Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasajul superior Podul Grant

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2008 14:12:20    Titlul subiectului: *Pasajul superior "Podul Grant" 88588

O carte foarte interesanta pe care am cumparat-o prin '97 de la Muzeul CFR se numeste "Construcții pentru transporturi în România", editată de Centrala de Construcții Căi Ferate CCCF București in 1986.
Autori sunt Dumitru Iordănescu și Constantin Georgescu.
Cartea contine informatii mai mult decat interesante despre evolutia transporturilor in Romania de la inceputuri si pana in prezent.

Iata aici capitolul dedicat celebrului Pod Grant



2-218.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.76 kb
 Vizualizat:  de 24009 ori

2-218.jpg



2-219.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.4 kb
 Vizualizat:  de 24009 ori

2-219.jpg



2-220.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.88 kb
 Vizualizat:  de 24009 ori

2-220.jpg



2-221.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.39 kb
 Vizualizat:  de 24009 ori

2-221.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2008 14:13:28    Titlul subiectului: 88589

Alte pagini


2-222.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.3 kb
 Vizualizat:  de 24005 ori

2-222.jpg



2-223.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.32 kb
 Vizualizat:  de 24005 ori

2-223.jpg



2-224.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.37 kb
 Vizualizat:  de 24005 ori

2-224.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2008 19:42:48    Titlul subiectului: 88619

Sunt cum nu se poate de binevenite aceste pagini de istorie. Pasajul Grant este in stransa legatura cu dezvoltarea strazii Turda si a Cartierului Crangasi si nu in ultimul rand de linia de tramvai 41. Pana la finalizarea lucrarilor la pod s-a realizat o bretea de linie de tramvai pe str. Turda pana la Calea Grivitei, traseu ce lega baza podului cu Piata Scanteii. (prima statie terminus a lui 41 a fost Turda). Dupa finalizarea lucrarilor la pod, linia a fost prelungita pe pod pana la inceputul caii Crangasi; dupa terminarea lucrarilor de largire si modernizare a Caii Crangasi, tramvaiul a mai fost prelungit cu inca o statie, pana la Piata Crangasi.

Vechi si nou intr-o poza din colectia Dan Vartanian, originalul si multe alte fotografii binecunoscute aici http://www.flickr.com/photos/danvartanian/168454853/sizes/o/in/set-72157594166834095/



Podul Grant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.5 kb
 Vizualizat:  de 23980 ori

Podul Grant.jpg



Podul Grant nou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.27 kb
 Vizualizat:  de 23980 ori

Podul Grant nou.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 13 Feb 2008 21:13:38    Titlul subiectului: 88623

Intr-adevar, pasajul Grant este o importanta lucrare de constructii si care a fost, poate, printre cele mai bine realizate din punct de vedere tehnic si practic. Este o constructie importanta si intr-adevar nu trebuie trecuta in uitare datorita constructiilor la mult mai celebrul pasaj Basarab. Pana va fi finalizat acest pasaj nou, pasajul Grant ramane cea mai bine pusa la punct constructie din Bucuresti si, fara indoiala, una dintre cele mai importante din tara. Deasemenea si din punct de vedere estetic lucrarea este frumos realizata.

Multumiri colegilor pentru informatiile publicate aici. Sunt intr-adevar lucruri despre care e bine sa nu uitam si care inseamna mult pentru Romania in general. Consider maniera de prezentare aleasa ca fiind deosebit de buna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvanl



Data înscrierii: 01/Mar/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2009
Mesaje: 7
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Mar 2008 19:14:46    Titlul subiectului: perspectivă 89817

Sigur că, în contextul bucurestean, Pasajul Grant este unic nu doar ca importantă, ci si ca anvergură. Nu pot să uit, însă, cât m-a dezumflat când, venit momentul ca trenul de Brăila, în care mă aflam alături de un italian să treacă pe sub pasaj, mi s-a spus ceva la modul "pasaje din astea se fac unu' pe săptămână la noi"...
Oricum, de remarcat timpul relativ scurt al constructiei, 18 luni, însă nici executia nu a fost neapărat de calitate:
"Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA) solicitase "in mod expres" impermeabilizarea betonului dalei prin tratare cu o pelicula de rasini sintetice, lucru pe care constructorii "l-au omis". Nici hidroizolatia de sub calea de tramvai nu a fost inlocuita o data cu schimbarea caii, dupa cum nu a fost refacuta nici pe zona rutiera."
(articol complet : http://stiri.kappa.ro/social/podul-grant-la-a-patra-reparatie-capitala-in-11-ani/stire_32932.html)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Lun 10 Mar 2008 21:03:43    Titlul subiectului: Re: perspectivă 89879

razvanl a scris:
"Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA) solicitase 'in mod expres" impermeabilizarea betonului dalei prin tratare cu o pelicula de rasini sintetice, lucru pe care constructorii "l-au omis". Nici hidroizolatia de sub calea de tramvai nu a fost inlocuita o data cu schimbarea caii, dupa cum nu a fost refacuta nici pe zona rutiera."
La ultimele lucrari de modernizare a pasajului (acum 2 ani) s-a rezolvat partial problema cu acumularea apei in suprastructura de beton, prin realizarea unor canale de colectare a apelor pluviale atat pentru partea carosabila, cat si pentru calea de rulare a liniei 41.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2009 19:40:45    Titlul subiectului: 109609

Podul Grant poza preluata de pa www.orasul.ro


8%20Podul%20Grant[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.41 kb
 Vizualizat:  de 23245 ori

8%20Podul%20Grant[1].jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Vin 13 Noi 2009 13:54:55    Titlul subiectului: 119966

O fotografie din cartea Bucuresti-Monografie, in care se gaseste aceasta poza cu inaugurarea Podului Grant, cartea a aparut in anul 1985, la Editura Sport Turism


PB130001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.44 kb
 Vizualizat:  de 22167 ori

PB130001.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community