Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze DAC 117 UD
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2012 13:51:11    Titlul subiectului: 153488 Răspunde cu citat (quote)

Mineriada din iunie 90... Sursa: www.evz.ro/


mineriada_13-15_iunie_e3a78e0353 (evz).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.62 kb
 Vizualizat:  de 4305 ori

mineriada_13-15_iunie_e3a78e0353 (evz).jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Razvy_jhk



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 23/Iul/2015
Mesaje: 109
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2012 16:47:57    Titlul subiectului: 154721 Răspunde cu citat (quote)

URAC poate construi un dac 117 dupa schitele uzinelor Rocar?
Adica daca eu, ca om simplu, le-as propune sa imi construiasca unul, ar putea, sau as fi nevoit sa cumpar unul si sa ii fac reparatie capitala?
Din cate stiu eu Rocar pierduse un proces in fata Ikarus si nu mai avea voie sa construiasca autobuze Dac 117.

_________________
Adio reginica mea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Aug/2015
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Apr 2012 19:24:18    Titlul subiectului: 154722 Răspunde cu citat (quote)

Normal se poate sa iti construiasca, dar te va costa foarte mult, aproape cat un prototip.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 213
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 01:29:27    Titlul subiectului: Autobuzele DAC-117-UD 161482 Răspunde cu citat (quote)

As avea o intrebare: din cate stiu, motorul diesel atat la DAC-112-UDM, DAC-117-UD, IKARUS-260 si IKARUS-280 era accelasi (MAN-D-2156-HM-6-U, 6 cilindri in linie, 10.349 cmc, 2100 rotatii/minut, 192 CP), insa performantele autobuzelor IKARUS erau oarecum superioare! De ce? Ar fi interesant de facut o comparatie intre DAC si IKARUS - cutie de viteze, ambreiaj, suspensii, parte electrica, sisteme de incalzire si confort interior! Din ce tin minte in anii 80' la DAC-urile de urban, dar si la Roman-112-UD, scaunele erau din lemn (placaj), pe cand la IKARUS, cand am mers in Chisinau in 1987 cu ele, aveau scaune cu burete si un fel de musama (ca si troleibuzele ZIU-9)!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 494
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 03:33:50    Titlul subiectului: 161487 Răspunde cu citat (quote)

Din cate stiu Ikarusurile aveau motoare Raba. Referitor la scaune, inclusiv pe poze cu prototip apar scaune cu placaj, insa la Tg Mures scaunele aveau ceva tapiterie din vinil si iarba de mare sau ceva asemanator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 213
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 14:37:59    Titlul subiectului: Autobuze DAC-117-UD 161490 Răspunde cu citat (quote)

Pai si RABA Ungaria a produs motoare diesel tot dupa licenta MAN RF Germana! Asadar practic si pe DAC si pe IKARUS ar fi trebuit sa fie accelasi motor!
Singurul lucru care nu e clar- IABv producea motoare diesel pentru autocamioane (dupa licentele SAVIEM si MAN) , dar nu stiu daca si pentru autobuze (intr-un loc am gasit ca n-ar fi reusit sa asimileze in fabricatie motoarele diesel orizontale pentru autobuze!)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 494
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 06 Ian 2013 14:43:55    Titlul subiectului: 161491 Răspunde cu citat (quote)

Da, asa este, insa au fost montate si alte motoare (vezi la sectia Ikarus 280). Pentru Romania Ikarus a montat motor Rába-MAN D2156HM6U si cutie de viteze: ASH 75.2-A8
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 5579
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 13:52:55    Titlul subiectului: 175456 Răspunde cu citat (quote)

O imagine extraordinara, descoperita si semnalizata de Cristi Angheliuc, nu credeam sa vad vreo poza cu asa ceva care sa-mi confirme/dovedeasca ceea ce de fapt mai vazusem la Fetesti, Ialomita, tot un autobuz articulat - dar probabil Ikarus 280 - care avea tuburi de gaz metan si pe "tractor" si pe remorca!

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_47176.jpg



fortepan_47176.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.86 kb
 Vizualizat:  de 2229 ori

fortepan_47176.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 6728
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 13:58:01    Titlul subiectului: 175457 Răspunde cu citat (quote)

In 1987 am vazut la Ploiesti DAC cu butelii si pe remorca. Bestiala poza, mai ales ca autobuzul este al ITA, la care nu am mai vazut pana acum asa ceva.
_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI - https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 5579
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2014 14:35:59    Titlul subiectului: 175458 Răspunde cu citat (quote)

Nu am precizat explicit, dar si autobuzul articulat vazut de mine la Fetesti, Ialomita, apartinea tot de ITA, l-am vazut in zona garii Fetesti, in acea vreme autogara fiind amplasata in imediata apropiere a garii (asa cum de altfel ar fi normal) pentru a asigura o transbordare usoara.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 1553
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2015 02:15:36    Titlul subiectului: 176635 Răspunde cu citat (quote)

La Cluj a existat cel puțin un autobuz cu 4 rezervoare de gaz:
-două pe segmentul A
-două pe segmentul B
care ține tot de ITA. Numărul de înmatriculare a fost 31 CJ 4951. A mers impecabil până la Revoluție când, fiind neglijat, s-a deteriorat de la o lună la alta până s-a dus complet...

Legat de autobuzul brașovean de mai sus. Din păcate, unghiul din care e luată poza nu îmi permite să văd dacă DAC-ul face parte sau nu din acea serie - foarte restrânsă - care a vizat doar autobuzele periurbane (cele cu două uși) și din care au făcut parte și clujencele 4951, 7528 (31 CJ) și 812 (cred că 32-CJ, dar nu-s sigur). Concret este vorba de:
-o trapă suplimentară - foarte mică - pe partea ușilor, sub a doua fereastră; adică acolo unde stâlpul gardului cu sârmă ghimpată acoperă autobuzul
-înlocuirea trapei mici de pe parte opusă ușilor cu una de dimensiuni comparabile cu trapa mare alăturată; accesul la scutul radiatorului era, astfel, facilitat; când spun scutul radiatorului mă refer la acea piesă care, împreună cu scutul ventilatorului, formează un fel de tunel care începe chiar în spatele punții A și se termină aproape de fuliile curelelor de ventilație

Totuși, înclin să cred că 9216-le brașovean este chiar seria ulterioară celei de care zic; gemulețul de sub antepenultima fereastră a remorcii arată că autobuzul nu e mai vechi de 1986, dar, nefiind scund, e mai vechi de ultimul trimestru al anului 1987. Seria cu trapă mică suplimentară pe partea ușilor și cu două trape mari între roțile stânga-față și mijloc-față a fost fabricată undeva la sfârșitul lui 1985.

BV-2: Coloana a doua?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Sep/2015
Mesaje: 1553
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2015 03:04:52    Titlul subiectului: 176637 Răspunde cu citat (quote)

Așa decurgea o călătorie cu un DAC 117 UD hidramat:
http://1567-eterogen.blogspot.ro/2015/01/primele-autobuze-hidramate-romanesti.html

Blogul îmi aparține.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community