Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 117 UD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 14/Mar/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2012 12:51:11    Titlul subiectului: 153488

Mineriada din iunie 90... Sursa: www.evz.ro/


mineriada_13-15_iunie_e3a78e0353 (evz).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.62 kb
 Vizualizat:  de 9217 ori

mineriada_13-15_iunie_e3a78e0353 (evz).jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2017
Mesaje: 109
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2012 15:47:57    Titlul subiectului: 154721

URAC poate construi un dac 117 dupa schitele uzinelor Rocar?
Adica daca eu, ca om simplu, le-as propune sa imi construiasca unul, ar putea, sau as fi nevoit sa cumpar unul si sa ii fac reparatie capitala?
Din cate stiu eu Rocar pierduse un proces in fata Ikarus si nu mai avea voie sa construiasca autobuze Dac 117.

_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2017
Mesaje: 96
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2012 18:24:18    Titlul subiectului: 154722

Normal se poate sa iti construiasca, dar te va costa foarte mult, aproape cat un prototip.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 370
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 00:29:27    Titlul subiectului: Autobuzele DAC-117-UD 161482

As avea o intrebare: din cate stiu, motorul diesel atat la DAC-112-UDM, DAC-117-UD, IKARUS-260 si IKARUS-280 era accelasi (MAN-D-2156-HM-6-U, 6 cilindri in linie, 10.349 cmc, 2100 rotatii/minut, 192 CP), insa performantele autobuzelor IKARUS erau oarecum superioare! De ce? Ar fi interesant de facut o comparatie intre DAC si IKARUS - cutie de viteze, ambreiaj, suspensii, parte electrica, sisteme de incalzire si confort interior! Din ce tin minte in anii 80' la DAC-urile de urban, dar si la Roman-112-UD, scaunele erau din lemn (placaj), pe cand la IKARUS, cand am mers in Chisinau in 1987 cu ele, aveau scaune cu burete si un fel de musama (ca si troleibuzele ZIU-9)!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 02:33:50    Titlul subiectului: 161487

Din cate stiu Ikarusurile aveau motoare Raba. Referitor la scaune, inclusiv pe poze cu prototip apar scaune cu placaj, insa la Tg Mures scaunele aveau ceva tapiterie din vinil si iarba de mare sau ceva asemanator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 370
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 13:37:59    Titlul subiectului: Autobuze DAC-117-UD 161490

Pai si RABA Ungaria a produs motoare diesel tot dupa licenta MAN RF Germana! Asadar practic si pe DAC si pe IKARUS ar fi trebuit sa fie accelasi motor!
Singurul lucru care nu e clar- IABv producea motoare diesel pentru autocamioane (dupa licentele SAVIEM si MAN) , dar nu stiu daca si pentru autobuze (intr-un loc am gasit ca n-ar fi reusit sa asimileze in fabricatie motoarele diesel orizontale pentru autobuze!)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 13:43:55    Titlul subiectului: 161491

Da, asa este, insa au fost montate si alte motoare (vezi la sectia Ikarus 280). Pentru Romania Ikarus a montat motor Rába-MAN D2156HM6U si cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 5901
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 12:52:55    Titlul subiectului: 175456

O imagine extraordinara, descoperita si semnalizata de Cristi Angheliuc, nu credeam sa vad vreo poza cu asa ceva care sa-mi confirme/dovedeasca ceea ce de fapt mai vazusem la Fetesti, Ialomita, tot un autobuz articulat - dar probabil Ikarus 280 - care avea tuburi de gaz metan si pe "tractor" si pe remorca!

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_47176.jpg



fortepan_47176.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.86 kb
 Vizualizat:  de 7141 ori

fortepan_47176.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 7980
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 12:58:01    Titlul subiectului: 175457

In 1987 am vazut la Ploiesti DAC cu butelii si pe remorca. Bestiala poza, mai ales ca autobuzul este al ITA, la care nu am mai vazut pana acum asa ceva.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatilor!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 5901
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 13:35:59    Titlul subiectului: 175458

Nu am precizat explicit, dar si autobuzul articulat vazut de mine la Fetesti, Ialomita, apartinea tot de ITA, l-am vazut in zona garii Fetesti, in acea vreme autogara fiind amplasata in imediata apropiere a garii (asa cum de altfel ar fi normal) pentru a asigura o transbordare usoara.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Feb/2017
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2015 01:15:36    Titlul subiectului: 176635

La Cluj a existat cel puțin un autobuz cu 4 rezervoare de gaz:
-două pe segmentul A
-două pe segmentul B
care ține tot de ITA. Numărul de înmatriculare a fost 31 CJ 4951. A mers impecabil până la Revoluție când, fiind neglijat, s-a deteriorat de la o lună la alta până s-a dus complet...

Legat de autobuzul brașovean de mai sus. Din păcate, unghiul din care e luată poza nu îmi permite să văd dacă DAC-ul face parte sau nu din acea serie - foarte restrânsă - care a vizat doar autobuzele periurbane (cele cu două uși) și din care au făcut parte și clujencele 4951, 7528 (31 CJ) și 812 (cred că 32-CJ, dar nu-s sigur). Concret este vorba de:
-o trapă suplimentară - foarte mică - pe partea ușilor, sub a doua fereastră; adică acolo unde stâlpul gardului cu sârmă ghimpată acoperă autobuzul
-înlocuirea trapei mici de pe parte opusă ușilor cu una de dimensiuni comparabile cu trapa mare alăturată; accesul la scutul radiatorului era, astfel, facilitat; când spun scutul radiatorului mă refer la acea piesă care, împreună cu scutul ventilatorului, formează un fel de tunel care începe chiar în spatele punții A și se termină aproape de fuliile curelelor de ventilație

Totuși, înclin să cred că 9216-le brașovean este chiar seria ulterioară celei de care zic; gemulețul de sub antepenultima fereastră a remorcii arată că autobuzul nu e mai vechi de 1986, dar, nefiind scund, e mai vechi de ultimul trimestru al anului 1987. Seria cu trapă mică suplimentară pe partea ușilor și cu două trape mari între roțile stânga-față și mijloc-față a fost fabricată undeva la sfârșitul lui 1985.

