|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 14:43:07 Titlul subiectului: |
133630 |
|
Cu ce sa suplimenteze Udriste numarul garniturilor de metrou???
Poate doar sa mai bage pe linie si LDH-urile din dotare si noi sa circulam pe tampoane...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 22:33:56 Titlul subiectului: |
133660 |
|
Poate sa si tripleze parcul RATB in aceste zile, pe unde vor circula? Cum se vor strecura prin trafic? Cu tot respectul pentru ce a facut Oprescu cand a fost director la Elias sau Spitalul Municipal, in aceasta problematica, poate ar trebui sa isi ia un consilier.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 02 Noi 2010 15:06:00 Titlul subiectului: |
135755 |
|
Adevarul cred ca e pe undeva mai pe la mijloc, ca de obicei...
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Soferii_-incurca_trafic-_de_la_RATB_0_364763824.html
"Șoferii „încurcă trafic“ de la RATB
Ana-Maria Niculae
Marți 2 nov 2010
Autobuzele nu opresc în scuarul special amenajat, ci direct in strada.
Bucureșteni se plâng că autobuzele și troleibuzele, deși au alveole speciale în stații, tot în mijlocul străzii opresc pentru a-i lua pe călători. Conducătorii auto de la RATB susțin că atunci când intră în alveole cu greu mai sunt lăsați să iasă, iar ceilalți spun că blochează circulația.
Problemele din traficul bucureștean par să se ivească din orice. Ba nu sunt locuri de parcare, ba nu merg semafoarele, ba gropile din asfalt distrug mașinile șoferilor. La toate acestea se adaugă și nerespectarea regulilor de circulație.
Pe lângă toate aceste nereguli, conducătorii auto bucureșteni se plâng că nici măcar șoferii de pe mijloacele de transport în comun nu respectă aceste reguli. Spre exemplu, chiar dacă în anumite stații RATB sunt amenajate alveole în care aceștia ar trebui să oprească pentru a urca pietonii, șoferii autobuzelor și troleibuzelor tot pe banda de circulație opresc. Astfel de situații se întâlnesc în aproape toate zonele și stațiile în care sunt amenajate astfel de spații, precum Șoseaua Colentina, Nicolae Grigorescu, pe Calea Moșilor sau pe Mihai Bravu.
„Stăm și după RATB“
Șoferii care circulă zilnic prin Capitală cu propriul autoturism sunt cei mai revoltați pe situație, chiar dacă dreptatea, susțin cei de pe RATB nu este chiar întotdeauna de partea lor. „După ce că se circulă greu, stăm și după autobuz. Au spațiile alea în care pot opri, dar nu intră acolo. Nu știu de ce“, spune Marius, un șofer din București, care circulă zilnic pe Șoseaua Colentina.
Șoferii autobuzelor și troleibuzelor susțin însă că de multe ori alveolele sunt ocupate de mașinile parcate chiar pe acele spații. Călătorii însă, nu ar să fie deranjați de situație. „Important este să circulemai des. Pe mine nu ma interesează unde opresc“, mai spune un bucureștean.
„Șoferii RATB au obligația să oprească în alveole. Problema este însă ca la circa 4.000 de conducatori este greu să monitorizezi situația. Se efectuează controale printre ei, se iau măsuri. Noi nu aceptăm așa ceva și suntem de partea călătorului“, a declarat Adrian Criț, directorul Regiei Autonome de Transport București.
La mall Vitan, taxiurile fac legea
O altă situație în care șoferii RATB opresc în stații chiar în stradă este în fața Mallului din zona Vitan. Aici, alveola pentru autobuze este aproape tot timpul ocupată de taximetriștii care își așteaptă clienții din mall.
Problema din această zonă este cunoscută de polițiștii bucureșteni, însă după fiecare razie și după ce zeci de șoferi sunt amendați situația se repetă."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 24 Noi 2010 14:00:58 Titlul subiectului: |
136715 |
|
Despre... inutilitatile care ar trebui sa favorizeze traficul.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Separatoarele_de_bezni_din_trafic_au_fost_schimbate_0_377962443.html
"Separatoarele de bezni din trafic au fost schimbate
Noile dispozitive verticale sunt dintr-un cauciuc special „Morcovii“, montați în vară de firma UTI Traffic Management pentru suma de 800.000 de mii de euro, au fost înlocuiți săptămâna aceasta cu unii „negri”. Aceștia au rezistat pe străzile Capitalei mai puțin de o lună.
Noile dispozitive verticale sunt dintr-un cauciuc special, flexibil, suportând peste 60.000 de flexări conform testelor efectuate de specialiști. Astfel, noile dispozitive nu îi vor împiedica pe șoferi să treacă peste ele, însă vor reveni mai ușor la poziția inițială.
„Nu este vorba despre înlocuirea în totalitate a separatoarelor de trafic, se vor înlocui numai elementele verticale, în zonele în care acestea au fost distruse de mașinile din trafic cu unele dintr-un material mai felxibil”, preciza Lucia Urdăreanu, șefa Direcției de Comunicare din cadrul UTI.
