Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 03 Iun 2019 10:59:32    Titlul subiectului: 201022

Ma mir ca a fost ales un Mercedes Conecto , acestea fiind destul de rablagite ; cred ca au fost casate cateva dupa ce au fost aduse Volvourile din Norvegia.
_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 08:45:13    Titlul subiectului: 201632

Vezi cum va arata!Lucrarile la Pasajul Magheru din Oradea vor incepe in august.

[...]"Vom încerca să nu blocăm
accesul auto în zonă chiar dacă
circulația va fi mai îngreunată.
Cel mai sigur vom opri circulația
tramvaielor pe o perioadă de 60
de zile, dar OTL va asigura în acea perioada transportul
călătorilor cu autobuzele în acea
zonă", a spus edilul.

_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 08:46:32    Titlul subiectului: 201633

Link: https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/vezi-cum-va-arata-constructia-pasajul-pe-sub-bulevardul-magheru-din-oradea-va-incepe-in-august-150328.html
_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 12 Sep 2019 20:51:14    Titlul subiectului: 202626

Doua articole aparute astazi in presa , primul este despre prelungirea liniilor 12 si 17 si despre modernizarea spalatoriei de autobuze din garaj , iar al doilea este despre soarta transportului in comun in zona Metropolitana.
Bihoreanul: OTL prelungește linia autobuzelor 12 și 17 până pe străzile Peței și Depozitelor

OTL va prelungi, de săptămâna viitoare, linia autobuzelor 12 și 17 până în zona industrială din cartierul Velența, inclusiv pe străzile Peței și Depozitelor.

Pentru muncitorii din Velența

Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi, prelungirea celor două linii de autobuz care vor ajunge în zona fostelor depozite atât dinspre șoseaua de centură cât și dinspre Gara de Est.

„Prelungirea liniilor de autobuz a fost solicitată de agenții economici care și-au deschis puncte de lucru în fostele depozite ICRA și au nevoie de transport în comun pentru cei circa 300 de angajați”, a declarat pentru BIHOREANUL, directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Potrivit directorului, cursele vor ajunge în zonă dimineața devreme și se vor retrage seara târziu.

„Fiind o zonă de firme în care se lucrează în schimburi, vom avea curse care vor ajunge aici dimineața la ora 6, când începe schimbul întâi, dar și seara, la ora 22, când se iese de la muncă schimbul doi”, a spus Nica.

Spălătorie de autobuze

În cadrul ședinței de joi, consilierii locali au mai aprobat la solicitarea conducerii OTL modernizarea stației de spălare a autobuzelor din strada Atelierelor. În prezent, instalația veche este dezafectată, iar autobuzele sunt spălate manual.

Lucrările vor viza printre altele înlocuirea instalațiilor de spălare cu unele noi, modernizarea halelor prin refacerea finisajelor, ușilor și ferestrelor, înlocuirea instalației electrice și a celei de iluminat și modernizarea canalului de recuperare și decantare a apei.

Investiția, în valoare de circa un milion de lei, vor fi suportată din bugetul local, iar plățile se vor face eșalonat de-a lungul a trei ani.

OTL scoate zilnic pe traseele din oraș 67 de autobuze din totalul de 93 care trebuie spălate și igienizate periodic.

_____________

Bihoreanul:
„Rată” fără succes: Ideea înființării unui transport metropolitan în Oradea și comunele învecinate, misiune aproape imposibilă LA VOIA FIRMELOR. Guvernul a prelungit contractele tuturor firmelor care asigură transportul județean până în 2023, ba chiar a eliminat acest serviciu din sfera celor de utilitate publică. Dacă vor, acum operatorii pot renunța la rutele care nu le aduc profit

Pentru o mai bună mobilitate în Zona Metropolitană Oradea, primarul Ilie Bolojan a propus, la sfârșitul primăverii, înființarea unui transport public unitar. OTL ar fi urmat, astfel, să preia navetiștii din comunele apropiate municipiului, oferindu-le abonamente de călătorie unice.

