Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze ROMAN 111
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 12:40:46    Titlul subiectului: Autobuze ROMAN 111 5624

1. Am gasit un autocar care la prima vedere parea banal...
2. ...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine.



BUS-0231.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.97 kb
 Vizualizat:  de 42796 ori

BUS-0231.jpg



2bus-0238_463.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.59 kb
 Vizualizat:  de 42077 ori

2bus-0238_463.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 15:52:40    Titlul subiectului: 5643

Catalin Ghita a scris:
...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine.
E un ROCAR interurban 111 cu puterea motorului de 192 CP, desi aceasta inscriptie nu am mai vazut-o, iar autobuzele de acest tip oricum nu sunt urbane...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 16:35:18    Titlul subiectului: Autobuze ROMAN 111 21979

Cunoasteti foarte bine aceste autobuze, folosite in special pt. transportul interurban de persoane.
Iata fisa modelului ROMAN 111 RDT
Caracteristicile complete:
AUTOBUZ ROMAN 111 RDT
Lungimea, mm 11365
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 2975
Inaltimea podea, mm 918
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm -
Ecartament spate, mm 1761
Ampatament, mm 5750
Raza minima de viraj, m 9,5
Greutatea proprie, kg 9350
Sarcina utila, kg 5650
Greutatea totala, kg 15000
Locuri pe scaune 56
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp -
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata cu 6 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 6,7
-II 3,86
-III 2,34
-IV 1,44
-V 1
-VI 0,82
mers inapoi 6,31
punte spate 5,44
Presiunea in pneuri:
-fata 7,5
-mijloc -
-spate 7,5
Dimensiuni anvelope 1000*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h -
Nr. anvelope 6



bus 0126.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.54 kb
 Vizualizat:  de 44718 ori

bus 0126.JPG



bus 0024.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.17 kb
 Vizualizat:  de 44718 ori

bus 0024.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 14:53:33    Titlul subiectului: 22583

Din câte se spunea pe forum, viteza maximă a unui Roman 111 e de 90 km/h. În 1990, când am fost în Ungaria, la Hajduszoboszlo, am călătorit cu un asemenea Roman (32-BH-911) care, conform vitezometrului avea peste 100 km/h. pentru a aprecia cam care era vitaza reală, precizez că autobuzul era în ultima treaptă de viteză (cred că a V-a) iar turometrul arăta cam 2200-2300 RPM.
Cum se numește MAN-ul din care provine Roman 111? cel din care provine Roman 112 e MAN 750.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 720
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 16:14:49    Titlul subiectului: 22587

Un autobuz ROMAN, exact ca cel din poza de mai sus, cu aer conditionat, cu tot, facea curse regulate pe relatia Budapesta - Miercurea Ciuc. L-am zarit in autogara Nepstadion. Oare sa fie exemplarul din catalogul ROCAR?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 13:50:30    Titlul subiectului: 22770

B15CTI, l-am fotografiat noi acum câteva luni, pe întuneric, lângă Depoul Berceni!

Am dat peste un Roman 111 cu semnalizatoare de... tramvai Ep!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 23:26:46    Titlul subiectului: 24693

O delicatesa
http://www.konrad-auwaerter.de/datenbank/oeffentlicher_bereich/bilder_alle_nach_hersteller/anz_bilder_tabelle.php (EXTRA Very Happy Razz )
http://www.hessbrueggen.de/oldtimer_anzeige.0.html?datensat
http://www.omnibusclub.de/z=66



MAN 535 HO.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.01 kb
 Vizualizat:  de 42904 ori

MAN 535 HO.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 329
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 23:04:18    Titlul subiectului: 0000 25596

MAN 535 HO
http://www.olafs-fotoseite.de/B01000.html
ce nu suportam la roman-urile 111 astea era lipsa geamurilor de ventilatie, era un chin cand mergeam la tara. si erau si lente, cred ca nu s'au echipat prea multe cu motor de 240 CP la intern.


Ultima modificare efectuată de către Acier la Sâm 17 Iun 2006 23:21:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 23:11:11    Titlul subiectului: 25597

http://konrad-auwaerter.de/datenbank/oeffentlicher_bereich/fz_anzeige_einzel/anz_fz_einzel.php?e_id=504
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 00:55:32    Titlul subiectului: 25892

