Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 117 UD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 8713
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Iun 2006 00:02:46    Titlul subiectului: 25315

Tipica pentru autobuzele si troleibuzele DAC construite in anii '80. Inclusiv portita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 22 Iun 2006 01:29:34    Titlul subiectului: 26064

Am dat de Dac-ul 117UD ,,civil", B-21-AYG... deci acum știm o poarte din traseul lui: Str. Luică, Bd. Obregia, Str. Nițu Vasile, P-ța. Sudului, Cal. Văcărești
La intrarea pe Bd. Oregia oprește în stația RATB a lui 313 (!) unde lasă câțiva călători!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 366
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 22 Iun 2006 03:04:58    Titlul subiectului: 26066

la 117 verde cu crem: farurile de ceata nu sunt originale, sunt luate de la un Bucegi.
e facut inainte de 87 pentru ca glisierele geamurilor laterale sunt din aluminiu, la fel si ramele lampilor de plafon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 14:57:58    Titlul subiectului: 27573

Uitați-vă, din nou, la poza lui Silviu:

Pe trapa din față se ală un mic "amănunt", dar relevant pentru vechimea autobuzului: sigla TV. Deci, autobuzul respectiv a fost produs pe vremea când Rocar se numea Tudor Vladimirescu. De fapt, denumirea completă a autobuzului de mai sus e TV DAC 117 UD. Suspect mi se pare motorul acela de 240 CP, care, sigur, nu e românesc. Din cele afirmate pe forum, rezultă că s-au fabricat 4 tipuri de motoare de autobuz și camion:
-135 CP (licența Saviem) pentru DAC 6135, TV 20 U(D) și, cred că pentru unele modele de Roman
-192 CP (licență RABA-MAN - corectați-mă dacă greșesc), numai pentru autobuze
-219 CP (licență RABA?); numai pentru camion; 6 cilindri în linie, dar înclinați
-256 CP (licența???) - întâlnit pe modelul Roman 111 RDT-M
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 19:53:30    Titlul subiectului: 27614

In afara de motorul Saviem, rstul sunt licente MAN, dar denumote de soferi Raba pentru ca la noi se foloseau piese unguresti (si ei aveau aceiasi licenta).
Motorul utilajului de mai sus ar putea fi acelasi D2156 cu 6 cilindri orizontali in linie (ala cu 192 CP) dar cu turbocompresor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 22:03:16    Titlul subiectului: 27646

1. La Cluj, multe 117 UD avau tobe luate de pe Ikarusurile 280 casate
2. În cazul Ikarusurilor, gazele scoteau un fel de vâjâit când motorul era turat; asta dacă nu exista vreo fisură la galeriile de evacuare sau la tobă
3. Când toba + țeava de după tobă era pe DAC, nu se auzea acel zgomot, ceea ce mă determină să cred că diferă viteza gazelor la evacuare
4. La motorul de Ikarus, la uzură apare un fel de uruit care vine din zona ventilatorului și pare a fi produs de niște roți dințate. Intervalul dintre uruit și sunetul scos de toba de eșapament e de duodecimă perfectă (cvintă perfectă peste octavă); uruitul se aude, uneori, și la ralanti
5. La DAC, intervalul respectiv e de decimă mare (terță mare peste octavă), uruitul respectiv auzindu-se numai dacă motorul e turat serios
6. Un zgomot specific DAC-ului 117 (dar prezent și la 112) era un fel de "behăit", dar nu pe sunetul E, ci pe sunetul Ö (sunet intermediar între E și O, întâlnit în multe limbi); la turații mici, acel "behăit" se transforma, efectiv, într-un grohăit. Având în vedere descrierea aproximativă a sunetului, vă scriu câteva din DAC-urile constănțene care scoteau sunetul respectiv:
-7912
-8102 (DAC cu 2 uși, stopuri de formă ovală cu semnalizatorul în mijloc)
-8604
Sunetul era urmarea unei fisuri la îmbinarea galeriei cu toba; cel puțin, acolo am observat scăpările de gaze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 15:05:39    Titlul subiectului: 32309