Pe cât de eficientă pare, pe atât de greu este de pus în aplicare această idee. Între timp, Guvernul a prelungit "din pix" licențele firmelor care asigură în prezent transportul județean, asigurându-le monopolul încă 4 ani.

OTL peste tot

În luna mai, primarul Ilie Bolojan, în calitate de președinte al ZMO, anunța că această asociere pregătește un transport public integrat. Conceptul este simplu: în toate cele 11 comune apropiate Oradiei, OTL ar urma să devină operator de transport, iar călătorii ar putea să-și cumpere abonamente unice, cu care să vină din sat în Oradea, să circule în oraș, dar și între comunele din ZMO.

În prezent, OTL operează în Sânmartin și Borș. În restul Zonei Metropolitane există însă un deficit de conectivitate, fiecare comună având propriii operatori, aleși de Consiliul Județean Bihor, instituția ce administrează rutele județene de transport public. Astfel, dacă vin la muncă în Oradea, bihorenii trebuie să plătească un abonament acestor firme, un altul la OTL, iar legături între comune nu există. Dacă OTL ar fi operator unic în ZMO, autobuzele ar circula pe rutele cerute de primari, care știu cel mai bine unde călătoresc consătenii lor.

Voia operatorului

La momentul anunțului, Bolojan le-a dat răgaz două luni primarilor de comune, să decidă dacă vor sau nu transport metropolitan. Până la expirarea termenului, doar comunele Paleu și Ineu au depus documentele de adeziune la Transregio, asocierea anume creată. Ceilalți primari au fost descurajați de faptul că, între timp, Guvernul a schimbat regulile!

Adrian Foghiș, ZMOActualele firme care asigură transportul pe rutele județene aveau licențele valabile până la sfârșitul acestui an, însă prin OUG 51/2019, publicată pe 2 iulie, contractele au fost prelungite până în 2023. "Comunele pot și acum să adere la Transregio, dar pentru schimbarea operatorului au nevoie de un aviz de la Consiliul Județean și de acordul operatorului curent", explică Adrian Foghiș (foto), directorul ZMO. Or, greu de imaginat că o firmă care a primit de la București dreptul să mai facă bani 4 ani, va renunța la contracte...

La mâna CJ

Mai mult, aceeași OUG 51/2019 a eliminat transportul județean din sfera serviciilor publice, ceea ce înseamnă că firmele pot, practic, renunța la rutele nerentabile. O măsură care a adus multe critici, mai ales că a fost anunțată la câteva zile după ce, la Caracal, adolescenta Alexandra Măceșanu a fost răpită, iar apoi omorâtă de un bărbat care a luat-o la ocazie, dintr-un sat unde nu există transport public. Guvernul a promis soluții, dar până acum ele n-au apărut.

În acest context, și transportul metropolitan din Bihor este în impas. Bolojan spune că proiectul rămâne în picioare, chiar dacă se amână. "Primarii, indiferent de culoarea politică, și-au dorit transport metropolitan, dar această prelungire a licențelor a făcut ca toate comunele să depindă de Consiliul Județean și de operatorii actuali. Din păcate, cel puțin până acum, CJ n-a dat semne că ar susține acest sistem de transport metropolitan", susține edilul Oradiei. Iar fără avizul CJ, nu se poate face nicio schimbare.

Reprezentanții CJ Bihor nu au vorbit public despre viziunea pe care o au în privința transportului județean. Ținând cont de disputele politice între Primăria Oradea și CJ, cel mai probabil șefii de la Consiliul Județean vor spune "pas" extinderii OTL în comunele limitrofe municipiului. Așa că, cel puțin în următorii ani, bihorenii vor continua să vină la oraș cu vechea "rată"...

CU CE PREȚ?

