Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ieri la ei si azi la noi - Tramvaiele ST7, ST8, ST10 si ST11
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Baertram



Data înscrierii: 15/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2024
Mesaje: 31
Locație: Darmstadt (Germania)

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2024 15:27:08    Titlul subiectului: 218029

Die Situation in Darmstadt: Die Politik möchte mehr ÖPNV anbieten und den Takt von 15 Minuten auf 10 Minuten reduzieren. Dementsprechend wurden nun 25 Triebwagen nach der Ausschreibung bei Stadler Rail bestellt. Doch die Auslieferung und Inbetriebnahme der ST 15 verzögert sich. Die Unfälle und Ersatzteilsituation für die ST12, 13 und 14 tragen zu einem Wagenmangel bei, der zur Zeit herrscht. Jetzt hatten wir von Ende April 2022 bis Ende September 2023 das Glück, das Arheilgen (Linien 6 und 8) und Kranichstein (Linien 4 und 5) durch die Baustelle am Herrngarten nicht mit Straßenbahnen bedient wurden. Und dennoch kam Tw 25 (ST 7) zum Einsatz. Doch nach rund 6 Wochen war dieser beendet: Tw 0786 (ST 14) war auf den Oldtimer aufgefahren.
Seit September 2023 wurde nun auch Arheilgen und Kranichstein wieder bedient. Der Wagenmangel ist verschärfte sich. Nun wurden Strecken nach Griesheim (Linie 4 und 9), Bessungen (Linie 3 und 7) und Alsbach (Linie 6 und 8) nacheinander bis Weihnachten 2023 im Schienenersatzverkehr bedient. Und auch ein ST 7 ist wieder dabei: Nun ist Tw 31 (ST 7), der für 2 Runden auf der neuen Linie 5 (Böllenfalltor – Kranichstein) aushilft (Der Link zum Youtube zeigt diesen Einsatz ja). Das Besondere: Die ST 7 waren nie im Linienverkehr nach Kranichstein - und haben so auch keine Zielanzeige – weder Linie „5“ noch „Kranichstein“. Deshalb erhielt der Tw „neue“ Bänder: nun in Negativ-Schrift.

Situația din Darmstadt:
Politicienii vor să ofere mai mult transport public și să reducă frecvența de la 15 minute la 10 minute. În consecință, 25 de automotoare au fost comandate de la Stadler Rail în urma licitației. Cu toate acestea, livrarea și punerea în funcțiune a ST 15 este întârziată. Accidentele și situația pieselor de schimb pentru ST12, 13 și 14 contribuie la lipsa actuală de mașini. Acum, de la sfârșitul lunii aprilie 2022 până la sfârșitul lunii septembrie 2023, am avut noroc că Arheilgen (liniile 6 și 8 ) și Kranichstein (liniile 4 și 5) nu au fost deservite de tramvaie din cauza șantierului de la Herrngarten. Și totuși Tw 25 (ST 7) a fost folosit. Dar după aproximativ 6 săptămâni sa terminat: Tw 0786 (ST 14) a lovit mașina clasică.

Din septembrie 2023, Arheilgen și Kranichstein au fost, de asemenea, servite din nou. Lipsa vagoanelor s-a înrăutățit. Acum, liniile către Griesheim (liniile 4 și 9), Bessungen (liniile 3 și 7) și Alsbach (liniile 6 și 😎 au fost operate una după alta în serviciile de înlocuire a căilor ferate până la Crăciunul anului 2023. Și există din nou un ST 7: Acum Tw 31 (ST 7) ajută pentru 2 tururi pe noua linie 5 (Böllenfalltor – Kranichstein) (linkul către Youtube arată această misiune). Lucrul special este că ST 7 nu a fost niciodată în serviciu regulat către Kranichstein - și, prin urmare, nu are afișaj de destinație - nici linia "5", nici "Kranichstein". Prin urmare, Tw a primit benzi "noi": acum cu litere negative.

