Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA (T4R si T4D/B4D)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 21:48:47    Titlul subiectului: 29286

Dragoș, Z-ul înseamnă bidirecțional. Ori, în cazul vagoanelor bidirecționale
-diferența dintre "față" și "spate" e aproape inexistentă; doar asta e ideea: să poată merge la fel de ușor în ambele sensuri
-singura rațiune de cuplare a vagoanelor bidirecționale e sporirea capacității
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 22:17:12    Titlul subiectului: 29287

Când merg 2 Tare ambele vagoane motor, trag amândouă. În ceea ce privește inversarea sensului de mers (,,trasul cu spatele") asta implică schimbarea polarității, lucur care nu ar trebui să dăuneze vagonului și puterii sale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 22:56:18    Titlul subiectului: 29300

2.
Citat:
ZGT8, ZT4D

Tramvaie bidirecționale. Zsizsi îți poate spune exact cuvântul în limba germană a cărui prescurtare e litera Z, traducerea cuvântului e "bidirecțional". La topicul tramvaielor orădene am adus vorba exact despre un asemenea "specimen" (#37 din anul 2004). Deci, existența literei Z în cadrul codificării unui tramvai înseamnă că acesta e proiectat să circule pe două sensuri de mers în mod normal
3. Referitor la tandeme. La vagoanele unidirecționale (T4R, T4D, GT4 etc) există două tipuri:
3A: tandemul obișnuit, când trag ambele vagoane
3B: suveica, situație în care trage doar vagonul care merge cu fața, cel care merge cu spatele fiind "pasiv" sau "mort" cum îi spui; treaba asta o poți face cu T4D, Timiș 2, dar cu T4R nu e indicat iar cu GT4... mă tem că ar patina de nu s-ar vedea, dat fiind faptul că are tracțiune doar pe osiile 2 și 3
4. Bidirecționalele, având două fețe, nu au "posterior" ("heck" cum îi spui), deci, suveica e exclusă. Chiar dacă, să presupunem ar putea circula în regim suveică ("activ"+"pasiv") nu se justifică o asemenea modalitate, când cele două vagoane pot circula "activ"+"activ"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:09:02    Titlul subiectului: 29306

T4D-Z este un T4D cu 2 posturi de conducere (se găsește în Oradea un asemenea vagon)
ZT4D este un T4D cu uși pe ambele părți, dar cu un singur post de conducere. La fel se procedează și pentru ZGT8 etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2019
Mesaje: 982
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:11:00    Titlul subiectului: 29308

Cand am spus ca ar trebui sa traga numai unul, imi exprimam indoiala ca un T4D ar putea sa traga mai mult timp 2 vagoane.

Pentru Gt4-uri am si un exemplu pe care l-am vazut odata. Era intr-o sambata, in 2003, cand la Arad au sosit vagoanele GT4 din Ulm. Ele au fost transportate de la Capitan Ignat pana in depoul Micalaca folosind tandemuri de GT4 ex Stuttgart existente deja in Arad. Tin minte urmatorul tren: #697+623+09+012. Deci 2 GT4 "active" tractand 2 GT4 "inactive". A mai fost folosit si cuplul #493+583. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:13:23    Titlul subiectului: 29311

Un T4D (și orice T4) nu prea poate să tragă singur mai mult de 1 vagon (adică remorca). De aia se cuplează uneori în tandem (și trag amândouă).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:41:48    Titlul subiectului: 29321

Citat:
ZT4D este un T4D cu uși pe ambele părți, dar cu un singur post de conducere.

1. Știu despre ce vorbești
2. În ce parte a Aradului circulă asemenea exemplare? Încercați să precizați punctul cardinal al orașului
3. Cum circulă:
-solo?
-ZT4D+ZT4D?
-ZT4D+ZB4D?
4. Li s-a pus sau nu chopper?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:45:06    Titlul subiectului: 29323

2. Peste tot
3. În toate combinațiile posibile (inclusiv combinate cu T4D/B4D normale)
4. Numai T4D-C/B4D-C din Halle au chopper.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 12:46:00    Titlul subiectului: 29531

1030 si 1031 sunt tatre T4D-W si 0150 B4D-Z. Very Happy
Ar arata grozav daca ar circula 1030+0150+1031, ar fi ceva deosebit, dar cei de la CTP nu le vor cupla asa cu de graba, pacat Crying or Very sad



1031+0150+1031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.09 kb
 Vizualizat:  de 11111 ori

1031+0150+1031.jpg



1031-1030a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.44 kb
 Vizualizat:  de 11111 ori

1031-1030a.jpg



1031-1031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.07 kb
 Vizualizat:  de 11111 ori

1031-1031.jpg



1031+0150.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.07 kb
 Vizualizat:  de 11111 ori