CJ Bihor: Ar fi utilă o analiză a costurilor

Prin vocea purtătorului de cuvânt Adrian Simon, CJ Bihor a transmis că, înainte de implementarea unui transport metropolitan, primăriile ar trebuie să facă "o evaluare comparativă a costurilor de execuție între un operator privat și operatorul regional, în aceleași condiții de operare care să permită o analiză cost-beneficiu, cu atât mai mult cu cât aici este vorba deja de eficiența cheltuirii banului public".

Simon nu a precizat dacă CJ Bihor își va da sau nu avizul pentru aceste modificări, subliniind însă că acest accept nu ar fi suficient, fiind nevoie și de acordul operatorilor privați.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 18 Sep 2019 16:27:26    Titlul subiectului: 202759

Un articol in care e vorba si de tramvaie:

Lucrările de infrastructură provoacă restricții de circulație pe Calea Aradului și Podul Dacia

Lucrările de infrastructură provoacă restricții de circulație pe Calea Aradului și Podul Dacia
Începând de joi, 19 septembrie, respectiv de luni, 23 septembrie, vor fi aplicate restricții de circulație pe Calea Aradului și pe Podul Dacia.

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat solicitările executanților lucrărilor de montare linii de tramvai pe Calea Aradului și de lărgire a podului podului Dacia.

„Începând de joi, 19 septembrie, timp de 60 zile, circulația rutieră se va devia de pe sensul de mers dinspre centura Oradea spre str. Vlădeasa prin montarea de balize direcționale reflectorizante între banda unu și banda doi pe sensul de mers spre Centura Oradea, cu revenire la circulația pe ambele sensuri după intersecția cu str. Octavian Goga, astfel că în apropierea podului circulația se va desfășura pe o singură bandă pe sens”, transmite primăria.

Circulație gâtuită pe Podul Dacia
Începând de luni, 23 septembrie, vor fi aplicate restricții de circulație și pe Podul Dacia.

„La solicitarea SC Freyrom SA, SC Prodcons Group SRL, SC Integrated Road Solutions SRL și SC Electro Excel Green Consulting SRL, comisia a aprobat restricționarea traficului pe podul Dacia, prin închiderea benzii 1 și devierea traficului pe banda 2 și pe linia de tramvai pe ambele sensuri de circulație, de luni, 23 septembrie, până la data de 10 noiembrie. Modificarea circulației este necesară pentru executarea lucrărilor la obiectivul de investiții „Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru Oradea”, informează municipalitatea.

_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 19 Sep 2019 17:05:25    Titlul subiectului: 202781

Se întâmplă în Oradea! Vânzătoare de bilete, lovită cu pumnul în față în chioșcul OTL din Piața Unirii

Vânzătoarea de bilete care deservește chioșcul OTL din Piața Unirii a fost agresată joi, după ora 12 chiar la locul de muncă.

Potrivit unui comunicat al OTL, femeia a fost lovită cu pumnul în față de către un bărbat de circa 30 de ani.

"O persoană a agresat încasatoarea din punctul de vânzare din P-ța Unirii, lovind-o în față, motivând că încasatoarea nu i-a dat biletul de călătorie pe care l-a plătit", se menționează în comunicat.

Reprezentanții societății locale de transport au spus că nu este prima dată când vânzătoarele de bilete se confruntă cu astfel de tentative de înșelătorii.

Cel mai probabil este vorba de o gașcă specializată în înșelătorii formată din cel puțin doi complici.

"Un bărbat cere un bilet, îi dă vânzătoarei zece lei, ridică biletul și îl plasează unui persoanei care îl însoțește. Apoi, acesta ia restul de patru lei și începe să facă scandal că nu a primit biletul. Vânzătoarea nu are cum dovedi că i-a dat acestuia biletul. De altfel, vânzătoarele au mai reclamat astfel de tentative de înșelătorie. Care este mai slabă de înger ori îi dă banii ori îi dă încă un bilet", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Viorel Mircea Pop.