„Sunt inutile!”
Bucureștenii nu văd nicio schimbare în privința noilor achiziții. „Sunt inutile. Nu mai sunt nici măcar ca cele dinainte. Nu opun niciun fel de rezistență pentru șoferii care trec peste ele, sunt goale pe dinăuntru”, a spus Răzvan Nicolae, taximetrist.
„Având în vedere că dispozitivele verticale care s-au folosit până în prezent nu s-au dovedit a fi suficient de rezistente după ce au fost călcate de autovehicule, chiar dacă acest lucru este interzis, s-a decis înlocuirea lor cu altele dintr-un material care să revină mai ușor la forma inițială, chiar dacă este supus unei forțe mai mari”, a declarat Alina Roman, directorul Administrației Străzilor.
Autoritățile locale spun însă că separatoarele nu au fost concepute ca „bariere fizice de neîntrecut”, ci pentru „a-i disciplina pe șoferii care fie încălcau șinele de tramvai, fie făceau manevre bruște întorcând prin locuri nepermise”.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.02 kb |
Vizualizat: |
de 16774 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 14:39:07 Titlul subiectului: |
138602 |
|
Oare asa sa fie? Vedeti si atasamentul:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Salariile-nesimtite-RATB-consilier-castiga_0_404959502.html
"Salariile nesimțite de la RATB: un consilier câștigă 10.660 de lei, iar un casier 5.129 de lei!
Oana Racheleanu, Iulian Ioncea
Sâmbătă 8 ian 2011
Angajații RATB au salarii nesimțite
Deși statul face restructurări și micșorează salarii, iată că există și români fericiți, care pe timp de criză au salarii de invidiat. Este vorba despre angajații RATB, care câștigă lunar peste 1.000 de euro brut.
Regia Autonomă de Transport București a făcut publice, pe site-ul instituției, salariile angajațiilor din ultima parte a anului 2010. Ca o ironie, un electrician câștigă mai bine decât un economist și un farmacist mai bine decât un medic.
Consilierul este de departe cel mai bine plătit angajat al RATB, cu un salariu care atinge lunar suma de 10.660 de lei. În schimb, un inginer șef este nevoit să se mulțumească „doar" cu 6.822 de lei, un contabil șef primește 5.744 de lei pe lună, pe când un economist câștigă 3.426 de lei și un director 9.276 de lei.
Un medic câștigă 8.252 de lei, fiind devansat însă de farmacist, care primește lunar 8.597 de lei. Electricienii au un salariu de 6.525 de lei, sudorii 3.423 de lei, maiștrii 5.693 de lei, iar lăcătușii 3.618 de lei.
Ultimii, dar nu cei din urmă, sunt șoferii: un vatman câștigă 5.468 de lei, un șofer de troleibuz 4.860 de lei și șofer de autobuz 5.207 de lei."
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
noiembrie_2010.pdf |
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Descărcat: |
de 397 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 19:30:14 Titlul subiectului: |
138620 |
|
Articolul in cauza este scris de un cretin (nu stiu daca am voie sa folosesc cuvantul).
Oamenii aceia au beneficiat de CO, deci au luat "la gramada" lichidarea + banii de concediu in avans pentru luna urmatoare. Problema a fost rezolvata si RATB - ul a facut precizarea in cauza. Nu stiu de ce mai insistati la nivelul zilei de azi (luni 10 Ianuarie) ?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 20:10:41 Titlul subiectului: |
138626 |
|
Articolul prinde...... la prostime, mai ales din cauza crizei. Si daca astea ar fi castigurie salariale ale angajatilor, bravo lor. Cu conditia ca RATB sa fie pe profit si nu platita din subventii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 20:28:32 Titlul subiectului: |
138629 |
|
Tocmai asta este ca nu astea sunt salariile. Salariul unui sofer se undeva in jurul sumei de 2000lei. Articolul ala este facut cu picioarele.
_________________
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Feb 2011 10:08:26 Titlul subiectului: |
140245 |
|
RATB, afectat de criză: 10% din autobuze au fost scoase de pe trasee din cauza cererii scăzute
http://b365.realitatea.net/news/ratb-afectat-de-criza-10-din-autobuze-au-fost-scoase-de-pe-trasee-din-cauza-cererii-scazute/
Regia Autonomă de Transport București (RATB) a redus numărul autobuzelor care ies pe trasee. Măsura a fost luată ca urmare a reducerii cererii pentru transportul public. În ultimii trei ani, numărul călătorilor RATB a scăzut cu 30%.
Bucureștenii nu mai vor să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun. Din 2008 și până în prezent numărul celor carre aleg mijloacele de transport în comun ale RATB a scăzut cu 30%. Cererea tot mai mică a determinat conducerea RATB să reducă din parcul circulant.