BV-2: Coloana a doua?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Feb/2017
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2015 02:04:52    Titlul subiectului: 176637

Așa decurgea o călătorie cu un DAC 117 UD hidramat:
http://1567-eterogen.blogspot.ro/2015/01/primele-autobuze-hidramate-romanesti.html

Blogul îmi aparține.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 404
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 16 Oct 2016 11:04:09    Titlul subiectului: 186808

Stie cineva care erau dimensiunile anvelopei? Stiu ca sunt 11R20 (sau 1100x20) adica de 11 toli latime si diametru de 20 de toli cu camera.

Care era diametrul total al cauciucului?

Merci

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2016 19:55:12    Titlul subiectului: 187333

Din categoria "peste ce dai cand bantui internetul":
http://www.tramrider.de/busmix-sonstige.htm#jaspert
Tradus ar veni: "Roman DAC 117UD at Hochseltener Sonderling, with whom wanted to conquer the German market at that time with attractive prices. Recording: May 18, 1984"



Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  299.36 kb
 Vizualizat:  de 2176 ori

Jaspert-VB-JT53-18051984-42013.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 404
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2016 09:41:23    Titlul subiectului: 187348

Wow. Inca unu de care n-aveam habar. Pare sa fie un Dac 117UD-C E Man-Voith

Era in demo? Daca nu, unde a ajuns?

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2016 11:26:20    Titlul subiectului: 187351

Si este si in Germania de Vest, langa Frankfurt. Shocked

Este totusi destul de ciudat, pt. ca DAC-ul ca si constructie nu respecta nici standardul VöV si nici SL-II.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pvd2010



Data înscrierii: 09/Iun/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 12
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2016 19:48:05    Titlul subiectului: 187403

Ce poziție ciudata au bratele ștergătoarelor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2017
Mesaje: 72
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2016 20:50:35    Titlul subiectului: 187456

Citat:
Tradus ar veni: "Roman DAC 117UD at Hochseltener Sonderling, with whom wanted to conquer the German market at that time with attractive prices. Recording: May 18, 1984


Tradus prost si probabil cu Google Translate, fara a cunoaste un cuvant de germana.

"Hochseltener Sonderling" nu este un loc anume ci inseamna pur si simplu "un exemplar aparte extrem de rar".

_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TV 14 C



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2017
Mesaje: 34
Locație: Sighisoara

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2016 13:39:12    Titlul subiectului: 187457

Exact. VB este Vogelbergskreis, orasul de resedinta este Lauterbach. Este în Landul Hessen. Pâna la Frankfurt mai sunt 120 km.... Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 404
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2016 12:48:22    Titlul subiectului: 187478

Stergatoarele sunt pneumatice fiecare pe circuit individual, asa ca se pot lasa cam oriunde. Cand eram sofer aveam un cod intre noi, dupa cum ne lasam stergatoarele, ca sa stim ce fel de scurtaturi sa luam (pe rute unde nu prea aveam nevoie)

Ma intreb oare cate poze din astea o sa mai apara.

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2016 13:21:41    Titlul subiectului: 187480

Vad ca acest DAC are un fel de masca din plastic la rotile din fata. Eu nu ma amintesc sa fi vazut acel element la nici un autobuz, insa se pare ca pe exemplarele de prezentare era montat acel element: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=21998#21998


Screen Shot 2016-12-18 at 13.20.45.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.98 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

Screen Shot 2016-12-18 at 13.20.45.png



Screen Shot 2016-12-18 at 13.20.59.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.76 kb
 Vizualizat:  de 1488 ori

Screen Shot 2016-12-18 at 13.20.59.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2017
Mesaje: 72
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2016 17:01:30    Titlul subiectului: 187481

"Masca" nu este decat o baveta de apa care in Germania dupa StVZO (Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung, adica Regulamentul de circulatie pe drumurile publice) este obligatorie in masura in care rotile orientabile ale unui vehicol ies in afara caroseriei mai mult de catva cm (nu am cifra exacta in minte).
_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 404
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2016 18:58:42    Titlul subiectului: 187487

Toate Dacurile aveau rama asta din fabrica. Poate ceva scunde nu le aveau, desi cele de ITB le aveau. Dupa RK nu se prea mai puneau inapoi.

Decat daca vorbim de altceva...

Vad ca la asta de Germania numai la rotile din fata sunt montate chederele la roti, posibil minimul pentru legile locale.

Alta chestei ciudata e place de sub bara, la numbar de inmatriculare. Ce sa fie? Am crezut ca era umbra pe trotoar dar nu e umbra. E ceva...ghidaj pentru impamantare pentru spalatorie?

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2017
Mesaje: 72
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2016 22:16:32    Titlul subiectului: 187491

Ba chiar umbra este. Adica urma ferestrei de la usa din fata, care este deschisa.
_________________
Toate cele bune,

H
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mar/2017
Mesaje: 629
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2016 12:08:33    Titlul subiectului: 187492

Masca sau rama acea difera fata de cele din Romania (eu cel putin nu ma amintesc sa fi vazut vreunul, dar a trecut foarte mult timp).


Untitled-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.65 kb
 Vizualizat:  de 1306 ori

Untitled-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community