gigantice.

Palat cuprins de flăcări

Cel care a început să ardă, în jurul orei 21.30, a fost acoperișul Palatului Episcopal, incendiul generând în scurt timp flăcări înalte, astfel că primele echipaje ale pompierilor au încercat să controleze focul folosind autospeciale cu scări.

Ora 22.00: Nu se știe încă dacă sunt victime omenești. Traficul în Piața Unirii este blocat. Circulația tramvaielor este întreruptă.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pagina 11 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community