Cum vânzătoarea din chioșcul OTL a refuzat să îi dea scandalagiului încă un bilet sau să îi returneze banii, bărbatul s-a înfuriat și a lovit-o prin vizetă cu pumnul în nas.

În momentul în care femeia a închis chioșcul și a plecat să ceară ajutor Poliției Locale, agresorii s-au făcut nevăzuți. În final, angajata OTL a sunat la 112, de unde a fost invitată la sediu pentru a da o declarație.

"În centrul orașului sunt mai multe camere de luat vederi. Noi sperăm că agresorii vor fi identificați și trași la răspundere", a mai spus Pop.

Agresiunea de joi nu este singura petrecută asupra personalului OTL. De-a lungul timpului cei mai expuși actelor de violență au fost controlorii de bilete. Chiar dacă în ultima perioadă numărul agresiunilor a scăzut, acestea nu au dispărut de tot.

În plus, numai în acest an vandalii au avariat 10 adăposturi OTL din stațiile de tramvai și autobuz.

Link: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48-49/se-intampla-in-oradea-vanzatoare-de-bilete-lovita-cu-pumnul-in-fata-in-chioscul-otl-din-piata-unirii-151612.html

_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 892
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 20 Sep 2019 10:24:14    Titlul subiectului: 202816

Sursa bihon.ro

Mercedes, unic ofertant în licitația OTL
Licitația pentru primul lot de autobuze noi pe care le va cumpăra OTL SA în contul unui proiect HU-RO e în faza evaluării unicei oferte depuse.
Aceasta aparține firmei Merces. Licitația prevede achiziția a șase autobuze Euro 6 și a unui autobuz hibrid.

„S-a depus o singură ofertă, a firmei Mercedes, prin urmare în cursul lunii octombrie vom avea un câștigător și un contract semnat, ceea ce va face ca până la vara anului viitor să avem o primă tranșă de 7 autobuze în operare în Oradea. Valoarea totală a acestui contract este de 1,8 milioane de euro cu TVA”, a declarat Ilie Bolojan.

Conform caietului de sarcini, OTL a scos la licitație achiziția unor autobuze cu lungime de 12 m, cu cel puțin 28 de locuri pe scaune, cu trei uși, cu aer condiționat și sistem de încălzire.

Va urma
O altă procedură de achiziție a 15 autobuze noi, hibrid, tot prin proiecte europene, este în faza întocmirii caietului de sarcini. Până la prima jumătate a lunii octombrie se va publica și această procedură de licitație, urmând ca până la finalul anului viitor și aceste 15 autobuze noi să circule în Oradea.

„În felul acesta, practic jumătate din autobuzele care sunt în circulație în fiecare zi în oraș vor fi la finalul anului viitor noi-nouțe și vor asigura condiții mult mai bune celor care circulă zi de zi cu aceste mijloace de transport în comun în Oradea”, a mai spus Ilie Bolojan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 23 Sep 2019 23:51:43    Titlul subiectului: 202942

Interesanta afirmatia "practic jumătate din autobuzele care sunt în circulație în fiecare zi în oraș vor fi la finalul anului viitor noi-nouțe".
In prezent OTL are:
~20 de autobuze Mercedes Conecto urbane cumparate prin 2004.
12 Volvo Localo B7R cumparate in 2009.
10 Solaris Urbino 12 cumparate in 2010-2011.
5 Karsan Jest cumparate in 2015
7 Isuzu Novo City cumparate in 2015. (toate autobuzele mentionate pana aici au fost cumparate noi)
~5 Mercedes Conecto Interurbane cumparate second-hand in 2014.
4 autobuze articulate , 3 MAN-uri si un Mercedes G cumparate second-hand din Germania in 2014.
~14 Volvo B7RLE cumparate second-hand din Norvegia in 2017 , fabricate prin 2008.
10? MAN EL 283 cumparate second-hand din Olanda in 2018 , fabricate prin 2006 conform informatiilor de pe forum.
In total , OTL are aproximativ 87 de autobuze , nu il iau in considerare pe cel turistic , cu 22 de autobuze noi , presupunand ca ar fi casate toate autobuzele Mercedes Conecto cumparate in 2004 , cum ar fi jumatate dintre autobuzele care circula noi?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 04 Oct 2019 16:43:50    Titlul subiectului: 203252

Doua articole de pe site-ul OTL; primul de pe 3 octombrie 2019 si al doilea de pe 1 octombrie 2019.

