Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Razvy_jhk
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 27/Dec/2023 Mesaje: 119 Locație: Pitesti
|
Trimis: Sâm 07 Apr 2012 15:47:57 Titlul subiectului: |
154721 |
|
URAC poate construi un dac 117 dupa schitele uzinelor Rocar?
Adica daca eu, ca om simplu, le-as propune sa imi construiasca unul, ar putea, sau as fi nevoit sa cumpar unul si sa ii fac reparatie capitala?
Din cate stiu eu Rocar pierduse un proces in fata Ikarus si nu mai avea voie sa construiasca autobuze Dac 117.
_________________ Adio reginica mea... |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Apr 2012 18:24:18 Titlul subiectului: |
154722 |
|
Normal se poate sa iti construiasca, dar te va costa foarte mult, aproape cat un prototip.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 06 Ian 2013 00:29:27 Titlul subiectului: Autobuzele DAC-117-UD |
161482 |
|
As avea o intrebare: din cate stiu, motorul diesel atat la DAC-112-UDM, DAC-117-UD, IKARUS-260 si IKARUS-280 era accelasi (MAN-D-2156-HM-6-U, 6 cilindri in linie, 10.349 cmc, 2100 rotatii/minut, 192 CP), insa performantele autobuzelor IKARUS erau oarecum superioare! De ce? Ar fi interesant de facut o comparatie intre DAC si IKARUS - cutie de viteze, ambreiaj, suspensii, parte electrica, sisteme de incalzire si confort interior! Din ce tin minte in anii 80' la DAC-urile de urban, dar si la Roman-112-UD, scaunele erau din lemn (placaj), pe cand la IKARUS, cand am mers in Chisinau in 1987 cu ele, aveau scaune cu burete si un fel de musama (ca si troleibuzele ZIU-9)!
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 06 Ian 2013 02:33:50 Titlul subiectului: |
161487 |
|
Din cate stiu Ikarusurile aveau motoare Raba. Referitor la scaune, inclusiv pe poze cu prototip apar scaune cu placaj, insa la Tg Mures scaunele aveau ceva tapiterie din vinil si iarba de mare sau ceva asemanator.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 06 Ian 2013 13:37:59 Titlul subiectului: Autobuze DAC-117-UD |
161490 |
|
Pai si RABA Ungaria a produs motoare diesel tot dupa licenta MAN RF Germana! Asadar practic si pe DAC si pe IKARUS ar fi trebuit sa fie accelasi motor!
Singurul lucru care nu e clar- IABv producea motoare diesel pentru autocamioane (dupa licentele SAVIEM si MAN) , dar nu stiu daca si pentru autobuze (intr-un loc am gasit ca n-ar fi reusit sa asimileze in fabricatie motoarele diesel orizontale pentru autobuze!)
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 06 Ian 2013 13:43:55 Titlul subiectului: |
161491 |
|
Da, asa este, insa au fost montate si alte motoare (vezi la sectia Ikarus 280). Pentru Romania Ikarus a montat motor Rába-MAN D2156HM6U si cutie de viteze: ASH 75.2-A8
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 04 Noi 2014 12:52:55 Titlul subiectului: |
175456 |
|
O imagine extraordinara, descoperita si semnalizata de Cristi Angheliuc, nu credeam sa vad vreo poza cu asa ceva care sa-mi confirme/dovedeasca ceea ce de fapt mai vazusem la Fetesti, Ialomita, tot un autobuz articulat - dar probabil Ikarus 280 - care avea tuburi de gaz metan si pe "tractor" si pe remorca!
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_47176.jpg
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
229.86 kb |
Vizualizat: |
de 21534 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 04 Noi 2014 12:58:01 Titlul subiectului: |
175457 |
|
In 1987 am vazut la Ploiesti DAC cu butelii si pe remorca. Bestiala poza, mai ales ca autobuzul este al ITA, la care nu am mai vazut pana acum asa ceva.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 04 Noi 2014 13:35:59 Titlul subiectului: |
175458 |
|
Nu am precizat explicit, dar si autobuzul articulat vazut de mine la Fetesti, Ialomita, apartinea tot de ITA, l-am vazut in zona garii Fetesti, in acea vreme autogara fiind amplasata in imediata apropiere a garii (asa cum de altfel ar fi normal) pentru a asigura o transbordare usoara.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 22 Ian 2015 01:15:36 Titlul subiectului: |
176635 |
|
La Cluj a existat cel puțin un autobuz cu 4 rezervoare de gaz:
-două pe segmentul A
-două pe segmentul B
care ține tot de ITA. Numărul de înmatriculare a fost 31 CJ 4951. A mers impecabil până la Revoluție când, fiind neglijat, s-a deteriorat de la o lună la alta până s-a dus complet...
Legat de autobuzul brașovean de mai sus. Din păcate, unghiul din care e luată poza nu îmi permite să văd dacă DAC-ul face parte sau nu din acea serie - foarte restrânsă - care a vizat doar autobuzele periurbane (cele cu două uși) și din care au făcut parte și clujencele 4951, 7528 (31 CJ) și 812 (cred că 32-CJ, dar nu-s sigur). Concret este vorba de:
-o trapă suplimentară - foarte mică - pe partea ușilor, sub a doua fereastră; adică acolo unde stâlpul gardului cu sârmă ghimpată acoperă autobuzul
-înlocuirea trapei mici de pe parte opusă ușilor cu una de dimensiuni comparabile cu trapa mare alăturată; accesul la scutul radiatorului era, astfel, facilitat; când spun scutul radiatorului mă refer la acea piesă care, împreună cu scutul ventilatorului, formează un fel de tunel care începe chiar în spatele punții A și se termină aproape de fuliile curelelor de ventilație
Totuși, înclin să cred că 9216-le brașovean este chiar seria ulterioară celei de care zic; gemulețul de sub antepenultima fereastră a remorcii arată că autobuzul nu e mai vechi de 1986, dar, nefiind scund, e mai vechi de ultimul trimestru al anului 1987. Seria cu trapă mică suplimentară pe partea ușilor și cu două trape mari între roțile stânga-față și mijloc-față a fost fabricată undeva la sfârșitul lui 1985.