_________________
Greatings out of Darmstadt
Jörg D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2024 16:00:32    Titlul subiectului: 218031

Traducerea automata induce un pic in eroare. ST7 25 era folosit pentru diverse actiuni, fie ca tramvai istoric, fie pentru trasee, cum se intampla in prezent cu 31. In mai 2022, insa, ST14 0786 s-a izbit in el, asa incat 25 a fost inlocuit cu ST7 31.

Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Sâm 03 Feb 2024 16:29:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baertram



Data înscrierii: 15/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2024
Mesaje: 31
Locație: Darmstadt (Germania)

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2024 16:19:52    Titlul subiectului: 218034

Tw 31 (ST 7) auf der Linie 5 erreicht die Haltestelle "Merck Stadion" am 14. September 2023.

Tw 31 (ST 7) pe linia 5 va ajunge la stația "Merck Stadion" pe 14 septembrie 2023.



x2oo5fj8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.01 MB
 Vizualizat:  de 1278 ori

x2oo5fj8.jpg



_________________
Greatings out of Darmstadt
Jörg D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2024 21:10:02    Titlul subiectului: 218035

Eu sunt de părere să nu mai dăm atenție celor care nu știu să aprecieze un vehicul după cât de bine face ce trebuie să facă. Tramvaiele sunt mașinării care trebuie apreciate după cât de bine î-și îndeplinesc scopul. Nu după cât de noi sunt. Orașul Halberstadt are flota formată din niște tramvaie Gt4 mai bizare (părerea mea) de tip bidirecțional. Treaba este că tramvaiele alea sunt bine întreținute față de cele de la noi (seria 4xx am observat că e cea mai neglijată). Ei știu să aprecieze vehiculele pentru ce fac.
https://youtu.be/aLJRoV5UVCU?si=y6c6_GU9PJOrsJOU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baertram



Data înscrierii: 15/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2024
Mesaje: 31
Locație: Darmstadt (Germania)

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2024 18:04:53    Titlul subiectului: 218045

Ich habe mir soeben mal die neuen Posts hier angesehen: Was mir der Übersetzer angezeigt hat habe ich so verstanden:
User „deprodio“ hätte es gern, das nur neue Straßenbahnen unterwegs sind. Nun, ich erkenne, das in Iasi zwei neue Gruppen von Straßenbahnen in Betrieb sind: PESA und eine weitere. Dann sind dort auch die große Gruppe der GT4 (ex Stuttgart – zum Teil Halle, Augsburg, Halberstadt und Nordhausen nach Iasy gekommen). Sie werden wohl alle anderen Gruppen der Hochflurfahrzeuge überleben (ST 10 ex Darmstadt, M6 ex Mülheim, M8 ex Essen und GT8 ex Augsburg) Auch habe ich erst gestern, nach meiner Rückkehr hierher, auch Bilder von den Schneemaßen gesehen. Mit anderen Worten: Es kann sehr kalt in Iasi werden. Da möchte ich doch mal auf diesen Thread der "Drehscheibe Online" und "Pallaswiese" hinweisen. Denn hier hat die moderne Technik schlicht und ergreifend versagt. Da wird man froh sein, auf die robuste Technik der älteren Fahrzeuge zurückgreifen zu können. Nur mal als Beispiel

I've just had a look at the new posts here: I understood what the translator showed me as follows:
User "deprodio" would like it that only new trams are on the road. Well, I see that there are two new groups of trams in operation in Iasi: PESA and another. Then the large group of GT4 (ex Stuttgart – partly Halle, Augsburg, Halberstadt and Nordhausen came to Iasy). They will probably survive all other groups of high-floor vehicles (ST 10 ex Darmstadt, M6 ex Mülheim, M8 ex Essen and GT8 ex Augsburg) Also, only yesterday, after my return here, I also saw pictures of the snow measurements. In other words, it can get very cold in Iasy. I would like to point out this thread of the "Drehscheibe Online" and "Pallaswiese". This is where modern technology has simply failed. You will be happy to be able to fall back on the robust technology of the older vehicles. Just as an example