Intreruperea circulatiei tramvaielor in perioada 4 -7 octombrie 2019

Pentru efectuarea unor lucrări la rețeaua de apă și canalizare în zona Podului Dacia, începând de Vineri, 04 Octombrie 2019, ora 16:00, până

Luni 07 Octombrie 2019, ora 24:00, se întrerupe circulația tramvaielor pe tronsonul: Piața Emanuil Gojdu General Magheru- Republicii-Piața București-Berzei-Olimpiadei.
În această perioadă transportul călătorilor pe tronsonul menționat se va efectua cu două autobuze care vor circula pe Linia T3, la intervale de succedare de 20 minute.
Traseul Liniei T3 este următorul:
- SPRE PARC OLOSIG: Piața 1 Decembrie (stație cap linie Emanuil Gojdu)-Parcul 1 Decembrie (stație Piața 1 Decembrie)-Piața 1 Decembrie- Piața Emanuil Gojdu (stație Centrul Civic/CEC)-General Magheru (stație Podul Dacia)-Republicii (stație Magazinul Crișul)- Piața București-Berzei (stație Gara Centrală și Stadion)-Olimpiadei-Eroul Necunoscut (stație cap linie Parc Olosig). Pe acest sens de circulatie se vor utiliza stațiile de tramvai Podul Dacia și Stadion.
- SPRE PIAȚA 1 DECEMBRIE: Eroul Necunoscut (stație cap linie Parc Olosig)-Olimpiadei (stație Stadion)-Berzei-Piața București (stație Gara Centrală)- Republicii (stație Magazinul Crișul)-General Magheru (stație Podul Dacia)-Piața Emanuil Gojdu-Piața 1 Decembrie (stație cap linie Emanuil Gojdu). Spre Piața 1 Decembrie se vor utiliza stațiile de tramvai: Stadion, Magazinul Crișul și Podul Dacia.
Programele de circulatie ale autobuzelor vor fi afișate în stații.


Link: http://www.otlra.ro/stiri/1207

_________________

BCR premiaza calatorii OTL !

Banca Comercială Română premiază călătorii Oradea Transport Local care utilizează cardurile contactless, emise de BCR, ca metodă de plată la POS-urile amplasate în mijloacele de transport în comun prin acordarea unui discount de 50% din valoarea biletului de călătorie.
Campania se derulează până în data de 23 noiembrie 2019.
Discountul se virează în conturile călătorilor cumulat:
· până în 31.10.2019, pentru tranzacțiile efectuate în perioada 23.09 – 20.10. 2019,
· până în 05.12.2019, pentru tranzacțiile efectuate în perioada 21.10 – 23.11. 2019.
OTL împreună cu BCR vă doresc Călătorie Plăcută !

Link: http://www.otlra.ro/stiri/1205

_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 892
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 08 Oct 2019 15:59:09    Titlul subiectului: 203317

Sursa bihon.ro
Trafic dat peste cap de semafoarele din girația de la Emanuel
Promisă de Primărie înainte de pornirea semafoarelor, prioritatea pentru tramvai există doar în teorie.
Proaspăt semaforizata intersecție Calea Aradului – Bulevardul Decebal – strada Primăriei a căzut primul test, cel al utilității pentru fluidizarea traficului rutier și prioritizarea tramvaielor. Marți, încă de la primele ore, traficul în zonă a fost paralizat. Șoferii, călătorii și vatmanii tramvaielor contestă utilitatea sistemului, cel puțin în forma în care era marți. După noile reguli, cei mai avantajați par a fi pietonii.

