Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 12 Sep 2010 23:00:16 Titlul subiectului: |
133276 |
|
Am o intrebare tehnica: vagoanele T4D au limitatoare de viteza? Adica vatmanii accelereaza serios, cred ca ajung spre 50 de km/ora, iar cand lasa acceleratia, turatia motorului si viteza scade pana pe la 35 km/ora. Oare asa functioneaza din fabricatie aceste tramvaie, sau e o masura aplicata in Halle sau la Arad? La vagoanele T4R nu era vorba de asa ceva, ne aducem cu totii aminte de viteza cuplului 125+126...
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 13 Sep 2010 09:54:06 Titlul subiectului: |
133310 |
|
^Fie este vorba doar despre vreo masura aplicata aici sau in Halle ori nu se aplica aceeasi metoda pentru toate vagoane Tatra T4D - trebuie sa spun ca au fost doua cupluri Tatra cu care am calatorit vreodata cu cea mai mare viteza atinsa de vreun tramvai din Romania ( ...si poate nu numai) cuplul mentionat mai in sus #125 - #126 si #1093 - #149; singura diferenta era faptul ca primul cuplu circula constant cu viteza iar al doilea m-a surprins odata incat tin minte ca si una dintre persoanele care calatorea in aceelasi vagon s-a si speriat de viteza atinsa de acesta intre statiile polivalenta si fosta Euro Still - poate chiar depasind si viteza atinsa de GT6 #131 sau #1760, alte doua vagoane recunoscute pentru ajungerea rapida la destinatie de catre calatori.
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 13 Sep 2010 20:05:11 Titlul subiectului: |
133338 |
|
Vatmanul oficial al cuplului T4R 125-126 este titularul T4D-ului 1165-171. Tatrele T4D nu au limitatoare, ci doar o protectie pe acceleratie in caz ca adoarme vatmanul. Este facuta la nemti chestia asta, asa au hotarat ei.
125-126 intr-adevar a fost cel mai rapid cuplu T4R, dar si vagon bun, intretinut de vatman personal, la fel ca si 1165.
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 13 Sep 2010 21:33:37 Titlul subiectului: |
133348 |
|
T4D #1093 probabil nu a beneficiat de aceasta protectie asupra aceleratiei (acesta impreuna cu vagonul motor T4D #1027 si remorcile lor B4D #163; #127 fiind sosite inainte de anul 2000 in Arad) sau pur si simplu a fost desfintata de catre mecanicii C.T.P deoarece a fost intr-adevar o viteza pe care nu cred ca nu vreun alt vagon in Arad ar fi atins-o - nu atata timp cat am calatorit eu cu acestea, desigur.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 15 Sep 2010 19:08:34 Titlul subiectului: |
133443 |
|
Dezbaterile privind economia unui T4D-T4D fata de T4D-B4D, sunt lungi si contradictorii. Spuneam odata ca aproape intreaga energie consumata se transforma in energie cinetica, care depinde de masa si viteza. Masele T4D si B4D sunt aproape egale deci...? Practic acest fenomen arata cam asa: tramvaiul consuma atunci cand accelereaza iar un T4D-T4D are in total un consum de aprox. 500A comparativ cu un T4D-B4D al carui consum este de 250A dar, ca sa ajunga la aceiasi viteza, timpul de accelerare este dublu. Asadar... Probabil ca diferenta de masa duce in final la o economie, dar nesemnificativa, cred.
Tramvaiele nu au limitatoare de viteza. Viteza mare se poate obtine de oricare tip de vagon dar e neeconomic, ilegal (50km/h) si riscant. Exista probabil cativa vatmani doritori de senzatii, insa majoritatea sunt cat se poate de responsabili. Personal estimez ca se poate ajunge la 80-90km/h cu ce exista in Arad.
