Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tram



Data înscrierii: 30/Sep/2008
Ultima vizita: 05/Iul/2023
Mesaje: 31
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 15 Oct 2010 20:56:24    Titlul subiectului: 134845

http://tvs.ro/administratie/4352-locomotiva-in-centrul-oradei.html

TVS.ro a scris:
O locomotiva va fi amplasata in plin centrul Oradei, chiar langa mega-sensul giratoriu care este construit in apropierea podului Dacia. Nu e una obisnuita, ci o locomotiva de epoca, construita la inceputul secolului trecut. Chiar daca pare greu de crezut, aceasta a circulat timp de 7 decenii prin Oradea. Vehiculul este una dintre cele mai vechi piese pe care regia de transport local le detine in depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 28 Ian 2011 09:35:15    Titlul subiectului: 139240

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Aproape-jumatate-oradeni-folosesc-transportul_0_416958358.html

Ar fi bine dac-ar fi adevarat, insa traind in RRomania si stiind cam "cu ce se mananca" astfel de studii sau sondaje (inclusiv electorale), am mari dubii asupra veridicitatii rezultatelor.
De obicei la astfel de "studii" si "sondaje" rezultatele ies "cam" cum vrea clientul...
Mai amuzant e la alea electorale, unde rezultatele difereau enorm, functie "doar" de partidul care platea...

Atentie insa la "detaliul" ca e posibil sa se mai desfiinteze linii de autobuz.
Poate e vorba de inlocuirea vreunei linii de autobuz cu tramvai sau troleibuz, dar poa' sa fie si ... apropo, in Oradea aveti dube private? Nuuu?!? Si nu vreti? Evil or Very Mad

"Aproape jumătate dintre orădeni folosesc transportul în comun

Georgiana Anghel

Vineri 28 ian 2011

Oradea

Orădenii folosesc mijloacele de transport în comun

Un studiu făcut de Universitatea Partium arată că 50% din populațiai Oradei circulă cu mijloacele de transport în comun. Studiul a fost făcut la cererea Regiei Autonome de Transport Local Oradea.

Potrivit documentului, 121.382 de orădeni circulă cu tramvaiele și autobuzele din oraș, în zilele lucrătoare, în timp ce în weekend fluxul călătorilor scade la 48.779. O parte dintre orădenii care folosesc mijloacele de trabnsport în comun au fost chestionați în legătură cu serviciile oferite de OTL RA. "Se poate observa o atitudine generală bună față de serviciile OTL, dar sunt și probleme", a declarat Szekedi Levente, reprezentantul Universității Partium. Astfel, aproape jumătate dintre cei chestionați s-au declarat nemulțumiți de gradul de confort din tramvaie și autobuze, în timp ce 60% dintre respondenți s-au arătat nemulțumiți de mizeria din mijloacele de transport în comun. "S-au arătat nemulțumiți și de calitatea căilor de rulare, atitudinea controlorilor, dar uneori și a vatmanilor sau șoferilor, dar și de siguranța în vehicule", a adăugat Szekedi Levente.

Cea mai aglomerată rută

Studiul arată că cea mai aglomerată rută OTL este linia 14, care duce spre Universitatea Oradea. Zilnic 15.000 de călători circulă pe această rută. Orădenii care au participat la chestionar au spus că ar propune regiei autonome înființarea unei linii directe de tramvai între cartierele Rogerius și Nufărul. Reprezentanții OTL au spus că informațiile obținute prin chestionar vor fi folosite pentru următoarele achiziții de mijloace de transport din 2011, pentru înființarea sau desființarea stațiilor sau liniilor de autobuz, dar și pentru alte investiții."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 09:31:05    Titlul subiectului: 139323

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/oradea-adevarul_de_seara-reka_kiss-sofer-autobuz-pasiune_0_416958764.html

"PORTRET În lumea bărbaților: Reka Kiss, orădeanca de la volanul unui autobuz

Florina Șandor

Luni 31 ian 2011

Oradea

Reka Kiss

Călătorii orădeni, în special bărbații, au mai multe motive să renunțe la mașină și să circule cu autobuzul. De câteva luni, la volanul unuia dintre autobuzele Regiei de Transport Local (OTL) se află Reka Kiss, o tânără blondă de 27 de ani, pasionată de șofat.

Profil

NĂSCUTĂ: 9 martie 1983, Oradea

EXPERIENȚĂ: A fost șofer pe TIR 4 ani

STUDII: Facultatea de Științe Economice

FAMILIE: Necăsătorită

Tânăra blondă nu defilează pe podium, dar reușește să atragă toate privirile pentru că lucrează într-un domeniu în care se întâlnesc mai mult bărbați.