De dimineață, pe bulevardul Decebal spre Emanuel, coada a ajuns până la intersecția cu Tudor Vladimirescu. Situația nu stătea mai bine nici la pe la amiază.

Pe strada Primăriei, cozile interminabile de mașini țin captive și tramvaiele. Pentru a ieși de pe strada Primăriei, șoferii au de stat la semafor circa 90 de secunde, iar culoarea verde nu durează nici 20 de secunde.

Când vine vorba de tramvaie, situația este chiar o necunoscută. Chiar dacă a fost primul la rând, marți la prânz, un tramvai a stat și 5 minute în intersecție, fără ca semaforul dedicat să îi acorde prioritate. Astfel s-a ajuns ca tramvaiele să forțeze traversarea intersecției și pe „culoare roșie a semaforului”. Nervozitatea vatmanilor era evidentă chiar și pentru pietonii de pe trotuar.
„Nu-și au rostul numai îngreunează circulația”, „A avut minte creață cine le-a sincronizat”, „Înainte era haos, acum este super-haos” – sunt doar câteva dintre părerile șoferilor care au tranzitat intersecția în cursul zilei de marți.
„Am stat mult pe Primăriei, credeam că staționăm din cauza unei mașini parcate aiurea dar apoi am văzut că stăm la semafor, după mașini”, a comentat și un client al OTL.

Teste pe nervii orădenilor
Edilii spun însă că situația se va ajusta pe parcurs. „În două, trei zile, Poliția va vedea ce se întâmplă și ce se poate modifica pentru a îmbunătăți situația”, transmite viceprimarul Florin Birta. Până se va găsi o soluție viabilă, rămâne ca șoferii să se înarmeze cu răbdare și în zona girației de la Emanuel. Și vatmanii OTL SA vor trebui să dea dovadă de un calm ieșit din comun și să uite temporar de graficele de circulație.

Directorul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională din PMO, Marius Moș, spune că „există un plan de circulație aprobat cu Poliția și cu firma executantă a proiectului. Încă se fac reglaje în funcție de fuluxurile de circulație la fiecare dintre orele de vârf”.

Semafoarele au fost instalate de asocierea de firme care execută proiectul de extindere a liniei de tramvai în oraș, Abed Nego SRL cu Mari Vila Construcții. Conform regulii, sunt puse în funcțiune la indicațiile Poliției Rutiere.

În teorie, semaforizarea din această girație a fost montată pentru a asigura libera trecere a tramvaielor prin intersecție, înaintea pietonilor sau a mașinilor mici. Edilii mențin acest angajament, chiar în condițiilor haosului din prima zi.[url][/url]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 892
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2019 15:49:33    Titlul subiectului: 203716

Sursa:bihon.ro
Tramvaiul 8 va circula din 15 noiembrie și va lega Ioșia de Rogerius

Începând cu data de 15 noiembrie, orădenii vor avea la dispoziție o nouă linie de tramvai, Linia 8.
Aceasta va face legătura între Strada Lipovei din Ioșia, va trece pe la Biserica Emanuel, pe B-dul Decebal, strada Corneliu Coposu, până la Podul CFR din Rogerius.
Directorul general OTL, Viorel Pop, a explicat că linia are numărul 8 având în vedere că în Oradea mai sunt încă șapte linii de tramvai: 1N, 1R, 2, 3N, 3R, 4N și 4R.
După finalizarea liniei de tramvai care leagă Calea Aradului de Cantemir, liniile de tramvai din Oradea se vor redenumi.
--------------------------------------
Ca un comentariu: exista si linia 6, dar numai in situatii speciale se apeleaza la aceasta linie cand este blocat accesul spre Nufarul ultima data s-a introdus pentru cateva ore cand a deraiat ULF #56 la macazul de acces in depou si tramvaiele trebuiau sa circule intre Iosia si Pod CFR pe la Gara ca inca linia de legatura de la Emanuel nu a fost folosita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2019 01:25:49    Titlul subiectului: 203731

