Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 20:02:02 Titlul subiectului: Autobuze ROCAR PELICAN 211 UD |
22003 |
|
Un Rocar frumusel, eu n-am vazut live nici un exemplar. Poate, voi da.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.55 kb |
Vizualizat: |
de 33071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.93 kb |
Vizualizat: |
de 33071 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 20:20:09 Titlul subiectului: |
22008 |
|
Am vazut o fotografie, probabil a aceluiasi prototip, alaturi de un microbuz intr'o schema de culoare asemenatoare si cu o usa in mijloc, automata, dar din doua segmente, nu din 4, cum a existat unul sau doua in Bucuresti.
Cred ca e produs undeva intre 1989 si 1991. L-am vazut cel putin de 2 ori in prezentari, dar in prezentarile acelea pentru exterior nu l-am vazut. Ciudat. Autobuzul arata mai bine decat toate 112UDM inclusiv ultima serie. Pacat ca nu s'a fabricat. Cu niste modificari ar arata mai bine ca DeSimon.
Nu stiu de ce nu aveau un buton de deschidere la exterior, asa cum au DeSimon si preferau sa le lase asa intre-deschise la o expozitie. Prin 1993 am vizitat Romexpo si am urcat intr'un DeSimon dupa ce i-am deschis usa de la un buton din dreapta primei usi.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 23:08:47 Titlul subiectului: |
22044 |
|
A fost clasificat 211 ca fiind a doua serie de autobuze de 11 metri. Prima serie de autobuze de 11 m conține Roman 111 RDT și Rocar 111 RDTM.
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 09:21:47 Titlul subiectului: |
22076 |
|
Ținând cont de faptul că se numește deja ROCAR și nu DAC dar are încă sigla TV iar designul pliantului e la fel cu cele de DAC (vezi și denumirea AUTOBUZUL) anul fabricației este sigur 1990. Poza e făcută probabil la TIB-ul din toamna lui 1990.
Păcat că a rămas la stadiul de prototip.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 17:08:01 Titlul subiectului: |
22116 |
|
Acest autobuz aseamana destul de bine cu IKARUS 410, model conceput in 1977 si prototip fabricat in 1978 de catre fabrica din Ungaria.:
http://www.freeweb.hu/buszok
Oare sa fie a copie a acestuia? Cu exceptia fatei si a usilor este aproape aceleasi autobuz. Uitati-va la pozitionarea geamurilor. Iar spatiul pt. amplasarea traseului deasupra parbrizului este la fel cu modelul 412, seria II.
Totusi, arata foarte bine Pelicanul nostru! Un lucru nu inteleg: cum nu a reusit ROCAR sa faca niste usi care sa se inchida normal. Uitati-va la poza: daca mergi la expozitie, nu te prezinti cu un autobuz la care usile se inchid 80% Numai usile din spate sunt inchise. Defapt la marea majoritate a autobuzelor produse de ROCAR aveau acest defect. De ce?
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 23:00:13 Titlul subiectului: |
22167 |
|
Usile la "Pelicanul" din poza nu sunt inchise pneumatic ci doar manual, adica li sa luat aerul din instalatie de acea nu sunt lipite de ghidaj. Si la Rocar sunt aceleasi tipuri de usi si se inchid.
Dar aici mai este o alta problema aparenta la DAC-uri aveau caroseria curbata si foile de usi erau drepte si aveau niste adausuri din tabla care sa etanseze, acel adaus s-a rupt si nu l-a inlocuit nimeni, de asta la DAC pare ca nu se inchide usa complet...
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 02:44:52 Titlul subiectului: |
22186 |
|
Autobuzul asta nu cred ca e contemporan nici pe departe cu De Simon. Posibil un 1984 (+/- un an), fiindca Sisintea spune ca toate autobuzele postate de el fac parte din aceeasi brosura - deci putem presupune ca au fost fotografiate in aproximativ acelasi an. Si gasim aici DAC112 si 117 care par a fi aproximativ din 1984. Si daca il bagau in productie in 1988-1990 tot era bine, dar n-a fost sa fie...Botul a fost utilizat (cu o mica restilizare la semnalizatoare) pe modelul mai recent de 111 RD (T, M alea-alea).
