Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind transportul in comun de suprafata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 1335
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2018 19:57:13    Titlul subiectului: 197907

Duminică va circula Tramvaiul lui Moș Crăciun, Rathgeber "Bucharest Events Tram".
Sursa: https://www.stiripesurse.ro/stb-sa-tramvaiul-lui-mo-craciun-surprize-pentru-copii-i-parinti_1313038.html[url][/url]
Citat:



Societatea de Transport București STB SA le oferă bucureștenilor „Tramvaiul lui Moș Crăciun”, eveniment socio-cultural organizat cu ocazia sărbătorilor de iarnă pentru copii și parinți.

Astfel, duminică, 23 decembrie 2018, între orele 12.00-15.00, „Tramvaiul lui Moș Crăciun” va circula pe traseul: Depoul Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Calea Moșilor, Piața Sfântul Gheorghe și retur.



Copiii care vor călători cu „Tramvaiul lui Moș Crăciun” vor fi întâmpinați într-un mod inedit de bătrânul Moș.

Micuții vor putea să îi spună Moșului cele mai frumoase poezii, în urma cărora vor fi răsplătiți cu cadouri surpriză de la acesta și de la spiridușii săi.


Nici cei mari nu vor fi uitați, aceștia vor putea asculta colinde cântate de corul angajaților STB SA.

„Tramvaiul lui Moș Crăciun” este un tramvai de epocă, modernizat în cadrul Uzinei de Reparații a STB SA, tip 3.16 - Rathgerber, fabricat în perioada 1966-1969, intrat în inventarul RATB în anul 1999. Caracteristicile tehnice sunt: lungime – 16.7 m; lățimea – 2.35 m; greutate – 23.3 t; locuri pe scaune – 40; capacitate – 151 călători. A circulat în București până în anul 2002, după care a fost transformat în vagon tip restaurant, în cadrul Uzinei de Reparații a RATB, potrivit unui comunicat remis STIRIPESURSE.RO.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2019 09:27:10    Titlul subiectului: 198318

Un articol foarte interesant, scris de Catalin Tolontan, referitor la serviciile de transport public se gaseste aici.

Citat:
DISPREȚ! Primăria Gabrielei Firea, mai opacă decât cele din Londra, Berlin și Madrid! Singura instituție care nu explică pe ce cheltuiește banii cetățenilor pentru transportul urban

Ziarul Libertatea a trimis o solicitare comună companiilor de transport public din Londra, Berlin, Madrid și București Aceeași solicitare a fost adresată și primăriilor din cele patru capitale europene, care coordonează transportul public local Au fost cerute detalii privind modul de organizare al sistemului public de transport În mai puțin de o săptămână, autoritățile din Marea Britanie, Germania și Spania au răspuns tuturor întrebărilor Primăria Generală București și STB nu au răspuns nici astăzi, după o lună de la primirea solicitării În data de 10 decembrie 2018, Libertatea a transmis un set de 8 întrebări autorităților locale din capitala Marii Britanii, Germaniei, Spaniei și României, pentru a afla care este sistemul de organizare al transportului public local, cât costă o călătorie și cum se asigură că oamenii plătesc atunci când urcă în autobuz, tramvai, troleibuz sau metrou. Aceeași solicitare a fost trimisă și companiilor din Londra, Berlin, Madrid și București care gestionează transportul public local. Toate companiile au răspuns în câteva zile la aceste întrebări, mai puțin Primăria Capitalei și Societatea de Transport București (fosta RATB – n.r.), care nici până azi nu au transmis informațiile solicitate.

Articolul este mare, nu am postat decat inceputul lui. Oricum este "interesant" cum abordeaza problema STB si Primaria Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 20:49:14    Titlul subiectului: 200486

STB vrea sa compere servicii de asigurare in valoare de 2,3 milioane de euro. Articolul se gaseste aici.

Citat:
STB vrea să cumpere servicii de asigurare în valoare de peste 2,3 milioane euro

Societatea de Transport București (STB) a lansat o licitație privind achiziția de servicii de asigurare auto, contractul fiind estimat la 11 milioane lei (2,31 milioane euro), fără TVA, potrivit unui anunț publicat pe platforma online de achiziții publice SICAP.

Contractul vizează achiziția de "servicii de asigurare auto a vehiculelor, asigurare a călătorilor și a bagajelor acestora", potrivit anunțului.

Contractul, evaluat la 11 milioane lei (2,31 milioane euro), fără TVA, presupune încheierea unui acord cadru cu durata de 12 luni.

Cuantumul garanției de bună execuție este de 10% din valoarea contractului, fără TVA.

Tipul procedurii este licitație deschisă, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 27 mai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Iul 2019 09:16:54    Titlul subiectului: 201446

STB a trecut la curatenia........de vara: http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1065#

Citat:
Primăria Capitalei: STB SA continuă acțiunea de igienizare a vehiculelor
Societatea de Transport București - STB SA continuă acțiunea de igienizare a vehiculelor de transport în comun.


STB SA a reluat în acest weekend (6-7 iulie a.c.), la două luni după deschiderea unei noi etape, campania de curățenie și igienizare a vehiculelor începută în luna decembrie a anului trecut. Astfel, pentru fiecare vehicul care va ieși în traseu, va fi aplicat programul de spălare și igienizare în interior și exterior, precum și neutralizarea graffitti-urilor.

Treptat, toate vehiculele din parcul circulant al STB SA vor fi curățate și igienizate, iar fiecare vehicul va fi ulterior monitorizat pentru a se urmări menținerea unui aspect decent. Totodată, este aplicat un program special, etapizat, prin care adăposturilor din stațiile de tramvai li se redă aspectul civilizat.

Anul trecut, STB SA a dotat autobazele cu stații de spălare noi, moderne, iar prin această campanie își propune să asigure vehicule igienice și un grad de confort cât mai ridicat pentru călători, dar și un aspect decent al stațiilor de tramvai.

De cele mai multe ori, imaginea neplăcută a vehiculelor este creată de către unii călători, prin mâzgălirea cu graffitti, vandalizarea, zgârierea interiorului, aruncarea de resturi de mâncare ori de băutură în vehicule.

Conform Regulamentului Serviciului Comunitar de Transport Public Local de călători în Regiunea București – Ilfov, pentru murdărirea sau vandalizarea vehiculelor sunt stabilite amenzi de 500 lei.

Totuși, politica STB SA nu este aceea de a sancționa călătorii, ci de conștientizare a publicului asupra faptului că menținerea unor conditii civilizate de transport depinde de fiecare dintre noi.

STB SA îi asigură pe bucureșteni că vor urma și alte măsuri care vor crea condiții civilizate de transport și vor dovedi atașamentul companiei față de călători.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 1335
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Mie 28 Aug 2019 12:26:47    Titlul subiectului: 202324

