Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Cluj. Istoric și modificări
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2018 05:30:06    Titlul subiectului: 194443

Citat:
Am avut ocazia sa vizitez mai multe orase din Anglia si este la fel. Banda pentru mijloacele de transport in comun este poate chiar mai ingusta decat cea din imaginea postata mai sus

Fireste, este o practica vizibila in mai toata Europa. Ciclismul urban are, in general, o viteza medie de circa 16km/h. Transportul public, intre timp, are o viteza medie operationala de circa 16km/h...
Citat:

Cine a fost PROSTUL care a avut ideea sa faca culoar unic+banda pentru bicle in acelasi loc ?

In mod sigur unul care a calatorit prin Europa sau cel putin e la curent cu bunele practici in domeniu, poate chiar un biciclist. Categoric nu un sofer inrait...
Merita subliniat ca desemnarea spatiului rutier pentru transport public si ciclism este incetatenita la Cluj, fiind vizibila inca din anii '90, cand s-a facut culoarul dedicat spre rasarit, de la Primarie la Somesul.

_________________
www.macicasanul.com


Ultima modificare efectuată de către macicasan la Mar 17 Apr 2018 09:59:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2018
Mesaje: 6749
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2018 06:59:42    Titlul subiectului: 194444

Si daca un biciclist merge cu 10 km/ora si un troleu cu 20 km/ora, iar pista de bicle din Cluj la care am facut referire, de care toti sunteti fascinati, este ingusta, atunci troleul sta in spatele bicicletei si merge cu 10 km/ora ? Laughing Laughing Laughing

macicasan a scris:
Merita subliniat desemnarea spatiului rutier pentru transport public si ciclism este incetatenita la Cluj, fiind vizibila inca din anii '90, cand s-a facut culoarul dedicat spre rasarit, de la Primarie la Somesul.

Ma lasati in pace cu aerele voastre vest-europene ?
Treziti-va la realitate suntenti la fel de balcanici cu restul tarii. Vin destul de des la Cluj. Mergand cu troleul 5 de la gara spre centru, stradutele alea pe unde o ia troleul, imediat dupa Piata Garii, arata............foarte europene. La fel si casele Laughing
Unde ati mai pomenit in vestul Europei ca linia de inalta tensiune sa mearga deasupra raului, asa cum este cazul Somesului, in Cluj ? Fix in buricul targului avem linie de inalta tensiune deasupra apei. Foarte "estetic" Laughing
Revenind la transport in comun din Cluj, pe masura ce merg la Cluj ma conving ca nu este decat..........multa fala. Sigur, pentru cei care se plimba putin in tara, cad in fund cand vad stirile despre Cluj. Dar eu, avand rude in Ardeal si mergand destul de des pe acolo vad clar ca nu este perfect.
Dar ne place sa fim fuduli...........

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Mar 17 Apr 2018 08:24:16, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 22/Iun/2018
Mesaje: 500
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2018 08:21:09    Titlul subiectului: 194448

Ca biciclist, nu m-as risca sa merg pe aceeași banda cu un troleu sau un autobuz. Exista riscul sa fiu scos efectiv de pe banda. Mai ales la un viraj al autobuzului.

Bine, pentru cineva care are o cursiera sau un Mountain Bicke, pe care poți prinde viteza, sa ții pasul cu troleul, ar fi ok. Dar nu pentru copii și vârstnici, care nu prind mai mult de 10-12 km/h cu bicicletele.

Nu e prea ok sa faci în spate o coloana de trolee și sa le ții la 15 km/h.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Iun/2018
Mesaje: 6749
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2018 11:06:29    Titlul subiectului: 194452

Exact la asta am vrut sa ma refer.
Pe bulevard este sens unic. In cealalta directie este numai acest culoar unic+bicla.
Normal este sa fie marcat corespunzator, pe langa trotuar, pista de bicle cu latimea de 1 metru, asa cum este la Geneva de exemplu (Elvetia).
Noi ne dam vest europeni ("ce tari suntem noi, avem piste din anii '90..."), dar nu luam decat prostiile din Vest.
Transportul in comun trebuie sa aiba culoarul unic, bicla trebuie sa aiba pista, individualizata atat de culoarul unic folosit de transport in comun cat si de trotuare.
In caz contrar nu poti asigura fluenta nici a transportului in comun, nici buna circulatie a biciclistilor.
Dar..........sa ceri romanilor sa gandeasca..........este o miniune imposibila Laughing



Geneva, 6-7 decembrie 088.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.62 kb
 Vizualizat:  de 413 ori

Geneva, 6-7 decembrie  088.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iun/2018
Mesaje: 1070
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2018 22:56:27    Titlul subiectului: 194461

Mai Emile, te aprinzi repede...trebuie sa vii mai des la Cluj! Diferenta dintre Valahia si Ardeal este respectul dintre oameni...fotografiam configurarea retelei din capatul de linie de la Gheorgheni si niste tineri traversau strada prin coltul strazii. Desi nu era trecere de pietoni, ei au trecut iar o masina cu numere de IS i a claxonat repede...parca ar fi concurs! Un biciclist din spate venind in viteza urla...” un gunoier din Iasi nu are loc de voi”! Au gresit ambele parti! Categoric

Poate e o prostie dar daca parcurgi urmatorul articol ar putea fi o explicatie

http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/adn-ul-romanilor-transilvania-mai-apropiat-austriecilor-decat-muntenilor-moldovenilor-1_58c097625ab6550cb82627cf/index.html


Nu ma intelege gresit, nu sunt clujean, dar orasul ala, cu bune si rele, poate fi un exemplu pt toate orasele, atat cele din Ardeal cat si cele de dincolo de Carpati!

Nu cunosc orase din tara cu linie dedicata transportului in comun..cu mici exceptii...aici oamenii chiar sunt draguti si au rabdare unii cu altii, se respecta...bineinteles ca exista si exceptii...sau sa nu crezi ca nu am vazut oameni galanti in Bucuresti...o reduc doar la educatie, fara a adanci discutia in zone geografice...

PS Multi oameni faini de pe forum sunt de dincolo de Carpati (inclusiv cei din bord)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Pagina 17 din 17

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community