Călătorii orădeni, în special bărbații, au mai multe motive să renunțe la mașină și să circule cu autobuzul. De câteva luni, la volanul unuia dintre autobuzele Regiei de Transport Local (OTL) se află Reka Kiss, o tânără blondă de 27 de ani, pasionată de șofat. „Am fost îndrăgostită de un șofer de tir care mă lua cu el prin curse, în afara granițelor. Așa mi-am dat seama că această meserie este bine plătită”, își amintește Reka. Înaltă, blondă, cu ochii albaștii și un corp de invidiat. Descrierea nu este a unui manechin, ci a șoferiței de la OTL, o adevărată profesionistă a mașinilor mari. După ce a descoperit că este un job bănos, tânăra a obținut cu ușurință permisul la categoriile C și E.

Stăpâna șoselelor

„Mi-a găsit apoi un loc de muncă la o firmă de transport din Italia, iar în Franța am avut prima cursă singură”, a povestit șoferița. Atitudinea și caracterul puternic au ajutat-o pe tânăra blondă să reziste într-un domeniu guvernat de bărbați și chiar a reușit să se facă admirată. În timp ce numeroase femei visează la un loc de muncă liniștit și sigur, Reka nici nu concepe să își schimbe jobul. După ce patru ani a cutreierat toată Europa cu TIR-ul pe cele mai aglomerate autostrăzi, de câteva luni a stârnit curiozitate călătorilor din Oradea care circulă cu autobuzul.

Viață tumultoasă

Liniștea și momentele petrecute cu familia și prietenii au cam ocolit-o pe tânăra șoferiță în cei patru ani de umblat prin lume. La un moment dat a decis că este momentul să se „repatrieze“, mai ales că dorul de cei dragi era tot mai mare. „Îmi era destul de greu, mai ales că prietenii mi-i vedeam destul de rar, dar cel mai dor îmi era de părinți și prieten. Au fost perioade în care nu veneam acasă cu lunile”, a spus Reka. Dorința de a fi alături de familie a deteminat-o să pună capăt vieții din TIR, dar fără să renunțe la cea mai mare pasiune. Așa a decis, în urmă cu câteva luni, să mai dea un examen, pentru a obține permisul la categoria D, ceea ce s-a și întâmplat. „După ce am luat examenul, m-am prezentat la interviu pentru un post de șofer de autobuz la OTL și am fost acceptată”, a spus tânăra. Reka a devenit, astfel, prima șoferiță de autobuz din Oradea, iar călătorii s-au obișnuit deja să o vadă pe linia 23. „Nu este foarte ușor să fii femeie la volanul unui autobuz”, a mai adăugat șoferița blondă.

Întrebări și răspunsuri

Ce mesaj ai pentru șoferii din Oradea?

Să fie foarte atenți în trafic, în special când este foarte aglomerat. Conducătorii auto trebuie să conștientizeze că neglijența și neatenția pot cauza accidente grave.

Cât de greu este să conduci un autobuz?

Pentru mine nu este dificil să conduc o mașină mare, dar trebuie să recunosc că am mare atenție în trafic. De mine depind toți pasagerii, astfel că nu îmi permit să greșesc.

Poți spune că este jobul care ți se potrivește?

Cu siguranță. Nu m-aș vedea făcând altceva. Îmi place foarte mult să conduc și nu aș renunța niciodată. Asta vreau să fac toată viața.

Ce-i place

Reka spune că îi place să fie înconjurată de prieteni și familie, pentru că în mijlocul lor se simte bine. Îi place să fie independetă și se bucură de toate lucrurile mărunte.

Ce nu-i place

Șoferița mărturisește că nu îi place să stea departe de cei dragi, de aceea profită de fiecare clipă petrecută cu ei. De asemenea, nu-i plac șoferii grăbiți și iresponsabili."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 14:35:45    Titlul subiectului: 139419

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/oradea-adevarul_de_seara-ger-tramvaie-horvath_elisabeta-carmen_tocut_0_419358355.html

"Orădenii tremură de frig în tramvaie și autobuze, din cauză că ușile se deschid prea des

Claudia Vidican

Marți 1 feb 2011

Oradea

Călătorii stau pe scaune înfofoliți, pentru a se încălzi

Jumătate din populația Oradei circulă cu mijloacele de transport în comun și se plânge de lipsa de confort și de frigul cumplit din tramvaie. La minus 11 grade Celsius, mijloacele de transport în comun nu mai fac față gerului, spre nemulțumirea călătorilor orădeni.

Ger afară, frig în tramvaie. Astfel ar putea fi descrisă situația orădenilor care depind de mijloacele de transport în comun. În această dimineață, călătorii au avut de îndurat un frig cumplit, fiind obligați să-și sufle în mâini pentru a se încălzi. „Circul zilnic cu tramvaiul, dar așa un frig nu am mai prins”, a spus Horvath Elisabeta.