Povestea unui șofer care a fost dat afară de la STB pentru că a dat informații publice despre defectele autobuzelor din București:
https://www.vice.com/ro/article/kz4w33/soferul-concediat-ca-a-vorbit-despre-defectiunile-autobuzelor-din-bucuresti
Citat:
Povestea șoferului concediat că a vorbit public despre defecțiunile autobuzelor din București
Acum trei ani, Valer Ciobănescu, șofer la RATB (actuala Societate de Transport București - STB), a simțit pedala de frânare a autobuzului 368 moale sub picior. „Eram la Orizont, am încercat să reduc viteza din timp, să opresc în stație, și am depășit cu aproape trei metri. Îmi băteau călătorii cu pumnul în geam”, îmi povestește el, în timp ce stăm de vorbă la o cafea, într-un mall bucureștean.
„Am băgat autobuzul în garaj și, bineînțeles, au zis că sunt nebun la cap”, îmi descrie șoferul reacția șefilor săi de atunci.
Ciobănescu, 51 de ani, dintre care 25 ca șofer, conducea un sindicat minoritar din STB, Sindicatul Șoferilor, așa că astfel de incidente, trăite și de alți colegi, ajungeau și la el. Și spune că nu erau puține. A scris memorii șefilor săi despre defecțiunile tehnice majore ale autobuzelor, dar nu a fost luat în seamă.
Așa că a ieșit cu ele în presă.
Drept urmare, Ciobănescu nu mai lucrează la STB din această primăvară.
„Sunt concediat de la 1 aprilie, în baza unei cercetări disciplinare absurde. Adică, legată de o postare pe Facebook, în timpul liber. Nicio treabă cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă sau cu Codul Muncii. Nu eram în timpul serviciului, nu am îndeplinit sarcinile de serviciu defectuos”, spune Ciobănescu.
Postarea lui nu era cea mai elegantă din lume, dar era pe pagina sa personală. Practic, ea a fost doar un pretext, un punct culminant al relației tensionate dintre el și conducerea companiei de stat.
Regulamentul și „difuzarea oricăror informații”
Baza legală a concedierii a fost o modificare făcută în Contractul Colectiv de Muncă odată cu schimbarea conducerii interimare a STB, la începutul lui 2017, când directorul general Radu Paul Orzață (fost consilier general și membru PP-DD) a fost înlocuit cu Adrian Sorin Mihail (consilier general și membru PSD), un apropiat al primarului Gabriela Firea.
În noul regulament, la punctul 93, a apărut o prevedere în lista motivelor de sancționare a unui angajat: „Difuzarea sau colportarea în spațiul public – pe canale mass-media sau social media – a oricăror informații legate de STB S.A., în mod special a informațiilor ce pot genera o stare de nesiguranță în rândul călătorilor, cu consecințe negative asupra activității și imaginii STB S.A., precum și a relațiilor de colaborare cu terții”.
Felul în care conducerea societății înțelege libertatea de exprimare reiese dintr-o declarație a directorului din acea vreme: „Este democratic, vorbesc cât vor între ei, cu cine vor. Public, instituția vorbește prin persoana desemnată”.
Îngrijorat că autobuzele pot pune în pericol viața bucureștenilor, șoferul – de obicei pe 282, 143, 368 –, dădea deseori declarații în presă. Odată cu schimbarea conducerii, au venit și sancțiunile. „Mai vorbisem și înainte cu presa, am fost și la televizor, am dat declarații și la România Actualități. Dar nu era directorul pe care l-a pus Firea”, spune el.
„Au fost trei avertismente premergătoare concedierii. Primul s-a întâmplat acum doi ani cu un articol în care îi ceream primăriței Firea să vină să-i arăt problemele din RATB, că ea spunea că e totul OK.”
Ciobănescu spune că noul regulament încă nu era în vigoare și că a fost sancționat retroactiv: „Am săvârșit abaterea, în mintea lor, pe 18 sau 19 ianuarie, și regulamentul a intrat în vigoare pe 27”. A primit atunci un avertisment scris.
A urmat apoi o știre de pe Kanal D, în care a fost iar citat. „Dar nu i-am căutat eu, au cerut informații și eu le-am spus ce probleme sunt: că ne ies roțile pe stradă, că rămânem fără frâne, ceea ce s-a și întâmplat, nu am vorbit ca nebunul. Am mai spus că aveam cauciucuri all season, dar de fapt erau niște cauciucuri foarte periculoase pe regim de iarnă, se ducea autobuzul, pur și simplu, nu aveau aderență.” Pentru această declarație, Ciobănescu a fost sancționat cu tăierea a 10% din salariu pe trei luni de zile.
„A mai ars un tramvai și acum câteva luni”
Până să ajungă la presă, Ciobănescu a încercat calea oficială. „Am făcut un memoriu, în care am scris problemele, poate așa înțeleg, adresat și Consiliului General al Primăriei Capitalei și primarului.” În memoriu, acesta spunea, printre altele, că există o lipsă acută de piese, „că avem șefi iresponsabili, care vin la muncă doar să-și ia banii”, că posturile nu se ocupă pe bază de concurs.
„Îi avertizam că e posibil să ia foc și tramvaiele, că mergeau cu ele târâș. Nu le dădeau voie să intre la reparații. Îi amenințau pe șoferi că îi sancționează, le spuneau că intră în depou nemotivat, că nu au chef de muncă. Și, după șase luni, s-a întâmplat (n. red. - să ia foc un tramvai). A mai ars unul și acum câteva luni.”
Nu a primit niciun răspuns la acea adresă, dar au continuat sancțiunile. „Au tot spus că sunt calomnii, că nu e adevărat”, spune Ciobănescu despre reacțiile celor din STB. „Adică nu e adevărat că a ieșit roata pe stradă, deși chiar Pro TV a filmat? Am și alți colegi care au rămas fără frâne, unul a intrat în autobuzul din față și a făcut un prejudiciu de vreo 130 de milioane și șeful de autobază i-a spus să nu declare la poliție că a rămas fără frâne.”
Un comentariu pe Facebook, al treilea avertisment
La o postare a unei jurnaliste de la TVR2 care reclama că fusese agresată de controlori, Ciobănescu a comentat că de vină sunt șefii controlorilor, care le-ar impune o normă de amenzi.
Din nou, s-a trezit cu o sancțiune de 10% din salariu. Cele trei incidente au fost considerate „abateri repetate” și a fost concediat.
Ciobănescu a atacat în instanță deciziile conducerii STB. „Am câștigat, pe fond, pentru declarațiile pentru Evenimentul Zilei și Kanal D, pentru cea cu TVR încă ne judecăm. Am aflat că au făcut recurs pentru Kanal D.”
Am cerut o poziție oficială de la reprezentanții STB despre situația lui Valer Ciobănescu și deficiențele acuzate de el, dar nu am primit un răspuns.
În mod normal, Valer Ciobănescu ar fi trebuit să fie protejat de legea sindicatelor, care interzice concedierea liderilor, însă Sindicatul Șoferilor era minoritar, mare parte a celor peste 11 mii de angajați din STB fac parte din Sindicatul Transportatorilor din București.
Conform Codului Muncii, negocierile contractului colectiv de muncă se poartă doar între societate și sindicatul reprezentativ – adică cel cu cei mai mulți membri. „Sindicat reprezentativ care ori habar nu are ori se face că habar nu are [n. red. - ce se întâmplă în STB]”, acuză Ciobănescu. „Ca să meargă treaba bine, să nu supere pe nimeni.”
Fostul șofer spune că „sindicatul reprezentativ ne reprezintă doar la negocieri, în rest ar trebui să ne cheme și pe noi la ședințe, să avem un dialog deschis, să ne primească când avem probleme. Nu ne primesc”. Ulterior concedierii, două alte sindicate minoritare, APT și Transpublic, au fuzionat cu Sindicatul Șoferilor, și au creat Sindicatul Transpublic din STB S.A., care are acum nouă sute de membri, și ca o formă de sprijin pentru liderul concediat.
Primele bătălii, câștigate în instanță
La proces, Ciobănescu a adus în discuție și articolele de lege despre avertizorii de integritate. Nu știe dacă instanța le-a considerat probe în avantajul său, cert e că a câștigat.
„În cele două procese pe care le-am câștigat, instanța spunea că STB nu poate să-mi îngrădească libertatea de exprimare și dreptul de a-mi apăra membrii de sindicat.” Judecătorii nu au făcut nicio referire la legea avertizorilor de integritate.
Între timp, faptul că schimbarea de regulament care a dus la concedierea lui Ciobănescu a funcționat ca un căluș în cadrul STB îmi este confirmat și de refuzul altor persoane din interiorul societății de a-și asuma vreo declarație publică, de teama eventualele sancțiuni.
„O să se supere Firea. Eu chiar vreau să o supăr pe doamna Firea, că de aia e acolo, să ne rezolve problemele. Vreau să vin și eu de drag la muncă și să nu pun în pericol viața călătorilor. Noi prestăm o meserie în sprijinul cetățenilor bucureșteni și pentru asta a fost aleasă primărița, să asigure un transport public sigur și civilizat. Dar ea nu a făcut altceva decât să ne bage pumnul în gură, nu să remedieze problemele.”
Până la rezolvarea proceselor, care mai poate dura cel puțin un an, Ciobănescu repară televizoare și mașini de spălat. „Mă descurc, mai știu și altă meserie.”
Și, evident, se ocupă de procese. „Din partea mea, poate să dureze oricât”, spune el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 07/Oct/2020
Mesaje: 1335
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Lun 02 Sep 2019 10:59:23    Titlul subiectului: 202393

Un tramvai de pe linia 1 va găzdui un eveniment cultural în perioada 10 septembrie - 1 octombrie, "Poezia nu mușcă!". Comunicatul STB:
http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1106
Citat:
Organizația nonguvernamentală Arta nu Mușcă, în parteneriat cu Primăria Capitalei și Societatea de Transport București - STB SA, le oferă bucureștenilor ocazia de a citi și de a asculta poezie într-un tramvai de pe linia 1, în perioada 10 septembrie -1 octombrie.