Tocmai am aruncat o privire la noile postări aici: Am înțeles ce mi-a arătat traducătorul după cum urmează:
Utilizatorul "deprodio" ar dori ca numai tramvaiele noi să fie pe drum. Ei bine, văd că există două grupuri noi de tramvaie în funcțiune în Iași: PESA și încă unul. Apoi, grupul mare GT4 (ex. Stuttgart – parțial Halle, Augsburg, Halberstadt și Nordhausen a venit la Iași). Probabil că vor supraviețui tuturor celorlalte grupuri de vehicule cu podea înaltă (ST 10 ex Darmstadt, M6 ex Mülheim, M8 ex Essen și GT8 ex Augsburg) De asemenea, abia ieri, după întoarcerea mea aici, am văzut și poze cu măsurătorile zăpezii. Cu alte cuvinte, poate fi foarte frig în Iași. Aș dori să subliniez acest fir al "Drehscheibe Online" și "Pallaswiese". Aici tehnologia modernă a eșuat pur și simplu. Veți fi bucuroși să vă puteți baza pe tehnologia robustă a vehiculelor mai vechi. Doar ca exemplu

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?005,6245858,6249503

https://www.walter-kuhl.de/strassenbahn/vereistebahn.htm

_________________
Greatings out of Darmstadt
Jörg D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2024 13:55:46    Titlul subiectului: 218061

Nu ai ce să le ceri unora. Eu nici după aproape 2 ani nu înțeleg de ce trebuie să meargă 3 tramvaie spre Țuțora, mai toate goale. Am propus PMI să refacă sistemul Delta de la Tepro, au răspuns în platitudini. Și uite așa, se putea renunța bine mersi la 29, sau lăsat până la intermodal.

Și aia cu tramvaiul pe Iorga. Dacă tot vine 30 din an în paști, 2 până în Baza 3, la suplimentare. Eventual un inelar cu 7. E nevoie de el ca de aer, mai ales dimineața. Și scos 5, coroborat cu suplimentarea unităților de pe 11. 5 nu are niciun sens, așa cum e acum. Și ala scapi și de 5, care dublează inutil 11. Nu cred că sunt oameni care merg din Dacia până în Țuțora. 99% se opresc la Tepro, deci 11 e suficient.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2024 17:04:46    Titlul subiectului: 218064

Mrnokia a scris:
Unele persoane e mai bine să nu le dai atenție. Dacă pe ele atât le duce mintea, mai bine lasăle să urle până obosesc și eventual o eliminare de pe forum. Nu are rost să le răspunzi.

Pai da,e cel mai bine asa.De de sa contracarezi cu argumente logice?Mai bine eliminati ce nu va convine,pentru că sunt mai proști decât voi și nu are rost.Bine că existati voi,deștepții.De asta ați mai rămas câțiva pe forumul asta cu Maria Sa in frunte la care,daca îi răspunzi este "lezmajestate" pentru care meriti pedeapsa capitală.
Maria Ta,nu îmi plac avertismentele,haideți să trecem la fapte.Ascultati sfatul"înțeleptului"de mai sus și eliminati-ma!
Și acum,Maria Sa o să-mi răspundă cu un alt mesaj kilometric la care,ar fi indicat sa nu mai răspund pentru că,Maria Sa trebuie sa aibă ultimul cuvânt.Va rog,nu îmi mai răspundeți la mesaj,ascultați de "înțeleptul" de mai sus și haideți cu eliminarea Maria Ta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 21:58:22    Titlul subiectului: 218095

Omule, ce nu înțelegi tu e că tramvaiele alea chiar nu sunt rable... Ele circulă în siguranță în Germania, chiar în orașul de unde le-am importat noi acum peste 25 de ani (mă refer aici la ST7/Cool și peste 15 ani (ST10/11). Dacă nemții nu au renunța încă la ele, noi de ce am fi făcut-o? Noi am făcut-o din simplul motiv că orice depășește un GT4, nu are viață lungă la Iași

Și eu, cred că și Radu, vrem tramvaie noi. Dar aceste tramvaie noi, nu vin din cer. Ele costă niște multe milioane de euro și, sincer, în momentul de față, prefer un SH cinstit, cu o infrastructură de top. Noi încă stăm prost la infrastructură. Avem aparate de cale distruse, linii noi distruse deja și pe unele porțiuni reabilitate se circulă cu viteza melcului de frica unei tragedii.