Un studiu realizat pentru Regia Autonomă de Transport Local (OTL) arată că jumătate dintre călătorii chestionați sunt nemulțumiți de confortul din tramvaie. „Este frig fiindcă stațiile sunt apropiate și ușile se deschid foarte des. La tramvaiele vechi, ușile nu se etanșează perfect”, a explicat Carmen Tocuț, reprezentanta OTL."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 16:26:39    Titlul subiectului: 139422

Cred ca ar fi o idee buna ca usile, cel putin la tramvaie, sa fie deschise de calatori cum se face la Arad, Timisoara...Nu vad rostul sa deschizi toate usile daca nu coboara sau nu urca nimeni. Cine vrea sa urce sau sa coboare sa apese un buton, asa cum s-a obisnuit lumea cu ULF urile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cseh_17



Data înscrierii: 20/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Apr/2013
Mesaje: 84
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 19:10:37    Titlul subiectului: 139427

Numai ca din cate am observat eu personal, la putine Tatre este functional sistemul de deschidere prin buton a usilor.

Iar cat despre Conecto, la Timisoara cel putin sistemul este defectuos. Si anume:

Soferul activeaza functia DEV, si usile se pot deschide DIN EXTERIOR de catre calatori. Insa inchiderea lor se face manual de catre sofer. Si daca cineva vrea sa coboare la fel nu exista buton pentru usi.

Dat fiind faptul ca Conecto-urile din Timisoara sunt modelul de top al gamei, tin sa cred ca si la Oradea este la fel.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius_somolan



Data înscrierii: 15/Dec/2009
Ultima vizita: 31/Mar/2024
Mesaje: 73
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 15:42:33    Titlul subiectului: 139518

gabi-737 a scris:
Cred ca ar fi o idee buna ca usile, cel putin la tramvaie, sa fie deschise de calatori cum se face la Arad, Timisoara...Nu vad rostul sa deschizi toate usile daca nu coboara sau nu urca nimeni. Cine vrea sa urce sau sa coboare sa apese un buton, asa cum s-a obisnuit lumea cu ULF urile.
Si eu ii ziceam unui prieten ca ar trebui sa se deschida usile de catre calatori.
Ma gandesc sa facem o scrisoare catre OTL.RA prin care sa le spunem sa puna butoane pentru usile de la tramvaie si sa le faca sa functioneze.
Si sa puna un ,,semn" la butoanele de la usi, prin care sa informeze calatorii ca, apasand butonul, vor putea sa deschida usa. Iar vatmanul sa puna butonul de la usi pe ,,0", iar cand este aglomerat sa deschida toate usile, asa nu va mai fi ger in tramavie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 19:52:39    Titlul subiectului: 139525

Se pot adresa parerile direct pe siteul OTL S.A. Eu le-am trimis deja cateva propuneri prin intermediul siteului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 09:29:45    Titlul subiectului: 142996

Constructia unei noi autogari in zona Nufarul va duce la reconfigurarea zonei:

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/milioane-investiti-intr-o-autogara-Oradea_0_470952939.html

"Peste două milioane de lei ar putea fi investiti într-o nouă autogară din Oradea

28 aprilie 2011

Autor: Andreea Costea

Oradea

Planurile de amenajare ale zonei din capăt Nufărul

Consilierii locali au ocazia de a decide astăzi dacă Oradea va avea o nouă autogară în cartierul Nufărul. Proiectul prevede ca printr-o investitie de peste două milioane de lei să se extindă clădirea existentă deja lângă Piata Agroalimentară.

Noua autogară ar putea fi gata în toamnă dacă investitia va fi aprobată. Constructia cuprinde sala de asteptare, grupuri sanitare, spatii de depozitare pentru bagaje, case de vânzare a biletelor, birou de miscare si informatii, sală de sedinte, cafe bar si sală de sedinte.

Proiectul prevede si amenajarea unor statii de autobuz, spatii verzi si trotuare, locuri de parcare, dar si extinderea canalului pluvial.

În total, investitia în autogara care va fi la capătul de linie din Nufărul se ridică la peste 500.000 euro, calculat la un curs valutar din februarie 2011 (4,26 lei/euro). Lucrările sunt estimate să dureze patru luni."



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.52 kb
 Vizualizat:  de 17039 ori

4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 12:34:14    Titlul subiectului: 143006

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/adevarul_de_seara_oradea-Regia_Autonoma_de_Transport_Local_Oradea-OTL_oradea-Csuzi_Istvan-Uniunea_Internationala_a_Transportatorilor_Publici-Ioan_Bitar-Adina_Mutcau-Sebastian_Adel-Volov-Solaris_0_470953167.html

"Regia Autonomă de Transport Local Oradea a fost recunoscută la nivel internațional

28 aprilie 2011

Autor: Andreea Costea

Oradea

Tramvaiele Siemens din Oradea sunt identice cu cele care circulă în capitala Austriei

La conferința din Dubai, mijloacele de transport în comun din Oradea au fost prezentate alături de cele din Moscova, Varșovia și Sofia. Oradea a fost aleasă să reprezinte România datorită infrastructurii și dotărilor de peste 30 de milioane de euro din ultimii trei ani.