Am discutat cu cineva din cadrul RATB care mi-a explicat că acel A misterios din denumirea DAC117UDA ar însemna de fapt "Articulat". Adică, complet, DAC117 Urban Diesel Articulat. Mie mi se pare cam suspectă treaba asta, fiindcă toate DAC-urile 117 de care îmi aduc aminte purtau inscripția "DAC 117 UD" și atât.
Mă rog, să revenim.
Observasem și eu încă mai demult faptul că la unele autobuze DAC 112 mai vechi sistemul de acționare a ușilor era copiat după IK-4, lipsind cutia de mecanisme de deasupra ușilor, mecanismul fiind plasat în câte o cutie plasată pe podea pe fiecare parte a lateralului scărilor. Vali Sava mi-a atras atenția asupra faptului că în zona articulației acel mecanism nu mai putea fi plasat pe podea, din cauza spațiului insuficient, așa că acest mecanism era plasat undeva mult mai jos, la nivelul scărilor, sub podea. Cu prima ocazie am verificat treaba asta. Firește că Vali a avut din nou dreptate. Iată 2 poze elocvente.



13-15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.23 kb
 Vizualizat:  de 30557 ori

13-15.jpg



13-12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.22 kb
 Vizualizat:  de 30557 ori

13-12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 15:29:34    Titlul subiectului: 32313

Si mai interesant faptul ca toate autobuzele articulate din seria 17xx si 18xx au disparut complet inaintea acestuia din urma.
In fotografie se mai observa si faptul ca autobuzul 3713 a trecut printr'o modernizare, avand lampile in stilul autobuzelor mai noi, de dupa 1988. Sa speram ca va mai prinde si o restaurare. El este conservat pentru muzeul care nu stim cand va fi construit.
Probabil ca autobuzul a fost "salvat" de la casare, dar a ramas asa probabil de aproape 15 ani, fiind garat in spatiu deschis si expus intemperiilor.
Fotografie realizata cu permisiunea RATB.



DSC01176.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.85 kb
 Vizualizat:  de 30545 ori

DSC01176.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 16:44:39    Titlul subiectului: 32323

Citat:
Am discutat cu cineva din cadrul RATB care mi-a explicat că acel A misterios din denumirea DAC 117 UDA ar însemna de fapt "Articulat". Adică, complet, DAC 117 Urban Diesel Articulat
Mi se pare chiar un pleonasm, deoarece însăși seria indică faptul că e articulat (autobuze mai lungi de 15 m, solo, nu există decât în America și acolo foarte rar)

Uitați-vă la ușile autobuzului respectiv. În afara unuia din elemenții ușii IV, restul au distanța dintre baza elementului și geamul acetuia mult mai mare decât la DAC-urile mai noi. Comparați poza de mai sus cu poza lui Silviu, care înfățișează un DAC din generația 1979-1983. Ca urmare, 3713 a fost hidramat la origine.
Comparați poza de mai sus cu cea a autobuzului B 21 AYG

Uitați-vă la ușile autobuzului (făcând abstracție că acesta e varianta interurbană):
-distanța dintre baza elementelor ușii și ferestrele acestora e mai mică; practic, distanța respectivă e ceva mai mică decât înălțimea de la prima treaptă la podea
-distanța dintre marginea elemenților și ferestrele acestora e mai mare ca la DAC-urile fabricate după 1990. Deci, dacă ușile sunt originale, autobuzul datează de prin 1983-1986, dar și la acesta i s-au schimbat lămpile din spate (stopuri + poziții + semnalizatoare + lămpi de mers înapoi)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 24/Iun/2020
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 17:35:25    Titlul subiectului: 32328

La ce folosesc elementele acelea in forma de scoica plasate pe usile autobuzelor/trolebuzelor din generatii mai noi (din anii 1980?) In poza anterioara se vede bine unul pe usa 1, in stanga semnalizatorului drapta-fata. Parca le-am vazut si la unele modele de tramvaie dar nu sunt sigur.
Cumva la deschidere manuala, de la exterior? deci un fel de siguranta pentru un anume tip de urgenta? Nu am avut niciodata "placerea" sa incerc sa deschid manual o usa de autobuz/trolebuz/tramvai dar nu cred ca se manipuleaza usor avand in vedere rezistenta opusa de sistemul hidraulic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 18:33:53    Titlul subiectului: 32333