Plus că tramvaiele noi, fiind mai avansate decât orice SH, stau mult și bine la gard. Timp în care nu prea mai am ai cu ce să le înlocuiești, pentru că nu ai știut să ai grijă de un BE 8/8 sau ST11, care puteau foarte bine azi să circule pe 9 sau pe 11, la ore de vârf.

Nici eu nu-s de acord cu ce spune Radu, în multe privințe, dar să zici de ST-uri că-s rable, aici nu-s de acord cu tine. CTP-ul e de vină că au ajuns rable și sunt astăzi casate. La fel în cazul M-urilor. Stai să vezi, că s-au casat și ST10, care ieșeau până mai ieri la stradă, alături de unele M-uri care de săptămâna asta sunt istorie.

M-urile au fost adus în 2008, deci la 10 ani după ST-uri. Da, poate au avut și probleme ”genetice”, dar să casezi tramvaie după doar 5 ani de exploatare, trebuie să îți pună niște semne de întrebare. Ca să nu mai zic, că unele nici nu au mai apucat să primească călători în ele, sau să iasă în probe la stradă.

Asta e de fapt problema, pe care poate tu nu o vezi. Nu zic că aceste vagoane nu sunt vechi, că sunt, dar asta nu e argument valabil pentru casarea lor, când știm cum au venit din Germania. Erau în stare tehnică și estetică bună.

Idem pentru GT4-urile care trag din greu prin oraș. Când au venit cele ex-Stuttgart în 2008, arătau ca scoase din cutie, fără pic de rugină, cu toate parasolarele la locul lor. Astăzi, deși le-au vopsit (sanchi) în verde, arată mai rău ca în 2008. Nu pentru că sunt rable, ci pentru că au fost rablagite.

Așa cum le vezi tu rable, tramvaiele astea au ținut TP cu tramvaiul în Iași. Dacă nu erau ele și ne opream la Tatra, Timiș, V2A și ITB-M, astăzi eram în situația de la Constanța, Brașov sau Botoșani. Ne plimbam cu ISUZU, în cel mai bun caz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 22:18:42    Titlul subiectului: 218096

Cum am spus, am lucrat trup si suflet, atat cat am avut eu stiinta si putinta s-o fac, pentru a sprijini proiectul de la Pascani. Pentru ca il vedeam ca tramvai-scoala, care va pregati personalul pentru tramvaiele noi ce urmau sa apara peste cativa ani, odata cu finalizarea reabilitarilor. Cu sau fara extinderea modernizarii (de preferat ar fi fost cu, pentru a avea un parc decent de tramvaie in intregimea lui pana cand vor putea exista doar vagoane fabricate recent).
Asadar, este evident ca vreau tramvaie noi, dar vreau ca ele sa vina pe un teren solid si sa fie fiabile si eficiente. Ca altfel omori ideea de tramvai, caci nu este usor sa convingi oamenii ca tot ce este la baza tramvaiului (lucrari de infrastructura, costuri de exploatare si intretinere) merita pentru ca doar astfel orasul poate respira. In momentul asta, tramvaiul ca sistem de transport a esuat aproape total la Iasi, caci se vede ca si tramvaiele noi au dat chix. Asta e ce vede omul obisnuit, el nu vede mai departe de atat, nu cauta si nu analizeaza motivele ca sa se incapataneze sa mearga mai departe in a-i acorda increderea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 22:39:32    Titlul subiectului: 218097

M8C-urile ar fi fost logic sa ajunga intr-un proiect de modernizare, cu eliminarea neajunsurilor (unde ele exista) si adaptarea sectiunii centrale pentru accesibilitate, asa cum s-a intamplat in Polonia. Iar achizitia de astfel de vagoane ar fi trebuit sa continue, in acelasi cadru, asa cum am gandit-o eu cand mi-am argumentat propunerea de preluare de tramvaie de tipul asta, in 2016.
In loc de toate astea, insa, tramvaie noi care au dat chix, GT4 inca vreo 10 ani, daca nu si mai bine, M-urile astea functionand dupa putinta la Iasi si cam atat. Adica, dezastru total!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 23:01:36    Titlul subiectului: 218098