Regia Autonomă de Transport Local Oradea (OTL) a fost recunoscută pe plan internațional. Regia a devenit membră a Uniunii Internaționale a Transportatorilor Publici și a reprezentat România în Dubai. „Oradea a fost singurul oraș din țară care a prezentat transportul în comun, alături de orașe ca Moscova, Varșovia, sau Sofia”, a spus astăzi managerul OTL Csuzi Istvan.

„Recunoașterea se datorează investițiilor făcute în vehicule”, a mai spus managerul. Din anul 2008 până în prezent, Oradea a investit peste trei milioane de euro în mijloacele de transport. Zece tramvaie Siemens, cele mai moderne din România, sunt puse la dispoziția orădenilor alături de autobuze noi, Volvo și Solaris. „Mă bucur că avem vehicule moderne, dar ar fi bine să se repare și cele mai vechi”, a declarat orădeanul Ioan Bițar.

Sunt bune investițiile în tramvaie noi, dar din păcate sunt prea puține.
Adina Muțcău, studentă

Este important transportul în comun, dar putem investi și în drumuri.
Sebastian Adel, antreprenor"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Mai 2011 13:14:44    Titlul subiectului: 201 143277

Adevărul în editia de Miercuri 4 Mai 2011 a scris:
Stațiile de tramvai transformate în câmp de bătălie de controlorii bătăuși și călătorii violenți
Georgiana Anghel

Un călător fără bilet a fost lovit în această dimineață de controlorii Regiei Autonome de Transport Local Oradea. Reporterul „Adevărul de Seară“ Oradea a fost martor la scenă, însă OTL nu recunoaște că bărbatul prins fără bilet a fost agresat.

Stațiile de tramvai au devenit câmpuri de luptă între călătorii prinși fără legitimații de călătorie și controlorii OTL, care, în loc să se adreseze oamenilor legii atunci când întâlnesc călători agresivi, fac abuz de funcția lor și îi rețin cu forța. La fel s-a întâmplat și în această dimineață. Un bărbatul a fost imobilizat de trei controlori, în jurul orei 7.00, în stația de tramvai „Muntele Găina” din Cantemir, și lovit de mai multe ori, până la venirea echipajului de poliție.

Reprezentanții regiei de transport nu recunosc că uneori controlorii răspund cu violență la violență. Mai mult, șeful OTL, Csuzi Istvan, le găsește acestora și scuze. "Controlorii acționează în interes public atunci când își exercită serviciul. Trebuie luate măsuri împotriva celor care nu plătesc biletul sau abonamentul. Acel contravenient a avut o atitudine violentă. Dacă astfel de oameni sunt lăsați să plece, nu am rezolvat nimic. Controlorii au ca atribuții să verifice călătorii și să-i rețină, până la întocmirea procesului verbal, pe cei fără legitimații de călătorie", a declarat directorul regiei, Csuzi Istvan. "E foarte grav dacă se răspunde cu violență, însă, de cele mai multe ori controlorii sunt cei agresați", a spus șeful OTL.

A călătorit fără bilet

Șeful controlorilor, Petru Jurău, a declarat că întra-devăr bărbatul a fost reținut, din cauză că a refuzat că prezinte legitimația de călătorie și devenise violent. "Controlorul i-a cerut biletul sau abonamentul, el a vrut să coboare din tramvai și a refuzat să arate legitimația de călătorie, după care i-a dat una peste cap controlorului. Un alt coleg a intervenit și l-au reținut pe călător, până la venirea echipajului de poliție. Călătorul a fost agresiv, însă nu cred că a fost lovit de controlori", a zis Jurău. "Ce să fac când unul mă lovește, să-i mulțumesc și să-l las să plece? Trebuie să-l reținem cumva", a adăugat aceasta. Șeful controlorilor OTL recunoaște că și cei din subordinea lui mai fac greșeli, însă spune că și polițiștii reacționează greu la solicitări și de foarte multe ori controlorii au căzut victime călătorilor agresivi. "Poliția răspunde greu solicitărilor noastre, invocă tot felul de motive. Astăzi au venit după 35 de minute. Controlorii mei nu se leagă de o persoană care nu are bilet. Nu zic că nu fac greșeli, dar e greu și pentru ei", a precizat acesta. "Nu am cei mai buni oameni aici, nu am oameni cu trei facultăți, dar controlorul care a fost implicat astăzi este unul dintre cei mai serioși și nu cred că bărbatul reținut a fost bătut", a mai spus reprezentantul OTL.