Roman 111 RD (T, M) a fost totusi un autubuz romanesc interurban destul de reusit. Pacat ca stilul nostru de romani economi a taiat destul de mult din calitatea modelului de MAN de la care s-a pornit. n momentul de fata e total depasit, in primul rand tehnic. La confort, un RDT ingrijit inca mai face fata. Oricum, a fost mai reusit decat ROMAN 112 RDC/RDT - marea realizare a lui Ceasca, pullman-ul romanesc care arunca tot uleiul pe esapament cand ii veneau dracii turbinei. RDT-ul 112 cica trebuia sa inlocuiasca in timp 111-urile la "interurban"...
Mama ei de treaba... Ce bine arata Man-urile originale, ce lucratura fina, si ce cotete au facut ROCARUL din copia lor... Numa' cand ma uit la scaunele alea ma iau zambalacii...
Totusi, din fotografii eu unul vad ca puntea spate e mai putin lata? cauciucurile intra mai mult in interior, fata de 111-le nostru standard. Unde e explicatia, aveau presupun alta punte decat RABA... dar ma asteptam ca puntea de RABA de pe 111 sa fie la randul ei o copie dupa puntea originala a acestei masini... si nu-mi prea pare a fi.
+ daca inteleg eu bine pasareasca de la poza, masina ar avea 160 CP...? Parca 111 avea 192 CP standard
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:35:01    Titlul subiectului: 29319

Roman 111 RDT au majoritatea punți AB, însă se mai găsesc și unele cu punți RABA.

Iată ce am găsit peste drum de Autogara Filaret... după număr pare al autogării. Nu credeam că mai au așa ceva!
Utilajul are uși manuale, anvelope tubeless, punte spate AB, semnalizatoare laterale originale și lunetă improvizată din geam de Roman 112 (Dac 112 UD).
Estimez că este fabricat la mijlocul anilor '80.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:30:39    Titlul subiectului: 30391

Iată un Roman 111 în stare excelentă, prin 2004, în zona Filaret...


BUS-0046.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.38 kb
 Vizualizat:  de 44239 ori

BUS-0046.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 03:40:48    Titlul subiectului: 32382

Admirându-mi colecția de poze am dat de unul "asezonat", in P-ța. Unirii, dar pe cealaltă latură a ei:

Și o poză recentă cu alt Roman, de data asta pe Str. Turnu Măgurele:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 720
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 11:56:29    Titlul subiectului: 32492

Prins săpt. trecută.


Kép(15).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81 kb
 Vizualizat:  de 44057 ori

Kép(15).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 18:32:45    Titlul subiectului: 33981

Și un 111 RDT-M la Autogara Obor:
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=152650

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Sep 2006 19:18:21    Titlul subiectului: 34253

UItati-va cu atentie la acoperisul masinii. Veti vedea echipamentul de AC (SAFKAR turcesc) ce nu a fost initial acolo, ci a fost montat odata cu modernizarea masinii (de altfel are multiple imbunatatiri fata de cum a iesit din fabrica, undeva in *96 sau *97).
Deci, se poate, unde e bunavointa si pasiune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 06 Ian 2007 16:11:21    Titlul subiectului: 42789

La Buzau am vazut foarte multe autobuze Roman 111RDT, majoritatea in stare buna sau chiar foarte buna.


DSC04870.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.17 kb
 Vizualizat:  de 42414 ori

DSC04870.JPG



DSC04925.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.79 kb
 Vizualizat:  de 42414 ori

DSC04925.JPG



DSC04927.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.66 kb
 Vizualizat:  de 42414 ori

DSC04927.JPG



_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 16 Mai 2008 18:15:30    Titlul subiectului: 93478

Pina de curind era in Arad un astfel de autobus ce apartinea de http://www.tehnodomus.ro/index.php dar in ultimul timp nu l-am mai vazut, chiar acum cind am dorit sa-i fac niste poze. Era folosit pentru transportul muncitorilor la si de la santiere, cu regret am observat ca de o luna se folosesc dubele in locul acelui autobus Roman 111 Crying or Very sad
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2008 19:08:32    Titlul subiectului: 98943

Azi am avut surpriza sa dau peste un autocar Roman 111, carea parea intr-o stare de functionare destul de buna. Pozele le-am facut in apropiere de statia de metrou Aparatorii Patriei din Bucuresti.


Captured 2008-9-29 00011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.89 kb
 Vizualizat:  de 40330 ori

Captured 2008-9-29 00011.JPG



Captured 2008-9-29 00012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.55 kb
 Vizualizat:  de 40330 ori

Captured 2008-9-29 00012.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Dec/2018
Mesaje: 387
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 11:36:16    Titlul subiectului: 115570

Am gasit o poza interesanta pe un forum:
http://i634.photobucket.com/albums/uu63/villy_v2002/Poze%20ceva%20mai%20noi/busbaiamare.jpg
(am salvat poza, daca se intampla ceva cu linkul, o pot posta direct, acum n-am vrut pe motive de copyright)
Ce ziceti? E un Roman cu faruri si grila de MAN, sau sa fie un MAN adevarat, adus SH de undeva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 12:51:24    Titlul subiectului: 115585