1031+0150.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 12:49:32    Titlul subiectului: 29533

Wink


1030+1031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.79 kb
 Vizualizat:  de 11120 ori

1030+1031.jpg



0150+1086+1069.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.03 kb
 Vizualizat:  de 11120 ori

0150+1086+1069.jpg



1031+1030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  375.75 kb
 Vizualizat:  de 11120 ori

1031+1030.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 02 Aug 2006 10:21:31    Titlul subiectului: 29746

Asa arata interiorul tatrelor T4D-C/B4D-C prima poza este interiorul T4D-C-ului si a doua poza este interiorul B4D-C-ului. Arata super bine Razz Razz Razz si cred ca este de 10 ori mai confortabil decat la tatrele T4D/B4D. Wink
Nu sunt in Arad sunt in Halle dar de anul viitor din primavara vor fi la noi 9 cupluiri de tratre T4D-C/B4C-C Very Happy



t4d-c innen.jpg
 Descriere:
interior T4D-C
 Mărime fișier:  17.98 kb
 Vizualizat:  de 11087 ori

t4d-c innen.jpg



b4d-c innen.jpg
 Descriere:
interior B4D-C
 Mărime fișier:  17.11 kb
 Vizualizat:  de 11087 ori

b4d-c innen.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Dec/2019
Mesaje: 149

MesajTrimis: Vin 04 Aug 2006 13:19:24    Titlul subiectului: 30007

De la ce vine C-ul ala si care este diferenta dintre ele si un T4D-B4D clasic?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 04 Aug 2006 14:06:10    Titlul subiectului: 30015

De la chopper. T4D-C și B4D-C sunt T4D/B4D cu chopper.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2019
Mesaje: 901
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 11 Aug 2006 20:06:56    Titlul subiectului: 30648

quiksilver a scris:
Ok, dar atunci nu ar insemna sa "traga" doar un vagon? Tin minte ca am mai intrebat asa ceva pe undeva pe forum. Nu cred ca o T4D poate merge cu aceeasi viteza si cu spatele...nu stiu Question
Hai la Oradea sa vezi ca poate. Si ii trag si ambele boghiuri indiferent de sens
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 13 Aug 2006 18:19:53    Titlul subiectului: 30787

Ultima tatra de la ghioroc in casare se afla in depoul UTA


straßenbahn3 arad 101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.73 kb
 Vizualizat:  de 11301 ori

straßenbahn3 arad 101.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2019
Mesaje: 982
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 13 Aug 2006 22:38:40    Titlul subiectului: 30801

Ma intreb cum a fost adus acest vagon de la Ghioroc, adica asa partial demontat sau "intreg"...in alta ordine de idei, cred ca "botul" acestui vagon va fi pus pe o remorca de B4D probabil, asa cum au procedat si cu B4D #149. Sa afli de unde provien acel "bot" de pe 149 cred ca este aproape imposibil.( eventaul daca stii pe cineva din interior) My guess is #175, datorita benzii rosii( de vopsea) de pe partea superioara a parbrizului, insa 175 nu cred ca a fost singurul vagon cu o astfel de banda. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Aug 2006 22:51:30    Titlul subiectului: 30804

Plus că botul lui #149 probabil a fost revopsit după aia că nu se văd urme de sudură.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 14 Aug 2006 19:44:57    Titlul subiectului: 30903

Cateva poze cu tatrele din Arad din 1980.
Poze primite de TRANSURB-Galati de la fiul lui Hans Orleans. Wink



1518.36 do 26-06-80 ex CFR tussen Arad en chemfabr.jpg
 Descriere:
Tatra T4R 125+126
 Mărime fișier:  71.87 kb
 Vizualizat:  de 11233 ori

1518.36 do 26-06-80 ex CFR tussen Arad en chemfabr.jpg



1519.04 do 26-06-80 Arad.jpg
 Descriere:
Tatra T4R 82
 Mărime fișier:  68.37 kb
 Vizualizat:  de 11233 ori

1519.04 do 26-06-80 Arad.jpg



1519.06 do 26-06-80 Arad.jpg
 Descriere:
Tatra T4R 133+132
 Mărime fișier:  76.6 kb
 Vizualizat:  de 11233 ori

1519.06 do 26-06-80 Arad.jpg



1519.12 do 26-06-80 Arad.jpg
 Descriere:
Tatra T4R 93+92
 Mărime fișier:  67.82 kb
 Vizualizat:  de 11233 ori

1519.12 do 26-06-80 Arad.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2019
Mesaje: 982
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 14 Aug 2006 23:33:58    Titlul subiectului: 30927