Nu cred ca exista cineva care sa nu-si doreasca sa circule mai confortabil (caldura, clima etc.) dar Aradul nu va avea niciodata bani suficienti pentru schimbarea intregului parc. Nimeni nu doreste casarea Tatrelor (sau a TG-urilor), chiar daca s-ar aduce vagoane noi. Cred ca cheltuielile de intretinere cu ele sunt mai mici comparativ cu a TG-urilor.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 15 Sep 2010 23:00:14 Titlul subiectului: |
133458 |
|
Smilex, daca Tatrele nu au limitatoare de viteza, atunci e vorba de acea "protectie a acceleratiei" de care vorbeste Arnold? Eu intrebam de ce anumite vagoane sunt accelerate pana la un anumit punct, iar apoi cand vatmanul lasa pedala, vagonul franeaza parca de la sine pana la o anumita viteza.
Azi am fost cu vagonul 903, la el nu am sesizat fenomenul chiar atat de intens. Vatmanul nu a avut probleme in a mentine constanta (cat de cat) o viteza as spune in jurul a 40 km/h.
Despre economie, probabil fiecare KW conteaza. Din pacate, sunt multe vagoane fara probleme care stau in depou pentru ca pur si simplu sunt prea multe. Tatrele sunt in special victime, deoarece in timpul saptamanii ele sunt folosite pe liniile 1 si 7 (cele cu remorca), respectiv 15 si 16 (cele simple).
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 00:19:25 Titlul subiectului: |
133465 |
|
„Fenomenul" remarcat este o mica autofranare prezenta la T4D in jurul unei viteze de 35 km/h, datorata imperfectiunii adaptarii la tensiunea noastra de contact (850V)(mai poate fi si un defect). „Protectia acceleratiei" este o pedala de vigilenta, care obliga vatmanul sa tina piciorul stang pe ea. Este universal anulata (pedala de „om mort").
Lucrarile foste si actuale (si viitoare) au dus la pierderea masiva a clientilor CTP-ului de aceea graficul de circulatie arata in halul asta. Daca se va termina vreodata si daca CTP va fi sprijinita cu semaforizarea, intr-un sens care sa arate interesul decidentilor politici pentru transportul public, atunci (alaturi de alti „daca") graficul de circulatie s-ar reface iar numarul de vagoane, nu ca ar fi insuficient, dar s-ar apropia de limita. Sigur n-ar fi suficient personalul de bord. Deocamdata, asa stau lucrurile. Colac peste pupaza, o criza economica care inevitabil afecteaza CTP-ul.
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 29/Apr/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 18:15:56 Titlul subiectului: |
133492 |
|
Si Tatrele de la Iasi tot asa autofrinau, la noi tensiunea fiind pe atunci de 850V.
In Germania au circulat la reteaua de 600V.
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 10:52:16 Titlul subiectului: |
133581 |
|
T4R 140 este vopsit deja, arata la fel ca si GT4 01. Va iesi in circulatie in cel mai scurt timp posibil. Din auzite a fost refacut tot, de aceea a stat atata timp in depou...Inca se lucreaza pe el. Este bagat pe canal.
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 20 Sep 2010 23:46:02 Titlul subiectului: |
133740 |
|
^Ma intreb oare daca s-a mai insistat pe introducerea butoanelor de actionare a deschierii usiilor vagonului Tatra T4R #140 de catre calatori - sau pur si simplu i-au fost luate si acele butoane care oricum erau doar de aspect de o vreme foarte indelungata.
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 21 Sep 2010 17:30:58 Titlul subiectului: |
133777 |
|
Vagonul tatra T4R #140 a fost "transformat" in Tatra T4D, adica i-au pus usile de la 1121, l-au vost vopsit in schema T4D, arata foarte bine, sus pe parbrizul din fata are vopsite si stelute, peste visiniul ala de pe parbriz, stelutele fiind vopsite cu alb, are comanda la usi exact ca la un T4D.
I-a fost revopsit si putin reconditionat si interiorul. Probabil in cel mai scurt timp va iesi in circulatie.