Gdansk, Polonia. Modernizare la Modertrans, un soi de URAC evoluat de la Poznan.
Asta ar fi trebuit sa li se intample M-urilor, odata cu sporirea numarului lor!
Estetic nimic mai mult.
Plus inlocuirea tractiunii.
Fara ac in salon (dar cu in cele doua cabine), doar inlocuirea geamurilor cu unele cu aerisire larga, culisanta.
La Pascani (da, da, licitatie, blabla).



1152_20150805.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  529.81 kb
 Vizualizat:  de 601 ori

1152_20150805.jpg



 Descriere:
 Mărime fișier:  296.02 kb
 Vizualizat:  de 601 ori





1125.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  282.08 kb
 Vizualizat:  de 601 ori

1125.jpg



1126.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  304.98 kb
 Vizualizat:  de 601 ori

1126.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2024 23:39:57    Titlul subiectului: 218099

Nu mai apucă, Radule, pentru că pleacă spre PIETA sau REMAT săptămâna asta. BTW, la Arad încă mai circulă M8S-uri, surprinzător. Nu știu cât mai circulă, dar câteva tot mai sunt active. Și acolo sunt venite de prin 2008-2009, nu din 2018. Și cred că sunt și ceva diferențe între ele, nu doar la afișaje. Ceea ce iarăși mă pune pe gânduri.

Eu sper să nu ne trezim peste 10 ani că în Dacia se vor casa tramvaie PESA și Bozankaya. Nu știu de ce, dar am auzit că într-un anumit oraș (nu dăm nume), un tramvai PESA ar fi ajuns donator de piese pentru celelalte. Nu că la noi nu s-ar întâmpla și asta, dar la noi sunt chestii punctuale și mai important, temporare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marian2001FCBT



Data înscrierii: 14/Mai/2018
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 00:08:25    Titlul subiectului: 218102

tramfan a scris:
[...] Stai să vezi, că s-au casat și ST10, care ieșeau până mai ieri la stradă, alături de unele M-uri care de săptămâna asta sunt istorie.[...]

Off-topic: s-au casat/se vor casa toate M-urile care nu au mai ieșit la stradă în ultimul timp? Nu se mai poate face nimic pentru ele? Zilele astea erau două M8C-uri în culorile specifice Essen-ului trase pe linia din apropierea căii ferate. Unul avea o folie în locul unui geam, aș presupune că era 295, iar celălalt era probabil era 291, care n-a mai ieșit de o vreme. Când l-am văzut în vară din nou pe 293, m-am gândit că poate, treptat, o să revină la trasee și 291 și 292. Ar fi păcat să se renunțe la ele atât de devreme, chiar dacă au și dezavantaje (lipsa AC-ului (sau măcar a unei ventilații mai OK) și zgomotul produs de boghiurile purtătoare de mai toate M-urile).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 00:34:58    Titlul subiectului: 218103

Nu se mai poate face nimic, din păcate. Au zilele, daca nu orele numărate. 5 ani au rezistat, și așa cu intermitente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 00:57:22    Titlul subiectului: 218104

- M8S si M8C sunt diferite dpdv al controlului tractiunii.
- Problemele cu M8C-urile aduse la Iasi sunt mai multe, din diverse perspective. Dar erau solutia perfecta pentru un proiect de modernizare, existau si surse suficiente pentru achizitii, astfel incat sa se poata renunta la GT4 intr-o perioada nu foarte mare si parcul sa fie decent impreuna cu tramvaie noi pana la transformarea lui totala.
- Problema cu Swingul ala de la Cluj e o legenda ce are la baza un firisor de adevar, dar nu e nici pe departe acela adevarul intreg. Nu stiu in momentul asta ce e cu el, dar urma sa fie repus in functiune. Poate aflam de la pasionatii clujeni ce mai e cu el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 383