“Cel mai mult s-a redus la autobuze, 10%. La tramvaie și troleibuze s-a redus foarte puțin. Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creștem parcul circulant. Principala cauză care a dus la cererea mică este șomajul. Majoritatea celor care circulau cu mijloacele RATB proveneau din clasa medie, acum puternic afectată de șomaj”, a precizat pentru B365.ro, directorul RATB, Adrian Criț.
Trasee speciale pentru corporatiști
Pentru a câștiga noi clienți RATB va crea noi trasee către marile centre comerciale și clădiri de birouri. La sfârșitul anului trecut a fost înființată linia 331bis, o modificare a liniei 331, care circulă însă până la sediul Petrom City.
“Era cerere mare în condițiile în care la sediul Petrom lucrează aproximativ 2.500 de persoane. De asemenea, mai am cereri pentru o clădire la Podul Otopeni, care o să fie gata în aproximativ trei luni de zile unde o să lucreze 11.000 de angajați. Am cereri și pentru prelungirea liniei de pe Șoseaua Pipera astfel încât să trec podul în Voluntari, pentru că sunt multe clădiri de birouri acolo”, a precizat directorul RATB.
Parcul circulant al RATB cuprinde 1.500 de vehicule.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Feb 2011 00:17:23 Titlul subiectului: |
140368 |
|
Ceea ce e la mintea cocosului, desi vad ca e extrem de greu de inteles in gashca Crit & co. e ca transportul public in Bucuresti NU ARE CUM sa fie profitabil, ci trebuie subventionat. Asa-zisele economii rezultate din reducerea parcului circulant sunt mai mult decat contra-balansate de pierderile rezultate din alungarea calatorilor care se vor orienta spre alte moduri de transport, ca sa nu mai vorbim de uzura mai accentuata a vehiculelor ramase in circulatie datorita numarului mai mare de calatori transportarti si supra-aglomerarii lor.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mai 2011 19:12:29 Titlul subiectului: |
143983 |
|
Un articol despre cat ne costa aerul conditionat din autobuze http://b365.realitatea.net/news/cat-costa-confortul-din-ratb-pe-timp-de-vara-zeci-de-mii-de-euro-se-duc-pe-aerul-conditionat/
Citat: | Cât costă aerul condiționat din RATB pe timp de vară
Cheltuielile RATB pe timp de vară cresc considerabil în cazul autobuzelor dotate cu aer condiționat. La un calcul estimativ, mașinile care merg de dimineața până seara, prin caniculă, cu aerul condiționat pornit ajung să consume până la 44 de litri de motorină la 100 de kilometri. Asta în condițiile în care un autobuz parcurge în medie 200 de km pe zi.
Din cele 1000 de autobuze ale RATB doar 500 au aer condiționat. Potrivit datelor Regiei, pe timp de vară, când mașinile dotate cu astfel de instalație au de așteptat în ambuteiaje, la o temperatură care în unele cazuri ajunge și la 50 de grade Celsius la nivelul asfaltului, consumul la 100 de km crește cu 1,3 – 2 litri de motorină. Pornind de la aceste cifre, B365.ro a calculat cu cât crește cheltuiala RATB pe motorină, vara, pentru confortul călătorilor. Un autobuz consumă în medie, cu aerul condiționat pornit, 88 de litri de motorină pe zi. La un preț mediu de 5,33 de lei litrul de motorină, calculele arată că cele 500 de autobuze dotate cu astfel de instalații consumă combustibil de peste 56.000 de euro* pe tură. La sfrâșitul celor trei luni de vară, presupunând că autobuzele circulă doar 90 de zile cu aerul condiționat pornit, suma se ridică, în total, la 5,13 milioane de euro*. În situația în care autobuzele n-ar circula cu instalația de răcire activată, RATB ar plăti în total pe motorină 4,86 milioane de euro*. Diferența rezultată este de aproape 270 de mii de euro*, bani care se cheltuiesc pe „frigul” din autobuze.
“Există o variație. Instalația de aer condiționat intră în funcțiune automat la o temperatură de la 24 de grade Celsius în sus. În cazul în care geamurile sunt deschise de călători, sistemul nu mai face față și intalația merge în gol”, au declarat pentru B365.ro reprezentanții RATB.
*calculele au fost realizate în baza un curs mediu de 4,2 lei/euro iar cifrele rezultate sunt estimative. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mai 2011 19:35:56 Titlul subiectului: |
143984 |
|
Sa inteleg ca un asemenea autobuz consuma 44 % ? Simt nevoia de o confirmare dintr-o sursa autorizata...
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2011 23:02:27 Titlul subiectului: |
143996 |
|
Un Citaro poate sa consume intre 27-70l%. Depinde cum circula fiecare sofer. Si asta oricand.
Aaaaa, si nu se alimenteaza tot timpu 88l. am vazut si 90l, dar am vazut si 60l.
Cum am mai spus depinde de linie si de sofer.