"Poliția a fost solicitată prin 112, pentru a identifica o persoană care a refuzat să se legitimize. Au fost două cazuri similiare în această dimineață. Nimeni nu are voie să folosească forța, decât poliția, și strict în limitele prevăzute de lege. Dacă o persoană este agresată, trebuie să depună plângere la poliție. Însă nimeni nu a făcut plângere astăzi", a declarat inspector principal Alina Dinu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Bihor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tram



Data înscrierii: 30/Sep/2008
Ultima vizita: 05/Iul/2023
Mesaje: 31
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2012 13:58:08    Titlul subiectului: Imperio la Oradea 159248

O stire interesanta gasita pe site-ul OTL-ului

Citat:
IMPERIO - primul tramvai ultra modern produs in Romania va fi prezentat la Oradea

Oradea Transport Local împreună cu S.C.Astra Vagoane Călători S.A vor promova la Oradea, cu sprijinul Primăriei Municipiului nostru, cel mai modern tramvai produs în România, la Arad.

IMPERIO este produs în colaborare cu prestigiosul concern Siemens și este construit la cele mai înalte standarde tehnice, de confort, dar și de mediu, având, în același timp, un design deosebit.
Invităm, joi, 27 septembrie 2012, între orele 13.00 și 15.00, în parcarea de la Era Shopping Park, toți orădenii interesați de ultimele inovații în ce privește producția de mijloace de transport public, să admire atât din exterior, cât și din interior, elegantul IMPERIO.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2013 02:19:37    Titlul subiectului: 163956

Cinci nemti au ajuns vedete la Oradea:
Prietenii mei Stefan Nadler, fost vatman la MVB (compania de transport din Magdeburg), in prezent vatman in orasul Naumburg, Andi, Stefan, Markus, vatmani la MVB si Frank sofer de autobuz la firma MVG (filiala a MVB-ului) cei patru vatmani fiind legati de Oradea prin faptul ca au condus tramvaiele care provin din Magdeburg au fost atrasi de sentimentul de nostalgie fata de aceste mijloace de transport care in Magdeburg au fost retrase din circulatie din 27 ianuarie 2013.

- Crisana, 10 aprilie 2013 pagina 2, varianta online:
http://www.crisana.ro/stiri/eveniment-14/nostalgie-germana-un-tramvai-numit-dorinta-134928.html

- ebihoreanul.ro
[url]
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/un-grup-de-nemti-pasionati-de-tramvaie-au-inchiriat-un-tatra-si-s-au-plimbat-prin-oradea-foto--107477.html[/url]

-Digi24
http://www.digi24.ro/stire/Germani-nostalgici-atrasi-de-tramvaiele-Tatra-din-Oradea_94671. La acest rportaj as avea de adaugat 2 observatii. Cand ia interviu vatmanului oradean, afara se vad picioarele unui angajat OTL. Pentru a face pe plac lui Stefan Naedler sa poata afisa autentic tabla cu destinatiile din Magdeburg, s-a dat jos vopseaua de pe geamul afisajului deasupra parbrizului (folosit in Magdeburg).
Tramvaiul a fost inchiriat 3 ore (nu doua) si 90 Euro+TVA este tariful pe ora si nu cat s-a platit (tipic reporterilor care nu isi noteaza toate detaliile).

Surpriza chiar a fost reusita, ceilalti nestiind de inchirierea tramvaiului, doar de vizita la depou. Eu fiind implicat direct in aranjarea inchirierii tramvaiului a trebuit sa vorbesc in rebusuri cu Stefan, astfel incat ceilalti prieteni sa nu isi dea seama ce se pregateste pentru ei.
Stefan s-a imbracat in uniforma vatmanilor MVB si a dus tramvaiul pana la iesirea din depou unde ceilalti il asteptau, dar nu stiau ca va sosi cu tramvaiul inchiriat si cu insemnele liniei 4 destinatia Cracau exact ca in Magdeburg.
Impactul a fost maxim, unul din baieti a condus acest vagon ani la rand pe acea linie. Cand a vazut tramvaiul, a izbucnit in plans.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 14 Apr 2013 20:19:28    Titlul subiectului: 163997

Ca o continuare a postarii precedente si la Pro Tv s-a difuzat reportajul.
http://stirileprotv.ro/stiri/social/in-germania-sta-la-muzeu-iar-in-oradea-transporta-calatori-tramvaiul-vechi-de-40-de-ani.html.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 24 Apr 2013 13:10:49    Titlul subiectului: 164205

Mâine în data de 25.04.2013 la ora 13.00 în fața sălii Traian Moșoiu a Primăriei Municipiului Oradea va fi deschiderea unei expozitii foto în tema Istoriei tramvaiului Oradean.


310698_187016421450822_19380084_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.53 kb
 Vizualizat:  de 14816 ori

310698_187016421450822_19380084_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 12 Mai 2013 20:05:08    Titlul subiectului: 164469

Expoziție foto din istoria tramvaiului Oradean pana in 17.05.2013


Plakat.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.93 kb
 Vizualizat:  de 14642 ori

Plakat.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2013 06:45:22    Titlul subiectului: 166406

Jurnal Bihorean editia online www.bihon.ro - luni, 12.08.2013

http://www.bihon.ro/jucarie-scumpa-in-centrul-mecatronic/1323955

„Jucărie” scumpă în Centrul Mecatronic

"Scris de Cristina Ghilea - Peste un milion de euro a plătit OTL SA pe un utilaj de profilare a roților tramvaielor.