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 01:22:38    Titlul subiectului: 218105

82-ul de Cluj a revenit în circulație anul trecut, într-adevăr a avut o perioadă mai mare de imobilizare de aproape 2 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 09:55:03    Titlul subiectului: 218109

Cate ST-10 mai circula? Tot alea doua?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 10:44:18    Titlul subiectului: 218110

Radule, se știau de aceste probleme înainte de achiziție, că vor sta mai mult pe tușă și că după doar 6 ani vor ajunge la casat?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 11:32:35    Titlul subiectului: 218111

Problema e in felul urmator: RATP/CTP era interesata in acea perioada sa achizitioneze un numar semnificativ de tramvaie pentru a scoate din circulatie o buna parte a celor active care creau probleme, in special GT4 nemodernizate si Be (cand au inceput cautarile, in 2015, circulau inca si Be 4/4).
Singurele variante disponibile erau Tatrele T4DC/B4DC de la Halle (nu mai tin minte exact cate, parca vreo 20 de trenuri pe termen scurt), Tatre KT4D in diverse variante de modernizare din diverse orase (pe termen scurt, mediu si lung) si M-uri din diverse orase, in diverse variante si serii constructive, respectiv in diverse variante de modernizare (de asemenea, pe termen scurt, mediu si lung).
Am fost la Halle in 2015 pentru a vedea concret cu ce ne vom confrunta daca am achizitiiona Tatrele pentru care si primisem oferta. Estetic au fost acceptate (personal am strambat putintel din nas, caci exista un anume grad de uzura usor de remarcat de calatori, deci cu risc de compromitere a imaginii si de a da nastere la noi discutii publice prostesti si interminabile), dpdv electronic principalul inginer electronist al nostru si-a dat acceptul si si-a luat sarcina de a se ocupa indeaproape de ele (caci cereau atentie, electronica fiind depasita, dar a spus ca nu e de netinut sub control situatia), aveam acces total la intreaga documentatie tehnica (ne-au si dat-o electronic, pentru a o putea studia pe indelete acasa), insa motivul deciziei de a nu le lua a fost legat de boghiuri, care, desi nu mai erau cele originale, erau concepute dupa modelul constructiv al CKD, intretinerea lor fiind la fel de dificila si punand aceleasi probleme majore cu care s-a confruntat regia la Tatrele T4R si T4D.
Data fiind decizia asta, evident, cadea si varianta KT4D, la care exista aceeasi problema.
Ramanea varianta M.
Acum, revenind la intrebarea pusa de tine. Din pacate, comunicarea cu Essen a fost una dintre cele mai slabe din istoria achizitiilor de sh-uri si nu vreau sa spun mai multe, din politete si pentru a lasa loc de "buna ziua". Ideea e ca s-a omis a se spune o serie de aspecte esentiale si, mai mult decat atat, la predare s-au constatat niste lucruri facute de Essen care depaseau puterea de intelegere a oricarui om cu capul pe umeri. La sosirea la Iasi s-au constatat si alte aiureli. La toate astea s-a adaugat si faptul ca in acea perioada personal eram cu garda jos din motive personale si nu am avut ocazia sa ajung la timp sa stramb din nas. Cred ca am fost suficient de lamuritor. Privind in spate, daca e sa luam achizitia doar pentru scopul de a pune tramvaiele pe sine imediat dupa aducerea la Iasi si sa le dam drumul pe trasee, da, a fost una ratata, dar daca privim mai departe de atat, cum am spus, erau o solutie potrivita pe termen lung (alaturi de suficiente alte achizitii de astfel de tramvaie) pentru a putea scapa de GT4 (cu includere intr-un proiect de modernizare precun am aratat mai sus). Din pacate, a trebuit sa invat (si am invatat, mai ales cu ocazia actualei transe de autobuze chipurile pentru traseele metropolitane) ca in materie de sh-uri, Iasul nu poate decat sa ia vehiculele si sa le arunce direct pe trasee, nici macar eliminarea reclamelor germane de pe ele neputand s-o faca in anul de gratie 2024, caci scoaterea reclamelor duce cel mai probabil la necesitatea revopsirii, ceea ce ar fi un dezastru financiar, caci asta e nivelul. Asta era de inteles in 1998, in 2000, hai si in 2008. Dar in 2024?!... Acum trebuie sa ai pretentia si respectul de sine de a putea sa incluzi cu demnitate aceste vehicule in flota orasului, prin indepartarea a tot ce tine de existenta lor la fostul proprietar si aplicarea elementelor de identificare si a echipamentelor specifice noua.
Cam asta-i, pe foarte, foarte scurt si cu putinta de a spune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 11:59:56    Titlul subiectului: 218112