„Poezia nu mușcă!” Chiar în anul în care România sărbătorește Cartea, „Tramvaiul Poeziei” va rescrie mersul călătorilor din Capitală în luna septembrie. Ei se vor bucura de cărți de poezie și muzică jazz. Simultan, va avea loc și un concurs de poezie pentru tinerii poeți și vor fi organizate lecturi performative în spații alternative, cu scopul de a aduce poezia mai aproape de publicul larg, de a le oferi trecătorilor accesul la lectură și de a contribui la coeziunea locuitorilor Capitalei.

„Spațiile publice merită experimentate și poetic, de aceea mi-am propus să aduc poezia mai aproape de publicul larg, într-un mod inedit, artistic și educativ. În 2019, nu e romantic, e necesar să luăm parte la poezia orașului și să găsim frumusețea în forme alternative.”, declară cu entuziasm Loredana Munteanu, fondatoare a organizației nonguvernamentale Arta nu Mușcă.

Cei care vor urca în „Tramvaiul Poeziei”, în perioada 10 septembrie - 1 octombrie 2019, vor avea ocazia să citească poeme de autori români clasici și contemporani. Special pentru ei, în mijlocul de transport va fi amenajată o bibliotecă interactivă.

„STB susține poezia, dar și actul cultural, în general. Suntem bucuroși că, prin eforturile societății civile, le putem oferi călătorilor mici bucurii și câteva momente plăcute în drumurile lor către serviciu, către școală, către casă sau spre altă destinație. STB face eforturi pentru creșterea calității serviciilor oferite publicului și în curând vom prezenta noi facilități și oferte care dovedesc atașamentul nostru față de călători”, spune Andrei Creci, directorul general al STB SA.

În cadrul aceluiași proiect, va avea loc și un concurs de poezie destinat tinerilor poeți, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Aceștia sunt invitați să se înscrie în concurs cu trei poezii, în perioada 10-20 septembrie, pe site-ul http://www.artanumusca.ro. Juriul, din care fac parte Iv Cel Naiv, Iulian Tănase și Cătălina Matei, va alege 10 finaliști pentru a participa la un curs de scriere creativă. În finală, talentul tinerilor poeți va fi provocat pentru a crea un poem pe tema „Salvează poezia orașului!”, iar poemul câștigător va fi pictat pe peretele unei clădiri aflate în centrul Bucureștiului. De asemenea, toate poemele selectate și povestea proiectului Tramvaiul poeziei vor fi adunate într-o carte care va fi lansată la Târgul Internațional Gaudeamus.

„Poate că viața mea ar fi avut un altfel de curs dacă m-aș fi întâlnit la momentul potrivit cu un concurs de poezie. Poate că aș fi ajuns să scriu fără să mai fac o buclă de ani de zile în care am crezut ca vreau sa devin inginer. Poate că nu m-aș mai fi întrebat ce a vrut să zică poetul din simplul motiv că aș fi știu exact ce am vrut să zic. Dar voi sigur puteți să-l înlocuiți pe urâciosul ăsta de poate cu pot și să ne scrieți câteva versuri din poezia orașului ăsta nesuferit de frumos, admirabil de urât. Cred că e datoria oricui simte poezie să o dea mai departe”, le transmite Iv Cel Naiv tinerilor.

Proiectul „Tramvaiul Poeziei” își propune să aducă lectura și poezia mai aproape de public, în contextul în care 69% dintre români și 46% dintre bucureșteni declarau că nu au citit nicio carte și doar 9% afirmau că citesc aproape zilnic, potrivit Barometrului de consum cultural dat publicității anul trecut.

Organizația nonguvernamentală Arta nu Mușcă este cunoscută pentru inițierea unor proiectele culturale precum “Festivalul de muzică clasică de la metrou”.

Proiectul „Tramvaiul Poeziei” este co-finanțat prin Administrația Fondului Cultural Național, în parteneriat cu STB SA și Primăria Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Oct 2019 14:33:33    Titlul subiectului: 203623

Un exmplu tipic de Fake News sau de știre, adevarata numai pe jumatate, cu informatii scoase din context. Stirea circula pe Facebuci, evident stârnind indignarea boborului. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Bucureștiul se chinuie cu otokare si tramvaie vechi de 50 de ani, iar în Cluj circulă primele autobuze electrice fără șofer

rimaria Cluj-Napoca ar urma sa lanseze un autobuz fara sofer, care sa deserveasca o linie din centrul orasului. Proiectul-pilot este realizat impreuna cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca si cu firme din domeniul tehnologiei.
”Propunem o linie zero in zona centrala a orasului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum doi ani putem sa testam, sa avem un proiect pilot pe anumite rute bine stabilite si, sigur, pe parcursul dezvoltarii tehnologiei vom putea sa extindem acest proiect pilot”, a declarat directorul de dezvoltare al municipalitatii, Ovidiu Cimpean, citat de Ebsradio.ro.
Continuarea amenajarii benzilor dedicate, asigurarea unei flote de transport public 100% electrice pana in 2030, extinderea spatiilor pietonale sau realizarea metroului si a trenului metropolitan sunt alte investitii care ar urma sa imbunatateasca mobilitatea clujenilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2019 18:11:04    Titlul subiectului: 204019

STB va primi bani in plus la rectificarea bugetara. Articolul se gaseste aici.

Citat:
PMB, o nouă rectificare bugetară! Se dau bani în plus la STB

Primăria Capitalei a decis să dea o nouă sumă de bani pentru Societatea de Transport București (STB)! Potrivit unui proiect de hotărâre votat în ședința CGMB de joi, Primăria Capitalei face o nouă rectificare bugetară.

Potrivit unui proiect de hotărâre votat în ședința CGMB de joi, Primăria Capitalei face o nouă rectificare bugetară, iar cea mai consistentă influență, pe plus, se regăsește la capitolul Transporturi, respectiv subvenția pentru acoperirea diferențelor de preț și tarif.

Astfel, 100 de milioane de lei vor merge la acest capitol, iar bugetul total pentru subvenție va fi de un miliard de lei.

Tot pe plus va crește și bugetul de la Adminstrația Străzilor, cu aproape 3 milioane de lei, pentru consolidarea Podului Grant.

Pe de altă parte, bugetul Administrației Spitalelor ar urma să fie tăiat cu aproape 30 de milioane de lei, iar pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic cu 20 de milioane de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Ian 2020 08:49:45    Titlul subiectului: 205345

STB va distribui masti medicale calatorilor. Articolul se gaseste aici.

Citat:
STB distribuie călătorilor, începând de astăzi, măști medicale pentru a împiedica răspândirea gripei

STB distribuie călătorilor, începând de vineri, măști medicale pentru a împiedica răspândirea gripei. Încă din prima zi vor fi disponibile 100.000 de măști care se distribuie în mijlocele de transport, la punctele de vânzare a biletelor, dar și prin intermediul controlorilor. 2.332 de cazuri de gripă sezonieră au fost confirmate doar la cabinetele de medicină școlară.

”STB SA începe, de vineri, 31 ianuarie 2020, să distribuie măști medicale către călători, pentru a diminua efectele răspândirii virusului gripal în mijloacele de transport în comun din București. Până în prezent, 2.332 de cazuri de gripă sezonieră au fost confirmate la cabinetele de medicină școlară din instituțiile de învățământ de stat din Capitală, cabinete ce fac parte din rețeaua coordonată prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București. La acest număr se adaugă elevii din învățământul privat și pacienții care au mers la medicii de familie, date care nu sunt raportate către Primăria Capitalei”, a transmis societatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Feb 2020 08:59:02    Titlul subiectului: 205399

Conform celor de la Greenpeace, transportul in comun din Bucuresti este pe locul 2 in Europa, dupa Madrid. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Pe ce loc se află Bucureștiul într-un clasament european privind transportul public

O evaluare bazată pe indicatori, întocmită de Greenpeace România, plasează Bucureștiul pe locul 2 într-un clasament european pe segmentul transportului public. Principalele atuuri sunt prețurile scăzute și densitatea stațiilor, notează Agerpres.