_________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Iun 2011 23:41:50 Titlul subiectului: |
144394 |
|
Un nou articol pe tema lipsei aerului conditionat din autobuzele Mercedes Citaro (prima serie). Acesta se gaseste aici
Citat: | Saună în autobuzele RATB. Aproape 500 de mașini fără aer condiționat vor circula în București
Bucureștenii vor avea de îndurat condiții de saună în autobuzele Regiei Autonome de Transport București (RATB), în această vară. 487 de autobuze fără aer condiționat vor circula în Capitală, pe timp de caniculă. RATB nu are bani în acest an pentru monta aer condiționat în niciun autobuz.
n Capitală se află în circulație, în acest moment, o mie de autobuze Mercedes. Dintre acestea însă doar 513 sunt dotate cu aer condiționat. “Când au fost achiziționate cele o mie de autobuze, doar 500 erau prevăzute cu aparate de aer condiționat. Așa au fost ele cumpărate atunci. Anul trecut, RATB a mai montat aparate de aer condiționat în 13 autobuze. Din păcate anul acesta, Consiliul General al Municipiului București a respins proiectul privind dotarea altor autobuze cu aer condiționat”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții RATB. Cele 500 de autobuze fără aer condiționat au fost achiziționate de Primăria Capitalei în perioada 2006-2007.
270.000 euro, aerul condiționat pe timp de vară
Autobuzele dotate cu aer condiționat sunt mai costisitoare pentru RATB. Un autobuz consumă în medie, cu aerul condiționat pornit, 88 de litri de motorină pe zi. La un preț mediu de 5,33 de lei litrul de motorină, calculele arată că autobuzele dotate cu astfel de instalații consumă combustibil de aproximativ 56.000 de euro pe tură. La sfârșitul celor trei luni de vară, presupunând că autobuzele circulă doar 90 de zile cu aerul condiționat pornit, suma se ridică, în total, la aprox. 5,13 milioane de euro. În situația în care autobuzele n-ar circula cu instalația de răcire activată, RATB ar plăti în total pe motorină 4,86 milioane de euro. Prețul plătit de RATB pentru aerul condiționat ajunge astfel 270.000 de euro. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iun 2011 18:55:06 Titlul subiectului: |
144419 |
|
Banii care lipsesc pentru montarea aerului conditionat la acele autobuze s-ar putea sa provina din neplata calatoriei de catre pensionari (situatie care nici in comunism nu s-a intalnit). Eu unul as propune un plafon maximal al veniturilor persoanelor varstnice, asa incat aceste subventii sa fie repartizate doar catre pensionarii saraci.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Iun 2011 21:17:58 Titlul subiectului: |
144530 |
|
Nu trebuie sa ne ascundem dupa deget si sa nu recunoastem ca adevarata problema e ca nimeni nu vrea sa se stie numarul real al pensionarilor care folosesc RATB'ul. Subventia de la primarei si decontarile de la Casa de Pensii acopera si hotiile de tot felul din RATB, si risipa, si neperformanta, si managementul defectuos etc. Alta metoda de sifonare a banilor publici, sub pretextul grijii fata de pensionari. Nu este singura metoda, mai sunt si altele. Nu e asa ca e frumos sa primim subventii si sa facem lucrurile de mantuiala si pe deasupra sa castigam si voturile (sigure!) ale pensionarilor?
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iun 2011 19:27:29 Titlul subiectului: |
144794 |
|
Aventurierul a scris: | Banii care lipsesc pentru montarea aerului conditionat la acele autobuze s-ar putea sa provina din neplata calatoriei de catre pensionari (situatie care nici in comunism nu s-a intalnit). Eu unul as propune un plafon maximal al veniturilor persoanelor varstnice, asa incat aceste subventii sa fie repartizate doar catre pensionarii saraci. |
Dar locuitorii din cartierele Ferentari si Giulesti Sarbi ? Sau nu ai curajul sa te iei de ei ? E mai comod sa ne luam de niste oameni fara aparare. Eu unul as desfinta toate liniile care trec prin Ferentari sau Giulesti Sarbi, oamenii de acolo daca au impresia ca este gratis calatoria cu RATB sa mearga pe jos. Doar mersul pe jos face bine la sanatate.....
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iun 2011 20:13:32 Titlul subiectului: |
144797 |
|
Din păcate, există mai multe categorii de persoane care folosesc serviciile RATB-ului în mod gratuit, unii legal, alții ilegal. Am amintit într-un alt mesaj de cazul persoanelor fără adăpost (boschetari, aurolaci) care și-au găsit un cuib călduț în interiorul vehiculelor de transport în comun. Și n-ar fi problemă gravă, dacă n-ar emana niște duhori pestilențiale. Nu există personal specializat care să-i îndepărteze de acolo, totul rămânând la latitudinea cetățenilor cu inițiativă, care din păcate la noi sunt prea puțini.