Astazi , luni , au aparut mai multe aricole in presa despre OTL : cel despre legatura directa intre Iosia si Rogerius , prin infiintarea liniei de tramvai 8 , cel legat de achizitionarea tramvaielor si a autobuzelor , si un alt articol despre extinderea transportului metropolitan spre Paleu si Cetariu.
Bihoreanul: OTL se extinde și mai mult în zona metropolitană. Începând din 1 decembrie societatea de transport local va înființa două curse noi, una de Paleu, iar cealaltă de Cetariu.

Linie de Paleu și Cetariu

"Începând de la 1 decembrie vom intra cu două noi curse în Zona Metropolitană Oradea spre comunele Paleu și Cetariu", a declarat marți, directorul OTL, Viorel Pop, în cadrul unei conferințe de presă.

Linia de autobuz 721 va opera pe ruta Oradea – Paleu – Uileacu de Munte – Cetariu – Tăutelec – Șișterea – Șușturogi, iar linia 722 pe direcția Săldăbagiu de Munte – str. Șanțului – str. Gheorghe Doja – str. Louis Pasteur – Șanțului – Săldăbagiu de Munte.

Timp de șase luni, OTL va oferi cu sprijinul administrațiilor locale din cele două localități tarife promoționale la abonamente pentru a crește încrederea călătorilor în noul transportator.

Linie de Felix și... Ungaria

Directorul Viorel Pop a mai spus că își dorește să deschidă și alte rute, inclusiv pe linia ferată. "Spre Băile Felix este o linie de cale ferată. Dacă am putea-o introduce în transportul public ar fi excelent. La fel și spre Cheresig", a spus directorul.


De altfel, conducerea OTL ia în calcul posibilitatea construirii unei linii de tramvai spre cartierul Episcopia care să ajungă până în Ungaria. "Deocamdată este doar un proiect", a spus directorul Pop.

Reprezentanții firmei de transporturi locale nu au deocamdată date cu privire la costurile pe care le presupune o astfel de investiție, eficiența ei sau posibilele surse de finanțare. Au numai ideea...


Oare care este criteriul de atribuire pentru indicativul unei linii? Linia de tramvai 8 , cand restul sunt numerotate de la 1N/1R la 4N/4R cu exceptia liniei 2; liniile de transport metropolitane notate 511-514 , 531 , 612 , iar acum 721 & 722.

Oare OTL ar putea inchiria/cumpara de la CFR sectiile spre Baile Felix (314A) respectiv spre Cheresig (312) pentru a opera un metrou usor de exemplu? Sau OTL ar putea achizitiona niste automotoare cu care sa circule pe aceste sectii?

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2019 08:30:38    Titlul subiectului: 203737

OTL anunță traseu
deviat pe Linia 12 și
curse suplimentare la
Cimitirul Rulikowski
OTL anunță devierea traseului
de pe linia 12, din cauza unor
lucrări neanunțate, dar și
curse suplimentare la Cimitirul
Municipal, ca urmare a
aglomerației de Ziua Morților. 1. Datorită lucrărilor neanunțate
care se efectueazã pe str.
Gheorghe Costaforu, în 29 și 30
octombrie 2019 traseul Liniei 12
de autobuz va fi deviat numai pe
sensul de circulație Piața Unirii- Nufărul, astfel: Piața Unirii -
Avram Iancu - (Sucevei - Matei
Basarab) - Sucevei - Horea - Sextil Pușcariu - Dimitrie Cantemir - Muntele Găina, iar în continuare traseul va rămâne
nemodificat până la stația cap
linie Kaufland Nufărul. 2. Pentru o mai bună deservire a
călătorilor care doresc să se
deplaseze la Cimitirul Rulikowski,
în 30, 31 octombrie 2019 și 01
noiembrie 2019, pe tronsonul Liniei
14: Piața Unirii - Cimitirul Rulikowski - Piața Unirii, se vor
efectua curse suplimentare de
autobuz, de la ora 10:00 până la ora 18:00.