Ultima modificare efectuată de către ATM la Joi 04 Mai 2006 22:06:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 17:46:27 Titlul subiectului: |
43727 |
|
Într-o poză de la „Rocar” am văzut un autobuz asemănător, numai că îi lipsea partea de afișaj pentru numărul liniei și traseu, iar după ușa 2 și până în spate avea o ridicătură care începea cu o „rampă” după ușa 2, dar „rampa” nu mergea până la sfârșit; la un momendat linia de pe acoperișul ridicăturii devenea drepată! Pe autobuz scria „Rocar”, dar sub poză nimic!
Autobuzele au fost de fapt 2. Se pare că au fost fabricate înainte de 1989. Nu știu dacă cineva a observat, dar pe față avea anvelope tubless! Unul dintre ele a circulat pe 323. Nu se știe de ce l-au scos din circulație. Cel văzut de mine în poza de la "Rocar" a zăcut în curtea căminelor dinainte de C.E.T. Sud Vitan.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 05 Iul 2007 19:43:12 Titlul subiectului: |
80056 |
|
Tocmai ma uitam la fotografia Rocar 211UD Pelican...si imi dau seama ca seamana foarte mult cu 612UD, ma intreb daca denumirea 211 a fost pentru export...612 avea putine diferente fara de 211ud, avea parbriz separat, si in deasupara un grilaj asemanator cu 111RDT.
... are cineva poza cu U612? l-am vazut la fabrica Rocar, dar nu aveam aparatul, in schimb daca am timp il voi desena mai ca lumea...
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 30 Iul 2007 11:40:21 Titlul subiectului: |
80812 |
|
O altă poză, cu o variantă a autobuzului Rocar 211UD.
Dintr-un pliant al Rocar am extras și desenele care exemplifică faptul că Rocar 211UD s-a fabricat sub forma a 2 modele.
Ce mă enervează foarte tare este că, din cele 2 modele, nu am văzut măcar vreo poză cu ele după livrare.
Pe unde or fi ajuns?!?
Din păcate, textele de pe pliant sunt în limba rusă, care mi-e necunoscută, și nu pot înțelege ce mai scrie pe acolo. O traducere ar putea fi de folos...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
776.55 kb |
Vizualizat: |
de 31476 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.86 kb |
Vizualizat: |
de 31476 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.38 kb |
Vizualizat: |
de 31476 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 30 Iul 2007 14:54:04 Titlul subiectului: |
80840 |
|
Daca ar fi circulat astea prin Bucuresti si in tara (in paralel cu cele pe care le stim si acum vrem sa scapam cat mai repede de ele), ar mai fi schimbat fata oraselor. Afisajul "Pelicanului" contine vreo linie din Bucuresti (132) sau e pus doar ca exemplificare de afisare? Interesant si fontul, folosit pe scara larga in signalistica din Londra (metrou + autobuze).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 30 Iul 2007 15:35:40 Titlul subiectului: |
80842 |
|
"Pelican"-ul nu a ajuns in productia de serie din mai multe motive:
-nivelul de tehnologizare al uzinei Rocar era foarte scazut si procesul de productie depasea foarte putin nivelul de manufactura al anilor '50.
-bugetul alocat cercetarii si prototipurilor era foarte mic, de unde si imposibilitatea de a lansa un produs nou, economic, modern si testat in trafic, capabil sa faca fata competitiei externe. cel putin in domeniul transportului urban si interurban Romania nu si'a propus niciodata sa devina un jucator pe piata.
-calitatea inferioara a componentelor necesare. dupa cum spune si vorba, nu se poate sa faci din rahat bici. vehiculele repective au avut probleme mari in special la structura de rezistenta, desi designul era promitator (reintroducerea logoului TV MARE imi spune ca proiectantii au pus ceva suflet). in mod normal modelul 211 ar fi trebuit sa fie ceva complet nou, numai ca in caietul de sarcini s'a cerut in mod expres sa se revizuiasca, dar sa nu se schimbe, adica sa contina cat mai multe componente din modelul anterior (usile, geamurile etc.). Rezultatul a fost pe masura asteptarilor unei economii centralizate...
|
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 28 Apr 2010 20:15:02 Titlul subiectului: hhth |
126376 |
|
Intr-adevar, a existat si circulat un astfel de autobuz in Bucuresti pe una din liniile 232 sau 323, eram in autobuz cind l-am vazut, ar fi schimbat imaginea autobuzelor pe care le stim, insa nu afost sa fie.