BV-2: Coloana a doua?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 16 Oct 2016 11:04:09 Titlul subiectului: |
186808 |
|
Stie cineva care erau dimensiunile anvelopei? Stiu ca sunt 11R20 (sau 1100x20) adica de 11 toli latime si diametru de 20 de toli cu camera.
Care era diametrul total al cauciucului?
Merci
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 03 Dec 2016 19:55:12 Titlul subiectului: |
187333 |
|
Din categoria "peste ce dai cand bantui internetul":
http://www.tramrider.de/busmix-sonstige.htm#jaspert
Tradus ar veni: "Roman DAC 117UD at Hochseltener Sonderling, with whom wanted to conquer the German market at that time with attractive prices. Recording: May 18, 1984"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
299.36 kb |
Vizualizat: |
de 16569 ori |
|
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 06 Dec 2016 09:41:23 Titlul subiectului: |
187348 |
|
Wow. Inca unu de care n-aveam habar. Pare sa fie un Dac 117UD-C E Man-Voith
Era in demo? Daca nu, unde a ajuns?
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 06 Dec 2016 11:26:20 Titlul subiectului: |
187351 |
|
Si este si in Germania de Vest, langa Frankfurt.
Este totusi destul de ciudat, pt. ca DAC-ul ca si constructie nu respecta nici standardul VöV si nici SL-II.
|
|
Sus |
|
|
pvd2010
Data înscrierii: 09/Iun/2009 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 16 Locație: Bacau
|
Trimis: Lun 12 Dec 2016 19:48:05 Titlul subiectului: |
187403 |
|
Ce poziție ciudata au bratele ștergătoarelor!
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Joi 15 Dec 2016 20:50:35 Titlul subiectului: |
187456 |
|
Citat: | Tradus ar veni: "Roman DAC 117UD at Hochseltener Sonderling, with whom wanted to conquer the German market at that time with attractive prices. Recording: May 18, 1984 |
Tradus prost si probabil cu Google Translate, fara a cunoaste un cuvant de germana.
"Hochseltener Sonderling" nu este un loc anume ci inseamna pur si simplu "un exemplar aparte extrem de rar".
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Vin 16 Dec 2016 13:39:12 Titlul subiectului: |
187457 |
|
Exact. VB este Vogelbergskreis, orasul de resedinta este Lauterbach. Este în Landul Hessen. Pâna la Frankfurt mai sunt 120 km....
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 18 Dec 2016 12:48:22 Titlul subiectului: |
187478 |
|
Stergatoarele sunt pneumatice fiecare pe circuit individual, asa ca se pot lasa cam oriunde. Cand eram sofer aveam un cod intre noi, dupa cum ne lasam stergatoarele, ca sa stim ce fel de scurtaturi sa luam (pe rute unde nu prea aveam nevoie)
Ma intreb oare cate poze din astea o sa mai apara.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 18 Dec 2016 13:21:41 Titlul subiectului: |
187480 |
|
Vad ca acest DAC are un fel de masca din plastic la rotile din fata. Eu nu ma amintesc sa fi vazut acel element la nici un autobuz, insa se pare ca pe exemplarele de prezentare era montat acel element: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=21998#21998
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.98 kb |
Vizualizat: |
de 15883 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.76 kb |
Vizualizat: |
de 15883 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Dum 18 Dec 2016 17:01:30 Titlul subiectului: |
187481 |
|
"Masca" nu este decat o baveta de apa care in Germania dupa StVZO (Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung, adica Regulamentul de circulatie pe drumurile publice) este obligatorie in masura in care rotile orientabile ale unui vehicol ies in afara caroseriei mai mult de catva cm (nu am cifra exacta in minte).
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 19 Dec 2016 18:58:42 Titlul subiectului: |
187487 |
|
Toate Dacurile aveau rama asta din fabrica. Poate ceva scunde nu le aveau, desi cele de ITB le aveau. Dupa RK nu se prea mai puneau inapoi.
Decat daca vorbim de altceva...
Vad ca la asta de Germania numai la rotile din fata sunt montate chederele la roti, posibil minimul pentru legile locale.
Alta chestei ciudata e place de sub bara, la numbar de inmatriculare. Ce sa fie? Am crezut ca era umbra pe trotoar dar nu e umbra. E ceva...ghidaj pentru impamantare pentru spalatorie?
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Lun 19 Dec 2016 22:16:32 Titlul subiectului: |
187491 |
|
Ba chiar umbra este. Adica urma ferestrei de la usa din fata, care este deschisa.
_________________ Toate cele bune,
H |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 20 Dec 2016 12:08:33 Titlul subiectului: |
187492 |
|
Masca sau rama acea difera fata de cele din Romania (eu cel putin nu ma amintesc sa fi vazut vreunul, dar a trecut foarte mult timp).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.65 kb |
Vizualizat: |
de 15701 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|