Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobaza Serban Voda

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 09:32:50    Titlul subiectului: *Autobaza Serban Voda 61587

Șoferul de pe IK4 mi-a spus că Garajul Șerban Vodă a fost desfințat din cauză că s-a considerat că gararea autobuzelor acolo produce poluare și zgomot!
O partea din IK4 de acolo au ajuns la Ferentari (unde era și el).
Garajul Șerban Vodă a găzduit și autobuzele "Leyland-Merkavim"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 22:44:32    Titlul subiectului: serb 62863

Iată singurul ,,obiectiv" al RATB din fosta Autobază Șerban - Vodă... restul e garaj Rebu (și nu l-am putut poza din cauza paznicilor).


CARRATB.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.18 kb
 Vizualizat:  de 14913 ori

CARRATB.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 14:45:00    Titlul subiectului: 102289

Uitati o poza cu fostul garaj RATB /REBU.


Picture 0012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.14 kb
 Vizualizat:  de 12998 ori

Picture 0012.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 22:50:35    Titlul subiectului: 102322

La inceput a fost depou de tramvaie - pana la desfiintarea tramvaiului de pe calea Serban Voda, portiunea Sincai - Piata Unirii (1964-65)
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Iun 2012 14:12:28    Titlul subiectului: 156634

Am intrat in Autobaza Serban Voda, fost depou de tramvaie. As avea cateva intrebari la care ii rog pe cei cunoscatori sa-mi raspunda:
Cladirea in care am fotografiat eu (hala) este chiar fostul depou al STB sau a fost construita mai tarziu pentru autobuze?
Cam din ce an dateaza hala?
Ce reprezinta elementii numerosi in forma de tub care sunt agatati de tavan? La ce foloseau?
Va multumesc anticipat si mentionez ca voi scrie pe blogul meu personal un articol despre autobaza care ar trebui clasata ca monument istoric.
Voi indica si sursele informatiilor primite.



DSC03997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  308.01 kb
 Vizualizat:  de 9567 ori

DSC03997.JPG



DSC04002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.36 kb
 Vizualizat:  de 9567 ori

DSC04002.JPG



DSC04010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  325.49 kb
 Vizualizat:  de 9567 ori

DSC04010.JPG



_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 20 Iun 2012 22:54:46    Titlul subiectului: 156640

Halele din imagine sunt cele de pe vremea depoului de tramvaie - nu stiu daca luminatoarele au fost realizate atunci (anii 20-30 cand s-a trecut la tractiunea electrica) sau in momentul cand a devenit autobaza; tubulaturile ramase trebuie sa fie de la sistemul de ventilatie.
Depoul a fost construit pe la 1915 (nu sunt sigur) pentru tramvaiele cu cai, iar pe la mijlocul anilor 20 a fost folosit cu preponderenta de electrice, statut pe care l-a avut pana in 1964-65, cand in urma lucrarilor pentru Magistrala Nord-Sud si reorganizarea circulatiei in Piata Unirii, tramvaiul a fost scos de pe calea Serban Voda - deci, un depou de tramvai nu-si mai avea rostul, asa ca vechiul depou a fost transformat in autobaza pentru noile autobuze achizitionate in epoca - aici trageau Leylanduri, apoi Ik4. Autobaza este desfiintata dupa 1987 iar parcul trimis la alte autobaze. In locul acesteia a ramas un garaj tehnic si ceva servicii, printre care si Serviciul Comercial si Controlul (aici erai invitat sa depui sesizari privind activitatea controlorilor, identificare).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Sep/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2012 21:13:49    Titlul subiectului: 156655

Imagini de arhiva


Depoul Serban Voda - Iesirea tramvaielor cu cai (1929).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.6 kb
 Vizualizat:  de 9486 ori

Depoul Serban Voda - Iesirea tramvaielor cu cai (1929).jpg



Depoul Serban Voda - Statia si o parte din depou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  167.98 kb
 Vizualizat:  de 9486 ori

Depoul Serban Voda - Statia si o parte din depou.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 317
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Dum 24 Iun 2012 13:06:34    Titlul subiectului: 156699

folkfan a scris:
Ce reprezinta elementii numerosi in forma de tub care sunt agatati de tavan? La ce foloseau?
...autobaza care ar trebui clasata ca monument istoric...


Sistemul de ventilatie pentru diagnoza si reparatii. Pe acoperis erau ventilatoarele iar in hala coborau niste trompe de cauciuc dublate de un arc metalic (in genul furtunului de aspirator), care se montau pe gura tevii de esapament, pentru a diminua poluarea.