Tehnicienii societății locale de tranport în comun au o nouă „jucărie”, în valoare de peste un milion de euro. Este cea mai deșteaptă, la categoria sa și e a doua astfel de mașinărie din Europa de Est, se laudă aceștia.

Achiziție angajată
Așa numita „mașină de strunjit în situ” permite ajustarea roților vehiculelor rulante în timp foarte scurt, cu costuri reduse și asigură, în timp, scăderea poluării fonice în oraș. Aparatura funcționează în Centrul de Cercetare Mecatronică din depoul OTL, în a cărui construire și dotare s-au investit patru milioane de euro, bani proveniți din bugetele OTL, al orașului și din fonduri europene.

Principiul de funcționare a acesteia este aparent simplu: garnitura de tramvai este ridicată de un sistem de macarale hidraulice și sub aceasta este plasat utilajul. Acesta scanează fiecare roată și propune mai multe variante de strunjire, funcție de uzura sa. Tehnicianul decide, apoi, pentru care optează.

„Tramvaiele noi au funcționat bine dar, și la mentenanță și la costuri, se simte acest lucru prin obligativitatea de achiziționare de utilaje speciale”, apreciază Csuzi Istvan, directorul OTL.

Achiziția strungului mobil a fost promisă de municipalitate în momentul cumpărării tramvaielor noi. Și asta din rațiuni economice, spune managerul: „dacă azi nu am avea strungul, pe viitor am cheltui foarte mult pentru strunjirea roților: 1.500 la o singură roată, la 8 roți ar fi undeva la 15.000 de euro”.

Vârf de tehnologie
„Această mașinărie nu doar că e eficientă, dar e vârf de tehnologie pentru strunjirea, profilarea roților de tramvaie respectiv locomotive sau metrou, orice circulă pe calea de rulare. În Europa de Est mai este un singur model, în Belgrad, achizionat anul trecut. Noi îl avem de trei, patru luni de zile”, precizează Ioan Mureșan, șeful depoului OTL.

De la instalare și până acum, s-au făcut probele de funcționare, de calibrare. „Ca să aibă o acuratețe deosebită la strunjirea roților. Dacă o roată nu e strunjită, poluarea fonică e deosebită în oraș. Noi tindem spre o puluare fonică cât mai mică, sub 72 de decibeli pe tramvai. Ne va ajuta mult să reducem poluare”, mai zice acesta. Utilajul este util în profilarea roților pentru tot parcul rulant al OTL. „Că e Tatra sau Siemens, funcționează cu aceeași acuratețe.

Sistemele de adaptare au fost relizate de inginerii germani. Cu un operator bine pregătit, aparatura profilează o roată în patru cinci ore, față de până la două zile, cât trebuia anterior”, explică tehnicianul.

Din cei patru milioane de euro, cât a costat întreg Centru de Cercetare Mecatronică, strungul mobil Mobiturn 2, adus la Oradea din orașul german Erkelenz, a costat 1.334.000 euro."


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Mar 13 Aug 2013 06:54:30, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 13 Aug 2013 06:52:36    Titlul subiectului: 166407

Jurnal Bihorean editi online www.bihon.ro / luni 12.08.2013

http://www.bihon.ro/otl-primenire-cu-vechituri/1323922

"OTL, primenire cu vechituri

Scris de Cristina Ghilea - Ultimul lot de tramvaie cumpărate second-hand se descarcă-n curtea fostei regii de transport.

Personalul OTL SA lucrează, de luni, la descărcarea celor mai „noi” garnituri de tramvaie second-hand cumpărate de societatea orădeană de transport în comun de la cea din Berlin ([i] zsizsi: oare???
). Achiziționarea lotului de 25 de vagoane a primit acordul consilierilor locali, iar expertizarea tehnică a acestora s-a făcut la fața locului, în doua rânduri. „Negocierile s-au purtat aici, la Oradea. De la 600.000 de euro, suma de la începutul discuțiilor, s-a ajuns la 395.000 euro cu taxa de transport cu tot, cu tot ce însemnă livrarea în curtea fabricii (zsizsi: se produc cumva tramvaie la OTL???)”, a precizat viceprimarul Ovidiu Mureșan.

Ultimul tren
Conducerea OTL SA insistă că era nevoie de acest lot de tramvaie modernizate pentru că acesta este ultimul an în care se mai pot cumpăra tramvaie second hand.