Acele elemente sunt pt. deschiderea manuala a usilor. Cel putin asta era ideea, numai ca era plasata prea jos.
Exista ceva asemanator si pe autobuzele Mercedes O305, la versiunile mai vechi. Probabil ca era o copie dupa vest, cum se fecea pe vremea aceea! Vezi poza de mai jos, preluata de pe http://ruhr-bus.de
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 21:25:19    Titlul subiectului: 32349

andras a scris:
Acele elemente sunt pt. deschiderea manuala a usilor. Cel putin asta era ideea, numai ca era plasata prea jos.
Actionarea manuala se face tragand de acolo ? Nu era mai logic atunci ca elementul sa fi fost plasat in partea opusa ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 24/Iun/2020
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 22:03:21    Titlul subiectului: 32350

Chriss a scris:
Actionarea manuala se face tragand de acolo ? Nu era mai logic atunci ca elementul sa fi fost plasat in partea opusa ?
Exact asta am vrut sa spun si eu dar apoi mi-am dat seama ca de fapt actionarea nu se face tragand ci impingand de acel sprijin care e plasat putin dupa verticala punctului de ancorare a articulatiei usii. Totusi cred ca nu e comod de folosit. Iar la variante mai moderne ale unor autobuze am vazut niste dopuri negre circulare care acopera ceva cam in aceeasi zona. Pare a fi locasul unui zavor? sau o gura de vizitare?

Ultima modificare efectuată de către Rodeo la Vin 01 Sep 2006 10:21:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 23:20:51    Titlul subiectului: 32362

Mai corect acele "scafe"(denumirea tehnica)sunt pentru inchiderea usilor cu broasca din dotare la parasirea autobuzului,bineinteles ca intii se scotea aerul din instalatie,la fel au si mertanurile un fel de miner ingropat in corpul usii
_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 03 Sep 2006 22:49:33    Titlul subiectului: 32595

Pentru că tot îmi cerea OAB o poză cu Dac-ul al cărui burduf l-am postat pe la alt topic...iată poza, cu dedicație pentru el Smile

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 08:36:55    Titlul subiectului: 80397

Preluată din "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.


DAC117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.76 kb
 Vizualizat:  de 29323 ori

DAC117.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2008 01:05:15    Titlul subiectului: 98734

Cautand ceva informatii despre cutiile automate, m-am gandit sa precizez ca articulatul verde are gaura unde erau comenzile cutiei, acoperita. si daca tot sunt aici, acele manere de pe usi in partea de jos nu sunt pentru deschidere ci pentru inchidere.

Dupa ce autobuzul (sau troleul) era inchis, aerul de la usa soferului era evacuat pentru iesire. apoi soferul apuca de manerul acela pentru a trage usa inchisa. manerul era necesar pentru a trage contra garniturilor de cauciuc in jurul usii ca sa se poate incuia usa. eventual metoda asta a fost schimbata (mai din topor cei drept) cu buton de actionare in exterior sau bare cu lacat.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 01 Iun 2009 17:53:05    Titlul subiectului: 111819

Citind ce s-a discutat despre inchiderea/deschiderea usii din exterior, mi-am adus aminte de un detaliu: unele autobuze, care aveau semnalizatorul lateral din fata pe colt, chiar sub geam, aveau un buton sau ceva sistem de comanda a usii soferului incorporat in semnalizator. La 117 sigur am vazut asa ceva, la 112UDM nu-mi mai amintesc, in schimb chiar anul acesta am vazut ceva asemanator la Roman 111 (butonul nu era foarte vizibil, dar soferul a apasat pe o anumita parte a semnalizatorului si usa s-a deschis.
Isi mai aminteste cineva de aceste semnalizatoare, sau aveti poze cu asa ceva?