Avand in vedere situatia actuala a domeniului imobiliar din Bucuresti, slabe sperante ca acel spatiu sa primeasca statutul de monument. In primul rand nici nu are vreo valoare arhitectonica deosebita, nu marcheaza nimic special in peisajul urban.
Totusi, halele ar fi putut fi renovate si oferite ca spatiu cultural, simpozioane, expozitii, concerte, ceva creativ, eventual chiar o sectiune muzeala tematica proprie RATB, mai ales ca muzeul tehnic "Dimitrie Leonida" se afla in apropiere, stim cu totii cata nevoie e de locuri pentru dialog social.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2018 09:06:06    Titlul subiectului: 193266

Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a fost de acord ca Primaria Capitalei sa preia terenul unde se afla autobaza Pipera. Articolul se gaseste aici.

Citat:
CGMB a respins proiectul privind preluarea autobazei RATB Pipera pentru Spitalul Metropolitan

Terenul pe care se află autobaza RATB Pipera nu va fi preluat de Primăria Capitalei, a decis Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Cu toate că în proiectul de hotărâre se precizează că Executivul nu a oferit un răspuns în ceea ce privește solicitarea municipalității pentru transmiterea în subordinea sa a terenului SRTV, la începutul ședinței primarul Capitalei, Gabriela Firea, a susținut că este vorba de ambele terenuri, care ar fi fost unite într-un total de 10 hectare și pe care s-ar fi construit Spitalul Metropolitan și un campus pentru studenții la Medicină.

Proiectul a fost respins cu 32 de voturi „pentru", 18 abțineri și două voturi „împotrivă".

USR s-a abținut de la votul proiectului, în timp ce grupul PNL s-a împotrivit din cauza locației, propunând un teren din Sectorul 6. Firea i-a acuzat de ipocrizie pe consilierii PNL și a spus că este doar un orgoliu politic al liderului PNL București, Cristian Bușoi, care a propus construirea unui Spital Metropolitan în campania sa de la alegeri și care acum i-ar fi pus pe consilieri să voteze împotriva proiectului, fiindcă nu mai este al lui. Edilul l-a ironizat în cadrul dezbaterii, spunând chiar că va numi spitalul după Cristian Bușoi.

„Lângă acest teren care ne aparține (n.r. autobaza RATB Pipera) este acest teren al Guvernului, care fusese dat SRTV pentru construirea unor studiouri care nu au mai fost construite. Vom avea 10 hectare în nordul Capitalei, lângă aeroport, pe care vom putea construi un proiect deosebit. Apoi vom realiza studiul de fezabilitate și am toată deschiderea să mă consult cu grupurile politice. Fac apel public, pentru că am înțeles că, din nefericire, PNL nu dorește să voteze acest proiect, la domnul Ludovic Orban, la Cristian Bușoi, la doamnele din PNL, inclusiv Alina Gorghiu și Raluca Turcan, care și-au exprimat susținerea pentru sistemul medical, la liderul grupului PNL din CGMB, să judece cu gândul la bucureșteni și nu la anumite atitudini politice dintre noi, care sunt firești, dar până la un punct", a declarat Gabriela Firea la începutul ședinței de Consiliu.

Consilierul general din partea PNL, Kanzou Hazem, i-a răspuns primarul Capitalei că nu este vorba de un vot negativ pe proiect, problema fiind doar în ceea ce privește locația. El a menționat că propunerea inițială a grupului a fost un teren din Sectorul 6, unde locuitorii au mare nevoie de un spital.

„Am propus patru locații. (...) Noi ne-am gândit că pentru cei din Sectorul 6 ar fi spitalul municipal. Noi nu am fost împotriva proiectului, am spus doar că avem o problemă cu locația stabilită de dumneavoastră. Întotdeauna vom susține realizarea unui spital, dar avem o discuție cu privire la locație", a spus Kanzou Hasem.

La rândul său, Ciprian Ciucu, consilier general PNL, a atras atenția că este vorba doar despre un „spital ipotetic", întrucât nu există niciun studiu de fezabilitate sau buget stabilit.

În replică, Gabriela Firea a spus că este o ipocrizie din partea consilierilor și a adăugat că nu este de acord să aștepte atât de mult și să discute pe marginea unui proiect fără să îl și pună în aplicare.