Eu cred că nici CTP nu s-a așteptat să pice M-urile atât de repede. Eu când am auzit că unul s-a ars în depou la Dacia, am rămas șocat. Bun, hai să zicem că ai noștri ”au dat buleală”, cum se zice (că na, am mai avut un GT4 plecat singur la plimbare prin depou și adormit în iarbă). Dar e clar că vagoanele astea eu și ele ceva probleme (și or fi avut și defecte ascunse la momentul achiziției lor). Nici ST-urile nu au fost așa de repede, sau BE 8/8.

Nu cred că e doar vina oamenilor din CTP, a ”românismelor” etc. Eu cred că tramvaiele alea aveau ceva probleme, pe care cei din Essen știau să le rezolve sau să le țină sub control. Probleme care nu erau extrem de rare, ci aproape cotidiene. Și noi am luat tramvaiele de bună credință, crezând că vor fi un plus binevenit. Doar că din primele luni, au început să stea la gard.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:02:15    Titlul subiectului: 218113

Apropo, rar mai văd la stradă câte în ST10. Probabil că circulă ce a fost dus la Gară și nici alea toate. 90% din ce e acum în Dacia, are orele/zilele numărate. Ieri casau un ST10 ”verde” (277?!), spre exemplu. Se merge în pas alert.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:10:12    Titlul subiectului: 218114

In mod particular seria constructiva a celor venite la Iasi e ceva mai slaba. Din ce stiu, e vorba de probleme cu senzori, in special pe la usi. Si la asta s-a adaugat ceva anume ce au facut cei de la Essen dupa scoaterea din circulatie, ceva ce intrece orice imaginatie. Plus niste probleme cu motoarele, dar nu stiu daca erau constructive sau de alta natura. Din pacate, chiar in timpul achizitiei a trebuit sa ma desprind de toate astea si nu sunt foarte bine lamurit cu tot ce s-a intamplat. Stiu doar ce mi s-a povestit cu unele ocazii, dar fara a avea prilejul de a asimila tot ce era de stiut.
Insa alte serii constructive de la Essen si alte variante constructive din alte orase difera de astea. Pentru eventuale achizitii s-ar fi vazut in fiecare caz despre ce e vorba, daca lucrurile se faceau asezat, ca la Halle. Din pacate, insa... n-a fost sa fie asa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:14:05    Titlul subiectului: 218115

A, evident ca cei de la Essen le tineau sub control, caci altfel nici n-ar fi prins anul 2016...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:22:02    Titlul subiectului: 218116

Deci s-au făcut intervenții la vagoane, după ce acestea au fost retrase de Essen. Probabil ceva care să le facă să fie mai puțin fiabile. Acolo mă duc cu gândul.

Apropo, știe cineva dacă se vor mai lua ceva vagoane SH, ca să se înlocuiască M-urile casate, sau se așteaptă să vină ceva nou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2024 12:23:01    Titlul subiectului: 218117

Se taie in draci?! Sa se taie! Doar cad azi-maine din cer tramvaie noi. Daca merge treaba asa cum merge ea azi, cand oamenii asteapta cumintei si fara sa cracneasca in statii de li se acreste, inseamna ca e bine, ca nu e nevoie de mai multe tramvaie... Nu?!... Mai un stres pe Feisbucul companiei, mai o gluma proasta drept raspuns si viata merge mai departe... Asa incat: taiati, tovarasi, taiati! Tara cere fer!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 8 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community