Desi aparut cam tirziu, ar fi rezistat ceva timp in exploatare, a aparut putin mai tirziu colaboararea cu De Simon prin '91 si proiectul a murit in fasa.
|
|
Sus |
|
|
alfacorse
Data înscrierii: 28/Mar/2009 Ultima vizita: 29/Apr/2024 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Mai 2010 09:44:08 Titlul subiectului: Re: hhth |
126520 |
|
Am locuit pe sos Giurgiului si confirm ca a circulat pe 323, era alb cu albastru. Exista obiceiul de a plasa aceste autobuze prototip pe linia 323 care circula in zona fabricii dar si in zona centrala (initial P-ta Romana si apoi Pta Unirii).
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 11:13:14 Titlul subiectului: |
157478 |
|
211R din poza de mai sus (cel alb-dungi maro si rosu) era un autobuz cu podeaua partial coborita. A circulat experimental pe linia 120 pe cand ea avea capatul la Piata Resita. La ambele modele de observa ca usile nu sunt "plane", ele "mulandu-se" pe caroserie. Era cool parbrizul panoramic (vezi Citaro) si faptul ca in spate stateai ca la teatru...adica mai sus...
Cum spuneam si pe un alt topic, bercenistii erau privilegiati sa vada/testeze noile prototipuri scoase de Autobuzul. E cazul acestor doua autobuze (testate pe 323 si 120), troleibuzul 7335 in livrea columbiana, celebrul Rocar Tandem (circula cu placi de beton pe podea) si multe altele. In parcul auto de langa baza "Temerarii" puteai sa le mai vezi. Acolo am vazut si DAC 112UD cu usi pe stanga de exemplu. Sa se fi bagat Rocar la un prototip pentru TransMillenio in Bogota?)
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 11:26:53 Titlul subiectului: |
157479 |
|
In ce an ai vazut Rocar cu usi pe partea stanga? Usile era la nivelul podelei sau erau pana jos?
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 22:26:57 Titlul subiectului: 211ud |
157499 |
|
Sincer sunt cam in ceata ca pozitionare in timp.
Cert este ca erau de genul 112 UD, deci cu usi pana jos, nu ca TransMillenio intr-adevar...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 14:31:05 Titlul subiectului: |
157586 |
|
Cel putin a doua varianta e fabricata inainte de 1989. Eu am vazut unul in 1989, iar prototipul din prima poza l-am vazut cel mai devreme tot in 1989 intr'o poza, probabil aceeasi cu cea postata aici. S'ar putea sa fi participat si la targul din 1989.
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Iul 2012 12:39:41 Titlul subiectului: 211 ud |
157705 |
|
O erata: Intr-adevar sunt autobuze urbane deci 211UD, nu R cum am scris. Si 2, de fapt prin podea partial coborita am vrut sa spun de fapt o treapta la usile 1 si 2 si doua la usa 3. Deci nu fara trepte cum se putea intelege. Nu stiu cum ar fi corect: podea mai joasa cu o treapta de la jumate inspre fata? Ma rog...
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 23 Iun 2017 04:14:10 Titlul subiectului: |
190682 |
|
Au fost 5 fabricate, cel putin. 3 211UD, un 211SD in standardul VoV cu numai 2 usi si un 211T cu 2 usi cu clanta.
211T este cu plafonul din fata scund. 211SD este inalt pe toata lungimea.
Un 211UD este scund si el. Acesta a ajuns la ITB. Exista doar o poza cu el din ce am vazut. E poze cu Ikarbus 105 langa el (in alb negru) si alte 112udm scunde.
Raman cele doua 211UD standard, vopsite aproapte identic, dar cu mici diferente. Amandoua au fost la TIB.
Anul lor de fabricatie este 1986, si nu au nimic in legatura cu Ikarus 415. Semana putin, pentru ca sunt autobuze cu 3 usi, geamuri de aceeiasi marime si bot rotunjit.
Singurul motiv pentru care nu au fost produse a fost economia anilor 80. Cred ca ar fi fost bune. Din pacate in anii 90 nu s-a reluat. De ce? Asta intrebati directorii Rocar.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|