În ce-i privește pe locuitorii cartierelor rău-famate de care ai amintit, se pot găsi soluții pentru a-i determina să se conformeze regulilor unei lumi civilizate și sa-și plătească biletul de călătorie. Prezența polițiștilor și a jandarmilor, alături de controlori, pe anumite porțiuni ale traseelor care trec pe acolo i-ar determina în cele din urmă să intre în legalitate.
Totuși, eu rămân la părerea că autotaxarea este o eroare de strategie apărută la sfârșitul anilor '70 și care a dus mari pierderi ITB-ului, dar mai ales RATB-ului. Simpla prezență a taxatorilor în vehicule, cum se întâmplă în alte municipii, creează condiții pentru ca și locuitorii cartierelor mizere sa fie obligați până la urmă să-și achite călătoria.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Iun 2011 13:47:20 Titlul subiectului: |
145166 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/RATB_organizeaza_nunti_de_autobaza_0_508149427.html
"RATB organizează nunți de "autobază"
29 iunie 2011
Autor: Maria Apostol
În weekend, cantina RATB funcționează în regim de restaurant
Regia Autonomă de Transport București scoate un ban în plus organizând nunți cu ștaif în localul pe care-l deține în zona Ștefan cel Mare.
În timpul săptămânii, aici iau masa angajații regiei, iar în weekend sala de mese se umple cu nuntași cheflii. Localul este ținut departe de ochii curioșilor, iar de oferta-chilipir beneficiază, pe șest, numai cunoscătorii.
Pitit după o livadă de copaci, localul arată, pe dinafară, ca o cârciumă veche, în paragină, însă luxul de cinci stele dinăuntru este dat de gol de un covor roșu la intrare și un valet care te scutește de bagaj și hainele în plus. Reprezentanții Regiei Autonome de Transport București (RATB) au ținut la secret această mică afacere, oaspeții restaurantului fiind, până de curând, doar muncitorii întreprinderii, care luau masa de prânz aici, asta deși locul arată mai degrabă ca o sală de bal a unui hotel de cinci stele.
Într-o zi obișnuită din săptămână găsești aici angajații uzinelor RATB din apropiere, îmbrăcați în salopete pline de ulei, care se bucură de mâncarea foarte ieftină, într-un decor de lux.
„De regulă mănânc o ciorbă, iar la felul doi o friptură cu garnitură. Plătesc mai puțin de 20 de lei“, spune Marin Pupăză, unul dintre inginerii uzinei RATB.
Catering pentru BNR
În sală încap 15 mese rotunde, o scenă pentru orchestră, iar locul de dans este suficient pentru 250 de persoane. Prețurile sunt cu 25% mai mici în weekend-uri, când sunt evenimente cum ar fi nunți, botezuri, pomeni sau chiar parastase.
Localul funcționează în regim de restaurant încă din ’92, însă cantina există din ’81, iar angajații, o mână de ospătari și doar trei bucătărese trebuie să potolească, zilnic, foamea a sute muncitori. Mai mult, gospodinele pregătesc o masă caldă și pentru angajații Băncii Naționale a României și ai Colegiului Medicilor, unde RATB operează servicii de catering. Munca cea mai grea este în weekend, unde bucătăresele și ospătarii trebuie să facă față brici și la evenimente ca nunți sau botezuri.
Meniu sofisticat
Pentru o nuntă simplă, meniul cuprinde o gustare rece (salată din icre de știucă, somon afumat), sarmale, două tipuri de fripturi, salate de crudități, fructe asortate, alune și bătură pe săturate. După ce se trage linie, mirii plătesc 170 de lei de persoană.
La meniul de 240 de lei se schimbă puțin platoul. Astfel, preparatele din pește se aleg unele mai rafinate, gen rondele de somon, iar la fripturi intră și cea de vită cu sos de vin. Băutura este la discreție, astfel, petrecăreții se pot delecta cu cele mai fine băuturi fără limită, pe sistemul „open bar“."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 05 Iul 2011 08:48:39 Titlul subiectului: |
145480 |
|
Din ciclu "Ce a mai visat aseara dupa cura de etnobotanice", va prezint:
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Previziuni_pentru_Bucuresti-_tren_pe_sub_pamant-metrou_la_Tunari_si_gradina_zoologica_la_Ciurel_0_511748865.html
"Previziuni pentru București: tren pe sub pământ, metrou la Tunari și grădină zoologică la Ciurel
5 iulie 2011
Autor: Maria Apostol
În Capitală s-ar putea construi o eurogară pentru TGV-uri
Noua viziune de dezvoltare a Capitalei prevede, pe lângă autostrada suspendată, și două gări noi, trenuri care circulă pe sub pământ, metrou la Giulești și Tunari, dar și o grădină zoologică la Ciurel.
Viitorul în București, în materie de transport urban, aparține trenurilor. Odată cu proiectul autostrăzii, prezentat de către primarul Sorin Oprescu, au fost oferite și informații despre un alt proiect important care se are în vedere, și-anume construirea unei eurogări pentru un tren TGV care ar urma să străbată Capitala.