Vagonul T4D 1190 este deja in vopsitorie. Nu stiu mai multe informatii deocamdata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.51 kb |
Vizualizat: |
de 14360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.04 kb |
Vizualizat: |
de 14360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.08 kb |
Vizualizat: |
de 14360 ori |
|
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Mie 22 Sep 2010 14:45:26 Titlul subiectului: |
133836 |
|
^#1190 in refacere in final. Va spun sincer ca acest lucru m-a surprins placut, avand in vedere starea critica a vagonului dupa acel accident nefericit si, in aceelasi timp, zvonurile acestea nefondate despre care vorbeam si intr-unul dintre mesajele mele anterioare pe forum precum intentionarea casarii tuturor vagoanelor Tatra din Arad in viitorul apropiat m-au convins aproape contrariul. Si apoi, transformarea vagonului Tatra T4R #140 intr-un T4D modern este intr-adevar un pas de aplaudat dar in stransa concordanta cu mare resposabilitate si multa munca depusa - si nu tind sa cred ca acest lucru s-ar fi intamplat daca zvonuri inutile prin falsitatea lor precum cel mentionat mai in sus, contineau macar un sambure de adevar.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 22 Sep 2010 23:18:36 Titlul subiectului: |
133858 |
|
Ma bucur si eu pentru 140 si 1190, dar nu ma pot abtine de la alte comentarii. Poate credeti ca am dezvoltat o obsesie fata de reorganizarea programului, dar situatia nu mi se pare prea imbucuratoare. Cred ca foarte multe vagoane vor intepeni efectiv in depou. Iata de ce.
Inainte de reducerea programului, toate cuplurile de Tatra au fost desfacute, vagoanele motor circuland solo. Dupa nici o luna a venit noul program, iar dupa 13 zile a inceput scoala. Rezultatul: cu tramvaie mai putine pe traseu, cererea pentru vagoane de mare capacitate a crescut iar pentru vagoane de capacitate mica a scazut. Daca stam si analizam bine, vagoanele Tatra solo se preteaza in timpul saptamanii doar pe liniile 15 si 16, pe celelalte cauzand un real disconfort calatorilor pentru ca oricum prind cateva ore de varf. Rar am vazut tatre solo pe 18 sau 6, iar cand erau pe 6 -celalalte vagoane erau GT8-si alea pline. Practic, din depoul UTA si vagoanele GT6 au ajuns sa circule mai rar, fiind trimise in special pe liniile 4b, 15 si 16. De la Micalaca sunt exploatate zilnic cuplurile de GT4 si OEG, dar in rest sunt trimise vagoane M8S, GT4 sauu GT6 pentru ca doar de alea exista. In fine, ideea e ca multe tatre stau in depou, victime ale reducerii programului.
Pe langa ca stau in depou, vagoanele nici nu prea sunt schimbate, fiind scoase zilnic cele cateva T4D carora li s-au reatasat remorcile B4d. Pentru sa zicem 8 pozitii dintr-o zi lucratoare (cate 4/schimb, cate doua vagoane pe 15 si 16) se "bat" urmatoarele vagoane: 1107, 1076, 1125,1127,1129,1170,1179,1180,1185,1190 (10 T4D care circula in mod normal solo); 163,109,140,127 (4 T4R teoretic in stare de functionare); 1111,1115,1100,1030,1077,1085 (6 T4D cu ex remorci T4D - le socotim si pe acelea?); 1189,1120,1123,903,1046,1122,1165, 1087 (8 T4D carora nu li s-au reatasat inca remorcile). Deci, vreo 28 de vagoane T4D, cand la strada intr-o zi eu zic ca ies maxim 8. Inseamna ca CTP are de unde alege. Pe de o parte e bine, dar pe de alta parte e pacat de aglomeratia din unele puncte ale zilei, cand de exemplu pe linia 1 circula un cuplu de GT4 plin pe jumatate si se intalneste la gara cu perechea - un singur vagon GT4...