Judecând după aspect, autobuzul din dreapta este un MAN original. Greu de crezut ca cineva să fie atât de pasionat încât să modifice un fața unui Roman să arate ca un MAN original:
-mască în formă de trapez isoscel cu baza mare sus și baza mică jos cu colțurile rotunjite; vă aduceți aminte că și majoritatea IK 4 (derivate din MAN) aveau aceeași formă a măștii? Element tipic MAN; în plus și scrie MAN
-faruri dreptunghiulare; Roman a utilizat acest tip de faruri la un număr redus de autobuze, ulterior preferându-se înlocuirea acestora cu unele care ori semănau leit cu cele de Bucegi, ori erau chiar de Bucegi

Referitor la puntea RABA. Asemenea autobuzelor Roman 112, și Roman 111 aveau două tipuri de punți motoare:
-cu butuc subțire și, dacă nu greșesc, cu ax lung; aceea ar putea fi puntea MAN originală; eu am văzut foarte puține astfel de Romanuri 111
-cu butuc gros; punte RABA sau AB; întrebarea este dacă la Romanurile cu butuc gros pe care scrie AB toată puntea este AB sau doar capacul? De ce zic asta? Sunetul punții motoare este identic cu cel al Ikarusurilor de generație mai nouă ori, Ikarusul nu are altăpunte motoare decât RABA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 16:48:52    Titlul subiectului: Re: 0000 121403

Acier a scris:
MAN 535 HO
http://www.olafs-fotoseite.de/B01000.html
ce nu suportam la roman-urile 111 astea era lipsa geamurilor de ventilatie, era un chin cand mergeam la tara. si erau si lente, cred ca nu s'au echipat prea multe cu motor de 240 CP la intern.
Probabil ai nimerit unele din modelele fara geamuri de aerisire insa majoritatea aveau asa ceva indeosebi pe partea stanga aveau si trape pe plafon insa nu faceau fata in zilele calduroase sau mai ales daca era aglomeratie(ar fost bun niste ACdar de unde)cat despre viteza de deplasare Roman111 nu sta rau depinde insa de cine conduce si starea tehnica a fiecarei masini in parte
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 17:57:39    Titlul subiectului: Re: Autobuze ROMAN 111 121406

Catalin Ghita a scris:
1. Am gasit un autocar care la prima vedere parea banal...
2. ...dar cand m-am uitat mai atent la inscriptia de pe el am observat ca e un pic mai neobisnuit, cel putin pentru mine.
Autobuzul apartinea fostei Mondotrans Targoviste acum de cand au fost preluati de Atlassib nu mai stiu si cred ca e unul din acele autobuze vechi Roman111RD care au fost recarosate prin "95-"96 aceasta practica fiind utilizata de mai multe societati de transport la acea vreme.Aparent o solutie economica de modernizare a masinilor, insa ele nu se compara cu un Rocar111RDT origina,l motoarele fiind net inferioare, iar interiorul se poate observa si in fotografia lui Catalin, contine aceleasi canapele din anii "80
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 21 Sep 2010 21:08:03    Titlul subiectului: Autobuzul RD-111 133809

Ca design in partea din fata pare destul de reusit.
Legat de "RD-111"- "simbolul" transportului interurban de calatori din anii 80'-90', stiu ca avea si "silocou" pentru incalzirea salonului. Insa, de multe ori acest "silocou" nu functiona. Din cate am aflat, era compus dintr-o bobina electrica, care producea o scantee. Aceasta scantee aprindea motorina injectata, se forma o flacara, care incalzea apa. Apa astfel incalzita era impinsa cu o electropompa prin conducte si radiatoare de fonta (cate un radiator la 2-3 scaune).
Si tot de "RD-111": in "mersul autobuselor" 1989-1991, se preciza ca din 1984 s-a generalizat autotaxarea pe autobusele ITA. Acele compostoare montate pe autobuse (prin 1995 le-am mai vazut) cica se blocau automat la plecarea autobusului din statie. Intrebare: care era acel "sistem" care le bloca automat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 16:07:18    Titlul subiectului: 134142

Citat:
Si tot de "RD-111": in "mersul autobuselor" 1989-1991, se preciza ca din 1984 s-a generalizat autotaxarea pe autobusele ITA. Acele compostoare montate pe autobuse (prin 1995 le-am mai vazut) cica se blocau automat la plecarea autobusului din statie. Intrebare: care era acel "sistem" care le bloca automat?
La compostoarele clasice, stifturile formeaza corp comun cu "butonul" pe care pasagerii il apasa. La perforatoarele amintite mai sus e posibil ca, prin apasarea butonului sa se inchida un circuit electric iar stifturile care perforeaza biletul sa fie comandate de un electromagnet. Daca e asa cum presupun, blocarea compostoarelor se putea face cum nu se poate mai simplu: li se taia alimentarea cu energie electrica prin actionarea unui comutator aflat langa sofer si atunci, degeaba pasagerul apasa pe buton: aparatul neprimind curent, nu isi mai facea treaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community