Totodată s-a discutat și despre traficul rutier de suprafață, care ar trebui înlocuit cu cel feroviar subteran, pentru că, spun arhitecții, Gara de Nord, unde trenurile au capăt fix, nu mai este eficientă, relatează b365.ro.
Proiectul autostrăzii suspendate realizat pentru municipalitate propune și realizarea unei gări la Pipera, în imediata vecinătate a nodului rutier Petricani ce va fi creat după construirea autostrăzii suspendate.
Dezvoltarea transportului feroviar în București se va face și el concomitent cu cea a metroului. În planurile proiectanților au fost menționate trei noi magistrale de metrou."
Singura plauzibila, la nivelul 'ngineresc "dă pă Dâmbovița" e Gradina Zoologica, unde ar putea sa faca niste custi pentru specii mutante precum guta, salam etc
Acuma na, cu metroul la Giulesti e mai naspa, a doua zi il pot duce bastinasii la fier vechi sau ii opresc curentul, vorba aia, au oprit ei nocturna...
Iar cu TGV-ul "intern" de Bucuresti e buna de tot, nu e mare lucru sa cumpere niste vagoane dezafectate si sa le puna unul dupa altul, te urci intr-un capat, parcurgi pe jos trenul prin interior si gata! ai ajuns in partea cealalta a orasului! Deci TGV-ul pe post de pasaj pietonal...
Sau il pun sa circule cu 10km/h, ca sa nu darame cocioabele "de patrimoniu", stilul "clasic, noua-turnulete", decomandat pentru armasar?
Daca aia de la site-ul ala ma intrebau pe mine, ii minteam si eu mai credibil... Eu cred ca le puteau povesti si Scufita Rosie, ca ei "scria", nu "gandea"...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Iul 2011 18:36:48 Titlul subiectului: |
145507 |
|
Citat: | Totodată s-a discutat și despre traficul rutier de suprafață, care ar trebui înlocuit cu cel feroviar subteran, pentru că, spun arhitecții, Gara de Nord, unde trenurile au capăt fix, nu mai este eficientă, relatează b365.ro. | Nu poti inlocui in totalitate traficul rutier cu cel feroviar subteran. Probabil ca se refereau la niste trenuri similare cu RER-urile pariziene. Sigur oficialii nostrii sunt cei mai tari in declaratii, cand este sa trecem la fapte concrete, cum ar fi reabilitarea la timp a liniilor existente de tramvai ... este durere mare. Sa mai spun inca o data cat a durat reabilitarea infrastructurii de tramvai de pe strada Tunari/Allecu Russo, si dupa cat timp a reinceput sa circule tramvaiul 5 ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 14 Iul 2011 14:17:16 Titlul subiectului: |
145908 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-adevarul-ratb-caldura-aer_conditionat-autobuze_0_517148510.html
"Călătorii fierbinți în Capitală: Vezi cum se coc bucureștenii în autobuze la 35 de grade Celsius
14 iulie 2011
Autor: Olivia Tulbure, Valentina Grigore
Din cele 1.000 de autobuze ale RATB care circulă prin București, doar 513 au sisteme de aer condiționat în zona destinată călătorilor. Bucureștenii au reclamat în repetate rânduri condițiile grele în care se circulă pe timp de vară cu mijloacele de transport în comun.
Zilnic, mii de persoane trec prin calvarul unei călătorii cu unul dintre autobuzele fără aer condiționat. Ieri, la ora prânzului, într- una din mașinile de pe linia 182 se înregistrau mai mult de 32 de grade Celsius. Pentru că autobuzul Mercedes care circula pe această linie nu era dotat cu aer condiționat, pasagerii au deschis toate geamurile, preferând să suporte curentul ce s-a format în mașină. "Este foarte cald, leșinăm în autobuz, dar nu pot să aștept de fiecare dată să vină un autobuz cu aer condiționat. 182 vine la jumătate de oră, nu pot să mai stau încă 30 de minute după altul cu aer condiționat",ne-a declarat indignată Elena Crețu, de 65 de ani.
La aceeași oră, pe linia 282, într-un autobuz dotat cu sistem de aer condiționat, pasagerii călătoreau relaxați la doar 25 de grade. "Eu am avut noroc, că am venit cu un 282 în care erau doar vreo 24-25 de grade. Am văzut că scria pe mașină că are aer și m-am suit. Este foarte bine. Nu știu de ce nu le-au cumpărat pe toate așa sau de ce nu montează aer condiționat pe toate autobuzele", ne-a spus Geo Dumitrescu.