Cu toate acestea, realizatorii cercetării susțin că municipalității îi lipsește un sistem integrat de achiziții de bilete, cum ar fi un card unic de transport public care să poată fi reîncărcat și utilizat pentru toate tipurile de moduri de transport public.

"Locul doi ocupat de București în domeniul tematic al transportului public este rezultatul prețurilor atractive și al rețelei practice pentru utilizatori. Experiența arată că atragerea oamenilor spre utilizarea transportul public și menținerea participării la transportul public depinde de diverși factori precum tariful, acoperirea, frecvența, confortul și fiabilitatea (...) Prețurile biletelor sunt foarte rezonabile la 2,8 lei (ceea ce este egal cu 0,59 eurocenți) pentru o călătorie pe liniile urbane și preorășenești (care cuprinde două bilete a câte 1,3 lei, respectiv 1,5 lei). Acest tarif este rezonabil, chiar și dacă este ajustat ca pondere la cheltuielile pentru alimentația zilnică în București. Cu toate acestea, pasagerii trebuie să cumpere în mod regulat mai multe bilete atunci când folosesc transportul în comun. Astfel, deși Bucureștiul se află pe locul 2, îi lipsește integrarea diferitelor tipuri de sisteme de transport public (autobuz, metrou, urban și suburban). Pe de o parte, lipsesc stațiile intermodale, care combină diferite moduri de transport în comun, care sunt furnizate atât de operatori publici, cât și de cei privați; pe de altă parte, orașul nu oferă un sistem integrat de achiziție a biletelor. În acest sens, atractivitatea transportului public poate fi crescută", se menționează în raport.

Potrivit cercetării, cele mai bune practici pot fi găsite în Madrid, unde proprietatea publică Compania Municipală de Transport oferă o aplicație pentru dispozitive mobile, cunoscută sub numele de "MaaS Madrid", care oferă informații combinate ale transportului public cu noi servicii complementare de mijloace de transport utilizate în comun. "Acesta aduce toți furnizorii de servicii de mobilitate din Madrid într-un singur instrument, oferind astfel utilizatorilor un punct de contact pentru călătoriile cu mai multe mijloace de transport în comun", notează sursa citată.

În ceea ce privește managementul mobilității, raportul Greenpeace relevă faptul că Londra, Copenhaga și Amsterdam se clasează cel mai bine datorită combinației de taxe ridicate pe oră pentru parcare, sistemelor accesibile de utilizare în comun a bicicletelor, a disponibilității aplicațiilor de electro-mobilitate pentru smartphone-uri și schemelor de taxare a congestionării.
Pe de altă parte, Budapesta, Roma și București se află în partea inferioară a clasamentului din cauza cotei mari de vehicule motorizate personale, a costurilor reduse de parcare pe oră, a puținelor opțiuni de mobilitate, precum și a indicilor mari de congestionare.

În acest sens, datele centralizate arată că Roma, cu cea mai accesibilă parcare, are cea mai mare pondere a călătoriilor motorizate, urmată de București cu o pondere a călătoriilor motorizate de 48%. Totodată, Berlin, Bruxelles și Viena, cu o accesibilitate similară a parcării, au o pondere mai scăzută a modurilor de transport cu motor decât București.
"În aceste orașe, acest lucru rezultă din cote mai mari de deplasări pe jos și cu bicicleta, acestea fiind încurajate de o infrastructură mai sigură și mai densă pentru mobilitatea activă. Orașe precum Copenhaga, Amsterdam, Zurich și Paris oferă un număr relativ ridicat de biciclete utilizate la comun și au, simultan, cote relativ reduse ale călătoriilor cu vehicule cu motor datorită dezvoltării unei infrastructuri pentru biciclete ameliorate și sigure", reiese din concluziile studiului de specialitate.

Raportul Greenpeace România descrie metodologia utilizată de Institutul Wuppertal în elaborarea Clasamentului orașelor din 2018, care a măsurat și a evaluat performanța în domeniul mobilității durabile în 13 capitale europene.

Documentul de specialitate reprezintă o completare la clasamentul orașelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă (Raportul "Living. Moving. Breathing", realizat de Institutul Wuppertal) în care au fost analizate orașe europene, precum Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta și Madrid.
Bucureștiul a fost comparat cu celelalte orașe în ceea ce privește transportul public, siguranța rutieră, calitatea aerului, managementul mobilității și mobilitatea activă, iar în ansamblu Capitala s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe, pe baza punctajului obținut pentru fiecare indicator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PREZIOSO



Data înscrierii: 02/Oct/2008
Ultima vizita: 24/Apr/2020
Mesaje: 147
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 10:25:07    Titlul subiectului: Articole de presa 205445

INTERVIU/Andrei Creci (STB): Am solicitat majorarea titlului de călătorie la 2,5 lei; suntem de 11 ani la același tarif

Societatea de Transport București (STB) a solicitat creșterea tarifului de călătorie la 2,5 lei, în condițiile în care actualul tarif nu a mai fost modificat de 11 ani, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, directorul general al STB, Andrei Creci.

El susține că veniturile lunare ale societății din majorarea titlului de călătorie ar putea crește cu 6-7 milioane de lei.

Directorul general al STB a mai vorbit în interviu despre planul de investiții pentru 2020, care vizează, printre altele, achiziționarea a 40 de tramvaie de 18 metri, în contextul unui deficit acut de astfel de mijloace de transport la nivelul Capitalei, despre producția de tramvaie la Uzinele URAC, dar și despre transformarea unor autobuze vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe gaz natural comprimat, care vor avea un "consum mult mai mic și noxe mult mai puține".

Andrei Creci a mai anunțat că titlurile de călătorie pot fi plătite din februarie cu cardul pe telefonul mobil prin noua aplicație Bpay.


AGERPRES: Capitala ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public datorită tarifelor scăzute la biletele de călătorie și densității stațiilor, anunța recent un raport Greenpeace România. Cum comentați acest clasament și pe ce loc considerați că ne clasăm la calitatea serviciilor oferite bucureștenilor?
Andrei Creci: Din punct de vedere al tarifelor eu aș spune că suntem pe locul I, adică avem cele mai mici tarife. Este clar însă că nu suntem cei mai costisitori operatori de transport din Europa, costisitori ca preț de exploatare, ne situăm undeva pe la mijlocul clasamentului. Și nici măcar nu suntem cei mai costisitori ca valoare a subvenției, care de anul trecut se cheamă compensație. În orice oraș civilizat unde există transport în comun, municipalitatea este cea care subvenționează într-o formă sau alta transportul public, pentru că, prin natura sa, acesta nu este profitabil din punct de vedere economic. Nu s-a dovedit profitabil nicăieri, iar unele municipalități din Europa au chiar gratuitate absolută la transportul public, deci primăria suportă cheltuielile. Ceea ce nu e cazul la noi.

AGERPRES: Cât suportă Primăria Municipiului București (PMB) din cheltuielile cu transportul public?
Andrei Creci: În jur de 80%. De fapt este diferența între venituri și cheltuieli. Pot să vă spun că veniturile au crescut în ultimii ani cu aproape 5% pe an. Cred că se datorează în primul rând faptului că a crescut cuantumul amenzilor și atunci lumea este dispusă să plătească un titlu de călătorie valabil, decât să ia amendă. Cred că a contribuit și faptul că publicul călător din București s-a civilizat într-un fel sau altul. În prezent, au gratuitate pensionarii, elevii, dar și alte categorii prevăzute în lege, dar ceilalți trebuie să înțeleagă că trebuie să-ți plătească titlurile de călătorie. Numai anul trecut au fost sancționate peste 125.000 de persoane pentru neplata titlului de călătorie, valoarea amenzilor fiind de peste 5 milioane de lei, respectiv un milion de euro, dar acestea se fac venit la bugetele locale, nu la bugetul societății de transport. Tot anul trecut, din suprataxa de călătorie s-au încasat peste 5,7 milioane lei, adică în jur de 1,2 milioane de euro. Cuantumul amenzilor aplicate călătorilor care nu respectă regulile de utilizare a serviciului de transport în comun de suprafață este între 100 și 500 de lei. Pentru neplata călătoriei amenda este de 500 lei, dar în cazul în care este de acord să plătească pe loc suprataxa de călătorie, în valoare de 50 lei, amenda nu se mai aplică.