„Există mai multe moduri de abordare a problemei transportului. Pe termen lung, tramvaiele noi sunt mult mai eficiente. Dar trebui să vezi dacă ai bani să le cumperi. Această achiziție de tramvaie second hand, în primul rând că e „ultimul tren”. 2013, în UE, este limita de achiziție de tramvaie second hand. Din 2014 nu se va mai permite acest lucru. Trebuia să facem această mișcare pe termen scurt și mediu pentru a asigura necesarul de piese de schimb. Este o reîmprospătare a parcului de tramvaie, neavând posibilitatea de a cumpăra tramvaie noi. Poate în următoarea perioadă de programare 2014-2020, Uniunea Europeană și Guvernul va permite accesarea de fonduri pentru vehicule cu tracțiune electrică, și s-ar putea ca Oradea să se îmbogățească cu noi tramvaie. Dar acesta e un vis frumos, care nu știm dacă se va împlini sau nu”, zice Csuzi Istvan, directorul OTL SA.

Piese de schimb
Cu primirea noului lot, OTL a tras pe dreapta, în ultimele două săptămâni, 16 garnituri de tramvaie – deci opt cupluri tractor-vagon [zsizsi: defapt sunt garniturile T4D/B4D care sunt oprite si cele care au fost casate recent 1-101, 5 (casat) 105 (oprit temporar), 6-106, 7-107, 15-115, 117, 18-118, 19, 26-126, dar pe langa astea s-au casat si 6 KT4D-uri 216, 230, 221, 208, 225, 202].

„A existat necesitatea cumpărării acestor tramvaie pentru că în ultimul timp s-au împuținat producătorii de echipamente Tatra. În următorii cinci ani sperăm să nu mai avem probleme tehnice cu aceste garnituri”, zice Mircea Pop, directorul tehnic al OTL SA."[/i]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pisti91



Data înscrierii: 28/Mai/2008
Ultima vizita: 07/Iun/2016
Mesaje: 89
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 27 Dec 2013 13:18:44    Titlul subiectului: 169852

Oradea Transport Local SA informează că începând de la 1 ianuarie 2014 va executa curse pe relațiile Oradea - comunele Borș și Sânmartin (cu satele aferente).
Orarul curselor va fi afișat în stații, biletele se pot procura de la șoferii care vor executa cursele și din punctele de vânzare a titlurilor de călătorie Pod CFR și Nufărul, aparținând OTL SA, iar abonamentele vor fi disponibile în perioada 2 – 10 ianuarie 2014 în punctele menționate anterior.


Sursa: www.otl.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 02 Iun 2014 12:23:40    Titlul subiectului: 173217

http://www.bihon.ro/expozitie-in-miscare/1423648
Editia online a Jurnalul Bihorean www.bihon.ro
Expoziție în mișcare
Scris de Veronica Bursașiu - Timp de un an, un tramvai va fi împodobit cu cele mai reușite desene ale copiilor din oraș.

Ideea împodobirii tramvaielor orădene cu desene ale copiilor a fost inspirată din Germania. Cele mai frumoase desene făcute de elevii orădeni de clasele I – VIII în cadrul concursului „Prietenul meu, tramvaiul”. Desenele au fost premiate de directorul tehnic al OTL, Viorel Pop, și inspectorul școlar Mircea Botog.
De 1 Iunie „Tramvaiul copiilor” a circulat pe traseul Podul CFR din Șoseaua Borșului spre centrul orașului, ornat cu cele mai frumoase desene ale elevilor de la școlile orădene. Câștigătorii sunt: Ilinca Lianu, Câmpianu Oana, Șchiop Adrian de la CN Emanuil Gojdu, Tripa Ruxandra Oltea Doamna, Tașnadi Eduard, Filimon Radu, Mihuș Eszter, Kiss Roland, de la Nicolae Bălcescu, Simercsanny Jennifer, la Tamasi Janos Borș, Rimai Frida și Makai Mercedes de la Liceul de Arte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 11 Iun 2014 15:39:30    Titlul subiectului: 173382

Vineri vom avea o Zi a porților deschise la OTL: http://otl.ro/stiri/448
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2014 13:55:09    Titlul subiectului: 174706

Saptamana mobilitatii europene!
Citat:
În perioada 16 - 22 septembrie, la Oradea se va desfășura o nouă ediție a evenimentului "Săptămâna Mobilității Europene", în care vor avea loc o serie de acțiuni organizate de Primăria municipiului Oradea, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio, Oradea Transport Local și Asociația Sportivă Probikers Bihor.