Temperaturi constante
În Capitală, doar jumătate dintre autobuze sunt dotate cu aer condiționat în zona destinată pasagerilor, iar acestea circulă intercalat cu cele fără ventilație. Acest lucru a creat confuzie printre călătorii, care i-au acuzat de multe ori pe șoferi că nu vor să pornească aerul condiționat. "Sistemul este automat. Temperatura se reglează la pornirea motorului și se oprește când ajunge la 24 de grade. Există senzori de temperatură legați la un computer de bord. Este unul la bara de protecție, unul în salonul de pasageri, și unul la motor", a spus Ștefan Ilea, șeful Autobazei Floreasca. Practic, doar temperatura din autobuz poate fi setată de conducătorul auto.
Șoferul nu poate opri sau porni aerul în zona pasagerilor sau în cabină. "Când sunt deschise geamurile și ușile mașinii, sistemul intră pe avarie, aerul condiționat de decuplează și pornește ventilația care face recircularea aerului din interior, dar nu răcește", a explicat Vasile Tudor, șofer pe autobuz. În toate mașinile RATB. dotate cu aer condiționat, temperatura se autoreglează la 24 de grade Celsius, temperatura setată în prealabil de reprezentanții Regiei.
Prețul pentru confortul călătorilor pe timp de vară
Temperaturile ridicate de afară transformă majoritatea mijloacelor de transport în comun din București în saune pe roți. Doar puțin peste jumătate dintre autobuzele Mercedes care circulă pe traseele din oraș sunt dotate cu aer condiționat în salonul pentru pasageri, în timp ce niciunul dintre troleibuzele sau tramvaiele din București nu au acest sistem montat. Practic doar în 500 de autobuze pasagerii beneficiază de un plus de confort și de temperaturi constante de 24 de grade Celsius. În restul autobuzelor și în troleibuze, aer condiționat există doar în cabina șoferului. Costurile pentru adaptarea tuturor autobuzelor la nevoile pasagerilor sunt uriașe. „În jur de 20.000 de euro costă un echipament de aer condiționat. Partea de montaj costă și aia destul de mult", a spus Mihai Scarlat, directorul Uzinei de Reparații din cadrul Regiei Autonome de Transport București.
În urmă cu cinci ani, după achiziționarea primului lot de autobuze Mercedes Citaro, care au venit din fabrică fără această dotare, Regia Autonomă de Transport București a investit câte aproximativ 10.000 de euro în 13 dintre mașinile noi pentru a monta pe ele sisteme de aer condiționat. Pentru dotarea troleibuzelor cu astfel de sisteme, cheltuielile ar fi și mai ridicate. „La troleibuze este și mai deranjant pentru că pe acoperiș nu e loc să se pună o cutie de aer condiționat. Ar trebui să fie troleibuze speciale, sau tot acoperișul ar trebui reproiectat dacă ar fi să montăm aparatele și asta înseamnă alte costuri foarte mari", a mai spus Mihai Scarlat. În momentul de față, R.A.T.B nu dispune de fondurile necesare pentru a realiza aceste lucrări."
_________________
Ce chestie! Nu ca as avea ceva impotriva confortului si tendintelor de mai bine, dar cine face gura pentru "aerul conditionat"?!? Pai cine, lelea Elena Crețu, de 65 de ani!
Si d-aia nu calatorim civilizat si nu avem aer conditionat, ca va caram pe voi moca, bre tanti, ca va dau mai-marii oraselor pomeni pe banii nostri! Ia sa platesti 'talica biletul, sa vezi cum nici nu se mai umplu vehiculele de "plimbareti" si cum se aduna si bani si de aparate de aer conditionat!
Noi, cei care platim corect bilete si abonamente, avem de suferit de 2 ori din cauza celor ca voi, odata din cauza ca aglomerati autobuzele, si a doua oara ca trebuie sa va platim voua calatoriile in loc ca banii sa fie investiti in folosul celor care platesc, nu al celor care atarna!
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Mar 06 Sep 2011 14:05:45 Titlul subiectului: |
148306 |
|
http://www.cancan.ro/showbiz/sexy/ratb-asigura-plecarea-spectatorilor-de-la-stadion-cu-210-mijloace-de-transport-182247.html
"6 sep 2011
Peste 100 de autobuze, pentru meciul cu Franța!
Pentru meciul cu Franța de pe Național Arena, RATB își va suplimenta parcul auto cu 120 de autobuze, 40 de troleibuze și 50 de tramvaie. Se va circula gratuit, pe baza biletului de intare la meci.
Spectatorii vor fi așteptați la cele trei ieșiri din Național Arena de peste 100 de autobuze care se vor deplasa în mai multe zone ale Capitalei. Vor circula pe traseul Șoseaua Pantelimon, Pache Protopopescu, Bulevardul Carol, Universitate, Bulevardul Brătianu și Piața Unirii. Alte 60 de mașini vor pleca spre Maior Coravu, Șoseaua Matei Voievod și se vor opri tot la Piața Unirii.
Începând cu ora 17.30, Brigada Poliției Rutiere va restricționa circulația pe strada Maior Coravu, între Șoseaua Mihai Bravu și intrarea în stadion, pe Bulevardul Pierre de Coubertin, între Vatra Luminoasă și intrarea Național Arena.