De altfel, noi ne-am extins cu rețeaua de distribuție a acestor titluri de călătorie. Avem în prezent 220 de chioșcuri și cinci puncte automate de vânzare, iar acest lucru a contribuit foarte mult la creșterea încasărilor. Zilnic, noi încasăm peste 500.000 de lei. Numai anul trecut am avut încasări de peste 16 milioane de lei/lună din vânzarea titlurilor de călătorie și din publicitate.

AGERPRES: Recent, ați anunțat că titlurile de călătorie pot fi plătite și cu cardul de pe telefonul mobil...
Andrei Creci: Da, este disponibilă o aplicație pe Android și pe App Store - Bpay, o aplicație foarte interesantă. Este vorba despre plata cu cardul. Avem un parteneriat în acest sens cu Mastercard. La Londra s-a lansat deja o astfel de aplicație. Noi nu am făcut-o în mod oficial, dar se poate plăti cu cardul orice titlu de călătorie: abonament, o călătorie simplă, expres, regional, chiar și pe linia turistică. Este funcțională, foarte ușor de folosit și foarte prietenoasă. Cu ocazia aceasta cred că vor crește foarte mult și încasările. Mai avem și plata prin SMS, care funcționează și mai cresc și de aici încasările. Pot să vă spun că în alte capitale europene ponderea celor care folosesc aceste aplicații este undeva la 10% din încasări, dar la noi este de numai la 1%, dar sper să crească în perioada următoare.



Foto:(c) RADU TUȚĂ / AGERPRES FOTO


AGERPRES: Veți solicita în 2020 o majorare a titlului de călătorie, care a rămas la 1,3 lei de mai bine de 10 de ani?
Andrei Creci: Noi am solicitat deja și sper să se majoreze anul acesta, pentru că de 11 ani suntem la același tarif de 1,3 lei. E rușinos că în alte orașe din țară, nu în Cluj sau în Oradea, ci în Craiova, este 2,5 lei. Dacă se va majora la 2,5 lei titlul de călătorie, cât cred eu că se va face și sper că se va face, veniturile noastre lunare cresc cu 6-7 milioane de lei. Există și posibilitatea transportului gratuit total, dar părerea mea este că efortul Primăriei ar crește nejustificat și, paradoxal, s-ar constata și o scădere a calității serviciului. Sunt orașe în Europa, cum e Talin din Estonia, unde transportul public este gratuit. Pe de altă parte, Londra are 27 de operatori publici și privați, iar societatea de transport din Paris a câștigat unele rute la Londra.

AGERPRES: Cum arată STB din punct de vedere financiar după un an de când s-a transformat din regie în societate?
Andrei Creci: 2019 a fost primul an în care am funcționat pe principii strict economic. Noi avem un contract de prestări servicii de transport public cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (ADITPB), un contract ferm încheiat în 2018, pe o perioadă de doi ani, adică și anul acesta este în vigoare, după care legislația europeană ne permite să încheiem un nou contract pe 10 ani, cu o valoare de 1,2 - 1,3 miliarde de lei, fără TVA. De fapt acesta este și bugetul nostru pe anul acesta, 1,339 miliarde de lei. Încasările anul trecut au fost de circa 161,7 milioane de lei, fără TVA, din vânzarea titlurilor de călătorie și servicii, iar pentru anul acesta estimăm 190 de milioane de lei.

AGERPRES: Aș vrea să revenim la calitatea serviciilor oferite bucureștenilor de transportul public....
Andrei Creci: Eu zic că suntem și aici pe primele locuri, dar necesarul de mijloace de transport este problema noastră. Nu de autobuze, pentru că au fost cumpărate și în anii 2005-2006, dar și în 2018, iar anul acesta vin și cele 130 de autobuze hibride. Vor veni și troleibuze. De asemenea, o să transformăm autobuze Euro 3 în GNC (gaz natural comprimat), deci pe partea auto stăm bine. Acum pe stradă sunt zilnic 1.100 de autobuze și în București și în Ilfov.

Problema noastră sunt tramvaiele, pentru că avem o rețea foarte mare. În loc să avem 500 de tramvaie pentru această rețea, suntem cam la jumătate, adică 280. Ne trebuie tramvaie mai mari decât cele pe care le avem acum, de 27 de metri. Primăria va cumpăra 100 de tramvaie din gama de 36 de metri, mult mai încăpătoare, iar noi, la rândul nostru, vom cumpăra 40 de tramvaie de 18 metri, care se vor putea cupla, câte două-trei, în vârf de trafic. Licitația este în curs, au fost depuse două oferte de către doi producători români, Astra Arad și VFU Pașcani, care sunt în analiză din punct de vedere tehnic și financiar. Avem nevoie de astfel de tramvaie, mai mici, pentru că sunt linii cu mai puțini călători și cu un grad de încărcare mai mic, dar sunt și linii mari, cum sunt 41, 21, 1 și 10, unde merită să circule tramvaie mari. În Berlin, Viena sunt tramvaie de până la 50 de metri. Dar acolo sunt mult mai mulți călători. Conform ultimelor sondaje, în București, numărul de călătorii, nu de călători/pasageri, se ridică la o medie zilnică de peste 2,4 milioane. Ponderea cea mai mare se înregistrează la autobuze - 56% din total călătorii, deoarece parcul este mare comparativ cu celelalte tipuri de vehicule și prestația acoperă și zona regio, urmate de tramvaie - 42%, care au capacitate mare de preluare și de troleibuze, circa 2%. Cu ceea ce vom cumpăra consider că vom acoperi necesarul. În fond, călătoria cu tramvaiul este cea mai economicoasă și cea mai ecologică, iar odată cu înnoirea parcului auto și a celui de tramvaie scad cheltuielile de exploatare.

AGERPRES: Care este termenul de finalizare al licitației privind achiziționarea de către STB a 40 de tramvaie?
Andrei Creci: Suntem foarte înaintați. Dacă totul merge lin, în aprilie se poate semna contractul și tramvaiele ar putea să vină chiar de anul acesta. Consider că în cel mult 9 luni de la semnarea contractului ar putea veni primele tramvaie. Pentru celelalte 100 de tramvaie avem o procedură pe care o derulează PMB, dar aici au fost probleme din cauza unei contestații. S-a câștigat la organismul competent, care a dat o soluție de reanalizare a ofertei din Turcia. Acum urmează din nou procedura. Nu cred că se va finaliza licitația anul acesta.

AGERPRES: În altă ordine de idei, aș vrea să vorbim despre curățenia din mijloacele de transport în comun, care lasă încă mult de dorit. Ați anunțat anul trecut că veți externaliza serviciile de curățenie...
Andrei Creci: Nu am făcut acest lucru pentru că este o investiție mare. Nu știu dacă economic este eficient, deși sunt convins că ar fi o calitate mult mai bună. Economic, nu știu dacă nu vom da de două ori mai mult decât o facem cu spălătorii noștri. Este de analizat acest lucru. La fel, ar trebui să externalizăm și paza obiectivelor noastre. De asemenea, acum, cu precădere în perioada aceasta cu epidemia de gripă, vom face dezinfecție și dezinfestare, doar noaptea, în toate mijloacele de transport în comun.

AGERPRES: Ministrul Finanțelor spunea recent că 80% din bugetul STB se duce pe salarii...Cum comentați?
Andrei Creci: Într-adevăr s-a afirmat că STB are ponderea mare din total buget pe salarii. Suntem criticați, dar trebuie să nu se uite că STB este un operator. El nu are alt gen de cheltuieli decât cu salariile, cu motorina, cu energia și eventualele piese de schimb. Investițiile care se fac, se fac din surse proprii în anumite zone unde suntem noi proprietari, dar marile investiții pe infrastructură, pe calea de rulare, pe autobaza nouă sau depozit modernizat o face proprietarul acestora, deci Primăria. STB este un operator de prestări servicii, nu produce ceva, nu face comerț.