Nu as putea jura ca imi amintesc corect, dar parca 117-le avea ceva cheie pe partea superioara a semnalizatorului, dar nu mai stiu daca usa se actiona cu cheia sau avea un buton pe partea opusa (jos).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 11 Feb 2010 12:46:57    Titlul subiectului: 123518

Un aspect destul de interesant privitor la dotarile din saloanele DAC-urilor articulate sunt banchetele imburetate la autobuzele urbane (din cate mi s-a spus, cele interurbane aveau insa astfel de dotari). Incerc de ceva vreme sa descopar daca aceste echipamente au fost produse pentru o anumita perioada sau pentru un numar restrans de loturi, pe parcursul mai multor ani... In varianta originala (cea din 79) nu am sesizat banchete imburetate. Conform statisticilor de "analiza", sunt autobuze articulate care in anii ce au urmat (1980-1982) aveau astfel de echipamente. Pe de alta parte, am descoperit autobuze, colege de lot cu cele de care amintesc, care insa nu aveau banchete imburetate. Urmarind statistica, mai apar masini din 1984 si 1986 care aveau astfel de dotari. Cazuri izolate sunt si in 1991... Din nou insa, colegi de lot care cu banchete imburetate, care fara astfel de echipamente. Ar putea cineva sa lamureasca si "istoricul" acestor dotari?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 13:35:06    Titlul subiectului: 123663

Nu stiu daca era buton sau erau doua contacte care trebuiau atinse cu ceva dintr'un material conductor. Stiu ca am deschis odata usa cu o moneda de 1 leu (din anii '80 Very Happy) la un autocar Roman 111.
Chiar uitasem de acest tip de actionare a usii dela sofer. Era si la Roman 111 si la unele DAC 112 sau 117 mai vechi. La acestea din urma, am vazut soferul deschizand usa in acest fel. Cred ca el folosea cheia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Feb 2010 11:20:10    Titlul subiectului: 123888

O alta intrebare primita pe e-mail si careia nu am putut deocamdata sa ii ofer un raspuns: la autobuzul DAC 117, raza de intoarcere minima este de 12 metri. In aceasta conditie, care este unghiul le centru descris de rotile axei C?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 21 Sep 2010 21:14:55    Titlul subiectului: Autobuse DAC-117-UD 133810

As avea si eu o intrebare: daca in anii 80', se aflau in circulatie vreun "DAC" (solo sau articulat) cu "silocoul" chiar functionand?
Ar fi interesant o poza cu aceste autobuze, cu scaunele originare din lemn (placaj) !
Ma intreb daca a avut cineva curajul sa bage un "DAC-117-UD" pe un drum comunal pietruit (nu asfaltat!)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 22 Sep 2010 10:16:26    Titlul subiectului: Re: Autobuse DAC-117-UD 133829

fl82 a scris:
Ma intreb daca a avut cineva curajul sa bage un "DAC-117-UD" pe un drum comunal pietruit (nu asfaltat!)
Iti pot certifica faptul ca autobuzele DAC117UD au fost utilizate in cele mai aspre conditii posibil; strict legat de intrebarea ta, prin '88 - '89, cand locuiam la Slobozia, Ialomita, si eram prin clasa a 6-a, a-7a, ne duceau la "practica", la camp, cel mai adesea la depanusat porumb, pe astfel de "drumuri" de pamant, printre tarlale...

Ce se intampla de fapt: treceau combinele Gloria care, de bune ce erau, doar "jumuleau" stiuletii de porumb de pe cocean (tulpina), fara a curata (toate) panusele, ("frunzele" alea care infasoara stiuletele) si ii aruncau intr-o remorca; cand se umplea remorca, o basculau, facand gramezi pe camp. Apoi aduceau combinele "manuale", adica pe noi, elevii de scoala generala, care luam la mana fiecare stiulete, curatand acele panuse si aruncand porumbul "curat" in alta gramada.

Cam pe la ora 07:00 dimineata ne prezentam in curtea scolii, unde eram grupati pe clase, asteptand sosirea autobuzelor care sa ne transporte la camp. Autobuzele erau cele urbane, adica cele care faceau cursele in oras, in Slobozia. Aceste autobuze faceau intai cursele pentru carat muncitorii la fabrici si uzine, dupa care se repartizau pe la scoli, la carat elevi.