Accesul în stadion va fi permis începând cu ora 18.00, iar folosirea aparatelor de filmat nu va fi posibilă fără acordul organizatorilor."
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 12 Oct 2011 07:50:57 Titlul subiectului: |
149521 |
|
Ce articol tendentios, auziti, cica "După ce zeci de ani s-au chinuit cu autobuzele DAF, ilfovenii [ . . . ]"
Astia care au comandat sau care au scris articolul "uita" ca in timp ce unii ilfoveni calatoreau cu modernele DAF-uri, alti bucuresteni erau carati cu DAC-uri si Ikarus-uri...
Cum functioneaza si manipularea asta...
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Ruta_Bucuresti-Ilfov_va_avea_autobuze_Mercedes_0_571142897.html
"Din Ilfov la București cu autobuze Mercedes
12 octombrie 2011
Autor: Raluca Curteanu, Roxana Gagiu
Bucuresti
După ce zeci de ani s-au chinuit cu autobuzele DAF; ilfovenii vor circula cu Mercedesuri de ultimă generație
MODERNIZARE Săptămâna aceasta, 30 de autobuze moderne le vor înlocui pe cele uzate care, de 20 de ani, circulă în localitățile ilfovene Chitila, Mogoșoaia, Otopeni și Bragadiru. Directorul RATB Adrian Criț a luat această decizie pentru a crește confortul călătorilor care fac naveta din aceste localități.
„Am luat hotărârea împreună cu primarii localităților respective, iar autobuzele vor intra pe trasee săptămâna aceasta, pe măsură ce sunt semnate contractele. În Chitila funcționează deja“, a declarat Criț, precizând că autobuzele nu vor micșora parcul auto circulant din Capitală. Directorul a mai declarat că va încerca să vândă autobuzele uzate însă nu este prea optimist având în vedere că acestea au mai bine de 17 ani vechime.
Moderne și vechi, dar rare
Pentru locuitorii care urmează să călătorească în condiții „de oraș“ vestea modernizării autobuzelor nu îi bucură în mod deosebit.
Petra Ștefan, pensionară din Bragadiru, vine zilnic în București și-și duce nepoțica la școală, iar apoi se oprește în piață, unde mai vinde câte ceva de prin grădină. Se trezește dimineața la 5.00 ca să ajungă la Unirii, la fiul ei, iar uzura autobuzului cu care circulă nu o deranjează prea tare.
Este supărată, însă, că mașinile circulă foarte rar, fiind obligată de multe ori să aleagă microbuzele maxi-taxi pentru care plătește bilet. „Este bătaie de joc, mașinile vin din oră în oră, iar de la 10.00 la 14.00 nu mai circulă nimic. Sâmbăta și duminica nu este niciun autobuz. Degeaba le schimbă dacă au același program“, a spus bătrâna.
Șoferii autobuzelor sunt puțin mai entuziasmați de schimbarea din această săptămână. Ei se bucură că iarna aceasta nu vor mai tremura de frig. „Este bine că ne schimbă mașinile pentru că iarna era frig, ne încălzeam cu o aerotermă“, a spus Petrică Cazacu, șofer pe linia 438.
Panouri informative cu mersul RATB-ului.
Și bucureștenii mai fac un pas spre modernizare, directorul Criț având în plan înregistrarea online a curselor mijloacelor de transport în comun. „În cel mai scurt timp vom organiza o licitație pentru softul care să facă acest lucru, după care vom putea introduce panouri informative eletronice care vor afișa minutele până la care autobuzul va ajunge în stație“, a mai spus Criț."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 08 Noi 2011 16:15:16 Titlul subiectului: |
150199 |
|
Dorinta unora s-a implinit...
http://www.ziare.com/stiri/ratb/directorul-ratb-a-fost-demis-1132429
"Directorul RATB a fost demis
Adrian Crit si-a pierdut functia de director al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, dupa ce a fost exclus din Consiliul de Administrare al RATB, in sedinta de marti a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Proiectul de eliminare a pedelistului Crit din conducerea RATB a fost aprobat cu 28 de voturi pentru, din totalul de 30, din cauza prostului management, informeaza B365.
Propunerea a fost introdusa pe ordinea de zi tot de PDL, dupa ce directorul RATB nu a realizat proiectele care erau incluse in bugetul pe 2011, productia a cinci tramvaie, 100 de autobuze nu au fost reparate si zac abandonate in depouri si nu au externalizate serviciile de curatenie si de paza.
O ultima acuzatie adusa lui Crit consta in faptul ca acesta ar fi refuzat sa prezinte membrilor Consiliului de Administratie contracte incheiate pe bani publici.
Conform procedurii, odata cu eliminarea din Consiliul de Administrare al RATB, se pierde si functia de director. In locul lui Adrian Crit, in Consiliu, a fost numit Viorel Popescu si joi CA se va intruni pentru a alege un nou presedinte, ce va ocupa postul de director RATB."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|