Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzul TANDEM DAC318 ET

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 16:14:03    Titlul subiectului: Troleibuzul TANDEM DAC318 ET 21973

Am mai vorbit despre el dar nu am retinut: a circulat acest troleibuz in Bucuresti? Ce nr. de inventar a avut?
Multumiri pt. pliante lui Laurentiu Brindusoiu.



bus 0105.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.54 kb
 Vizualizat:  de 17030 ori

bus 0105.JPG



bus 0107.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.67 kb
 Vizualizat:  de 17030 ori

bus 0107.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 19:26:46    Titlul subiectului: 21999

Pot sa va confirm ca Tandem-ul a fost garat o perioada foarte lunga de timp la depoul Nitu Vasile (sigur in perioada 1987-1988). O nota pe care am gasit-o in arhiva personala (datata 18.01.1988) mentiona ca la data respectiva era pe butuci. Eu personal nu am vazut niciodata troleibuzul acela in trafic normal de calatori. Atita timp cit a stationat la Nitu Vasile nu a avut numar de parc ITB. Singurele (rare) situatii in care iesea in circulatie (ceea ce am vazut eu) avea placa de linie pe care scria fie Tandem 001 (ca in imagine) fie Probe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
serban



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 29/Apr/2014
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 15:55:23    Titlul subiectului: 75411

Iata un articol din ziarul Romania Libera, din data de 18.10.1984:

In zilele care au trecut de la deschiderea Tirgului International Bucuresti atentia vizitatorilor a fost atrasa si de troleibuzul de foarte mare capacitate "ROCAR-TANDEM 318 ET". Cu ajutorul tehnicianului Mircea Iordache, de la Intreprinderea de autobuze Bucuresti, consemnam si citeva caracteristici. Acest vehicul articulat are 4 axe (2 motoare si 2 directoare), destinat fluxurilor mari de pasageri din marile centre urbane, avind o capacitate maxima de transport de 200 locuri. Dotarea cu variator cu tiristori (chopper) si recuperarea energiei de frinare conduc la economii energetice in timpul exploatarii de circa 20-30 la suta fata de modelele anterioare. Diametrul minim de virare al troleibuzului fiind egal cu cel al troleibuzului "solo" (18 m), permite exploatarea sa sigura, nefiind necesare modificari sau adaptari ale retelei stradale. Echiparea optionala a troleibuzului cu cu grup de deplasare autonoma cu motor cu ardere interna racit cu aer (tip TA2-OLTCIT) permite deplasarea lui cu o viteza de 15-20 Km/h pe o distanta nelimitata, asigurindu-se astfel descongestionarea traficului in caz de avarie a vehiculului sau a retelei electrice. De asemenea, aceasta dotare permite gararea in depouri fara retea electrica de contact . Mai mentionam ca troleibuzul a fost realizat de colectivul Intreprinderii de autobuze Bucuresti in colaborare cu centrul de cercetari stiintifice si inginerie tehnologica auto (C.C.S.I.T.A.) Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 21:13:32    Titlul subiectului: 75440

Toată viața lui (foarte scurtă, de altfel), acest troleibuz a locuit la Depoul Berceni. Cu toate că arăta frumos, avea o problemă destul de gravă... nesincronizarea celor 2 motoare. Practic, în probe nu au reușit să-l facă să meargă decât cu unul dintre motoare și cu maxim 40 km/h. Când se depășea această viteză intra și motorul al 2lea și ... ieșea fum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2018
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2007 17:28:03    Titlul subiectului: Troleibuzul TANDEM DAC318 ET 75631

O scurta perioada, sept-dec 84 am fost detasat la AUTOBUZUL si am vazut live acest troleu pe pista de probe. Stiu sigur ca la buclele de intoarcere de la ambele capete ale pistei de probe aproape totdeauna ii sareau captatorii, oarecum nu se putea incadra in viraje in concordanta cu axa spate, ceva de genul asta. Oamenii de la uzina au lucrat foarte mult la el in ultimele zile inainte de a fi tractat la TIB. Inainte de prezentarea lui s-a lucrat in general foarte mult la vehicul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 10 Feb 2007 16:27:08    Titlul subiectului: Re: ROCAR TANDEM 75727

Cel mai des eu l-am vazut pe traseul actual al liniei 74 (Emil Racovita). Pot confirma ca - pentru probe - era incarcat cu dale de beton.
In depoul Nitu Vasile (Berceni), de obicei era garat imediat dupa poarta 1 (inainte de intrarea in statia de spalare). Acolo a fost garat si 7335 pina sa primeasca numar de parc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Feb 2007 11:31:21    Titlul subiectului: 75739

Se plimba prin Berceni. Poza e facuta la capatul lui 74.
Bercenarii pasionati de troleibuze au fost putin privilegiati: pe acolo se testau prototipurile URAC si ROCAR (iar la capatul Resita putei sa vezi "marfa" de export a ROCAR)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community