„Ipocrizie, ne-am lămurit. Orice persoană care a lucrat deja un an și jumătate în CGMB avea datoria de a studia regulamentul. Ați fi găsit acolo că primarul general are întreaga autoritate să propună proiecte în CGMB, iar consilierii să voteze. Nu sunt de acord să stăm patru ani de zile să organizăm forumuri, seminarii. Cetățenii ne spun că pe primul loc este sănătatea. Este nevoie urgentă de un spital de mari dimeniuni în Capitală. Nu trebuie să stăm cu mâinile în sân și să nu facem nimic", a spus Firea. Edilul i-a promis consilierului Kansou Hazem că va construi un spital în Sectorul 6, așa cum a propus PNL, dacă votează proiectul privind Spitalul Metropolitan.

„Dacă aprobați acest prim pas pentru Spitalul Metropolitan, îmi dau cuvântul că facem spital și în Sectorul 6. Îmi dau cuvântul de onoare, luni vă aștept la birou", a subliniat Firea.

Edilul i-a criticat pe consilierii PNL, spunând că este vorba de un orgoliu politic al liderului PNL Cristian Bușoi, care a avut inițiativa proiectului în campania electorală, iar acum i-ar obliga pe consilierii generali să voteze împotrivă fiindcă nu mai este proiectul său.

„Este doar un orgoliu politic al domnului Cristian Bușoi. Că dacă votează, îi dă afară domnul Bușoi, Bușoi este dușmanul Spitalului Metropolitan. Bușoi gândește mărunt, mic, ca în anii 1990", a spus Firea, ironizându-l pe liderul PNL București, spunând că va numi Spitalul după el.

Grupul USR s-a abținut de la vot, ceea ce a și dus la respingerea proiectului. Roxana Wring a motivat alegerea prin faptul că nu există suficiente informații referitoare la proiect, mai ales că în expunerea de motive se precizează că Guvernul nu a dat un răspuns solicitării pentru terenul SRTV, iar edilul susține în ședință altceva.

„Astăzi (miercuri, n.r.) am aflat că de fapt este vorba despre ambele terenuri. Trebuie să acționăm în baza informațiilor care ni se dau, de acord. Cu toate că suntem de acord cu acest proiect, aș fi preferat să ni se dea toate detaliile înainte de această discuție, să ascultăm și punctul de vedere al colegilor de la PNL care se pare că au altă abordare. Noi o să ne abținem. Sunt multe întrebări pe care vrem să le punem și vrem să primim răspunsuri într-un alt cadru", a spus Roxana Wring în cadrul dezbaterii.

Nemulțumită de rezultatul votului, Gabriela Firea a acuzat opoziția că a votat din nou după interese politice și că nu poate depăși ura politică.

„S-a dovedit care consilieri votează fără un alt interes politic. Dar rămâne votul. Adevărul este exprimat prin vot. Faptul că v-ați opus unei etape a realizării unui proiect important pentur Capitală arată că nu puteți depăși ura", a spus Firea.

În proiectul de hotărâre se preciza că Executivul nu a dat niciun răspuns în ceea ce privește solicitarea Primăriei Capitalei de a transmite în subordinea sa un teren al SRTV.

„Menționăm faptul că a fost luată în calcul această posibilitate (n.r., de relocare a autobazei RATB) deoarece, prin H.C.G.M.B. nr.295 din data de 19.07.2017, a fost făcută o solicitare către Guvernul României în vederea transmiterii imobilului situat în Șoseaua Pipera nr. 63-65, sector 2, din domeniul public al statului și admnistrarea Societății Române de Televiziune în domeniul public al municipiului București, solicitare care nu are nicio finalitate în acest moment", se arată în expunerea de motive a proiectului.

Terenul din Șoseaua Pipera nr. 55, Sector 2 are o suprafață de 53.470 de metri pătrați.

Într-o notă transmisă Primăriei Capitalei, RATB a comunicat că poate reloca autobaza Pipera, acest lucru urmând să se facă în termen de 1 an.

În ședința din 19 iulie anul trecut, CGMB a aprobat transmirea unei solicitări către Guvern de a emite o hotărâre prin care să transmită în subordinea sa un teren al Societății Române de Televiziune pentru construirea Spitalului Metropolitan.

Spitalul Metropolitan va avea 2.000 de paturi și va fi realizat "de la zero", cu secții de oncologie, radioterapie, neurologie, terapie intensivă, recuperare medicală și mari arși.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community