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Sâm 25 Sep 2010 14:35:35 Titlul subiectului: |
133952 |
|
Nu ar fi o idee tocmai rea ca vagoanele sa mai fie intr-adevar schimbate pe turele pe care acestea le executa zilnic; si mai ales acum ca exista o vasta posibilitate de a alege trimite tot cate un alt vagon pe o alta tura spre exemplu (daca numai ar fi sa ne gandim la liniile desfiintate sau vagonele "motor" dar care circulau pe post de "remorca" in cuplurile desfacute - sau pur si simplu cuplurile actualmente existente Tatra, GT4 sau GT6, respectiv vagoane de tip GT8/M8S). Acest lucru este oarecum similar cu o alta intamplare neexplicabila dar care avea loc zilnic in Micalaca cand, erau trimise vagoane solo dimineata cand toti elevii - profesorii/muncitorii care stateau la acea vreme in aceasta zona calatoreau cu tramvaiul, astfel incat de multe ori lumea ajungea sa calatoreasca pe scariile vagonului (cu usile acestuia inchise totusi) iar cupluri GT4 sau Tatra stationau cel mai probabil in depou. Nu era totusi valabil acest lucru pe linia 18 - acolo intr-adevar erau destul de multe cupluri Tatra care asigurau aceasta ruta dimineata, dar...putea sa fi existat aceasta varianta si pentru linia 8, de exemplu.
Ideea cu schimbatul vagoanelor ar fi benefica deoarece nu ar fi chiar atat de folosite numai unele vagoane...sunt suficiente vagoanele care s-au stricat in ultima perioada/inca stationeaza defecte/accidentate in depouri si ar fi probabil un incident nedorit de catre nimeni ca pe lista acestora sa mai fie adaugate si altele.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 18:26:19 Titlul subiectului: |
134154 |
|
Azi au iesit pe traseu si T4D-urile 1165 si 1122 cu remorcile lor 171, respectiv 169, pe linia 1 si 7 dar fara validatoare. . Asta e un semn bun sper sa iasa toate T4D cu remorci, cred ca vor fi mai putine sanse pt cuplurile T4D+T4D
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.67 kb |
Vizualizat: |
de 14090 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.84 kb |
Vizualizat: |
de 14090 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183.2 kb |
Vizualizat: |
de 14090 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 30 Sep 2010 22:38:32 Titlul subiectului: |
134177 |
|
Ce interesanta e poza a doua. 1119+67 iese din depou pe linia 1, probabil inlocuitorul lui 1165+171.
Dupa cum se observa din poze, 1165+171 este ba pe linia 1, ba pe 7. Cateva vagoane (cel putin doua pe schimb) isi tot schimba traseul la plecare din Fat Frumos - cand pe 1 cand pe 7. Asta probabil pentru a sincroniza linia 1 intre cele trei vagoane de linia 6.
Si eu astept restul cuplurilor de T4D+B4D sa iasa la strada. T4D+T4D intr-adevar nu cred ca vom vedea prea curand - vagoanele 1 circula destul de mult.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 08 Oct 2010 08:41:17 Titlul subiectului: |
134520 |
|
Azi a iesit pe traseu si T4D 1046 cu remorca sa 215.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 08 Oct 2010 15:18:46 Titlul subiectului: |
134531 |
|
Nu inteleg de ce nu mai trimit cupluri de Tatre si in Gai. De multe ori, in timpul saptamanii, combinatia era 2 GT 8 si 1 GT6. Acest GT6 era "inimioarele" 276, pe care l-am vazut plin pana la refuz la Podgoria, venind din Vlaicu.