_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 329
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 30 Oct 2019 08:32:00    Titlul subiectului: 203738

Link: https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-49/otl-anunta-traseu-deviat-pe-linia-12-si-curse-suplimentare-la-cimitirul-rulikowski-152427.html
_________________
Abia astept sa vad noile tramvaie Astra si noua linie de tramvai din Oradea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 12/Noi/2019
Mesaje: 997
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 02 Noi 2019 17:11:29    Titlul subiectului: 203798

Inca un aricol despre extinderea spre Felix si Cheresig. Se pare ca s-ar dori introducerea tramvaiului pe acele sectii feroviare , accesul intre linia 312 (Oradea Vest-Cheresig) si linia de tramvai ar urma sa fie facut printr-un pasaj subteran pe sub centrua si Gara de Vest. Nu este mentionat cum ar fi facuta legatura intre linia de tramvai si sectia 314A (Oradea Est-Holod). Oare daca ar avansa acest proiect , ar fi reconstruita linia de tramvai pe Calea Clujului intre turbogiratie si Oradea Est?

Bihon: OTL are în perspectivă extinderea liniilor de tramvai spre Băile Felix, Sântandrei, Episcopia Bihor și Ungaria.

În curând, de la Oradea s-ar putea ajunge la Băile Felix pe calea ferată. Nu cu trenul, ci cu tramvaiul. Conducerea OTL are printre planurile de viitor reabilitarea căii ferate dintre Oradea și Băile Felix, pe care ar putea fi introduse tramvaie.

Este o idee mai veche a celor care au condus regia de transport local de-a lungul timpului. Chiar și pe vremea lui Nicolae Ceaușescu se discuta despre o astfel de variantă de călătorie.

„Este o linie de cale ferată spre Băile Felix și una spre Cheresig. Dacă am reuși să le includem în transportul public ar fi excelent. Suntem bucuroși că luni s-a făcut un anunț pentru acea subtraversare pe sub calea ferată pe Meșteșugarilor. Noi am propus mai demult o subtraversare în zona capătului liniei 2 de tramvai, să ajungem spre Sântandrei.

Vom găsi o modalitate să trecem acele linii de cale ferată cu liniile noastre de tramvai. Lucrăm și pentru a mai adăuga linii de tramvai spre Episcopia și Ungaria”, a precizat Viorel Pop, directorul general al OTL. Viceprimarul Mircea Mălan a declarat că acesta este un deziderat al OTL și trebuie găsite fonduri pentru finanțarea acestor idei.


Pe langa suma uriasa necesara modernizarii si electrificarii acestor sectii , ar mai fi problema si intoarcerii tramvaielor la capat de linie , de exemplu in Felix ar trebui taiata o parte din padure pentru a fi construita o bucla de intoarcere si ar trebui niivelat terenul sau ar trebui cumparate tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti. De asemenea , compania Via Terra a avut inchiriata linia 312 cativa ani , dar nu au reusit sa atraga prea multi calatori si au renuntat la aceasta sectie inainte de xpirarea contractului. In prezent nu se mai poate ajunge pana la Cheresig , trecerea la nivel din Santandrei a fost asfaltata , iar panourile succesive care anunta trecerea , inlocuite cu alte indicatoare rutiere. In cazul liniei 312 , cred ca ar trebui linia ar trebui refacuta prin sate daca acest proeiect s-ar realiza , pentru atragerea de calatori. Autobuzele care circula prin zona , opresc chiar si intre statii , pentru a lasa calatorii "in fata portii" si sunt oricum mai multe statii in fiecare sat.

_________________
https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 13 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community