AGERPRES: Ce investiții aveți programate pentru 2020 în vederea îmbunătățirii transportului public de suprafață?
Andrei Creci: Avem o serie de investiții programate pentru anul acesta, dar și pentru anii următori. Acum, ca societate comercială, ne putem permite să gândim în perspectivă. Nu mai avem un buget limitat anual, putem face acorduri cadru și contracte pe mai mulți ani. În primul rând, am început să modernizăm peroanele pe linia tramvaiului 41, iar lungimea acestora va crește. Este absolut necesar. În acest moment sunt peroane unde nu vor putea opri tramvaiele de 36 de metri care vor veni. Mai sunt vreo 4,5 kilometri de delimitare a amprizei de tramvai cu carosabilul, adică instalarea celebrelor garduri. Mai punem în zona Chitila, pe Camil Ressu, pe Mihai Bravu, nu peste tot, pentru că nu permite traficul.

Gardurile s-au dovedit a fi o investiție mică, făcută cu bani puțini, dar care a făcut extraordinar de bine traficului din Capitală. Nici șoferii nu au perceput atât de grav, așa cum de altfel ne așteptam, pentru că nu mai pot intra pe linie. Am văzut că s-au disciplinat, iar tramvaiele, acolo unde avem garduri, merg foarte bine. Chiar primim reclamații că merg prea încet.



Foto:(c) RADU TUȚĂ / AGERPRES FOTO


AGERPRES: În aceste condiții, linia de tramvai mai poate deveni bandă unică pentru autobuze? E fezabil acest lucru în Capitală?
Andrei Creci: Este un studiu făcut în acest sens, dar încă nu a apărut modificarea Codului Rutier, pentru că acesta interzice ca pe calea de rulare a tramvaiului să intre altceva, în afară de Salvare, Poliție, dar sunt zone, într-adevăr, unde autobuzul poate să meargă și să oprească în stația de tramvai. Vom vedea unde se poate efectiv face acest lucru. Pe linia 41 nu se poate, dar e posibil pe liniile 21,1 și 10. Nu știu dacă va fi chiar o revoluție în trafic prin acest demers, dar în mod sigur se va îmbunătăți circulația. Însă nu va fi o regulă, va fi o excepție unde se va merge așa, pentru că nu se poate în tot Bucureștiul.

AGERPRES: Ați anunțat anul trecut un program pentru producția de tramvaie la uzina societății URAC, 18 tramvaie în perioada 2019-2021. A ieșit vreun tramvai pe porțile uzinei?
Andrei Creci: Nu a ieșit, dar e posibil să iasă în primăvara acestui an, în luna mai sper, pentru că există deja scheletul. Vom face 18 tramvaie pentru început. Dar un tramvai este greu de produs pentru că nu poți să le ai pe toate în curtea ta. Cu cât ești mai serios producător cu atât ai nevoie de alții să îți facă frânele, boghiurile, roțile, sistemele de ventilație. Sunt o groază de piese care nu se pot face la noi și toate acestea durează între 6 și 8 luni numai că să le aducă producătorul.

De asemenea, un tramvai se personalizează în funcție de oraș și nu mă refer doar la culoare și la bot. Fiecare oraș are o rețea proprie. E ca o amprentă. Când o municipalitate comandă niște tramvaie acelea se adaptează pe rețeaua pe care o deține. De aceea vine la început un prototip, pentru că tramvaiele trebuie adaptate. În schimb, autobuzele sunt la fel, fie că le vinzi în Praga, Varșovia. Londra sau București.

Ceea ce facem noi la URAC este un fel "Bucur - Low Floor (LF)", tramvaiul care circulă pe linia l, dar mult mai modernizat. Vor fi niște elemente astfel încât să îl recunoști că e un tramvai românesc. Și nu o spun în sensul peiorativ. Un Mercedes, un BMW, un Lamborghini, toate aceste mașini le cam recunoști, pentru că au niște elemente ce apar și la mașinile fabricate în anii '60, în anii '80, dar și cele din 2000.

AGERPRES: Si care ar fi acel element de recunoaștere?
Andrei Creci: Nu vi-l pot spune acum, dar am făcut o selecție foarte riguroasă și pentru amenajarea interioară și cea exterioară. Vă spun doar că va fi un tramvai mult mai aerodinamic, mult mai bine împărțit pe interior și mult mai prietenos cu culorile, materialele vor fi mult mai bune, iar geamurile vor fi complet diferite. Bineînțeles vor avea cele 3 -4 cerințe sine-qua-non. Dacă nu ai aer condiționat, dacă nu ai podea coborâtă, nu ai Wi-Fi și nu ai USB se cheamă că nu ai făcut ce trebuie pentru bucureșteni. La ora actuală avem autobuze care au rețea Wi-Fi, nu chiar în toate, dar avem o mulțime de autobuze. Din păcate nu avem aer condiționat în toate tramvaiele. Pentru că pe unele tramvaie costă aerul condiționat mai mult decât tramvaiul.

AGERPRES: Dacă tot ați amintit de aer condiționat în tramvaie, pe câte ați instalat până în prezent?
Andrei Creci: În jur de 10 tramvaie, dar vom continua modernizarea și instalarea aerului condiționat pe toate tramvaiele vechi.

AGERPRES: Sunt cele pe care le-ați pus gaj la Fisc în contul datoriei de 230 de milioane de lei?
Andrei Creci: Este primul an în care am funcționat pe principii economice. Din punct de vedere economic, societatea față de regie se schimbă, și așteptările oamenilor față de tine, dar și modul de lucru. Pe de o parte, a fost transformarea în societate comercială, iar pe de altă parte, semnarea contractului de delegare de prestare de servicii de transport public cu Autoritatea (ADITPB). Adică, noi facturăm și primim, iar dacă facturăm și nu primim, avem o problemă. Așa e în economia de piață. Ca să ai cash-flow să poți să cumperi motorină, pentru că nu poți să stai la mila Primăriei o dată pe lună când îți dă banii, trebuie să derulezi niște activități care pot să îți producă și niște datorii.

Unde faci cel mai ușor datorii? La stat. Acele 230 de milioane de lei erau niște datorii la ANAF (Agenția Națională de Administrare Fiscală n.r) din TVA. E ceva comun, iar procedura de eșalonare a acestor datorii care este prevăzută de Codul fiscal și de Codul de procedură fiscală presupune gajarea unor bunuri sau depunerea unei scrisori de garanție. Noi am ales să gajăm acele bunuri. Niște autobuze, fără Otokare, pentru că ele nu sunt în proprietatea noastră, niște tramvaie și clădirea, pentru că altceva nici nu avem în proprietate. Deja am început să plătim eșalonat, lunar, pe o perioadă de cinci ani și am început să ne revenim.

ANAF, strict ca și condiții de "finanțare", este mai drastică decât o bancă comercială. Adică pentru o anumită sumă pe care o ai datorie la ANAF mai bine te împrumuți la o bancă să plătești datoria decât să faci o reeșalonare la ANAF. Nu am vrut să ne împrumutăm la bancă, pentru că STB este o societate tânără și dacă începem din prima cu datorii la bănci nu prea e corect... Cu toate că în curând este posibil să facem și acest lucru, pentru că ne trebuie capital.

AGERPRES: Ce alte investiții mai aveți în vedere în acest an?
Andrei Creci: Mai avem un proiect pe ordinea de zi a Consiliului General care se poate realiza cu bani din Fondul de Mediu, în perspectiva ecologizării transportului public în comun. Este vorba de transformarea autobuzelor Euro 3, vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pe gaz natural comprimat (GNC), care vor avea consum mult mai mic și noxe mult mai puține. Va costa în jur de 150.000 de euro o astfel de transformare și vrem să facem pentru început 100 de autobuze. În banii aceștia nu numai motorul va fi schimbat ci și interiorul - scaunele, podelele, tavanul. Alte 100 de autobuze, tot Euro 3, vrem să le transformăm în troleibuze, tot cu bani din Fondul de Mediu. Clujul a făcut acest lucru acum câțiva ani, a cumpărat autobuze second-hand și le-a transformat în troleibuze. Primăria este autoritatea care trebuie să aplice, iar proiectul de hotărâre este de a ne da nouă mandat să derulăm acest proiect.