Au mai ramas 1189, 1120, 1123, 903, 1027, 1087. De cuplurile T4D+T4D nu cred ca are rost sa vorbim pana nu trece criza, sau pana cand nu vor circula din nou tramvaie in Aradul Nou - pe noul pod pentru care inca nici nu s-au primit toate avizele.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 08 Oct 2010 20:19:05 Titlul subiectului: |
134533 |
|
T4D 1027 nu va mai avea remorca deoarece o casează, are lonjeronul fisurat; nici 903 nu va mai avea remorca (oricum arata mai bine solo) pentru ca 213 va fi atașat altui T4D, cred ca 1170 sau 1111.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 08 Oct 2010 21:00:49 Titlul subiectului: |
134534 |
|
Hmm, daca se ataseaza 213 la 1111, ce se va intampla cu 1080? Va trece dupa alt vagon sau va circula solo?
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 05 Noi 2010 23:17:31 Titlul subiectului: |
135936 |
|
A iesit in probe T4R 140 saptamana asta. A facut UTA-Vlaicu-Micalaca si retur. Are cineva poze cumva?
Nu i-au facut butoane la usile astea noi de la 1121. Se deschid tot de vatman. Un buton Usa 1 si un buton Usa 2-3!
La bord nu e nimic modificat. E la fel!
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 11 Noi 2010 22:26:56 Titlul subiectului: |
136155 |
|
Este gata vopsit si T4R 115. Este identic cu 140... Ma gandesc oare ce vrea CTP-ul cu T4R-urile din moment ce au atatea T4D si nici pe alea nu le scoate in circulatie chiar pe toate... oricum frumos din partea lor ca eu reconditionat astea 2 T4R...140 si 115.
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
FLAVIUS561
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Dec/2022 Mesaje: 115 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 12 Noi 2010 00:20:59 Titlul subiectului: |
136161 |
|
Au mai fost vopsite odata T4R si pe urma au fost imediat casate, exemplu 167.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 1120 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 12 Noi 2010 00:35:13 Titlul subiectului: |
136162 |
|
Da, cu 167 a fost un caz tipic de management romanesc defectuos, la limita legalitatii si a bunului simt. Adica s-au platit niste bani pentru reconditionarea unui vagon care nu a mai iesit in circulatie. Nu cred ca vor face din nou la fel.
Majoritatea T4D-urilor sunt pline de rugina. Cred ca asta e primul lor defect, poate au si altele de natura mecanica. Dupa cum am mai scris si eu, la momentul actual nu ies mai mult de 4 (rar cand ies atatea, de obicei sunt 2) Tatre solo pe liniile 15 sau 16. Pe 16 cel putin mai tot timpul vad si GT6, la orele de varf si pe aceasta linie tatrele solo sunt pline. Sunt curios cum vor arata noile trasee inventate de nemti. Daca vor scadea intervalele de succedare probabil va fi nevoie si de tramvaie mai mici.
Altfel, daca tot au reabilitat serios cele doua vagoane, mai ca nu iti vine sa te intrebi de ce le-au casat pe celelalte, mai ales ca ultimul lot nu parea sa aiba mari probleme. Ma refer la vagoane precum:84, 85, 167, 169, 177, 150, 151, 149, 144 etc
|
|
Sus |
|
|
FLAVIUS561
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Dec/2022 Mesaje: 115 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 12 Noi 2010 11:55:25 Titlul subiectului: |
136170 |
|
S-au casat din cauza vechiimi uzurii si nereprezentarea sigurantiei in trafic. Primaria Arad impreuna cu conducerea CTP Arad incearca sa asigure un misloc de transport in comun decent si comod.
Pe viitoarul apropiat, daca se reuseste vagoanele de la Astra ar fi frumos sa se schimbe tot parcul de tramvaie existent deoarece toate tramvaiele existente in Arad sunt depasite si trebuiau de mult casate!
Dupa mine au facut un lucru extraordinar casarea aceolor T4R, in multe din ele, iti era si greata sa urci de multe ori.
|
|
Sus |
|
|
|