Veneau cam 3-4 autobuze, cel putin la noi, la scoala 2 din Slobozia. Inutil sa spun ca incarcau in cele 3-4 autobuze cate 5-600 de copii si profesori-diriginti, iar cand veneau autobuzele si deschideau usile, copii navaleau in hoarde pentru a ocupa locuri... pe vremea aia fiecare clasa aveam cam 35-40 de copii si erau cam cate 7-8 clase de acelasi an, adica VI A, VI B, ... VI D, ... , VI G s.a.m.d.

Apoi autobuzele plecau "la drum" cale de cativa kilometri, intrand pe drumuri de pamant (atentie, nu pietruite, nu asfaltate) si mergand in niste conditii greu de imaginat, atat datorita gradului de incarcare cu calatori claie peste gramada, cat si datorita prezentei celor 3 tuburi de gaz metan de pe plafon.

Din cate intelegeam nici presiunea gazului din tuburi nu era corespunzatoare, astfel ca autobuzele erau fortate din greu sa poata inainta pe acele drumuri groaznice, inguste si denivelate; ba de multe ori erau nevoite sa traverseze miristi sau chiar locuri de unde se taiasera ciocanii de porumb, dar ramasesera resturi de 15-20 de centimetri din tulpini, fixate in radacini, ca niste tepuse...

Cand era vara si "drumurile" dintre tarlale pline de praf d-ala serios, de camp, autobuzele generau un nor de praf care se depunea peste tot prin interior iar noi, copiii, abia mai eram in stare sa respiram, multi cu batistele la gura... iarasi trebuie mentionat, pentru cei care nu au trait "epoca" ca, pe langa faptul ca autobuzele erau oricum ne-etanse, era ceva obisnuit ca burduful de la articulatie sa fie facut zdrente, astfel incat sa poti scoate mana afara din autobuz, deci praful intra pe acolo ca ...

Si uite ca totusi au facut fata, sunt curios daca "plasticele" astyea de acum ar face fata unei astfel de exploatari...

Cea mai teribila faza am patit-o odata cand era sa ne rasturnam cu tot cu autobuz intr-un canal de irigatii; ca sa va imaginati scenariul, inchipuiti-va un canal regularizat, ceva cam de genul Damboviteti, dar evident mult mai mic, ceva de genul vreo 3 metri latime si vreo 2 adancine; de-o parte si de alta a acestui canal erau drumuri de pamant paralele cu canalul, ceva de genul "splaiurilor" Dambovitei, insa doar de o "banda" fiecare si asfaltate cu ... pamant si praf.

Autobuzul nostru supraincarcat si cu tuburi de gaz pe plafon a circulat o vreme pe un "splai", dupa care trebuia sa treaca pe celalalt, traversand un podet ingust, practic un tub de azbociment acoperit cu pamant, ceea ce presupunea o curba extrem de stransa atat la incadrarea pe podet, cat si la iesirea de pe el si incadrarea pe celalalt mal. Cum totul era de pamant, erau gropane si denivelari, astfel incat la un moment dat autobuzul s-a inclinat pericuklos pe o parte si din cauza centrului de greutate ridicat din cauza incarcaturii si a tuburilor a intrat in balans. aplecandu-se periculos pe o parte; copiii au inceput sa tipe si sa se panicheze, insa in cele din urma soferul a redresat autobuzul si ne-am vazut in siguranta pe partea cealalta, dar a fost o experienta destul de greu de uitat...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreas



Data înscrierii: 26/Apr/2010
Ultima vizita: 13/Mai/2011
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 21:15:44    Titlul subiectului: DAC 117UD 142001

Pliantul din anii '90


ROCAR 117UD.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  611.6 kb
 Vizualizat:  de 23574 ori

ROCAR 117UD.jpg



ROCAR 117UD(1).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  737.76 kb
 Vizualizat:  de 23574 ori

ROCAR 117UD(1).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 22/Feb/2023
Mesaje: 490
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2011 17:57:03    Titlul subiectului: 151073

De pe http://www.transport-in-comun.ro/slatina/Autobuze/dac117ud/dac117.html :
OT 02 AAU, OT 02 ABB, OT 02 ABD, OT 02 AUU si OT 02 CUE.

_________________
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 2 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community