De asemenea, Primăria va cumpăra și 100 de troleibuze noi. Licitația este destul de avansată, cred că luna viitoare ar trebui să se semneze contractul. Este vorba de troleibuze cu autonomie. Adică ai o problemă la rețea, este o avarie, este întreruptă dintr-un motiv sau altul, troleibuzul ajunge singur să se lege la fir mai departe. Are 20 de kilometri de autonomie. Iarna avem mari probleme și cu tramvaiele și cu troleibuzele, pentru că îngheață firele. Și nu există altă modalitate, deși lumea chiar râde de noi și zice că suntem primitivi, decât să dăm cu bățul la fir să sară gheața. Anul trecut au fost astfel de probleme și am luat decizia, pentru prima oară, să retragem troleibuzele din circulație pe acea perioadă de îngheț. Există la ora actuală niște mașini speciale care ung firele, dar sunt și costisitoare și trebuie să știi foarte precis când este îngheț ca să poți să dai înainte pe fire. Ar trebui să cumpărăm destul de multe astfel de mașini, pentru că avem o rețea mare și de troleibuze. Deci, cel mai eficient este să dai cu bățul.

AGERPRES: Care este stadiul licitațiilor organizate de PMB pentru achiziția de tramvaie, autobuze și troleibuze?
Andrei Creci: Primăria a organizat patru licitații. Una pentru autobuze hibrid, care s-a încheiat și s-a semnat contractul, iar începând din martie și până în noiembrie vor veni toate 130. Primele două-trei vor veni chiar de la sfârșitul lunii februarie. Noi trimitem deja oamenii la instructaj la Mercedes să se obișnuiască cu ele. De asemenea, s-a reluat licitația pentru 100 de autobuze electrice, mai este licitația pe acele 100 de troleibuze și sper să se semneze contractul cât mai repede, dar suntem într-un fel de blocaj la licitația pentru tramvaie. Mai trebuia să fie o licitație pentru autobuze GNC, dar nu s-a mai făcut, în schimb avem acest program de transformare despre care am vorbit deja, bun pentru toată lumea. Plus aceste 40 de tramvaie ale noastre, cu posibilitatea să cumpărăm până la 100, dacă avem bani și dacă își dovedesc utilitatea. Sperăm să ne retehnologizăm și la uzină ca să putem face tramvaie în condiții economice și chiar să vindem. Nu știu dacă singuri sau într-o asociere. Ideea este că și Bucureștiul poate redeveni producător de tramvaie. Un astfel de tramvai ar putea ieși la un preț de 1,5 milioane de euro.

De asemenea, municipalitatea ne-a majorat capitalul social cu niște sume de bani pentru a cumpăra teren în vederea construirii unei noi autobaze, întrucât ducem lipsă de locuri de parcare, Acum am pierdut Pipera pentru că acolo se va face spitalul Metropolitan. Avem modernizarea fostei autobaze Giurgiului și am achiziționat teren pentru o nouă autobază în Giulești. Terenul este lipit în mod fericit de fostul depou Giulești, care nu mai era funcțional, iar acum lucrăm la studiul de fezabilitate pentru o nouă autobază pe care vrem să o realizăm din fonduri europene sau de la Banca Europeană de Investiții. Va fi cred cea mai modernă din țară. Este o tendință la ora actuală, aș zice una firească, ca toate unitățile de exploatare să se mute la periferia orașului, inclusiv uzina de reparații - URAC care ocupă 9 hectare în buricul Bucureștiului.

În același timp continuăm proiectul de relocare a depoului Victoriei din spatele Guvernului. Acela este un teren de aproape 3,5 hectare care a ajuns la noi în capitalul social cu scopul de atrage venituri suplimentare. Orice venituri suplimentare ușurează Primăria din ceea ce ar trebui să ne dea. O să facem o asociere cu un investitor prin cea mai transparentă procedură. Terenul este bine poziționat și regimul urbanistic este generos și putem să facem bani pentru societatea noastră. Nu e vorba de niciun tun, pentru că nu se va vinde și nici nu va fi ipotecat. Este vorba de o activitate comercială pe care societatea să o desfășoare, dar încă nu avem un proiect anume.



Foto:(c) RADU TUȚĂ / AGERPRES FOTO


AGERPRES: Care sunt liniile de transport profitabile și care considerați că ar trebui eliminate?
Andrei Creci: Nu avem o astfel de statistică.Toate liniile sunt în același coș. Am scos linia culturală pentru că și-a dovedit inutilitatea. În schimb, un succes este linia școlară. Am început cu școala 195 din Titan, sectorul 3, cea mai mare școală din România, cu 5 trasee. Acum avem 12 trasee, la Școala Herăstrău și la Pia Brătianu și la încă trei școli din sector 6, Elena Cuza, Sf. Andrei și 297. Este o linie normală, cu autobuze Otokar de 10 metri, cele mai micuțe, unde se urcă elevii de la școlile respective. Avem câte un controlor pe post de baby-sitter care are grijă de ei, dar trebuie să mai angajăm oameni, pentru că avem solicitări și de la alte școli. Din câte știu, Primăria vrea să achiziționeze vreo 300 de microbuze școlare, efectiv dedicate, pentru că și autobuzele de 10 metri sunt cam mari pentru stațiile întortocheate dintre blocuri. Avem vreo 30 de stații noi, iar în total vreo 128 de stații.

În ceea ce privește linia turistică, aceasta funcționează anual din mai până în octombrie. De ce așa de puțin? Pentru că autobuzele nu sunt acoperite. Așa am găsit noi să închiriem atunci la Constanța. Acum în bugetul PMB pe lângă cele 300 de microbuze școlare sunt și șase Double-Deck-uri pe care o să le cumpere Primăria și o să le opereze. STB nu are în obiectul de activitate aceste linii turistice. Cred că acestea ar putea fi profitabile dacă ar circula o perioadă mai mare de timp și dacă ne-ar lăsa să punem publicitate, care s-a scos de câțiva ani. Noi nu introducem linii, nu facem nici măcar o stație, doar Autoritatea stabilește și noi prestăm serviciile.

AGERPRES: Care este stadiul lucrărilor la linia 41? Când sa va relua circulația în mod normal pe Podul Grant?
Andrei Creci: Ne-am fi dorit ca până la 1 februarie să începem să circulăm pe ambele sensuri, pe Podul Grant, dar din păcate nu s-a putut. Cred că în cel mult două săptămâni se va merge pe două fire. Linia 41 a fost gâtuită în trei locuri, de lucrări care nu au fost derulate de STB. Au fost lucrările la Podul Ciurel, reabilitarea podului Grant și stația de metrou de la Drumul Taberei. PMB a vorbit cu constructorul ca să fie făcute în același timp în așa fel încât linia 41 să nu fie suspendată decât o lună și jumătate, în vara anului trecut. Acum mergem la paletă pe podul Grant, pe o singură linie, dar sperăm să revenim curând pe două linii. Sunt 22 de peroane pe linia lui 41 care trebuie modernizate. Avem șase până acum, iar termenul de finalizare este 31 decembrie 2020. Când se vor muta lucrările la Podul Grant pe sensul celălalt, circulația tramvaielor pe linia 41 nu va mai fi întreruptă total, ci se va merge din nou pe o singură linie.

De asemenea, ne dorim să se dea drumul la linia 5, dar din păcate nu ține de noi, noi am vopsit stâlpii, am refăcut peroanele pe Barbu Văcărescu, dar care, ca și acum 10 ani, nu are unde să întoarcă, în zona Băneasa. În perspectiva Euro 2020 facem împreună cu Administrația Străzilor reabilitarea completă a căii de rulare la Depoul Vatra Luminoasă, tot ce duce la stadion.

AGERPRES: Cum stați cu forța de muncă la STB? Câți angajați are societatea în prezent?
Andrei Creci: Suntem 11.140 de angajați: 1.000 la TESA, 3.300 conducători de autobuz, 554 conducători de troleibuz și 913 vatmani. Mai avem 253 de controlori, 708 casieri, 264 la pază, 162 de spălători și încă 3.000 de muncitori, inclusiv în uzină. Însă numărul de șoferi trebuie să crească pentru că există o normă de 2,8 șoferi la mașină. Orice mărire a parcului presupune și o mărire de personal. Când vor fi suficienți șoferi vor dispărea și anomaliile precum plata de ore suplimentare, chemări din libere consecutive, pentru că sunt situații în care pe hârtie un șofer ia 3.000 de lei, dar unii au luat și 9.000 de lei. Dacă am avea un număr suficient de șoferi, ar scădea cheltuielile cu aceste ore suplimentare care sunt de 100%, 150% și chiar de 200%. De asemenea, anul acesta vrem să facem trei clase pe învățământ dual, în sectorul 3, la fostul liceu ITB. Sper să fie și copii doritori.