UAU!!! Nu-mi pot ascunde surprinderea! Vagoanele 82, 133 nu le-am vazut NICIODATA! Sunt nascut in 1985, deci na..am ratat probabil ceva vagoane. Cuplul 125+126 a supravietuit mult, 125 cred ca a fost casat anul trecut. #132, 92, 93 au fost Tatre reconstruite, acum si ele casate, ultimele 2 la Ghioroc. 132 mai apoi a fost cuplat cu 130. #92, inainte de a fi reconstruit stiu ca era "tras" de #101. Apoi , dupa RK, a fost legat de #108.
Poza cu 125+126 este facuta in localitatea Vladimirescu, pe traseul tramvaielor ce duc la Ghioroc. Va imaginati ce priveliste in anii `80 la Ghioroc, cand dinspre Radna si Pancota veneau "sageti", iar dinspre Arad, veneau TATRE! Embarassed Shocked
Inca o chestie. Daca doriti, comparati starea acestor vagoane, cu cea a cuplului #130+132, poza facuta cred la inceputul anilor `90, ca sa vedeti cum pot fi intretinute vagoanele la noi. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 19:11:01    Titlul subiectului: 32011

doar 3 TATRE T4R vor ramane ca piesa de muzeu este vorba despre 109. 127 si 163. Wink Restul se vor tăia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 18:52:50    Titlul subiectului: Tramvaiele TATRA (T4R si T4D/B4D)26 32431

Tramvaiele T4D care au scrisuri nemtesti sunt urmatoarele:
Nr. vag. scrisul nemtesc
903 - Betriebshof Rosengarden
1031- Bad Dürrenberg
1046- Damaschkestr.
1068- Dienstfahrt
1069- Leuna
1085- Probefahrt
1099- Betriebshof Rosengarden
1100- Frohe Zukunft
1107- Sonderfahrt
1111- Merseburg
1120- Heide
1121- Beesen
1123- Leuna
1124- Probefahrt
1125- Dienstfahrt 1126- Leunaweg
1127- Steintor
1129- Sonderfahrt
1159- Trotha
1165- Reileck
1170- Büschdorf
1174- Ammendorf
1189- Merseburg
Arata si super fain cu scrisurile nemtesti. Razz Razz Razz
Voi incerca sa pun poze cu fiecare. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 21:20:18    Titlul subiectului: 32444

marius2 a scris:
1046- Damaschkestr.
1069- Leuna
1123- Leuna
1127- Steintor
Printre Sonderfahrt, Dienstfahrt, Probefahrt si Btf nu stiu care, restul sunt destinatii obisnuite; nu vad de ce sunt scrise cu rosu.
marius2 a scris:
Arata si super fain cu scrisurile nemtesti. Razz Razz Razz Voi incerca sa pun poze cu fiecare. Wink
Poze cu scrisurile nemtesti sau cu tramvaiele ? Sunt inscriptii pe afisaj automatic/electronic sau tablite/placaje ?
Este interesant faptul ca Sonderfahrt apare pe vehiculele (inclusiv istorice) de calatori, in timp ce Sonderwagen apare atat pe cele mentionate, cat si pe utilitare, daca nu sunt Güterwagen (vagon de marfa).
La probe am vazut atat Probefahrt cat si Probewagen.
Pentru scoala: Fahrschule.
Dienstfahrt nu stiu exact la ce se foloseste. Traducerea ar putea fi si "cursa de serviciu", care ar include retragerile sau iesirile din depou fara calatori si alte curse speciale, fara calatori. Bahn traduce in engleza: "non-revenue trip" = cursa fara incasari = fara calatori care platesc.
Btf=Betriebshof=depou
(H)Bf=(Haupt)bahnhof=gara (centrala) (la trasee).
Scuze de off-topic, dar vorba cuiva, suna super-fain Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 21:37:23    Titlul subiectului: 32449

Btf = Depou,
Sonderfahrt = Cursa Speciala
Dienstfahrt=Cursa Tehnica(traducere aproximativa)
Probefahrt=Probe

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2019
Mesaje: 982
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 23:34:30    Titlul subiectului: 32457

Fahrschule apare si la GT4 ex Ulm #12.
Scrisurile apar deasupra parbrizului, pe o banda, intr-un loc special. O poza ar lamuri totul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Dec/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 21:26:17    Titlul subiectului: 32533

Le-am scris cu rosu fiindca asa apare la tramvai.
Si la restul nu sunt "desfiintate" ci doar este rola alba dupa care urmeaza si scrisul.
O poza cu 1107 la care apare Sonderfahrt



1107 Sonderfahrt.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.92 kb
 Vizualizat:  de 10974 ori

1107 Sonderfahrt.jpg



Stra1107.PNG
 Descriere:
Un desen a lui 1107 facut de mine
 Mărime fișier:  12.42 kb
 Vizualizat:  de 10974 ori

Stra1107.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 4 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community