Săptămâna Mobilității Europene a fost inițiată în anul 2002 de Comisia Europeană, pentru promovarea mijloacelor de transport durabil în orașe, punctul culminant al acestei manifestări constituindu-l ziua de 22 septembrie, "Ziua Europeană fără Mașini". Pe durata acestei săptămâni, care va sta în acest an sub sloganul "Străzile noastre, alegerea noastră!", va avea loc o serie de acțiuni menite să conștientizeze cetățenii urbei asupra importanței deosebite pe care o reprezintă un climat sănătos în viața de zi cu zi și manifestări care să promoveze modalitățile de transport nepoluante (biciclete, role, mersul pe jos). Evenimentul va debuta, marți, 16 septembrie, la ora 20.00, în Parcul Brătianu, cu acțiunea o Pedală nocturnă. În 17 septembrie, de la ora 9.00, se va organiza Ziua porților deschise la OTL. Tot atunci va avea loc tradiționala întrecere între autoturism, tramvai și bicicletă dintr-un punct în altul al orașului. Vot fi patru trasee pentru autoturism-bicicletă: sediul OTL - PMO; Gara CFR - PMO; Spital "Gavril Curteanu" - PMO; Autogara "OTL - Nufărul" - PMO. În 18 septembrie, de la ora 15.00, va avea loc competiția de streetball în Piața Unirii, iar în 19 septembrie, tot de la ora 15.00, Tenis de picior tot în Piața Unirii. Sâmbătă, 20 septembrie, de la ora 8.00, în Parcul 1 Decembrie, va avea loc Campionatul Național de Trial. Duminică, 21 septembrie, de la ora 9.00 la 14.30, se va desfășura Semimaratonul cu pornire din curtea Bazinului Olimpic, un concurs destinat în primul rând familiilor. Pe 21 septembrie, va avea loc tradiționalul Critical Mass, cu pornire de la Primăria Borș, la ora 16.30, respectiv la ora 18.00, iar startul se va da din Parcul Magnoliei.

Sursa: http://www.crisana.ro/stiri/eveniment-14/incepe-saptamana-mobilitatii-la-oradea-miscare-pe-doua-roti-147924.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2014 18:53:07    Titlul subiectului: 174753

Rezultatele cursei dintre tramvai , bicicleta , autobuz si masina: http://www.otlra.ro/stiri/488 Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 09 Oct 2014 20:36:21    Titlul subiectului: 175066

OTL infiinteaza o noua linie de autobuz (25): Ștefan Lupșa-Nojoridului-Nufărului-D.Cantemir-Ghe.Costaforu-P-ța 22 Decembrie-Sextil Pușcariu-D.Cantemir-Nufărului-Nojoridului-Ștefan Lupșa.
Articolul aici http://www.otlra.ro/stiri/499
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 22 Dec 2014 23:22:33    Titlul subiectului: 176135

http://www.bihon.ro/otl-repara-sinele-cu-probleme-prin-cercetare-mecatronica/1489982
Citat:
OTL repară șinele cu probleme prin cercetare mecatronică
De mai bine de un an, OTL dispune de un centru de mecatronică chiar în depoul societății de transport public local din strada Atelierelor. Întrebat dacă este mulțumit de activitatea acestuia, directorul Csuzi Istvan a plusat:„Acest laborator s-a făcut pentru cercetare. Cinci ani suntem obligați să ne ocupăm doar pentru cercetare, nu putem să îl folosim pentru mentenanță zilnică. Este folosit în cadrul unor tematici de cercetare. De exemplu, a fost dotat un tramvai-test cu toate sistemele de senzoristică (cameră video, traductori etc.). Aceste dotări au permis să facem o evaluare a infrastructurii, prin care putem evalua, previziona mentenanța pe perioadele următoarele. Pentru următorii 1-2 ani ceea ce trebuie să facem urgent este să ne pregătim pe următorii cinci ani, pentru a vedea unde va trebui să intervenim și care sunt acele zone unde pe următorii 10-20 de ani nu necesită intervenție. Avem deja discuții cu alte companii din țară, Cluj și Arad, unde am putea executa același tip de măsurători pentru a evalua și acele infrastructuri”.
Vibrații în Decebal

Vasile Kajtor, șeful secției infrastructură din cadrul OTL, ne spune că prin montarea unor asemenea echipamente de senzoristică pe un tramvai s-au putut observa vibrațiile excesive pe șinele ferate din Bdul Decebal, unde s-a și intervenit în septembrie, prin șlefuirea liniilor. Kajtor explică cum lucrează OTL, prin activitatea sa de cercetare mecatronică:
„Prelucrăm măsurătorile și aflăm care sunt valorile în semnal electric. Se suprapun peste harta Oradiei și putem să vedem într-o formă simplificată care sunt zonele mai gălăgioase, cu defecte în linie. Am și făcut o lucrare pe tema aceasta de cercetare. Așa se află unde trebuie intervenit la linii. Aflăm unde sunt probleme. Toate merg mână în mână. La fel, cu aceste măsurători ne dăm seama și de forțele laterale la intrarea în curbă. Observăm astfel dacă linia a fost bine făcută de la bun început sau nu și acum le putem „zugrăvi” pe rețeaua de cale ferată. Acum putem afla științific măsura în care au fost executate conform cerințelor sau doar la ochi.”

Poza este 99,99% din interiorul lui 3 ex 1183. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Următoare
Pagina 4 din 15

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community