AGERPRES: Ați distribuit cardurile de călătorie gratuite pentru pensionari?
Andrei Creci: Am început să le distribuim. Noi le dăm carduri și ei ne fac plângere la Autoritatea de Protecție cu Caracter personal, pentru că le luăm datele. Ei de fapt nu ar fi vrut să circule cu carduri, le era de ajuns cu talonul, dar din păcate nu se mai poate să mergi cu talonul în 2020. Statistic, sunt 500.000 de pensionari în București și noi plătim TVA la 500.000 de pensionari, dar până în prezent nu au aplicat toți, ci doar vreo 260.000, dar plătim TVA la 500.000 de pensionari.

AGERPRES: La un an de la transformarea în societate, care considerați că sunt cele mai grave probleme cu care vă confruntați?
Andrei Creci: Orele pierdute în trafic. Orice minut pierdut are un echivalent în lei și de aceea încercăm să le recuperăm de la persoanele vinovate, atunci când ele există și sunt identificate. Le recuperăm pe cale judecătorească. Anul trecut am avut 32.000 de ore pierdute numai la tramvaie din cauza parcărilor neregulamentare. O altă problemă: infrastructura pentru tramvaie, liniile vechi, neînlocuite de ani de zile, care nu fac decât să încetinească mersul tramvaielor, dar și lipsa efectivă a tramvaielor. Curățenia în mijloacele de transport în comun este o altă problemă și de aceea fac apel și la cetățeni, pentru că găsim orice, de la semințe și coji de banane, la sarmale și prezervative.

AGERPRES: Vedeți în viitor privatizarea STB sau o listare la bursă?
Andrei Creci: De privatizare nu se pune problema, iar o listare la bursă, nu văd cine ar investi, dacă societatea nu este profitabilă economic. Încă avem probleme de supraviețuire, în ghilimele, ca să zic așa. Suntem nou-născuți. Avem doar un an, abia învățăm să mergem. Încă nu mă pot pronunța, dar tendința oricărui manager și acționar aceasta ar trebui să fie: listarea la bursă.

AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Irina Giurgiu)



Sursa: https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/02/05/interviu-andrei-creci-stb-am-solicitat-majorarea-titlului-de-calatorie-la-2-5-lei-suntem-de-11-ani-la-acelasi-tarif--443387

_________________
PREZIOSO - Salvati transportul electric!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PREZIOSO



Data înscrierii: 02/Oct/2008
Ultima vizita: 24/Apr/2020
Mesaje: 147
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 10:26:25    Titlul subiectului: Articole de presa 205446

Se pare ca vor sa trasnforme 100 Citaro Euro 3 in troleibuze si alte 100 in CNG.
_________________
PREZIOSO - Salvati transportul electric!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Feb 2020 13:17:47    Titlul subiectului: 205456

Indirect, directorul general al STB recunoaste ca are o criza de personal (in special soferi). Cam toate orasele mari din tara se confrunta cu o criza de soferi.

Referitor la controlori mi se pare un numar insuficient.

Referitor la pretul unui titlu de calatorie, directorul general STB are dreptate numai pe jumatate. Nu pretul scazut al unui titlu de calatorie a fost cauza crizei financiare a STB-ului ci NESIMTIREA celor din Primaria Municipiului Bucuresti. Daca ei ar fi platit subventiile la timp, azi STB-ul nu era in criza financiara. Biletul poate sa coste si zero lei, atata timp cat primaria plateste subventia la timp nu sunt probleme financiare !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Feb 2020 12:35:36    Titlul subiectului: 205519

Ei bine, cei de la STB o dau acum........."cotita" Laughing
http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1203

Citat:
Precizări privind unele informații eronate publicate, referitoare la majorarea tarifului de călătorie

Referitor la articolul apărut, miercuri, 05.02.2020, în publicația Hotnews.ro, intitulat “Societatea de Transport București (STB) a solicitat creșterea tarifului pe călătorie de la 1,3 lei la 2,5 lei”, care preia informații publicate de Agenția Națională de Presă AGERPRES în cadrul unui interviu acordat de Directorul General Andrei George Creci, Societatea de Transport București - STB SA face următoarele

PRECIZĂRI

Interviul acordat de Andrei George Creci, Directorul General al STB SA, Agenției Naționale de Presă AGERPRES a fost unul amplu, în care au fost abordate multiple teme legate de transportul public și de activitatea STB SA, iar titlul și lead-ul știrii au preluat o idee prezentată de acesta cu titlul de exemplu, care nu este nicidecum o propunere de majorare a tarifului pe călătorie.

Informatiile publicate, cu privire la tariful practicat în București, reprezintă doar un fragment din discuția purtată de Directorul General cu reprezentantul AGERPRES, discuție în care Andrei Creci a arătat că, în decurs de 11 ani, fosta Regie Autonomă de Transport București a trimis Primăriei Capitalei, în repetate rânduri, propuneri de majorare a tarifului, având în vedere evoluția costurilor și a inflației în perioadele respective. Totodată, actuala STB SA nu are atribuții în ceea ce privește stabilirea tarifului de călătorie, acestea fiind de competența Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (TPBI) și a Primăriei Municipiului București.

Așadar, Directorul General a menționat cu titlu orientativ valoarea de 2,5 lei/călătorie, acest tarif fiind prezentat doar ca un exemplu, fiind tariful practicat în Craiova, iar pornind de la acest exemplu, Andrei Creci a arătat că veniturile lunare ale STB SA ar crește cu 6-7 milioane de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2020 08:05:33    Titlul subiectului: 205935

STB a decontaminat toate mijloacele de transport pe care le are in dotare: http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1221

Citat:
STB SA decontaminează toate vehiculele cu soluții care distrug virusurile

STB SA începe, în noaptea de sâmbătă spre duminică (29.02/ 01.03.2020),
decontaminarea tuturor celor aproximativ 1.600 de vehicule aflate în parcul circulant (dintre care 1.110 autobuze, 280 de tramvaie, iar restul - troleibuze).
Procedeul utilizat este acela de a pulveriza în interiorul vehiculelor, cu ajutorul unui atomizor, o ceață densă de decontaminare, pe baza unei substanțe speciale care distruge virusurile. Acest proces se va desfășura permanent și va cuprinde, etapizat, toate vehiculele.
În paralel, tot pe timpul nopții, STB SA a început un program de curățare a celor 480 de refugii, cu mobilierul aferent, borne, copertine, garduri de separare a căii de rulare etc. Totodată, sunt curățați de vegetație și vopsiți la bază un număr de aproximativ 10 la sută din cei 15.000 de stâlpi aflați în administrare.
STB SA face apel la călători să respecte eforturile angajaților săi și păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un comportament și spirit civic responsabile.
În cazul în care un vehicul aflat în traseu nu corespunde din punct de vedere al curățeniei, călătorii pot comunica acest lucru, menționând numărul de inventar/ numărul de înmatriculare și linia pe care circulă acesta, la adresa de e-mail relații.publice@stbsa.ro, pentru a se interveni operativ.

Acum, sunt si eu carcotas si intreb, STB nu trebuia sa faca acest lucru in mod uzual ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2020 09:05:29    Titlul subiectului: 207162

STB are un nou director. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Compania STB are un noul director general! Cine conduce Societatea de Transport Bucuresti

Societatea de Transport București are un nou director general, pe Alexandru-Hazem Kansou, economist si fost consilier general, după ce manadatul fostului manager a ajuns la final, potrivit Mediafax.

Primăria Capitalei a anunțat, joi, că în cadrul întâlnirii Consiliului de Administrație al Societății de Transport București s-a decis numirea în funcția de director general a lui Alexandru-Hazem Kansou, economist și fost consilier general în București.
„Mandatul actualului director general are ca scop îmbunătățirea transportului public în comun pe perioada pandemiei, precum și implementarea unor măsuri de siguranță pentru călători și conducătorii auto", arată Primăria Capitalei, într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului citat, mandatul fostul director, Andrei Creci, a ajuns la final, acesta ocupând provizoriu funcția.
De altfel, Andrei Creci este acum director general al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetică București-Ilfov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community